Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7889 de 06.10.2016
Número identificador:  2016/7714
Referència Base de Dades:  007492/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 07.10.2016
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Beques i pràctiques de formació
    Matèries: Ocupació i formació professional Arxius, biblioteques i sector del llibre



ORDRE 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat. [2016/7714]

ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Requisits dels sol·licitants

Article 3. Duració de la beca i pròrroga

Article 4. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

Títol II. Procediment

Article 5. Sol·licituds i documentació

Article 6. Comissió avaluadora i procés de selecció

Article 7. Barem per a avaluar els mèrits personals

Article 8. Presentació acreditativa dels mèrits

Article 9. Resolució, notificació i publicitat

Títol III. Exercici de les beques i obligacions

Article 10. Obligacions de la persona beneficiària

Article 11. Obligacions de l'entitat que atorga la beca

Títol IV. Disposicions de règim econòmic i sancionador

Article 12. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

Article 13. Facultats d'interpretació i incidències

Article 14. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Article 15. Pla de control

Disposicions finals

Primera. Règim normatiu

Segona. Instruccions

Tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Generalitat té competències plenes en matèria de biblioteques i arxius. El tractament dels fons referents al patrimoni bibliogràfic i documental i els serveis prestats al públic per les biblioteques i arxius que conserven aquest tipus de fons requereixen, a més de coneixements tècnics especialitzats, una pràctica que només es pot adquirir per mitjà del coneixement de les activitats que es realitzen en aquests centres, que ajuden a completar la formació del personal tècnic en biblioteques i arxius.

Per això, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport té el propòsit de dur a terme la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat, elaborant la present ordre que s'ajusta al que estableix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, i en compliment del que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

Les beques a concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre no requereixen notificació a la Comissió Europea, d'acord amb l'article 3.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, per no complir el requisit d'avantatge econòmic per a una empresa ni el de falsejament de la competència, i no afectar així els intercanvis comercials entre els estats membres de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

En conseqüència, fent ús de les facultats que em confereixen els articles 160.2 i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, l'article 7.3 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en relació amb el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, vistos els informes preceptius de l'Advocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada, i conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,



ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

Aquesta ordre té per objecte aprovar les bases reguladores que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius de la Generalitat.

El nombre de beques i lloc de destinació serà especificat en la convocatòria corresponent.



Article 2. Requisits que han de tindre els sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria hauran de reunir els requisits que s'expressen a continuació, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió del títol de grau en Informació i Documentació o de diplomat en Biblioteconomia i Documentació o llicenciat en Documentació o del títol universitari oficial de grau equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulats superiors amb el mòdul de nivell III de Tècnic Especialista en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació, o titulació equivalent, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de la seua obtenció.

c) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, el termini esmentat començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor d'aquesta norma (09.09.2009).

d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud.

e) Disposar de cobertura sanitària.

f) Complir les obligacions que siguen aplicables segons la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2. No podran optar a aquestes beques les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que queden menys de dos mesos per a la seua finalització.



Article 3. Duració de la beca i pròrroga

1. El període de duració de les beques serà el que es determine en la convocatòria.

2. El període de duració es podrà prorrogar sense necessitat de nova convocatòria per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària en els següents pressupostos anuals de la Generalitat i el desenvolupament de l'activitat que s'estiga realitzant així ho requerisca o aconselle.



Article 4. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà l'establida en la convocatòria, tenint en compte la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el període esmentat.

Sobre l'import caldrà practicar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, puguen recaure.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el període esmentat.

3. Les quantitats abonades no tindran en cap cas el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

4. L'import de les beques s'abonarà amb la periodicitat que es determine en la convocatòria, després de la certificació expedida pels titulars de la direcció del servei o la direcció del centre on els becaris realitzen les pràctiques, en la qual es faça constar que s'ha realitzat el treball d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.



5. Si la persona beneficiària renuncia a la beca abans de la finalització d'aquesta, se li abonarà la part proporcional de la beca d'acord amb l'activitat realitzada.





TÍTOL II

Procediment



Article 5. Sol·licituds i documentació

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran exclusivament per via electrònica la sol·licitud i currículum de forma completa, tal com estableix l'article 2 de l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, segons models normalitzats, en el termini assenyalat en les corresponents convocatòries, sense perjudici de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant de les administracions públiques. En cas d'incompliment d'aquesta obligació es requerirà l'interessat perquè ho esmene.

La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que s'estableixen en aquesta ordre.

2. En la sol·licitud s'especificarà l'especialitat o classe de beca a què s'opta i es presentarà el currículum de forma completa segons models normalitzats que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat www.sede.gva.es o en l'adreça d'internet que es determine a aquest efecte a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de manera automàtica a partir de la informació que s'aporte.

En cas de presentació de més d'una sol·licitud per a una determinada classe de beca, únicament es tindrà en compte l'última presentada, i s'arxivaran les anteriors.

El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades incloses en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda en disposició de la direcció general amb competències en biblioteques i arxius per a la comprovació, control i inspecció posterior que es consideren oportuns.

D'acord amb el que disposa la legislació de procediment administratiu comú, la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o manifestació de la declaració responsable esmentada, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

3. Igualment, inclou una autorització perquè l'administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.



4. Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, el sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu de la Generalitat https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/inicio.

6. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La Generalitat garanteix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada.



La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.



Article 6. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, que estarà formada per:

– Presidència: persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'arxius i biblioteques o persona en qui delegue.

– Vocals: tres persones funcionàries, tècniques de l'Administració pública, adscrites a la direcció general competent en matèria d'arxius i biblioteques, nomenades per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'arxius i biblioteques.

– Secretaria (amb veu i vot): persona titular d'una direcció de servei competent en matèria d'arxius o biblioteques.

2. Els membres de la comissió podran ser assessorats pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.

3. La comissió adaptarà el seu funcionament al que estableixen aquestes bases i la legislació de procediment administratiu comú pel que fa a la composició i al funcionament dels òrgans col·legiats, prendrà els seus acords per majoria simple i estendrà actes de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

4. La comissió avaluadora es reunirà dins dels 15 dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La selecció de tots els becaris s'ordenarà provisionalment d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació inicial, que s'obtindrà automàticament quan els sol·licitants òmpliguen el currículum.

5. Aquesta llista provisional es publicarà durant 10 dies hàbils en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat www.gva.es, o en la pàgina web que es determine a aquest efecte, termini en què es podran fer les al·legacions pertinents, que es dirigiran a la comissió avaluadora.

Tant aquesta com les successives publicacions s'efectuaran en el mitjà mencionat.

6. En la llista provisional publicada, la comissió avaluadora indicarà entre els candidats que obtinguen la millor puntuació el nombre d'aquells que hauran de presentar la documentació requerida per a la comprovació i baremació definitiva, i se'ls indicarà que si no ho fan es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud. Aquests candidats podran ser convocats per a la realització d'una entrevista o prova, quan es determine així en la corresponent convocatòria.

7. Finalitzat el procés de selecció, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva per a l'especialitat de beca a què s'opte constituïda pels aspirants que, havent superat totes les fases de la convocatòria, no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi.

Així mateix, s'inclourà, si és el cas, una relació dels aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, i s'indicaran les causes que han motivat la denegació.



Article 7. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. En la convocatòria regulada per aquestes bases es tindran en compte els següents criteris de valoració amb la ponderació que s'estableix:

A. Expedient acadèmic: en aquest apartat la valoració màxima serà de 13 punts. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

A.1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4 s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb què s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

A.2. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

– Doctor: 2 punts.

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

– Altres diplomatures: 0,50 punts.

A.3. Atés que la convocatòria estarà dirigida a graduats, llicenciats, diplomats i tècnics superiors de mòdul de nivell III indistintament, la diplomatura es valorarà en 0,25 i la llicenciatura o el grau en 0,50 punts.



B. Coneixements de valencià. La puntuació màxima serà d'1 punt.



Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:



– Superior: 1,00 punt.

– Mitjà: 0,75 punts.

– Elemental: 0,50 punts

– Oral: 0,25 punts

C. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que estableix el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià.

D. Coneixements addicionals

D.1. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts. Es computaran 0,10 punts per cada mes complet treballat.

D.2. Cursos de formació directament relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:

a) de 200 o més hores, 3,00 punts.

b) de 100 o més hores, 2,00 punts.

c) de 75 o més hores, 1,50 punts.

d) de 50 o més hores, 1,00 punt.

e) de 25 o més hores, 0,50 punts.

f) de 15 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes.

E. Entrevista/prova:

En el cas de convocar els candidats per a realitzar una entrevista i/o prova pràctica, si ho determina així la convocatòria corresponent, la valoració que s'atorgue en aquest apartat no podrà superar el 30 % de la puntuació màxima que es puga obtindre per mitjà de la suma de la resta d'apartats que s'incloguen en la convocatòria, tal com determina l'annex III del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

F. Altres mèrits

En aquest apartat la puntuació màxima serà d'1 punt.

– Títol de màster universitari, directament relacionat amb l'objecte de la beca, que complisca els requisits de l'article 15 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials: 1 punt.

2. En cas d'empat entre dos aspirants a una beca, primarà en la llista d'atorgament de beques o en la llista d'espera l'aspirant que haja obtingut més punts en l'expedient acadèmic personal (apartat A del barem); en cas de persistir l'empat, es primarà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat D del barem; si encara així persisteix l'empat, es primarà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat B del barem.





Article 8. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. Amb la finalitat de reduir càrregues administratives als interessats, juntament amb la sol·licitud i el currículum no s'adjuntarà cap documentació.

2. Els sol·licitants que hagen sigut seleccionats per a la fase d'entrevista o superen les proves previstes, o simplement puguen tindre possibilitat d'obtindre una beca, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment que s'establisca en les ordres de convocatòria o bé quan la comissió de valoració corresponent els ho requerisca.

3. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que algun dels sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, li requerirà l'acreditació d'aquests requisits. En cas que no els acredite en el termini que s'establisca en cada convocatòria, quedarà exclòs del procés, amb la indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.





Article 9. Resolució, notificació i publicitat

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió avaluadora, la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'arxius i biblioteques dictarà la resolució de concessió que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

La resolució contindrà la relació de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva per a l'especialitat de beca a què s'opte constituïda pels aspirants que, havent superat totes les fases de la convocatòria, no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi.

Així mateix, s'inclourà, si és el cas, una relació dels aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la denegació.

2. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjudici de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu la legislació de procediment administratiu comú.

3. En el cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat.

4. La publicació d'aquesta resolució produirà l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet (www.gva.es) o en la pàgina web que s'indique en la convocatòria.



5. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de les beques, i en tot cas l'obtenció concurrent de beques atorgades per altres administracions o ens públics o privats, donaran lloc a la modificació de la resolució de concessió.

6. Contra les resolucions que es dicten, que esgotaran la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'arxius i biblioteques, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això sense perjudici de la interposició, per part dels interessats, de qualsevol altre recurs que consideren pertinent.







TÍTOL III

Exercici de les beques i obligacions



Article 10. Obligacions de la persona beneficiària

1. El becari o becària haurà d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003 General de Subvencions, i a aquest efecte autoritzar expressament l'administració perquè obtinga els certificats directament en subscriure el model de sol·licitud.

2. La persona beneficiària de la beca està obligada a incorporar-se al departament que se li indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi i a guardar el secret degut i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga, i també a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei General de Subvencions com en la mateixa convocatòria.



3. La persona beneficiària està obligada a acceptar la concessió de la beca i a renunciar a qualsevol altra beca coetània de què gaudisca.

4. Per mitjà de l'acceptació d'aquestes bases, els becaris cedeixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les beques, així com la memòria final, si és el cas, a l'entitat que concedeix la beca, que es reserva el dret de la publicació i utilització, llevat que les bases de la convocatòria, raonadament, o la normativa aplicable en determinades matèries disposen una altra cosa.

5. Durant el període de gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà de realitzar les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exerceix la tutela.

6. Després de la finalització del gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà de presentar una memòria de les activitats de formació realitzades pel becari o becària. Aquesta memòria, que tindrà un mínim de 5 fulls i màxim de 10, s'haurà de presentar en la subdirecció general amb competències en matèria d'arxius i biblioteques en el termini de 10 dies comptadors des de l'endemà de finalització de la beca.



Article 11. Obligacions de l'entitat que atorga la beca

Són obligacions de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en relació amb les beques concedides d'acord amb aquestes bases:

1. Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per al normal desenvolupament de l'activitat objecte d'aquesta beca.

2. Designar un tutor o tutora per a la coordinació i orientació de l'activitat que s'haja de realitzar. El tutor o tutora designat haurà de ser empleat o empleada al servei de la Generalitat, amb adscripció al departament en què s'hagen de desenvolupar les pràctiques, i assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir, i n'avaluarà l'aprofitament.

3. Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

4. Expedir el certificat d'aptitud i aprofitament corresponent a favor del becari o becària, després de la finalització del termini de la beca i després de l'informe favorable del tutor o tutora.

TÍTOL IV

Disposicions de règim econòmic i sancionador



Article 12. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

1. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca siga un empleat de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que recaiga, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.



2. Quan el beneficiari no mantinga cap relació amb la Generalitat, la concessió i l'aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb el departament o l'entitat de la Generalitat que l'atorgue.

3. Les beques objecte d'aquesta ordre són incompatibles amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta.



Article 13. Facultats d'interpretació i incidències

1. La persona titular de la direcció general competent en matèria d'arxius i biblioteques resoldrà, per delegació del titular de la conselleria amb competències en matèria de cultura, tant els dubtes com els conflictes que puguen plantejar els becaris i les becàries en l'exercici de la seua funció, o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques amb audiència prèvia de l'interessat.

2. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import es deixarà de percebre a partir d'aquest moment.

3. En cas de produir-se alguna renúncia a la beca concedida, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'arxius i biblioteques procedirà a cobrir les vacants que es puguen produir, i per a això se servirà de la borsa de reserva que resulte del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'ordre establit en aquesta.

4. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acollida s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.



Article 14. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Serà procedent el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en la base tretzena.

3. En la tramitació dels procediments es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.



Article 15. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquestes bases, per mitjà de la comprovació i control de la documentació acreditativa dels mèrits, i després de la finalització del gaudi de la beca, de la memòria de les activitats de formació realitzades pel becari o becària, que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases, de conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Es constatarà que la memòria compleix les característiques especificades en l'article 10 d'aquestes bases. Així mateix, els titulars de la direcció del servei o la direcció del centre on els becaris realitzen les pràctiques expediran una certificació amb la periodicitat que s'indique en la convocatòria, en la qual es faça constar que s'ha realitzat l'activitat d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Règim normatiu

La present ordre s'ajusta al que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la dita llei, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, així com el Decret 132/2009, de 4 de setembre de 2009, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.



Segona. Instruccions

S'autoritza la direcció general amb competències en matèria d'arxius i biblioteques a dictar totes les instruccions que calguen perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries.





Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 3 d'octubre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web