Disposicion Consolidada

Texto h2

DECRET 84/2015, de 29 de maig, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i es modifica el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat pe1 Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 7537 de 01.06.2015
Entrada en vigor :   02.06.2015
Origen disposició :   Conselleria d'Hisenda i Administració Pública
Referència Base de Dades:   004947/2015
Número identificador:   2015/5113
Estat :   Derogada
Data de fi de Vigència:   05.02.2019
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2015/05/29/84/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 09.03.2017 – 04.02.2019

 

Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Institut Valencià d'Administració Tributària i es modifica el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat pel Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell.

 

(DOGV núm. 7537 de 01.06.2015) Ref. 004947/2015

 

PREÀMBUL

 

L'article 54 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat crea el Servici Tributari Valencià, amb la denominació d'Institut Valencià d'Administració Tributària, d'acord amb el que establix l'article 69 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Este institut es configura com una entitat autònoma, de caràcter administratiu, adscrita a la conselleria competent en matèria d'hisenda i amb personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat d'actuar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribuïsquen.

L'article 61.2 de l'esmentada Llei 7/2014 establix que correspon al Consell el desenrotllament de l'estructura de l'Institut i la fixació de les funcions de cada departament i de les seues unitats administratives dependents, per mitjà de l'aprovació, per decret, del corresponent estatut de l'Institut.

D'altra banda, al llarg de la regulació de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, establida en el capítol III de la Llei 7/2014, s'establix en diversos preceptes legals el desplegament reglamentari a través de l'estatut. És el cas, entre altres, de la determinació de les regles de funcionament i règim aplicable al Consell Rector (article 59.3), l'atribució de funcions a la Presidència o a la Direcció General de l'Institut (articles 58.2 i 60.2) o la configuració del règim jurídic del dit institut (article 62.1). En altres supòsits, la llei no establix específicament el vehicle normatiu per a l'atribució de determinades funcions, però esta es pot dur a terme, en funció de la genèrica previsió legal, a través de l'estatut, ja que únicament es tracta d'aclarir i especificar les que de forma més genèrica ja es preveuen en el text legal (articles 56.2.i i 59.2.f).

L'estatut també ha d'arreplegar els òrgans territorials per a la desconcentració de les funcions de l'Institut que així ho requerixen, en els termes establits per l'article 61.3 de la Llei 7/2014.

L'atribució de les funcions als òrgans i unitats administratives de l'Institut Valencià d'Administració Tributària exigix la modificació de determinats articles del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, com a conselleria competent en matèria d'hisenda, tant pel que fa a l'adscripció del nou institut a la conselleria, com quant a les funcions en l'àmbit tributari de la Direcció General de Tributs i Joc i de les seues unitats administratives, així com de les direccions territorials de la conselleria, i se suprimixen, a més, en el dit reglament la totalitat de les unitats administratives que depenen d'estes últimes, al passar a integrar-se en l'estructura de l'Institut Valencià d'Administració Tributària.

Finalment, per mitjà del present decret s'establix l'instrument reglamentari per a la posada en funcionament de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, als efectes del que disposen les disposicions transitòries primera, segona i quarta de la Llei 7/2014.

En virtut d'això, en execució del que disposa la normativa citada i, en l'exercici de la facultat d'organització de l'administració tributària valenciana per a l'atribució de la competència territorial a determinats òrgans tributaris, a què es referix l'article 84 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, amb els tràmits previs establits en l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, a proposta del conseller d'Hisenda i Administració Pública i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 29 de maig de 2015,

 

DECRETE

 

CAPÍTOL I. Funcions de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

 

Article 1. Funcions de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

1. Corresponen a l'Institut Valencià d'Administració Tributària les competències en l'àmbit de la Generalitat relatives a l'aplicació dels tributs, l'exercici de la potestat sancionadora en matèria tributària i la funció revisora en via administrativa.

2. Sense perjuí de qualsevol altra funció que se li puga atribuir per l'ordenament jurídic, correspon a l'Institut:

a) L'aplicació dels tributs estatals cedits, en els termes fixats en la legislació que regule la cessió, l'aplicació dels tributs propis de la Generalitat, en els termes establits en la legislació que els regule, i l'aplicació dels recàrrecs autonòmics que puga establir la Generalitat sobre els tributs estatals i, en particular:

1r. Exercir les funcions administratives en què consistix la gestió tributària, de conformitat amb el que establix l'article 117 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.

2n. Exercir les funcions administratives en què consistix la inspecció tributària, de conformitat amb el que establix l'article 141 de la Llei General Tributària.

3r. Exercir les funcions administratives conduents al cobrament dels deutes tributaris, d'acord amb el que establix l'article 160 de la Llei General Tributària, sense perjuí de les funcions en matèria concursal de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda establides per la normativa d'hisenda pública de la Generalitat.

b) La lluita contra el frau i l'evasió fiscal en l'àmbit dels tributs i recàrrecs l'aplicació dels quals li corresponga

c) L'exercici de la potestat sancionadora en matèria tributària, relativa als tributs i recàrrecs l'aplicació dels quals li corresponga.

d) La recaptació en període executiu i les compensacions i els ajornaments dels ingressos de dret públic de naturalesa no tributària de la Generalitat.

e) La revisió en via administrativa dels actes tributaris de competència de l'Institut, excepte les reclamacions economicoadministratives, la revisió dels actes nuls de ple dret i la declaració de lesivitat dels dits actes.

f) El desenrotllament de la col·laboració social en l'aplicació dels tributs de competència de l'institut.

g) El desenrotllament de campanyes informatives i divulgatives en matèria tributària, així com la informació i assistència al contribuent, excepte la resposta a les consultes tributàries escrites a què es referix l'article 88 de la Llei General Tributària.

h) La col·laboració i coordinació amb altres administracions tributàries.

i) La gestió i control de les fiances d'arrendaments urbans o de prestació de servicis i subministraments complementaris.

j) L'elaboració d'informes i estadístiques sobre resultats de la seua activitat i de drets liquidats i recaptats i previsions de liquidació i recaptació, o sobre qualsevol qüestió relativa a matèries de la seua competència, i la seua remissió a la conselleria competent en matèria d'hisenda a iniciativa pròpia o a sol·licitud de l'òrgan competent d'esta última.

k) Les funcions que, mitjançant una llei, conveni, delegació de competències o encàrrec de gestió, se li atribuïsquen en relació amb els tributs i recursos de titularitat d'altres administracions públiques.

 

CAPÍTOL II. Organització de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

 

Article 2. Òrgans de govern de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

Els òrgans de govern de l'Institut són la Presidència, el Consell Rector i la Direcció General.

 

Article 3. La Presidència

1. La Presidència de l'Institut Valencià d'Administració Tributària l'exercix el titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

2. Corresponen a la Presidència les funcions següents:

a) L'exercici de la representació institucional de l'Institut.

b) L'autorització i firma, a proposta de la direcció general, dels convenis en matèries que siguen competència de l'esmentat Institut.

c) L'acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d'altres administracions públiques o les seues entitats dependents en favor de l'Institut.

d) L'actuació com a òrgan de contractació, així com d'autorització, disposició del gasto i ordenació dels pagaments corresponents de l'Institut.

e) L'exercici de les funcions previstes en l'apartat 3 de l'article 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana o en la normativa que el substituïsca per a la provisió dels llocs de subdirecció general, dels de direcció de departament i de la resta de lliure designació de l'estructura organitzativa de l'Institut

f) Vetlar pel compliment dels objectius de l'entitat, impulsant i orientant l'actuació de la direcció.

g) Resoldre els procediments sobre responsabilitat patrimonial de l'Institut i el seu personal.

h) Resoldre les reclamacions prèvies a la via judicial civil, llevat que expressament s'atribuïsquen en este estatut a un altre òrgan de l'Institut.

3. En cas de vacant, absència o malaltia, les funcions de la Presidència les exercirà la Vicepresidència del Consell Rector de l'Institut, el qual, al seu torn, serà suplida en estes funcions, en idèntics supòsits, per la mateixa persona que haja d'exercir la seua suplència en el consell rector, d'acord amb el que disposa l'apartat 5 de l'article 4.

 

Article 4. El Consell Rector

1. El Consell Rector està integrat per:

a) La persona titular de la Presidència de l'Institut, que exercirà la Presidència del Consell Rector.

b) La persona titular de la Secretaria Autonòmica en matèria d'hisenda, que exercirà la Vicepresidència del Consell Rector. En el cas d'inexistència d'este òrgan en l'estructura de la conselleria competent en matèria d'hisenda, el lloc l'ocuparà la persona titular de la subsecretaria de la dita conselleria.

c) Les persones titulars de la direcció general o òrgan directiu competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda i de la direcció general d'este Institut, que seran vocals nats.

d) Dos vocals electius nomenats pel Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda, entre els funcionaris i les funcionàries de carrera del Cos Superior Tècnic d'Inspectors de Tributs de l'Administració de la Generalitat.

e) La persona titular de la Secretaria del Consell Rector, nomenada per la persona titular de la Presidència de l'Institut entre els vocals del Consell Rector.

2. Són funcions del Consell Rector:

a) La proposta del pla plurianual de gestió i del programa anual d'actuació de l'Institut, i el seguiment i control de la seua execució.

b) El control de la labor de direcció i gestió ordinària duta a terme per la direcció general.

c) La proposta a l'òrgan competent de la Generalitat de l'oferta d'ocupació pública de llocs de treball adscrits a l'Institut.

d) L'aprovació de la proposta del pressupost anual de l'Institut.

e) L'aprovació dels comptes anuals de l'Institut.

f) Qualsevol altra que li atribuïsca l'ordenament jurídic.

3. Les funcions del Consell Rector no són susceptibles de delegació.

4. La Presidència del Consell Rector tindrà les funcions següents:

a) Exercir la representació del Consell Rector.

b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de l'orde del dia, tenint en compte, si és el cas, les peticions dels altres membres formulades amb la suficient antelació.

c) Presidir les sessions, moderar el desenrotllament dels debats i suspendre'ls per causes justificades.

d) Visar les actes i certificats dels acords de l'òrgan.

e) Exercir totes les altres funcions inherents a la seua condició de president que establisquen les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l'àmbit de les administracions públiques.

5. En casos de vacant, absència o malaltia, el president del Consell Rector serà substituït pel titular de la Vicepresidència i, si no hi ha, pel titular de la Direcció General competent en matèria de tributs.

6. La Secretaria del Consell Rector tindrà les funcions següents:

a) Assistir a les reunions del Consell, amb veu i vot com a vocal.

b) Efectuar la convocatòria de les sessions del Consell per orde de la persona que té la Presidència, així com les citacions als membres del Consell.

c) Preparar el despatx dels assumptes, i redactar i autoritzar les actes de les sessions.

d) Rebre els actes de comunicació dels membres amb el Consell, les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol classe d'escrit de què haja de tindre coneixement.

e) Expedir certificats de les consultes, dictàmens o acords adoptats pel Consell.

f) Qualsevol altra funció inherent a la seua condició que haja establit la normativa que establix el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l'àmbit de les administracions públiques.

7. El funcionament i el règim aplicable al consell rector s'ajustarà a les normes següents, sense perjuí de l'aplicació de les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l'àmbit de les administracions públiques:

a) El Consell Rector s'haurà de reunir:

1r De forma ordinària, en els casos següents:

U. Per a l'aprovació de la proposta del pressupost anual de l'Institut, del programa anual d'actuació i dels comptes anuals de l'exercici anterior, així com per a l'avaluació dels resultats del programa d'actuació de l'exercici anterior.

Dos. Per a l'aprovació de la proposta del pla plurianual de gestió o de les seues pròrrogues.

Tres. Per a l'avaluació dels resultats del dit pla plurianual.

2n De forma extraordinària:

U. Quan ho considere necessari la Presidència, a instància de la Direcció General, per a l'aprovació de la proposta a l'òrgan competent de la Generalitat de l'oferta d'ocupació pública de llocs de treball adscrits a l'Institut.

Dos. En els altres casos que així ho considere oportú la Presidència del Consell Rector.

b) La convocatòria de les sessions, amb expressió de l'orde del dia, serà acordada i notificada almenys amb 48 hores d'antelació a la data de realització de la sessió. En casos d'urgència justificada podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores.

c) El quòrum per a la vàlida constitució del Consell Rector serà, almenys, el de la mitat dels seus membres, sempre que entre estos figure la persona titular de la Presidència o qui la substituïsca, i la persona titular de la Secretaria o qui la substituïsca.

d) Els acords del Consell Rector s'adoptaran per majoria dels seus membres i, en cas d'empat, el titular de la Presidència podrà exercir el vot de qualitat.

 

Article 5. La Direcció General

1. La persona titular de la Direcció General de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, amb rang de direcció general, la nomenarà i la separarà el Consell, a proposta de la Presidència de l'Institut, entre els funcionaris i les funcionàries de carrera pertanyents al Cos Superior Tècnic d'Inspectors de Tributs de l'Administració de la Generalitat o al Cos Superior d'Inspectors d'Hisenda de l'Estat.

El nomenament de la persona titular de la Direcció General podrà recaure en la persona titular de la Direcció General o òrgan competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda, sempre que esta última dispose de les condicions esmentades en el paràgraf anterior.

2. La persona titular de la Direcció General serà la persona responsable de la direcció i gestió ordinària de l'Institut i exercirà les competències inherents a la dita direcció, en el marc de les directrius del pla plurianual de gestió i del programa anual d'actuació, així com les que expressament li delegue la Presidència.

3. En particular, correspon a la persona titular de la Direcció General:

a) L'exercici de la representació ordinària de l'Institut.

b) L'elaboració de les instruccions sobre organització i funcionament efectiu de l'Institut, en desplegament del que preveu este Estatut.

c) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de l'Administració Autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades.

d) L'exercici de la direcció superior del personal de l'Institut i l'elaboració de les propostes en matèria de personal a l'òrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública, excepte la prevista en la lletra c de l'apartat 2 de l'article 4.

e) L'elaboració de propostes a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació de la planificació de la gestió de recursos informàtics i d'administració electrònica necessaris per a l'adequat compliment del pla plurianual de gestió i del programa anual d'actuació, a iniciativa pròpia o de la subdirecció general.

f) L'elaboració de l'avantprojecte de pressupost de l'Institut, per a la seua elevació al consell rector.

g) L'elaboració de la memòria justificativa i econòmica del pla plurianual de gestió i del programa anual d'actuació i, a iniciativa pròpia o de la Subdirecció General, de les propostes de millora de la planificació i programació de les activitats de l'Institut, per a la seua elevació al Consell Rector.

h) L'elaboració de propostes de contractació, per a la seua elevació a la Presidència.

i) L'elaboració de propostes per a l'autorització i firma de convenis amb altres entitats, i per a l'acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d'altres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de l'Institut, per a la seua elevació a la Presidència.

j) L'elaboració de propostes de resolució en matèria de responsabilitat patrimonial de l'Institut i el seu personal, o de reclamacions prèvies a la via judicial civil, per a la seua elevació a la Presidència.

k) La proposta al president de provisió del lloc de subdirecció general, dels de direccions de departament i de la resta de lliure designació.

l) La contestació de les queixes pel funcionament dels servicis de l'Institut.

4. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la direcció general les exercirà la persona titular de la subdirecció general.

 

Article 6. Estructura de l'Institut Valencià d'Administració Tributària[1]

1. Per a l'aplicació dels tributs, sota la supervisió de la Direcció General, l'Institut Valencià d'Administració Tributària s'estructura en una Subdirecció General, que exercirà les funcions de coordinació i supervisió dels següents departaments amb rang de subdirecció general: Departament de Gestió Tributària, Departament de Recaptació, Departament d'Inspecció Tributària, Departament de Valoració, Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris i Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries.

La persona titular de la Subdirecció General serà nomenada d'entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al Cos Superior Tècnic d'Inspectors de Tributs de l'Administració de la Generalitat.

Les persones titulars de cada una de les direccions de departament, seran nomenades d'entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al Cos Superior Tècnic d'Inspectors de Tributs de l'Administració de la Generalitat llevat que, per les funcions atribuïdes al lloc de treball, haja d'ocupar-se per personal del cos superior tècnic d'Enginyeria en Informàtica, del cos superior tècnic d'Enginyeria Agrònoma de l'Administració de la Generalitat, del cos superior Tècnic d'Arquitectura de l'Administració de la Generalitat, o d'un altre cos del sector d'Administració Especial.

Per a això, els corresponents llocs en la relació de llocs de treball de l'Institut Valencià d'Administració Tributària seran classificats amb el requisit de pertinença al Cos Superior Tècnic d'Inspectors de Tributs de l'Administració de la Generalitat o, si és el cas, als altres cossos del sector d'Administració especial referits en el paràgraf anterior.

2. Als efectes de la desconcentració de les funcions que així ho requerisquen, l'Institut té delegacions a Alacant i Castelló, amb rang de Subdirecció General. En l'àmbit territorial de la província de València, les funcions que correspondrien a la Delegació de l'Institut seran assumides per la Subdirecció General.

3. L'estructura directiva de l'Institut, d'acord amb el que establix el present estatut, figura en l'annex I d'estructura directiva de l'Institut.

 

Article 7. Subdirecció General [2]

1. Sota la supervisió de la Direcció General, corresponen a la persona titular de la Subdirecció General les funcions següents:

a) Dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els departaments i delegacions que se li adscriuen en l'apartat 2 d'aquest article.

b) Assistir i assessorar a la Direcció General per a l'adequat exercici de les funcions d'aquesta última, i, en particular, en relació amb els aspectes següents:

1r) L'elaboració de les instruccions sobre funcionament efectiu de l'Institut.

2n) La subscripció de convenis amb altres entitats, i l'acceptació de les delegacions de competències o comandes de gestió de funcions d'altres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de l'Institut.

3r) La resolució d'assumptes relatius a la direcció de personal de l'Institut.

4t) L'elaboració de l'avantprojecte de pressupost de l'Institut.

5è) La iniciativa de proposta de millores en la planificació i programació de les activitats de l'Institut.

6è) La iniciativa de propostes de planificació de la gestió de recursos informàtics i d'administració electrònica.

7è) Les altres que li encomane la Direcció General.

2. De la Subdirecció General dependran orgànicament els següents òrgans i unitats administratives:

a) Departament de Gestió Tributària.

b) Departament d'Inspecció Tributària.

c) Departament de Recaptació.

d) Departament de Valoració.

e) Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris.

f) Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries.

g) Les delegacions de l'Institut.

h) Oficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries

3. La Subdirecció General comptarà amb el suport específic de l'Oficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries, unitat administrativa adscrita amb rang de Servei, amb competència en tot el territori de la Comunitat Valenciana, en l'àmbit de la gestió, recaptació i inspecció tributària, en la realització de les funcions següents:

a) El control d'eficàcia i eficiència dels distints departaments de l'Institut i les seues unitats administratives.

b) La promoció de la implantació de programes de qualitat i avaluació dels resultats obtinguts.

c) La tramitació i seguiment de les queixes i suggeriments dels ciutadans derivades del funcionament de l'Institut.

d) L'estudi, disseny i proposta dels sistemes i procediments que es vagen a utilitzar en l'àmbit de les seues competències.

e) L'impuls a la millora contínua de processos i activitats de l'Institut, amb especial insistència en les propostes d'estratègies d'innovació tecnològica.

f) La promoció de la transparència en l'exercici de l'activitat estadística de l'Institut.

g) La realització d'informes estadístics periòdics de l'evolució de la recaptació.

h) L'elaboració de qualssevol altres indicadors i estadístiques de l'Institut.

4. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la subdirecció general, aquesta se suplirà pels caps o caps de departament per l'ordre en què figuren en aquest estatut.

 

Article 8. Departament de Gestió Tributària i les seues unitats administratives [3]

1. Els òrgans i unitats administratives de Gestió Tributària de l'Institut són:

a) En l'àmbit central i respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Gestió Tributària, i davall la seua dependència, amb rang de servei, l'Oficina Tècnica de Gestió Tributària i l'Oficina d'Assistència al Contribuent.

b) En l'àmbit territorial, les Delegacions Adjuntes, en les Delegacions de l'Institut a Alacant i Castelló, amb dependència orgànica de la seua respectiva Delegació, i funcional de la Direcció del Departament de Gestió o persona que delegue.

A la província de València la cap de servei de Gestió Tributària, amb dependència orgànica de la Direcció del Departament de Gestió o persona que delegue.

2. El Departament de Gestió Tributària exerceix les funcions següents:

a) La direcció, planificació, coordinació i control de les actuacions de l'Administració tributària en l'aplicació dels sistemes i procediments de gestió tributària que no estiguen atribuïts a altres Departaments, incloent-hi l'elaboració d'instruccions amb aquest fi que seran de compliment obligatori.

b) L'estudi, disseny i programació de les actuacions i procediments de gestió tributària.

c) L'elaboració de les directrius generals i línies d'actuació de gestió tributària per a la seua inclusió en el pla de control tributari, en especial, el disseny i la selecció de les campanyes de control extensiu.

d) La programació i coordinació de les campanyes de requeriments, així com de les funcions de verificació i control en via de gestió tributària.

e) Les actuacions de gestió, liquidació i imposició de sancions en relació als tributs la titularitat de les quals corresponga a l'Administració de la Generalitat, així com la resolució dels recursos que contra els actes administratius relatius als tributs esmentats es formulen.

f) La planificació, coordinació i control dels serveis d'informació i assistència tributària.

g) La formulació de propostes normatives i consultes en l'àmbit funcional de gestió tributària per a la seua elevació a la Direcció General.

h) La formulació de les propostes de resolució de recursos d'alçada i reclamacions econòmiques i administratives contra actes dictats en via de gestió tributària.

i) La coordinació, control i impuls del funcionament de les seues unitats administratives.

j) L'elaboració d'estadístiques i memòries de gestió tributària.

k) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribueix, en l'àmbit estatal, al Departament de Gestió Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

l) Qualssevol altres que, en el marc de la Gestió Tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.

3. La direcció del Departament de Gestió Tributària estarà assistida per un cap adjunt de departament, amb rang de cap de Servei, a qui correspondrà l'assistència i suport a la direcció del departament, així com la coordinació, control i impuls del funcionament de les distintes unitats administratives d'àmbit territorial.

Correspondrà a la direcció adjunta, en l'àmbit de l'Impost sobre el Patrimoni, dels fets imposables inclosos en l'àmbit dels models 610 i 615 d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, així com en l'àmbit de l'impost sobre activitats que incideixen en el Medi Ambient, de l'impost sobre eliminació de residus en abocadors, i de qualssevol altres impostos propis de la Generalitat:

1r. La gestió i liquidació, així com la resolució dels recursos de reposició contra actes dictats en l'exercici d'aquestes funcions.

2n. La resolució dels procediments d'imposició de sancions tributàries.

4. L'Oficina Tècnica de Gestió Tributària exerceix les funcions següents:

a) L'elaboració dels informes previs a les propostes de criteris d'actuació per a les unitats administratives d'àmbit territorial.

b) La formulació de propostes normatives.

c) El plantejament de consultes en l'àmbit funcional de Gestió Tributària i la seua elevació a la Direcció General de Tributs i Joc.

d) L'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que els siguen encomanats per la Direcció del Departament.

5. L'Oficina d'Assistència al Contribuent exerceix les funcions següents:

a) La planificació, coordinació i control dels Serveis d'informació i assistència tributària, amb especial èmfasi en la gestió de l'assistència telefònica i telemàtica al contribuent.

b) La programació i coordinació de les diferents campanyes de requeriments que es dissenyen en el Departament de Gestió.

c) L'estudi, disseny i proposta dels sistemes i procediments a utilitzar en l'àmbit de les seues competències.

d) L'expedició de certificats acreditatius de la presentació de declaracions dels tributs.

6. La cap de servei de Gestió Tributària a València, en relació amb els tributs cedits i en el seu àmbit territorial, realitzarà les funcions següents:

a) La gestió i liquidació, així com la resolució dels recursos de reposició contra actes dictats en l'exercici d'aquestes funcions.

b) La resolució dels procediments d'imposició de sancions tributàries.

c) La informació i assistència tributàries, en especial, informació específica sobre l'estat de tramitació d'expedients en què els contribuents resulten interessats.

d) La gestió de la tramitació de la fase de pèrit tercer de les taxacions pericials contradictòries.

e) La coordinació, control i impuls del funcionament de totes les unitats administratives que desenvolupen funcions en l'àmbit de la gestió tributària.

f) Totes les relacionades amb les funcions de gestió tributària se li encomanen per la Direcció General o per la Subdirecció General.

7. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Gestió Tributària, aquesta se suplirà pel cap adjunt de departament.

En el supòsit d'inexistència de cap adjunt, o en els supòsits de vacant, absència o malaltia, la direcció del Departament de Gestió Tributària correspondrà al cap de l'Oficina Tècnica de Gestió Tributària.

 

Article 9. Departament d'Inspecció Tributària i les seues unitats administratives [4]

1. Els òrgans i unitats administratives d'Inspecció Tributària de l'Institut són:

a) En l'àmbit central i respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament d'Inspecció Tributària, i davall la seua dependència, l'Oficina Tècnica d'Inspecció Tributària, aquesta última amb rang de Servei.

b) En l'àmbit territorial de la respectiva província, i sota la dependència del Departament, les dependències d'Inspecció Tributària, amb rang de Servei.

2. El Departament d'Inspecció Tributària exerceix les funcions següents:

a) L'elaboració del Pla d'Actuacions Inspectores, per a la seua elevació a la superior aprovació de la Direcció General.

b) El control i la responsabilitat del compliment dels plans i objectius del Departament.

c) La direcció, supervisió i coordinació de les actuacions i activitats de les unitats i dependències d'Inspecció Tributària.

d) L'assignació d'expedients a les unitats i dependències d'Inspecció Tributària.

e) La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació, l'aprovació dels actes administratius de liquidació tributària derivats d'aquestes i la resolució d'expedients sancionadors corresponents, així com la resolució dels recursos de reposició interposats contra aquells, respecte a qualsevol obligat tributari amb independència del lloc on haja d'entendre's realitzat el fet imposable, d'acord amb la normativa de cessió de tributs o del seu domicili fiscal, sense perjuí de les competències atribuïdes a les dependències d'Inspecció Tributària en els casos establits en l'apartat 5 d'aquest article.

f) La tramitació, d'ofici o a proposta de les dependències d'Inspecció Tributària, dels expedients de delicte fiscal, elevant a la Direcció General la proposta que, si és el cas, escaiga.

g) La realització de les actuacions inspectores relatives al compliment de l'obligació de depòsit de les fiances d'arrendaments urbans o de prestació de serveis i subministraments complementaris i tramitació dels expedients sancionadors que se'n puguen derivar, així com la pràctica dels actes administratius de liquidació i resolució dels expedients sancionadors.

h) La realització de les actuacions d'estudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.

i) L'elaboració d'estadístiques i memòries d'inspecció tributària.

j) Qualssevol altres que, en el marc de la inspecció tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.

k) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribueix, en l'àmbit estatal, al Departament d'Inspecció Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

3. La direcció del Departament estarà assistida per un cap adjunt de departament, amb rang de cap de Servei, a qui correspondrà l'assistència i suport a la direcció del departament, així com l'anàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció esmentada.

4. L'Oficina Tècnica d'Inspecció Tributària exerceix les funcions següents:

a) L'assistència a la persona titular del Departament d'Inspecció Tributària en la confecció dels plans d'inspecció del Pla d'Actuacions Inspectores, en el control del seu compliment i en la realització d'estudis i estadístiques de suport a la planificació.

b) Les actuacions d'obtenció d'informació i totes aquelles que resulten necessàries a fi de fixar el pla d'actuacions a desenvolupar pels òrgans dependents del Departament.

c) La prestació d'assistència tècnica al departament.

d) La tramitació i control de les denúncies tributàries que es presenten.

e) La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació, l'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que els siguen encomanats pel Departament d'Inspecció Tributària.

f) Quantes altres se li encomanen per la direcció del referit Departament.

5. Les dependències d'Inspecció Tributària exerceixen les funcions següents:

a) La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació a la província que corresponga al lloc on haja d'entendre's realitzat el fet imposable d'acord amb la normativa de cessió de tributs o al domicili fiscal de l'obligat tributari.

b) La supervisió del compliment dels objectius encomanats a la Dependència, la distribució entre el personal d'aquesta de les activitats a desenvolupar, i la direcció i control de la seua correcta execució.

c) La formulació de propostes i consultes per a la seua elevació a la direcció del departament.

6. La firma de documents en l'àmbit de la inspecció tributària se subjectarà a les regles següents:

a) Firma d'actes:

Les actes seran firmades per l'Inspector o Inspectora de Tributs que haja realitzat les actuacions de comprovació i investigació.

b) Firma dels acords de liquidació i d'imposició de sanció derivats de procediments de comprovació i investigació:

Els acords de liquidació i d'imposició de sanció seran firmats pel titular de la Direcció del Departament d'Inspecció Tributària.

No obstant això, l'aprovació dels actes administratius de liquidació tributària derivats de les actuacions de comprovació i investigació desenvolupades per les dependències d'inspecció tributària i la resolució d'expedients sancionadors corresponents a aquestes, així com, si és el cas, la resolució dels recursos de reposició interposats contra aquells, correspondrà als caps de dependència quan així ho dispose la persona titular de la direcció general, mitjançant una resolució fonamentada en la garantia de la deguda separació entre les actuacions d'instrucció i resolució dels procediments.

c) Subscripció dels acords derivats de procediments de comprovació limitada:

La firma dels acords d'inici i de resolució dels procediments de comprovació limitada, així com d'imposició de sancions derivades d'aquells seran firmats per la direcció del Departament d'Inspecció Tributària. No obstant això, en els procediments iniciats en l'àmbit de les Dependències d'Inspecció Tributària correspondran a qui ostente la seua direcció.

d) Altres documents:

El personal funcionari del Departament procediran, igualment, a evacuar quantes comunicacions, diligències i informes siguen preceptius. En el cas que aquests últims hagen de ser emesos per una dependència d'Inspecció Tributària, seran subscrits per la persona que n'ostente la direcció.

Els requeriments individualitzats d'obtenció d'informació, excepte en aquells casos en què la normativa vigent atribuïsca la competència esmentada a altres òrgans, seran subscrits pel personal funcionari que haja realitzat les actuacions de comprovació.

Els informes que hagen d'emetre's quan s'aprecie que la conducta de l'obligat tributari poguera ser constitutiva de delicte contra la hisenda pública, seran firmats per l'òrgan competent per a liquidar, a proposta de la persona actuaria o instructora del procediment.

La firma de l'acord d'inici i de la resolució dels procediments de declaració de responsabilitat tramitats pel Departament o per alguna de les dependències d'Inspecció Tributària, correspondrà a qui n'ostente la direcció.

7. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament d'Inspecció Tributària, aquesta se suplirà pel cap adjunt de departament.

En el supòsit d'inexistència del cap adjunt, o en els supòsits de vacant, absència o malaltia, la direcció del Departament d'Inspecció Tributària correspondrà al cap de l'Oficina Tècnica d'Inspecció Tributària.

En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Dependència d'Inspecció Tributària, aquesta se suplirà pel cap de l'Oficina Tècnica d'Inspecció Tributària. En aquest supòsit, els acords de liquidació i d'imposició de sanció seran firmats per la Direcció del Departament d'Inspecció Tributària.

 

Article 10. Departament de Recaptació i les seues unitats administratives [5]

1. Els òrgans i unitats administratives de Recaptació de l'Institut són:

a) En l'àmbit central i respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Recaptació i, davall la seua dependència amb rang de Servei, l'Oficina Tècnica de Recaptació, la Unitat d'Actuacions Rellevants i la Unitat de Recaptació Executiva.

b) En l'àmbit territorial de la respectiva província, i sota la dependència del Departament de Recaptació, les dependències de Recaptació, amb rang de Servei.

2. El Departament de Recaptació exerceix, quan no es troben atribuïdes a un altre òrgan o unitat administrativa, les funcions següents:

a) La resolució de sol·licituds d'ajornament de pagament.

b) La iniciació de procediments sancionadors i la imposició de sancions derivades d'actuacions de gestió recaptatòria.

c) La resolució de les terceries que puguen promoure's en el procediment de constrenyiment.

d) El dictat de l'acte de derivació de responsabilitat solidària o subsidiària, i la gestió recaptatòria enfront de successors.

e) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.

f) L'elaboració del Pla d'actuacions en matèria de recaptació per a la seua elevació a la superior aprovació de la Direcció General, així com el control de la seua execució.

g) La fixació de directrius, supervisió i, si és el cas, formulació de propostes de resolució, en relació amb l'exercici de les competències en matèria de recaptació.

h) La prestació d'assistència i coordinació del funcionament de les dependències de recaptació.

i) Les funcions atribuïdes a altres òrgans i unitats de recaptació quan no existisquen i en els casos de vacant, absència o malaltia de la persona titular.

j) Si és el cas, les que la normativa en vigor atribueix, en l'àmbit estatal, al Departament de Recaptació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

k) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsquen la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen d'aplicació, o li encomane al Departament la Direcció o Subdirecció General.

3. La direcció del Departament estarà assistida per un cap adjunt de departament, amb rang de cap de Servei, a qui correspondrà l'assistència i suport a la direcció del departament, així com l'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció esmentada.

4. L'Oficina Tècnica de Recaptació exerceix les funcions següents:

a) La resolució de sol·licituds de pagament en espècie.

b) La resolució de sol·licituds d'ajornament del pagament l'import conjunt de la qual siga igual o inferior a 1.000.000 euros, i no escaiga l'exempció de garanties, o, en cas de dispensa de garanties, el seu import no excedisca de 500.000 euros.

c) La iniciació de procediments sancionadors i la imposició de sancions derivades d'actuacions de gestió recaptatòria en l'àmbit de l'exercici de les seues funcions.

d) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus propis actes administratius.

e) La col·laboració en el control de l'execució del Pla d'actuacions en matèria de recaptació.

f) La cooperació amb la direcció del departament en la prestació d'assistència i coordinació del funcionament de les dependències de Recaptació.

g) L'elaboració d'estadístiques i memòries de recaptació.

h) Les funcions a què es refereixen les lletres i), j) i k) de l'apartat 7 d'aquest article atribuïdes a la província a les dependències de Recaptació, quan no existisquen, així com en els casos de vacant, absència o malaltia de la persona titular. [6]

i) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsquen la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen d'aplicació, o li encomane el Departament de Recaptació.

5. La Unitat d'Actuacions Rellevants exerceix les funcions següents:

a) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal. En particular, certificació de deutes, proposta d'exercici del dret d'abstenció, proposta per a la subscripció d'acords pels quals s'establisquen condicions singulars de pagament o de convenis, així com proposta per a acordar la compensació de crèdits de la hisenda pública.

b) La resolució de les peticions de compensació de deutes en període voluntari o en executiva, així com el dictat dels actes de compensació d'ofici en executiva.

c) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.

d) L'elaboració d'estadístiques i memòries en l'àmbit de les seues funcions.

e) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsquen la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen d'aplicació, o li encomane el Departament de Recaptació.

6. La Unitat de Recaptació Executiva exerceix, quan no existisca Dependència de Recaptació a la província, així com en els casos de vacant, absència o malaltia de la persona titular, les funcions següents:

a) El dictat de providències de constrenyiment, liquidació de recàrrecs i interessos del procediment de constrenyiment.

b) El dictat dels actes necessaris per a l'alienació de béns embargats o per a l'execució de garanties.

c) La resolució de les sol·licituds de suspensió de l'execució de l'acte impugnat, així com el dictat dels actes de liquidació d'interessos suspensius de la seua competència.

d) La realització de requeriments d'informació i el dictat dels actes d'execució durant el desenvolupament del procediment de constrenyiment.

e) L'adopció de mesures cautelars en els termes establits en l'article 81 de la Llei General Tributària.

f) L'acord de declaració de crèdits incobrables, de conformitat amb el que estableix l'article 173 de la Llei General Tributària.

g) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.

h) L'elaboració d'estadístiques i memòries en l'àmbit de les seues funcions.

i) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsquen la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen d'aplicació, o li encomane el Departament de Recaptació.

7. Les dependències de Recaptació exerceixen les funcions següents:

a) L'expedició de certificats acreditatius d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb la hisenda pública autonòmica.

b) El dictat de providències de constrenyiment, liquidació de recàrrecs i interessos del procediment de constrenyiment.

c) El dictat dels actes necessaris per a l'alienació de béns embargats o per a l'execució de garanties.

d) La resolució de les sol·licituds de suspensió de l'execució de l'acte impugnat, així com el dictat dels actes de liquidació d'interessos suspensius de la seua competència.

e) La resolució de les sol·licituds de suspensió de l'execució de l'acte impugnat, així com el dictat dels actes de liquidació d'interessos suspensius de la seua competència.

f) La realització de requeriments d'informació i el dictat dels actes d'execució durant el desenvolupament del procediment de constrenyiment.

g) L'adopció de mesures cautelars en els termes establits en l'article 81 de la Llei General Tributària.

h) L'acord de declaració de crèdits incobrables, de conformitat amb el que estableix l'article 173 de la Llei General Tributària.

i) El dictat dels actes d'execució de resolucions de recursos o reclamacions economicoadministratives de la seua competència, així com la resolució del procediment per al reconeixement del dret a la devolució d'ingressos indeguts, en els supòsits de l'article 221 de la Llei General Tributària.

j) La resolució d'expedients de reembossament del cost de les garanties constituïdes per a suspendre l'execució d'un acte o per a ajornar o fraccionar el pagament d'un deute, si l'acte o deute esmentats són declarats improcedents per sentència o resolució administrativa ferma.

k) La resolució de sol·licituds d'ajornament del pagament en què pertoque l'exempció de garanties.

l) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.

m) L'elaboració d'estadístiques i memòries en l'àmbit de la recaptació.

n) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsquen la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen d'aplicació, o li encomane el Departament de Recaptació.

8. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Recaptació, aquesta se suplirà pel cap adjunt de departament.

En el supòsit d'inexistència de cap adjunt, o en els supòsits de vacant, absència o malaltia d'aquests, la direcció del Departament de Recaptació correspondrà al cap de l'Oficina Tècnica de Recaptació.

 

Article 11. Departament de Valoració i les seues unitats administratives [7]

1. Els òrgans i unitats administratives de Valoració de l'Institut son:

a) En l'àmbit central i respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Valoració.

b) En l'àmbit territorial, els Serveis de Valoració en els Delegacions de l'Institut a Alacant i Castelló, amb dependència orgànica de la seua respectiva Delegació i funcional de la Direcció del Departament de Valoració.

2. El Departament de Valoració exerceix els funcions següents:

a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració de béns a efectes fiscals. Així mateix, una vegada establits, el seu seguiment i impuls, proposant els canvis que s'hi estimen convenients.

b) La proposta i seguiment dels instruccions de la Direcció General o de la Subdirecció General, quant a matèries de valoració de béns a efectes fiscals.

c) La coordinació dels mitjans materials i humans dels Serveis de Valoració dels Delegacions de l'Institut.

d) La prestació d'assistència als Serveis de Valoració dels Delegacions de l'Institut.

e) Qualssevol altres que, en l'àmbit de la valoració de béns, li seguixen encomanats per la Direcció o Subdirecció General.

3. La direcció del Departament estarà assistida per un cap adjunt de departament, amb rang de cap de servei, a qui correspondrà l'assistència i suport a la direcció del departament, així com l'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li seguixen encomanats per la direcció esmentada.

A la província de València, la Direcció Adjunta assumeix els funcions que en els Delegacions de l'Institut realitzen els Serveis de Valoració.

4. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Valoració, esta se suplirà pel cap adjunt de departament.

 

Article 12. Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris [8]

1. Els òrgans i unitats administratives d'Assumptes econòmics i Pressupostaris de l'Institut són:

a) En l'àmbit central i respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris.

b) En l'àmbit territorial, sota la dependència del Departament, els Serveis d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris amb rang de Servei.

2. El Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris, sense perjuí de les funcions que li puguen encomanar la Direcció o Subdirecció General, és l'òrgan competent en matèria de planificació, programació, execució i control del pressupost, contractació i gestió del patrimoni, comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments, i assumptes generals. En particular li correspon:

a) L'elaboració de l'avantprojecte de pressupost de l'Institut, el seguiment i control de la seua execució, i la proposta de modificacions pressupostàries.

b) Administració de la gestió econòmica pressupostària, comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments.

c) L'elaboració de la informació comptable necessària per a la rendició de comptes anuals així com el subministrament d'informació econòmica i comptable als òrgans de control intern i extern.

d) La coordinació i seguiment de les distintes caixes pagadores, així com la comptabilització dels comptes justificats dels fons de caixa fixa.

e) La gestió de despeses de personal i la tramitació de les incidències de nòmina.

f) La custòdia i el manteniment dels expedients de personal.

g) La tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.

h) La tramitació de llicències, permisos, control de l'absentisme justificat i injustificat, i seguiment dels processos d'incapacitat temporal.

i) La direcció i coordinació de l'administració, règim interior i gestió dels serveis generals de l'Institut.

j) La gestió del Registre General.

k) La tramitació i seguiment dels expedients de contractació.

l) L'assessorament als òrgans de contractació.

m) La gestió de les publicacions de l'Institut.

n) La gestió dels depòsits de fiances d'arrendaments urbans o de prestació de Serveis i subministraments complementaris, així com la concessió del règim de concert.

3. La direcció del Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris estarà assistida per un cap adjunt de departament, amb rang de cap de servei, a qui correspondrà l'assistència i suport a la direcció del departament, així com l'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció esmentada.

4. Els Serveis Econòmics i Pressupostaris a Alacant, València i Castelló exerciran en el seu respectiu àmbit territorial i en coordinació amb la Delegació de l'Institut, les funcions de registre general, gestió de pagaments d'adquisició de material i altres despeses corrents de funcionament, així com qualssevol altres que pogueren ser atribuïdes.

5 En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament d'Assumptes Econòmics i Generals, aquesta se suplirà pel cap adjunt de departament.

 

Article 12bis. Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries i les seues unitats administratives. [9]

1. El Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries és l'òrgan encarregat de la realització de les auditories, anàlisi d'informació i formulació de propostes necessàries per al seguiment i control dels objectius i programes de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, en coordinació amb altres òrgans, en particular, amb la Subdirecció General competent en matèria de tributs.

En particular, li correspondrà el seguiment del Programa Anual d'Actuació de l'Institut en l'exercici de la superior planificació estratègica de l'Institut, amb el disseny d'estratègies generals de lluita contra el frau i en altres àrees que es consideren d'atenció prioritària.

Amb l'objectiu de millora contínua de processos, li correspondrà la proposta d'objectius relatives al Programa Anual d'Actuació de l'Institut, amb especial èmfasi en l'àmbit de les Tecnologies de la Informació i Comunicació, actuant en col·laboració i coordinació amb el centre directiu competent en aquesta matèria.

2. La direcció del Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries estarà assistida per un cap adjunt de departament, amb rang de cap de servei, a qui correspondrà l'assistència i suport a la direcció del departament, així com l'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció esmentada.

3. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries, aquesta se suplirà pel cap adjunt de departament.

 

Article 13. Delegacions de l'Institut [10]

1. La Delegació de l'Institut és l'òrgan de representació ordinària de l'Institut Valencià d'Administració Tributària en el seu respectiu àmbit territorial i exerceix, en el dit àmbit, les funcions següents:

a) Les relacions ordinàries amb altres Òrgans de l'Administració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades.

b) La direcció del personal de l'Institut i les funcions de registre general, gestió de pagaments d'adquisició de material i altres despeses corrents de funcionament, en coordinació amb el Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris, conservació i custòdia de documentació general, gestió de les queixes sobre el funcionament dels Serveis i la gestió de la tramitació de la fase de pèrit tercer de les taxacions pericials contradictòries.

2. Al capdavant de les delegacions de l'Institut estarà el delegat o delegada de l'Institut, amb rang de subdirector o subdirectora general, que estarà assistit per un delegat o delegada adjunt, amb rang de cap de servei, a qui correspon l'assistència i suport al delegat o delegada, així com l'anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats.

3. La Delegació Adjunta, en relació amb els tributs l'aplicació dels quals atribueix la normativa vigent a l'Institut Valencià d'Administració Tributària i en el seu àmbit territorial, sota la dependència funcional del Departament de Gestió Tributària, realitzarà les següents funcions, sense perjuí de les competències atribuïdes a la direcció adjunta del Departament de Gestió Tributària:

a) La gestió i liquidació, així com la resolució dels recursos de reposició contra actes dictats en l'exercici d'aquestes funcions.

b) La resolució dels procediments d'imposició de sancions tributàries.

c) La informació i assistència tributàries.

d) La gestió de la tramitació de la fase de perit tercer de les taxacions pericials contradictòries.

e) La coordinació, control i impuls del funcionament de totes les unitats administratives que desenvolupen funcions en l'àmbit de la gestió tributària.

f) Quantes altres relacionades amb les funcions de gestió tributària se li encomanen per la Direcció o Subdirecció General.

4. En les delegacions de l'Institut existiran els Serveis de Valoració, baix dependència funcional del Departament de Valoració, que exerceixen les funcions següents:

a) L'evacuació dels dictàmens i informes en matèria de valoració de béns immobles a efectes fiscals.

b) Qualssevol altres que, en l'àmbit de la valoració de béns, li encomane el Departament.

5. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Delegació de l'Institut, aquesta se suplirà pel delegat o delegada adjunt.

 

CAPÍTOL III. Planificació i programació de les activitats
de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

 

Article 14. Pla plurianual de gestió

1. El Pla plurianual de gestió de l'Institut haurà de determinar, com a mínim, amb referència a un termini de vigència entre 3 i 5 exercicis, el següent:

a) La definició de l'orientació estratègica i dels criteris d'actuació de l'Institut, i la fixació dels objectius operatius i prioritats del període en els distints àmbits d'aplicació dels tributs, amb especial atenció al control tributari, la prevenció i lluita contra el frau fiscal, la informació i assistència al contribuent, i la innovació tecnològica.

b) L'establiment dels requeriments de mitjans materials i informàtics i d'administració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució d'aquells objectius, incloses, si és el cas, les percepcions retributives relacionades amb estos objectius, de conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de funció pública.

c) La previsió de resultats, incloent-hi la definició dels indicadors de mesurament dels resultats.

d) Els indicadors i instruments de seguiment, control i avaluació a què l'Institut ha de sotmetre la seua activitat durant el període, que, en relació amb l'aplicació de tributs cedits, hauran d'estar coordinats amb els establits a tals efectes a nivell general pels òrgans col·legiats de relació entre l'Estat i les comunitats autònomes.

2. El Pla plurianual corresponent a cada període l'aprovarà la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda, mitjançant una resolució, i haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3. El termini inicial de vigència d'un determinat pla podrà prorrogar-se per períodes anuals fins al màxim previst en l'apartat 1 d'este article, sempre que així es preveja en cada pla, amb els mateixos requisits establits per a l'aprovació inicial del pla.

 

Article 15. Programa anual d'actuació

1. El Programa anual d'actuació ha d'incloure, com a mínim, amb referència a un exercici complet:

a) La definició dels objectius i prioritats de l'exercici corresponent per departaments i servicis, en el marc dels objectius del pla plurianual de gestió en què s'inserisca.

b) Les directrius del pla de control tributari.

c) La previsió de resultats.

2. El Programa anual s'aprovarà per la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda, mitjançant una resolució, i haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3. El Programa anual d'actuació corresponent al primer any de vigència d'un pla plurianual de gestió s'elaborarà, proposarà i aprovarà pels òrgans en cada cas competents de forma conjunta amb este últim.

 

CAPÍTOL IV. Règim jurídic i economicofinancer

 

Article 16. Règim jurídic

1. L'Institut es regix pel que disposa el capítol III de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat, per este Estatut i per les altres normes que els desenrotllen. Són d'aplicació supletòria les disposicions generals reguladores de les entitats autònomes de la Generalitat.

2. L'assistència jurídica de l'Institut es realitza de conformitat amb el que disposa la normativa sobre assistència jurídica de la Generalitat.

3. El règim jurídic aplicable a la contractació és l'establit en la legislació de contractes del sector públic per a este tipus d'entitats.

 

Article 17. Personal i mitjans materials

1. L'Institut ha de disposar del personal funcionari, dels equips i aplicacions informàtiques i d'administració electrònica, i la resta de mitjans materials necessaris per al compliment de les seues funcions.

2. El personal funcionari de l'Institut es regirà per la normativa sobre la funció pública aplicable al personal de l'administració de la Generalitat.

 L'ordenació, selecció, provisió i formació del personal funcionari de l'Institut correspondrà a la conselleria competent en matèria de funció pública.

De conformitat amb la normativa general sobre la funció pública de la Generalitat, el personal funcionari de carrera exercirà, en tot cas, i amb caràcter exclusiu, aquells llocs de treball que comporten funcions l'exercici dels quals implique la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals.

3. Els conceptes retributius del personal funcionari de l'Institut són els establits en la normativa aplicable en matèria de funció pública.

 

Article 18. Recursos econòmics

Els béns i mitjans econòmics de l'Institut són els següents:

a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en els d'altres organismes públics.

b) Els béns, drets i valors propis o que li siguen adscrits, així com els productes i rendes d'aquells, per a la gestió dels quals gaudirà d'autonomia.

c) El rendiment de les taxes, preus públics i la resta d'ingressos vinculats als servicis que presta.

d) Els préstecs que siguen necessaris per a atendre situacions de desfasament temporal de tresoreria.

e) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris que se li autoritze a percebre o que pogueren correspondre-li d'acord amb la normativa vigent.

 

Article 19. Règim economicofinancer

1. El règim pressupostari, economicofinancer, de comptabilitat, d'intervenció i de control financer és l'establit, per a este tipus d'entitats, en la legislació sobre hisenda pública de la Generalitat, amb les especialitats que s'establisquen per al control economicofinancer i fiscalització dels tributs cedits per l'Estat a la Comunitat Valenciana en la normativa reguladora de la cessió dels dits tributs.

2. L'Institut elaborarà anualment un avantprojecte de pressupost, que remetrà a la conselleria competent en matèria d'hisenda per a la seua integració en l'avantprojecte de Llei de Pressupostos de la Generalitat, d'acord amb les regles generals d'elaboració pressupostària de la Generalitat, i que reflectirà els gastos de personal, de mitjans informàtics i d'administració electrònica, de servicis i els altres gastos necessaris per al funcionament de l'Institut i la consecució dels seus fins.

En els dits pressupostos es tindrà en compte l'estimació per a l'exercici pressupostari dels gastos derivats dels requeriments de mitjans materials i informàtics i d'administració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució dels objectius del Pla plurianual de gestió que corresponga als quals es referix l'article 14, apartat 1, lletra b del present estatut.

A este efecte, la Direcció General elevarà al Consell Rector una proposta de pressupost amb almenys deu dies d'antelació a la data límit que establisca la conselleria competent en matèria d'hisenda per a la seua remissió a la Direcció General competent en matèria de pressupostos de la Generalitat.

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

 

Única. Posada en funcionament de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

La posada en funcionament de l'Institut es produirà el dia que es determine per orde de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES [11]

 

Primera. Especialitats relatives al primer Pla plurianual de gestió i al primer Programa anual d'actuació

El primer Pla plurianual de gestió de l'Institut tindrà una duració de dos anys.

El primer Pla plurianual de gestió i el primer Programa anual d'actuació hauran d'estar vigents, almenys, en el segon exercici pressupostari que s'inicie a partir de la posada en funcionament de l'Institut.

 

Segona. Oficines liquidadores de districte hipotecari

1. Les oficines liquidadores de districte hipotecari continuaran exercint les funcions de gestió i liquidació dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions que tenen atribuïdes per les següents normes mentre estes es troben vigents:

a) El Decret 209/1987, de 28 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'atribuïxen determinades competències per a la gestió i recaptació de l'impost sobre successions i donacions a les oficines liquidadores de districte hipotecari.

b) El Decret 249/1991, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'atribuïxen determinades competències per a la gestió i liquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats a les oficines liquidadores de districte hipotecari.

2. La modificació de l'esmentada atribució s'efectuarà mitjançant un decret del Consell.

 

Tercera. Unitats i llocs de treball i les seues retribucions

Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i seran retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris, fins que s'aprove i adapte l'estructura orgànica d'aquest Reglament.

 

Quarta. Efectivitat de funcions en les Delegacions de l'Institut Valencià d'Administració Tributària a Alacant i Castelló

Mentre no siguen nomenades les persones titulars de les Delegacions de l'Institut Valencià d'Administració Tributària a Alacant i Castelló, les funcions que els corresponen en el seu àmbit territorial, descrites en l'article 13, seran exercides per les persones titulars de les direccions territorials a Alacant i Castelló.

 

Cinquena. Efectivitat de funcions en els Serveis d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris a Alacant i Castelló de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

Mentre no siguen nomenats els caps dels Serveis d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris a Alacant i Castelló, les funcions que els corresponen en el seu àmbit territorial descrites en l'article 12, seran exercides per les persones titulars de les Secretaries Territorials de les direccions territorials a Alacant i Castelló.

 

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

 

Única

1. Amb efectes des de la posada en funcionament de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, a què es referix la disposició addicional primera d'este decret, se suprimixen els articles 56 i 57 del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat per Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen al que disposa el present decret.

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera. Referències

Sense perjuí del que preveu en la disposició final segona, les referències efectuades en altres normes reglamentàries a la persona titular de la Direcció General competent en matèria de tributs en relació amb competències de l'Institut Valencià d'Administració Tributària s'entendran efectuades a la Direcció General d'este Institut, i les efectuades a les direccions territorials competents en matèria d'hisenda s'entendran efectuades a les delegacions de l'Institut Valencià d'Administració Tributària.

 

Segona. Modificació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat per Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell

Amb efectes des de la posada en funcionament de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, a què es referix la disposició addicional primera d'este decret, es modifiquen els articles 2, 26, 27 i 55 del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat per Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, que passen a tindre la redacció continguda en l'annex II del present decret.

 

Tercera. Normativa de desplegament

S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al desenrotllament i l'execució del que disposa el present decret.

 

Quarta. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

 

València, 29 de maig de 2015

 

El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART

 

El conseller d'Hisenda i Administració Publica,

JUAN CARLOS MORAGUES FERRER

 

 

ANNEX I
Estructura directiva de l
'Institut Valencià
d'Administració Tributària [12]

 

 

1. Presidència

2. Consell Rector

3. Direcció General

4. Subdirecció General

  4.1. Departament de Gestió Tributària

    4.1.1. Direcció Adjunta del Departament

    4.1.2. Cap del Servei de Gestió Tributària a València

    4.1.3. Oficina Tècnica de Gestió Tributària

    4.1.4. Oficina d'Assistència al Contribuent

  4.2. Departament d'Inspecció Tributària

    4.2.1. Direcció Adjunta del Departament

    4.2.2. Oficina Tècnica d'Inspecció Tributària

    4.2.3. Dependència d'Inspecció Tributària a Alacant

    4.2.4. Dependència d'Inspecció Tributària a Castelló

  4.3. Departament de Recaptació

    4.3.1. Direcció Adjunta del Departament

    4.3.2. Oficina Tècnica de Recaptació

    4.3.3. Unitat d'Actuacions Rellevants

    4.3.4. Unitat de Recaptació Executiva

    4.3.5. Dependència de Recaptació a Alacant

  4.4. Departament de Valoració

    4.4.1. Direcció Adjunta del Departament

  4.5. Departament d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris

    4.5.1. Direcció Adjunta del Departament

    4.5.2. Cap del Servei d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris a Alacant

    4.5.3. Cap del Servei d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris a València

    4.5.4. Cap del Servei d'Assumptes Econòmics i Pressupostaris a Castelló

  4.6. Departament d'Auditoria i Anàlisi de Dades Tributàries

    4.6.1. Direcció Adjunta del Departament

  4.7. Oficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries

5. Delegació de l'IVAT a Alacant

  5.1. Delegació Adjunta a Alacant

  5.2. Servei de Valoració a Alacant

6. Delegació de l'IVAT a Castelló

  6.1. Delegació Adjunta a Castelló

  6.2. Servei de Valoració a Castelló

 

 

ANNEX II
Modificació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d
'Hisenda i Administració Pública, aprovat per Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell

 

Article 2. Dels òrgans superiors, del nivell directiu de l'Institut Valencià de Finances i de l'Institut Valencià d'Administració Tributària

1. Sota l'autoritat del conseller o consellera, la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública està integrada pels següents òrgans superiors i nivell directiu:

Òrgans superiors:

- Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos.

- Secretaria Autonòmica d'Administració Pública.

- Intervenció General.

Nivell directiu:

- Subsecretaria.

- Direcció General de Pressupostos.

- Direcció General de Tributs i Joc.

- Direcció General de Projectes i Fons Europeus.

- Direcció General de Patrimoni.

- Direcció General del Sector Públic.

- Direcció General de Recursos Humans.

- Direcció General de Tecnologies de la Informació.

- Direcció General de la Intervenció.

2. Depenent directament del conseller d'Hisenda i Administració Pública s'adscriu l'Institut Valencià de Finances, el director general o directora general del qual amb rang de secretari autonòmic assumix les competències de la dita entitat de dret públic.

3. Depenent directament del conseller d'Hisenda i Administració Pública s'adscriu l'Institut Valencià d'Administració Tributària, les funcions del qual es troben establides en el seu Estatut.

 

Article 26. De la Direcció General de Tributs i Joc

1. Sota la direcció i coordinació del titular o la titular de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos i adscrita a esta, la Direcció General de Tributs i Joc és el centre directiu a què corresponen totes aquelles funcions que la Generalitat té atribuïdes en matèria d'ingressos tributaris i la resta de matèries d'índole fiscal, mentre no es troben atribuïdes a l'Institut Valencià d'Administració Tributària en la seua normativa reguladora, així com en matèries de joc, incloent-hi entre altres, les següents:

a) L'estudi i elaboració de les normes autonòmiques relatives a ingressos de naturalesa tributària o de preus públics, l'emissió d'instruccions i circulars per al seu compliment, i la interpretació de les dites normes, a través de la resolució de consultes o emissió d'informes.

b) L'anàlisi, estudi i informe d'aquelles qüestions de caràcter fiscal que afecten directament o indirectament la Comunitat Valenciana, i l'elaboració de les propostes de política fiscal.

c) L'elaboració de les estimacions pressupostàries d'ingressos la gestió de la qual siga de competència de la Generalitat i de la memòria de beneficis fiscals del pressupost de la Generalitat, així com el control del nivell d'execució dels ingressos de dret públic i dels beneficis fiscals de la Generalitat.

d) L'avaluació de les propostes dels plans plurianuals de gestió i dels programes anuals d'actuació de l'Institut Valencià d'Administració Tributària per a la seua elevació a l'aprovació per la persona titular de la conselleria, i l'avaluació de totes les propostes i iniciatives de millora que s'efectuen pels òrgans competents del dit Institut en l'àmbit de la planificació i programació de la seua activitat.

e) La participació ordinària, en representació de la Generalitat, en els òrgans de coordinació entre administracions tributàries en l'àmbit de l'aplicació dels tributs o de coordinació normativa en matèria tributària, quan no corresponguen a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

f) L'elaboració de les propostes de resolució de reclamacions economicoadministratives en matèria de tributs, dels procediments de nul·litat de ple dret o declaració de lesivitat dels actes dictats en matèria tributària o de tots els procediments, recursos o reclamacions que corresponguen en l'àmbit de tributs o de preus públics al titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

g) L'elaboració de les propostes de contestació a les queixes presentades en matèria tributària davant del Defensor del Poble, el Síndic de Greuges o les altres institucions de defensa dels drets dels ciutadans o dels contribuents. 

h) L'elaboració d'informes per a determinar la postura del Consell en relació amb iniciatives parlamentàries amb incidència en l'àmbit fiscal.

i) La supervisió del sistema d'atenció de queixes, suggeriments i altres instruments de control de qualitat i avaluació dels servicis en l'àmbit tributari, i la proposta de contestació de les queixes formulades en l'àmbit de funcions de la Direcció General.

j) L'elaboració dels models de declaració de tributs o preus públics de competència de la Generalitat.

k) El manteniment de la informació dels portals tributaris i d'altres instruments d'assistència, divulgació i informació en matèria tributària.

l) Resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions de la Subdirecció General de Joc, els actes de les quals no esgoten la via administrativa.

m) Efectuar les funcions corresponents a les competències que la Llei 4/1988, de 3 de juny, del Joc de la Comunitat Valenciana, i la resta de normes específiques en matèria de joc assignen a la conselleria competent en matèria d'hisenda, i que no estiguen atribuïdes expressament a altres òrgans per norma legal o reglamentària.

n) Qualssevol altres que li atribuïsca la vigent legislació o se li assignen reglamentàriament.

2. L'exercici de les funcions de la Direcció General de Tributs i Joc es durà a terme per mitjà de les unitats administratives següents:

a) Subdirecció General de Tributs

b) Subdirecció General de Joc

 

Article 27. De la Subdirecció General de Tributs

1. La Subdirecció General de Tributs, sota la supervisió del titular o la titular de la Direcció General, dirigix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els servicis que se li adscriuen en l'apartat 2 d'este article, exercint, fonamentalment, les funcions següents:

a) Suport i assessorament a la Direcció General competent en matèria de tributs per a l'adequat exercici de les seues funcions directives.

b) Organització, supervisió i impuls de totes les seues unitats administratives.

c) Les relacions amb altres òrgans de l'Administració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades en l'àmbit de les funcions tributàries de la Direcció General.

d) La proposta d'anàlisi i informes sobre aquelles qüestions de caràcter fiscal que afecten directament o indirectament la Comunitat Valenciana.

e) La proposta de les estimacions pressupostàries d'ingressos la gestió de la qual siga de competència de la Generalitat i de la memòria de beneficis fiscals del pressupost de la Generalitat, així com el control del nivell d'execució dels ingressos de dret públic i dels beneficis fiscals de la Generalitat.

f) L'avaluació de les propostes dels plans plurianuals de gestió i dels programes anuals d'actuació de l'Institut Valencià d'Administració Tributària per a la seua elevació a l'aprovació per la persona titular de la conselleria, i l'avaluació de totes les propostes i iniciatives de millora que efectuen els òrgans competents del dit Institut en l'àmbit de la planificació i programació de la seua activitat.

2. Per al compliment de les funcions mencionades en l'apartat anterior, la Subdirecció General de Tributs s'estructura en els següents servicis a què corresponen les funcions que, així mateix, s'indiquen:

2.1. Servici d'Elaboració Normativa i Planificació, que té a càrrec seu la realització de les funcions següents:

a) L'estudi, elaboració i proposta a la Subdirecció General de Tributs de les normes autonòmiques relatives a ingressos de naturalesa tributària, preus públics o fiances d'arrendaments urbans o de prestació de servicis i subministraments complementaris, incloent-hi l'elaboració de les memòries justificatives i economicofinanceres requerides a este efecte per la normativa aplicable.

b) L'elaboració i proposta a la Subdirecció General de Tributs d'instruccions i circulars per al compliment de normes autonòmiques, i la contestació de consultes escrites o emissió d'informes per a la interpretació d'aquelles.

c) El suport i assessorament a la Subdirecció General de Tributs en l'exercici de les funcions que li atribuïxen a esta última les lletres d), e) i f) de l'apartat 1 d'este article.

d) L'elaboració d'informes per a determinar la postura del Consell en relació amb iniciatives parlamentàries amb incidència en l'àmbit fiscal.

e) Seguiment de les normes que, en matèria tributària, preus públics i de fiances d'arrendaments urbans o de prestació de servicis i subministraments complementaris, siguen promulgades, als efectes de la seua compilació i difusió.

f) Qualssevol altres que, en el marc de les seues respectives funcions, li encomanen al Servici la Direcció General de Tributs i Joc o la Subdirecció General de Tributs.

2.2. Servici de Normalització i Reclamacions

a) L'elaboració de les propostes de resolució de reclamacions economicoadministratives en matèria de tributs, dels procediments de nul·litat de ple dret o declaració de lesivitat dels actes dictats en matèria tributària o de tots els procediments, recursos o reclamacions que corresponguen en l'àmbit de tributs o de preus públics al titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda, així com de les propostes dels recursos contenciosos administratius en matèria tributària dirigides a l'Advocacia de la Generalitat.

b) L'elaboració de les propostes de contestació a les queixes presentades en matèria tributària davant del Defensor del Poble, el Síndic de Greuges o les altres institucions de defensa dels drets dels ciutadans o dels contribuents.

c) La supervisió del sistema d'atenció de queixes, suggeriments i altres instruments de control de qualitat i avaluació dels servicis en l'àmbit tributari, i la proposta de contestació de les queixes formulades en l'àmbit de funcions de la Subdirecció General.

d) La formulació de propostes d'aprovació dels models de declaració i autoliquidació dels recursos de dret públic de la hisenda pública valenciana.

e) La supervisió i manteniment dels portals tributaris, repositoris electrònics, manuals d'atenció i dels altres instruments de normalització, assistència, divulgació i informació en matèria tributària.

f) Manteniment del fons documental de la Subdirecció General i formulació, si és el cas, de proposta d'adquisició de l'esmentat fons documental.

g) Qualssevol altres que, en el marc de les seues respectives funcions, li encomanen al Servici la Direcció General de Tributs i Joc o la Subdirecció General de Tributs.

 

Article 55. De les direccions territorials

1. L'exercici de les funcions que legalment o reglamentàriament tinguen atribuïdes les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, amb àmbit provincial, i, en particular, la delegació de l'administració financera de la Generalitat i la representació permanent de la conselleria en el dit àmbit competencial i territorial correspondrà a les delegacions de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, sense perjuí de les funcions que a estes últimes atribuïsca el seu Estatut.

2. Amb el mateix caràcter i representació, les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública en cada una de les províncies de la Comunitat Valenciana, exercixen les funcions següents:

a) Les d'intervenció administrativa de les activitats de joc que els atribuïsca la normativa vigent en la dita matèria i que no es troben atrïbuides a altres òrgans per este reglament.

b) La direcció immediata del personal que desenrotlle tasques en el respectiu àmbit provincial en matèria de joc administratiu, gestió del patrimoni de la Generalitat, i les altres relacionades amb les funcions de la conselleria que no estiguen atribuïdes a l'Institut Valencià d'Administració Tributària.

c) Totes les altres relacionades amb les funcions en matèria d'hisenda i administració pública no atribuïdes a l'Institut Valencià d'Administració Tributària que li encomanen, en el seu àmbit territorial, els òrgans directius superiors de la conselleria.

 

 



[1]  Apartats 1 i 2 de l'article 6, redactats per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell, pel qual es modifica l'Estatut de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, aprovat pel Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell (DOGV núm. 7923 de 23.11.2016) Ref. Base de dades 008831/2016.

[2]  Article 7 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[3]  Article 8 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[4]  Article 9 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[5]  Article 10 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[6]  Lletra h) de l'article 10.4, redactada per la Correcció d'errades del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell, pel qual es modifica l'Estatut de l'Institut Valencià d'Administració Tributària, aprovat pel Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell. (DOGV núm. 7996 de 09.03.2017) Ref. Base de dades 002178/2017.

[7]  Article 11 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[8]  Article 12 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[9]  Article 12 bis introduït per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[10]  Article 13 redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[11]  Disposicions transitòries tercera, quarta i quinta, introduïdes per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

[12]  Annex I redactat per l'article únic del Decret 167/2016, d'11 de novembre, del Consell.

 

Mapa web