Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 31 de març de 1987, de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es regulen els Centres de Planificació Familiar de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 570 de 21.04.1987
Referència Base de Dades:  0667/1987
 



Ordre de 31 de març de 1987, de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es regulen els Centres de Planificació Familiar de la Comunitat Valenciana.

El Decret 149/86, de 24 de novembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, regula la prestació de serveis en matèria de planificació familiar i sexualitat en la Comunitat Valenciana.

Els seus articles tercer i quart fan referència als Centres de Planificació Familiar, denominació que ostenten les unitats de suport específic a l'atenció primària, a les quals s'encomana l'assistència especialitzada en aquesta específica matèria.

D'altra banda, la Disposició Final Primera de l'esmentat Decret conté el mandat dirigit a la Conselleria de Sanitat i Consum d'executar-ne el desenvolupament i l'aplicació, mitjançant les normes que hi siguen escaients.

Conseqüentment, pel que fa a la regulació dels Centres de Planificació Familiar, i en virtut de les atribucions que em confereixen els articles 35 e) i 44 de la Llei de Govern Valencià,

ORDENE:

Article primer

Els Centres de Planificació Familiar, qualsevol que siga la seua titularitat, pertanyents a l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, hauran d'acomplir les condicions i els requisits mínims que es fixen en aquesta Disposició, sense perjudici d'aquells altres que hi puga establir la legislació bàsica de l'Estat.

Article segon

Les funcions dels Centres de Planificació Familiar establertes en l'article tercer del Decret 149/86, de 24 de novembre, seran exercides, com a mínim, pel personal següent:

- Un Metge especialista en Obstetrícia i Ginecologia, o en Medicina Familiar i Comunitària o Metge General amb formació adient en aquesta matèria.

- Un Metge o Psicòleg amb formació adequada en sexologia.

- Un Ajudant Tècnic Sanitari, Diplomat Universitari en Infermeria o Llevadora amb formació escaient en aquesta matèria.

- Un Assistent Social.

- Un Auxiliar Administratiu.

- Tot aquell personal que fóra necessari per a l òptim compliment de les funcions encomanades al Centre de Planificació Familiar.

Article tercer

Els recursos materials i d'utillatge hauran de ser adequats i prou per a la consecució de les funcions pròpies dels Centres de Planificació Familiar.

Els elements que es consideren indispensables es regulen en l'Annex d'aquesta Ordre.

Article quart

Es consideren com a nivells mínims de l'activitat assistencial dels Centres de Planificació Familiar, una dedicació setmanal de 36 hores i una distribució percentual aproximada de l'activitat laboral, de manera que el 25% d'aquesta activitat es dedique a tasques informatives i la resta a la tasca assistencial.

Objectiu de qualitat assistencial a aconseguir pels Centres de Planificació Familiar és una relació de successives i primeres visites aproximadament de dues a una.

Article cinqué

A cada Centre de Planificació Familiar es disposarà d'un arxiu sistemàtic on es recolliran les histories clíniques i les dades referents a les prestacions realitzades.

La documentació clínica del Centre serà normalitzada per la Direcció General de Salut i Assistència Primària.

Mensualment, es trametrà a la Direcció General de Salut i Assistència Primària, degudament complimentat, el butlletí estadístic d activitats normalitzat per aquesta Direcció.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Queden derogades totes les disposicions anteriors d'igual o inferior rang que s'hi oposen, especialment l'Ordre de 30 de setembre de 1985, de la Conselleria de Sanitat i Consum, sobre acreditació de Centres de Planificació Familiar.

Segona

Es faculta el Director General de Salut i Assistència Sanitària per dictar les disposicions que calguen als efectes de l'execució i el desplegament d'aquesta norma.

Tercera

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 31 de març de 1987.

ANNEX

El Conseller de Sanitat i Consum,

JOAQUIM COLOMER I SALA

1. El local on s'ubique el Centre de Planificació Familiar haurà de reunir les condicions d'habitabilitat i higiene requerides per a qualsevol establiment sanitari i disposar com a mínim d'un espai físic que hi incloga:

- Espai de recepció i arxiu.

- Sala d'exploració amb lavabo.

- Dos despatxos per a consultes individualitzades.

- Un lavabo.

- Una sala d'espera.

- Una sala per a informació i reunió de grup, que no té necessàriament que estar unida a la resta de les dependències del Centre.

2. El Centre de Planificació Familiar comptarà, si més no, amb el següent utillatge, a més del propi d'una consulta de medicina de base:

- Material informatiu i didàctic adequat per al desenvolupament de l'activitat comunitària.

- Material necessari per realitzar exploracions ginecològiques, segons es detalla tot seguit:

-a) Inventariable:

- Taula ginecològica, tamboret i focus de llum.

- Un sistema d'esterilització.

- Dues taules auxiliars.

- Tres safates d'acer inoxidable (dues de grans i una de petita).

- Una compotera d'acer inoxidable de 20x14.

- Dues caixes d'acer inoxidable grans.

- Una caixa de cirurgia menor.

- Una caixa de cures.

- Un joc de tiges d'Hedgar.

- Deu histeròmetres.

- Dues pinces per a biòpsia de cèrvix uterí.

- Tres espèculs d'acer inoxidable virginals.

- Cinc espèculs d'acer inoxidable petits.

- Deu espèculs d'acer inoxidable mitjans.

- Cinc espèculs d'acer inoxidable grans.

- Deu pinces portatorundes.

- Dues tisores corbes llargues.

- Dues tisores rectes llargues.

- Cinc pinces de disecció llargues.

- Quinze pinces de garfi.

- Deu pinces de Pean llargues.

- Una paperera de pedal.

- Un pes tallador.

- Un esfingomanòmetre.

- Un fonendoscopi.

- Un microscopi.

- Un colposcopi.

b) Fungible:

- Guants.

- Espèculs de plàstic d'una sola utilització.

- Material escaient per a presa de mostres citològies.

Mapa web