Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 6963 de 12.02.2013
Entrada en vigor :   04.03.2012
Origen disposició :   Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua
Referència Base de Dades:   001437/2013
Número identificador:   2013/1488
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   21.07.2021
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2012/02/08/32/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 26.05.2015 – 20.07.2021

 

DECRET 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

 

(Diari Oficial núm. 6963 de 12.02.2013) Ref. 001437/2013

 

 

PREÀMBUL

 

Són funcions públiques necessàries en totes les corporacions locals, la responsabilitat administrativa de les quals està reservada al personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, les de fe pública i assessorament legal preceptiu, les de control i fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, i les de comptabilitat, tresoreria i recaptació, segons establix la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

La disposició legal esmentada amplia significativament l'abast de l'àmbit competencial a exercir per les comunitats autònomes en la gestió d'este personal, en les matèries relatives a oferta d'ocupació pública, règim de selecció i provisió de llocs de treball, creació, classificació i supressió de llocs de treball i règim disciplinari.

Per tant, els canvis legislatius que hi ha hagut en esta matèria, així com la transcendència de les funcions que estos funcionaris i funcionàries desenrotllen en les entitats locals, fan necessari un desplegament normatiu per part de la Generalitat a fi de concretar les competències derivades tant de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, com de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, en matèria de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

En virtut de les competències que la Generalitat té atribuïdes en matèria de règim local, del que establix l'article 49.1.8a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la disposició final quarta de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, es dicta el present decret, que té com a objecte desplegar el règim jurídic aplicable al personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que preste servicis en les entitats locals radicades en el territori de la Comunitat Valenciana.

En virtut d'això, segons el que establixen els articles 18.f i 43 de la Llei del Consell, a proposta del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 8 de febrer de 2013,

 

 

DECRETE

 

TÍTOL I. Disposicions generals

 

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

El present decret té com a objecte desplegar reglamentàriament les competències executives atribuïdes a la Generalitat en els articles 164 i següents de la Llei de Règim Local de la Comunitat Valenciana en relació amb el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que preste servicis en els llocs per a este reservats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

 

 

TÍTOL II. Els llocs de treball reservats al personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

 

CAPÍTOL I. Creació, classificació, supressió i modificació de la classificació dels llocs de treball

 

Article 2. Creació, classificació i supressió dels llocs de treball necessaris reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

1. La creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal es realitzarà, d'acord amb els criteris bàsics previstos en la Llei 8/2010, de 23 de juny, per la conselleria competent en matèria d'administració local, d'ofici, o a instància de l'entitat local interessada, per mitjà d'un acord del Ple, excepte si es tractara dels llocs de col·laboració a què es referix l'article 169 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, que seran creats discrecionalment pel Ple de l'entitat local.

2. Qualsevol procediment de creació de llocs de treball comportarà la corresponent classificació dels llocs d'acord amb el que establixen els articles 166, 167 i 168 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

3. En els procediments de creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal haurà de garantir-se, en tot cas, per part de la corporació, l'audiència a les persones interessades, i s'entenen per estes els funcionaris i les funcionàries amb habilitació de caràcter estatal que estiguen exercint les funcions del lloc o que el tinguen legalment reservat.

4. La creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Article 3. Creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en mancomunitats i consorcis locals [1]

1. En totes les mancomunitats i consorcis locals hi haurà, almenys, un lloc de treball reservat a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

2. Quan es constituïsquen les entitats a què es referix este article, la conselleria competent en matèria d'Administració local, d'ofici o a instància d'estes, procedirà a la creació i classificació dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal i, si és el cas, a l'exempció de l'obligació de mantindre els dits llocs quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 13.2 d'este decret.

3. Per a la creació, classificació i supressió dels llocs reservats serà aplicable el procediment previst en l'article anterior.

4. En les mancomunitats i consorcis la creació i classificació dels llocs correspondrà a la conselleria competent en matèria d'Administració local, que la realitzarà a proposta de l'entitat local interessada.

5. En les mancomunitats la secretaria de les quals estiga classificada en classe tercera, la responsabilitat administrativa de les funcions de comptabilitat, tresoreria i recaptació podrà ser atribuïda a personal funcionari d'estes o dels ajuntaments integrants de la mancomunitat.

 

Article 4. Creació, classificació i supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en àrees metropolitanes

1. En totes les àrees metropolitanes hi haurà llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, que es classificaran en atenció als criteris previstos en els articles 166, 167 i 168 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

2. Per a la creació, classificació i supressió dels llocs reservats serà aplicable el procediment establit en l'article 2.

 

Article 5. Llocs en entitats locals menors

1. En totes les entitats locals menors hi haurà, almenys, un lloc de treball reservat a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, que es classificarà en atenció al pressupost propi de què disposen, de conformitat amb el que establix l'apartat 4 de l'article 3 del present decret.

2. Correspon a la conselleria competent en matèria d'administració local, d'ofici o a instància de les entitats locals menors, la creació i classificació dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal i, si és el cas, l'exempció de l'obligació de mantindre estos llocs, quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 13.1 d'este decret.

3. Les funcions reservades a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, en entitats locals menors els llocs de les quals hagen sigut eximits, s'exerciran per mitjà del servici d'assistència a municipis de les diputacions provincials, o per mitjà del sistema d'acumulació a una altra secretaria.

4. Per a la creació, classificació i supressió dels llocs reservats s'aplicarà el procediment previst en l'article 2.

 

Article 6. Creació, classificació i supressió dels llocs de col·laboració reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

1. De conformitat amb l'article 169 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, i per mitjà de la modificació de la seua corresponent plantilla i/o relació de llocs de treball, les entitats locals podran crear discrecionalment i suprimir, pels procediments i amb respecte als drets legalment establits, llocs de treball de col·laboració reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de la subescala i categoria que siga procedent per a l'exercici de funcions de col·laboració amb els llocs de secretaria, intervenció o tresoreria.

2. La classificació d'estos llocs de col·laboració correspon, en tot cas, a la conselleria competent en matèria d'administració local, que la realitzarà a proposta de l'entitat local interessada, a la qual haurà d'adjuntar-se el certificat de la secretaria, acreditatiu de la modificació de la plantilla i/o relació de llocs de treball, així com de la seua publicació definitiva en el Butlletí Oficial de la Província.

3. De la resolució de classificació del lloc donarà publicitat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la conselleria competent en matèria d'administració local, que, així mateix, donarà publicitat també de l'acord del Ple de supressió del lloc per l'entitat local per a general coneixement.

4. Una vegada publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la supressió d'un lloc de col·laboració, no podrà crear-se un altre lloc igual al suprimit fins que no haja transcorregut un any des de la publicació esmentada.

5. No serà procedent la supressió dels llocs de col·laboració mentre estiguen ocupats per un funcionari o una funcionària amb habilitació estatal amb nomenament definitiu obtingut per concurs de mèrits.

 

Article 7. Modificació en la classificació dels llocs de treball necessaris

1. Per a la tramitació dels procediments de modificació de la classificació dels llocs a què es referixen els articles 166 i 167 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, se certificarà per part de la secretaria:

a) L'acord del Ple pel qual es proposa la reclassificació.

b) La població municipal existent segons l'última revisió anual del padró d'habitants.

c) La xifra del pressupost inicial de l'exercici corresponent.

d) La realització del tràmit d'audiència a les persones interessades i el seu resultat.

2. En aquells supòsits en què la classificació supose la creació d'un nou lloc de treball o reclassificació en classe superior del lloc, s'haurà de fer constar l'existència de consignació pressupostària suficient per a sufragar els gastos que se'n deriven per mitjà del corresponent certificat.

3. Per a la tramitació dels procediments de modificació de la classificació, per concórrer en el municipi característiques especials, els llocs reservats podran ser classificats en classe superior a la que els correspondria segons el que establixen els articles 166 i 167 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, a instància de la corporació interessada.

S'entén que concorren en el municipi característiques especials quan es produïxen pronunciats increments de població en determinades temporades de l'any, o concorre la condició de centre de comarca, localització d'activitats, acció urbanística superior a la normal o altres circumstàncies anàlogues.

En este cas, s'adjuntaran els certificats de la secretaria a què es referix l'apartat 1 i s'especificaran, a més, les concretes circumstàncies que el justifiquen i facen aconsellable segons l'acord del Ple en què es proposa la reclassificació.

4. En els supòsits en què es reclassifique el lloc de classe primera a segona, es necessitarà el certificat de la secretaria de la corporació en què es determine si el lloc de tresoreria està reservat, en la relació de llocs de treball, a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal o a un funcionari o una funcionària de la corporació pertanyents als subgrups A1, A2 o B, si és el cas.

5. La modificació de la classificació podrà iniciar-la d'ofici la conselleria competent en matèria d'administració local, amb audiència de les entitats afectades, quan, per variacions de la població o pressupost, corresponga a una altra categoria, de conformitat amb els articles 166 i 167 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

6. Les modificacions en la classificació seran acordades per la conselleria competent en matèria d'administració local i es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

7. Les modificacions en la classificació dels llocs de treball no afectaran els destins d'aquells que els van exercir amb caràcter definitiu.

 

Article 8. Excepcions a l'exercici del lloc de tresoreria

1. Per mitjà d'un acord del Ple, les corporacions locals amb secretaria de classe primera podran sol·licitar que el lloc de tresoreria siga exercit per un funcionari o una funcionària de la mateixa corporació degudament qualificat, pertanyent als grups A1, A2 o B, en els termes a què fa referència l'article 168.2 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

2. La corporació interessada haurà d'adjuntar el certificat de la secretaria, acreditatiu que s'ha realitzat el tràmit d'audiència a les persones interessades, amb el seu resultat, i hauran d'acreditar, així mateix, que en l'entitat interessada concorre, almenys, un dels punts següents:

a) Tindre una població inferior a 50.000 habitants, segons les dades resultants de l'última rectificació del padró d'habitants.

b) Tindre un pressupost municipal de quantia inferior a 18.000.000 d'euros.

3. Excepcionalment, la conselleria competent en matèria d'administració local podrà autoritzar l'exercici del lloc de tresoreria per un funcionari o una funcionària de la corporació local degudament qualificats, i es remetrà posteriorment per a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4. La conselleria competent en matèria d'administració local haurà de revocar l'autorització a instància de l'entitat local. No obstant això, la revocació podrà també instar-se d'ofici, amb audiència d'esta, quan hagueren deixat de concórrer els requisits establits en l'apartat segon.

La revocació es realitzarà seguint el procediment establit en el present article.

 

 

CAPÍTOL II. La constitució i dissolució d'agrupacions de les entitats locals per al sosteniment en comú de llocs de treball

 

Article 9. Disposicions generals

1. Les entitats locals el volum de recursos de les quals o els seus servicis siguen insuficients podran sostindre en comú i per mitjà d'agrupació el lloc de treball de secretaria de classe tercera, a qual correspondrà la responsabilitat administrativa de les funcions pròpies d'este en totes les entitats agrupades.

2. Podran, així mateix, agrupar-se per al sosteniment en comú dels llocs d'intervenció les entitats locals que tinguen classificada la secretaria en classe segona o tercera.

 

Article 10. Procediment per a la constitució d'agrupacions

1. Correspon la iniciativa a les entitats locals que pretenguen agrupar-se, o, si és el cas, a la conselleria competent en matèria d'administració local, amb audiència de les entitats locals afectades.

Tant si el procediment per a la constitució d'agrupacions s'incoa a instància de les entitats locals, com si es recorda d'ofici, serà necessari que concórrega el pronunciament favorable, amb un informe previ de la secretaria, del Ple de cada corporació local amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres, de conformitat amb l'article 47.2.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

2. L'acord de les entitats locals a què es referix l'apartat anterior serà sotmés a informació pública per un termini d'un mes, per mitjà de publicació en el butlletí oficial de la província a què pertanguen i en els taulers d'edictes dels respectius ajuntaments.

3. En el cas que el lloc a agrupar estiga ocupat per un funcionari o una funcionària amb habilitació de caràcter estatal, se li notificarà l'acord perquè, en el termini de 15 dies, formule les al·legacions que estime convenients.

4. En la mateixa sessió plenària en què s'acorde l'agrupació, s'aprovaran també els estatuts que hagen de regir-la, amb determinació dels òrgans d'esta i de les retribucions i les cotitzacions socials del lloc de treball que se sostinga en comú, i s'especificarà la distribució del cost així com de la jornada laboral del lloc de treball, entre les entitats locals agrupades.

5. No serà procedent l'aprovació de l'expedient d'agrupació mentre estiguen coberts amb caràcter definitiu dos o més llocs reservats a les entitats locals que pretenguen agrupar-se.

6. Una vegada omplits tots els tràmits previstos, l'agrupació serà aprovada per resolució de la conselleria competent en matèria d'administració local, que inclourà la classificació del lloc de treball resultant. La resolució mencionada es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Article 11. La junta de l'agrupació

La junta de l'agrupació és l'òrgan de govern d'esta encarregat de fixar les normes de funcionament intern. Estarà composta per un mínim de tres i un màxim de cinc membres electes, i en formarà part la persona que presidisca cada una de les entitats locals agrupades o el membre electe de cada entitat local en qui, si és el cas, aquella delegue.

 

Article 12. Procediment per a la dissolució d'agrupacions

1. Qualsevol de les entitats locals agrupades podrà acordar la dissolució de l'agrupació quan concórreguen les causes i d'acord amb regles previstes en els seus estatuts, o quan es produïsca un canvi tal que s'alteren substancialment les condicions en què l'agrupació es va constituir. Per a portar a efecte la dissolució, haurà de complir els tràmits següents:

a) Aprovació de la dissolució per mitjà de l'adopció, amb un informe previ de la secretaria, de l'acord del Ple corresponent, amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la corporació, en el qual es faça constar, a més, la corresponent proposta de classificació, o, si és el cas, exempció, del lloc resultant després de la dissolució.

Per al cas que l'acord del Ple pel qual s'aprova la dissolució no siga adoptat per totes les entitats locals integrants d'esta, l'entitat que inste la dissolució traslladarà de l'acord a les entitats que formen l'agrupació perquè, en el termini d'un mes, i mitjançant un acord del Ple, presenten totes al·legacions que consideren oportunes. Una vegada haja passat este termini, s'entendrà que les entitats locals que no han adoptat la iniciativa estan d'acord amb esta.

b) En l'acord de dissolució, determinació a quina de les entitats locals queda adscrit el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que estiga exercint el lloc de l'agrupació.

c) Sotmetiment dels acords a audiència de la persona interessada i a informació pública.

2. La resolució d'este procediment correspondrà a la conselleria competent en matèria d'administració local d'acord amb el que establix l'article 10 del present decret, i es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

 

CAPÍTOL III. L'exempció de l'obligació de les entitats locals de mantindre el lloc de treball de secretaria i servicis d'assistència

 

Article 13. Supòsits en què correspon l'exempció

1. Les entitats locals podran ser eximides de l'obligació de mantindre el lloc de treball de secretaria quan els drets liquidats per operacions corrents de cada un dels dos últims exercicis, excloent-hi les subvencions finalistes del capítol IV, no superen els 250.000 euros.

2. Les entitats a què fa referència l'article 3, la secretaria de les quals estiga classificada en classe tercera, podran ser eximides, així mateix, de l'obligació de mantindre els llocs reservats a habilitats de caràcter estatal quan el seu volum de servicis o de recursos siguen insuficients per al manteniment d'estos llocs.

3. Podrà suspendre's temporalment l'obligació del sosteniment del lloc d'habilitació estatal en les entitats locals amb secretaria classificada de classe tercera que estiga vacant i estiga acollida al règim de gestió compartida previst en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. Esta suspensió exigirà la formalització d'un conveni amb la Diputació Provincial, que arreplegarà la garantia, en última instància, de la prestació de funcions públiques pels servicis d'assistència. El procediment, que es resoldrà en la conselleria competent en matèria d'administració local, estarà regulat en el reglament que desplegue este tipus de règims especials.

 

Article 14. Garantia de l'exercici de les funcions reservades en entitats locals eximides

1. Les funcions reservades a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en les entitats locals a què fa referència l'apartat 1 de l'article anterior, el lloc de les quals haja sigut eximit, s'exerciran per mitjà de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal del servici d'assistència a municipis de la diputació provincial corresponent, o per mitjà del sistema d'acumulació a una altra secretaria.

2. Les funcions reservades a personal habilitat estatal en mancomunitats i consorcis el lloc de les quals haja sigut eximit s'exerciran, preferentment, per mitjà de l'acumulació de funcions a un funcionari o una funcionària amb habilitació de caràcter estatal d'algun dels municipis que els integren. Si això no és possible, estes funcions reservades s'exerciran per mitjà de la seua acumulació a un funcionari o una funcionària amb habilitació de caràcter estatal d'altres entitats locals, o bé per personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal del servici d'assistència a municipis de la corresponent diputació provincial, després de la conformitat prèvia d'esta.

En defecte d'estes formes de provisió, les funcions reservades podran ser exercides per personal funcionari suficientment capacitat d'estes entitats locals o d'algun dels municipis que les integren, designat pel seu president o presidenta, d'acord amb el procediment establit en l'article 53.

3. A fi de garantir l'exercici de les funcions reservades, en l'expedient d'exempció es concretarà el sistema triat.

 

Article 15. Procediment

1. El procediment s'iniciarà mitjançant un acord del Ple de l'entitat local, en què es farà menció expressa al compliment dels requisits establits en els dos articles anteriors. Correspondrà resoldre'l a la conselleria competent en matèria d'administració local, amb un informe previ de la diputació provincial corresponent.

2. Aprovada l'exempció, serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3. La conselleria competent en matèria d'administració local revocarà l'exempció en el cas que hagen canviat les circumstàncies que la van propiciar, bé a instància de l'entitat local interessada, bé a instància de la diputació provincial corresponent, o bé d'ofici amb audiència d'aquella, d'acord amb el procediment establit en este article.

 

Article 16. Servicis d'assistència

1. En compliment del que establix la normativa estatal o autonòmica de règim local, correspondrà a les diputacions provincials garantir l'exercici de les funcions reservades a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en entitats locals exemptes que no hagen optat pel sistema d'acumulació a una altra secretaria, o en aquelles altres en què estes funcions no puguen circumstancialment atendre's en els termes que establix l'article 56 del present decret.

2. Les diputacions provincials inclouran en les seues relacions de llocs de treball els reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal necessaris per a garantir el compliment d'estes funcions.

3. La conselleria competent en matèria d'administració local efectuarà la classificació dels llocs esmentats, a proposta de les entitats respectives. La seua provisió s'ajustarà al que establix este decret.

 

 

TÍTOL III. Selecció i promoció del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

 

Article 17. Oferta d'ocupació pública

1. Seran objecte d'oferta d'ocupació pública les places vacants reservades a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal existents en les entitats locals de la Comunitat Valenciana, i s'haurà de reservar una quota no inferior al 7 per cent d'estes per a ser cobertes per persones amb un grau reconegut de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent.

2. La competència per a aprovar esta oferta d'ocupació pública correspon al Consell, i haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Article 18. Convocatòria i selecció

1. L'ingrés en les subescales en què s'estructura l'habilitació de caràcter estatal es durà a terme per mitjà de processos selectius de caràcter obert que garantiran la lliure concurrència, i per mitjà de promoció interna en els termes previstos en l'article següent. Els dos procediments respectaran els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, d'acord amb el que establix la legislació bàsica reguladora de l'empleat públic i en la resta de l'ordenament jurídic.

2. Correspon a la conselleria competent en matèria d'administració local efectuar la convocatòria de les proves selectives, basant-se en l'oferta d'ocupació pública, i d'acord amb les titulacions acadèmiques requerides per a l'accés i amb els programes mínims aprovats reglamentàriament per l'òrgan competent de l'Administració General de l'Estat.

La convocatòria de les proves selectives es publicarà en el Diari Oficial de Comunitat Valenciana, i es remetrà, posteriorment, a l'òrgan competent de l'Administració General de l'Estat per a la publicació en el Boletín Oficial del Estado.

 

Article 19. Sistemes d'accés. [2]

1. L'accés a les subescales en les quals s'estructura l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal a la Comunitat Valenciana es regirà pel que disposa este decret, per les bases de les convocatòries i per la resta de l'ordenament jurídic.

2. L'accés a la subescala de secretaria-intervenció es durà a terme per mitjà del sistema d'oposició, seguit d'un curs selectiu de formació.

La proves selectives hauran de consistir, com a mínim, en tres proves: dos de caràcter teòric, una d'estes oral, que versaran sobre el contingut del programa i tindran per objecte la demostració dels coneixements específics de les funcions a desenrotllar, i una de caràcter eminentment pràctic, que permetrà comprovar la capacitat d'anàlisi i l'aplicació raonada de coneixements teòrics.

3. L'accés a les subescales de secretaria i d'intervenció-tresoreria, categoria d'entrada, s'efectuarà d'acord amb els procediments següents:

a) Accés lliure: per mitjà del sistema d'oposició, seguida de curs selectiu de formació, per a les persones aspirants de lliure accés, per a la mitat de les places oferides.

Les proves selectives hauran de consistir, com a mínim, en tres proves obligatòries: dos de caràcter teòric, una d'estes oral, que versaran sobre el contingut del programa i tindran per objecte la demostració dels coneixements específics de les funcions a desenrotllar, i una de caràcter eminentment pràctic, que permetrà comprovar la capacitat d'anàlisi i l'aplicació raonada de coneixements teòrics.

b) Promoció interna des de la subescala de secretaria-intervenció: l'ingrés per mitjà de promoció interna des de la subescala de secretaria-intervenció per a la resta de les places oferides s'efectuarà pel sistema de concurs oposició, seguit d'un curs selectiu de formació, si així ho establixen les bases específiques de la convocatòria, i serà necessari tindre una antiguitat com a mínim de dos anys de servici actiu en esta subescala.

La fase d'oposició haurà de constar, com a mínim, de dos proves obligatòries, una teòrica i una altra pràctica. En la fase de concurs es valoraran, segons determine la convocatòria, com a mínim, els servicis efectius prestats pel personal funcionari pertanyent a la subescala de secretaria-intervenció en llocs reservats a esta subescala.

4. L'accés a les subescales de secretaria i intervenció-tresoreria, categoria superior, es durà a terme per mitjà de promoció interna des de les respectives subescales de secretaria i intervenció-tresoreria, categoria d'entrada, per mitjà del sistema d'oposició i concurs de mèrits. Per a participar en el dit procés de promoció interna, i siga quin siga el sistema selectiu, el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal pertanyent a la subescala de secretaria i intervenció-tresoreria categoria d'entrada haurà de tindre, almenys, una antiguitat de dos anys de servici actiu en la dita categoria.

L'ingrés per concurs de mèrits, per a la mitat de les places oferides, es resoldrà per aplicació del barem de mèrits generals, que suposarà el 60 per cent de la puntuació, i del de mèrits autonòmics, per a la puntuació restant.

L'accés pel sistema d'oposició per a la resta de les places oferides haurà de tindre, com a mínim, una prova de caràcter eminentment pràctic.

5. En els procediments selectius de promoció interna, les convocatòries podran establir l'exempció de la realització d'aquelles proves que tinguen per objecte acreditar coneixements ja exigits en l'accés al cos o escala d'origen.

6. En els sistemes d'accés lliure per oposició el curs selectiu de formació haurà d'incloure un període de pràctiques en entitats locals, que serà tutelat per funcionari amb habilitació de caràcter estatal de la dita entitat

 

Article 20. Bases de les convocatòries

1. Les convocatòries públiques, que constituiran les bases de les proves selectives, hauran de contindre, almenys, les dades següents:

a) Determinació expressa de la subescala, categoria i grup de titulació de les places de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal convocades.

b) Sistema selectiu elegit, d'acord amb el sistema d'accés lliure i de promoció interna regulats en el present decret.

c) Requisits que han de tindre les persones aspirants.

d) Proves selectives que s'hagen de realitzar i, si és el cas, relació de mèrits que han de ser tinguts en compte en la selecció.

e) Descripció i característiques del curs de formació, quan siga procedent.

f) Sistema de qualificació de les proves selectives, així com, si és el cas, del curs selectiu.

g) Declaració expressa que el nombre de persones aspirants aprovades no podrà ser superior al de llocs convocats.

h) Programa de matèries sobre el qual versaran els exercicis de caràcter teòric o pràctic.

i) Composició de l'òrgan de selecció.

j) Model de sol·licitud, termini, llocs de presentació, i autoritat o organisme a què ha de dirigir-se, així com els mitjans d'impugnació que siguen procedents.

2. En el moment de la sol·licitud, a les persones aspirants només s'exigirà la declaració expressa i formal que tenen tots i cada un dels requisits de la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i els hauran d'acreditar, posteriorment, en el cas que siguen seleccionades.

3. Les convocatòries vinculen tant el tribunal qualificador com l'administració i les persones aspirants, i només podran ser revisades per mitjà del procediment establit en la Llei Reguladora del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

 

Article 21. Els òrgans de selecció

1. Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dones i hòmens.

2. Els membres dels òrgans de selecció seran nomenats, d'entre persones funcionàries de carrera, per la conselleria que tinga atribuïda la competència en matèria d'administració local, en nombre imparell de titulars, no inferior a cinc, amb els seus respectius suplents.

La totalitat dels membres haurà de posseir un nivell de titulació igual a l'exigit per a l'ingrés en la corresponent subescala.

La majoria dels membres de l'òrgan de selecció serà personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal i hauran de pertànyer a la mateixa o superior categoria que la del lloc convocat, i dos d'estos, com a mínim, a la mateixa subescala.

Els nomenaments mencionats hauran de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana amb antelació a la data de començament de les proves.

3. Per al millor compliment de la seua missió, els tribunals podran sol·licitar i obtindre l'assessorament d'especialistes en aquelles proves en què ho estimen necessari o convenient, els quals col·laboraran amb els tribunals, si bé es limitaran a les seues respectives especialitats.

4. El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà al que s'ha establit en les normes contingudes en la Llei Reguladora del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Els seus membres estaran subjectes a les causes generals d'abstenció i recusació previstes legalment.

Les persones assessores a què es referix l'apartat 3 del present article estaran igualment sotmeses a les causes d'abstenció i recusació.

5. Les resolucions dels òrgans de selecció vinculen l'administració, que només podrà revisar-les pel procediment establit en la Llei Reguladora del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

6. Contra les resolucions i els actes dels òrgans de selecció, així com contra els seus actes de tràmit que impedisquen continuar el procediment o produïsquen indefensió, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'autoritat que els va nomenar.

 

Article 22. Funcionaris i funcionàries en pràctiques

Les persones aspirants que superen les proves selectives seran admeses al curs selectiu de formació, i seran nomenades, per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'administració local, funcionaris o funcionàries en pràctiques durant el temps que dure el curs esmentat, i es determinarà en esta resolució la data en què començarà a produir efectes el nomenament esmentat. En tot cas, percebran les retribucions que els corresponguen d'acord amb el que establix la normativa estatal sobre retribucions de les persones funcionàries en pràctiques.

 

Article 23. Nomenament

Les persones aspirants que superen el procés selectiu seran nomenades funcionaris o funcionàries de carrera en la subescala corresponent per la conselleria competent en matèria d'administració local.

Este nomenament s'enviarà a l'òrgan competent de l'Administració General de l'Estat, a l'efecte de acreditar l'habilitació estatal obtinguda. Posteriorment, es procedirà a la inscripció en el Registre de Funcionaris amb Habilitació de Caràcter Estatal.

 

 

TÍTOL IV. Provisió de llocs reservats a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal

 

CAPÍTOL I. Disposicions generals

 

Article 24. Sistemes de provisió

1. Els llocs de treball vacants reservats a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal es proveiran per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió. Excepcionalment, podran proveir-se pel sistema de lliure designació en els supòsits previstos en l'apartat 5.2 de la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

2. Amb independència dels sistemes de provisió de caràcter definitiu a què es referix l'apartat anterior, els llocs de treball reservats podran cobrir-se per mitjà de nomenaments provisionals, comissions de servici, acumulacions, nomenaments accidentals, nomenaments interins, comissions circumstancials, o permutes, d'acord amb el que establix el present decret.

 

Article 25. Concurs ordinari

1. La provisió dels llocs de treball vacants reservats a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana s'efectuarà per mitjà d'un concurs ordinari de mèrits, convocat, amb caràcter anual, per la presidència de les entitats locals, i publicat per la direcció general competent en matèria d'administració local d'acord amb les previsions contingudes en este decret.

2. La duració de la tramitació del procediment del concurs ordinari no podrà excedir els sis mesos.

 

Article 26. Coneixement del valencià

Les entitats locals que preveuen en les seues respectives relacions de llocs de treball el coneixement de l'idioma valencià fins al nivell mitjà, com a requisit del lloc, participaran, tant en el concurs ordinari com en l'unitari, amb el nivell que figure en la relació de llocs de treball.

 

Article 27. Llocs vacants

Tenen la consideració de vacants, als efectes del concurs ordinari, els llocs reservats a este sistema de provisió i no coberts amb caràcter definitiu, així com aquells els titulars dels quals hagen de ser jubilats dins dels sis mesos posteriors a la convocatòria, excepte constància de la resolució favorable o la tramitació de la petició de la prolongació de la permanència en el servici actiu del titular o de la titular, d'acord amb el que establix l'article 63 de la Llei d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.

 

Article 28. Modificacions en la forma de provisió

Les modificacions en la forma de provisió dels llocs de treball no afectaran els destins d'aquells que els van exercir amb caràcter definitiu.

 

 

CAPÍTOL II. Provisió definitiva per concurs ordinari de mèrits

 

Article 29. Convocatòria i aprovació de les bases

1. La direcció general competent en matèria d'administració local aprovarà el model de convocatòria conjunta i les bases comunes del concurs, així com el model de les bases específiques que regiran les convocatòries del concurs ordinari de cada corporació local.

2. Els presidents o les presidentes de les entitats locals aprovaran, mitjançant una resolució, la convocatòria del concurs i les bases específiques que regiran este, les quals hauran de ser remeses dins dels 10 primers dies naturals de febrer de cada any a la direcció general competent en matèria d'administració local, per a la seua publicació conjunta en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

Article 30. Participació

1. Els funcionaris i les funcionàries amb habilitació de caràcter estatal podran concursar als llocs de treball que, segons la seua classificació, corresponguen a la subescala i categoria a què pertanguen.

2. No podran participar en el concurs:

a) Els funcionaris i les funcionàries inhabilitats/inhabilitades i els suspensos en virtut de la sentència o la resolució administrativa ferma, si no ha transcorregut el temps assenyalat en estes.

b) Els funcionaris i les funcionàries destituïts/destituïdes en els termes que establisca la normativa i durant el període a què s'estenga la destitució.

c) Els funcionaris i les funcionàries en situació d'excedència voluntària per interés particular o per agrupació familiar, si no ha transcorregut el termini de dos anys des del passe a estes.

d) Els funcionaris i les funcionàries que no porten dos anys en la última destinació obtinguda amb caràcter definitiu en qualsevol administració pública, llevat que ho facen a llocs reservats a la seua subescala i categoria en la mateixa corporació o estiguen en els supòsits de remoció o supressió del lloc.

 

Article 31. Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds per a prendre part en el concurs serà de 15 dies naturals a partir de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

2. Junt amb la sol·licitud, dirigida a l'entitat local respectiva, es presentarà la documentació justificativa dels requisits exigits i dels mèrits al·legats, així com una declaració jurada de no estar comprés en les circumstàncies arreplegades en l'apartat 2 de l'article anterior.

3. Dins del mateix termini, els concursants notificaran a la direcció general competent en matèria d'administració local, pels mitjans previstos en la Llei Reguladora De Règim Jurídic De Les Administracions Públiques I Del Procediment Administratiu Comú, l'orde de prelació en què han sol·licitat els llocs, en cas de concursar simultàniament a dos d'estos o a més de dos. La no-comunicació d'este aspecte suposarà l'exclusió del concursant o de la concursant en el procés.

 

Article 32. Valoració de mèrits i resolució del concurs

1. La comissió de valoració estarà formada per cinc membres, de composició exclusivament tècnica. Estarà integrada per un president o una presidenta i un nombre parell de vocals, i es respectarà la paritat entre hòmens i dones, nomenats tots estos per la presidència de la corporació, la qual especificarà, a més, el vocal o la vocal que assumirà les funcions de secretari o secretària.

2. La majoria dels vocals hauran de ser funcionaris o funcionàries amb habilitació de caràcter estatal, i, almenys, dos d'estos hauran de pertànyer a la subescala convocada i un d'estos serà nomenat a proposta de la direcció general competent en matèria d'administració local. La resta de vocals haurà de ser un funcionari o una funcionària de carrera pertanyent al grup A1. Els funcionaris o les funcionàries amb habilitació de caràcter estatal integrants de la comissió de valoració hauran de pertànyer a esta categoria o superior a la del lloc convocat.

3. D'acord amb les previsions de la convocatòria, la comissió de valoració comprovarà, si és el cas, el coneixement del valencià i valorarà els mèrits específics de la corporació local.

4. Amb la puntuació que es deduïsca d'esta valoració, sumada a la dels mèrits generals i de determinació autonòmica, s'elevarà una proposta al president o la presidenta de la corporació, comprensiva dels candidats, amb especificació fundada de les exclusions.

En el cas que dos o més concursants obtinguen la mateixa puntuació total, l'empat es resoldrà en favor del candidat que haja obtingut major puntuació global per mèrits generals. Si es manté l'empat, este es resoldrà a favor del candidat que tinga major puntuació global per mèrits de determinació autonòmica; si persistix l'empat, a favor d'aquell que tinga major puntuació global per mèrits específics; i, en últim terme, es resoldrà per sorteig.

5. El president o la presidenta de la corporació es resoldrà d'acord amb la proposta de la comissió de valoració.

6. En el cas que no es presente cap candidat, el president o la presidenta de la corporació local haurà de remetre, a la direcció general competent en matèria d'administració local, una resolució per la qual es declara deserta la convocatòria del concurs.

 

Article 33. Coordinació i formalització de nomenaments

1. La resolució del concurs, comprensiva de la totalitat dels candidats no exclosos, segons el seu orde de puntuació, serà remesa per la corporació a la direcció general competent en matèria d'administració local, dins dels 30 dies naturals següents a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

2. Una vegada transcorregut el termini a què es referix l'apartat anterior, la direcció general competent en matèria d'administració local efectuarà la coordinació de les resolucions coincidents, en atenció a l'orde de preferència formulat pels interessats, per a evitar la pluralitat simultània d'adjudicacions a favor d'un mateix concursant, i formalitzarà, en el termini d'un mes, els nomenaments que siguen procedents, amb la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i es trasllada esta al ministeri competent en matèria d'administració local per a la publicació en el Boletín Oficial del Estado i per a la seua inclusió en el Registre de Funcionaris i Funcionàries amb Habilitació de Caràcter Estatal.

 

Article 34. Termini de presa de possessió

1. El termini de presa de possessió en el nou destí serà de tres dies hàbils, si es tracta de llocs de treball de la mateixa localitat, o d'un mes, si es tracta del primer destí o del llocs de treball en localitat distinta.

El termini de presa de possessió començarà a comptar a partir de l'endemà del cessament, que s'haurà d'efectuar dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Si la resolució comporta el reingrés al servici actiu, el termini de presa de possessió haurà de computar-se des de la publicació mencionada.

2. Per necessitats del servici, mitjançant un acord dels presidents o de les presidentes de les entitats locals en què haja de cessar i prendre possessió el concursant o la concursant, es podrà diferir el cessament i la presa de possessió fins a un màxim de tres mesos. Les dos resolucions es remetran a la direcció general competent en matèria d'administració local.

 

Article 35. Diligències de cessament i presa de possessió

1. Les diligències de cessament i presa de possessió dels concursants i les concursants que accedisquen a un lloc de treball d'acord amb el que establix el present decret hauran de ser comunicades a la direcció general competent en matèria d'administració local dins dels tres dies hàbils següents a aquell en què es produïsquen.

2. La presa de possessió determina l'adquisició dels drets i els deures funcionarials inherents al lloc, i el funcionari o la funcionària amb habilitació de caràcter estatal passen a dependre de la corresponent entitat local.

3. En els casos del cessament i presa de possessió a què es referix este article, els funcionaris o les funcionàries tindran dret a la totalitat de les retribucions de caràcter fix, tant bàsiques com complementàries.

Si es produïx el final del termini de presa de possessió en el mateix mes en què es va efectuar el cessament, les retribucions de periodicitat mensual del funcionari o la funcionària es faran efectives per part de l'entitat que diligència este cessament, per mensualitat completa i d'acord amb la situació i els drets del funcionari o la funcionària referits al primer dia hàbil del mes en què es produïx el cessament. Si, al contrari, el terme esmentat ha recaigut en un mes diferent del del cessament, les retribucions del primer mes es faran efectives de la forma indicada, i les del segon les abonarà l'entitat corresponent al lloc de treball a què s'accedix, així mateix, per mensualitat completa i en la quantia corresponent al lloc en què s'ha pres possessió.

El pagament de l'import de la paga extraordinària corresponent serà assumit per les dos entitats en proporció al nombre de mensualitats del període de meritació d'aquella que, d'acord amb el que establix l'apartat anterior, corresponguen a cada una d'estes. La part de l'import corresponent a l'entitat que tramita el cessament s'entendrà meritada en el moment de produir-se este.

4. Els funcionaris i les funcionàries amb habilitació de caràcter estatal que no prenguen possessió dels llocs de treball obtinguts en el concurs, en el termini previst en l'article anterior, per causes imputables a estos, seran declarats d'ofici en la situació administrativa d'excedència voluntària per interés particular, a comptar des de l'últim dia del termini de presa de possessió.

 

 

CAPÍTOL III. Mèrits del concurs ordinari

 

Article 36. Mèrits aplicables en el concurs ordinari

Els mèrits aplicables en el concurs ordinari són els següents: els mèrits generals; els mèrits de determinació autonòmica, que són els corresponents al coneixement de les especialitats de l'organització territorial de la Comunitat Valenciana, del dret propi d'esta i del coneixement del valencià en els termes que establix esta norma; i els mèrits específics directament relacionats amb les característiques i les funcions del lloc.

 

Article 37. Puntuació dels mèrits [3]

1. Sobre un total de 30 punts, la puntuació dels mèrits del concurs ordinari tindrà la distribució següent:

a) Mèrits generals: la puntuació màxima serà fins a un total de 24 punts, equivalents al 80 % de la puntuació total, la valoració dels quals s'efectuarà de conformitat amb el que disposa la normativa estatal que els regule.

b) Mèrits de determinació autonòmica: la puntuació màxima serà fins a un total de 4,5 punts, equivalents al 15 % de la puntuació total, d'acord amb el que disposa el present decret.

c) Mèrits específics: la puntuació màxima serà fins a un total d'1,5 punts, equivalents al 5 % de la puntuació total.

2. Els municipis en les relacions de llocs de treball dels quals figuren llocs reservats a funcionaris o funcionàries amb habilitació de caràcter estatal de categoria superior, podran establir una puntuació mínima per a l'adjudicació de les vacants, que en cap cas no serà superior a 7,5 punts, equivalents al 25 % de la puntuació total.

 

Article 38. Mèrits específics

1. Són mèrits específics els directament relacionats amb les característiques del lloc de treball i les funcions corresponents, que garantisquen la idoneïtat del candidat o de la candidata per al seu exercici, així com els cursos de formació i perfeccionament superats o impartits, la valoració del treball desenrotllat o qualssevol altres activitats o coneixements relacionats amb les característiques i les funcions mencionades.

2. Els mèrits específics, que s'acreditaran pels mitjans que establisca la convocatòria, formaran part de la relació de llocs de treball de l'entitat local corresponent, o, si no n'hi ha, hauran d'estar aprovats per acord del Ple de la corporació local.

 

Article 39. Barem de mèrits específics

1. Els barems de mèrits específics hauran de subjectar-se als principis d'objectivitat, imparcialitat, mèrit i capacitat consagrats en l'ordenament jurídic i, d'acord amb estos, als criteris següents:

a) Els cursos hauran de ser impartits o homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública o altres escoles de formació autonòmiques, Institut Nacional d'Administració Pública, universitats i òrgans adscrits a les distintes conselleries o altres administracions públiques dedicats a la formació i al perfeccionament dels seus empleats i empleades públics. S'establix el barem corresponent de cada curs, la seua duració, que mai serà inferior a quinze hores, i la puntuació individualitzada per cada curs. Els cursos es referiran de forma genèrica a les matèries o disciplines relacionades amb les funcions pròpies del lloc.

b) Si s'introduïxen criteris demogràfics, pressupostaris o semblants, hauran de ser objectius, ponderats i proporcionats amb les característiques del lloc.

c) La impartició de docència en els cursos a què fa referència l'apartat a d'este article hauran de versar sobre matèries relacionades directament amb el lloc a exercir.

d) Les professions o activitats hauran d'haver sigut exercides en el sector públic i versaran sobre matèries relacionades directament amb el lloc a exercir.

2. Quan la direcció general competent en matèria d'administració local considere que els barems de mèrits específics no són de conformitat amb els principis d'objectivitat, imparcialitat, mèrit i capacitat consagrats en l'ordenament jurídic, podrà requerir o impugnar l'acord aprovatori d'estos en els termes establits en la legislació de règim local.

 

 

CAPÍTOL IV. Mèrits de determinació autonòmica

 

Article 40. Determinació dels mèrits

Tindran la consideració de mèrits de determinació autonòmica els següents:

1. Experiència professional.

Als efectes d'este decret, s'entendrà per experiència professional la permanència i el desenrotllament de funcions durant els deu anys anteriors en les entitats locals del territori de la Comunitat Valenciana o en l'Administració de la Generalitat, per implicar el coneixement de les especialitats de l'organització territorial i de la normativa de la Comunitat Valenciana.

2. Formació de personal.

Es valorarà la participació en els cursos de formació i perfeccionament que tinguen com a objecte les especialitats de l'organització territorial i normativa de la Comunitat Valenciana, i s'exclouen aquells que formen part dels processos selectius. Només es tindran en compte els cursos impartits o homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública, universitats i òrgans adscrits a les distintes conselleries dedicats a la formació i perfeccionament dels seus empleats públics.

Aquelles activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara jornades, taules redones, trobades, debats o anàlegs, no podran ser objecte de valoració.

3. Coneixements del valencià.

De conformitat amb la Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat, d'Ús i Ensenyament del Valencià, es valorarà el coneixement del valencià com a llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, de la Generalitat i de l'administració local.

El coneixement del valencià s'acreditarà per mitjà del certificat o homologació expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

La valoració del coneixement del valencià s'entén sense perjuí de la seua consideració com a requisit en les bases específiques de les convocatòries que aproven les entitats locals.

4. Altres mèrits.

Es consideraran altres mèrits l'activitat docent, les publicacions i les col·laboracions, i s'entenen per tals els següents:

a) Activitat docent.

Serà objecte de valoració la impartició de cursos de formació i perfeccionament que tinguen com a objecte les especialitats de l'organització territorial i normativa de la Comunitat Valenciana. Només es tindran en compte els cursos impartits o homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública, les diputacions provincials, universitats i òrgans adscrits a les distintes conselleries dedicats a la formació, perfeccionament o selecció dels seus empleats i empleades públics.

L'activitat docent en aquelles activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara jornades, taules redones, trobades, debats o anàlegs, no podran ser objecte de valoració.

b) Publicacions.

Es valoraran les publicacions en matèries relatives a les especialitats de l'organització territorial i normativa de la Comunitat Valenciana.

c) Col·laboracions.

Seran objecte de valoració les col·laboracions amb els òrgans de la Generalitat en matèria de règim local.

 

Article 41. Valoració dels mèrits [4]

1. Experiència professional

L'experiència professional i permanència es valorarà fins a un màxim de 2 punts, segons les regles següents:

a) Servicis i permanència desenrotllats en lloc de treball del mateix grup i subgrup de funcionaris que el corresponent a la subescala d'habilitació estatal a què es concursa: 0,20 per any.

b) Servicis i permanència desenrotllats en llocs de treball de grup o subgrup diferent del corresponent a la subescala d'habilitació estatal a què es concursa: 0,10 per any.

2. Formació personal

Es valoraran fins a un màxim d'1,5 punts els cursos de formació i perfeccionament que tinguen per objecte la formació en alguna de les àrees de coneixement propis de l'organització territorial i normativa de la Comunitat Valenciana.

La valoració de cada curs s'efectuarà en funció de la seua duració, d'acord amb l'escala següent:

- De 100 o més hores: 1 punt

- De 75 o més hores: 0,75 punts

- De 50 o més hores: 0,65 punts

- De 25 o més hores: 0,50 punts

- De 15 o més hores: 0,25 punts

3. Coneixements de valencià:

El coneixement de valencià es valorarà fins a un màxim de 0,75 punts, d'acord amb l'escala següent:

a) Coneixement oral: 0,25 punts.

b) Coneixement de grau elemental: 0,50 punts.

c) Coneixement de grau mitjà: 0,65 punts.

d) Coneixement de grau superior: 0,75 punts.

En cas de concórrer dos o més certificats acreditatius de coneixements del valencià només es tindrà en compte la puntuació corresponent al del grau més alt aportat.

4. Altres mèrits

Estos mèrits es valoraran fins a un màxim de 0,25 punts, atesos els criteris següents:

a) La valoració de l'activitat docent serà de 0,02 punts per hora impartida

b) La valoració de les publicacions serà de 0,10 punts per publicació

c) La valoració de les col·laboracions serà de 0,05 punts per col·laboració.

 

Article 42. Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica

Per al reconeixement i inscripció dels mèrits de determinació autonòmica hi ha en la direcció general competent en matèria d'administració local un Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica les funcions del qual són les següents:

1. El reconeixement i la inscripció dels mèrits de determinació autonòmica a què fan referència els articles anteriors.

2. La assignació de la puntuació corresponent.

 

Article 43. Acreditació de mèrits

1. L'acreditació de mèrits de determinació autonòmica s'efectuarà d'acord amb els criteris següents:

a) Experiència professional: s'acreditarà a instància de la persona interessada per mitjà del corresponent certificat en què haurà de constar expressament el grup i subgrup de titulació en què s'enquadre el lloc de treball exercit.

No necessitarà acreditació, i s'inscriurà d'ofici la permanència efectiva i el desenrotllament de funcions, amb caràcter definitiu o en virtut de nomenament provisional, en llocs de treball reservats a funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter estatal en entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Així mateix, també s'inscriuran d'ofici els servicis prestats en comissió de servici en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana quan el funcionari o la funcionària exercisca un lloc de treball amb caràcter definitiu en este.

Als efectes d'inscripció i reconeixement de l'experiència professional, les persones interessades hauran de remetre en temps i forma a la conselleria competent en matèria d'administració local les diligències de cessament i presa de possessió.

b) Formació de personal: els cursos a què fa referència l'apartat 2 de l'article 40 s'acreditaran a instància de la persona interessada per mitjà del corresponent certificat o fotocòpia compulsada d'estos, en la qual haurà de constar la denominació del curs, duració i, si és el cas, homologació per l'òrgan competent.

c) Coneixement del valencià: s'acreditarà este mèrit a instància de la persona interessada, per mitjà d'una fotocòpia compulsada del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o homologat de conformitat amb la corresponent normativa.

d) Activitat docent: la impartició de classes en cursos de formació a què es referix la lletra a, apartat 4, de l'article 40, s'acreditaran a instància de la persona interessada, i s'adjuntarà el corresponent certificat o la fotocòpia compulsada d'este, en el qual haurà de constar la denominació del curs, les hores impartides i, si és el cas, l'homologació per l'òrgan competent.

e) Publicacions: les publicacions s'acreditaran, a instància de la persona interessada, amb una fotocòpia de l'article o un exemplar del llibre publicat, i es farà referència al mitjà o a l'editorial en què s'ha publicat.

f) Col·laboracions: s'acreditaran, a instància de la persona interessada, per mitjà del corresponent certificat.

2. En el cas que l'acreditació dels mèrits de determinació autonòmica es realitze a instància de la persona interessada, la sol·licitud s'haurà d'ajustar al model d'instància que aparega en la pàgina web de la direcció general competent en matèria d'administració local, a la qual s'adjuntarà la documentació acreditativa del mèrit corresponent.

3. Rebuda la petició de reconeixement, es dictarà una proposta de resolució que es notificarà a la persona interessada per un termini de 10 dies perquè puga efectuar les al·legacions que crega oportunes.

4. La resolució de la direcció general competent en matèria d'administració local, respecte de les sol·licituds de reconeixement i inscripció dels mèrits, posaran fi a la via administrativa, de conformitat amb el que establix la Llei Reguladora del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i donarà lloc, si és estimatòria, a la inscripció en el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica.

 

Article 44. Publicació de la puntuació dels mèrits autonòmics als efectes de concursos

1. La direcció general competent en matèria d'administració local, en ocasió de les resolucions per les quals es dóna publicitat a les bases dels concursos ordinari i unitari, així com a les seues convocatòries específiques per a la provisió de llocs de treball reservats als funcionaris i a les funcionàries amb habilitació de caràcter estatal, publicarà, en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, la relació individualitzada comprensiva de la puntuació corresponent als mèrits reconeguts i inscrits en el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica, a les dates de les resolucions mencionades.

2. La puntuació que figure en esta relació serà aplicada pels tribunals per a la valoració dels mèrits de determinació autonòmica, sense que siga possible cap acreditació addicional per part dels concursants i de les concursants, ni valoració distinta per part del tribunal.

 

Article 45. Registre de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal

De conformitat amb el que establix la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, les inscripcions relatives als nomenaments, preses de possessió, situacions administratives i totes les incidències que afecten la carrera professional del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal amb destí en les entitats locals de la Comunitat Valenciana es realitzaran des de la direcció general competent en matèria d'administració local i s'integraran en el Registre de l'Administració General de l'Estat.

 

Article 46. Accés als registres

1. El Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica i el Registre de Personal Funcionari amb Habilitació de Caràcter Estatal no tindran caràcter públic, sense perjuí de l'accés reconegut a cada entitat local, respecte dels seus llocs reservats, i al personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, respecte dels seus pròpies dades.

2. El funcionament d'estos registres es regirà, en tot cas, pel que establisca la legislació sobre protecció de dades.

 

 

CAPÍTOL V. Provisió per lliure designació

 

Article 47. Classificació dels llocs per a la provisió per mitjà del sistema de lliure designació

1. Excepcionalment, en els municipis de gran població previstos en l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, així com en les diputacions provincials, podran cobrir-se, per mitjà del sistema de lliure designació, per personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de la subescala i categoria corresponents, els llocs reservats a este personal que es determinen en les relacions de llocs de treball, en els termes que establix la legislació bàsica sobre funció pública.

No obstant això, quan es tracte de llocs de treball que tinguen assignades les funcions contingudes en l'apartat 1.2.b de la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, serà necessària l'autorització expressa de l'òrgan que exercisca la tutela financera.

2. L'opció per la provisió per mitjà del sistema de lliure designació, que es realitzarà per mitjà de la modificació de la relació de llocs de treball, es comunicarà a la direcció general competent en matèria d'administració local a l'efecte de la classificació del lloc, i s'haurà d'adjuntar la documentació següent:

a) Certificat de l'acord de modificació de la relació de llocs de treball, així com de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província, on quede reflectida l'opció pel sistema de lliure designació.

En el acord mencionat es motivarà l'especial responsabilitat associada al lloc que es pretén classificar.

b) Certificat de la secretaria acreditatiu que s'ha realitzat el tràmit d'audiència a les persones interessades i resultat d'est.

 

Article 48. Convocatòria

1. Les bases de la convocatòria per a cobrir els llocs pel sistema de lliure designació seran aprovades per l'òrgan competent de la corporació i hauran de contindre les dades següents:

a) Corporació.

b) Denominació i classe del lloc.

c) Nivell del complement de destinació.

d) Complement específic.

e) Requisits per a l'exercici d'acord amb la relació de llocs de treball.

f) Referència, si és el cas, al coneixement de la llengua valenciana.

2. La convocatòria, que es realitzarà en el termini màxim de tres mesos des que el lloc de treball haja resultat vacant, correspon a l'òrgan competent de la corporació, el qual la remetrà a la direcció general competent en matèria d'administració local per a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3. Les sol·licituds es dirigiran a l'òrgan convocant, dins dels 15 dies naturals següents a la data de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Conclòs el termini, l'òrgan competent de la corporació dictarà, si és el cas, després de la constatació prèvia dels requisits exigits en la convocatòria, la resolució corresponent en el termini d'un mes, i la traslladarà a la direcció general competent en matèria d'administració local perquè es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Esta resolució es motivarà amb referència al compliment, per part del candidat elegit, dels requisits i especificacions exigits en la convocatòria i de la competència per a procedir al nomenament. La plaça haurà de ser adjudicada entre els candidats que disposen dels requisits exigits en la convocatòria, i no podrà quedar deserta si hi ha, almenys, un candidat que complisca els requisits. En tot cas, haurà de quedar acreditada en el procediment, com a fonament de la resolució adoptada, l'observança del procediment degut.

4. El termini de presa de possessió serà el mateix que s'establix en l'article 34 del present decret.

 

Article 49. Cessament en llocs de lliure designació

El funcionari o la funcionària amb habilitació de caràcter estatal nomenat per a un lloc de lliure designació podrà ser cessat, amb caràcter discrecional, pel mateix òrgan que el va nomenar, sempre que se li garantisca un lloc de treball de la seua subescala i categoria en la corporació, que haurà de figurar en la relació de llocs de treball d'esta i la remuneració de la qual no serà inferior en més de dos nivells a la del lloc per al qual va ser designat.

El lloc de treball mencionat estarà classificat com a reservat a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, tindrà atribuïdes les funcions de col·laboració, suport i assistència jurídica o econòmica que li atribuïsca l'òrgan competent de la corporació i s'hi podrà romandre fins a obtindre un altre pels procediments de provisió establits en el present decret.

La motivació de la resolució de cessament es referirà a la competència per a adoptar-la. Serà necessari un informe preceptiu de l'òrgan que exercisca la tutela financera, després del cessament previ d'aquells funcionaris o funcionàries que hagen sigut nomenats per lliure designació dins dels sis anys immediatament anteriors a la proposta de cessament.

 

 

CAPÍTOL VI. Altres formes de provisió

 

Article 50. Nomenaments provisionals

1. La direcció general competent en matèria d'administració local podrà efectuar nomenaments provisionals, en l'àmbit del seu territori, amb caràcter prioritari sobre les formes de provisió previstes en els articles 51, 52, 53 i 54 d'este decret, en llocs vacants o en aquells altres que no estiguen ocupats efectivament pels seus titulars per trobar-se en alguna de les circumstàncies següents:

a) Comissió de servicis.

b) Suspensió provisional.

c) Excedències durant el període de reserva del lloc, del seu titular.

d) Malaltia.

e) Altres supòsits d'absència.

2. La direcció general competent en matèria d'administració local efectuarà nomenaments provisionals per a llocs reservats, ocupats en virtut de nomenament accidental, interí o que estiguen autoritzats per a exercir les seues funcions de forma acumulada, quan reba la sol·licitud per part d'un funcionari o una funcionària amb habilitació de caràcter estatal que dispose dels requisits per al seu exercici, amb audiència prèvia a l'entitat local afectada. Este nomenament comportarà el cessament automàtic de la persona que ocupava el mencionat lloc per nomenament accidental o interí, o que realitzava les funcions de forma acumulada. Si hi ha més d'una sol·licitud, l'òrgan municipal competent efectuarà l'oportuna proposta raonada a favor del candidat més idoni per al seu exercici.

3. Si un funcionari o una funcionària que ocupe una plaça amb caràcter definitiu sol·licita un nomenament provisional, seran necessaris els informes previs de les entitats locals d'origen i de destí.

4. Els nomenaments provisionals recauran en habilitats o habilitades de la subescala i categoria en què està reservat el lloc. Quan això no siga possible, i amb caràcter excepcional, podran recaure en persones habilitades de la subescala o categoria immediatament inferior que estiguen en possessió de la titulació exigida per a accedir a aquella.

5. Els nomenaments provisionals implicaran, si és el cas, el cessament en el lloc que s'estiga exercint.

6. El termini de presa de possessió serà el mateix que establix l'article 34 d'este decret.

7. La direcció general podrà deixar sense efecte el nomenament provisional, bé a proposta de l'entitat local interessada, amb audiència prèvia de la persona afectada, o bé a instància de la persona nomenada provisionalment, amb un informe previ de la corporació.

 

Article 51. Comissions de servicis

1. La direcció general competent en matèria d'administració local podrà conferir comissions de servicis a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal amb destí definitiu en entitats locals de la Comunitat Valenciana, per a ocupar llocs reservats este tipus de personal, de la mateixa subescala i categoria, així mateix en entitats locals valencianes.

Per a conferir comissions de servici haurà d'estar acreditat en l'expedient que no ha sigut possible efectuar un nomenament provisional.

2. Així mateix, podrà conferir comissions de servicis per a cooperar o prestar assistència tècnica en l'Administració del Consell, d'acord amb el que establix la normativa autonòmica de funció pública.

3. En l'àmbit de l'administració local, la concessió d'estes comissions de servicis tindrà lloc per un termini màxim d'un any, prorrogable per un altre.

4. El temps transcorregut en esta situació serà tingut en compte a l'efecte de consolidació del grau personal corresponent al nivell del lloc d'origen des del qual es produïsca la comissió, llevat que s'obtinga destí definitiu en el lloc de treball exercit en comissió de servicis, o en un altre del mateix nivell o inferior. En este cas, a instància del funcionari o de la funcionària, el temps ocupat en comissió de servicis podrà ser tingut en compte a l'efecte de la consolidació del grau corresponent al lloc de treball obtingut amb destí definitiu.

A l'efecte de valoració dels mèrits, el temps en comissió de servicis s'entendrà prestat en el lloc efectivament exercit.

5. El procediment per a la comissió de servicis s'iniciarà a sol·licitud de l'administració interessada, i amb la conformitat del funcionari o la funcionària i de l'entitat on preste els seus servicis, i es requerirà, tant per a la petició com per a la conformitat, resolució de la presidència de l'entitat local.

 

Article 52. Acumulacions. [5]

1. La direcció general competent en matèria d'Administració local podrà autoritzar el personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que es trobe ocupant un lloc de treball, en l'àmbit del seu territori, reservat a este, a exercir en una entitat local les funcions reservades en els supòsits previstos en l'apartat 1 de l'article 50 i pel temps de la seua duració.

Les acumulacions recauran en habilitats o habilitades de la subescala per a les quals està reservat el lloc. Quan este no siga possible, i amb caràcter excepcional, podran recaure en habilitats o habilitades de la subescala immediatament inferior que estiguen en possessió de la titulació exigida per a accedir a aquella.

Per a autoritzar l'acumulació de funcions, haurà de quedar acreditat en l'expedient que no ha sigut possible efectuar un nomenament provisional, ni una comissió de servicis.

2. Per a autoritzar l'acumulació de funcions, serà necessària la sol·licitud de l'entitat local interessada, formalitzada mitjançant una resolució de la seua presidència, juntament amb la conformitat del funcionari o la funcionària amb habilitació de caràcter estatal, i de la presidència de l'entitat local en què preste els seus servicis.

3. L'exercici de les funcions acumulades donarà dret a la percepció d'una gratificació de fins al 30 per cent de les remuneracions corresponents al lloc principal. En cap cas es podrà autoritzar l'acumulació de funcions a més d'un lloc.

4. En tot cas, la provisió del lloc per concurs, lliure designació o nomenament provisional o la reincorporació de la persona titular d'este, determinarà el cessament de qui exercira les funcions.

5. Podran acordar-se acumulacions per a l'exercici de les funcions reservades, en entitats eximides de l'obligació de mantindre llocs reservats a personal habilitat de caràcter estatal.

 

Article 53. Nomenaments accidentals

1. En els supòsits previstos en l'apartat 1 de l'article 50, i sempre que estiga acreditat que no ha sigut possible la provisió del lloc pels procediments previstos en els articles anteriors, la presidència de l'entitat local podrà nomenar, amb caràcter accidental, un dels seus funcionaris o funcionàries que estiga suficientment capacitat per a exercir les funcions reservades a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, per un període no superior a sis mesos. El nomenament mencionat es comunicarà a la direcció general competent en matèria d'administració local.

No obstant això, quan el nomenament accidental mencionat es realitze en els supòsits previstos en l'apartat anterior, o en els d'abstenció legal o reglamentària del funcionari amb habilitació de caràcter estatal titular de la plaça, i per període inferior a un mes, no serà necessari acreditar la impossibilitat de la provisió del lloc pels procediments previstos en els articles anteriors.

2. En els casos en què el lloc no estiga exercit efectivament per un funcionari o funcionària amb habilitació de caràcter estatal durant un període superior a sis mesos, i quede acreditat que no ha sigut possible la provisió d'este per qualsevol altre dels procediments previstos anteriorment, la direcció general competent en matèria d'administració local, autoritzarà el nomenament accidental d'un funcionari o una funcionària de l'entitat, que estiga preferentment en possessió de la titulació exigida per a l'accés al lloc, a proposta de l'entitat local i amb la conformitat del funcionari o la funcionària.

3. En els supòsits en què el nomenament accidental recaiga sobre llocs de treball que tinguen assignades les funcions contingudes en l'apartat 1.2.b de la disposició addicional segona de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, s'adjuntarà el certificat de la comunicació prèvia a la conselleria que exercisca la tutela financera, de conformitat amb el que establix l'apartat 5.1 de la disposició addicional segona de la norma esmentada.

 

Article 54. Nomenaments interins

1. Quan no siga possible la provisió dels llocs de treball vacants en les entitats locals reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, pels procediments previstos en els articles 50, 51 i 52, els presidents o les presidentes de les entitats locals podran proposar, mitjançant una resolució, el nomenament com a funcionari interí o funcionària interina d'una persona que estiga en possessió de la titulació exigida per a l'accés a la subescala i categoria a què pertanga el lloc.

La selecció de funcionaris interins o funcionàries interines haurà de realitzar-se per mitjà de procediments àgils que respectaran, en tot cas, els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

2. El director general competent en matèria d'administració local farà el nomenament, amb un informe previ on quede acreditada la impossibilitat de provisió per personal funcionari de carrera amb habilitació de caràcter estatal.

3. En els supòsits en què el nomenament interí recaiga sobre llocs de treball que tinguen assignades les funcions contingudes en l'apartat 1.2.b de la disposició addicional segona de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, s'adjuntarà el certificat de la comunicació prèvia a la conselleria que exercisca la tutela financera, de conformitat amb el que establix l'apartat 5.1 de la disposició addicional segona de la norma esmentada.

 

Article 55. Efectes de la provisió o reincorporació

La provisió del lloc a través dels procediments de concurs de mèrits o lliure designació, o la reincorporació de la persona titular en els supòsits previstos en este capítol, determinarà automàticament el cessament d'aquell que estiga exercint-lo.

 

Article 56. Comissions circumstancials

En els casos d'absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària d'un funcionari o una funcionària amb habilitació de caràcter estatal, els servicis d'assistència de les diputacions provincials, a petició de l'entitat local interessada, i sempre que este no dispose de personal funcionari propi que puga assumir accidentalment les funcions, podran comissionar un funcionari o una funcionària amb habilitació de caràcter estatal de la seua plantilla per a la realització de comeses especials de caràcter circumstancial, pel temps que siga imprescindible, i es donarà compte d'això a la direcció general competent en matèria d'administració local.

A estos efectes, es considera temps imprescindible el necessari en cada cas, fins a un període màxim de 30 dies, excepte quan l'absència siga a causa d'un permís per maternitat biològica, adopció o acolliment, i en este cas la comissió circumstancial podrà ampliar-se pel temps de duració d'este permís.

 

Article 57. Revocacions

Els òrgans competents per a efectuar els nomenaments a què es referix el present capítol ho són, així mateix, per a la seua revocació, que es realitzarà per un procediment anàleg a l'establit per a la seua concessió.

 

Article 58. Permutes

1. D'acord amb les entitats locals afectades i el personal funcionari interessat, la direcció general competent en matèria d'administració local, dins del seu àmbit territorial, podrà autoritzar permutes sempre que concórreguen les circumstàncies següents:

a) Que els llocs de treball que es vulguen permutar siguen de la mateixa subescala i categoria i els corresponga idèntica forma de provisió.

b) Que els funcionaris o les funcionàries que sol·liciten la permuta disposen, respectivament, d'un nombre d'anys de servici que no diferisca entre si en més de cinc.

c) Que tinguen el nivell del valencià exigit, si és el cas, com a requisit d'accés en la relació de llocs de treball d'algun dels llocs implicats en la permuta.

2. No es podran autoritzar permutes si es dóna alguna de les circumstàncies següents:

a) Que a algun dels funcionaris o a alguna de les funcionàries sol·licitants els falten menys de deu anys per a complir l'edat de jubilació forçosa.

b) Que no hagen transcorregut deu anys des de l'última permuta concedida a algun dels funcionaris o alguna de les funcionàries sol·licitants.

 

 

TÍTOL V. Altres regles sobre règim jurídic

 

CAPÍTOL I. Situacions administratives

 

Article 59. Règim jurídic i declaració

1. Les situacions administratives del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal es regiran pel que establix la normativa bàsica estatal sobre funció pública i per la resta de normativa bàsica i de desplegament que dicte l'Estat sobre el règim jurídic del funcionariat amb habilitació de caràcter estatal. En tot el que no s'opose a la legislació anterior, s'aplicarà el que establix la normativa de funció pública de la Comunitat Valenciana.

2. La declaració de situacions administratives del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal correspon a la direcció general competent en matèria d'administració local, excepte la de suspensió de funcions, que es regirà per les normes d'atribució de competències pròpies del règim disciplinari.

 

 

CAPÍTOL II. Règim disciplinari

 

Article 60. Règim jurídic

1. El règim disciplinari aplicable al personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que preste servicis a la Comunitat Valenciana es regirà pel que establix l'article 177 de la Llei de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

2. Quan la competència per a incoar l'expedient disciplinari recaiga en la direcció general competent en matèria d'administració local, este s'iniciarà exclusivament a instància del Ple de l'entitat local.

 

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera. Òrgans competents dels municipis de gran població

Els òrgans competents en les matèries regulades pel present decret per als municipis de gran població seran els previstos en la legislació estatal bàsica en matèria de règim local.

 

Segona. Suspensió de tramitació de sol·licituds

Des de la convocatòria d'un concurs de provisió, i fins a la seua resolució, no es tramitaran les sol·licituds de modificació o de supressió dels llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal que hi estigueren inclosos.

 

Tercera. Temari de les proves selectives

1. El temari de les proves selectives per a l'accés a cada una de les subescales en què s'estructura l'escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal serà aprovat, amb caràcter previ a la corresponent convocatòria pública, per mitjà d'una resolució de la conselleria competent en matèria d'administració local.

2. Les bases de la corresponent convocatòria pública indicaran, si és el cas, el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en què s'ha publicat el temari sobre el qual versaran les proves selectives.

 

Quarta. Termini de resolució

1. El termini màxim per a resoldre els procediments previstos en el títol II, els capítols V i VI del títol IV i el capítol I del títol V d'este decret serà de quatre mesos.

El termini màxim per a resoldre els procediments dels capítols II i IV del títol IV serà de sis mesos.

2. En els procediments regulats en este decret s'entendran estimades les sol·licituds que formulen les corporacions interessades quan no haja dictat una resolució expressa en el termini.

3. Els procediments que es regulen en la present norma s'entendran iniciats quan, a la sol·licitud, s'adjunten els documents preceptius previstos en cada cas.

4. Les resolucions relatives als procediments regulats en este decret seran motivades en referència amb el compliment de les normes reglamentàries que vinculen l'administració competent.

5. Les resolucions a què fa referència este decret posen fi a la via administrativa, de conformitat amb la normativa de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Quinta. Llocs de tresoreria en corporacions amb secretaria de classe segona

Correspon a la direcció general competent en matèria d'administració local donar publicitat, en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, de l'acord de modificació de la relació de llocs de treball, i s'establix que el lloc de tresoreria, en les corporacions locals amb secretaria de classe segona, siga exercit per personal funcionari propi de la corporació.

 

Sexta. Personal funcionari en expectativa de nomenament

En la direcció general competent en matèria d'administració local existirà una relació de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en expectativa de nomenament, o que haja sol·licitat el reingrés al servici actiu, a l'efecte de la provisió temporal per mitjà de nomenament provisional regulat en este decret, que, en tot cas, tindrà caràcter preferent.

A estos efectes, el personal funcionari interessat haurà de realitzar la corresponent sol·licitud i remetre-la al centre directiu mencionat.

 

Sèptima. Regla de no gasto

La implementació i el posterior desenrotllament d'este decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a la conselleria amb competències en matèria d'administració local, i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.

 

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 

Primera. Personal funcionari de la subescala de secretaria-intervenció no integrat [6]

1. El personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, pertanyent a la subescala de secretaria intervenció, que no s'haja integrat en el grup A, subgrup A1, quedarà com a categoria a extingir en el grup A, subgrup A2, sense perjuí dels processos d'integració que es convoquen. No obstant això, conservarà els seus drets econòmics i estarà habilitat per a exercir llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, en les mateixes condicions que el personal funcionari integrat en la subescala de secretaria intervenció. A estos efectes, les corporacions locals, en l'àmbit de les seues competències respectives, realitzaran les modificacions que resulten necessàries en les relacions de llocs de treball.

2. Als efectes de la seua participació en els concursos de provisió definitiva de llocs de treball pertanyents a la subescala de secretaria intervenció, es valoraran, en els mèrits de determinació autonòmica, els servicis desenrotllats en dita subescala a raó de 0,20 punts per any treballat, fins a un màxim de 2 punts.

 

Segona. Procediments en vigor

Els procediments iniciats en els quals no s'haja realitzat una proposta de resolució amb anterioritat a l'entrada en vigor d'este decret s'ajustaran, pel que fa a la seua resolució, al procediment previst en este, sense perjuí de la conservació dels actes vàlidament realitzats en la seua tramitació.

 

Tercera. Adaptació de la puntuació dels mèrits de determinació autonòmica

La direcció general competent en matèria d'administració local procedirà a l'adaptació de la puntuació dels mèrits de determinació autonòmica regulada en este decret.

 

Quarta. Llocs en àrees metropolitanes, mancomunitats, consorcis i entitats locals menors

En el termini de sis mesos des de l'entrada en vigor d'este decret, aquelles àrees metropolitanes, mancomunitats, consorcis i entitats locals menors que tinguen llocs reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal hauran de procedir a adaptar la classificació d'estos al que establix este decret.

 

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA [7]

 

Única. Normes derogades.

1. Queden derogades expressament les disposicions següents:

a) El Decret 8/1995, de 10 de gener, del Consell, pel qual es regulen els mèrits a aplicar en els concursos de funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que corresponguen al coneixement de les especialitats de l'organització territorial i normativa autonòmica, sense perjuí del que es disposa en la disposició final segona.

b) El Decret 159/1997, de 29 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el reglament regulador de les competències de la Generalitat relatives als funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

c) El Decret 96/2009, de 17 de juliol, del Consell, pel qual es determinen els òrgans competents per a la incoació i resolució dels procediments disciplinaris tramitats als funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, amb destinació en les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

d) L'Orde de 5 de novembre de 1998, de la Conselleria de Presidència, per la qual es va crear el fitxer de dades i es regula el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica de la Comunitat Valenciana dels funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, sense perjuí del que disposa la disposició final segona.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que establix el present decret..

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Normes d'aplicació

Es faculta la persona titular de la conselleria que tinga atribuïda la competència en matèria d'administració local perquè, en l'àmbit de la seua competència, dicte les disposicions i adopte totes les mesures que exigisca el desplegament i l'aplicació del que establix este decret.

 

Segona. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor als 20 dies de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, a excepció dels preceptes regulats en els capítols I, II, III i IV del títol IV, que entraran en vigor en ocasió del concurs ordinari de l'any 2014. Per als concursos i processos selectius que es convoquen amb anterioritat a l'any esmentat serà aplicable el Decret 8/1995, de 10 de gener, del Consell, pel qual es regulen els mèrits a aplicar en els concursos de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, que corresponguen al coneixement de les especialitats de l'organització territorial i normativa autonòmica, i l'Orde de 5 de novembre de 1998, de la Conselleria de Presidència, per la qual es va crear el fitxer de dades i es regula el Registre de Mèrits de Determinació Autonòmica de la Comunitat Valenciana.

 

 

València, 8 de febrer de 2013

 

El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PRAT

 

El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,

JOSÉ CÍSCAR BOLUFER

 

 



[1]  Article 3 modificat pel Decret 155/2013, d'11 d'octubre, del Consell, pel qual es modifica el Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (Diari Oficial núm. 7131 de 15.10.2013) Ref. Base de dades 009422/2013.

[3]  Redacció que fa el Decret 76/2015, de 22 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 32/2013, de 8 de febrer, del Consell, de règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (Diari Oficial núm. 7532 de 25.05.2015) Ref. Base de dades 004655/2015.

[7]  Disposició Derogatòria modificada pel Decret 155/2013, d'11 d'octubre, del Consell.

 

Mapa web