Disposicion Consolidada

Texto h2

Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 1889 de 26.10.1992
Entrada en vigor :   27.10.1992
Origen disposició :   Conselleria Obres Públiques, Urbanisme i Transports;Conselleria Medi Ambient
Referència Base de Dades:   2485/1992
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/1992/10/16/170/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Versió vigent: 25.03.2022 -

 

Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.

 

(DOGV núm. 1889 de 26.10.1992) Ref. 2485/1992

 

 

En execució del que estableix la disposició final segona de la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març, de Sanejament de les Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, cal aprovar l'estatut que regirà l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana que la llei va crear, a fi de dotar l'entitat d'un instrument adequat per a la seua estructura organitzativa, funcionament intern i relacions amb els òrgans i institucions de la Generalitat Valenciana.

Per això, a proposta dels consellers d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports i de Medi Ambient, i després de la deliberació del Govern Valencià en la reunió del dia 16 d'octubre de 1992,

 

 

DECRETE

 

Article únic

Aprovar l'estatut que regirà l'Entitat de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, el text del qual es troba en l'annex d'aquest decret.

 

 

DISPOSICIO FINAL

 

Aquest decret vigirà des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

València, 16 d'octubre de 1992.

 

El President de la Generalitat Valenciana,

JOAN LERMA I BLASCO

 

El Conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports,

EUGENI L. BURRIEL DE ORUETA

 

El Conseller de Medi Ambient,

ANTONI ESCARRE I ESTEVE

 

 

 

ANNEX
Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals
de la Comunitat Valenciana

 

CAPITOL I
Naturalesa, objecte i domicili

 

Article primer [1]

L' Entitat de Sanejament d'Aigües de la Comunitat Valenciana, abreujadament Entitat de Sanejament d'Aigües, és una entitat de dret públic, amb personalitat jurídica pròpia i independent de la Generalitat Valenciana i amb plena capacitat pública i privada. Està subjecta a l'ordenament jurídic privat, sense perjudici del que disposa l'article 4, i té autonomia en la seua organització i patrimoni propi per al compliment dels seus fins.

La seua relació amb el Govern Valencià es realitzarà a través de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, en els termes que aquest estatut estableix.

 

Article segon

Constitueix l'objecte de l'Entitat de Sanejament la gestió, l'explotació d'instal·lacions i serveis i l'execució d'obres, tant d'infraestructures per al proveïment d'aigües amb caràcter general com per al tractament i la depuració d'aigües residuals, i, si és procedent reutilització de les aigües depurades, així com la gestió de recaptació del cànon de sanejament, tot això de conformitat amb allò que s'ha establit en la Llei 2/1992, de 26 de març, de Sanejament de les Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, modificada per mitjà de la Llei 10/1998, de 28 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat Valenciana. [2]

En relació amb l'objecte, l'Entitat de Sanejament podrà realitzar les obres i els serveis que siguen convenients per a la millor explotació d'aquests, ampliar, renovar o millorar les instal·lacions i els mitjans d'explotació, dur a terme totes les activitats comercials i industrials que considere escaients i siguen base, desplegament o conseqüència de l'explotació de les instal·lacions o serveis al seu càrrec, i realitzar, per a l'acompliment dels seus fins i d'acord amb la normativa aplicable, tota classe d'actes de gestió i disposició.

 

Article tercer

Correspon a l'Entitat de Sanejament l'exercici de les funcions següents:

a) Gestionar l'explotació de les instal·lacions i executar les obres de sanejament i depuració que l'administració de la Generalitat Valenciana determine, i també les que li puguen encomanar les entitats locals o altres organismes.

b) Recaptar, gestionar i distribuir el cànon de sanejament establert en la Llei 2/1992, i també inspeccionar i intervenir la destinació dels fons assignats a altres administracions o entitats diferents de la Generalitat Valenciana, a de finançar les inversions que la llei preveu.

c) Constituir o participar en la posada en marxa de societats en mixtes i fomentar actuacions conjuntes de cooperació en matèria de sanejament i depuració.

d) Participar, de manera transitòria o permanent, en el capital de societats que contribuesquen al compliment dels fins de la Llei 2/1992.

e) Qualssevol altres que, en relació amb la Llei 2/1992, li encarregue la Generalitat Valenciana mitjançant decret.

 

Article 4 [3]

L'Entitat de Sanejament es regirà per la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març, per les disposicions que es dicten en desenvolupament seu, per aquest Estatut i, en concret:

a) Per la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, en tot el que es puga aplicar al seu règim econòmico-administratiu.

b) Per la legislació reguladora del domini públic.

c) Per la legislació sobre contractes de l'Estat, pel que fa a l'execució material d'obres i explotació de les instal·lacions corresponents.

d) En la resta de coses, per les normes de dret civil, mercantil i laboral, quant a la seua actuació com a empresa mercantil.

El Gabinet Jurídic de la Presidència de la Generalitat Valenciana prestarà a l'Entitat de Sanejament assistència jurídica i representació i defensa en judici, davant tota mena de jurisdiccions, en els afers en que l'Entitat, en l'àmbit de les seues competències, actue amb sotmetiment ple a l'ordenament jurídic públic.

Sense perjudici de tot això, el president o el gerent de l'Entitat Pública podran encomanar l'assistència, representació i defensa en judici en algun afer concret, per raons de coneixement del tema en qüestió o especialització en la matèria de què es tracte, a un advocat col·legiat especialment designat a l'efecte, si bé en tals casos caldrà la comunicació prèvia al cap del Gabinet Jurídic de la Presidència de la Generalitat Valenciana.

 

Article cinquè

El domicili legal de l'Entitat de Sanejament, als efectes judicials, administratius, laborals i fiscals, radicarà a València, a les oficines de la seua adreça.

 

 

CAPITOL II
Organització

 

Article sisé. Òrgans [4]

Són òrgans de l'Entitat de Sanejament d'Aigües:

 – El Consell d'Administració.

– El Consell de Participació.

– La Gerència i, si és procedent, la Vicegerència.

 

 

Secció primera Del Consell d'administració

 

Article 7 [5]

L'òrgan de govern i administració de l'Entitat de Sanejament d'Aigües és el Consell d'Administració, compost pels membres següents:

- Un president, que serà el titular de la conselleria a què estiga adscrita l'Entitat de Sanejament d'Aigües.

- Un vicepresident, si és el cas.

- Onze vocals, designats de la manera següent:

· Sis d'ells en representació de l'administració de la Generalitat, nomenats a proposta del president del Consell d'Administració, un dels quals podrà ser designat per a exercir les funcions de vicepresident.

· Quatre d'aquests en representació de l'administració local, nomenats a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. En aquesta representació haurà de figurar, almenys, un vocal per cadascuna de les tres diputacions provincials.

· Un en representació de l'administració de l'Estat, a proposta del delegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

Els vocals exerciran les seues funcions per un període de quatre anys, i podran ser nomenats una o més vegades per períodes de la mateixa duració. Tot això sense perjudici de la possibilitat de ser remoguts en qualsevol moment, a proposta de les administracions respectives, i del seu dret a dimitir o renunciar a la seua condició; en tals casos, els vocals que els substituïsquen exerciran les seues funcions pel temps que reste fins a completar el període de quatre anys.

El Consell d'Administració, a proposta del seu president, designarà un secretari, que, si no és vocal, no tindrà dret de vot en les deliberacions.

 

Article huité. Facultats del Consell d'Administració [6]

El Consell d'Administració de l'Entitat de Sanejament tindrà a càrrec seu, amb plena responsabilitat davant del Consell, totes les facultats necessàries per a dirigir, administrar i gestionar tot el que constituïsca el compliment del seu objecte o s'hi relacione, entre les quals, sense que l'enumeració siga exhaustiva, hi ha les següents:

1. L'organització, direcció, vigilància i funcionament de l'Entitat de Sanejament d'Aigües.

2. Disposar dels béns i drets propis de l'Entitat de Sanejament d'Aigües, amb la declaració prèvia que no són necessaris i de les autoritzacions requerides per a aquesta finalitat.

3. La formulació i proposta al Consell de les previsions sobre els resultats de l'explotació i la quantia dels fons necessaris per a eixugar el dèficit que puga produir-se.

4. Redactar i sotmetre al Consell els plans d'inversions i despeses a llarg termini i els seus corresponents finançaments, inclosos, si és procedent, els préstecs necessaris i l'emissió d'obligacions.

5. Proveir el desenvolupament de la tresoreria amb adequada previsió, ordenació i escalonament de cobraments i pagaments d'acord amb les normes comercials.

6. L'aprovació del projecte de pressupost anual, amb l'informe previ del Consell de Participació, i de la memòria de gestió anual corresponent, segons el que estableixen els articles 30 i 31.

7. Proposar a la conselleria competent en matèria d'hisenda les modificacions dels elements del cànon de sanejament, règim, bonificacions i exempcions, i les tarifes d'aquest, amb l'informe previ del Consell de Participació.

8. Adoptar les mesures necessàries per a l'adequada gestió recaptadora del cànon de sanejament i proposar, si és procedent, la delegació d'aquesta gestió en empreses públiques o privades o en consorcis i entitats locals.

9. Proposar a la conselleria competent en matèria d'infraestructures hidràuliques, amb l'informe previ del Consell de Participació, el programa d'obres anual de l'Entitat de Sanejament d'Aigües.

10. Proposar a la conselleria d'adscripció les normes de desplegament de la Llei 2/1992, de 26 de març, de la Generalitat, pel que fa al cànon de sanejament i al seu règim economicofinancer.

11. Proposar a la conselleria competent en matèria de medi ambient les normes relatives a què hagen d'adequar-se les instal·lacions, el material i els serveis de l'Entitat de Sanejament d'Aigües a la protecció de l'equilibri ecològic.

12. Declarar el caràcter d'innecessaris de béns immobles per a l'explotació dels serveis, a l'efecte de fer-ne la desadscripció.

13. Acordar l'exercici per l'Entitat de Sanejament d'Aigües de les activitats previstes en l'article 2, paràgraf segon.

14. Proposar el nomenament del gerent o la gerenta i del vicegerent o de la vicegerenta a la persona titular de la conselleria d'adscripció de l'Entitat de Sanejament d'Aigües per al nomenament per mitjà d'un decret del Consell. Cessar el gerent o la gerenta i el vicegerent o la vicegerenta, a proposta del president o la presidenta del Consell d'Administració.

15. Nomenar i cessar la resta del personal directiu i contractar i cessar el personal fix.

16. Delegar l'exercici de les atribucions que considere convenients en la Presidència, la Vicepresidència, la Gerència o la Vicegerència.

17. Qualssevol altres competències relacionades amb el compliment dels fins de l'Entitat de Sanejament d'Aigües, no atribuïdes a altres òrgans d'aquesta entitat o de la Generalitat Valenciana.

 

Article nové. Facultats de la Presidència [7]

Corresponen al president o a la presidenta del Consell d'Administració les facultats següents:

1. Convocar, presidir i alçar les reunions del Consell d'Administració.

2. Fixar l'ordre del dia, dirigir les deliberacions i dirimir els empats amb el seu vot de qualitat.

3. Ostentar la representació del Consell d'Administració i de l'Entitat de Sanejament d'Aigües.

4. Portar la signatura de l'Entitat de Sanejament d'Aigües, que podrà delegar, en la forma i mesura que estime convenient, en el vicepresident o la vicepresidenta, els vocals i el gerent o la gerenta, i atorgar tota classe de poders de representació.

5. Vetlar pel compliment dels acords del Consell d'Administració.

6. L'exercici de les accions i recursos que corresponguen a l'Entitat de Sanejament d'Aigües en defensa dels seus drets. Podrà delegar aquesta facultat, amb l'obligació de retre'n compte al Consell d'Administració en la primera reunió que realitze.

7. Comparéixer davant els tribunals de justícia i on fora necessari. Podrà delegar aquesta funció atorgant els poders oportuns.

8. Adoptar excepcionalment, en els casos de necessitat urgent o de reunió impossible del Consell d'Administració per falta de quòrum, les decisions reservades a la seua competència, i estarà obligat a donar compte al Consell d'Administració, en la primera reunió, de les decisions adoptades.

9. En general, les facultats que el Consell d'Administració li delegue, que podrà subdelegar llevat que expressament se li haja prohibit en la delegació.

10. Exercir les facultats ordinàries com a òrgan de contractació de l'Entitat de Sanejament, dins dels límits legals i pressupostaris, amb l'obligació de donar-ne compte al Consell d'Administració en la primera reunió que realitze.

11. Subscriure convenis de finançament amb entitats locals titulars de la gestió d'instal·lacions de sanejament i depuració, amb l'obligació de donar-ne compte al Consell d'Administració en la primera reunió que realitze i comunicar, si és procedent, la interposició als representants de l'Administració local en el Consell dels recursos de reposició contra els actes administratius que se'n deriven.

12. Resoldre els expedients de finançament complementari a l'explotació d'instal·lacions de sanejament i depuració, amb l'obligació de donar-ne compte al Consell d'Administració en la primera reunió que realitze.

13. Resoldre els procediments de responsabilitat patrimonial en l'àmbit d'actuació de l'Entitat de Sanejament d'Aigües, amb l'obligació de donar-ne compte al Consell d'Administració en la primera reunió que realitze.

14. Subscriure, en el marc de les seues competències, convenis diferents dels inclosos en l'apartat 11 d'aquest article, amb l'obligació de donar-ne compte al Consell d'Administració en la primera reunió que realitze.

15. Delegar l'exercici de les atribucions pròpies que considere convenient en el vicepresident o la vicepresidenta, gerent o gerenta o vicegerent o vicegerenta.

 

Article deu

Correspondrà al Vice-president suplir el President en les seues funcions en cas d'absència, impossibilitat temporal o vacant, mentre que aquesta no siga proveïda, i també l'exercici de les facultats que el Consell d'administració o el President d'aquest li deleguen.

 

Article onze

El Consell d'Administració es reunirà tantes vegades com ho exigesca el bon servei de l'Entitat de Sanejament, si més no quatre voltes a l'any, sense que entre dues reunions puga haver-hi més de quatre mesos. [8]

La convocatòria es farà per iniciativa del President o a petició d'un terç dels components, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores,, llevat del casos d'urgència. L'ordre del dia s'adjuntarà a la convocatòria.

Això no obstant, el Consell d'administració quedarà vàlidament constituït com òrgan col·legiat, sense complir tots els requisits de la convocatòria, quan estiguen reunits els seus membres i així ho acorden per unanimitat.

 

Article 12. Quòrum de constitució [9]

El quòrum per a la vàlida constitució del Consell d'Administració serà el de la majoria absoluta dels seus components.

Si no s'aconsegueix el quòrum en primera convocatòria, el Consell d'Administració es constituirà en segona convocatòria, en el mateix dia i una hora després de l'assenyalada per a la primera, sense necessitat de convocatòria expressa. Per a la vàlida constitució del Consell d'Administració en segona convocatòria serà suficient l'assistència de la tercera part dels seus membres.

En tot cas, per a la vàlida constitució del Consell d'Administració serà necessària la presència del president, o del vicepresident quan suplisca aquell, i la del secretari.

 

Article tretze

Els acords del Consell d'administració s'adoptaran per majoria de vots. En cas d'empat decidirà el vot de qualitat del President.

No podrà ser objecte d'acord cap assumpte que no estiga inclòs en l'ordre del dia. Llevat que, amb la presència de tots els membres de l'òrgan col·legiat, el vot favorable de la majoria declare l'assumpte d'urgència.

Els membres del Consell d'administració podran fer constar en l'acta el vot contrari a l'acord adoptat i els motius que el justifiquen. Si ho fan així quedaran exempts de la responsabilitat que, si escau, es puga derivar dels acord adoptats.

 

Article catorze

Si en l'ordre del dia de les sessions del Consell d'administració s'inclouen assumptes que afecten d'una manera específica un o diversos municipis, es convocarà a la sessió, respectivament, l'alcalde o un representant dels alcaldes dels municipis afectats.

L'alcalde o el representant dels alcaldes, convocat d'acord amb el que disposa el paràgraf anterior, podrà assistir a la sessió del Consell d'administració, acompanyat de la persona que designe, quan es delibere sobre l'assumpte a què havia estat convocat. En aquesta sessió prendrà part amb veu però sense vot.

 

Article quinze

Correspon al Secretari i del Consell d'administració preparar les sessions, estendre'n acta, donar fe dels acords adoptats i tramitar-los per a la seua execució.

De cada sessió s'estendrà una acta, en la qual es faran constar les persones que hi han intervingut, les circumstàncies de Roc i temps en què s'ha fet la sessió, els punts principals de la deliberació, el resultat de la votació i el contingut dels acords.

Us actes, les haurà de signar el secretari amb el vist-i-plau del President i s'han d'aprovar en la mateixa sessió o en la següent.

 

 

Secció segona. Del Consell de Participació

 

Article setze

El Consell de Participació de l'Entitat de Sanejament, el presidirà el President del Consell d'administració i l'integraran els membres d'aquest consell a més dels consellers següents, nomenats pel President:

- Un representant per cada departament de la Generalitat Valenciana, proposats per les conselleries respectives.

- Tres representants de l'administració local, proposats per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Caldrà procurar que dins de la representació de l'administració local, bé en el Consell d'administració, bé en el de Participació, hi haja les tres diputacions provincials.

- Dos representants dels sindicats, dos representants de les organitzacions empresarials, un representant de les associacions de consumidors i usuaris, un representant d'associacions professionals que agrupen entitats gestores de serveis de proveïment i sanejament i un representant de les organitzacions mediambientals, tots ells de major implantació en l'àmbit de la comunitat autònoma, proposats pels seus respectius òrgans de govern.

 

Article disset

El Consell de Participació informarà preceptivament sobre el projecte de pressupost anual, sobre la revisió del cànon i sobre el programa d'obres anuals.

Es reunirà, si més no, una vegada l'any, abans de la sessió del Consell d'administració en què s'hagen de tractar els afers l'informe preceptiu dels qual és competència seua.

El funcionament de les sessions del Consell de Participació, el regiran, tant com aquestes se li puguen aplicar, les normes establertes per a les sessions del Consell d'administració.

 

 

Secció tercera. Del Gerent

 

Article dihuité. Assignació de facultats [10]

El Consell d'Administració, que es reserva les facultats necessàries per a assegurar el govern de l'Entitat de Sanejament d'Aigües, assignarà al gerent o la gerent i al vicegerent o la vicegerenta l'exercici permanent i efectiu de les facultats d'administració i gestió d'aquesta, així com les executives corresponents dins dels límits i d'acord amb les directrius establides pel mateix Consell.

El gerent o la gerenta i el vicegerent o la vicegerenta estaran subjectes al règim previst en l'article 19 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, i a les limitacions i autoritzacions previstes en les lleis anuals de pressupostos.

 

Article denové. Gerent o gerenta [11]

El gerent o la gerenta assistirà, amb veu però sense vot, a les sessions del Consell d'Administració, del qual dependrà, així com a les del Consell de Participació, en què exercirà les seues funcions en subordinació directa al president o presidenta.

El nomenament del gerent o la gerenta es formalitzarà mitjançant el contracte oportú d'acord amb la legislació vigent.

Correspondrà al gerent o la gerenta l'exercici de les facultats següents:

1. Les funcions directives de tots els serveis de l'Entitat de Sanejament.

2. L'execució puntual i correcta dels acords del Consell d'Administració.

3. La iniciativa, la direcció, la gestió, l'administració activa i la inspecció de l'Entitat de Sanejament, dins de l'esfera d'atribucions que li assenyalen o li confien el Consell d'Administració i el president o la presidenta, que podrà tindre, si és procedent, la representació de l'Entitat de Sanejament per a l'exercici de tota classe d'accions i recursos.

4. L'exercici de les accions i recursos en cas d'urgència, de què haurà de donar compte posteriorment al Consell d'Administració.

5. La direcció superior de tots els serveis, fins i tot dels complementaris o accessoris a l'objecte social, així com de tot el personal de l'Entitat de Sanejament.

6. Proposar al Consell d'Administració l'organigrama funcional, el nomenament i cessament del personal directiu de l'Entitat de Sanejament, així com la contractació i el cessament del personal fix.

En l'organigrama de l'Entitat de Sanejament es contemplaran, necessàriament i amb el nivell adequat de responsabilitat, els mitjans personals que siguen precisos destinats a garantir, en contacte estret amb la Conselleria de Medi Ambient, un control permanent de l'eficiència dels sistemes de sanejament i la depuració d'aigües residuals.

7. La contractació del personal eventual.

8. Formular l'avantprojecte de pressupost i la memòria de gestió anual amb les particularitats de l'exercici, dades estadístiques, balanços de situació, comptes i resultats.

9. L'exercici de les facultats que el Consell d'Administració o el president li deleguen.

10. Iniciar i instruir els procediments de responsabilitat patrimonial en l'àmbit d'actuació de l'Entitat de Sanejament.

11. Delegar l'exercici de les atribucions pròpies que considere convenient en el vicegerent o la vicegerenta.

 

Article denové bis. Vicegerent o vicegerenta [12]

Correspondrà al vicegerent o la vicegerenta suplir el gerent o la gerenta en les seues funcions en cas d'absència, impossibilitat temporal, vacant o malaltia, sempre que el lloc no siga proveït, així com l'exercici de les facultats que el Consell d'Administració, el president o la presidenta o el gerent o la gerenta li deleguen.

 

 

Article vint

L'Entitat de Sanejament, conformement a les directrius que la Generalitat Valenciana establesca, realitzarà la inspecció general dels seus propis serveis a fi d'assegurar l'eficàcia de la seua realització, i especialment:

a) La seguretat, regularitat i salubritat de les instal·lacions i del material, i l'acompliment dels reglaments corresponents.

b) La qualitat dels subministraments i de les obres que l'Entitat de Sanejament reba.

c) La seguretat del servei i el respecte dels drets de l'usuari.

 

 

CAPITOL III
Patrimoni i recursos

 

Article vint-i-u

1. L'Entitat de Sanejament gaudirà de patrimoni propi, efecte al compliment dels seus fins, i es proveirà dels béns i ingressos següents:

a) Béns i drets que li siguen afectats per la Generalitat Valenciana, i productes i rendes procedents d'aquests.

b) Ingressos obtinguts per l'exercici de les seues activitats.

e) Transferències procedents de la Generalitat Valenciana o de qualsevol altre ens públic.

d) Recursos procedents de donacions, aportacions o de qualsevol altra procedència.

e) Recursos obtinguts mitjançant operacions de crèdit.

2. L'Entitat de Sanejament podrà assumir la titularitat plena de les infraestructures o instal·lacions en la construcció o gestió de les quals participe, sempre que hi haja un acord exprés amb aquesta finalitat.

 

Article vint-i-dos

Els béns que l'Entitat de Sanejament tinga a títol d'adscripció conservaran la seua qualificació jurídica originaria de béns de la Generalitat Valenciana, i caldrà que els utilitze l'Entitat de Sanejament exclusivament per a l'acompliment dels seus fins.

 

Article vint-i-tres

L'Entitat de Sanejament podrà exercir, tant respecte dels béns propis com dels que tinga a títol d'adscripció, les mateixes facultats de recuperació possessòria que exercesca la Generalitat Valenciana sobre els seus.

 

Article vint-i-quatre

Es considera implícita la utilitat pública en relació amb l'expropiació d'immobles i la imposició de servituds, en les obres i en les instal·lacions que porte a terme l'Entitat de Sanejament per al compliment dels seus plans d'obres i instal·lacions, del Pla Director de Sanejament i Depuració de la Comunitat Valenciana i dels plans zonals de sanejament i depuració.

 

Article vint-i-cinc

El Consell administració, sense necessitat d'una declaració expressa de desafectació del servei, podrà acordar la liquidació i, si escau, l'alineació del material inservible de les seues instal·lacions.

 

Article vint-i-sis

El Consell d'administració de l'Entitat de Sanejament haurà de declarar innecessaris els béns immobles que no siguen necessaris per a l'explotació, i proposar al Conseller d'Economia i Hisenda la seua desadscripció i integració en el patrimoni de la Generalitat Valenciana, tot això conformement al que disposa la Llei 3/1986, de 24 d'octubre, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana.

No obstant això, el Consell d'administració, en declarar-los innecessaris, podrà proposar-ne la retenció en qualitat de béns de reserva en previsió d'obres futures, desenvolupament o ampliacions. Aquesta previsió caldrà que es revise cada cine anys, si més no.

 

Article vint-i-set

L'Entitat de Sanejament podrà ser autoritzada a vendre i permutar els béns propis sempre que destine el producte de la venda a fins previstos en el seu objecte o en el programa d'inversions.

Les autoritzacions es duran a cap segons les disposicions de la Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana.

 

Article vint-i-vuit

La venda dels béns a què es refereix l'article anterior es durà a cap en subhasta pública amb els tràmits establerts en la Llei 3/1986, de 24 d'octubre, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana, en tot allò que se li puga aplicar, sense perjudici del dret reconegut per aquesta normativa als propietaris de les finques que hi confronten.

No obstant això, l'Entitat de Sanejament, la podran autoritzar, quan hi concòrreguen raons d'interès públic, a alienar directament els béns. Correspon atorgar aquesta autorització al Govern Valencià, a proposta del Conseller d'Economia i Hisenda, Llevat quan es tracte de béns mobles de quantia escossa, i aleshores l'autoritzarà el Conseller d'Economia i Hisenda.

 

 

CAPITOL IV
Règim financer

 

Article vint-i-nou

El règim financer de l'Entitat de Sanejament s'ajustarà a les disposicions que per a les empreses públiques estableix la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, text refós aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Govern Valencià.

 

Article trenta

L'avantprojecte de pressupost anual de l'Entitat de Sanejament, el presentarà el Gerent al Consell d'administració, a fi que l'estudien i l'aproven, i perquè el trameten, a través de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, al Conseller d'Economia i Hisenda, de manera que s'acomplesca el que disposa l'article 53 de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.

 

Article trenta-u

La memòria de gestió anual de cada exercici Econòmic, la presentarà el Gerent al Consell d'administració abans del dia 31 de març de l'any següent al que faça referència, a fi de examinar-la i aprovar-la, i també a l'efecte del control financer que estableix la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.

 

 

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

 

Única. Estructura de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (EPSAR) [13]

1. De la gerència de l'EPSAR depén directament la Subdirecció General de Personal i Règim Econòmic i Financer, lloc de treball de naturalesa funcionarial, la creació, gestió i provisió del qual s'han de regir per la normativa en matèria de funció pública, al qual corresponen les funcions següents: realitzar la gestió del personal tramitant-ne les incidències; coordinar els procediments administratius i instruments de gestió del personal; preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les actualitzacions d'aquestes; conservar i custodiar els expedients personals dels empleats i les empleades públics; tramitar els expedients disciplinaris; elaborar la planificació i programació econòmica; elaborar l'avantprojecte de pressupostos i tramitar les modificacions pressupostàries; gestionar, fer el seguiment i controlar l'execució pressupostària, com també la gestió de les despeses i ingressos; supervisar l'activitat de gestió economicopressupostària i de la contractació de l'entitat; elaborar la informació economicopressupostària necessària per a la gestió de l'entitat; la gestió tributària del cànon de sanejament i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades per la gerència.

2. Amb l'autorització prèvia de la direcció general competent en matèria de pressupostos, i d'acord amb la disponibilitat pressupostària de l'entitat, s'ha de modificar de forma gradual la relació de llocs de treball de l'EPSAR per a crear places de naturalesa funcionarial quan tinguen encomanades funcions que suposen l'exercici de potestats públiques.

 

 

 

 



[1]  L'article 1 es modifica per l'article únic delDecret 116/2004, de 9 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifiquen els articles primer i seté de l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 170/1992, de 16 d'octubre (DOGV núm. 4798 de 15.07.2004) Ref. Base de dades 3203/2004.

[2]  El paràgraf primer de l'article 2 es modifica per l'article únic delDecret 71/1999, de 17 de maig, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Govern Valencià, que aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3503 de 26.05.1999) Ref. Base de dades 1626/1999.

[3]  L'article 4 es modifica per l'article únic del Decret 47/1995, de 22 de març, del Govern Valencià, que modifica determinats articles del Decret 170/1992, de 16 d'octubre, que aprovava l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2482 de 03.04.1995) Ref. Base de dades 0746/1995.

[4]  L'article sisé es modifica per l'article únic del Decret 24/2022, de 4 de març, del Consell, pel qual es modifica el Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 9305 de 24.03.2022) Ref. Base de dades 002411/2022.

[5]  L'article 7 es modifica per l'article únic del Decret 41/2008, de 4 d'abril, del Consell, pel qual es modifica l'article 7 de l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Consell (DOGV núm. 5738 de 09.04.2008) Ref. Base de dades 004092/2008.

[6] L'article huité es modifica per l'article únic del Decret 24/2022, de 4 de març, del Consell.

[7] L'article nové es modifica per l'article únic del Decret 24/2022, de 4 de març, del Consell.

[8]  El paràgraf primer de l'article 11 es modifica per l'article únic del Decret 47/1995, de 22 de març, del Govern Valencià.

[9]  L'article 12 es modifica per l'article únic del Decret 91/2012, de 1 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Consell, pel qual es va aprovar l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6789 de 05.06.2012) Ref. Base de dades 005517/2012.

[10] L'article dihuité es modifica per l'article únic del Decret 24/2022, de 4 de març, del Consell.

[11] L'article denové es modifica per l'article únic del Decret 24/2022, de 4 de març, del Consell.

[12] L'article denové bis s'afegeix per l'article únic del Decret 24/2022, de 4 de març, del Consell.

[13]  La disposició addicional única s'afig per l'article únic del Decret 111/2017, de 28 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 170/1992, de 16 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8112 de 24.08.2017) Ref. Base de dades 007543/2017.

 

Mapa web