Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET LLEI 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandemia.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 9005 de 26.01.2021
Entrada en vigor :   27.01.2021
Origen disposició :   Presidència de la Generalitat;Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic;Conselleria d'Educació, Cultura i Esport;Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
Referència Base de Dades:   004400/2021
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/dl/2021/01/22/1/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 01.01.2022 -

 

Decret llei 1/2021, de 22 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Pla Resistir, que inclou ajudes parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandemia.

 

(DOGV núm. 9005 de 26.01.2021) Ref. 004400/2021

 

 

PREÀMBUL

 

I

 

Mitjançant el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, es va declarar, pel Govern de la nació, l'estat d'alarma per a contindre la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2, a la vista de la tendència ascendent de casos i la dificultat de control de la pandèmia, estat d'alarma que va ser prorrogat per Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, fins al pròxim 9 de maig de 2021.

El Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, ha ordenat mesures de diversa naturalesa per a fer front a l'expansió del virus: mesures relatives a la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn, limitació de l'entrada i eixida del territori, limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats i limitació a la permanència de persones en llocs de culte. El Reial decret estableix que, durant el període de vigència de l'estat d'alarma, en cada comunitat autònoma i ciutat amb Estatut d'autonomia, l'autoritat competent delegada serà qui ostente la presidència de la comunitat autònoma o ciutat amb Estatut d'autonomia, quedant les autoritats competents delegades habilitades per a dictar per delegació del Govern de la nació, les ordres, resolucions i disposicions per a l'aplicació del que es preveu en els articles 5 a 11 del Reial decret 926/2020. D'acord amb l'article 12, sense perjudici d'això, cada administració conserva les competències que li atorga la legislació vigent per a adoptar les mesures que estime necessàries, així com la gestió dels seus serveis i del seu personal.

Aquesta habilitació legal ha motivat en lmbit de la Comunitat Valenciana, donada l'expansió de la infecció, l'adopció de mesures excepcionals per a una contenció més gran de la malaltia i gestió de l'emergència sanitària.

D'una banda, el Decret 14/2020, de 25 d'octubre, del president de la Generalitat (DOGV 25.10.2020) va establir inicialment la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn, entre les 00.00 hores i les 06.00 hores en tot el territori de la Comunitat Valenciana. Aquest decret va ser modificat pel Decret 20/2020, de 18 de desembre, del president de la Generalitat (DOGV 18.12.2020), que va limitar aquesta llibertat de circulació en horari nocturn entre les 23.00 i les 06.00 hores, i va ser novament modificat pel Decret 1/2021, de 5 de gener, del president de la Generalitat (DOGV 05.01.2020) que va establir la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn entre les 22.00 i les 06.00 hores en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

Per diferents decrets del president s'ha restringit l'entrada i l'eixida de persones del territori de la Comunitat Valenciana, amb l'excepció de desplaçaments justificats i per motius taxats en la norma. Inicialment, aquesta mesura es va adoptar mitjançant el Decret 15/2020, de 30 d'octubre, del president de la Generalitat (DOGV 30.10.2020), que va restringir per a un període de 7 dies naturals aquesta entrada i eixida de persones del territori de la Comunitat Valenciana, i que va ser prorrogada per altres períodes addicionals a través de diferents disposicions: el Decret 16/2020, de 5 de novembre (DOGV 6 de novembre); el Decret 17/2020, de 12 de novembre (DOGV 13.11.2020); el Decret 18/2020, de 19 de novembre (DOGV 20.11.2020); el Decret 19/2020, de 5 de desembre de 2020 (DOGV 05.12.2020), i el Decret 1/2021, de 5 de gener (DOGV 05.01.2021). També el Decret 20/2020, de 18 de desembre, del president de la Generalitat (DOGV 18.12.2020), va establir la limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats.

Així mateix i pel Decret 16/2020, de 5 de novembre, es va declarar el confinament de dos municipis, que va ser prorrogat fins a les 23.59 hores del dia 9 de desembre de 2020 pel Decret 18/2020, de 20 de novembre, i pel Decret 1/2001, de 5 de gener, es va dictar el confinament de diferents municipis de la Comunitat Valenciana, mesura que es va mantindre en vigor, fins a les 23.59 hores del 20 de gener de 2021.

Paral·lelament, a l'empara de les competències que té atribuïdes la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, com a autoritat sanitària en lmbit de la Comunitat Valenciana, s'han dictat una sèrie de mesures per a fer front a la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, mesures que, en els últims temps, han hagut de ser restrictives dins d'un context d'alta incidència i gravetat i de transmissió no controlada d'infeccions causades pel SARS-CoV-2. Aquestes mesures es recullen en la Resolució de 5 de desembre de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 05.12.2020), que ha sigut ampliada i modificada per posteriors resolucions de la consellera –Resolució de 5 de gener de 2021 (DOGV 06.01.2021) i Resolució de 8 de gener de 2021 (DOGV 09.01.2021)–, així com completada per la Resolució de 9 de desembre de 2020, de les conselleres de Sanitat Universal i Salut pública i de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 09.12.2020). Així mateix la Resolució de 5 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, va establir mesures addicionals en els municipis compresos en el Decret 1/2021, de 5 de gener (DOGV 06.01.2020), fins a les 23.59 hores del 20 de gener de 2021, en què va perdre la vigència.

Finalment, la resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'estableixen mesures excepcionals i addicionals en lmbit de la Comunitat Valenciana com a conseqüència de l'agreujament de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 (DOGV 9001bis, de 20.01.2021) va acordar el tancament preventiu i la suspensió cautelar de:

a) Centres recreatius de majors (llars del jubilat) i de joves (ludoteques, centres d'oci i entreteniment juvenil), i centres on es realitzen activitats festeres tradicionals, de les previstes en el Decret 28/2011, de 18 de març, del Consell, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les condicions i la tipologia de les seus festeres tradicionals situades als municipis de la Comunitat Valenciana, així com la suspensió en aquests centres o locals de les activitats festeres tradicionals.

b) Establiments i activitat d'hostaleria i restauració, bars, cafeteries, restaurants i establiments d'oci i entreteniment, llevat que es preste servei de recollida de menjar i/o beguda en el local o d'enviament a domicili. Queden exceptuats d'aquesta mesura els locals, establiments i activitats que, en virtut de les seues especials característiques, presten un servei que es puga considerar essencial o no substituïble.

 

 

II

 

L'impacte de les mesures excepcionals que ha sigut necessari adoptar des de la declaració de la pandèmia i de la declaració dels estats d'alarma suposen la limitació de l'activitat econòmica dels sectors que s'han vist afectats. Un dels sectors que ha vist més limitada i constreta la seua activitat és el sector de l'hostaleria i la restauració, com a conseqüència de les limitacions horàries i d'aforament, i, indirectament, per la restricció de la circulació de persones. Finalment, la resolució de 19 de gener de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, suposa el cessament total de l'activitat de restauració, amb l'excepció del servei a domicili i de recollida en l'establiment. Aquesta suspensió d'activitat implica en molts casos la paralització total d'activitat en gran part d'establiments.

És necessari que les mesures adoptades per a lluitar contra la pandèmia es vegen acompanyades també per mesures de suport públic als sectors greument afectats que eviten un deteriorament del teixit empresarial; que ajuden a la conservació de l'ocupació i que mitiguen les conseqüències socials que suposa la paralització d'un sector d'activitat. Les mesures de suport necessàriament han de ser immediates, ja que les restriccions d'activitat s'arrosseguen des de l'inici de la crisi sanitària i, a partir de l'entrada en vigor de la resolució de 19 de gener de 2021, impliquen ja la paralització de tota activitat de restauració en establiment durant un període de 14 dies.

És necessària, doncs, l'adopció de mesures de suport que pal·lien el deteriorament del teixit productiu com a conseqüència de la impossibilitat o limitació de la seua activitat. D'altra banda, l'adopció de la mesura de tancament preventiu, adoptada per la consellera de Sanitat, com a conseqüència de l'evolució de la pandèmia, produeix efectes des de les 00:00 hores del dia 21 de gener de 2021 i, per consegüent, resulta urgent, atesa la situació extraordinària en la qual es desenvolupa aquesta situació excepcional.

 

 

III

 

La Mesa Institucional constituïda per la Generalitat, Diputacions Provincials i representants dels municipis per a abordar mesures econòmiques destinades a la recuperació de la Comunitat Valenciana, en la sessió de data 12 de gener de 2021, va acordar expressament la creació d'un Pla d'ajudes Resistir, dotat amb 160 milions d'euros, aportats en un 62,5 % per la Generalitat, en un 22,5 % per les Diputacions Provincials, i en el 15 % restant pels Ajuntaments.

La política de la Generalitat s'inscriu en la línia de foment i cooperació amb les corporacions municipals del nostre àmbit territorial, tenint en compte el paper que exerceixen els municipis com a administració més pròxima i, per tant, coneixedora del seu teixit productiu, per la qual cosa resulta necessari col·laborar amb els municipis de la Comunitat Valenciana per a fer front a la situació econòmica derivada de la crisi sanitària actual.

Aquest decret llei regula el Pla Resistir a fi que per aquestes entitats s'articulen els mecanismes necessaris per a oferir el recolzament i suport econòmic als sectors productius afectats per les restriccions derivades de la pandèmia.

 

 

IV

 

La jurisprudència del Tribunal Constitucional ha recolzat l'aprovació de disposicions de caràcter socioeconòmic mitjançant l'instrument normatiu del reial decret llei en aquells casos en els quals s'aprecie una motivació explícita i raonada de la necessitat i urgència de la mesura. El caràcter «necessari» s'ha afirmat en els casos de conjuntures econòmiques problemàtiques que exigeixen una ràpida resposta.

Així mateix, la urgència s'ha acceptat, quan la dilació en el temps de l'adopció de la mesura de què es tracte mitjançant una tramitació per la via normativa ordinària podria generar algun perjudici.

La justificació de la utilització de l'instrument del decret llei es recolza igualment en una dilatada jurisprudència del Tribunal Constitucional, els requisits de la qual aquesta norma compleix. Així, cal recordar que el nostre Tribunal Constitucional, en les sentències 6/1983, de 4 de febrer, F. 5; 11/2002, de 17 de gener, F. 4; 137/2003, de 3 de juliol, F. 3, i 189/2005, de 7 juliol, F. 3, ha vinculat la utilització d'aquesta norma a la solució d'una situació concreta que, dins dels objectius de lrgan emissor, i per raons difícils de preveure, requereix una acció normativa immediata en un termini més breu que el requerit per la via normal o pel procediment d'urgència per a la tramitació parlamentària de les lleis.

En concret, la doctrina constitucional continguda en la STC 61/2018 (EDJ 2018/505168), que recull la jurisprudència anterior més rellevant, indica que ls del decret llei s'ha acceptat en situacions que es qualifiquen com «conjuntures econòmiques problemàtiques». Evidentment, i segons les dades aportades en el primer epígraf d'aquest preàmbul, la Comunitat Valenciana travessa una situació de crisi economicosocial, derivada de la pandèmia provocada per la Covid19, que requereix l'adopció d'una normativa d'urgència orientada a pal·liar els efectes d'aquesta.

Com és evident, i així ho ha admés el mateix tribunal, el que s'ha indicat anteriorment no exclou l'adopció de normes que impliquen reformes estructurals i que solucionen problemes amb caràcter igualment estructural que s'hagen vist agreujats en un moment concret. En paraules del tribunal: «…el fet que es considere una reforma estructural no impedeix, per si sola, la utilització de la figura del decret llei, perquè el possible caràcter estructural del problema que es pretén atallar no exclou que aquest problema puga convertir-se en un moment donat en un supòsit d'extraordinària i urgent necessitat, que justifique l'aprovació d'un decret llei, la qual cosa haurà de ser determinada atenent les circumstàncies concurrents en cada cas (STC 137/2011, FJ 6 (EDJ 2011/223204), reiterat en SSTC 183/2014, FJ 5 (EDJ 2014/202865); 47/2015, FJ 5 (EDJ 2015/38427), i 139/2016, FJ 3 (EDJ 2016/121813))».

A més, cal tindre en compte que correspon al Consell, en aquesta mena de normes, la realització d'un judici polític o d'oportunitat (SSTC 61/2018, de 7 de juny, FJ 4 (EDJ 2018/505168) y 142/2014, d'11 de setembre, FJ 3 (EDJ 2014/166324)) sobre la conjuntura i la motivació de la norma. En aquest aspecte, els paràgrafs anteriors acrediten de manera suficient els motius d'oportunitat per a l'adopció de la present norma, la qual respon en tots els seus termes a la finalitat legítima d'aprovar mesures que contribuïsquen a abordar de manera immediata l'enorme impacte econòmic i social provocat per la Covid-19.

Com és preceptiu, ha d'assenyalar-se també que aquest decret llei no afecta l'ordenament de les institucions bàsiques de l'Estat, els drets, deures i llibertats dels ciutadans regulats en el Títol I de la Constitució, el règim de les comunitats autònomes ni el dret electoral general.

A la vista del que s'ha exposat anteriorment, concorren les circumstàncies d'extraordinària i urgent necessitat establides per l'article 44.4 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana com a pressupostos habilitants per a recórrer a l'instrument jurídic del decret llei.

Aquesta norma s'articula sobre els principis de necessitat, eficàcia, eficiència, proporcionalitat, seguretat jurídica i transparència previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En virtut dels principis de necessitat i eficàcia, aquest decret llei es justifica per raons d'interés general, ja que, tal com s'ha indicat anteriorment, pretén incorporar el criteri de la despesa extraordinària que es veuen obligats a suportar els municipis per a esmorteir l'impacte d'aquesta crisi sense precedents.

Respecte al principi de proporcionalitat, aquest decret llei conté la regulació imprescindible per a atendre les necessitats de finançament dels municipis de la Comunitat Valenciana que s'adherisquen a aquest pla específic.

Amb la finalitat de garantir el principi de seguretat jurídica, el contingut d'aquest decret llei és coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea.

En aplicació del principi de transparència, s'han definit clarament els objectius d'aquesta norma i la seua justificació, i s'ha possibilitat la participació activa de les entitats destinatàries en la seua elaboració. Finalment, en aplicació del principi d'eficiència, aquest decret no comporta cap mena de càrregues administratives innecessàries o accessòries.

En definitiva, es pretén donar resposta a una realitat sobrevinguda en una situació d'emergència, mitjançant l'actuació conjunta i coordinada de les administracions públiques de la Comunitat Valenciana.

D'acord amb el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i amb el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, correspon a la Presidència l'impuls de l'acció interdepartamental del Consell, i les competències en matèria d'Administració Local.

En la tramitació del projecte de Decret llei, s'ha seguit el procediment establit, i s'han emés els informes preceptius.

Per tot el que s'ha exposat, i en virtut del que estableix l'article 44 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, a proposta conjunta del president de la Generalitat, i dels consellers d'Hisenda i Model Econòmic; d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball i d'Educació, Cultura i Esport, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 22 de gener de 2021,

 

 

DECRETE

 

Article 1. Objecte

El present decret llei té per objecte aprovar i regular el Pla Resistir, que inclou Ajudes Parèntesis en cada municipi per als sectors més afectats per la pandèmia. Aquestes ajudes estan destinades als municipis de la Comunitat Valenciana per a escometre actuacions encaminades a pal·liar les conseqüències de la pandèmia sobre els sectors productius relacionats en l'annex II del present decret llei.

Les aportacions del Pla Resistir tenen el caràcter de transferències als municipis a fi de finançar les activitats descrites en el paràgraf anterior.

 

Article 2. Raons d'interés públic que concorren per a la creació del Pla Resistir

L'aprovació d'aquest Pla troba el seu fonament en raons d'interés públic derivades de la necessitat d'adoptar mesures de suport als municipis que els permeten reforçar els sectors greument afectats, que eviten un deteriorament del seu teixit empresarial i que ajuden a la conservació de l'ocupació mitigant les conseqüències socials que suposa la paralització de determinades activitats econòmiques.

 

Article 3. Entitats beneficiàries

Són beneficiaris del Pla Resistir els ajuntaments inclosos en l'annex I d'aquest decret llei en el terme municipal dels quals es desenvolupen activitats econòmiques en els sectors relacionats en l'annex II d'aquest, que s'hagen vist afectats per les restriccions imposades per la pandèmia i que aporten, amb càrrec als seus pressupostos, l'import determinat conforme a l'article 4.

 

Article 4. Quantia

L'import global màxim de les ajudes derivades d'aquest decret llei que correspondrà assumir a la Generalitat ascendeix a 100.000.000 euros.

La quantitat assignada a cada municipi és l'establida en l'annex I.

L'import assignat per la Generalitat a cada municipi beneficiari s'ha de destinar a sufragar el 62,5 % del cost total de l'actuació a desenvolupar per l'Ajuntament, havent de comprometre's aquest a realitzar una aportació del 15 % del cost d'aquesta actuació. El 22,5 % restant serà aportat, sis el cas, per la Diputació Provincial corresponent. La participació de les Diputacions Provincials podrà articular-se mitjançant la subscripció del corresponent conveni amb la Generalitat que contemple els criteris de distribució previstos en el present decret llei.

 

Article 5. Criteris de distribució del Pla Resistir

L'import assignat pel Pla Resistir per a cada municipi s'ha distribuït, atenent els següents criteris:

1) una quantitat fixa de 2.000  per cada persona treballadora autònoma o microempresa amb un màxim de 10 persones treballadores en els sectors identificats en l'Annex II.

2) una quantitat fixa de 200  per persona treballadora afiliada a la Seguretat Social a data 31 de desembre de 2020 d'aquestes microempreses i persones treballadores autònomes en els sectors identificats en l'annex II.

 

Article 6. Procediment

La participació en el present Pla d'ajudes per part dels municipis que figuren en l'annex I requerirà la presentació, en el termini de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest decret llei, de resolució o acord de lrgan municipal competent que haurà d'incloure expressament la seua voluntat d'acceptar l'ajuda i el compromís d'aportar l'import corresponent al seu percentatge de participació i de complir amb la resta de les obligacions contemplades en el present decret llei.

La Generalitat lliurarà el 100 % de l'import corresponent a la seua aportació, amb caràcter de bestreta, sense que es requerisca, per a això, garantia per part de l'ajuntament beneficiari.

S'eximeix als Ajuntaments d'estar al corrent en les obligacions tributàries i davant de la seguretat social i de ser deutors per reintegrament davant de l'Administració.

 

Article 7. Òrgan gestor

Correspon la tramitació i la gestió del Pla Resistir al departament competent en matèria d'Administració Local.

 

Article 8. Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments quedaran obligats a:

a) Presentar, dins del termini indicat, la documentació establida en l'article 6 del present decret llei.

b) Establir un règim d'ajudes, que complisquen les següents condicions:

1. Estar dirigides directament a persones treballadores autònomes i microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores, de les activitats enumerades en l'Annex II d'aquest decret llei.

2. Distribuir les ajudes entre persones treballadores autònomes i microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores dels sectors indicats, amb els mateixos criteris de distribució previstos en l'article 5 del present decret llei.

3. Les ajudes han de dirigir-se a cobrir despeses corrents de l'activitat realitzada per les persones treballadores autònomes i les microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores. Aquestes despeses podran haver-se realitzat des d'abril de 2020 i hauran de ser justificades per les persones treballadores autònomes i les microempreses.

4. Si, en aplicar les ajudes, el municipi tinguera un excedent de recursos sense utilitzar en aquests sectors més afectats, podrà dedicar aquest excedent a complementar proporcionalment les ajudes resoltes o dedicar-les a altres activitats també afectades per la pandèmia i que no hagen sigut contemplades específicament en els sectors definits en l'annex II.

c) Justificar, abans de l'1 de desembre de 2021, davant del departament competent en matèria d'Administració Local, i pel tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, la totalitat de les despeses realitzades mitjançant un certificat emés pel personal funcionari competent. Així mateix, haurà d'acompanyar-se d'una memòria final descriptiva de les actuacions realitzades.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que, respecte a la gestió d'aquestes ajudes, duga a terme el personal tècnic competent en les matèries objecte d'aquestes ajudes, així com a les actuacions de control financer que realitze la Intervenció de la Generalitat i als procediments fiscalitzadors de la Sindicatura de Comptes.

 

Article 9. Compatibilitat del Pla Resistir

La participació en el present Pla serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en el present decret llei. Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les ajudes, aïlladament o en concurrència amb unes altres, no supere el cost de l'activitat subvencionada.

 

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera. Informe d'inexistència de duplicitats de l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local

La Direcció General amb competència en matèria d'Administració Local, de conformitat amb el Decret 67/2018, de 25 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment dels informes per a l'exercici per les entitats locals de competències diferents de les pròpies o delegades, ha emés l'informe en el qual es conclou la inexistència de duplicitat, per la qual cosa no serà necessària la petició d'aquest informe pels ajuntaments beneficiaris de les ajudes.

 

Segona. Municipis no inclosos en l'annex I.

Els municipis que, encara que no figuren com a entitats beneficiàries, acrediten l'existència de persones treballadores autònomes o microempreses amb un màxim de 10 persones treballadores en els sectors previstos en l'annex II, podran sol·licitar la seua participació en el Pla Resistir en els termes descrits en aquest decret llei.

 

Tercera. Finançament

Les ajudes contemplades en el present decret llei podran finançar-se amb càrrec als fons que corresponguen a la Comunitat Valenciana, procedents dels recursos addicionals REACT-EU, Ajuda a la Recuperació per a la Cohesió i els Territoris d'Europa, que s'apliquen en el marc dels Fons Estructurals.

A aquest efecte, i vinculat al caràcter excepcional de l'objecte i finalitat de les ajudes, mitjançant el corresponent expedient de modificació pressupostària, podran generar-se els crèdits corresponents en l'estat de despeses del Pressupost, amb l'informe previ de la direcció general competent en matèria de Fons Europeus, sense que siguen aplicables els criteris i requisits establits en l'article 50.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

 

Quarta. Increment de crèdit dels municipis inclosos en l'annex I [1]

Els municipis que tot i figurar en l'annex I acrediten insuficiència en les quantitats consignades per a poder complir amb els criteris de distribució contemplats en el decret llei, poden sol·licitar l'increment de crèdit en el termini de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta disposició.

Correspon a la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'administració local la tramitació i resolució de l'increment sol·licitat en els termes contemplats en el decret llei.

Els municipis que s'acullen al que s'estableix en aquesta disposició addicional han d'ajustar les seues actuacions al que es disposa en el decret llei, havent de justificar les despeses realitzades abans de l'1 de desembre de 2022.

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Habilitació per al desenvolupament reglamentari

Es faculta al president de la Generalitat per a adoptar les disposicions necessàries per al desenvolupament i l'execució del que es disposa en aquest decret llei.

 

Segona. Entrada en vigor

Aquest decret llei entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

Alacant, 22 de gener de 2021

 

El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER

 

El conseller d'Hisenda i Model Econòmic

VICENT SOLER I MARCO

 

El conseller d'Educació, Cultura i Esport

VICENT MARZÀ I IBAÑEZ

 

El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

 

 

 

ANNEX I
Distribució

 

MUNICIPI

TOTAL 

46250 VALÈNCIA

28.804.194

03014 ALACANT

11.145.766

03065 ELX

6.291.841

12040 CASTELLÓ DE LA PLANA

5.496.131

03031 BENIDORM

5.245.416

03133 TORREVIEJA

3.457.657

03099 ORIHUELA

3.039.870

46131 GANDIA

2.697.373

03063 DENIA

2.290.020

46190 PATERNA

2.193.916

46244 TORRENT

1.973.516

46220 SAGUNT

1.730.205

03082 XÀBIA

1.576.807

03047 CALP

1.545.222

03121 SANTA POLA

1.470.797

03009 ALCOI

1.444.223

03122 SANT VICENT DEL RASPEIG

1.438.514

03018 ALTEA

1.371.921

03050 CAMPELLO (EL)

1.349.249

12135 VILA-REAL

1.283.267

03011 ALFÀS DEL PI,L'

1.277.037

03066 ELDA

1.228.824

46078 BURJASSOT

1.194.215

46017 ALZIRA

1.149.992

03139 LA VILA JOIOSA

1.081.576

12138 VINARÒS

1.035.912

46105 CULLERA

996.717

12032 BORRIANA

988.267

03104 PETRER

968.133

03094 NUCIA (LA)

946.214

12028 BENICASSIM

917.355

46021 ALDAIA

896.532

46205 PUÇOL

893.994

12027 BENICARLÓ

893.744

46235 SUECA

865.912

46169 MISLATA

865.071

46013 ALBORAYA

851.116

46159 MANISES

845.540

03119 SANT JOAN D'ALACANT

842.337

46145 XÀTIVA

839.293

46181 OLIVA

827.310

46184 ONTINYENT

806.540

03076 GUARDAMAR DEL SEGURA

780.894

03140 VILLENA

770.593

03128 TEULADA

753.691

46116 ELIANA (L')

747.682

03090 MUTXAMEL

711.753

46186 PAIPORTA

710.674

12084 ONDA

709.930

12126 VALL D'UIXÓ (LA)

699.983

03902 PILAR DE LA HORADADA

687.938

03113 ROJALES

683.894

46070 BETERA

677.664

12089 PENÍSCOLA

667.947

12009 ALMASSORA

649.487

46094 CATARROJA

644.823

03079 IBI

634.850

03059 CREVILLENT

623.522

46214 RIBA-ROJA DE TÚRIA

615.098

46102 QUART DE POBLET

612.514

46005 ALAQUÀS

610.310

03015 ALMORADÍ

606.469

46213 REQUENA

567.620

46022 ALFAFAR

567.328

46110 XIRIVELLA

558.903

46029 ALGEMESÍ

555.867

12085 ORPESA

545.213

46147 LLÍRIA

538.496

46202 POBLA DE VALLBONA (LA)

514.558

03093 NOVELDA

507.947

46083 CARCAIXENT

505.354

46171 MONCADA

475.611

46230 SILLA

449.549

03041 BENISSA

445.407

03069 FINESTRAT

431.655

46223 SEDAVÍ

431.568

46111 CHIVA

417.584

46194 PICASSENT

414.726

46007 ALBAL

405.036

46238 TAVERNES DE LA VALLDIGNA

400.982

03019 ASPE

392.744

46054 BENETÚSSER

376.381

46164 MASSAMAGRELL

374.071

03118 SAN FULGENCIO

368.982

03049 CALLOSA DE SEGURA

363.372

46081 CANALS

337.381

12004 ALCALÀ DE XIVERT

337.009

46031 ALGINET

334.204

03053 CASTALLA

313.009

46019 ALCÚDIA (L')

311.832

46135 GODELLA

311.434

46085 CARLET

311.195

46193 PICANYA

309.894

46199 POBLA DE FARNALS (LA)

307.770

03056 COCENTAINA

307.009

46060 BENIFAIÓ

298.602

46165 MASSANASSA

298.239

03095 ONDARA

294.691

03102 PEGO

290.389

12104 SEGORBE

288.567

46249 UTIEL

283.699

03120 SAN MIGUEL DE SALINAS

275.248

12082 NULES

272.797

46204 EL PUIG

262.266

46178 NÁQUERA

261.018

46015 ALCÀSSER

260.151

12005 ALCORA (L')

257.248

46109 CHESTE

253.894

46011 ALBERIC

251.690

03092 MURO DEL ALCOY

250.602

03089 MONÒVER

247.221

03105 PINOSO

244.363

03055 CATRAL

243.496

03005 ALBATERA

240.832

46065 BENIPARRELL

239.284

46035 ALMUSSAFES

237.009

12077 MONCOFA

232.823

46077 BUÑOL

227.239

46207 RAFELBUNYOL

222.389

03096 ONIL

220.841

46166 MELIANA

220.602

46172 MONTSERRAT

217.044

03123 SAX

209.929

12080 MORELLA

208.142

12117 TORREBLANCA

207.929

03101 PEDREGUER

204.407

46237 TAVERNES BLANQUES

200.416

46216 ROCAFORT

199.894

03071 GATA DE GORGOS

197.513

03064 DOLORES

194.204

03048 CALLOSA D'EN SARRIÀ

190.416

46903 SAN ANTONIO DE BENAGÉBER

188.575

46051 BENAGUASIL

185.080

46255 VILALLONGA

184.425

03903 MONTESINOS (LOS)

181.947

03107 POLOP

174.204

03021 BANYERES DE MARIOLA

173.062

46257 CASTELLÓ

171.062

46143 XERACO

171.036

03111 REDOVÁN

166.407

03012 ALGORFA

164.761

03138 VERGER (EL)

163.266

46082 CANET D'EN BERENGUER

163.027

46139 GUADASSUAR

161.513

12021 BETXI

159.248

46177 MUSEROS

156.823

03083 XIXONA

156.655

46048 BELLREGUARD

156.389

12033 CABANES

153.460

46256 VILAMARXANT

151.478

46032 ALMASSERÀ

149.735

03042 EL POBLE NOU DE BENITATXELL

148.646

03034 BENIJÓFAR

148.354

03081 XALÓ

147.973

03088 MONFORTE DEL CID

146.372

46062 BENIGÀNIM

144.867

12011 ALMENARA

143.522

46183 OLLERIA (L')

142.858

46126 FOIOS

141.761

46248 TURÍS

134.425

46044 AYORA

133.770

03002 AGOST

133.522

12901 LES ALQUERIES

132.177

46118 ENGUERA

131.071

03901 POBLETS,ELS

130.398

03058 COX

130.159

46006 ALBAIDA

129.982

46113 DAIMÚS

129.956

03024 BENEJÚZAR

125.531

46170 MOIXENT

124.628

03044 BIGASTRO

123.973

12031 BORRIOL

121.708

46195 PILES

116.620

03043 BIAR

115.726

46072 BOCAIRENT

112.611

46233 SOLLANA

109.761

03097 ORBA

107.531

46020 ALCÚDIA DE CRESPINS (L')

106.628

46203 POBLA LLARGA (LA)

105.097

12124 VALL D'ALBA

104.186

03070 FORMENTERA DEL SEGURA

103.743

46014 ALBUIXECH

101.965

12012 ALTURA

101.531

46228 SERRA

99.301

03046 BUSOT

98.434

46009 ALBALAT DELS SORELLS

91.310

46163 MASSALFASSAR

87.929

46123 FAVARA

87.310

46258 VILLAR DEL ARZOBISPO

85.319

46168 MIRAMAR

84.434

03077 FONDO DE LES NEUS

81.973

46089 CASINOS

81.531

12902 SANT JOAN DE MORO

80.867

46098 CORBERA

79.991

46191 PEDRALBA

79.761

46042 AIELO DE MALFERIT

78.867

46134 GILET

77.097

12136 VILAVELLA, LA

76.416

46260 VINALESA

76.204

03075 CASTELL DE GUADALEST (EL

74.867

46122 FAURA

74.655

12071 JÉRICA

73.973

03109 RAFAL

72.646

03080 JACARILLA

72.628

46128 FONT DE LA FIGUERA (LA)

72.381

46067 BENISANÓ

71.752

46251 VALLADA

70.212

12128 VILAFAMES

70.195

03037 BENIMANTELL

69.726

46074 BONREPÒS I MIRAMBELL

69.549

46211 REAL DE GANDIA

69.283

46179 NAVARRES

69.097

46157 LLOSA DE RANES

67.106

46025 ALFARA DEL PATRIARCA

66.212

12053 CHILCHES

64.628

46229 SIETE AGUAS

64.425

46039 ANNA

62.655

03904 SAN ISIDRO

62.416

12100 SANT MATEU

62.195

03023 BENEIXAMA

61.540

46156 LLOMBAI

61.097

46231 SIMAT DE LA VALLDIGNA

60.442

46093 CATADAU

60.221

46197 POLINYÀ DE XUQUER

59.549

46136 GODELLETA

59.327

46127 FONT D'EN CARRÒS (LA)

59.106

46150 LLUTXENT

56.664

46063 BENIMODO

56.442

46106 CHELVA

56.204

03006 ALCALALÍ

55.991

46215 RIOLA

55.106

46208 RAFELCOFER

54.991

46008 ALBALAT DE LA RIBERA

54.885

46132 GENOVÉS

54.885

12079 MONTANEJOS

54.204

46112 CHULILLA

53.752

03129 TIBI

53.504

46200 POBLA DEL DUC (LA)

53.106

12140 VIVER

51.991

46209 RAFELGUARAF

51.770

46034 ALMOINES

51.549

03136 VALL DE GALLINERA

51.327

46176 MONTROY

50.442

12094 POBLA TORNESA, LA

50.434

46254 VENTA DEL MORO

49.991

12099 SANT JORDI

49.761

46058 BENIFAIRÓ DE LES VALLS

49.549

03114 ROMANA (LA)

49.549

03061 DAYA NUEVA

49.327

46090 CASTELLÓ DE RUGAT

49.097

46212 REAL

48.876

46187 PALMA DE GANDIA

48.212

12034 CÀLIG

47.549

12106 SONEJA

47.319

46003 ATZENETA D'ALBAIDA

47.080

46055 BENIARJÓ

46.204

12129 VILAFRANCA

45.991

03078 HONDÓN DE LOS FRAILES

45.752

46037 L'ALQUERIA DE LA COMTESSA

45.540

46217 ROTGLÀ I CORBERA

45.106

46174 MONTESA

44.841

03127 TÀRBENA

44.434

03004 AIGUES

43.549

46247 TUEJAR

43.327

12093 POBLA DE BENIFASSÀ, LA

43.310

46261 YÀTOVA

42.664

46173 MONTAVERNER

42.646

46066 BENIRREDRÀ

42.221

46004 AGULLENT

42.212

46146 XERESA

41.770

03100 PARCENT

41.549

46073 BOLBAITE

40.442

12016 ARTANA

40.212

12105 SIERRA ENGARCERÁN

39.761

46161 MARINES

39.319

12026 BENASAL

39.106

03137 LA VALL DE LAGUAR

38.858

46107 CHELLA

38.664

46218 RÒTOVA

38.655

03085 LLIBER

38.425

46046 BARX

37.991

03030 BENIDOLEIG

37.982

03026 BENIARBEIG

37.770

12003 ALBOCÀSSER

37.327

46162 MASALAVÉS

37.319

03001 L'ATZUBIA

36.664

46130 GAVARDA

36.212

12001 ATZENETA DEL MAESTRAT

36.212

46119 ENOVA (L')

35.991

46246 TOUS

35.991

03003 AGRES

35.770

12098 SALZADELLA, LA

35.106

46080 CAMPORROBLES

34.442

12050 COVES DE VINROMÀ, LES

34.442

46104 QUATRETONDA

33.327

12130 VILLAHERMOSA DEL RÍO

32.212

03116 SALINAS

32.000

46010 ALBALAT DELS TARONGERS

31.327

46182 OLOCAU

30.885

03074 GRANJA DE ROCAMORA

30.876

12081 NAVAJAS

30.867

12121 TRAIGUERA

30.434

46095 CAUDETE DE LAS FUENTES

30.425

46188 PALMERA

30.221

46059 BENIFAIRÓ DE LA VALLDIGNA

30.000

03124 SELLA

30.000

03112 RELLEU

29.991

12096 ROSELL

29.770

46148 LORIGUILLA

29.327

12122 USERES, LES

28.664

46124 FONTANARS DELS ALFORINS

28.655

46001 ADEMUZ

28.442

03054 CASTELL DE CASTELLS

28.442

46068 BENISODA

28.434

46053 BENEIXIDA

27.770

12051 CULLA

27.761

46158 MACASTRE

27.327

12029 BENLLOCH

27.327

03098 ORXETA

27.106

46103 QUARTELL

26.442

46097 COFRENTES

26.407

03013 ALGUEÑA

26.221

46234 SOT DE CHERA

26.212

46206 QUESA

26.000

46026 ALFARP

25.991

46125 FORTALENY

25.991

12074 LLOSA (LA)

25.761

46154 LLANERA DE RANES

25.549

46180 NOVETLÉ

25.106

12036 CANET LO ROIG

25.106

46160 MANUEL

24.885

46241 TITAGUAS

24.885

46016 ALCÀNTERA DE XÚQUER

24.664

46259 VILLARGORDO DEL CABRIEL

24.664

46012 ALBORACHE

24.655

46002 ADOR

24.000

46018 ALCUBLAS

24.000

46192 PETRÉS

23.991

03103 PENÁGUILA

23.752

12061 FORCALL

23.549

03025 BENFERRI

23.106

46030 ALGÍMIA D'ALFARA

22.885

03052 CAÑADA

22.885

12042 CATI

22.655

46198 POTRÍES

22.425

46040 ANTELLA

22.221

12022 BEJÍS

22.221

12007 ALFONDEGUILLA

22.212

46142 JALANCE

22.000

46236 SUMACÀRCER

22.000

03028 BENIARRES

22.000

12070 JANA (LA)

21.106

46036 ALPUENTE

20.885

46045 BARXETA

20.885

12109 TALES

20.885

12043 CAUDIEL

20.442

46028 ALGAR DE PALANCIA

20.221

46904 BENICULL DE XÚQUER

20.221

46120 ESTIVELLA

20.195

03010 ALFAFARA

20.000

03135 VALL DE EBO

20.000

03132 TORRE DE LES MAÇANES

19.327

12072 LUCENA DEL CID

19.327

12020 BARRACAS

19.080

03045 BOLULLA

18.885

03057 CONFRIDES

18.664

46099 CORTES DE PALLÁS

18.434

12139 VISTABELLA DEL MAESTRAT

18.221

46027 ALFARRASÍ

18.000

46071 BICORP

18.000

46155 LLAURÍ

18.000

46263 ZARRA

18.000

03115 SAGRA

17.991

46061 BENIFLÀ

17.770

12057 ESLIDA

17.549

46041 ARAS DE LOS OLMOS

17.106

46108 CHERA

17.106

12065 GAIBIEL

16.885

46151 LLOCNOU D' EN FENOLLET

16.442

03017 ALQUERIA D`ASNAR,L`

16.442

03106 PLANES

16.442

46092 CASTIELFABIB

16.221

03040 BENIMELI

16.221

46101 QUART DE LES VALLS

16.000

03072 GAIANES

16.000

03117 SANET Y NEGRALS

16.000

12046 CIRAT

16.000

12060 FIGUEROLES

15.770

12107 SOT DE FERRER

15.549

46114 DOMEÑO

15.327

12045 CINCTORRES

15.319

46129 FUENTERROBLES

15.106

12044 CERVERA DEL MAESTRE

15.106

12052 XERT

14.885

12095 RIBESALBES

14.664

03062 DAYA VIEJA

14.655

46138 GUADASSÈQUIES

14.442

46144 JARAFUEL

14.442

46232 SINARCAS

14.442

03029 BENIGEMBLA

14.442

12108 SUERAS

14.442

12010 ALMEDÍJAR

14.434

46076 BUGARRA

14.221

46141 HIGUERUELAS

14.221

46902 GÀTOVA

14.221

12078 MONTÁN

14.221

46239 TERESA DE COFRENTES

14.000

03035 BENILLOBA

14.000

46079 CALLES

13.549

46140 GUARDAMAR DE LA SAFOR

13.549

46084 CÀRCER

12.885

46245 TORRES-TORRES

12.885

12102 SANTA MAGDALENA DE PULPIS

12.664

12115 TORO (EL)

12.664

46064 BENIMUSLEM

12.221

46227 SENYERA

12.221

12101 SAN RAFAEL DEL RÍO

12.221

12125 VALL DE ALMONACID

12.221

46024 ALFARA DE LA BARONIA

12.000

46117 EMPERADOR

12.000

46167 MILLARES

12.000

46225 SELLENT

12.000

03008 ALCOLEJA

12.000

03134 VALL D'ALCALÀ (LA)

12.000

12048 CORTES DE ARENOSO

12.000

46219 RUGAT

11.327

12039 CASTELLNOVO

10.885

46149 LOSA DEL OBISPO

10.664

03091 MURLA

10.664

12111 TÍRIG

10.664

46023 ALFAUIR

10.442

46210 RÀFOL DE SALEM

10.442

03033 BENIFATO

10.442

12002 AÍN

10.442

12059 FANZARA

10.442

46052 BENAVITES

10.221

46057 BENICOLET

10.221

46088 CASAS BAJAS

10.221

46137 GRANJA DE LA COSTERA (LA

10.221

46175 MONTITXELVO

10.221

03027 BENIARDÀ

10.221

46047 BÉLGIDA

10.000

46185 OTOS

10.000

03038 BENIMARFULL

10.000

03125 SENIJA

10.000

12067 GELDO

10.000

46189 EL PALOMAR

9.770

46050 BENAGÉBER

8.885

46153 LLOCNOU DE SANT JERONI

8.664

12083 OLOCAU DEL REY

8.442

46091 CASTELLONET DE LA CONQUESTA

8.221

46221 SALEM

8.221

46224 SEGART

8.221

46242 TORREBAJA

8.221

12055 XODOS

8.221

46100 COTES

8.000

03051 EL CAMP DE MIRRA

8.000

03084 ORXA (L')

8.000

12092 PUEBLA DE ARENOSO

8.000

12110 TERESA

8.000

46133 GESTALGAR

7.327

12119 TORRE D'EN BESORA, LA

7.106

12014 ARES DEL MAESTRAT

6.442

46086 CARRÍCOLA

6.221

12113 TOGA

6.221

46222 SANT JOANET

6.000

03016 ALMUDAINA

6.000

12008 ALGÍMIA DE ALMONACID

6.000

12056 CHÓVAR

6.000

12064 FUENTES DE AYÓDAR

6.000

12127 VALLIBONA

6.000

12132 VILANOVA D'ALCOLEA

6.000

12141 ZORITA DEL MAESTRAZGO

6.000

03022 BENASAU

4.442

12041 CASTILLO DE VILLAMALEFA

4.442

46049 BELLÚS

4.221

03131 TORMOS

4.221

12075 MATA DE MORELLA,LA

4.221

46033 ALMISERÀ

4.000

46075 BUFALÍ

4.000

46096 CERDÀ

4.000

46115 DOS AGUAS

4.000

46262 YESA (LA)

4.000

03086 MILLENA

4.000

03110 RÀFOL D'ALMÚNIA (EL)

4.000

12006 ALCÚDIA DE VEO

4.000

12015 ARGELITA

4.000

12017 AYÓDAR

4.000

12024 BENÀFER

4.000

12025 BENAFIGOS

4.000

12049 COSTUR

4.000

12063 FUENTE LA REINA

4.000

12073 LUDIENTE

4.000

12088 PAVÍAS

4.000

12112 TODOLELLA

4.000

12114 TORÀS

4.000

12133 VILLANUEVA DE VIVER

4.000

12134 VILAR DE CANES

4.000

03073 GORGA

2.442

12018 AZUÉBAR

2.442

12038 CASTELLFORT

2.442

46043 AIELO DE RUGAT

2.000

46056 BENIATJAR

2.000

46087 CASAS ALTAS

2.000

46121 ESTUBENY

2.000

46152 LLOC NOU DE LA CORONA

2.000

46196 PINET

2.000

46201 PUEBLA DE SAN MIGUEL

2.000

46240 TERRATEIG

2.000

46243 TORRELLA

2.000

03007 ALCÓCER DE PLANES

2.000

03020 BALONES

2.000

03036 BENILLUP

2.000

03039 BENIMASSOT

2.000

03060 QUATRETONDETA

2.000

03068 FAMORCA

2.000

12013 ARAÑUEL

2.000

12037 CASTELL DE CABRES

2.000

12058 ESPADILLA

2.000

12068 HERBÉS

2.000

12076 MATET

2.000

12090 PINA DE MONTALGRAO

2.000

12116 TORRALBA DEL PINAR

2.000

12118 TORRECHIVA

2.000

12120 TORRE DE ENDOMÉNECH

2.000

12142 ZUCAINA

2.000

 

 

L'import expressat correspon al 100 % del Pla Resistir. La Generalitat destinarà a cada municipi beneficiari el 62,5 % d'aquest. Cada Ajuntament es comprometrà a realitzar una aportació del 15 %. El 22,5 % restant serà aportat, si és el cas, per la Diputació Provincial corresponent.

 

 

 

ANNEX II
Sectors
Codi CNAE

 

 

Códi Código

Descriptor

4781

Comerç al detall de productes d'alimentació, begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants

Comercio al por menor de productos alimenticios, bebidas y tabaco en puestos de venta y en mercadillos

4782

Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants

Comercio al por menor de productos textiles, prendas de vestir y calzado en puestos de venta y en mercadillos

4789

Comerç al detall d'altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants

Comercio al por menor de otros productos en puestos de venta y en mercadillos

5510

Hotels i allotjaments

Hoteles y alojamientos

5520

Allotjaments turístics i altres

Alojamientos turísticos y otros

5530

Càmpings i aparcaments de caravanes

Campings y aparcamientos de caravanas

5590

Altres allotjaments

Otros alojamientos

5610

Restaurants i llocs de menjar

Restaurantes y puestos de comida

5621

Provisió de menjars preparats per a esdeveniments

Provisión de comidas preparadas para eventos

5629

Altres serveis de menjars

Otros servicios de comidas

5630

Establiments de begudes

Establecimientos de bebidas

5914

Activitats d'exhibició cinematogràfica

Actividades de exhibición cinematográfica

7911

Activitats d'agències de viatges

Actividades de agencias de viajes

7912

Activitats dels operadors turístics

Actividades de los operadores turísticos

7990

Altres serveis de reserves

Otros servicios de reservas

8230

Organització de convencions i fires

Organización de convenciones y ferias

9001

Arts escèniques

Artes escénicas

9002

Activitats auxiliars a les arts escèniques

Actividades auxiliares a las artes escénicas

9003

Creació artística i literària

Creación artística y literaria

9004

Gestió de sales d'espectacles

Gestión de salas de espectáculos

9102

Activitats de museus

Actividades de museos

9103

Gestió de llocs i edificis històrics

Gestión de lugares y edificios históricos

9311

Gestió d'instal·lacions esportives

Gestión de instalaciones deportivas

9312

Activitats dels clubs esportius

Actividades de los clubes deportivos

9313

Activitats dels gimnasos

Actividades de los gimnasios

9319

Altres activitats esportives

Otras actividades deportivas

9321

Activitats dels parcs d'atraccions

Actividades de los parques de atracciones

9329

Altres activitats recreatives i entreteniment

Otras actividades recreativas y entretenimiento

 

 

 

 



[1] La disposició addicional quarta s'afegeix per l'article 35 de la Llei 7/2021, de 29 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2022. (DOGV núm. 9246 de 30.12.2021) Ref. Base de dades 011921/2021.

 

Mapa web