Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 51/2011, de 13 de maig, del Consell, sobre el sistema de comunicació de dades a la conselleria competent en matèria d'educació, a través del sistema d'informació ITACA, dels centres docents que impartixen ensenyances reglades no universitàries.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6522 de 17.05.2011
Número identificador:  2011/5616
Referència Base de Dades:  005716/2011
 



DECRET 51/2011, de 13 de maig, del Consell, sobre el sistema de comunicació de dades a la conselleria competent en matèria d'educació, a través del sistema d'informació ITACA, dels centres docents que impartixen ensenyances reglades no universitàries. [2011/5616]

Índex



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals.

Article 1. Objecte.

Article 2. Àmbit d'aplicació.

Article 3. Finalitats.

Article 4. Definicions.

Article 5. Obligacions dels usuaris i usuàries.

Capítol II. Sistema d'accés i gestió del sistema d'informació ITACA.

Article 6. Accés al sistema d'informació ITACA.

Article 7. Sistema de gestió i accés pels usuaris i usuàries.



Capítol III. Garanties.

Article 8. Garanties del sistema ITACA.

Article 9. Fitxers de caràcter personal.

Capítol IV. Centres docents de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

Article 10. Informació obligatòria per als centres docents de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

Capítol V. Centres de titularitat privada concertats, centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni i altres centres docents.



Article 11. Obligacions dels centres que no siguen de titularitat de la Generalitat.

Article 12. Informació obligatòria per als centres docents privats concertats i per als centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni.

Article 13. Informació obligatòria per als centres docents privats i altres centres docents subjectes a autorització.

Capítol VI. Servicis virtuals.

Article 14. Comunicació entre els centres docents, l'alumnat i les seues famílies.

Article 15. Gestió de tràmits administratius.

Disposició addicional primera. Suport tècnic.

Disposició addicional segona. Altres procediments telemàtics.

Disposició addicional tercera. Integració amb altres sistemes informàtics.

Disposició addicional quarta. Accés a les dades del sistema ITACA per tercers.

Disposició transitòria única. Incorporació progressiva.

Disposició derogatòria única. Derogació normativa.

Disposició final primera. Habilitació per al desplegament i execució del decret.

Disposició final segona. Habilitació per a la modificació d'annexos.

Disposició final tercera. Entrada en vigor.

Annex I. Dades obligatòries per als centres docents de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

Annex II. Dades obligatòries per als centres docents privats concertats i per als centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni.

Annex III. Dades obligatòries per als centres docents privats i altres centres docents subjectes a autorització.



Preàmbul



I



L'Administració de la Generalitat no és aliena al procés de canvi produït per la irrupció de la societat de la informació i el coneixement, que afecta tant el seu funcionament intern, com les seues relacions amb els ciutadans, amb els organismes i amb altres administracions públiques, i que perseguix com a objectiu final la millora en la gestió pública, per a aconseguir una major eficàcia i eficiència.

La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, establix, en l'article 45, que les administracions públiques impulsaran l'ús i l'aplicació de les tècniques i mitjans electrònics, informàtics i telemàtics per al desenrotllament de la seua activitat i l'exercici de les seues competències.

La Generalitat ha adoptat, al llarg dels últims anys, importants iniciatives en matèria de modernització i millora de la qualitat dels servicis. En este marc, la incorporació de les noves tecnologies en les relacions entre l'administració i altres entitats, així com amb els ciutadans, ha fet necessari posar a disposició dels òrgans institucionals una sèrie de plataformes i de ferramentes tecnològiques comunes que estandarditzen, acceleren i permeten reduir temps i costos en la tramitació de procediments.

En eixe context, la implantació de l'ús de les ferramentes tecnològiques i la seua efectiva extensió en la gestió educativa s'emmarca en el pla de modernització i millora dels servicis públics en la Comunitat Valenciana.

El present decret té com a objecte regular els elements necessaris en la implantació del sistema d'informació per a la Innovació Tecnològica Administrativa de Centres i Alumnat, ITACA, i impulsar la seua utilització en el procés de gestió i intercanvi d'informació administrativa i acadèmica no universitària, en el sistema educatiu de la Comunitat Valenciana, amb l'efectiva col·laboració i participació de la comunitat educativa, a través d'un marc tecnològic obert i senzill.



ITACA naix com un sistema centralitzat d'informació i comunicació, basat en una plataforma tecnològica única, amb l'objectiu fonamental d'aconseguir nivells de major eficàcia, eficiència i simplificació en la gestió dels centres docents, proporcionar una informació actualitzada que s'integre de manera transparent en els processos de tramitació duts a terme per la conselleria competent en matèria d'educació, que permeten una adequada planificació educativa, establint vies directes de comunicació entre el professorat i les famílies.



L'Administració educativa posa a disposició de pares, mares, tutors legals i alumnes un nou canal de comunicació amb el centre docent, atenent la demanda generalitzada de les famílies, que exigixen una relació pròxima, àgil i interactiva en totes les etapes del sistema educatiu.



A més, facilita la comunicació amb els centres docents de titularitat privada, adoptant les mesures legals i tècniques necessàries que garantisquen l'esmentada comunicació, amb ple respecte a la naturalesa jurídica pròpia d'estos centres i a la seua condició d'administrats, en els processos de cessió de dades que siguen necessàries per a l'administració educativa.

L'Administració ha d'adoptar mesures que garantisquen la confidencialitat i seguretat en l'ús i transmissió de la informació, de conformitat amb el que establix la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal, aspecte arreplegat en el sistema ITACA.

En este sentit, el present decret pretén garantir i protegir el dret dels membres de la comunitat educativa que les seues dades siguen tractades amb ple respecte als drets fonamentals i llibertats públiques, oferint un marc de seguretat adequat per a això.

Finalment, la implementació del sistema ITACA i l'ampliació de determinades funcionalitats es produiran de manera gradual en funció de les possibilitats tècniques, sense perjuí d'altres procediments de transmissió de dades.





II



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 53, disposa que és competència exclusiva de la Generalitat la regulació i administració de l'ensenyança en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, sense perjuí del que disposen l'article 27 de la Constitució Espanyola, i les lleis orgàniques que d'acord amb l'apartat 1 de l'article 81 d'aquella el despleguen, de les facultats que atribuïx a l'Estat el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola, i de l'alta inspecció necessària per al seu compliment i garantia.

El legislador estatal va disposar, en l'apartat 4 de la disposició addicional vint-i-tres de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, que la cessió de les dades, incloent-hi les de caràcter reservat, necessàries per al sistema educatiu, es realitzarà preferentment per via telemàtica.

La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, així com la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, establixen, entre altres requisits, l'exigència d'una disposició reglamentària per a establir l'obligació dels administrats de comunicar-se amb l'administració només per mitjans electrònics.

Finalment, la Resolució de 14 de setembre de 2010, de la Conselleria d'Educació, va aprovar el sistema d'informació ITACA, relatiu a la gestió acadèmica i administrativa del sistema educatiu de la Generalitat, de conformitat amb els articles 6.2 i 37 de l'esmentada Llei 3/2010 i l'article 15 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Consell, que regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el registre de fitxers informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat.



III



Este decret s'estructura en una part expositiva o preàmbul i una altra de dispositiva, dividida en sis capítols, en què s'integren els seus quinze articles, quatre disposicions addicionals, una transitòria, una derogatòria, tres disposicions finals i tres annexos.

El capítol I, Disposicions generals, establix l'objecte, àmbit d'aplicació i finalitats del sistema ITACA, així com les definicions de conceptes que aclarixen la norma, i arreplega, a més, les obligacions generals dels usuaris i usuàries. El capítol II tracta de l'accés a este sistema. El capítol III establix les garanties i els fitxers de caràcter personal d'acord amb la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal. En els capítols IV i V s'establix la informació obligatòria que facilitaran els centres docents a la conselleria competent en matèria d'educació. Finalment, el capítol VI està dedicat als servicis virtuals educatius.



De conformitat amb el que disposa l'article 37 h) de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal, la present norma ha sigut sotmesa a l'informe previ de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Per això, fent ús de les facultats dels articles 18.f), 31 i 33.1 de la Llei del Consell, previ dictamen del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d'Educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 13 de maig de 2011,



DECRETE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

1. L'objecte del present decret és la regulació d'un sistema d'informació com a instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana.

2. El sistema d'informació rep el nom d'ITACA, acrònim d'Innovació Tecnològica Administrativa de Centres i Alumnat, i comprendrà tots els mitjans tècnics i organitzatius que servisquen per a la millora de la comunicació i de la gestió en l'àmbit de competències de l'administració educativa.



Article 2. Àmbit d'aplicació

El present decret serà aplicable a:

1. Els servicis, unitats i òrgans administratius de la conselleria competent en matèria d'educació, tant dels servicis centrals com de les direccions territorials.

2. Els centres docents públics de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria amb competències en matèria d'educació.



3. Els centres docents de titularitat d'altres administracions públiques finançats per mitjà de conveni.

4. Els centres docents privats concertats.

5. Els centres privats no concertats i altres centres docents subjectes a autorització.

6. Altres centres, servicis, programes i activitats quan siguen autoritzats o finançats totalment o parcialment per la conselleria competent en matèria d'educació.

7. Tots els altres òrgans o entitats que determine la conselleria competent en matèria d'educació.



Article 3. Finalitats

El sistema d'informació ITACA té com a finalitat la consecució d'una gestió integrada dels procediments administratius i acadèmics del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana, i, en particular:



1. Facilitar un sistema centralitzat que connecte els centres docents i l'administració educativa.

2. Optimitzar i garantir la comunicació per mitjans electrònics entre l'alumnat, el professorat, les famílies, els centres docents i l'administració educativa.

3. Garantir i protegir el dret dels membres de la comunitat educativa que les seues dades siguen tractades amb ple respecte als drets fonamentals i llibertats públiques.

4. Donar suport als processos de gestió i de cessió d'informació entre els centres docents, l'administració educativa i l'administració del Consell.

5. Facilitar una ferramenta de gestió als centres docents per mitjà de la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació.



6. Simplificar els procediments de gestió i intercanvi d'informació entre els centres docents i l'administració educativa.

7. Facilitar als centres docents l'elaboració i la comunicació de les dades i de la documentació oficial.

8. Millorar el seguiment acadèmic i l'atenció a la diversitat de l'alumnat.

9. Facilitar la consulta d'informació als ciutadans.

10. Dotar d'eficiència i seguretat la gestió administrativa i acadèmica.

11. Reduir els terminis de tramitació i de resposta respecte als procediments no telemàtics.

12. Construir un repositori legislatiu per a tota la comunitat d'usuaris.

13. Possibilitar l'elaboració d'estadístiques oficials.



Article 4. Definicions

Als efectes del que disposa este decret i de les normes que el despleguen, s'entendrà per:

1. Seu electrònica: és l'adreça electrònica, en els termes que preveuen l'article 10 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, i l'article 9 de la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

2. Perfil d'usuari o usuària: és el conjunt de característiques i privilegis assignats per l'administració educativa titular de l'aplicació, que determinen el nivell d'accés i recuperació de la informació del sistema; així com la capacitat per a arreplegar, gravar, crear, introduir, conservar, cedir, modificar, elaborar, bloquejar, cancel·lar, eliminar, notificar o publicar les dades contingudes en el sistema.



3. Tutoria electrònica: és el sistema d'intercomunicació telemàtica integrada en ITACA que permet que els centres docents, els servicis, unitats i òrgans inclosos en l'àmbit d'aplicació del present decret, comuniquen o reben dades de l'alumnat major d'edat, o dels pares o mares, tutors o tutores o representants legals de l'alumnat menor d'edat.



Article 5. Obligacions dels usuaris i les usuàries

L'accés, arreplega, introducció, creació, conservació, modificació, elaboració, notificació, cessió, publicació, bloqueig, cancel·lació, eliminació o qualsevol tractament de les dades introduïdes en el sistema es realitzarà per a l'exercici exclusiu de les competències i funcions establides per la normativa vigent per als usuaris i usuàries.











CAPÍTOL II

Sistema d'accés i gestió del sistema d'informació ITACA



Article 6. Accés al sistema d'informació ITACA

1. El sistema ITACA, amb les funcionalitats previstes en el present decret, es troba operatiu i accessible en el portal o lloc web institucional en Internet de titularitat de la Generalitat.

2. Així mateix, la informació i els servicis que oferix ITACA es troben disponibles en l'adreça electrònica diferenciada assignada al sistema i en el portal o lloc web de la conselleria competent en matèria d'educació.



Article 7. Sistema de gestió i accés pels usuaris i usuàries

1. L'accés al sistema es realitzarà per mitjà d'autenticació segura, aportant el codi d'identificació personal i la contrasenya corresponent, que serà generada individualment o a través de firma electrònica pel mateix sistema, atenent el perfil de l'usuari o usuària, en els termes de l'article 18 de la Llei d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

2. A cada una de les categories d'usuaris o usuàries del sistema ITACA se li assignarà un determinat perfil, atenent els diferents àmbits d'accés i de gestió dels continguts necessaris per a l'exercici de les seues competències i funcions.

3. Quant al registre d'accessos a les dades especialment protegides, el sistema s'adequarà al que disposa l'article 103 del Reglament de desplegament de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

4. Cada usuari o usuària disposarà d'un accés, personal i intransferible, a les dades i a les funcions del sistema que haja de conéixer d'acord amb les responsabilitats atribuïdes i els perfils configurats.

5. El sistema garantirà que l'accés a les dades proporcionades pels centres docents siga realitzat exclusivament pels òrgans de l'administració educativa que ho requerisquen per a l'exercici de les seues competències i funcions.

6. De conformitat amb el que establix l'article 10 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, els usuaris i usuàries que intervinguen en qualsevol fase del tractament de les dades de caràcter personal estan obligats al secret professional respecte d'estes dades i als deures de sigil i confidencialitat, obligacions que subsistiran encara després de finalitzar la seua condició d'usuaris o usuàries del sistema d'informació.



CAPÍTOL III

Garanties



Article 8. Garanties del sistema ITACA

1. El sistema comptarà amb les mesures tècniques i organitzatives adequades que garantisquen el compliment del que establix la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i el seu Reglament de desplegament, i en particular, les necessàries per a garantir la seguretat de les dades i evitar la seua alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat.

2. El sistema garantirà els drets i requisits a què es referixen la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, i la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, i en particular els relatius a la confidencialitat, integritat, disponibilitat, autenticitat i conservació de les dades que s'obtinguen a través del sistema. Així mateix, garantirà la identificació dels usuaris i les usuàries i el control d'accessos.



3. El sistema garantirà que els usuaris i usuàries puguen tindre constància de la transmissió i recepció de la informació introduïda, del seu contingut íntegre i de la data exacta en què se'n va fer la inserció en ITACA.

4. Les persones titulars de les dades de caràcter personal incloses en el sistema ITACA i de conformitat amb el que establix la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal, tindran els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes i amb el procediment previst en la dita llei orgànica i en el Reglament de desplegament d'esta.









Article 9. Fitxers de caràcter personal

1. El sistema ITACA inclourà les dades de caràcter personal a què la conselleria competent en matèria d'educació haja de tindre accés per a l'exercici de les funcions que li són pròpies en l'àmbit de les seues competències, referides a l'alumnat, a les seues famílies, al professorat i a un altre personal que preste servicis en els centres docents.

2. Correspon a la conselleria competent en matèria d'educació la creació, modificació i supressió de fitxers que continguen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del sistema d'informació ITACA, que es realitzarà per mitjà de disposició de caràcter general, d'acord amb el que disposa l'article 20 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre. Així mateix, notificarà la creació, modificació i supressió dels fitxers a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

3. Els centres docents de titularitat diferent de la Generalitat adoptaran les mesures necessàries per a procedir a la creació, modificació o supressió dels fitxers que continguen dades de caràcter personal que siguen de la seua exclusiva responsabilitat, de conformitat amb el que establix la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.



CAPÍTOL IV

Centres docents de titularitat de la Generalitat dependents

de la conselleria competent en matèria d'educació



Article 10. Informació obligatòria per als centres docents de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria competent en matèria d'educació

1. El sistema ITACA proporcionarà als centres docents de titularitat de la Generalitat la infraestructura necessària, en els processos de gestió i cessió de la documentació i de les dades, als servicis i a les unitats administratives de la conselleria competent en matèria d'educació, que d'acord amb la normativa vigent estan obligats a facilitar. Així mateix, permetrà l'intercanvi d'informació en la xarxa pública de centres.



2. Tots els centres docents i servicis de suport a l'educació de titularitat de la Generalitat, a través de la seua direcció, tenen l'obligació de comunicar a la conselleria competent en matèria d'educació, en el termini establit en la normativa vigent i a través del sistema ITACA, la informació requerida en el present decret.

3. En este sentit, s'utilitzarà per a la consignació de les dades arreplegades en la documentació oficial de l'alumnat: actes, expedients acadèmics, historials acadèmics i expedients sancionadors, així com per a la consignació de dades en una altra documentació que l'administració necessite per a exercir les seues competències en matèria educativa.

4. La documentació oficial d'organització del centre s'elaborarà a través del sistema d'informació ITACA.

5. Les dades que estos centres docents estan obligats a transmetre a través del sistema d'informació ITACA s'establixen en l'annex I, en els termes que preveu la normativa que els regula.

6. A més, seran comunicades a través d'este sistema aquelles altres dades que siguen demanades als centres docents en l'exercici de les competències que té atribuïdes la conselleria competent en matèria d'educació, per al seu posterior tractament i gestió.



CAPÍTOL V

Centres de titularitat privada concertats, centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni i altres centres docents



Article 11. Obligacions dels centres que no siguen de titularitat de la Generalitat

La Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria d'educació, en virtut de les competències que li encomana la normativa vigent, podrà demanar dels centres docents que no siguen de la seua titularitat les dades que necessite per a l'exercici de les funcions que li són pròpies en l'àmbit de les seues competències.



Article 12. Informació obligatòria per als centres docents privats concertats i per als centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni

1. Els centres docents privats concertats i els centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni, en l'àmbit d'aplicació d'este decret, utilitzaran el sistema d'informació ITACA per a la comunicació a la conselleria competent en matèria d'educació de les dades a què esta haja de tindre accés per a l'exercici de les funcions que li són pròpies en l'àmbit de les seues competències.

2. Tots els centres docents privats concertats i els centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni, així com els seus servicis de suport a l'educació, a través de la seua titularitat, tenen l'obligació de comunicar a la conselleria competent en matèria d'educació en el termini establit en la normativa vigent i a través del sistema ITACA la informació requerida en el present decret.



3. Les dades i els documents que els centres docents privats concertats i els centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni estan obligats a transmetre a través del sistema d'informació ITACA s'establixen en l'annex II, en els termes que preveu la normativa que els regula.



Article 13. Informació obligatòria per als centres docents privats i altres centres docents subjectes a autorització

1. Els centres docents privats i qualssevol altres centres docents subjectes a autorització de la conselleria competent en matèria d'educació, tenen l'obligació de comunicar a l'administració educativa, a través del sistema ITACA, la informació establida en l'annex III, en els termes que preveu la normativa que els regula.

2. Estos centres hauran de disposar dels requisits tècnics i administratius requerits per la conselleria competent en matèria d'educació per a la utilització del sistema d'informació ITACA. La titularitat dels centres rebrà l'autorització i la informació necessària per a l'accés al sistema.





CAPÍTOL VI

Servicis virtuals



Article 14. Comunicació entre els centres docents, l'alumnat i les seues famílies

1. La conselleria competent en matèria d'educació facilitarà l'intercanvi d'informació entre les famílies de l'alumnat o, si és el cas, l'alumnat major d'edat i els centres docents de titularitat de la Generalitat, per mitjà de la utilització del sistema d'informació ITACA. També facilitarà este intercanvi d'informació en els centres docents de titularitat diferent de la Generalitat, sempre que els seus titulars ho sol·liciten.



2. El sistema facilitarà la comunicació permanent, en els processos d'aprenentatge i integració socioeducativa, entre els pares i mares o, si és el cas, els representants legals del menor d'edat, el tutor o tutora de l'alumne o alumna o, si és el cas, l'alumne o alumna major d'edat, i els centres docents de titularitat de la Generalitat, a través de la tutoria electrònica que presta ITACA. També facilitarà esta comunicació permanent en els centres docents de titularitat diferent de la Generalitat, sempre que els seus titulars ho sol·liciten.



3. El sistema proporcionarà en els centres docents de titularitat de la Generalitat l'accés de les famílies de l'alumnat o, si és el cas, de l'alumnat major d'edat a una web, a través d'una clau personalitzada, que els permetrà conéixer les dades referents a qualificacions, avisos, notes informatives i faltes d'assistència, així com altra informació que puga incorporar-se. També proporcionarà esta ferramenta en els centres docents de titularitat diferent de la Generalitat, sempre que els seus titulars ho sol·liciten.



Article 15. Gestió de tràmits administratius

1. A través del sistema d'informació ITACA, la conselleria competent en matèria d'educació fomentarà i impulsarà la gestió de servicis, procediments i tràmits administratius que simplifiquen i agilitzen, en l'exercici de les seues competències, la comunicació amb els ciutadans i ciutadanes.

2. El sistema garantirà l'accessibilitat i la interoperabilitat per als ciutadans i ciutadanes.

3. El sistema incorporarà un repositori legislatiu actualitzat de normativa educativa, com a ferramenta de gestió i informació de la comunitat educativa.











DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Suport tècnic

La guia actualitzada d'ús tècnic i de funcionament del sistema ITACA serà elaborada per la conselleria competent en matèria d'educació, i es posarà a disposició dels usuaris i usuàries en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació, amb l'adreçament adequat.



Segona. Altres procediments telemàtics

1. La conselleria competent en matèria d'educació establirà els formats d'intercanvi de dades, els procediments, els terminis de transmissió i les mesures de seguretat necessàries d'altres procediments de comunicació telemàtica entre els centres docents i l'administració educativa, diferents del sistema d'informació ITACA.

2. Per a tots els procediments de comunicació telemàtica s'utilitzarà com a identificador únic de l'alumnat el número d'identificació de l'alumnat (NIA), que genera automàticament el sistema ITACA a tot l'alumnat escolaritzat en centres docents ubicats a la Comunitat Valenciana.



Tercera. Integració amb altres sistemes informàtics

1. El sistema d'informació ITACA disposarà dels servicis necessaris per a la integració amb altres sistemes externs, amb l'objecte de poder intercanviar la informació necessària per al seu funcionament correcte. Per a això, s'habilitaran les mesures de seguretat necessàries, amb l'objectiu que la dita integració complisca amb els requisits exigits per la normativa de seguretat vigent.

2. El sistema ITACA reemplaçarà de forma gradual els actuals programes de gestió GESCEN i ALLEGRO.



Quarta. Accés a les dades del sistema ITACA per tercers

El contracte que articule la relació de la conselleria competent en matèria d'educació amb tercers haurà de constar per escrit i especificar expressament que les dades no podran ser tractades, comunicades o utilitzades amb una finalitat diferent de la indicada pel responsable o titular del fitxer, que es comprometran a guardar els preceptius deures de sigil i confidencialitat i que es procedirà a la destrucció de les dades que estiguen en fitxers de titularitat de l'administració contractant i que hagen sigut tractades pels licitadors, contractistes o adjudicataris, en compliment de la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Incorporació progressiva

La conselleria competent en matèria d'educació podrà incorporar progressivament l'obligació de comunicar dades, informació i documentació per a altres etapes i funcions en l'àmbit de les seues competències.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen al que disposa el present decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació per al desplegament i execució del decret

Es faculta el conseller o la consellera competent en matèria d'educació per a adoptar les disposicions necessàries per al desplegament i execució del que disposa el present decret i els seus annexos.



Segona. Habilitació per a la modificació dels anexos

Es faculta el conseller o la consellera competent en matèria d'educació per a modificar i actualitzar els annexos del present decret, de conformitat amb la normativa aplicable.





Tercera. Entrada en vigor

El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 13 de maig de 2011



El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ



El conseller d'Educació,

ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN





Annex I



Dades obligatòries per als centres docents de titularitat de la Generalitat dependents de la conselleria competent en matèria d'educació





1. Dades identificatives oficials del centre docent.

2. Informació necessària per a l'exercici de les funcions de planificació, supervisió i avaluació:

a) Dades referides a les etapes, nivells i unitats autoritzades en el centre docent.

b) Relació nominal de l'alumnat matriculat per unitats.

3. Informació necessària per a la realització del procés d'admissió de l'alumnat:

Dades identificatives de l'alumnat i dels seus pares o representants legals, incloses les dades referides als alumnes amb necessitats de suport educatiu, de salut o de qualsevol altra índole el coneixement de les quals siga necessari per a una adequada atenció educativa.

4. Informació necessària per a la realització del procés de matrícula:

Informació necessària per a la tramitació del NIA i la modificació, si és el cas, de les dades bàsiques.

5. Informació necessària per a la realització del procés d'avaluació, de titulació i de certificació de l'alumnat:

Qualificacions finals de l'alumnat, tant de les avaluacions ordinàries com extraordinàries.

6. Informació necessària per a dur a terme els procediments de concessió de beques i ajudes:

Dades requerides per a l'estudi i concessió, si és el cas, d'ajudes a l'estudi, ajudes de transport, ajudes de menjador i qualsevol altre tipus d'ajudes o beques.

7. Informació necessària per a la gestió dels servicis de transport i menjador.

8. Informació sobre el professorat i altres membres de la comunitat educativa:

a) Relació nominal de l'equip directiu amb el número de registre personal.

b) Relació nominal del professorat amb el número de registre personal, titulació, especialitats, habilitacions, relació laboral, càrrecs pedagògics, nivells d'idiomes, horaris, baixes i substitucions.

c) Relació dels membres del consell escolar o òrgan anàleg i de les comissions constituïdes en el seu si.

9. Informació arreplegada en la programació general anual:

a) Projecte educatiu del centre o, si és el cas, les seues modificacions.

b) Activitats escolars complementàries i extraescolars.

c) Calendari escolar.

d) Horari general del centre i horaris dels grups.

e) Disseny particular del programa o, si és el cas, les seues modificacions.

f) Programa anual de formació del professorat.

g) Actuacions i programes per a la innovació educativa i l'atenció a la diversitat.

h) Llibres de text o altres materials didàctics utilitzats.

i) Estadística de principi de curs.

j) Situació de les instal·lacions i de l'equipament.

10. Informació necessària per a conéixer la situació de la convivència escolar.

11. Informació necessària per a conéixer els elements de la gestió econòmica del centre.

12. Informació necessària per a l'elaboració de les estadístiques oficials o altres estudis que realitze la conselleria competent en matèria d'educació per al coneixement del sistema educatiu.

13. Aquelles altres dades el coneixement de les quals per l'administració educativa es trobe emparat per una norma amb rang de llei.





Annex II



Dades obligatòries per als centres docents privats concertats i per als centres de titularitat pública finançats per mitjà de conveni.



1. Dades identificatives oficials del centre docent.

2. Informació necessària per a l'exercici de les funcions de planificació, supervisió i avaluació:

a) Dades referides a les etapes, nivells i unitats autoritzades en el centre docent.

b) Relació nominal de l'alumnat matriculat per unitats.

3. Informació necessària per a la realització del procés d'admissió de l'alumnat:

Dades identificatives de l'alumnat i dels pares o representants legals, incloses les dades referides als alumnes amb necessitats de suport educatiu, de salut o de qualsevol altra índole el coneixement de les quals siga necessari per a una adequada atenció educativa.

4. Informació necessària per a la realització del procés de matrícula:

Informació necessària per a la tramitació del NIA i la modificació, si és el cas, de les dades bàsiques.

5. Informació necessària per a la realització del procés d'avaluació, de titulació i de certificació de l'alumnat:

Qualificacions finals de l'alumnat, tant de les avaluacions ordinàries com extraordinàries.

6. Informació necessària per a dur a terme els procediments de concessió de beques, ajudes i subvencions:

Dades requerides per a l'estudi i concessió, si és el cas, d'ajudes a l'estudi, ajudes de transport, ajudes de menjador i qualsevol altre tipus d'ajudes o beques.

7. Informació sobre el professorat i altres membres de la comunitat educativa:

a) Relació nominal de l'equip directiu.

b) Relació nominal del professorat, titulació, especialitats, nivells d'idiomes.

c) Relació dels membres del Consell Escolar o òrgan anàleg.



8. Informació arreplegada en la programació general anual:

a) Projecte educatiu del centre o, si és el cas, les seues modificacions.

b) Activitats escolars complementàries i extraescolars.

c) Calendari escolar

d) Horari general del centre i horaris dels grups.

e) Disseny particular del programa o, si és el cas, les seues modificacions.

f) Actuacions i programes per a la innovació educativa i l'atenció a la diversitat.

g) Llibres de text o altres materials didàctics utilitzats.

h) Estadística de principi de curs.

9. Informació necessària per a conéixer la situació de la convivència escolar.

10. Informació necessària per a l'elaboració de les estadístiques oficials o altres estudis que realitze la conselleria competent en matèria d'educació per al coneixement del sistema educatiu.

11. Aquelles altres dades el coneixement de les quals per l'administració educativa es trobe emparat per una norma amb rang de llei.





Annex III



Dades obligatòries per als centres docents privats i altres centres docents subjectes a autorització.



1. Dades identificatives oficials del centre docent.

2. Dades identificatives de l'alumnat escolaritzat en el centre.

3. Informació necessària per a la tramitació del NIA i la modificació, si és el cas, de les dades bàsiques.

4. Informació necessària per a la realització del procés d'avaluació, de titulació i de certificació de l'alumnat, excepte els centres autoritzats que impartixen ensenyances d'un sistema educatiu estranger.



Qualificacions finals de l'alumnat, tant de les avaluacions ordinàries com extraordinàries.

5. Informació necessària per a l'elaboració de les estadístiques oficials o altres estudis que realitze la conselleria competent en matèria d'educació per al coneixement del sistema educatiu.

6. Aquelles altres dades el coneixement de les quals per l'administració educativa es trobe emparat per una norma amb rang de llei.

Mapa web