Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 3/2015, de 14 d'agost, de la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen ajudes per a finançar projectes d'inversió en equipament i reforma de centres d'atenció a persones amb discapacitat i amb malaltia mental crònica per a l'any 2015.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7598 de 21.08.2015
Número identificador:  2015/7157
Referència Base de Dades:  007067/2015
 



ORDRE 3/2015, de 14 d'agost, de la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen ajudes per a finançar projectes d'inversió en equipament i reforma de centres d'atenció a persones amb discapacitat i amb malaltia mental crònica per a l'any 2015. [2015/7157]

PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana assigna a la Generalitat en l'article 49.1.24a i 27a la competència exclusiva en matèria de servicis socials i persones amb discapacitat, sent un dels àmbits primordials d'actuació de la Generalitat l'atenció a les persones amb discapacitat d'acord amb la Carta de Drets Socials i el mandat estatutari.



En este àmbit, d'acord amb el que disposa l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, s'assigna a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives les competències en matèria de persones amb discapacitat.

Correspon, per tant, a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives establir els criteris de qualitat que han de complir tots els centres i servicis d'acció social que actuen en l'àmbit de les persones amb discapacitat, a fi de garantir les condicions en què estes són ateses. Així, està previst, conforme a l'article 5.e de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, donar suport tècnic i econòmic a les entitats locals i organitzacions i associacions públiques i privades, especialment les d'iniciativa social sense ànim de lucre, que col·laboren en la creació i gestió dels centres d'atenció a persones amb discapacitat i en la prestació dels servicis socials regulats per la dita llei.



D'altra banda, l'article 47.2 de l'esmentada Llei 11/2003, de 10 d'abril, establix que la Generalitat consignarà els crèdits necessaris per a contribuir al desenvolupament i millora de les actuacions que efectuades per les entitats locals redunden en benefici de les persones amb discapacitat. D'acord amb el marc pressupostari i la Llei 8/2014, de 26 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2015, les subvencions per a finançar projectes d'inversió per a l'adquisició d'equipament, reforma i construcció de centres d'atenció a persones amb discapacitat i amb malaltia mental crònica es dirigixen també a les entitats privades d'iniciativa social sense ànim de lucre, donada la notable presència que el tercer sector té en la promoció i titularitat de centres d'atenció a les persones amb discapacitat, i la seua limitada capacitat econòmica per a poder afrontar estos equipaments i obres.



Dins de l'estructura de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, correspon a la Direcció General de Diversitat Funcional les competències en matèria d'atenció a persones amb discapacitat, promoció de l'autonomia personal, així com la coordinació de centres propis, assistència social a persones amb malaltia mental i equipament de centres.



La recent aprovació i entrada en vigor de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, obliga a l'aprovació de les bases reguladores per a la concessió de subvencions, amb caràcter de disposició general, si bé la present orde s'acull a l'excepcionalitat prevista en l'article 164.e, de manera que s'aproven conjuntament les bases i la convocatòria per a enguany, atesos els limitats efectes de les bases reguladores de la concessió d'estes subvencions i la convocatòria per a l'exercici 2015. Quant al seu contingut, es limita l'objecte de les ajudes a adquisició d'equipaments i reforma de centres, desenvolupant les bases reguladores per a la concessió de subvencions, d'acord amb els principis del règim de concurrència competitiva, i el seu contingut, d'acord amb allò que s'ha exigit en la normativa reguladora en esta matèria.



D'altra banda, les ajudes públiques atorgades d'acord i a l'empara d'esta ordre no es troben dins del marc previst en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que, d'una banda, estan dirigides a entitats locals, que exercixen poders públics, i això no suposa un avantatge econòmic i, quant a les destinades a entitats privades sense ànim de lucre, tenen un marcat caràcter social d'atenció a les persones amb discapacitat com a grup social vulnerable, que no falseja ni pot falsejar la competència, ni els intercanvis comercials entre estats membres, per la qual cosa s'entén que no és necessària la notificació, autorització i comunicació d'estes ajudes a la Comissió Europea.



En virtut d'això, d'acord amb les facultats que em conferix l'article 160.2.b i 164.e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, sentida l'entitat més representativa en l'àmbit de la discapacitat, demanats els corresponents informes preceptius de necessitat i oportunitat, memòria econòmica i d'impacte de gènere, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana





ORDENE



Article 1. Objecte

La present orde té per objecte establir les bases reguladores per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, destinades a les entitats locals i entitats privades sense ànim de lucre, titulars de centres d'atenció a persones amb discapacitat i amb malaltia mental crònica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per a l'any 2015, que consten en l'annex I, a fi de finançar projectes d'inversió en les següents línies d'actuació:

a) Adquisició d'equipament.

b) Realització d'obres de reforma.



Article 2. Convocatòria

S'aprova la convocatòria per a la concessió d'estes ajudes per a l'any 2015, d'acord amb el que disposa les bases reguladores, que consten en l'annex d'esta ordre.



Article 3. Finançament

1. El finançament de les ajudes previstes en esta orde es realitzarà amb càrrec al crèdit consignat en el programa pressupostari 313.40, codi de línia T3106, del Pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2015, per un import global màxim d'un milió quatre-cents trenta mil huit-cents cinquanta euros (1.430.850 €).

2. El crèdit inicialment disponible es podrà modificar i incrementar, si és el cas, amb subjecció a la normativa vigent.

3. En la present convocatòria no es podran contraure compromisos de caràcter plurianual.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Marc normatiu

La present ordre es dicta en desplegament del que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del Reglament que la desplega, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.



Segona. Publicació de subvencions

Les ajudes públiques i subvencions atorgades d'acord amb les presents bases seran relacionades i publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana mitjançant una resolució del titular de la direcció general competent en matèria de diversitat funcional, indicant l'entitat beneficiària, la quantitat concedida, la finalitat de la subvenció i el crèdit pressupostari a què s'han imputat.

Sense perjuí d'allò que s'ha indicat en l'apartat anterior, qualsevol entitat o persona jurídica privada que perceba ajuda o subvenció per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a la mateixa, indicant almenys la quantitat rebuda, l'entitat concedent i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. La difusió d'esta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no disposen de pàgina web on realitzar la dita publicitat, podran complir amb la dita obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desenvolupament de l'ordre

S'autoritza les persones titulars de la Subsecretaria de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives i de la direcció general competent en matèria de diversitat funcional, a dictar quantes instruccions siguen necessàries per al desplegament i execució d'esta ordre.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Tercera. Recursos

Contra el que disposa la present ordre, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que el va dictar en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o bé directament recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la seua publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. I això, sense perjuí que la persona interessada puga interposar qualsevol altre que estime pertinent.





València, 14 d'agost de 2015



La vicepresidenta del Consell i

consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE





ANNEX I

Bases que regulen el règim d'ajudes d'equipament i reforma de centres d'atenció a persones amb discapacitat i amb malaltia mental crònica per a l'any 2015



TÍTOL I

Procediment



Primera. Objecte de la subvenció

1. L'objecte de les subvencions regulades en les presents bases és finançar projectes d'inversió en centres d'atenció a persones amb discapacitat i malaltia mental crònica, a través de dos línies d'actuació:



a) Adquisició d'equipament.

b) Realització d'obres de reforma.

2. S'assimilen i subjectaran al règim d'adquisició d'equipament aquelles instal·lacions l'adquisició d'elements de les quals supere el cost de la mà d'obra d'instal·lació.

3. Es consideren obres de reforma aquelles que apareixen definides en l'article 122.3 del text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.





Segona. Exclusions

Queden expressament exclosos d'estes ajudes els conceptes següents:

1. Equipaments i obres de centres d'atenció a persones amb discapacitat ja subvencionats en exercicis anteriors pel mateix concepte o tipus d'obra.

2. Equipaments adquirits i obres acabades amb anterioritat a l'1 de gener de 2015.

3. Equipaments per a centres les obres de construcció del qual es troben en curs d'execució, excepte aquelles que estiga prevista la seua finalització amb anterioritat al 31 d'agost de l'any 2015.



Tercera. Sol·licitants

Podran sol·licitar ajudes per a projectes d'inversió d'equipament i reforma de centres d'atenció a persones amb discapacitats, les següents entitats titulars de centres d'atenció social a persones amb discapacitats:



a) Les entitats locals.

b) Les entitats d'iniciativa social sense ànim de lucre.

Les dites entitats hauran d'estar inscrites en el Registre de Titulars d'Acció Social, Entitats i Centres, de la conselleria competent en matèria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Quarta. Requisits previs que han de complir els sol·licitants

1. En el cas de sol·licitar ajudes per a equipament, els sol·licitants hauran de complir els requisits següents:

a) En els casos de centres en funcionament, haurà de disposar de l'autorització del centre.

b) En el cas de centres que no hagen entrat en funcionament i requerisquen de l'equipament per a la seua obertura i complisquen tots els requisits previstos en la normativa vigent relacionats amb la construcció/reforma del centre, es requerix:

b.1) Haver sol·licitat i tindre en tramitació l'autorització de funcionament o que, almenys, el projecte de l'obra haja sigut informat favorablement per l'Oficina Tècnica de Projectes i Obres de la conselleria competent en matèria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, i

b.2) Quant als equips, que la memòria justificativa de la seua necessitat s'ajuste al que disposa la normativa vigent en matèria d'equipament de centres d'atenció a persones amb discapacitat.



2. En el cas de sol·licitar les ajudes de reforma de centres, els sol·licitants hauran de complir els requisits següents:

a) Disposar del corresponent projecte tècnic, que haja sigut supervisat de conformitat per l'Oficina Tècnica de Projectes i Obres amb data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.



b) Si és el cas, disposar d'informe favorable sobre la memòria o el projecte tècnic de les obres a realitzar, d'acord amb la documentació tècnica exigida per la normativa vigent, amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, o que estiga en fase de ser supervisat amb la documentació completa amb anterioritat a la dita data, sempre que obtinga informe favorable de supervisió abans de la valoració i la proposta de resolució.

3. En tot cas, s'haurà d'acreditar no trobar-se en les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per mitjà de la presentació de declaració responsable, d'acord amb els articles 25 i 26 del Reglament de la Llei 38/2003 General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.





Quinta. Documentació a presentar amb la sol·licitud

A la sol·licitud, d'acord amb el model que figura en l'annex II, firmada pel titular o representant legal de l'entitat, s'adjuntarà:

1. En les sol·licituds d'equipament:

a) Memòria tècnica justificativa de la necessitat d'adquisició d'equipament.

b) Pressupost detallat o factura proforma.

c) En els casos assenyalats en l'apartat 1.b de la base quarta, s'adjuntarà certificat de finalització d'obres, o, si és el cas, document en què s'especifique el termini previst de la seua finalització.

2. En les sol·licituds de reforma de centres:

a) Projecte tècnic complet, amb tota la documentació prevista en les normes de caràcter legal i reglamentari.

b) Certificat del representant de l'entitat que les obres per a les quals es demana la subvenció no estan finalitzades amb anterioritat a l'1 de gener de 2015.

c) Certificat del representant de l'entitat en què conste:

– Pressupost de contracta.

– Programa d'actuació, del desenvolupament de les obres, la duració prevista, amb descripció de terminis mensuals i el desglossament pressupostari d'acord amb els mateixos.

d) En el cas que les obres ja estiguen adjudicades/iniciades:

– Contracte d'obres.

– Programa d'actuació, conseqüència de l'adjudicació d'obres, amb indicació expressa de les dates previstes d'inici i finalització de les obres.

3. En totes les sol·licituds, tant d'equipament i de reforma de centres, la sol·licitud arreplegarà les autoritzacions següents:

a) Autorització expressa a la conselleria competent en matèria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Benestar Social perquè esta comprove les dades d'identitat del sol·licitant per mitjà del Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons establix el Reial Decret 522/2006, de 28 d'abril, en relació amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

b) Autorització expressa a la dita conselleria perquè comprove les dades de domicili i residència del sol·licitant per mitjà del Sistema de Verificació de Dades de Residència, segons establix el Reial Decret 523/2006, de 28 d'abril.

c) Autorització expressa a la dita conselleria perquè esta obtinga, de forma directa, l'acreditació, per mitjà de certificats telemàtics, de que el o la sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en els articles 18, 19 i 22 del Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la dita llei.



En el cas que el sol·licitant no preste expressament el seu consentiment, haurà de presentar els certificats que acrediten el compliment d'eixes tres obligacions, o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què es referixen les dites obligacions, n'acreditarà el compliment per mitjà de declaració responsable.

4. En tot cas, la sol·licitud haurà de contindre declaració responsable acreditativa dels punts següents:

a) Que l'entitat no està incursa en cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiari, assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del compliment d'obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit.

b) Declaració responsable de les ajudes sol·licitades a altres organismes, públics o privats, amb la seua especificació i la quantia atorgada en cas de concessió.

c) En el cas d'entitats amb 50 o més treballadors, estes hauran de complir i acreditar l'obligació que establixen l'article 42.1 del text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social aprovat per Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, de tindre contractats almenys un 2 % de treballadors amb discapacitat sobre el nombre total de la plantilla, per mitjà de la presentació d'una declaració responsable sobre el dit compliment o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, per estar exonerat per aplicar les mesures alternatives, d'acord amb el Reial Decret 364/2005, de 8 d'abril (BOE 94, 20.04.2005) o el Reial Decret 290/2004, de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals (BOE 45, 21.02.2004); tot això d'acord amb el que disposa l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell (DOGV 4907, 21.12.2004).

5. Igualment, s'haurà d'acompanyar la sol·licitud d'alta de domiciliació bancària omplida, segons model oficial aprovat per Orde 18/2011, de 17 de juny, de la Consellería d'Economia Hisenda i Ocupació (DOCV 6548, 21.06.2011).





Sexta. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds d'ajuda es presentaran, junt amb la documentació requerida per a cada cas, en la direcció territorial de la Consellería d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la província on radique el centre per al que se sol·licita la subvenció, sense perjuí del que disposa l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú.



2. El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes, a comptar de l'endemà de publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Sèptima. Instrucció

1. Una vegada rebudes les sol·licituds, les direccions territorials de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives verificaran que les mateixes reunixen els requisits per a poder ser tramitades.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en l'article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb esta orde resulte exigible es notificarà i requerirà a l'entitat interessada, amb indicació de la causa que impedix la continuació del procediment, perquè en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida de la petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada a este efecte.



3. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient, a la vista de la documentació que es troba en poder d'este i de les obligacions que s'adquirixen per la concessió de l'ajuda, podrà demanar els informes dels organismes i les entitats que crega oportuns i efectuar les comprovacions que considere sobre l'exactitud de tot això.





Octava. Comissió de valoració

1. Per a la valoració i concessió d'estes ajudes, es constituirà una Comissió de Valoració d'àmbit territorial autonòmic, constituïda pels membres següents:

– La persona titular de la subdirecció general competent en matèria de Persones amb Discapacitat, que assumirà la presidència.

– Les persones titulars de les direccions de servici de la Direcció General de Persones amb Discapacitat i un representant de les direccions territorials de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, designats pels seus titulars, que actuaran com a vocals.

– Un tècnic o una tècnica, designat per la persona titular de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat, que assumirà la secretaria.

2. La dita comissió elaborarà una relació ordenada de sol·licitants d'ajuda per a equipament i reforma de centres amb la seua puntuació, d'acord amb els criteris establits en les presents bases, i proposarà a l'òrgan competent per a la concessió de les ajudes la relació prioritzada de beneficiaris, amb el límit del crèdit existent.

3. Esta Comissió de Valoració actuarà com a òrgan col·legiat, de conformitat amb el que preveu l'article 22 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, als efectes d'elevar a l'òrgan concedent la proposta de resolució de les ajudes.





Novena. Criteris de valoració de les sol·licituds i de concessió de les subvencions

1. La valoració de les sol·licituds per a la concessió de subvencions en les diferents línies d'ajudes s'efectuarà atesos els criteris següents generals i específics:

1.1. Adquisició d'equipaments.

a) Equipament de centres la finalització del qual es preveja amb anterioritat al 31 d'agost de 2015 i aquells que requerisquen de l'equipament per a la seua obertura: fins a 30 punts

b) Equipament de centres en funcionament, per a la seua adaptació al compliment de la normativa vigent: fins a 20 punts.

c) Equipament de centres en funcionament, per a millorar la seua funcionalitat que supose un impacte directe i una millora en les prestacions i atenció als usuaris: fins a 15 punts.

d) Equipament de centres en funcionament, per a reposar equipament de servicis generals del centre: fins a 10 punts.

e) Aportació de l'entitat per al finançament de l'equipament, d'acord amb el barem establit en l'apartat 2 d'este article: fins a 20 punts.

f) Altres circumstàncies o factors: major repercussió i impacte directe (pel tipus de centre, nombre de beneficiaris, adequació i necessitat de l'equip, urgència o estat de necessitat), que la Comissió de Valoració pot considerar: fins a 10 punts.

1.2. Realització d'obres de reforma

a) Projectes d'obres de reforma d'ampliació de centres, que tinguen capítols constructius pendents per a la seua creació o l'ampliació de la qual estiga justificada per a incrementar el nombre de places i la capacitat del centre per la demanda social existent: fins a 30 punts.

b) Projectes de reforma de centres en funcionament, per a la seua adaptació al compliment de la normativa vigent en matèria d'accessibilitat: fins a 20 punts.

c) Projectes de reforma de centres en funcionament, per a millorar les condicions d'habitabilitat i la seua adaptació al compliment de la normativa vigent d'altres apartats del Codi Tècnic d'Edificació (en funció del grau d'exigibilitat d'estes, qualificat i avaluat per mitjà d'informes tècniques i actes d'inspecció): fins a 15 punts.

d) Aportació de l'entitat per al finançament de la reforma, d'acord amb el barem establit en l'apartat 2 d'este article: fins a 20 punts.



e) Altres circumstàncies o factors: l'impacte de la reforma en les condicions funcionals del centre (en funció del grau de justificació d'esta, necessitat, demanda i repercussió en els usuaris), que la Comissió de Valoració pot valorar: fins a 10 punts.

2. Respecte de cada un dels projectes d'inversió en equipament i reforma, es valoraran les sol·licituds d'acord amb el percentatge de cofinançament del sol·licitant en relació amb el cost total de l'equipament o reforma, d'acord amb el barem següent:



Aportació de l'entitat Punts

Superior al 49 % 20

Del 47,01 al 49 % 19

Del 45,01 al 47 % 18

Del 43,01 al 45 % 17

Del 41,01 al 43 % 16

Del 39,01 al 41 % 15

Del 37,01 al 39 % 14

Del 35,01 al 37 % 13

Del 33,01 al 35 % 12

Del 31,01 al 33 % 11

Del 29,01 al 31 % 10

Del 28,01 al 29 % 9

Del 27,01 al 28 % 8

Del 26,01 al 27 % 7

Del 25,01 al 26 % 6

Del 24,01 al 25 % 5

Del 23,01 al 24 % 4

Del 22,01 al 23 % 3

Del 21,01 al 22 % 2

Del 20 al 21 % 1





3. L'orde de prelació per a la concessió de subvencions es determinarà en funció de la puntuació obtinguda per les sol·licituds per a cada tipus d'acció establida en la base primera, i no podrà concedir subvenció a les sol·licituds que no obtinguen la puntuació mínima de 40 punts.





Deu. Criteris per a determinar la quantia de les subvencions

1. La quantia de la subvenció a atorgar per a equipaments i obres de reforma serà com a màxim de 50.000 € per a cada projecte d'inversió i en cap cas podrà superar el 80 % de la quantia del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.

2. S'exceptuen d'allò que s'ha indicat en l'apartat anterior quant a la quantia màxima, els projectes d'inversió en equipaments per a completar les instal·lacions o centres que es troben en construcció en curs d'execució, la finalització dels quals estiga prevista amb anterioritat al 31 d'agost de l'any 2015, així com les obres de reforma d'ampliació de centres.

3. Quant a la quantificació de les subvencions per a obres de reforma, a més del percentatge de l'aportació de l'entitat, s'adequarà a la utilitat de l'obra de reforma, segons l'informe tècnic, i els costos de les obres i instal·lacions, d'acord amb els preus en vigor fixats per l'Institut Valencià de l'Edificació o, a falta d'això, per l'organisme que tinga atribuïdes competències en esta matèria. Respecte als materials i instal·lacions per a les quals se sol·licita subvenció respondran a qualitats mitjanes segons mercat.



Onze. Resolució

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat la resolució de les sol·licituds que es presenten a l'empara d'esta ordre.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar les sol·licituds serà de tres mesos, a comptar de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Transcorregut el dit termini sense que haguera notificat la resolució, haurà d'entendre's desestimada la sol·licitud formulada per la persona interessada, sense perjuí de l'obligació legal de resoldre sobre la petició formulada.

3. La resolució de concessió determinarà l'import de la subvenció, i es quantificarà l'import global de l'equipament o l'obra de reforma projectada i el finançament parcial que corresponga expressada percentualment.

4. L'import de les subvencions concedides no podrà, en cap cas, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres ens públics o privats nacionals o internacionals, superar el cost real de l'activitat per a la qual es concedix l'ajuda.

5. La quantitat concedida es veurà afectada per la possible baixa en l'adjudicació de l'obra o equipament.



Dotze. Recursos

1. La resolució que es dicte a l'empara de la present convocatòria esgota la via administrativa i en contra podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació.

2. Davant de la desestimació per silenci administratiu podrà interposar-se davant de l'acte presumpte idèntic recurs en el termini de tres mesos a comptar de l'endemà del dia en què haguera finalitzat el termini per a dictar i notificar la resolució expressa que s'indica en la base onzena, apartat 2.

Tot això sense perjuí que en ambdós supòsits, la persona interessada puga interposar, directament recurs contenciós-administratiu en la forma, termini i condicions fixades en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la dita jurisdicció, o qualsevol altre recurs que estime pertinent.



Tretze. Obligacions generals dels beneficiaris de la subvenció

1. Les persones beneficiàries de les ajudes adquirixen per la concessió d'estes les següents obligacions inherents a la concessió de la subvenció:

a) Atendre als requeriments de l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives respecte als nivells de prestació dels servicis, i han de mantindre-hi sempre una adequada qualitat.



b) Facilitar als òrgans competents, a requeriment seu, tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol tipus que els siga sol·licitada i resulte necessària per a assegurar el bon fi de l'ajuda i la justificació del gasto, d'acord amb el que preveu la Llei General de Subvencions.

c) No minorar ni anul·lar la consignació que s'haja previst inicialment en el seu pressupost per a este fi.

d) Comunicar a l'òrgan concedent la sol·licitud i, si és el cas, la percepció d'altres ajudes amb el mateix objecte o finalitat atorgades per altres administracions o ens públics o privats, tant nacionals com internacionals.

Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponguen a la Intervenció de la Generalitat.

f) Sotmetre's al pla de control de les ajudes.

g) Quan per part de les entitats beneficiàries es faça publicitat a través de qualsevol mitjà de comunicació, dels centres subvencionats per les ajudes a què es referix esta orde, serà obligatori fer constar explícitament que es tracta d'un centre subvencionat per la Generalitat. Així mateix, en els locals dels centres subvencionats haurà d'exposar-se en lloc visible la placa d'identificació i homologada, en què s'indique la condició de subvencionat per la Generalitat.



2. La concessió d'ajudes i subvencions d'acord amb esta ordre són compatibles, d'acord amb el que preveu el base onzena, apartat 4, amb altres subvencions o ajudes, per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals o internacionals, per la qual cosa en cas de la seua concessió, es procedirà a la seua minoració en el cas que les ajudes concurrents superen el cost real de l'activitat.



Catorze. Obligacions específiques de les persones beneficiàries de subvenció per a equipament

En el cas de concessió d'ajudes per a l'equipament tindran, a més, les següents obligacions específiques:

a) En el cas que l'import del gasto objecte de l'ajuda d'equipament supere la quantia de 18.000 euros IVA exclòs, la persona beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'entrega del bé, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) En els supòsits de la base quarta, apartat 1.b, que el centre obtinga l'autorització de funcionament per a la finalitat que va servir de fonament a la sol·licitud.

c) Que el centre no varie el seu destinació en un període mínim de 10 anys des de la resolució de concessió de l'ajuda.



Quinze. Obligacions específiques dels beneficiaris de subvenció per a obres de reforma de centres

En el cas de concessió d'ajudes per a obres de reforma de centres tindran, a més, les següents obligacions específiques:

a) En el cas que l'import del gasto objecte de l'ajuda de reforma supere la quantia de 50.000 euros IVA exclòs, la persona beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'obra, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de la concessió i el cost total de la inversió per a la que se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries, si s'originen durant l'execució.

La dita aportació haurà d'acreditar-se en el termini de 30 dies següents a la notificació de la resolució, per mitjà d'un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat pública o privada, cofinançadora, en el qual es comprometa per a l'exercici vigent el crèdit necessari.

c) Començar les obres en el termini màxim de tres mesos comptats a partir de la notificació de la concessió de l'ajuda i, dins d'este termini, haurà de presentar-se el contracte d'obra, així com el programa d'actuació, conseqüència del dit contracte, que garantisca l'execució de les obres en l'exercici.

El dit programa d'actuació haurà de contindre indicació expressa de les dates previstes d'inici i finalització de les obres.

d) Que el centre obtinga, en cas d'obres d'ampliació de centres, l'autorització de funcionament definitiu abans del termini d'un any des de la finalització de l'obra, d'acord amb el que disposa la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i la normativa que la desplega.

Es podrà deixar sense efecte la subvenció concedida, amb reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, a aquells centres que transcorregut el dit termini no disposen de la mateixa, per causa imputable a ells, o entren en funcionament sense haver obtingut la preceptiva autorització.

e) Que el centre no varie la seua destinació en un període mínim de 15 anys, en el cas d'ajudes a obres de reforma de centres, des de la finalització de les obres.





Setze. Modificació de la resolució de concessió

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres ajudes, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió per l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat a desenvolupar.

2. Així mateix, la quantitat concedida en concepte de reforma i construcció es veurà reduïda, proporcionalment, d'acord amb la baixa en l'adjudicació de l'obra.



TÍTOL II

Del pagament i justificació de les subvencions



Dèsset. Del pagament i la justificació

1. El pagament d'estes ajudes es realitzarà, amb la justificació prèvia, d'acord amb allò que s'ha estipulat en els articles 164.i i 171.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions i normativa legal en vigor, segons el que establix els articles següents. Així mateix, en el cas de les entitats locals, deuran amb caràcter previ al pagament acreditar trobar-se al corrent de la seua obligació de retre comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, conforme disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

2. S'establix com a termini màxim de justificació d'estes ajudes el 15 de novembre de l'any en curs.

L'incompliment d'este requisit podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de l'ajuda, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.

Igualment, si la subvenció superara el cost real de l'obra, o si com a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera pagat un import superior al percentatge de participació de l'administració, també procedirà el reintegrament de l'excés obtingut.



3. Excepcionalment, la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat, podrà admetre per a ambdós tipus d'ajudes documentació presentada fora del termini establit en la present convocatòria, acreditativa de la correcta realització de l'activitat objecte de la subvenció, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en l'expedient i no imputables al beneficiari de la subvenció, sense perjuí de la possible ampliació de terminis prevista en l'article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Divuit. Règim de pagaments i justificació de despeses d'ajudes per a equipament

1. Els pagaments s'efectuaran contra presentació de factures acreditatives de la despesa realitzada, que hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i normativa de desplegament, junt amb les seus còpies.

Les dites còpies seran confrontades en el registre d'entrada en què es presente l'escrit sol·licitant el pagament, i es tornarà la factura original a la persona beneficiària.

2. Les corporacions locals podran substituir l'esmentada documentació per certificat expedit per l'interventor local en què consten les quantitats aplicades a l'objecte de la subvenció, amb detall exprés dels diferents conceptes subvencionats, unitats i imports parcials. Les dites quantitats han de trobar-se almenys en situació d'obligacions reconegudes i així ha de fer-se constar en la certificació.

3. El pagament d'estes ajudes exigix el compliment de les obligacions generals assenyalades en la base tretzena i específicament les contingudes en la base catorzena, apartat a.



Dinou. Règim de pagaments i justificació de despeses d'ajudes per a obres de reforma de centres

1. Els pagaments s'efectuaran contra la certificació d'obra expedida per un tècnic competent, acompanyada de les corresponents factures, d'acord amb les condicions de finançament establides i de conformitat amb el projecte presentat. Les dites certificacions es presentaran per triplicat d'acord amb el model oficial i hauran d'estar aprovades per l'òrgan competent per a la contractació de les obres subvencionades.

2. La Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives només pagarà l'import que corresponga al percentatge de cofinançament arreplegat en la resolució de concessió sobre les obres efectivament realitzades, de manera que si augmentara l'import global de l'obra, no s'incrementarà el percentatge que corresponga pagar a la conselleria. Al contrari, si aquell disminuïra, donarà lloc a una minoració de l'ajuda.

3. En tot cas, la Conselleria de d'Igualtat i Polítiques Inclusives pagarà per a cada certificació, exclusivament, la quantia corresponent al percentatge de finançament establit en la resolució de concessió, sense perjuí de la liquidació final de l'obra.

4. El pagament d'estes ajudes exigix el compliment de les obligacions assenyalades en la base tretzena i específicament les contingudes en la base quinzena, apartat a.



Vint. Pla de control

1. La comprovació material de l'efectiva realització de la finalitat de les ajudes per a finançar inversions concedides d'acord amb les presents bases es realitzarà:

a) En el cas de l'adquisició d'equipament, per mitjà de comunicació a través de declaració responsable del representant legal de l'entitat que indique la data d'instal·lació, acompanyada de document fotogràfic i pla de localització o ubicació en el centre.

b) En el cas de la reforma de centres: per mitjà de liquidació i certificació final d'obres, que serà supervisada per l'Oficina de Projectes i Obres de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, d'acord amb el projecte tècnic.

En el cas de reformes per ampliació de centres, presentació de certificació del Registre de la Propietat, que acredite l'alta cadastral de l'immoble i la inscripció d'obra nova (ampliació), en el procediment d'autorització de funcionament o modificació substancial, en el termini màxim de sis mesos des de la finalització de les obres.

2. El tipus de control serà administratiu, sobre la totalitat d'ajudes concedides en l'exercici 2015, i d'acord amb el percentatge d'ajuda concedit.



Vint-i-u. Pèrdua d'efecte, minoració i reintegrament de subvencions



1. Procedirà la pèrdua d'efecte de la subvenció concedida o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'establixen en la present orde, així com en els supòsits de causes de reintegrament que establix l'article 37 de la Llei General de Subvencions.



Així mateix, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i reintegrament d'esta en el cas que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament supose un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià, d'acord amb el que disposa l'article 22.2 de la Llei 6/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Reconeixement, Protecció i Promoció de les Senyes d'Identitat del Poble Valencià.



2. En el supòsit de concurrència de subvencions amb altres ajudes, subvencions o recursos de qualssevol administracions o ens públics o privats, procedirà així mateix el reintegrament de l'excés obtingut per a la mateixa finalitat.

3. El procediment s'iniciarà d'ofici com a conseqüència de la iniciativa pròpia de l'òrgan competent, d'una orde superior, de la petició raonada d'altres òrgans que tinguen atribuïdes o no facultats d'inspecció en la matèria, o de la formulació d'una denúncia.

També s'iniciarà a conseqüència de l'informe del control financer emés pel Servici d'Intervenció.

4. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència, i s'establirà el termini màxim de sis mesos a comptar des de l'inici de l'expedient de desistiment sense efectes o de minoració, com a termini màxim per a resoldre i notificar la consegüent resolució.

5. La resolució d'este procediment correspon a l'òrgan competent que, per delegació, va concedir l'ajuda o subvenció, i posa fi a la via administrativa.

6. Les quantitats a reintegrar, així com els interessos de mora, si n'hi ha, tindran, en tot cas, consideració d'ingrés de dret públic als efectes del procediment aplicable a la seua cobrança, d'acord amb el que preveu l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions







TÍTOL III

Règim sancionador



Vint-i-dos. Infraccions i sancions

El règim sancionador en relació amb estes subvencions s'aplicarà per la comissió de les infraccions administratives previstes en la normativa bàsica estatal, i es regirà d'acord amb el que disposa el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Mapa web