Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 16/2000, de 8 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Regulador de l'Alt Consell Consultiu en Investigació i Desenvolupament de la Presidència de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3687 de 14.02.2000
Número identificador:  2000/Q1041
Referència Base de Dades:  0525/2000
 



DECRET 16/2000, de 8 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Regulador de l'Alt Consell Consultiu en Investigació i Desenvolupament de la Presidència de la Generalitat Valenciana. [2000/Q1041]

El Decret 190/1998, de 30 de novembre, del Govern Valencià, va crear l'Alt Consell Consultiu en Investigació i Desenvolupament de la Presidència de la Generalitat Valenciana, com a òrgan d'assessorament i consulta sobre les esmentades matèries, al suposar aquestes una prioritat de l'acció política del Govern Valencià i del seu president. Aquest decret es va modificar pels decrets 177/1999, de 5 d'octubre, i 197/1999, de 19 d'octubre, amb el propòsit d'adequar a la actual l'estructura del Govern Valencià contemplada en aquell.

L'Alt Consell Consultiu, en la primera sessió plenària ordinària després de la seua constitució, va procedir a aprovar el seu Reglament de Funcionament i Règim Interior, en base a les atribucions que li va atorgar l'apartat 3.a de l'article 5 del esmentat decret, que s'aprova definitivament mitjançant el present decret.

D'altra banda, el Govern Valencià estima oportuna la modificació del Decret 190/1998, de 30 de novembre, pel qual es creà l'Alt Consell Consultiu, per tal d'atendre alguns aspectes dirigits a facilitar el desenvolupament de les tasques d'alt assessorament que l'Alt Consell té encomanades.

Per tot allò susdit, d'acord amb el que estableixen els articles 38 i 40 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, prèvia deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 8 de febrer de 2000, i a proposta del seu president,

DECRETE

TÍTOL I

Estructura de l'Alt Consell Consultiu

en investigació i desenvolupament

CAPÍTOL I

De la composició de l'Alt Consell Consultiu

Article 1

1. L'Alt Consell Consultiu en Investigació i Desenvolupament de la Presidència de la Generalitat Valenciana és un òrgan d'assessorament adscrit a la Presidència que té per finalitat transmetre al president de la Generalitat Valenciana propostes, suggeriments i recomanacions que puguen coadjuvar al disseny de la planificació estratègica de l'agenda autonòmica en matèria d'investigació, desenvolupament i innovació tecnològica, i a la definició de les línies prioritàries d'actuació d'aquestes.

2. Són membres de l'Alt Consell:

– El president de la Generalitat.

– Els vicepresidents del Govern Valencià.

– El president executiu de l'organització dels Premis Rei Jaume I, càrrec que recau en el secretari d'aquesta fundació.

– El titular de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

– El titular de la Conselleria d'Indústria i Comerç.

– El titular de la Conselleria d'Ocupació.

– El titular de la Conselleria de Sanitat.

– El titular de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

– Els vocals científics.

– El titular de la Subsecretaria de Planificació i Estudis.

– El titular de la Direcció General de Ensenyaments Universitaris i Investigació.

– El titular de la Direcció General de l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA).

CAPÍTOL II

Dels membres de l'Alt Consell Consultiu

Article 2

Els vocals científics seran anomenats pel president de la Generalitat, qui ordenarà la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, accedint amb el nomenament a l'esmentada condició.

Article 3

1. La condició de membre de l'Alt Consell tindrà caràcter vitalici, llevat pel que respecta als seus membres no científics, la permanència dels quals estarà vinculada a l'exercici del seu càrrec públic específic o, si s'escau, a allò que determine el president de la Generalitat.

2. La condició de membre de l'Alt Consell es perdrà:

2.1 En el cas dels membres no científics, per remoció dels seus càrrecs.

2.2 En el cas dels membres científics, per alguna de les següents causes:

a) Mort.

b) Incapacitat declarada mitjançant resolució judicial ferma.

c) Renúncia dirigida al president de la Generalitat Valenciana .

d) Inassistència injustificada a tres reunions consecutives.

e) Qualsevol altra causa legal.

3. Produïda la pèrdua de la condició de vocal científic, el president de la Generalitat n'ordenarà la publicació d'aquesta circumstància en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Article 4

1. Correspon als membres de l'Alt Consell:

a) Assistir a les reunions del Plenari del Consell i de les comissions a què pertanyen.

b) Rebre, amb una antelació mínima de 72 hores, la convocatòria amb l'ordre del dia de les sessions del Plenari de l'Alt Consell i de les comissions a què pertanyen. La informació sobre els temes que figuren en l'ordre del dia estarà a la seua disposició, com a mínim, amb el mateix termini.

c) Exercir el seu dret al vot i formular el seu vot particular, així com expressar el sentit del seu vot i els motius que el justifiquen.

d) Mantenir la discreció sobre les deliberacions del Plenari o de les comissions.

e) Observar les normes establides en el present reglament.

f) Percebre les dietes, indemnitzacions i contraprestacions a les que tinguen dret com a conseqüència de la seua assistència a les reunions del Consell i de les seues comissions o per la realització de les comeses especials encarregades. La quantia en tots els casos serà conforme amb l'especial acreditació científica dels membres de l'Alt Consell i la complexitat de les tasques encomanades, sent determinada pel president de l'Alt Consell, a proposta conjunta del vicepresident executiu i del secretari.

g) Sol·licitar, mitjançant el secretari, els informes, avaluacions, dades o documents referents a la Comunitat Valenciana i relacionats amb les activitats desenvolupades pel l'Alt Consell.

h) Així mateix, gaudeixen de la iniciativa de fer propostes tant en Comissió com en el Plenari, tenint, en aquest darrer cas, la capacitat de fer constar, com a vots particulars, les propostes rebutjades pel Plenari.

2. El vicepresident executiu i, per delegació o absència, el secretari, podrà autoritzar reunions informals dels membres que ho sol·liciten, sense més requisit que una nota informativa indicant el lloc i contingut de la reunió, amb l'objecte de coordinar aquells punts de vista que no puguen contrastar-se ordinàriament.

Article 5

La condició de membre de l'Alt Consell no és incompatible amb l'exercici simultani d'altres dedicacions professionals.

CAPÍTOL III

Dels criteris generals de funcionament

Article 6

Seran directrius inspiradores de l'activitat de l'Alt Consell, junt al respecte a la Constitució i l'estatut d'autonomia, el lleial servei als interessos generals de la Comunitat Valenciana, l'objectivitat, veracitat i imparcialitat de les seues informacions i propostes, així com el respecte a la llibertat d'expressió i de pensament dels seus membres.

CAPÍTOL IV

De la seu de l'Alt Consell Consultiu

Article 7

La seu oficial de l'Alt Consell estarà al Palau de la Generalitat de la ciutat de València, encara que els seus òrgans administratius podran situar-se en dependències distintes per raons de funcionalitat.

CAPÍTOL V

De les funcions de l'Alt Consell Consultiu

Article 8

Són funcions de l'Alt Consell:

1. La realització de propostes, suggeriments i recomanacions respecte als temes següents:

a) Les necessitats i demandes en tots els àmbits de la investigació, el desenvolupament i la innovació tecnològica de la Comunitat Valenciana. Per a això estudiarà, amb periodicitat anual, la seua situació, i les diferents mesures que puguen ser objecte d'intervenció institucional per part dels gestors públics, mitjançant la elaboració d'informes, dictàmens i ponències.

b) Els nous programes i projectes a desenvolupar, implementar i avaluar, per tal d'atorgar una major solidesa a la tasca investigadora i tecnològica, i al desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

c) Les noves tècniques i els mitjans de coordinació i cooperació entre el Govern Valencià i les institucions i entitats investigadores, i d'aquestes entre si i amb les empreses valencianes.

d) La realització de congressos, seminaris i jornades sobre temes monogràfics, així com la de publicacions i accions divulgadores de tot tipus.

e) Qualssevol altres qüestions relacionades amb la investigació, el desenvolupament i la innovació tecnològica.

2. Igualment, l'Alt Consell elaborarà els informes, les ponències i dictàmens que li siguen encarregats pel president de la Generalitat.

CAPÍTOL VI

Dels òrgans de l'Alt Consell Consultiu

Article 9

1. L'Alt Consell s' integra per òrgans col·legiats i unipersonals.

2. Són òrgans de l'Alt Consell:

a) El Plenari.

b) Les comissions de treball.

c) El president.

d) Els vicepresidents.

e) El secretari.

f) Els vocals.

Secció primera

Del Plenari. La seua composició i atribucions

Article 10

1. El Plenari de l'Alt Consell és el màxim òrgan decisori de la institució.

2. El Plenari de l'Alt Consell està format pels membres següents:

a) President de l'Alt Consell: el president de la Generalitat.

b) Vicepresident executiu, que ho serà el president executiu de l'organització dels Premis Rei Jaume I.

c) Vicepresidents d'honor: els vicepresidents del Govern Valencià.

d) Vicepresidents científics: quatre persones elegides per i entre els vocals científics.

e) Secretari.

f) Vocals científics.

g) Vocals per raó del càrrec: els titulars de les Conselleries de Cultura, Educació i Ciència, d'Indústria i Comerç, d'Ocupació, i de Sanitat; els titulars de la Subsecretaria de Planificació i Estudis, la Direcció General d'Ensenyaments Universitats i Investigació i la Direcció General de l'IMPIVA.

3. El president de la Generalitat anomenarà el secretari de l'Alt Consell, que podrà ser un membre d'aquest o una persona al servei de la Generalitat; en aquest últim cas actuarà amb veu però sense vot. El nomenament i la separació del secretari seran publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. A les sessions del Plenari de l'Alt Consell i de les seues comissiones de treball podran ser convidades a participar, amb veu però sense vot, persones d'acreditat prestigi o qualificació per la seua condició institucional, coneixement tècnic o experiència, la presència de les quals es considere necessària per tal que puguen emetre la seua opinió sobre els assumptes inclosos en l'ordre del dia, sobre els temes que es plantegen relacionats amb aquests o per tal de facilitar explicacions sobre els informes, ponències o dictàmens que els hagen sigut encomanats.

Aquestes invitacions seran cursades pel president de l'Alt Consell, per si o a proposta del vicepresident executiu, dels vicepresidents científics o del secretari de l'Alt Consell.

5. Corresponen al Plenari de l'Alt Consell les següents atribucions:

a) Elevar al Govern Valencià, per a la seua aprovació, propostes de modificació del present reglament.

b) Conèixer i aprovar l'informe anual sobre el estat de la investigació, el desenvolupament i la tecnologia en la Comunitat Valenciana.

c) Aprovar els informes, dictàmens i ponències que els hagen sigut encarregats pel seu coneixement i debat, i també les propostes, els suggeriments i les recomanacions de caràcter global relacionades amb els aspectes assenyalats en l'article 8.

d) Constituir les comissions de treball.

e) Aprovar el pla anual d'activitats.

f) Aprovar i rebutjar les propostes d'acords proposades per les comissions de treball.

g) Qualsevol altra que li siga atribuïda per la Presidència de la Generalitat Valenciana o pel Govern Valencià.

Secció segona

Del president i les seues atribucions

Article 11

Correspon al president de l'Alt Consell:

a) Ostentar-ne la representació.

b) Convocar i fixar l'ordre del dia de les sessions de l'Alt Consell.

c) Presidir las sessions del Plenari de l'Alt Consell, així com les sessions extraordinàries de les comissions de treball, dirigint i moderant les deliberacions.

d) Dirimir amb el seu vot els empats a l'efecte de prendre acords.

e) Visar les actes i els certificats dels acords de l'Alt Consell.

f) Encarregar, directament, o a proposta del vicepresident executiu i del secretari, la preparació d'informes, ponències i dictàmens a un o més vocals científics o, si s'escau, a experts externs, sobre aquells assumptes que determine.

g) Convocar els convidats, amb veu però sense vot, per tal d'assistir a les sessions de l'Alt Consell i/o a les seues comissions.

h) Aprovar l'avantprojecte de pressupost de l'Alt Consell, a proposta conjunta del vicepresident executiu i del secretari, amb caràcter previ a la seua remissió a la Conselleria d'Economia i Hisenda.

i) Aprovar el projecte del pla anual d'activitats, a proposta conjunta del vicepresident executiu i del secretari, per a sotmetre'l al Plenari de l'Alt Consell.

j) Remoure als membres de l'Alt Consell que injustificadament falten a tres reunions consecutives.

Secció tercera

Del vicepresident executiu i les seues atribucions

Article 12

Correspon al vicepresident executiu:

a) Substituir al president de l'Alt Consell en cas d'absència.

b) Proposar al president de l'Alt Consell, conjuntament amb el secretari, l'ordre del dia de les sessions.

c) Proposar al president de l'Alt Consell, conjuntament amb el secretari, l'avantprojecte de pressupost i el projecte del pla anual d'activitats.

d) Proposar al president de l'Alt Consell, conjuntament amb el secretari, la preparació d'informes, ponències i dictàmens per banda dels vocals científics o, si s'escau, d'experts externs convidats sobre la base del seu prestigi científic i intel·lectual.

e) Elevar al president de l'Alt Consell les propostes pertinents per a l'adequada execució dels acords adoptats per aquest, inclosa la formalització de convenis amb terceres entitats, la finalitat de les quals estiga relacionada amb l'organització de les tasques de l'Alt Consell o amb la materialització dels seus acords.

f) Coordinar la elaboració de l'informe anual sobre el estat de la investigació, el desenvolupament i la tecnologia en la Comunitat Valenciana.

g) Qualsevol altra que li siga delegada pel president de l'Alt Consell.

Secció quarta

Dels vicepresidents científics i les seues atribucions

Article 13

Correspon als vicepresidents científics:

a) Presidir las sessions de la Comissió de Treball corresponent, dirigint i moderant les seues deliberacions.

b) Proposar al president de l'Alt Consell, mitjançant el vicepresident executiu i el secretari, la preparació d'informes, ponències i dictàmens relacionats amb l'àmbit de la respectiva comissió.

c) Proposar al president de l'Alt Consell, per intermedi del vicepresident executiu i del secretari, l'assistència, amb veu però sense vot, de convidats a les sessions de les corresponents comissions de treball.

Sección quinta

Dels vocals científics

Article 14

Seran vocals científics de l'Alt Consell les persones distingides amb els Premis Rei Jaume I i que accepten per escrit formar part d'aquest.

Sección sexta

Del secretari

Article 15

Són funcions del secretari de l'Alt Consell:

a) Confeccionar, per si mateix o per la persona en qui delegue, les actes del Plenari i de les comissiones de l'Alt Consell, intervenir com a relator de las conclusions obtingudes per aquests òrgans i actuar com a fedatari dels acords adoptats per l'Alt Consell i les seues comissions.

b) Exercir la direcció dels mitjans personals i materials de la Secretaria Tecnicoadministrativa, així com la direcció operativa de les iniciatives contemplades en l'apartat 1.d de l'article 8 del present reglament.

c) Elaborar, coordinadament amb el vicepresident executiu i amb el recolzament de la Subsecretaria de Planificació i Estudis, Direcció General d'Ensenyaments Universitaris i Investigació, IMPIVA, altres òrgans del Govern Valencià i, si s'escau, experts o consultors externs, l'informe anual sobre el estat de la investigació, el desenvolupament i la tecnologia en la Comunitat Valenciana.

d) Assistir a las reunions del Plenari del Consell i de les comissions. En cas de fer-se simultàniament sessions de varies comissions o produir-se l'absència o malaltia del secretari, aquest delegarà en la persona o persones que calguen.

e) Efectuar la convocatòria de les sessions del Plenari de l'Alt Consell i de les comissions, per ordre del president.

f) Rebre els actes de comunicació dels membres amb l'Alt Consell i, per tant, les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualssevol altres escrits dels que tinga que estar assabentat.

g) Preparar el despatx dels assumptes, realitzar el seguiment de l'execució dels acords adoptats pels òrgans de l'Alt Consell i lliurar les certificacions de les propostes, els suggeriments, les recomanacions, els informes, les ponències, els dictàmens, els vots particulars i els acords aprovats.

h) La gestió pressupostària i administrativa de l'Alt Consell, en tot allò no atribuït a altres òrgans de aquest, inclosa la dels documents de contingut econòmic relatius als membres de l'Alt Consell.

i) Arxivar i custodiar la documentació de l'Alt Consell i posar-la a disposició dels seus òrgans i membres quan siga requerida.

j) Proposar al president de l'Alt Consell, conjuntament amb el vicepresident executiu, l'ordre del dia de les sessions, l'avantprojecte de pressupost i el projecte de pla anual d'activitats i la preparació d'informes, ponències i dictàmens per part dels vocals científics o, si s'escau, de experts externs convidats sobre la base del seu prestigi científic i intel·lectual.

Sección setena

De la Secretaria Tecnicoadministrativa

Article 16

1. Per a recolzar el seu funcionament, l'Alt Consell contarà amb una Secretaria Tecnicoadministrativa, dirigida pel secretari de l'Alt Consell, les funcions de la qual seran exercides pel personal que a l'efecte siga adscrit per la Presidència de la Generalitat Valenciana.

A més el suport dels mitjans personals i materials aportats per aquesta, l'Alt Consell podrà dotar-se, servint-se d'aquella, de mitjans addicionals, fent ús dels convenis i contractes que puguen establir-se d'acord a la normativa vigent.

2. Seran funcions de la Secretaria Tecnicoadministrativa:

a) L'assistència als òrgans de l'Alt Consell Consultiu.

b) La coordinació tècnica de l'informe anual sobre el estat de la investigació, el desenvolupament i la tecnologia en la Comunitat Valenciana, així com, si s'escau, dels restants informes, dictàmens i ponències que s'encomanen.

c) Assistir, per delegació del secretari, a les reunions del Plenari i de les comissions de l'Alt Consell Consultiu.

d) La elaboració de propostes tècniques relacionades amb les funcions de l'Alt Consell.

e) El recolzament a la gestió dels assumptes encomanats de forma específica al vicepresident executiu i al secretari de l'Alt Consell Consultiu.

3. La Secretaria Tecnicoadministrativa de l'Alt Consell estarà adscrita orgànicament a la Presidència de la Generalitat Valenciana, sense perjudici de la seua adscripció funcional a l'Alt Consell.

TÍTOL II

Funcionament de l'Alt Consell Consultiu

en Investigació i Desenvolupament

CAPÍTOL I

De la constitució, funcionament i règim de sessions

Article 17

El Plenari de l'Alt Consell es reunirà en sessions ordinàries o extraordinàries, constituint-se en la data, lloc i hora indicades en la convocatòria.

Article 18

1. La sessió ordinària del Plenari de l'Alt Consell tindrà lloc una vegada a l'any, el tercer divendres del mes d'octubre, en les dependències del Palau de la Generalitat, prèvia convocatòria dels seus integrants.

2. Junt amb la convocatòria serà remés l'informe anual sobre el estat de la investigació, el desenvolupament i la tecnologia en la Comunitat Valenciana, coordinat pel vicepresident executiu i elaborat pel secretari de l'Alt Consell sobre els informes previs encarregats a la Subsecretaria de Planificació i Estudis, a la Direcció General de Ensenyaments Universitaris i Investigació, a l'IMPIVA, a altres òrgans del Govern Valencià i, si s'escau, a experts externs.

3. Amb caràcter previ a la reunió anual de l'Alt Consell, els seus membres podran remetre a la Secretaria les observacions, els suggeriments i propostes que consideren adients sobre l'informe anual, els informes, ponències i dictàmens elaborats, i altres derivats dels seus coneixements i experiència sobre l'evolució i/o aspectes innovadors de caràcter organitzatiu relacionats amb aquestes matèries.

4. Una vegada confirmat el quòrum necessari, i després de la intervenció inicial del president, els membres de l'Alt Consell es pronunciaran sobre el contingut de l'informe anual, ratificant o ampliant les seues observacions, suggeriments i/o recomanacions. Finalitzat el debat pertinent, es formularan les conclusions definitives i s'adoptaran, si s'escau, els acords pertinents.

5. La sessió continuarà amb el debat i, si s'escau, l'adopció d'acords sobre els altres temes substantius previstos en l'ordre del dia del Plenari, i una vegada finalitzats, el Plenari s'interromprà per a procedir a la celebració de les corresponents reunions de les comissions de treball.

6. Concloses les reunions de les comissions es procedirà a reprendre el Plenari. En aquest es donarà lectura a les conclusions derivades dels restants informes, ponències, dictàmens, propostes, suggeriments o recomanacions aprovats pel Plenari i les comissions. Després de un torn d'intervencions es clausurarà la sessió plenària de l'Alt Consell.

7. De les reunions del Plenari de l'Alt Consell i de les seues comissions de treball s'elaboraran les corresponents actes, que contindran una breu enumeració de les matèries debatudes, les persones que han intervingut, les incidències que hagen tingut lloc, els acords adoptats i els vots particulars, si n'haguera.

Les actes seran signades pel secretari i el president del Plenari o de les comissions de treball corresponents.

Les actes seran aprovades en la mateixa o en la següent sessió del Plenari o de la comissió de treball. Però, el secretari podrà emetre certificació sobre els acords específics adoptats, sense perjudici de la posterior aprovació de l'acta. En aquest cas, es farà constar de forma expressa aquesta circumstància.

CAPÍTOL II

Del quòrum i règim de votacions

Article 19

1. Per a la vàlida constitució del Plenari de l'Alt Consell s'exigirà com a mínim la presència, en primera convocatòria, de la meitat més u dels seus membres, entre els que es trobaran necessàriament el president i el secretari o qui els representen. En cas de no obtindre's el mínim assenyalat, les sessions podran dur-se a terme en segona convocatòria, amb independència del número d'assistents. Les citacions fixaran el dia i l'hora de ambdues convocatòries.

2. Els acords s'adoptaran per majoria simple dels presents. En cas d'empat, el president tindrà el vot decisiu.

S'entendrà que hi ha majoria simple quan els vots positius superen als negatius, sense comptar les abstencions, els vots en blanc i els nuls.

El vot de cada membre científic de l'Alt Consell és personal i indelegable.

Les votacions podran ser secretes, si ho demana qualsevol membre de l'Alt Consell.

3. Els acords del Plenari de l'Alt Consell i de les seues comissiones de treball tindran caràcter indicatiu-consultiu.

CAPÍTOL III

De les sessions extraordinàries

Article 20

1. El Plenari de l'Alt Consell es reunirà amb caràcter extraordinari quan així ho acorde el seu president, directament o a proposta del vicepresident executiu, o siga sol·licitat per una quinta part dels seus membres. En aquest darrer cas, deuran adjuntar a la petició els assumptes a tractar.

2. El desplegament de les sessions extraordinàries del Plenari de l'Alt Consell s'ajustarà als assumptes inclosos en l'ordre del dia.

CAPÍTOL IV

De les comissions de treball de l'Alt Consell Consultiu

Article 21

1. Les comissions de treball de l'Alt Consell, que actuaran per delegació del Plenari, s'organitzaran en funció de les quatre àrees o agrupacions de coneixement establertes en els Premis Rei Jaume I: Investigació, Economia, Medicina Clínica i Protecció del Medi Ambient.

2. Qualsevol creació, modificació o supressió de dites àrees en el si dels esmentats Premis repercutirà necessàriament en el número i denominació de les comissions.

3. Excepcionalment, el president de l'Alt Consell podrà crear i convocar comissions temporals per a finalitats concretes que, sota la seua presidència, estaran integrades també pel vicepresident executiu, el secretari i la composició de vocals científics que en cada cas es determine.

4. Correspon a les comissions de treball elaborar els informes, dictàmens i ponències, així com les propostes, suggeriments i recomanacions de caràcter global relacionades amb els aspectes assenyalats en l'article 8 del present reglament.

5. Cada comissió es composa d'un dels vicepresidents científics, qui la presidirà, dels vocals científics adscrits i del secretari de l'Alt Consell, o persona en qui delegue.

6. Amb caràcter general, l'adscripció de cada vocal científic a la seua Comissió es farà en funció de l'agrupació de coneixement dels Premis Rei Jaume I a la que pertanya. Per causa justificada, es podrà demanar del president del Alt Consell, amb caràcter excepcional, l'adscripció a una comissió diferent. El president resoldrà sobre la petició, una vegada escoltat el vicepresident executiu.

7. La duració del càrrec de president de les comissions de treball serà de dos anys, sense perjudici de la seua renovació consecutiva, transcorregut l'esmentat termini, fins un màxim d'un nou mandat.

8. En cas d'absència del president de la comissió de treball, serà substituït en les seues funcions pel vocal científic de major edat present en la sessió.

9. Els membres de l'Alt Consell que no formen part del grup de vocals científics guardonats amb els Premis Rei Jaume I podran sol·licitar, a la Presidència de l'Alt Consell, la seua adscripció a qualsevol de les comissions de treball existents.

Article 22

1. Les sessions ordinàries de les comissions de treball es realitzaran en el temps d'interrupció que, al efecte, es produïsca en el transcurs del Plenari de l'Alt Consell. Per a la validesa de la seua constitució caldrà la presència del seu president i secretari, o persones en qui deleguen, així com almenys un terç del número total de vocals adscrits a cadascuna d'aquelles.

2. En les reunions de la comissió intervindrà o intervindran el vocal o vocals científics així com, amb veu però sense vot, els convidats que tinguen encomanada la elaboració d'informes, ponències o dictàmens.

3. Després de l'esmentada exposició i la deliberació posterior dels assumptes suscitats pels presents, es procedirà, si s'escau, a la votació de les oportunes propostes i recomanacions per al seu trasllat al Plenari de l'Alt Consell, que es reflectiran en l'acta corresponent.

4. El règim de les votacions serà idèntic a l'establit en l'apartat 2 de l'article 19 del present reglament.

Article 23

1. Excepcionalment, el president de l'Alt Consell podrà convocar la reunió extraordinària d'una o més comissions de treball, quan així ho acorde directament, o a proposta del vicepresident executiu, del vicepresident científic que corresponga, o a petició de la tercera part dels membres de la Comissió corresponent, en aquest darrer cas caldrà que s'adjunte a la petició l'assumpte o assumptes a tractar.

2. Les convocatòries contindran l'ordre del dia i expressaran la data, lloc i hora de celebració.

3. El desplegament de les sessions extraordinàries de les comissions de treball estarà en funció dels assumptes inclosos en l'ordre del dia i seran dirigides pel president de l'Alt Consell, qui actuarà com a president de la Comissió reunida en aquestes circumstàncies. En la seua absència serà substituït pel vicepresident executiu o persona en qui aquest delegue.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queden derogades les normes del mateix o inferior rang que s'oposen a allò disposat en el present decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Es faculta a la Subsecretaria de Planificació i Estudis de la Presidència de la Generalitat per a la resolució de les qüestions interpretatives del present decret que es plantegen pels òrgans de l'Alt Consell Consultiu.

Segona

Aquest decret vigirà el dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 8 de febrer de 2000

El president de la Generalitat Valenciana,

Mapa web