Disposicion Consolidada

Texto h2

LLEI 14/1997, de 26 de desembre, de Mesures de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat.

Texto
Texto Texto
Publicat en:   DOGV núm. 3153 de 31.12.1997
Entrada en vigor :   01.01.1998
Origen disposició :   Conselleria Economia, Hisenda i Administració Pública
Referència Base de Dades:   4186/1997
Estat :   Vigent
Data de fi de Vigència:  
Compendi :   Enllaç al Compendi
 

Permalink ELI:

https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/l/1997/12/26/14/con/
Seleccionar redacció :


TEXT CONSOLIDAT

 

Última revisió 01.01.2013

 

LLEI 14/1997, de 26 de desembre, de Mesures de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat.

 

(DOCV núm. 3153 de 31.12.1997) Ref. 4186/1997

 

Sia notori i manifest a tots els ciutadans que les Corts Valencianes han aprovat i jo, d'acord amb el que estableixen la Constitució i l'Estatut d'Autonomia, en nom del rei, promulgue la llei següent:

 

PREÀMBUL

 

Aquesta llei inclou un conjunt de mesures, de distinta naturalesa i abast, referides als diferents camps en què es desenvolupa l'activitat de la Generalitat, la principal finalitat de la qual és contribuir a la millor i més efectiva consecució dels objectius de política econòmica del Govern, que s'inclouen en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a 1998.

De conformitat amb aquesta finalitat, la llei recull diverses reformes de contingut estructural que afecten l'organització, la gestió administrativa i del personal. Complementàriament, s'hi inclouen reformes puntuals en dos lleis substantives, la del Joc i la de Cooperatives.

Les mesures adoptades en matèria d'organització es recullen en el títol I de la llei, i del contingut d'aquestes hem de destacar que, tret de les relatives a la creació de l'Institut Valencià d'Estadística i l'extinció del Consorci Valencià de Cooperatives amb Secció de Crèdit, la transcendència jurídica de les modificacions introduïdes és limitada, en la mesura que es circumscriuen a introduir modificacions puntuals en el règim jurídic bàsic de l'Institut Valencià de la Joventut, de la Sindicatura de Comptes, de l'Institut Valencià de Finances, i del Consell Jurídic Consultiu, a fi de donar solució a llacunes o disfuncions concretes que s'havien fet paleses en l'exercici diari de les competències assignades a cadascun d'aquests.

Pel que fa a la creació de l'Institut Valencià d'Estadística, com a entitat autònoma de caràcter administratiu, s'ha de ressenyar que tal decisió obeeix al fet que l'actual marc organitzatiu de les competències en matèria d'estadística de la Generalitat, per mitjà d'una àrea inclosa en la Direcció General d'Economia, és a dir mancant en la pràctica de rang orgànic, entrebanca extremadament l'exercici de les funcions que la Llei 5/1990, de 7 de juny, d'Estadística, atribueix a la nostra comunitat.

D'altra banda, la supressió del Consorci de Cooperatives amb Secció de Crèdit té una incidència real mínima en la mesura que es tracta d'un organisme que mancava d'una infraestructura de mitjans personals i patrimonials propis, i les seues funcions s'exercien en el marc organitzatiu de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública i de l'Institut Valencià de Finances.

En el títol II, relatiu a la gestió administrativa, s'inclou tota una sèrie de normes, que afecten les àrees de:

- Contractació: en matèria de concerts sanitaris, s'inclou una autorització al Consell als efectes que dicte, en el marc de la legislació bàsica estatal, la corresponent normativa autonòmica de desplegament.

- Obres d'infraestructura del transport: s'estableix l'exempció de la necessitat d'obtenir la llicència municipal, i de subjectar-se als altres actes de control preventiu que estableix la legislació del règim local, per a l'execució d'obres vinculades a la infraestructura del transport.

- Urbanisme: es concreta el concepte d'aprofitament urbanístic subjectiu, en el marc del que disposa l'article 60.2 de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística.

En el títol III, es concentra tota una sèrie de modificacions que afecten la gestió economicofinancera de la Generalitat, i que s'articulen mitjançant de modificacions concretes del text refós de la Llei d'Hisenda Pública Valenciana.

Les principals modificacions al text esmentat es refereixen:

- als tipus d'interés, la referència dels quals s'unifica amb allò estableix a l'efecte en l'article 36.2 de la Llei General Pressupostària, atés el seu caràcter bàsic. En la pràctica suposa substituir la referència al tipus bàsic del Banc d'Espanya per la de l'interés legal del diner;

- al règim de les despeses plurianuals, modificat a fi d'adaptar-lo a les últimes reformes introduïdes per l'administració de l'Estat en la matèria, així com per a regular la incidència de la normativa comunitària en la matèria;

- als ingressos procedents de la Unió Europea, i s'estableix un règim específic de generació o anul·lació, basat en l'automatisme, cosa que permetrà un millor i més ràpid reflex en els estats de despeses i ingressos de qualsevol incidència que poguera derivar-se'n en les àrees d'actuació cofinançades amb aquest tipus d'ingressos;

- a la gestió de subvencions, tot incorporant al text refós la figura de l'entitat col·laboradora, com a persona jurídica que actua en nom i per compte de la conselleria o organisme concedent a tots els efectes relacionats amb la subvenció; figura que s'introdueix per a agilitar i descentralitzar la gestió de les subvencions.

En el títol IV es recullen les modificacions que afecten l'àrea de personal, tot distingint per una banda les que afecten el personal sanitari i, d'altra, les que afecten el Text Refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana. Pel que fa a aquest últim, les modificacions més importants són:

- les que responen a la necessitat d'adequar la norma autonòmica a la legislació estatal bàsica en la matèria, i que afecten matèries tals com la jubilació i les excedències, i

- les vinculades a la decisió d'introduir el cos d'inspectors de tributs de la Generalitat, amb la finalitat de facilitar la gestió de les noves competències que, en matèria tributària, s'atribueixen a aquesta administració autonòmica amb el nou sistema de finançament.

En el títol V s'introdueix una modificació a la Llei del Joc, dirigida a perfilar l'objecte i la finalitat de les fiances que presten els titulars de les empreses de joc.

En el títol VI, relatiu a la Llei de Cooperatives de la Comunitat Valenciana, s'introdueixen dos correccions concretes a la legislació vigent, a l'objecte:

- d'imposar l'obligatòria menció estatutària del règim de responsabilitat dels socis, tret que es configure com a il·limitada o s'estipule una responsabilitat addicional per al cas d'insolvència de la cooperativa, i

- aclarir, en matèria de sancions, certs aspectes que en la llei vigent quedaven confosos i n'impedien la correcta aplicació, modificació que té en tot cas un abast purament formal o d'estil.

El projecte de llei fou sotmès a informe del Comitè Econòmic i Social i del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

 

TÍTOL I. De l'organització

 

CAPÍTOL I. De l'Institut Valencià de la Joventut

 

Article 1. De la modificació dels articles 5, 7 i 12 de la Llei 4/1989, de 26 de juny, sobre l'Institut Valencià de la Joventut.

1. Se suprimeix l'apartat 2.b de l'article 5 de la Llei 4/1989, de 26 de juny, el qual queda redactat de la forma següent:

«Article 5. El president

1. El president de l'Institut, que alhora ho serà del consell rector, serà el conseller de Cultura, Educació i Ciència.

2. Correspon al president, l'alta direcció de l'organisme».

2. S'afegeix un apartat 3 a l'article 7 de la Llei 4/1989, de 26 de juny, en els termes següents:

«3) Correspon al director general, la representació legal de l'IVAJ».

3. Es dóna nova redacció a l'article 12 de la Llei 4/1989, de 26 de juny, en els termes següents:

«1. El règim jurídic dels actes administratius de l'Institut Valencià de la Joventut serà el previst en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i d'altres disposicions concordants.

2. Els actes administratius dictats pel president, consell rector i director de l'Institut posen fi a la via administrativa.

Les reclamacions prèvies a l'exercici d'accions civils i laborals seran resoltes pel director de l'Institut».

 

CAPÍTOL II. De la Sindicatura de Comptes

 

Article 2. De la modificació de la Llei 6/1985, d'11 de maig, de Sindicatura de Comptes.

1. Es dóna nova redacció a la disposició addicional de la Llei 6/1985, d'11 de maig, de Sindicatura de Comptes, que queda redactada de la forma següent:

«1. El personal de la Sindicatura es regirà per les disposicions incloses en aquesta llei, així com per les que dicten les Corts Valencianes en relació amb el règim jurídic del seu personal.

2. El reglament de Règim Interior de la Sindicatura de Comptes que aproven les Corts Valencianes, així com les normes que aprove el Consell, en virtut del que preveu l'article 3.3, desenvoluparan i adaptaran a les característiques pròpies de la Sindicatura de Comptes el règim previst en el paràgraf anterior.

3. Les remissions a la disposició transitòria quarta existents en els articles 17.c, 24 i 26 d'aquesta llei, s'entendran realitzades a aquesta disposició addicional».

2. Es deroguen les disposicions transitòries 1ª, 2ª, 3ª i 4ª de la Llei 6/1985, d'11 de maig.

 

CAPÍTOL III. Del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana

 

Article 3. De la modificació dels articles 10, 17 i 18 de la Llei 10/1994, de 19 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de creació del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1. Es modifica l'apartat 2 de l'article 10 de la Llei 10/1994, de 19 de desembre, que queda redactat de la forma següent:

«2. Avantprojectes de lleis, tret de l'avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana».

2. S'afegeix un nou paràgraf g a l'apartat 8 de l'article 10 de la Llei 10/1994, de 19 de desembre, en els termes següents:

«g) Recursos extraordinaris de revisió».

3. Es modifica l'article 17 de la llei 10/1994, de 19 de desembre, que queda redactat de la forma següent:

«Article 17. Classificació i provisió de llocs

Els llocs de treball administratius es classificaran i proveiran d'acord amb les normes de la Llei de Funció Pública Valenciana».

4. Es modifica l'article 18 de la Llei 10/1994, de 19 de desembre, que queda redactat de la forma següent:

«Article 18. Del cos de lletrats del Consell.

1. Es crea el cos de lletrats del Consell Jurídic Consultiu, corresponent al grup A de titulació, per a ingressar en el qual és imprescindible la possessió del títol de llicenciat en dret i la superació de les proves selectives i específiques corresponents. El seu nomenament serà realitzat el president del Consell.

2. Són funcions del cos de lletrats del Consell Jurídic Consultiu les d'estudi, preparació i redacció fonamentada dels projectes de dictàmens i informes sotmesos a consulta del Consell, així com aquelles altres que es determinen reglamentàriament».

 

CAPÍTOL IV [1]. De l'Institut Valencià d'Estadística

 

Article 4. De l'Institut Valencià d'Estadística. Naturalesa i objecte.

Es crea l'Institut Valencià d'Estadística, com a entitat autònoma de caràcter administratiu, dotada de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment de les seues finalitats, adscrit a la Conselleria d'economia, Hisenda i Administració Pública, i que té com a objectiu l'impuls, organització i direcció de l'activitat estadística d'interés per a la Generalitat, en el marc establit en la Llei 5/1990, de 7 de juny, d'Estadística de la Comunitat Valenciana.

L'Institut Valencià d'Estadística gaudirà de la capacitat funcional necessària per a garantir la seua neutralitat operativa en el desenvolupament de la metodologia estadística, la publicació i difusió de resultats, el disseny de normes reguladores de les estadístiques i en la preservació del secret estadístic.

 

Article 5. Règim jurídic.

1. L'Institut es regirà pel que disposa aquesta llei, la Llei 5/1990, de 7 de juny, d'Estadística de la Comunitat Valenciana, el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, i legislació general d'administració pública o entitats autònomes que li siga d'aplicació.

2. Els actes i resolucions de l'Institut Valencià d'estadística seran susceptibles dels recursos administratius previstos en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Les reclamacions prèvies, en assumptes civils i laborals, seran resoltes pel president de la Comissió Executiva.

 

Article 6. Organització de l'Institut.

L'estructura bàsica de l'Institut Valencià d'Estadística estarà constituïda pels òrgans següents:

- Comissió Executiva.

- Director.

- Consell Valencià d'Estadística.

 

Article 7. La Comissió Executiva. [2]

És l'òrgan superior de govern, participació i control de l'Institut al qual correspon la gestió del sistema estadístic global de la Comunitat Valenciana. Hi estaran representades, la Presidència i les distintes conselleries de la Generalitat així com representants de les corporacions locals, en la forma que es determine reglamentàriament; tots ells davall la presidència del conseller competent en matèria d'economia.

Corresponen a la Comissió Executiva les funcions següents:

a) Aprovar l'avantprojecte del Pla Valencià d'Estadística i els programes anuals d'activitats respectius.

b) Aprovar les normes reguladores de les estadístiques protegides per la Llei 5/1990 de 7 de juny, d'Estadística de la Comunitat Valenciana.

c) Aprovar els convenis que l'Institut puga establir amb qualsevol administració pública o entitat privada.

d) Informar sobre qualsevol acord o conveni de contingut estadístic a subscriure per la Generalitat

e) Informar sobre la creació d'arxius i registres de la Generalitat, les seues entitats i empreses així com les actuacions de modificació, conservació, actualització o ampliació del seu contingut.

f) Examinar i aprovar l'avantprojecte de pressupostos de l'Institut Valencià d'Estadística per a la seua posterior tramitació.

g) Designar secretari a proposta del president de la Comissió Executiva.

 

Article 8. El director de l'Institut.

Serà nomenat pel Govern Valencià, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, i li corresponen les atribucions següents:

a) Execució i direcció dels plans de treball anuals.

b) Dirigir les tasques quotidianes de l'Institut.

c) Dirigir el personal i proposar els nomenaments interns.

d) Vetlar pel compliment dels principis d'objectivitat i correcció tècnica en l'elaboració de les estadístiques.

 

Article 9. El Consell Valencià d'Estadística.

És l'òrgan col·legiat superior consultiu i supervisor de l'Institut, de participació dels informants, productors i usuaris de les estadístiques, on estaran representats tots els grups parlamentaris de les Corts Valencianes, les organitzacions sindicals i empresarials i altres grups i institucions socials, econòmiques i acadèmiques, juntament amb les conselleries i el mateix Institut. Li corresponen les funcions següents:

a) Informar sobre els avantprojectes dels plans d'estadístiques de la Comunitat Valenciana.

b) Aprovar els projectes anuals de memòria d'activitats estadístiques de la Generalitat.

c) Informar sobre cadascun dels projectes que siguen sotmesos a la seua consideració.

d) Proposar totes les mesures que estimen convenients sobre qüestions relacionades amb l'activitat estadística de la Generalitat.

La composició i els criteris per a la designació dels altres membres dels òrgans de l'Institut, així com les facultats i el funcionament dels òrgans esmentats, es determinaran reglamentàriament en el marc del que estableix la Llei 5/1990, de 7 de juny, d'Estadística de la Comunitat Valenciana.

 

Article 10. Règim econòmic.

L'Institut Valencià d'Estadística es finançarà a càrrec dels recursos següents:

a) Dotacions consignades al seu favor a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.

b) Els ingressos ordinaris i extraordinaris generats per l'exercici de les seues activitats i per la prestació dels seus serveis.

c) Els crèdits, préstecs, emprèstits i altres operacions financeres que puga concertar.

d) Les subvencions i aportacions que, per qualsevol títol, siguen concedides al seu favor per entitats públiques o privades, o per particulars.

e) Els productes i rendes dels béns i valors que constitueixen el seu patrimoni.

f) Qualsevol altre recurs que poguera ser-li atribuït.

 

Article 11. Béns i drets.

El patrimoni de l'Institut Valencià d'Estadística estarà integrat pels béns i drets que li siguen adscrits per la Generalitat, els quals conservaran la seua qualificació jurídica originària, així com per aquells que adquirisca i els que li siguen incorporats i adscrits en el futur per qualsevol entitat, o persona i per qualsevol títol.

 

Article 12. Personal.

El personal al servei de l'Institut Valencià d'Estadística serà funcionari o laboral en els mateixos termes i condicions que els establits per a l'administració de la Generalitat.

 

Article 13. Règim pressupostari.

El règim pressupostari, economicofinancer, de comptabilitat, intervenció i de control financer de l'Institut Valencià d'Estadística serà l'establit en el Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

 

CAPÍTOL V. De l'Institut Valencià de Finances

 

Article 14. De la modificació de la disposició addicional vuitena de la Llei 7/1990, de 28 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici de 1991, per la qual es crea l'Institut Valencià de Finances.

1. Es modifica la lletra f del segon paràgraf de l'apartat 3, i s'hi afegeix l'incís següent:

«f) Exercir les funcions relatives al control, la inspecció i disciplina de les entitats financeres que estiguen sota la tutela administrativa de la Generalitat, així com de la banca privada, en els termes que dispose la legislació bàsica estatal».

2. L'apartat 4 de la disposició addicional vuitena expressada, queda redactat com segueix:

«Els òrgans de govern de l'Institut són el Consell General, la Comissió d'Inversions i el director general».

3. L'apartat 5.a queda redactat com segueix:

«a) La dotació inicial de l'Institut, més els increments que es produïsquen en el seu fons social».

4. L'apartat 5.g queda redactat com segueix:

«g) Les emissions de títols de renda fixa o altres operacions d'endeutament i els recursos derivats de la gestió integral d'actius i passius. Alhora, els provinents d'altres operacions financeres distintes de les assenyalades en l'incís anterior».

5. Es suprimeix l'apartat 6 i, en el seu lloc, s'hi inclou un nou apartat 6, amb la redacció següent:

«6.1. Les actes esteses pels serveis d'inspecció d'entitats financeres de l'Institut tenen naturalesa de documents públics i fan prova dels fets a què es referisquen, sense perjudici de les proves que, en defensa dels respectius drets o interessos, puguen assenyalar o aportar els propis interessats.

6.2. En l'exercici de les seues funcions, el personal dels serveis esmentats té caràcter d'agent de l'autoritat, i podrà recaptar l'auxili de les altres autoritats competents o dels seus agents, si foren obstruïts o pertorbats en aqueix exercici».

6. Es modifica l'apartat 7, que queda redactat com segueix:

«7.1. El personal al servei de l'Institut es regirà per normes de dret laboral o privat. Sense perjudici d'açò, podran integrar-s'hi funcionaris de carrera, sense minva dels seus drets, per a l'exercici de funcions que comporten exercici de potestats administratives.

7.2. El règim jurídic del personal funcionari que s'hi integre, serà l'establit en la legislació sobre funció pública valenciana, sense perjudici de les peculiaritats que li siguen pròpies».

7. Es suprimeix l'apartat 8 i, en el seu lloc, s'hi inclou un nou apartat 8, amb la redacció següent:

«8. Els membres dels òrgans de govern i el personal de l'Institut hauran de guardar secret, fins i tot després de cessar en les seues funcions, de totes les informacions de naturalesa reservada de què tinguen coneixement en l'exercici dels seus càrrecs o funcions. La infracció d'aquest deure determinarà les responsabilitats establides en les lleis».

8. Es suprimeix l'apartat 9 i, en el seu lloc, s'hi inclou un nou apartat 9, amb la redacció següent:

«9. Els membres dels òrgans de govern de l'Institut no podran exercir, durant el seu mandat, activitats professionals relacionades amb institucions financeres privades o amb entitats subjectes a supervisió d'aquest o, en general, relacionades amb les competències de l'Institut».

 

CAPÍTOL VI. De les cooperatives amb secció de crèdit a la Comunitat Valenciana

 

Article 15. De la supressió del Consorci Valencià de Cooperatives amb Secció de Crèdit.

1. Es suprimeix l'organisme autònom Consorci Valencià de Cooperatives amb Secció de Crèdit, creat per la Llei de la Generalitat Valenciana 8/1985, de 31 de maig, de Regulació de l'Actuació Financera de les Cooperatives amb Secció de Crèdit a la Comunitat Valenciana, la personalitat jurídica del qual quedarà extingida des de la data d'entrada en vigor d'aquesta llei. Això no obstant, es manté en vigor el Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit, constituït al si d'aquell, encara que sense personalitat jurídica pròpia.

2. Tots els recursos econòmics assignats al Consorci estan afectes al Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit, per la qual cosa no existeixen béns o drets resultants de la liquidació susceptibles d'incorporar al patrimoni de la Generalitat.

 

Article 16. De la modificació de la Llei de la Generalitat 8/1985, de 31 de maig, de Regulació de l'Actuació Financera de les Cooperatives amb Secció de Crèdit a la Comunitat Valenciana.

1. Es modifica el títol IV de la Llei de la Generalitat 8/1985, de 31 de maig, de Regulació de l'Actuació Financera de les Cooperatives amb Secció de Crèdit a la Comunitat Valenciana, i la seua denominació i el contingut dels seus articles 14 al 17 queden redactats de la forma següent:

«Títol IV. Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit.

Article 14. Objecte

El Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit té per objecte assegurar els dipòsits dels socis en les seccions de crèdit de les cooperatives que s'hi adheresquen, fins al límit establit pel seu òrgan superior, així com emprendre totes aquelles actuacions que considere necessàries per a reforçar la solvència i millorar el funcionament de les cooperatives amb secció de crèdit.

Article 15. Organ superior

1. L'òrgan superior d'administració i gestió del Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit és el Consell, que estarà constituït per un nombre paritari de vocals representants de les cooperatives adherides, a proposta d'aquestes, i de l'administració de la Generalitat. Entre els representants de l'administració, que seran nomenats pel Govern Valencià, hi haurà necessàriament un representant de la conselleria competent en matèria de cooperatives, un representant de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, i un representant de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública.

2. La presidència del Consell correspondrà a la representació de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, i tindrà vot diriment en cas d'empat.

3. El director general de l'Institut Valencià de Finances actuarà com a secretari del Consell, amb veu però sense vot.

4. Entre les facultats que s'assignen reglamentàriament al Consell, hi hauran de figurar almenys les d'acordar l'adhesió o expulsió de les cooperatives al Fons. La disposició dels recursos del Fons per a les finalitats assenyalades, així com la determinació del límit de cobertura de dipòsits i la correlativa aportació econòmica al Fons, seran objecte de regulació mitjançant decret del Consell.

Article 16. Administració i gestió ordinària

1. L'administració i gestió ordinària, així com la materialització, del Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit s'encomana a l'Institut Valencià de Finances, entitat de dret públic adscrita a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública.

2. L'actuació de l'Institut Valencià de Finances es realitzarà d'acord amb les directrius emanades del Consell del Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit, al qual periòdicament haurà de retre compte detallat de la seua actuació.

Article 17. Patrimoni

En el patrimoni del Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit, s'hi integraran:

a) Els recursos existents en el Fons de Garantia a l'entrada en vigor d'aquesta llei.

b) Les aportacions anuals de les cooperatives adherides al Fons.

c) Les consignacions previstes en els pressupostos de la Generalitat, fins la quantitat aportada per les cooperatives.

d) Les rendes i els productes que generen els seus béns i valors.

e) Les retribucions procedents dels serveis que poguera realitzar».

2. Es deroguen els articles 18 al 20, ambdós inclosos, de la Llei de la Generalitat 8/1985, de 31 de maig, de Regulació de l'Actuació Financera de les Cooperatives amb Secció de Crèdit a la Comunitat Valenciana.

3. Es modifica l'apartat 1 de l'article 8 de la Llei de la Generalitat 8/1985, de 31 de maig, de Regulació de l'actuació financera de les Cooperatives amb Secció de Crèdit a la Comunitat Valenciana, que queda redactat de la forma següent:

«Les cooperatives podran invertir els recursos obtinguts mitjançant de la Secció de Crèdit en activitats de la pròpia cooperativa, fins un límit màxim global del 30% d'aquests recursos. Cada operació creditícia instrumentada a favor de la cooperativa, a càrrec dels recursos de la secció de crèdit, serà objecte d'un acord del Consell Rector, amb informe previ de l'apoderat o director de la secció, i hauran d'establir el tipus d'interés a imputar a favor de la secció de crèdit, que no podrà resultar inferior en cap cas a l'interés legal del diner, tret que es determine un altre tipus per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, mitjançant ordre. L'acord esmentat constarà expressament en l'acta de la sessió en què siga adoptat».

 

TÍTOL II. De la gestió administrativa

 

CAPÍTOL I. Dels concerts sanitaris

 

Article 17. Dels concerts.

S'autoritza el Consell, en el marc de la legislació bàsica estatal, per tal que regule, mitjançant decret, els requisits i les condicions mínimes, bàsiques i comunes, aplicables als concerts sanitaris.

 

CAPÍTOL II. De les obres d'infraestructura del transport

 

Article 18. Obres d'infraestructures del transport.

En matèria d'establiment, construcció, reparació o conservació de ferrocarrils i tramvies, de millora o supressió de passos a nivell, de construcció i explotació d'estacions d'autobusos interurbans i altres infraestructures del transport, serà de plena aplicació el que disposa l'article 15 de la llei 6/1991, de la Generalitat, de 27 de març, de Carreteres de la Comunitat Valenciana.

 

CAPÍTOL III. De l'activitat urbanística

 

Article 19. De l'aprofitament urbanístic subjectiu o aprofitament susceptible d'apropiació.

«Als efectes establits en l'article 60.2 de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística, l'aprofitament urbanístic subjectiu -o aprofitament susceptible d'apropiació- coincidirà, en sòl urbà, amb l'aprofitament tipus de referència. En sòl urbanitzable, serà el 90% de l'aprofitament tipus, tret d'àrees de reforma interior per a les quals el planejament establisca un percentatge major.»

 

TÍTOL III. De la gestió economicofinancera

 

CAPÍTOL II. De la modificació del Text Refós de la Llei d'Hisenda de la Generalitat

 

Article 20. De la modificació dels articles 17.3, 29, 37, 44, 47 i 47 bis del text refós de la Llei d'Hisenda Pública Valenciana.

1. Es modifica l'article 17.3 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública Valenciana, que queda redactat de la forma següent:

«3. El creditor tindrà dret al cobrament d'interessos, des del dia en què adquirisca fermesa la resolució judicial, al tipus que determine la legislació estatal com a interés legal del diner».

2. Es modifica l'article 29, que queda redactat en els termes següents:

«1. L'autorització de despeses d'abast plurianual es subordinarà als crèdits que, per a cada exercici, es consignen a tal efecte en el pressupost de la Generalitat.

2. Aquestes despeses es podran efectuar, sempre que tinguen per objecte finançar alguna de les activitats següents:

a) Inversions reals i transferències de capital.

b) Transferències corrents derivades de normes amb rang de llei

c) Despeses en béns i serveis la contractació dels quals, sota modalitats establides en la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, no puga ser estipulada o resulte antieconòmica per termini d'un any.

d) Arrendaments de béns immobles per a la Generalitat o per a les entitats, institucions o empreses que en depenguen.

e) Càrregues financeres derivades de l'endeutament.

f) Càrregues financeres derivades de les ajudes d'aquesta naturalesa, concedides pels distints òrgans de la Generalitat.

3. El nombre d'exercicis als quals es podran aplicar les despeses esmentades en les lletres a, b i c de l'apartat anterior, no serà superior a quatre. Alhora, la part de la despesa corresponent a exercicis futurs i l'ampliació, si convé, del nombre d'anualitats, seran determinades pel Govern Valencià, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, per a cada període de quatre anys. La quantitat global de la despesa que s'impute a cada un dels exercicis futurs autoritzats no podrà excedir de la quantitat que resulte d'aplicar al crèdit globalitzat de l'any en què l'operació es va comprometre, els percentatges següents: en l'exercici immediat següent, el 70%; en el segon exercici, el 60%; i en el tercer i el quart, el 50%.

4. El Govern Valencià, a proposta del conseller d'Economia, hisenda i Administració Pública podrà modificar el nombre d'anualitats i percentatges del paràgraf anterior, en casos especialment justificats, a petició de la conselleria corresponent i amb els informes previs que s'hi estimen oportuns.

En el cas de les inversions incloses en el Programa d'Inversions de la Generalitat, la competència per a modificar els percentatges esmentats correspondrà al conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública.

El que disposen en els paràgrafs anteriors serà igualment d'aplicació en el cas dels contractes d'obres que s'efectuen sota la modalitat dels seu abonament total, segons el que estableix l'article 100.2 de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de Contractes de les Administracions Públiques, bé se'n pacte l'abonament total del preu d'una sola vegada, bé es fraccione en diverses anualitats que no podran ser superiors a 10 des de la data fixada per a la conclusió de les obres.

5. Quan, per causes justificades, es posaren de manifest desajustaments entre les anualitats previstes en els plecs de clàusules administratives particulars i la realitat econòmica que en demande l'execució, es podran reajustar les anualitats, sempre que els romanents crediticis ho permeten. Els reajustaments seran acordats pel Consell, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, o per aquest darrer en els supòsits a què fa referència el paràgraf segon del número quatre d'aquest article. En qualsevol cas, i als efectes establits en l'article 100 de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, les anualitats originals tindran cobertura mitjançant la seua consideració com a crèdits de reconeixement preceptiu.

Això no obstant, en l'àmbit dels serveis socials, els reajustaments d'anualitats corresponents a transferències de capital seran aprovats per l'òrgan competent per a la seua concessió.

6. En el cas de convenis de col·laboració o contractes-programa, quan no hi haguera crèdit inicial en l'exercici en què siguen subscrits en l'acord del Consell que els autoritze, s'especificarà l'aplicació pressupostària a què s'imputarà la despesa en exercicis futurs i l'import de cada anualitat.

7. Quan l'activitat subvencionada estiga finançada o cofinançada amb fons de l'Estat o per fons procedents de la Unió Europea, les anualitats a què puguen estendre's les subvencions, tant corrents com de capital, vindran determinades per les normes fixades per l'administració finançadora o cofinançadora, sense que els siguen d'aplicació, en aquests supòsits, les limitacions a què es refereix l'apartat 3 d'aquest article.

8. En tot cas, les despeses a què es refereix aquest article hauran de ser objecte de comptabilització adequada i independent».

3. S'incorporen dos nous paràgrafs a l'article 37, que queden redactats en els termes següents:

«En tot cas, i de forma automàtica, els majors i menors ingressos, sobre les previsions inicials de fons finalistes procedents de la Unió Europea, comportaran una generació o, si convé, implicaran l'anul·lació corresponent, en els conceptes corresponents dels estats d'ingressos i despeses de la Generalitat.

A l'efecte, la Direcció General de Pressupostos serà l'òrgan competent per a instrumentar els ajustaments pressupostaris derivats del que disposa el paràgraf anterior».

4. S'incorpora un nou punt, el número 6, a l'article 44, que queda redactat com segueix:

«6. No obstant el que disposen els apartats anteriors, podran efectuar-se provisions de fons de caràcter permanent a les caixes pagadores creades a l'efecte, per a l'atenció de despeses periòdiques o repetitives i aquelles altres que autoritze el Govern Valencià, sempre que en tot cas el seu import unitari no exedisca la quantitat de 2.000.000 pessetes. Aquestes bestretes acomptes de caixa fixa tindran la consideració d'operacions extrapressupostàries. Els seus fons formaran part de la Tresoreria de la Generalitat».

5. Es modifica el punt 4 de l'article 47, que queda redactat en els termes següents:

«4.a) Tindrà la consideració d'entitat col·laboradora la que actue en nom i per compte de la conselleria o organisme concedent a tots els efectes relacionats amb la subvenció o ajuda, en el lliurament o la distribució dels fons i és, per tant, receptor immediat dels fons, sense que en cap cas aquests passen a formar part integrant del seu patrimoni.

A aquests efectes, les bases reguladores de les subvencions o ajudes podran establir que el lliurament i la distribució dels fons públics als beneficiaris s'efectuen per mitjà d'entitats col·laboradores, i en les bases esmentades es fixaran els requisits i les condicions per a la distribució i lliurament dels fons esmentats; a l'efecte, poden ser considerades així, les societats mercantils i els ens de dret públic de la Generalitat, les corporacions de dret públic i les fundacions, així com les persones jurídiques que reunisquen les condicions de solvència i eficàcia que s'establisquen reglamentàriament.

Són obligacions de l'entitat col·laboradora:

- Lliurar al beneficiari els fons rebuts d'acord amb els criteris o les condicions establits en les bases reguladores de la subvenció o ajuda.

- Verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions o dels requisits determinants per al seu atorgament, si convé.

- Justificar l'aplicació dels fons percebuts davant l'entitat concedent i lliurar el justificant presentat pels beneficiaris.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació que, respecte a la gestió dels fons esmentats, puga efectuar l'entitat concedent i a les de control financer que realitze la Intervenció General de la Generalitat i als procediments fiscalitzadors de la Sindicatura de Comptes.

4.b) Tindrà la consideració de beneficiari de la subvenció el destinatari dels fons públics que haja de realitzar l'activitat que en va fonamentar l'atorgament o que es trobe en la situació que en legitima la concessió.

Són obligacions del beneficiari:

- Realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

- Acreditar davant l'entitat concedent o, si s'escau, davant l'entitat col·laboradora, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen la concessió o el gaudi de l'ajuda.

- El sotmetiment a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les subvencions i ajudes concedides.

- Comunicar a l'entitat concedent o a l'entitat col·laboradora, si s'escau, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevulla administracions o ens públics.

L'incompliment de les anteriors obligacions donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen, d'acord amb la legislació vigent i, de forma especial, amb el que disposa el títol VI d'aquesta llei».

6. Es modifica el punt 2 de l'article 47 bis, a fi de clarificar la redacció vigent, que queda redactat en els termes següents:

«Als efectes del que determina la lletra f del número 11 de l'article anterior, i sense perjudici del que disposa la normativa específica d'aplicació a les entitats locals, les ordres de convocatòria hauran de fixar les garanties per acompte de subvencions, entre les quals es podran incloure les pòlisses d'assegurança a càrrec de qualsevol entitat oficialment reconeguda, tot indicant-ne la quantia i forma en què han de constituir-se. la no inclusió d'aquestes determinarà la impossibilitat d'efectuar els acomptes corresponents».

 

TÍTOL IV. Del personal

 

CAPÍTOL I. Del personal sanitari

 

Article 21. De les retribucions del personal sanitari.

En cada institució sanitària, segons els nivells de destinació, per als llocs de treball del personal a què fa referència l'article 1 del decret 71/1989, de 15 de maig, del Govern valencià, segons l'organització i les necessitats de cada centre, podran establir-s'hi els complements específics que s'estimen necessaris, tot atenent un o diversos dels conceptes compresos en l'article 2.3.b del Reial Decret-Llei 3/1987.

Amb aquest efecte, el que disposa l'article 16 de la Llei 53/1984, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques, solament serà d'aplicació als conceptes del complement específic que estiguen directament vinculats a la dedicació exclusiva i incompatibilitat.»

 

Article 22. De la modificació de la disposició addicional cinquena de la Llei 12/1994, de 28 de desembre.

Es modifica la disposició addicional cinquena de la llei 12/1994, que queda redactada en els termes següents:

«Es declaren a extingir les places dels funcionaris tècnics de l'Estat al servei de la sanitat local, transferides a la Comunitat Valenciana mitjançant Reial Decret 2.103/1984, de 10 d'octubre, i integrades en els equips d'atenció primària. El personal interí que actualment les ocupa romandrà exercint les seues funcions amb l'obligació de participar en les convocatòries que, per a equips d'atenció primària, es convoquen a la Comunitat Valenciana.

Aquestes places tindran, a partir d'aquest moment, la condició de no ofertables i s'amortitzaran en el moment que cesse el titular o funcionari interí que l'exerceix. En cap cas, els funcionaris interins posseiran la titularitat de la plaça, mentre no hi accedisquen pel procediment reglamentari».

 

CAPÍTOL II. Del text refós de la llei de Funció Pública Valenciana

 

Article 23. De la modificació de la Llei 10/1985, de 31 de juliol, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana. Text Refós aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1985, del Consell de la Generalitat.

1. Es modifica l'últim paràgraf de l'article 4, que queda redactat en els termes següents:

«Per llei de la Generalitat es podran crear, modificar i suprimir els cossos, les classes o escales de funcionaris que es consideren necessaris, tot atenent la naturalesa de la seua funció o la professió específica amb què es corresponguen».

2. Es modifica l'article 11, en el sentit de substituir l'expressió «classes previstes en l'article 4 d'aquesta llei», per «cossos, classes o escales previstes en l'article 4 d'aquesta llei».

3. Es modifica l'article 16, i és dóna una nova redacció a l'apartat segon, que queda redactat en la forma següent:

«2. Es classificaran com a llocs d'administració general aquells als quals corresponga l'exercici de les funcions comunes i relacionades amb l'activitat de producció dels actes administratius».

4. Es modifica l'apartat vuité de l'article 16, que queda redactat de la forma següent:

«8. La creació, supressió o modificació dels llocs de treball serà efectuada per l'òrgan competent i, amb la preceptiva negociació prèvia, s'incorporaran a les corresponents relacions de treball, les quals degudament actualitzades seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, almenys una vegada a l'any».

5. Es modifica la lletra b de l'apartat primer de l'article 20, amb la redacció següent:

«Article 20.1.b Lliure designació: es cobriran per aquest procediment els llocs de nivell 28 i superiors, els secretaris o les secretàries d'alts càrrecs, els llocs singulars que figuren així en les corresponents relacions raó del seu caràcter directiu o especial responsabilitat, i aquells als quals es refereix el paràgraf tercer de l'apartat sisé de l'article 16 d'aquesta llei».

6. Es modifica la lletra c de l'apartat primer i l'apartat segon de l'article 33 de la Llei de la Funció Pública Valenciana, text refós esmentat, que queden redactats com segueix:

«Pena principal o accessòria d'inhabilitació absoluta o especial.

La pena principal o accessòria d'inhabilitació absoluta imposada per sentència ferma produeix la pèrdua de totes les ocupacions o càrrecs que tinguera el funcionari penat.

La pena principal o accessòria d'inhabilitació especial imposada per sentència ferma produeix la pèrdua de la condició de funcionari respecte d'aquelles ocupacions o càrrecs especificats en la sentència.

2. El personal funcionari que haguera perdut la seua condició per canvi de nacionalitat o jubilació per incapacitat permanent podrà sol·licitar la rehabilitació, de conformitat amb el procediment que s'hi establisca».

7. Es modifica l'apartat primer de l'article 34, que queda redactat en la forma següent:

«1. La jubilació forçosa es declararà d'ofici en complir el funcionari o la funcionària els 65 anys.

No obstant el que disposa l'apartat anterior, aquesta declaració no es produirà fins el moment que els funcionari o les funcionàries no cessen en la situació de servei actiu, en aquells supòsits en què voluntàriament hi prolonguen la seua permanència fins a, com a màxim, els 70 anys.

Tot això sense perjudici del que disposen els sistemes de Seguretat Social que els siguen d'aplicació».

8. Es modifica l'article 37, l'apartat primer del quals, lletra B), queda redactat com segueix:

«A petició pròpia, quan ho sol·licite per interés particular. Per a sol·licitar l'excedència per aquest motiu caldrà haver prestat serveis efectius en qualsevol de les administracions públiques durant els cinc anys immediatament anteriors, i no s'hi podrà romandre menys de dos anys continuats.

Alhora procedirà declarar en excedència voluntària el personal funcionari quan, finalitzada la causa que va determinar el pas a una situació distinta a la de servei actiu, incomplisca l'obligació de sol·licitar el reingrés en el termini establets».

9. Es modifica l'apartat primer de l'article 44, que queda redactat en els termes següents:

«La suspensió serà ferma quan escaiga en virtut de sentència penal o sanció disciplinària. la condemna o la sanció ferma determinaran la pèrdua del lloc de treball, excepte quan la suspensió ferma no excedisca de sis mesos».

10. S'afegeix una nova disposició addicional novena, en els termes següents:

«Disposició addicional novena [3]

1. Es crea el cos d'inspectors de tributs de la Generalitat, corresponent al grup A de titulació, l'ingrés en el qual es produirà pel sistema d'oposició lliure entre els qui es troben en possessió del títol de llicenciat en Dret o en Economia o en Administració i Direcció d'Empreses.

Quan així ho prevegen les convocatòries corresponents, els aspirants i les aspirants a l'ingrés, una vegada aprovades les proves selectives, hauran de superar un curs de formació de durada no superior a sis mesos. En aquest supòsits, els qui hagueren superat les proves selectives esmentades, podran ser nomenats inspectors o inspectores de tributs en pràctiques, amb els efectes econòmics que es determinen reglamentàriament.

2. Són funcions dels inspectors de tributs de la Generalitat totes aquelles de caràcter no directiu inherents a la gestió tributària de la Generalitat.

3. S'integren automàticament en el cos d'inspectors de tributs de la Generalitat Valenciana, amb ple reconeixement de la seua antiguitat en la funció pública i grau personal, els funcionaris i les funcionàries pertanyents al cos superior d'inspectors de finances de l'Estat que, en la data d'entrada en vigor d'aquesta disposició addicional es troben exercint llocs de treball en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública de la Generalitat Valenciana.

Alhora, s'integraran en el cos d'inspectors de tributs de la Generalitat Valenciana, en els mateixos termes del paràgraf anterior, els funcionaris i les funcionàries del cos superior d'inspectors de Finances de l'Estat que passen d'ara endavant a prestar serveis en l'àmbit funcional de l'Area de Tributs de la Direcció General de Tributs i Patrimoni de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública de la Generalitat, en virtut de processos de transferència de competències de l'administració de l'Estat a la de la Generalitat.

4. Podrà ingressar en el cos d'inspectors de tributs de la Generalitat Valenciana:

a) El personal funcionari de carrera del grup A de la Generalitat Valenciana que a data 31 de desembre de 1998 es trobe exercint, per qualsevol títol, llocs de treball d'administració general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública que depenguen funcionalment de l'Area de Tributs de la Direcció General de Tributs i Patrimoni, sempre que haja exercit aquests llocs o altres de les mateixes característiques, de forma ininterrompuda, almenys des de l'1 de gener de 1997, i supere el curs selectiu que es convoque a l'efecte. El curs selectiu esmentat tindrà com a objectiu l'especialització i el perfeccionament d'aquest personal en les matèries pròpies de la gestió tributària de nivell superior, efectuant-se la qualificació mitjançant un procés d'avaluació continuada i proves finals.

b) El personal funcionari de carrera del grup A de la Generalitat Valenciana que a data 31 de desembre de 1998 es trobe en situació administrativa que comporte la reserva com a titular d'un lloc de treball d'administració general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública que depenga funcionalment de l'Area de Tributs de la Direcció General de Tributs i Patrimoni, sempre que haja exercit, per qualsevol títol, llocs d'aquestes característiques almenys durant dos anys ininterromputs, haja estat prestant serveis en l'administració general de la Generalitat Valenciana durant tot el temps que s'extenga la reserva esmentada i supere el curs a què es refereix la lletra a) anterior.

c) El personal funcionari de carrera del grup B de la Generalitat Valenciana que, trobant-se a data 31 de desembre de 1998 en possessió de la titulació corresponent al grup A, es trobe exercint a aquesta data, per qualsevol títol, llocs de treball d'administració general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública que depenguen funcionalment de l'Area de Tributs de la Direcció General de Tributs i Patrimoni, sempre que haja exercit aquests llocs o altres de les mateixes característiques, de forma ininterrompuda, almenys des de l'1 de gener de 1997, i supere el curs selectiu que es convoque a l'efecte. El curs selectiu esmentat tindrà com a objectiu la formació d'aquest personal en les tasques i responsabilitats corresponents al grup A de titulació, així com l'especialització i el perfeccionament en les matèries pròpies de la gestió tributària de nivell superior, efectuant-se la qualificació mitjançant un procés d'avaluació continuada i proves finals.

Els cursos selectius a què es refereixen les lletres anteriors seran convocats mitjançant una ordre del conseller o la conselleria competent en matèria de funció pública.

Els funcionaris i les funcionàries a què es refereixen les lletres precedents que superen els cursos selectius esmentats seran nomenats funcionaris del cos d'inspectors de tributs de la Generalitat Valenciana, i cessaran des d'aquell mateix moment en els llocs que es troben ocupant en aquella data, i se'ls encomanarà a partir d'aleshores l'ocupació provisional d'un lloc de treball del cos esmentat, mentre no obtindran la destinació definitiva en aquest pels procediments de concurs o lliure designació, d'acord amb el que estableixen les relacions de llocs de treball corresponents. L'antiguitat d'aquests funcionaris en el cos d'inspectors de tributs de la Generalitat Valenciana es computarà des de la data de presa de possessió en les destinacions provisionals esmentades.

5. S'autoritza el Govern Valencià perquè reglamentàriament desplegue tot allò que s'estableix en aquesta disposició, i, en particular, les funcions dels inspectors i les inspectores de tributs de la Generalitat Valenciana, l'ingrés en el cos d'inspectors de tributs i la seua provisió de llocs de treball. A aquests efectes es prioritzaran, en relació a la provisió, els mèrits específicament vinculats a la gestió tributària que concórreguen en els aspirants als llocs convocats».

11. S'afegeix un últim paràgraf a la disposició transitòria primera de la Llei de la Funció Pública Valenciana, text refós esmentat, redactat en els termes següents:

«Mentre no finalitze el procés d'adaptació del règim jurídic del personal de la Generalitat a la naturalesa dels llocs que ocupa, establit en la Llei 1/1996, de 26 d'abril, de la Generalitat, podrà adscriure's temporalment a llocs de naturalesa funcionarial el personal laboral fix de la Generalitat inclòs en l'àmbit d'aplicació de la llei esmentada, sempre que el lloc a ocupar temporalment siga d'idèntiques característiques a aquell pel qual la persona adscrita es funcionaritza, i que la persona esmentada reunisca els requisits generals del lloc de treball a què s'adscriu, tot entenent-hi la pertinença al grup de titulació en què estiga classificat el lloc i, si convé, trobar-se en possessió de la titulació específica exigida per al correcte exercici del lloc».

 

TÍTOL V. De la Llei del Joc

 

Article 24. De la modificació de la Llei 4/1988, del Joc de la Comunitat Valenciana.

1. Queda modificat l'apartat 3 de l'article 15 de la Llei 4/1988, de 3 de juny, del Joc, que queda redactat de la manera següent:

"3. Els titulars d'empreses de joc hauran de prestar les garanties i ajustar-se als requisits i les condicions que reglamentàriament es determinen per a cada joc i/o travessa. Les finances que s'establisquen tindran com a límit màxim el 10% del volum d'operacions realment realitzades en l'exercici immediatament anterior i de l'estimat com a previsible, en atenció als mitjans humans i materials a utilitzar, quan es tracte d'empresa de nova creació.

La fiança prestada quedarà afecta a les responsabilitats i al compliment de les obligacions que es deriven del règim sancionador establit en aquesta llei i les seues normes de desplegament, així com al pagament dels premis als jugadors i al compliment de les obligacions derivades dels tributs específics en matèria de joc.

Els empresaris del joc estaran, alhora, obligats a remetre a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, la informació que aquesta sol·licite, a l'objecte de complir les seues funcions de control, coordinació i estadística».

 

TÍTOL VI. De la Llei de Cooperatives de la Comunitat Valenciana

 

Article 25. De la modificació de la llei 11/1985, de 25 d'octubre, de Cooperatives de la Comunitat Valenciana.

1. Es modifica l'apartat cinc de l'article 10 de la Llei 11/1985, que queda redactat com segueix:

«5. El règim de responsabilitat dels socis pels deutes socials, en el cas que s'establisca una responsabilitat addicional per al cas d'insolvència de la cooperativa o quan la responsabilitat es determine com a il·limitada».

2. Es modifica l'apartat cinc de l'article 103 de la llei 11/1985, que queda redactat com segueix:

«5. A les infraccions molt greus s'aplicarà sanció de multa entre dues-centes mil una pesseta fins a cinc milions pessetes. A més de la multa esmentada es podrà imposar la desqualificació prevista en l'article 105 d'aquesta llei i , en el cas de sanció als administradors, la inhabilitació per un termini màxim de 10 anys.

A les infraccions greus s'aplicarà sanció de multa entre cinquanta mil una pesseta fins a dues-centes mil pessetes.

A les infraccions lleus s'aplicarà sanció de multa de fins a cinquanta mil PTA».

 

DISPOSICIONS ADDICIONALS

 

Primera

1. S'autoritza el Govern Valencià perquè aprove, en el termini màxim de quatre mesos a partir de l'entrada en vigor d'aquesta llei, el Text Refós de la Llei 10/1985, de 31 de juliol, de la Funció Pública Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la Generalitat, i d'aquesta llei.

2. L'autorització per a refondre s'estén alhora a la regularització, aclariment i harmonització dels textos legals a què es refereix l'apartat anterior, tot facultant el Govern Valencià per a intitular els títols, capítols i articles del text únic, tenint en compte que les referències al conseller/a o a la Conselleria d'Administració Pública incloses en el text refós actualment vigent, hauran de referir-se a l'òrgan competent en matèria de funció pública.

 

Segona

S'autoritza el Govern Valencià perquè dicte, en el termini de sis mesos a partir de l'entrada en vigor d'aquesta llei, mitjançant decret legislatiu, un text refós de la Llei de Cooperatives Valencianes, al qual hauran d'incorporar-se les disposicions vigents sobre el tipus social esmentat i les incloses en aquesta llei, i aquesta autorització s'estén a la regulació, l'aclariment i harmonització dels textos legals objecte de refosa. En l'elaboració del text refós es tindrà en compte, a més, la necessària harmonització amb les normes que, amb caràcter imperatiu, resulten d'aplicació a les cooperatives. En el text refós, el Govern Valencià dividirà la llei en els títols, capítols o seccions que considere convenient, i alhora podrà posar epígrafs a cada un dels articles, numerar-ne els paràgrafs o apartats i, en general, adoptar l'estructura que jutge més clara i sistemàtica. Amb aquesta finalitat podrà també alterar la successió dels capítols, seccions i articles de les lleis que s'hagen de refondre, fraccionar o agrupar els respectius articles i alterar l'ordre dels paràgrafs o apartats.

Alhora, podrà substituir les referències a la reserva de formació i promoció cooperativa per la menció del fons de formació i promoció cooperativa, i la de volum anual d'operacions per la de xifra anual de negocis.

 

Tercera

1. En el termini de sis mesos des de la publicació d'aquesta llei el Govern valencià aprovarà el reglament de l'Institut Valencià d'Estadística.

2. El personal que actualment presta el seus serveis en l'Area de l'Institut Valencià d'Estadística de la Direcció General d'Economia de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, passarà a integrar-se en l'entitat autònoma Institut Valencià d'Estadística, i mantindrà la seua relació jurídica amb l'administració de la Generalitat, sense minva dels seus drets.

 

Quarta

1. En el termini de sis mesos des de la publicació d'aquesta llei, el Govern Valencià aprovarà el reglament de l'Institut Valencià de Finances.

2. Totes les referències que s'hi facen a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública en la normativa específica de la Generalitat, sobre ordenació i disciplina de les entitats financeres sota la seua tutela administrativa, s'entendran efectades a l'Institut Valencià de Finances.

3. La incompatibilitat establida en l'article 14.8 d'aquesta llei, per als membres dels òrgans de govern de l'Institut Valencià de Finances, serà d'aplicació a partir de l'1 de juliol de 1999.

 

Cinquena

1. En el termini de tres mesos des de la publicació d'aquesta llei, el Govern Valencià aprovarà el Reglament del Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit, en què s'establiran de forma detallada les normes de funcionament i els requisits i les condicions que hauran de complir les entitats que vulguen adherir-s'hi.

2. Els membres del Consell Rector de l'extingit Consorci Valencià de Cooperatives amb Secció de Crèdit exerciran les funcions assignades als membres del Consell del Fons de Garantia de les Cooperatives amb Secció de Crèdit, fins que aquest es constituisca d'acord amb el reglament esmentat.

 

Sisena

1. Podran incloure's clàusules de preu ajornat en els contractes derivats del Pla d'Infraestructures Judicials, aprovat pel Govern Valencià en la reunió de l'11 de febrer de 1997.

2. El recurs a la figura de preu ajornat exigirà, amb caràcter preceptiu, el compliment dels requisits següents.

a) Informe favorable de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública.

b) Aprovació expressa del Consell per a cada contracte.

c) Que l'ajornament no supere en 10 anys el termini d'execució de l'obra o projecte de què es tracte.

 

Setena

Es declara la necessitat d'urgent ocupació dels béns i drets afectats d'expropiació forçosa com a conseqüència de l'execució de les obres compreses en el II Pla de Carreteres de la Comunitat Valenciana 1995-2002, en el Pla Director de Sanejament i Depuració de la Comunitat Valenciana, així com les obres compreses en els projectes d'abastiments supramunicipals a les comarques de la Plana de Castelló, Ribera Alta i Baixa del Xúquer i Camp de Morvedre, a realitzar per la Generalitat, per entitats habilitatdes com a beneficiàries d'expropiacions i per les entitats locals.

 

Vuitena

1. El personal funcionari interí del cos de funcionaris tècnics de l'Estat al servei de la sanitat local, que ocupa places integrades en els equips d'atenció primària, que en el seu dia foren transferides a la Comunitat Valenciana per Reial Decret 2.103/1984, de 10 d'octubre, als quals es reconeix una situació excepcional, consolidaran la seua situació d'empleats públics mitjançant un procediment en què es respectaran els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, i romandran als seus llocs, almenys, fins que concloga el procés esmentat.

2. Es faculta el Govern Valencià perquè dicte les normes necessàries per al desplegament i l'execució del procediment selectiu indicat en el número anterior.

 

DISPOSICIONS TRANSITORIES

 

Primera

Mentre es realitza la classificació de llocs de treball establida en l'article 21 d'aquesta llei, les retribucions del personal que s'hi especifiquen s'ajustaran als conceptes i les quanties que figuren reflectides en l'annex I d'aquesta llei, tot atenent els tipus provisionals següents de complements específics:

Complement A: destinat a retribuir un o diversos dels conceptes inclosos en l'apartat b de l'article 2.3 del Reial Decret-Llei 3/1987, d'11 de setembre, excepte el de dedicació exclusiva, incompatibilitat i dedicació de vesprades.

Complement B: destinat a retribuir els conceptes expressats en el complement A, més la dedicació exclusiva o incompatibilitat.

Complement C: destinat a retribuir els conceptes expressats en el complement A, més la dedicació de vesprades.

Aquests conceptes tenen els seus efectes des de l'acord negociat a la Mesa Sectorial de Sanitat el 20 de setembre de 1996, per a la publicació del Decret 180/1996, de 2 d'octubre, de Retribucions del Personal de les Institucions Sanitàries de la Conselleria de Sanitat i Consum.

Les retribucions que figuren en l'annex abans esmentat podran ser modificades pel Govern Valencià, com a conseqüència de la classificació dels llocs de treball i segons les potestats i competències que té en matèria tributària.

 

Segona [4]

Derogada

 

Tercera

Amb la finalitat de reestructurar el sector forestal, tot adequant els grups de classificació i les funcions del personal a les noves necessitats derivades de la política mediambiental i de la normativa comunitària en aquesta matèria. S'impulsarà un procés de reconversió de l'actual col·lectiu d'agents Mediforestals-Mediambientals i zeladors forestals classificats actualment en el grup D, a una nova categoria denominada agents mediambientals, que requerirà un major nivell de capacitació i especialització, enquadrada en el grup C de titulació.

La instrumentalització i les condicions d'aquest procés es negociaran amb les organitzacions sindicals, mitjançant la figura de Pla d'Ocupació, en què es determinarà i executarà el procés selectiu d'adaptació a la nova categoria en un termini màxim de cinc anys.

 

DISPOSICIO DEROGATORIA

 

Queden derogats tots els preceptes d'altres normes i disposicions d'igual i inferior rang que s'oposen o contradiguen el que disposa aquesta llei.

 

DISPOSICIONS FINALS

 

Primera

Aquesta llei entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'haurà de publicar també en el Boletín Oficial del Estado.

 

Segona

Es faculta el Consell de la Generalitat per a dictar totes les disposicions reglamentàries que resulten necessàries per al despelegament i l'aplicació del que disposa aquesta llei.

 

Tercera

S'autoritza el conseller d'Economia, hisenda i Administració Pública per a adoptar les mesures necessàries per tal de dotar econòmicament l'Institut Valencià d'Estadística.

 

Per tant, ordene que tots els ciutadans, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir aquesta llei.

 

València, 26 de desembre de 1997

 

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNANDEZ-SORO

 

 



[1]  La disposició addicional trenta-tres de la Llei 11/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2013. [2012/11971] (DOCV núm. 6933 de 31.12.2012) Ref. Base de dades 011776/2012, estableix la extinció de l'Institut Valencià d'Estadística.

[2]  Artículo 7 modifiacdo por la Llei 9/2011, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat [2011/13102] (DOCV núm. 6680 de 28.12.2011) Ref. Base de dades 012938/2011

[3]  Aparatats 4 i 5 d'esta nova disposició addicional novena, modificats per la Llei 10/1998, de 28 de desembre de 1998, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat Valenciana. [1998/L11439] (DOCV núm. 3404 de 31.12.1998) Ref. Base de dades 3252/1998.

[4]  Disposició transitòria segona derogada per la Llei 10/1998, de 28 de desembre de 1998.

Redacción anterior: "Les funcions que aquesta llei atribueix als inspectors de tributs de la Generalitat continuaran sent exercides pel personal al servei de l'administració de la Generalitat que, en la data d'entrada en vigor d'aquesta llei, les estiguen exercint, fins que no n'escaiga la provisió per funcionaris o funcionàries del cos esmentat.

Si, fetes les tres convocatòries a què fa referència l'apartat quart de la disposició addicional novena de la Llei de la Funció Pública Valenciana, text refós aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1995, del Consell de la Generalitat, que reunesquen les condicions estableix en les lletres a i b de l'apartat quatre esmentat no hagueren aconseguit l'ingrés en el cos en la forma que s'hi preveu, els funcionaris i les funcionàries esmentats continuaran exercint les funcions reservades als inspectors de Tributs de la Generalitat; fins que els llocs de treball siguen proveïts per funcionaris o funcionàries pertanyents al cos, moment en el qual els qui fins aleshores hagueren exercit les funcions, quedaran subjectes a un procés de reassignació d'efectius, que es regirà pel que disposa l'article 21 del text refós esmentat.”

Mapa web