Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 230/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7676 de 11.12.2015
Número identificador:  2015/9940
Referència Base de Dades:  009572/2015
 



DECRET 230/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica (plans i programes). [2015/9940]

PREÀMBUL



Per mitjà del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, es va organitzar l'Administració de la Generalitat, determinant el nombre i la denominació de cada una de les conselleries, i posteriorment va ser modificat pels Decrets 10/2015, de 6 de juliol, i 12/2015, de 16 de setembre, del president de la Generalitat.

El Decret 9/2015, de 30 de juny, del president de la Generalitat, va determinar les secretàries autonòmiques en què s'estructura la Presidència de la Generalitat i les conselleries, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, va establir l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i posteriorment es van modificar per mitjà del Decret 130/2015, de 4 de setembre, del Consell.

D'altra banda, el Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, va aprovar el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, que regula l'estructura orgànica i funcional, determinant les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors i centres directius que la componen, així com les unitats administratives de superior rang que s'adscriuen a cada un d'ells.

El Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament dels òrgans territorials, d'avaluació ambiental i urbanístics de la Generalitat, modificat pel Decret 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, va crear la Comissió d'Avaluació Ambiental, com a òrgan col·legiat competent en l'adopció de les pronunciaments ambientals de resolució dels procediments d'avaluació ambiental previstos en la legislació sectorial vigent en matèria d'avaluació ambiental de plans i programes, la Llei 9/2006, de 28 d'abril, sobre avaluació dels efectes de determinats plans i programes en el medi ambient.



L'esmentada Llei 9/2006, de 28 d'abril, sobre avaluació dels efectes de determinats plans i programes en el medi ambient, ha sigut derogada per la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

L'entrada en vigor de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana (LOTUP), i la subsegüent derogació de la major part de l'anterior marc normatiu vigent en matèria de territori i urbanisme, així com les alteracions que s'han produït en l'estructura orgànica de la Generalitat, demana la regulació de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica.

Amb la finalitat d'una més claredat sistemàtica en la regulació d'aquest òrgan, s'ha considerat l'oportunitat d'escindir-lo del Reglament dels òrgans urbanístics i territorials de la Generalitat. L'estructura bàsica de la Comissió d'Avaluació Ambiental es manté d'acord amb la normativa anterior, amb canvis motivats per la nova realitat orgànica de la Generalitat, procurant una adequada representació en aquesta dels òrgans que participen de forma més rellevant en els processos d'avaluació ambiental.

Per tot això, de conformitat amb el que estableix l'article 49.1.9 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i els articles 18.f, 28.f) i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 4 de desembre de 2015,



DECRETE



Article únic. Aprovació del reglament de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica (plans i programes)

S'aprova el Reglament de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica (plans i programes), i se n'estableix l'articulat en l'annex que acompanya aquesta disposició.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència en les dotacions de despesa

L'aplicació i el desplegament d'aquest decret no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria competent en matèria de territori, i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els seus mitjans personals i materials.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori fins al nomenament del lloc de subdirector general

En el cas que el lloc de subdirector general d'avaluació ambiental es trobe vacant, les funcions o competències previstes en el reglament que s'aprova per aquest decret seran exercides per la persona, amb el rang mínim de cap de secció, que designe el/la director/a general en matèria d'avaluació ambiental.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única.. Derogació normativa

Queden derogats el Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament dels òrgans territorials, d'avaluació ambiental i urbanístics de la Generalitat (modificat pel Decret 123/2013, de 20 de setembre, del Consell), en tot allò que regula la Comissió d'Avaluació Ambiental i tot allò que s'opose al present decret.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 4 de desembre de 2015



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural,

ELENA CEBRIÁN CALVO







ANNEX

Reglament de l'òrgan ambiental de la Generalitat als efectes d'avaluació ambiental estratègica (plans i programes)



Article 1. Òrgans d'avaluació ambiental estratègica que corresponen a la Generalitat

Exerciran les competències d'avaluació ambiental estratègica (plans i programes) els òrgans següents:

1. La direcció general amb competències en matèria d'avaluació ambiental.

2. La Comissió d'Avaluació Ambiental, que tindrà la naturalesa d'òrgan col·legiat i dependrà orgànicament del secretari/ària autonòmic/a amb competència en medi ambient.



Article 2. Atribucions de la direcció general competent en matèria d'avaluació ambiental de plans i programes

Correspon a la direcció general amb competència en matèria d'avaluació ambiental:

1. Realitzar l'anàlisi tècnica dels expedients d'avaluació ambiental estratègica.

2. Formular i elevar a la Comissió d'Avaluació Ambiental propostes sobre el contingut del document d'abast de l'estudi ambiental estratègic, de la declaració ambiental estratègica i de l'informe ambiental estratègic.

3. Formular i elevar a la Comissió d'Avaluació Ambiental propostes sobre el contingut dels informes i dictàmens per a resoldre les consultes que puguen realitzar-se en relació amb l'avaluació ambiental estratègica de plans, programes i projectes.

4. Declarar la inadmissió com a resolució dels procediments d'avaluació ambiental estratègica ordinària o simplificada, d'acord amb el que preveu la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o qualsevol altra forma de finalització del procediment, establida en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, no atribuïda a la Comissió d'Avaluació Ambiental, d'acord amb l'article 3 d'aquest annex.



Article 3. Atribucions de la Comissió d'Avaluació Ambiental

La Comissió Avaluació Ambiental Ambiental tindrà les següents atribucions:

1. Adoptar acords sobre els documents d'abast i les declaracions ambientals estratègiques dels plans i programes sotmesos a avaluació ambiental estratègica ordinària, com a resolució del procediment previst en la secció 1a del capítol I del títol II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

2. Adoptar acords sobre els informes ambientals estratègics dels plans i programes sotmesos a avaluació ambiental estratègica simplificada, com a resolució del procediment previst en la secció 2a del capítol I del títol II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

3. Emetre informes i dictàmens per a resoldre consultes que puguen realitzar-se en relació amb l'avaluació ambiental estratègica de plans, programes i projectes.

4. La Comissió d'Avaluació Ambiental és l'òrgan ambiental i territorial previst en l'article 48.c de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana, i té totes les atribucions que se li assignen a aquesta en l'esmentada llei.



Article 4. Composició de la Comissió d'Avaluació Ambiental

La Comissió d'Avaluació Ambiental estarà integrada pel/la president/a, el/la vicepresident/a, el/la secretari/ària i els vocals.



Article 5. El/la president/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental

1. Presideix la Comissió d'Avaluació Ambiental el/la secretari/ària autonòmic/a competent en matèria de medi ambient.

2. Correspon al/a la president/a dirigir els debats de la comissió, convocar-la i alçar les seues sessions i dirimir les votacions amb vot de qualitat, així com fixar-ne l'ordre del dia i sotmetre a la seua deliberació assumptes urgents fora d'aquest. També li competeix representar-la davant d'organismes, entitats i persones públiques o privades.



Article 6. El/la vicepresident/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental

1. Serà vicepresident/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental el/la director/a general competent en matèria d'avaluació ambiental.

2. Corresponen al/a la vicepresident/a participar, amb veu i vot, en les deliberacions de la comissió i auxiliar al/la president/a en les seues funcions. En cas d'absència del/de la president/a, assumeix automàticament la presidència de la comissió.



Article 7. Vocals, amb veu i vot, en la Comissió d'Avaluació Ambiental

Participaran en els debats i votacions com a vocals de la Comissió d'Avaluació Ambiental els membres que s'indiquen a continuació, i podran ser designats suplents entre funcionaris/àries dels corresponents departaments amb la categoria mínima de cap de secció:



1. El/la director/a general competent en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge.

2. El/la subdirector/a general competent en matèria d'avaluació ambiental.

3. El/la subdirector/a general competent en matèria de medi natural.

4. El/la subdirector/a general competent en matèria de canvi climàtic i qualitat ambiental.

5. El/la cap del servei competent en matèria d'avaluació ambiental estratègica.

6. El/la cap del servei competent en matèria d'impacte ambiental.



7. El/la subdirector/a general competent en matèria d'ordenació del territori i paisatge.

8. El/la subdirector/a general competent en matèria d'urbanisme.

9. Un/a representant de la direcció general competent en matèria d'obres publiques, transports i mobilitat urbana.

10. El/la cap del Servei Territorial de Medi Ambient de Castelló.



11. El/la cap del Servei Territorial de Medi Ambient de València.



12. El/la cap del Servei Territorial de Medi Ambient d'Alacant.



13. El/la cap del Servei Territorial d'Urbanisme de Castelló.

14. El/la cap del Servei Territorial d'Urbanisme de València.

15. El/la cap del Servei Territorial d'Urbanisme d'Alacant.



Article 8. Altres vocals

El/la secretari/ària autonòmic/a competent en matèria de medi ambient podrà designar un vocal entre professionals de reconegut prestigi en matèria de medi ambient, paisatge o planificació urbanística i territorial, que assistirà a la comissió amb veu però sense vot.



Article 9. Designació de vocals

La designació dels vocals tindrà caràcter permanent fins que no siga revocada per decisió del titular del departament o organisme corresponent, a iniciativa pròpia o a petició del/de la president/a de la comissió.





Article 10. El/la secretari/ària de la Comissió d'Avaluació Ambiental

El/la secretari/ària de la Comissió d'Avaluació Ambiental serà nomenat entre funcionaris/àries de la Generalitat adscrits/tes a la direcció general competent en matèria d'avaluació ambiental. Correspon al/a la secretari/ària la responsabilitat del funcionament administratiu de la Comissió d'Avaluació Ambiental, proposant al/la president/a, de forma prèvia a les convocatòries, l'ordre del dia a tractar en les sessions ordinàries i extraordinàries. Així mateix, li corresponen les funcions d'alçar actes de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del/de la president/a.



Article 11. Ponent en les sessions de la Comissió d'Avaluació Ambiental

1. El/la cap del servei competent en matèria d'avaluació ambiental estratègica actuarà com a ponent en les sessions de la Comissió d'Avaluació Ambiental.

2. Podrà assistir-hi com a ponent, amb veu però sense vot, a petició del/de la president/a o del/de la vicepresident/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental, qualsevol persona, encara que no forme part del servei o direcció general competent en avaluació ambiental, a fi d'aclarir qualsevol qüestió que es necessite durant la seua realització.



Article 12. Règim de sessions de la Comissió d'Avaluació Ambiental



1. Per a la vàlida constitució de la Comissió d'Avaluació Ambiental es requerirà la presència del/de la president/a, o qui el/la substituïsca, del/de la secretari/ària, o qui el/la substituïsca, i, almenys, la meitat dels vocals en primera convocatòria, o de tres d'ells en segona convocatòria. Aquesta última s'entendrà sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.

2. La comissió es reunirà en sessió ordinària huit vegades a l'any i en sessió extraordinària quan el seu president/a, o qui el/la substituïsca, la convoque.

Mapa web