Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 17 de setembre de 2008, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'aprova l'aplicació de la Plataforma de Contractació de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5861 de 01.10.2008
Número identificador:  2008/11218
Referència Base de Dades:  011260/2008
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Economia, Hisenda i Ocupació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Contractació Administració electrònica
    Descriptors:
      Temàtics: contractació administrativa, informàtica aplicada, dades personals, base de dades, administració regional, contracte administratiu , monografies



ORDE de 17 de setembre de 2008, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'aprova l'aplicació de la Plataforma de Contractació de la Generalitat [2008/11218]

La Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, a fi d'assegurar la transparència i l'accés públic a la informació sobre l'activitat contractual del sector públic, regula el Perfil de Contractant, accessible a través d'Internet, que constituïx un mitjà preferent de difusió de la dita informació, basat en el Perfil de Comprador, previst en la Directiva 2004/18/CE, de 31 de març de 2004, sobre la coordinació dels contractes públics d'obres, subministraments i servicis. En este sentit l'article 42 de la Llei 30/2007 de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, preveu que els òrgans de contractació faran accessibles a través d'Internet el seu Perfil de Contractant, el qual podrà incloure qualssevol dades i informacions referents a l'activitat contractual de l'òrgan de contractació, a més de tots aquells continguts que la Llei de Contractes del Sector Públic, establix com de necessària publicació.

D'acord amb el nou marc normatiu establit per les Directives 2004/17/CE i 2004/18/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 31 de març de 2004, per al desenvolupament de sistemes de contractació pública per mitjans electrònics a Europa, així com la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, i la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, s'articula a través de la present ordre la Plataforma de Contractació de la Generalitat, com un instrument que permet obtindre de forma electrònica informació contractual de la Generalitat, garantint la seguretat en la transmissió, publicació i descàrrega de la informació disponible en la Plataforma de Contractació de la Generalitat, amb totes les garanties jurídiques establides en les lleis esmentades, en especial, les necessàries per a assegurar la identificació i autenticació dels subjectes intervinents, així com el moment de l'inici de la difusió pública de la informació, i la integritat dels documents i informacions publicats. Voluntàriament podran accedir i publicar la informació contractual en la Plataforma de la Generalitat les institucions de la Generalitat i les entitats que integren l'administració local de la Comunitat Valenciana.

En virtut de les competències que esta comunitat autònoma exercix de conformitat amb el que disposen els articles 49.3.16 i 50.2 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per Llei Orgànica 1/2006, d'1 d'abril.

I, en l'exercici de les competències que esta conselleria exercix d'acord amb el Decret 7/2007, de 28 de juny, del President de la Generalitat, i el Decret 129/2007, de 27 de juliol, del Consell pel qual s'aprova el Reglament, Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. De conformitat amb el que disposa l'article 15 i 22 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana.

I en virtut de les atribucions que em confereix l'article 28.e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març, de la Generalitat, amb un informe previ de la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat

ORDENE

CAPÍTOL I

Disposicions generals

Article 1. Objecte

1. La present ordre té com a objecte aprovar l'aplicació informàtica Plataforma de Contractació de la Generalitat .

2. Les regles generals d'accés a l'aplicació i els servicis que esta permetrà efectuar figuren incloses en l'annex I de la present ordre.

Article 2. Posada en funcionament i direcció en Internet

1. La Plataforma de Contractació de la Generalitat, amb les funcionalitats previstes en la present ordre, es trobarà operativa i accessible en l'adreça en Internet: www.contractació.gva.es.

2. La Plataforma de Contractació de la Generalitat desenvolupa i amplia els servicis d'informació fins ara prestats per l'aplicació informàtica Portal de Contractació de la Generalitat.

Article 3. Àmbit d'aplicació

Els òrgans de contractació de l'administració de Generalitat i els ens del seu sector públic publicaran el seu Perfil de Contractant en la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

CAPÍTOL II

Publicació del Perfil de Contractant

en la Plataforma de Contractació de la Generalitat

Article 4. Alta del Perfil de contractant

1. L'alta del Perfil de contractant s'haurà de sol·licitar pels responsables de les unitats de contractació a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

La petició s'efectuarà mitjançant formulari, degudament emplenat en l'aplicació, i que haurà de contindre les dades referides en l'annex II de la present ordre.

2. La sol·licitud d'alta haurà de dur adjunta l'activitat de l'òrgan de contractació.

3. La modificació de les dades contingudes en la sol·licitud d'alta del Perfil de contractant, podrà efectuar-se mitjançant sol·licitud dirigida a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, pels responsables de les unitats de contractació en l'adreça d'Internet indicada en l'article 2 de la present ordre.

Article 5. Baixa del Perfil de contractant

La baixa voluntària del Perfil de contractant s'haurà de sol·licitar pels responsables de les unitats de contractació de l'òrgan de contractació i dirigir-se a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

Article 6. Modificacions del Perfil de contractant com a conseqüència de canvis organitzatius en l'estructura de l'administració de la Generalitat

En cas de supressió d'òrgans o de modificació de les competències assignades en matèria de contractació, l'òrgan que assumisca les funcions de contractació comunicarà la dita supressió de l'òrgan o la modificació de les seues funcions a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, i es procedirà a adscriure a l'òrgan successor els espais de licitació que es referisquen a procediments d'adjudicació en curs.

CAPÍTOL III

Tramitació electrònica i interacció

amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat

Article 7. Sistemes d'accés a la tramitació electrònica i interacció amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

La interacció de l'òrgan de contractació amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat podrà efectuar-se:

A través del portal de la Generalitat, amb les condicions que s'establixen en l'article 8 de la present ordre.

A través de servicis web que s'establisquen a este efecte, i amb les condicions descrites en l'article 9 de la present ordre.

Article 8. Accés a la tramitació electrònica i interacció amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat a través del Portal de la Generalitat.

Quan la interacció entre l'òrgan de contractació i la Plataforma de Contractació de la Generalitat s'establisca a través del Portal de la Generalitat, en l'adreça d'Internet establida en l'article 2 de la present ordre, amb caràcter previ, s'hauran de complir els requisits següents:

a) El responsable de la unitat de contractació haurà de designar els usuaris autoritzats per a operar amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat, i el perfil assignat, d'acord amb les funcions que a continuació es descriuen:

Administrador: podrà realitzar les funcions corresponents a la gestió d'usuaris (altes i baixes) en relació tant amb els publicador com amb els editors, i l'assignació i reassignació de licitacions, amb l'autorització prèvia de la Sotsecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

Publicador: podrà realitzar funcions de gestió d'espais de licitació (creació, assignació i reassignació en relació amb editors) i de gestió de la informació contractual (edició i publicació).

Editor: podrà realitzar funcions d'edició de la informació contractual, preparant la documentació, però sense capacitat per a publicar-la.

b) Una vegada obtinguda i firmada la corresponent credencial d'usuari, que haurà de contindre les dades descrites en l'annex III, i acceptades les condicions d'ús i accés establides en esta, l'accés de estos usuaris autoritzats a la Plataforma requerirà la seua identificació mitjançant firma electrònica reconeguda d'acord amb la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de Firma Electrònica; o mitjançant la utilització d'alguna de les formes d'identificació i autenticació establides en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics.

c) L'usuari haurà de comptar amb els requisits tècnics mínims requerits per a la utilització del sistema, sobre els quals la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació informarà en tot moment, a través de la seua pàgina web.

d) La gestió de les altes i baixes d'usuaris es regirà per la normes següents:

L'alta i la baixa de publicador/s i editor/s se realitzaran per l'administrador, accedint electrònicament al Portal de la Generalitat.

En el cas de baixes d'usuaris que tinguen licitacions obertes, s'haurà d'iniciar amb caràcter previ un procediment de reassignació dels espais de licitació afectats, i procedir a la seua atribució a un altre usuari, complint-se els requisits establits en els apartats anteriors.

Article 9. Accés a la tramitació electrònica i interacció amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat a través de servicis web

1. La interacció amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat mitjançant servicis web es realitzarà mitjançant la transmissió d'un conjunt estructurat de dades, el format de la qual correspon a l'estàndard XML. Tant la transmissió com la recepció d'este conjunt estructurat de dades, en el format indicat, s'efectuarà de forma segura mitjançant l'ús de certificats electrònics, d'acord amb el que establix l'article 13 i 18 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, i sistema de xifratge, que garantisca la seguretat i confidencialitat de les comunicacions, d'acord amb el que establix la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, i l'article 17 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana, així com en l'Ordre de 3 de desembre de 1999, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el Reglament Tècnic de Mesures de Seguretat per a l'Aprovació i Homologació d'Aplicacions i Mitjans de Tractament Automatitzat de la Informació.

2. La sol·licitud per a la utilització d'estos servicis des d'un sistema d'informació concret haurà de realitzar-se pels responsables de les unitats de contractació a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, la qual, a la vista de l'informe tècnic corresponent a la superació de les proves oportunes, autoritzarà la seua utilització com a via d'interacció amb la Plataforma.

CAPÍTOL IV

Garanties

Article 10. Garanties en la tramitació electrònica i interacció amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

Tant en el cas que la interacció de l'òrgan de contractació amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat es realitze a través del Portal de la Generalitat com a través de servicis web Web haurà de garantir-se:

1. La identificació i autenticació dels usuaris de l'òrgan de contractació que interactuen amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat, per algun dels mitjans establits en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics. La mateixa exigència d'identificació i autenticació d'acord amb la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics s'aplicarà en els accessos dels ciutadans a la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

2. Els sistemes de comunicacions per a l'intercanvi i emmagatzemament d'informació garantiran de forma raonable, segons l'estat de la tècnica, la integritat de les dades transmeses i que només els òrgans competents, en la data assenyalada per a això, hi puguen tindre accés, o que en cas de trencament d'esta prohibició d'accés, este puga detectar-se amb claredat, tot això d'acord amb el que establix la disposició addicional dinovena, apartat d), de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic i l'art.17 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, pel qual es regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el Registre de Fitxers Informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana.

3. A efectes de control de còmput de terminis i determinació de l'hora de publicació, la publicació dels documents electrònics en la Plataforma de Contractació de la Generalitat, haurà d'incorporar un segellat de temps a través de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, que permeta l'acreditació fidedigna de la data i l'hora en què es va efectuar la publicació de la informació contractual en la Plataforma de Contractació de la Generalitat. Les mateixes exigències de segellat de temps s'aplicaran a les comunicacions, notificacions i enviaments documentals entre el licitador o contractista i l'òrgan de contractació, de manera que puga acreditar-se la data i l'hora de la seua emissió o recepció, la integritat del seu contingut i el remitent i destinatari d'estes. En especial, es garantirà que es deixa constància de l'hora i la data exactes de la recepció de les proposicions o de les sol·licituds de participació i de tota la documentació que haja de presentar-se davant de l'òrgan de contractació, quan estes funcionalitats siguen habilitades en la Plataforma de Contractació de la Generalitat, mitjançant modificació de l'annex I de la present ordre, per mitjà de resolució del sotssecretari de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

4. Tots els actes i manifestacions de voluntat dels òrgans de contractació o unitats administratives o de les empreses licitadores o contractistes, si és el cas, que tinguen efectes jurídics i s'emeten tant en la fase preparatòria com en les fases de licitació, adjudicació i execució del contracte hauran de ser autenticats mitjançant firma electrònica reconeguda, d'acord amb el que establix la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, i amb la disposició addicional dinovena, lletra f), de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Aprovació del fitxer «USUARIS DE LA PLATAFORMA DE CONTRACTACIÓ DE LA GENERALITAT».

U. S'aprova, als efectes previstos en esta ordre, i amb la descripció i característiques previstes en l'annex IV d'ordre, el fitxer denominat «USUARIS DE LA PLATAFORMA DE CONTRACTACIÓ DE LA GENERALITAT», que comprendrà les dades de caràcter personal i relatives a persones físiques que es registren en l'aplicació informàtica que dóna suport a la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

Dos. La Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, com a òrgan responsable del fitxer, adoptarà les mesures de gestió i organització que siguen necessàries, per a assegurar, en tot cas, la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les dades, així com les conduents a fer efectives les garanties, els drets i les obligacions reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, i les seues normes de desplegament, de tal manera que el fitxer s'use per a les finalitats per a les que van ser recollides les dades que conté i pel personal degudament autoritzat.

Tres. L'exercici dels drets d'accés, rectificació i cancel·lació de les dades de caràcter personal contingudes en el fitxer per part de les persones titulars d'estes dades s'exercirà, si és el cas, davant de l'òrgan previst en l'annex IV.

Segona

U. Es faculta la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per a dictar els actes i adoptar les mesures que considere oportunes per al desplegament i l'aplicació del que disposa la present ordre.

Dos. Les referències a la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en la present ordre s'entendran, si és el cas, a l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni.

Tercera

La Plataforma de Contractació de la Generalitat s'interconnectarà amb la Plataforma de Contractació de l'Estat en la forma que es determine en el conveni que es concloga a este efecte.

Quarta

La present ordre entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 17 de setembre de 2088

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, vicepresident segon del Consell,

GERARDO CAMPS DEVESA

ANNEX I

Servicis informàtics de la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

L'aplicació informàtica que dóna suport a la Plataforma de Contractació de la Generalitat comprén el conjunt de funcionalitats i servicis informàtiques següent.

1. Funcionalitats, accessibles per usuaris autoritzats dels òrgans de contractació, disponibles en la plataforma en l'adreça www.contractació.gva.es:

1.1. Edició per part de l'òrgan de contractació de la informació contractual que puga ser objecte de publicació.

1.2. Publicació d'informació contractual en el Portal de la Generalitat, relativa a:

1.2.1 Licitacions concretes relatives a:

Anuncis: de licitació, adjudicació provisional, adjudicació definitiva i els relatius a contractacions programades.

Una altra informació contractual: plecs i anul·lació o suspensió del procediment i tota aquella informació i/o documentació que siga d'interés en els procediments contractuals.

1.2.2 Informació contractual no vinculada a licitacions concretes:

Subscripció d'acords marc.

Instruccions de contractació.

Models de plecs de contractes de naturalesa anàloga.

Qualsevol altra que s'estime d'interés.

1.3. Visualització del Perfil de contractant, en funció de la informació enviada i publicada a través de la Plataforma de Contractació

1.4. Modificació de la informació publicada a través del procediment correcció d'errades, amb generació d'indicatiu de correcció d'errades.

1.5. Notificació de la correcció d'errades de la informació publicada, amb enviament d'un correu electrònic a tots els proveïdors registrats, i respecte als quals l'aplicació informàtica que dóna suport a la Plataforma de Contractació de la Generalitat, haja registrat la seua interacció en la dita Plataforma i respecte a la licitació concreta en què s'haja efectuat la dita correcció d'errades.

1.6. Registre del proveïdor que interactua amb la Plataforma de Contractació de la Generalitat.

1.7. Emissió de llistats de proveïdors que han efectuat descàrregues de la informació contractual i documentació publicada en la Plataforma de Contractació de la Generalitat respecte a licitacions concretes.

2. Accions que poden ser realitzades a través de serveis web d'interoperabilitat mitjançant l'enviament d'un conjunt estructurat de dades per part dels sistemes d'informació utilitzats pels òrgans de contractació usuaris del sistema:

a) Publicació de la licitació: dóna d'alta en el portal una nova licitació junt amb tota la seua informació, la publica i per tant, queda accessible per a la seua consulta.

b) Correcció d'errors de la publicació: possibilita la correcció de licitacions publicades prèviament.

c) Adjudicació provisional: possibilita la publicació en el portal d'una adjudicació provisional.

d) Adjudicació definitiva: possibilita la publicació en el portal d'una adjudicació definitiva.

El conjunt estructurat de dades haurà d'estar firmat electrònicament per un dels usuaris autoritzats per a operar amb la Plataforma i amb el perfil adequat per a cada una d'estes accions, conforme al que descriu l'article 8 de l'ordre.

ANNEX II

Dades per a l'alta del Perfil de Contractant

Tipus d'administració/institució a què pertany el Perfil de Contractant

Tipus d'entitat del sector públic no administració a què pertany el Perfil de Contractant

Nom de la conselleria i departament o òrgan de dependència o adscripció

Nom de l'òrgan de contractació a què s'associa el Perfil de Contractant.

NIF: número d'identificació discal que utilitzarà l'òrgan de contractació.

URL de l'òrgan de contractació: com a font d'informació addicional.

Activitat de l'òrgan de contractació.

Adreça postal de l'òrgan de contractació:

- Nom del carrer.

- Codi postal.

- Població.

- País.

- Contacte del Perfil de Contractant.

- Telèfon.

- Fax.

ANNEX IV



- Email: adreça de correu electrònic de la persona de contacte de l'òrgan de contractació.

ANNEX III

Dades per a l'alta d'usuari de l'aplicació que dóna suport a la Plataforma de Contractació de la Generalitat

Nom:

Cognoms:

Document d'identificació (DNI/NIF):

Rol: funcions que exercirà l'usuari de qui se sol·licita l'alta dins de la Plataforma (administrador, publicador o editor).

Càrrec que exercix l'usuari dins de l'òrgan de contractació.

Entitat

Adreça de correu electrònic

Telèfon

Fax

ANEXO IV

Mapa web