Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració del Govern Valencià.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5184 de 25.01.2006
Número identificador:  2006/S699
Referència Base de Dades:  0436/2006
 



ORDE de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració del Govern Valencià. [2006/S699]

L'article 5 del Text Refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 24 d'octubre de 1995 i modificat per la Llei 8/1995, de 29 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i d'Organització de la Generalitat Valenciana, determina els supòsits en què pot nomenar-se personal funcionari interí per a l'exercici temporal de llocs de treball. El mateix precepte disposa que la selecció de personal es realitzarà pel sistema abreviat que s'establisca reglamentàriament, amb respecte als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Per la seua banda, l'article 8 del II Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat Valenciana, de 15 de maig de 1995, contempla la possibilitat de celebrar contractes laborals temporals en els supòsits previstos en el mateix article, i amb aquesta finalitat han d'establir-se borses de treball i el corresponent barem.

L'article 17 del Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Carrera Administrativa, aprovat pel Decret 33/1999, en la redacció donada pel Decret 87/2004, estableix la previsió que els nomenaments de personal funcionari interí a què es referix l'article 5 de la Llei de Funció Pública Valenciana i les contractacions temporals previstes en el Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració del Consell de la Generalitat Valenciana es realitzaran, d'entre les borses constituïdes a aquest efecte, segons les normes que dicte el conseller que tinga atribuïda la competència en matèria de funció pública que possibiliten la màxima agilitat en la selecció, amb observança dels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i prèvia negociació amb les organitzacions sindicals més representatives en els termes que preveuen la Llei 9/1987, de 12 de juny, i el II Conveni Col·lectiu del Personal Laboral al Servei de l'Administració Autonòmica. Així mateix, l'esmentat Decret 33/1999, de 9 de març, en l'apartat segon de la seua disposició transitòria cinquena ordena la constitució d'una comissió de seguiment i control de les esmentades borses, en els termes que reglamentàriament es determine.

El Decret 218/2003, de 24 d'octubre, del Consell de la Generalitat, incorpora una nova disposició transitòria, la vuitena, al Decret 33/1999, de 9 de març, i establix que: «Fins al 31 de desembre de 2006 i, en tot cas, mentre s'executen els processos derivats del Pla d'Estabilitat Laboral, el personal interí i contractat laboral temporal que resulte desplaçat com a conseqüència d'aquests, així com de les proves selectives de les ofertes d'ocupació pública de 1999 i subsistents de 2000, s'incorporarà a les borses d'accés lliure previstes en l'article 17 del present Decret».

La Llei 11/2003, de 10 abril, de la Generalitat Valenciana, per la qual es determina l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, estableix els principis generals que regeixen l'actuació de les administracions públiques en relació amb aquestes, i mereixen destacar, per la seua importància i transcendència, els d'autonomia, participació, integració i responsabilitat pública, mitjançant el qual la Generalitat Valenciana procurarà aconseguir la plena realització dels principis arreplegats en l'esmentada Llei, i en especial perquè les persones amb discapacitat puguen gaudir de fet i de dret, i des d'aquest mateix moment d'igualtat d'oportunitats.

L'article 25, de la precitada Llei, estableix que la Generalitat Valenciana durà a terme una política de foment de l'ocupació tendent a facilitar la inserció laboral de les persones amb discapacitat, així com la seua permanència en el mercat ordinari de treball, i desenvolupar per a això diferents instruments d'inserció laboral, ajudes econòmiques i tècniques, per tal que no queden excloses de l'accés al mercat laboral, fomentant per a això la total integració laboral, en qualsevol dels seus camps.

La Generalitat Valenciana està desenvolupant diferents instruments d'inserció laboral de les persones amb discapacitat, com el que s'introdueix en la present Orde en què es regula una puntuació específica per tindre reconegut un grau concret de minusvalidesa i tindre accés a l'ocupació de forma preferent en les borses d'ocupació pública temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià.

En un altre orde de coses, s'ha tingut en compte l'última actualització legislativa respecte a la dona víctima de violència de gènere, en els termes establits en la Llei Orgànica 1/2004, de 28 desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, així com les modificacions i adaptacions que ha produït en tota la normativa vigent.

Així mateix, raons d'oportunitat aconsellen una nova regulació de determinats preceptes de l'Orde de 10 de novembre de 2004, l'aplicació pràctica de la qual evidencia la necessitat de la seua revisió.

Per tant, fent ús de les facultats que tinc conferides i prèvia negociació amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Funció Pública i en la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni Col·lectiu del Personal Laboral al Servei de l'Administració Autonòmica, i oït el Consell Jurídic Consultiu,

ORDENE

Article 1. Objecte

Aquesta orde té com a objecte regular la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a l'acompliment dels llocs de treball, mitjançant el nomenament de personal funcionari interí o mitjançant la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.

Article 2. Àmbit d'aplicació

La present Orde s'aplicarà a les borses d'ocupació temporal corresponents als llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, exclòs el personal docent, investigador, personal d'institucions sanitàries, de seguretat, d'administració de justícia i personal pertanyent a qualsevol altre col·lectiu que siga regulat per les seues normes específiques.

Article 3. Principis d'especialitat i territorialitat

U. Les borses es constituiran atenent el principi d'especialitat, segons la naturalesa, sector o categoria dels llocs a proveir. No obstant això, per afinitat de funcions, podran agrupar-se llocs de treball de diferents característiques, sempre que tinguen la mateixa naturalesa funcionarial o laboral i pertanguen al mateix grup de titulació, llevat que concórreguen circumstàncies excepcionals i així ho acorde la Comissió de Seguiment en supòsits concrets.

Dos. Les borses de treball tindran caràcter provincial. Les vacants s'oferiran, seguint l'orde de prelació de la borsa, als que tinguen el seu domicili en la mateixa província en què es trobe el lloc vacant, segons les dades que van fer constar en la seua sol·licitud de participació en la borsa corresponent. No obstant, els que estigueren interessats a poder obtindre destinació en província o províncies diferents de la del seu domicili, hauran de fer-ho constar expressament en la sol·licitud de participació, i s'haurà de respectar l'orde de prelació segons la puntuació, amb independència de quin siga el domicili de l'aspirant.

Article 4. Llocs a proveir mitjançant les borses d'ocupació temporal

Es proveiran a través de les borses regulades mitjançant la present Orde els llocs temporalment vacants que no hagen pogut proveir-se de forma immediata per personal funcionari de carrera o personal laboral fix, així com els llocs vacants amb reserva legal a favor del seu titular, i les substitucions per qualsevol de les causes previstes legalment o reglamentàriament.

No obstant això, podran constituir-se borses específiques per a la cobertura de llocs d'atenció directa.

Article 5. Constitució de les borses

U. Les borses de treball d'ocupació temporal, regulades en la present Orde, estaran constituïdes per:

a) El personal que, havent participat en els corresponents processos selectius per a l'ingrés en l'Administració del Govern Valencià, convocats després de l'entrada en vigor del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, hagen aprovat algun exercici o alguna part de les proves de la fase d'oposició, obligatòries i eliminatòries dels processos selectius del Pla d'Estabilitat i acrediten els requisits que li van ser exigits per a participar en el procés selectiu.

b) El personal interí i contractat laboral temporal cessat, així com el personal que resulte desplaçat o cessat com a conseqüència dels processos derivats del Pla d'Estabilitat Laboral regulat en la disposició transitòria sisena de la Llei de Funció Pública Valenciana, introduïda mitjançant una Llei 16/2003, així com de les proves selectives de les Ofertes d'Ocupació Pública de 1999 i subsistents de 2000. En el cas que s'haja convocat oferta d'ocupació en el seu grup i especialitat, hauran d'acreditar la seua participació en els processos selectius corresponents, i no serà procedent la seua integració en la borsa, en cas contrari.

Dos. Quan de conformitat amb l'oferta pública d'ocupació no es preveja la convocatòria d'un procés selectiu per a algun grup, categoria o especialitat i s'haguera esgotat la borsa existent o, havent-se convocat, s'hagueren esgotat les borses existents a la direcció general competent en matèria de funció pública, es podrà, prèvia negociació en la Comissió de Seguiment regulada en l'article 12 de la present Orde, per resolució de l'esmentada Direcció General, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, obrir un termini específic de 10 dies, perquè les persones interessades sol·liciten la seua inclusió i acrediten els requisits que s'establisquen en la mateixa resolució i els mèrits a què es referix l'article 10.

Article 6. Integració en les borses

U. A la finalització de cada procés selectiu d'ingrés en l'Administració del Govern Valencià la direcció general competent en matèria de funció pública dictarà una resolució en què convoque als aspirants que hagen superat algun exercici o alguna part de les proves obligatòries i eliminatòries dels processos selectius del Pla d'Estabilitat, perquè, en el termini de 10 dies, aporten la documentació acreditativa dels mèrits a què es referix l'article 10 de la present Orde, sempre que no es troben en actiu en la categoria que es convoca.

Dos. El personal funcionari interí i contractat laboral temporal al servei de l'Administració del Consell de la Generalitat, que cesse en l'organització haurà, en el termini de 10 dies comptadors a partir del dia següent a la data de notificació o del cessament si aquest és posterior, de presentar, davant de la Comissió de Seguiment de les Borses d'Ocupació Temporal, la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent amb la documentació acreditativa dels mèrits continguts en l'article 10 i obtinguts fins a la data límit de presentació de la documentació que s'haguera fixat en la resolució de la direcció general competent en matèria de funció pública, a què es referix el punt u del present article. El personal cessat que no presente la sol·licitud d'incorporació en el termini previst s'entendrà decaigut en els seus drets.

Tres. La Comissió de Seguiment analitzarà, en els 10 primers dies de cada mes, les peticions d'integració que s'hagen produït en el mes anterior, i es procedirà a la baremació dels mèrits al·legats. S'informarà als aspirants la puntuació obtinguda i, després de concedir-los un termini de 10 dies per a formular les al·legacions que estimen convenients, es procedirà a la seua integració en la borsa corresponent, amb l'orde de prelació que els corresponga, d'acord amb els mèrits puntuats. En aquests supòsits es farà pública la borsa, amb el nou orde de prelació establit, en la pàgina web de la direcció general competent en matèria de funció pública i en els taulers d'anunci de la seu central i direccions territorials de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.

Quatre. L'orde de prelació en la formació de les borses de treball s'obtindrà del resultat de la suma de la puntuació obtinguda en la baremació de mèrits d'acord amb l'article 10. En cas d'igualtat de puntuació, primarà l'obtinguda pel personal discapacitat. Si l'empat es produeix entre dues persones discapacitades, s'elegirà el de major percentatge de minusvalidesa. Si fins i tot persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor del sol·licitant de major edat.

Article 7. Procediment d'assignació de llocs vacants

U. Quan procedisca cobrir amb caràcter temporal un lloc de treball per personal pertanyent a la corresponent borsa de treball, la direcció general competent en matèria de funció pública, citarà qui corresponga per torn, i en primer lloc, el personal amb discapacitat sempre que acrediten la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de treball, mitjançant el certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació. Qui en el termini de 48 hores, o 24 hores en llocs d'atenció directa, no acudisca a la crida o renuncie al lloc de treball oferit, serà exclòs de la borsa, excepte causa justificada regulada en l'article 14 de la present Orde. La incompareixença degudament justificada, haurà de ser informada per la Comissió de Seguiment.

Dos. En el cas que per orde de prelació corresponga efectuar un nomenament i, per part de l'òrgan encarregat de formalitzar el nomenament, s'aprecien dubtes raonables sobre la compatibilitat funcional de l'aspirant, s'informarà de la Comissió de Seguiment que haurà de sol·licitar el corresponent dictamen a la Comissió Mixta d'Estudi de les Discapacitats, que haurà d'emetre'l en el termini dels 5 dies hàbils següents. Quan es tracte d'un lloc d'atenció directa, el termini anterior es reduirà a dos dies.

Tres. Per tal de garantir el 5% de l'ocupació temporal per al personal discapacitat, quan en una determinada borsa s'hagen realitzat dènou nomenaments o contractes i entre aquests no es trobe cap discapacitat, el següent nomenament o contracte es realitzarà amb el primer discapacitat que integre la borsa, siga quin siga el seu número d'orde, sempre que reunisca les condicions regulades en els apartats dos i tres del present article. De la mateixa manera, es procedirà cada vegada que es realitzen dènou nomenaments o contractes més, si entre els mateixos no haguera persones amb discapacitat.

Quatre. Amb caràcter general, el personal integrant d'una borsa, una vegada cessat en el lloc a què va accedir conforme a l'apartat 3 del present article, es reincorporarà al final de la corresponent borsa ordenat cronològicament per data de cessament, en cas d'igualtat en la data: primer, discapacitats de més de 65% de minusvalidesa; segon, discapacitats entre 33% i 65% i, com a tercer criteri, de major a menor antiguitat. S'exceptuen els supòsits previstos en els apartats b) i c) de l'apartat 3 de l'article 14 de la present Orde.

Article 8. Procediment abreviat de provisió de llocs vacants

Amb caràcter excepcional i quan siga urgent la necessitat de provisió temporal d'un lloc de treball i no hi haja borsa de treball, o quan l'exercici d'algun lloc requerisca una idoneïtat adequada en raó de l'especialitat de les seues funcions, la selecció del candidat podrà realitzar-se valorant la formació acadèmica i professional, l'experiència laboral, els coneixements de valencià, el grau de minusvalidesa, i, si és el cas, el resultat d'una entrevista. Amb l'autorització prèvia de la direcció general competent en matèria de funció pública, i després de donar compte a la Comissió de Seguiment de les causes que han motivat l'elecció d'aquest procediment, la selecció de candidats podrà realitzar-la l'organisme o conselleria corresponent. En tot cas, el procés selectiu es farà públic, almenys, mitjançant anunci en el tauler de la seu central i direcció territorial de la conselleria o organisme de dependència del lloc a cobrir durant 10 dies.

L'anunci haurà de contindre, com a mínim, la informació següent:

. Denominació, classificació i ubicació territorial de les places a cobrir.

. Requisits per a participar en la selecció i barem d'aplicació, inclosa, per al personal discapacitat, la puntuació a què es referix el punt 6 de l'article 10 de la present Orde.

. En igualtat de puntuació, preferència del personal discapacitat, sempre que acrediten la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de treball.

. Termini, lloc de presentació i òrgan a què hauran de dirigir-se les sol·licituds, així com la documentació que, si és el cas, haja d'acompanyar-se.

. Tribunal o comissió de valoració.

Article 9. Actualització de les borses

Sense perjuí del que establix l'article 6, la direcció general competent en matèria de funció pública podrà, a proposta de la Comissió de Seguiment, dictar una resolució en què s'òbriga termini d'actualització i aportació de nous mèrits.

Article 10. Barem de mèrits i situacions

Els aspirants seran ordenats en cada una de les borses de treball, prenent en consideració els següents mèrits i situacions:

1. Experiència professional:

. Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, o dels seus organismes autònoms les competències dels quals, en matèria de personal, les exercisca la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, segons el que disposa l'article 27 de la Llei de Funció Pública Valenciana, que pertanguen al mateix grup de titulació, i la mateixa naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria laboral al del lloc que haja de proveir-se: 0,35 punts per cada mes complet de servei en actiu.

. Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, o dels seus organismes autònoms, les competències dels quals, en matèria de personal, les exercisca la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, segons el que disposa l'article 27 de la Llei de Funció Pública Valenciana, no previstes en l'anterior apartat: 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.

. Temps de serveis prestats en altres administracions públiques en llocs que pertanguen al mateix grup de titulació, naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria laborals a la dels llocs que haja de proveir-se: 0,05 punts per cada mes complet de servei en actiu.

El màxim de punts a obtindre pel present apartat serà de 28 punts.

2. Proves selectives:

. Per cada exercici superat en proves selectives per a l'ingrés en l'Administració del Govern Valencià realitzades a partir del Decret d'Oferta de l'Any 1999, o alguna part de les proves obligatòries i eliminatòries dels processos selectius del Pla d'Estabilitat, en el mateix grup de titulació, sector o categoria professional del lloc a cobrir: fins a un total de 13 punts per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris del procés selectiu, o si és el cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis aprovats. Només podran al·legar-se exercicis superats en l'última oposició convocada per a l'accés al grup de titulació i especialitat o categoria de què es tracte.

3. Valencià:

El coneixement de valencià es puntuarà d'acord amb la distribució següent:

. Certificat de coneixement oral: 0,75 punts.

. Certificat de grau elemental: 1 punt.

. Certificat de grau mitjà: 2 punts.

. Certificat de grau superior: 4 punts.

Només es computarà el certificat de major nivell.

4. Idiomes comunitaris:

. Pel coneixement d'idiomes comunitaris, fins a 2 punts, a raó de 0,40 punts per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles d'escola oficial d'idiomes, així com 0,40 punts per cada 12 crèdits d'idioma comunitari, corresponent a títol oficial expedit per la universitat, de llicenciatura en les distintes filologies, o de mestre: especialitat llengües estrangeres, sempre que els esmentats títols no hagen sigut objecte de valoració per un altre apartat del barem.

5. Altres titulacions:

Per la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir: 1,5 punts per títol, fins a un màxim de 3 punts.

6. Personal discapacitat:

. Borses derivades d'un procés selectiu:

Quan el grau de minusvalidesa siga igual o superior a 33 per cent: 5 punts.

Quan el grau de minusvalidesa siga superior al 65 per cent: 10 punts.

. Altres borses i procediment abreviat de l'article 8:

En aquests supòsits la puntuació no podrà ser inferior a un 5% ni superior al 10% de l'establida en l'apartat anterior.

Article 11. Acreditació de mèrits i situacions

En el termini concedit a aquest efecte, els mèrits i situacions s'acreditaran:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

Només als efectes del present barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals s'haja modificat es considerarà que sempre han tingut la mateixa que posseïsquen en el moment de sol·licitud d'integració en la borsa corresponent.

2. Proves selectives: sense perjuí del que al·leguen els sol·licitants, es comprovarà d'ofici el nombre d'exercicis o alguna part de les proves obligatòries i eliminatòries dels processos selectius del Pla d'Estabilitat superats per cada aspirant.

3. Valencià: certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.

4. Idiomes comunitaris: titulacions oficials expedides o homologades per òrgan competent.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent.

6. Personal discapacitat:

. Certificat justificatiu del grau de minusvalidesa igual o superior a 33 per cent expedit per l'òrgan competent.

. Així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o si és el cas, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.

Article 12. Comissió de Seguiment de les Borses d'Ocupació Temporal

U. La Comissió de Seguiment de les Borses d'Ocupació Temporal, adscrita a la direcció general competent en matèria de funció pública, estarà formada per un representant de cada organització sindical amb representació en la Mesa Sectorial de Funció Pública, i el mateix nombre de representants de l'Administració.

La Comissió tindrà caràcter d'òrgan de participació en el seguiment de la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal, sense perjuí de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.

Correspondrà a la Comissió de Seguiment el següent:

a) Comprovar i avaluar els mèrits dels aspirants en els processos de constitució de les borses.

b) Conéixer periòdicament l'estat de les borses i els llocs adjudicats, inclosos la categoria, la data d'inici i el cessament dels nomenaments o contractes.

c) Informar la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, així com sobre qualsevol qüestió arreplegada en la present Orde o directament relacionada amb la seua comesa, bé a proposta de l'administració, bé a proposta de les organitzacions sindicals presents en aquesta.

d) Proposar les mesures que crega oportunes per a la formació i gestió de les borses, així com la creació de comissions delegades de la Comissió de Seguiment específiques per a borses determinades. Les comissions delegades hauran de sotmetre's en la seua actuació als criteris establits per la Comissió de Seguiment per a la formació i gestió de les borses.

e) Sol·licitar a la Comissió Mixta d'Estudi de les Discapacitats el dictamen a què es referix l'article 7. dos.

Dos. La Direcció General competent en matèria de funció pública nomenarà els membres de la Comissió de Seguiment que han d'actuar en representació de l'Administració, i a proposta de les organitzacions sindicals a què han d'actuar en nom d'aquestes, tots ells amb els seus respectius suplents, i s'hauran de designar entre els representants de l'administració els qui han d'exercir les funcions de presidència i secretaria.

Tres. Per a l'adopció d'acords en aquells supòsits que requerisquen la majoria de vots, i siga quin siga el nombre de membres que actuen en representació de l'Administració, aquesta disposarà d'un nombre de vots igual al que resulte de sumar els de les organitzacions sindicals, i el president exercirà el vot diriment, en cas d'empat.

Quatre. Als mateixos efectes, cada una de les organitzacions sindicals membres de la Comissió de Seguiment tindrà atribuïts un nombre de vots que represente, respecte del total d'aquelles, una proporció equivalent a la representativitat obtinguda en les últimes eleccions sindicals en els àmbits laboral i funcionarial, calculada de manera conjunta.

Cinc. Correspon al president de la Comissió la facultat de convocar les seues reunions i fixar l'orde del dia, per iniciativa pròpia o a proposta de qualsevol dels seus membres.

Sis. En el no-previst en el present article caldrà ajustar-se a allò que s'ha disposat per al funcionament dels òrgans col·legiats en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Set. La Comissió de Seguiment serà única i comú per a totes les borses d'ocupació temporal que d'ara en avant es creen.

Vuit. A l'efecte de presentació de documentació, i quants altres es deriven de la present Orde, la Comissió de Seguiment tindrà fixat el seu domicili a la seu de la direcció general competent en matèria de funció pública.

Nou. Tots els escrits aniran dirigits a la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, Direcció General d'Administració Autonòmica, Servei de Provisió de Llocs.

Article 13. Compatibilitat amb el lloc de treball

La compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents als llocs de treball serà dictaminada per la Comissió Mixta d'Estudi de les Discapacitats.

Article 14. Normes de funcionament

U. Selecció i nomenament per a la provisió de llocs

Quan, segons la normativa vigent, procedisca cobrir amb caràcter temporal un o més llocs de treball en concret per personal pertanyent a la corresponent borsa de treball, l'òrgan competent ho sol·licitarà a la direcció general competent en matèria de funció pública, i aquesta citarà els qui corresponga per torn de la corresponent borsa, d'acord amb el que s'estableix en l'article 7 de la present Orde.

Quant a l'emissió del certificat d'existència de crèdit per part de la Direcció General de Pressupostos i Despeses, caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula el procediment de gestió del pressupost de la Generalitat Valenciana.

Dos. Cessament en un lloc concret

a) El cessament del funcionari interí es produirà quan desapareguen les circumstàncies que van donar lloc al seu nomenament, es proveïsca per funcionari de carrera el lloc corresponent per qualsevol dels procediment establits en els articles 20 i 21, del Text Refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, ja siga per concurs, lliure designació, comissió de serveis, adscripció provisional, reassignació d'efectius com a conseqüència d'un pla d'ocupació o s'amortitze.

b) El personal laboral temporal cessarà quan es proveïsca el lloc pels sistemes de provisió amb caràcter definitiu o s'amortitze i, en tot cas, per les causes vàlidament consignades en el corresponent contracte de treball.

c) Així mateix, es considerarà cessat per renúncia expressa al lloc de treball que s'està exercint en complir l'edat ordinària per a la seua jubilació, sempre que el treballador tinga cobert el període mínim de cotització, i que complesca amb la resta dels requisits exigits per la legislació de la Seguretat Social, per a tindre dret a la pensió de jubilació en la seua modalitat contributiva.

Tres. Efectes del cessament

a) Amb caràcter general, el cessament per algun dels motius expressats en els apartats a) i b) del punt anterior implicarà el reingrés al final de la corresponent borsa i, si és el cas, en el lloc de l'orde que li corresponga, de conformitat amb el que establix l'article 7.quatre de la present Orde.

b) Quan el cessament es produïsca abans del transcurs de 365 dies, sumats els temps de distints nomenaments o contractes, es mantindrà el mateix número d'orde que tenia en la borsa, fins que els períodes treballats sumen un mínim de 365 dies.

c) Quan s'accepte un contracte o nomenament en les circumstàncies descrites en l'apartat 9é, del punt cinc, a), en cessar en aquest es tornarà al mateix lloc de la borsa en què es trobava en acceptar-lo.

Quatre. Baixa automàtica de la borsa de treball

Es produirà la baixa automàtica en la corresponent borsa de treball en els supòsits següents:

a) La falta d'acceptació del nomenament per causa injustificada o la renúncia a aquest, una vegada haja pres possessió del lloc a cobrir.

b) La falta de presentació injustificada de la documentació requerida per a la presa de possessió, en el termini establit.

c) La falta de presentació a la presa de possessió sense causa justificada.

d) Per compliment de l'edat ordinària per a la seua jubilació, sempre que el treballador afectat tinga cobert el període mínim de cotització i que complisca els altres requisits exigits per la legislació de Seguretat Social per a tindre dret a la pensió de jubilació en la seua modalitat contributiva.

e) Per falsedat o falta inicial o sobrevinguda d'algun dels requisits exigits o de les circumstàncies al·legades per a la seua inclusió en la borsa.

f) Per no sol·licitar la incorporació en la borsa en el termini de deu dies hàbils a comptar de la data de notificació o del cessament, si aquest és posterior.

Cinc. Renúncia justificada

a) Seran considerades justificació suficient per a renunciar al lloc de treball que se li oferta, sense decaure en l'orde de la corresponent borsa, les causes següents:

1r La incapacitat temporal derivada de malaltia comuna, accident no laboral, accident de treball i de malaltia professional, durant el temps que dure aquesta.

2n En el cas de llocs de treball dels grups D i E, que el lloc oferit es trobe a més de 50 km de distància del domicili de la persona renunciant. En tots els grups, quan el lloc de treball tinga una jornada inferior al 50%.

3r En cas de maternitat, si la renúncia de la mare es produeix entre el seté mes d'embaràs i la setzena setmana posterior al part, divuitena si el part és múltiple. Per al cas de defunció de la mare, el pare podrà renunciar amb els mateixos drets que ella.

4t En els supòsits i termes establits en l'article 29.4 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, segons redacció donada per la Llei 39/1999, de 5 de novembre, per a promoure la conciliació de la vida familiar i laboral de les persones treballadores. Així mateix, la víctima de violència de gènere, en els termes establits en l'article 23 de la Llei Orgànica 1/2004, de 28 desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, podran renunciar al nomenament o contracte, amb l'únic dret de romandre en la borsa de treball mentres que dure aquesta situació.

5é Per defunció de familiars fins segon grau de consanguinitat o afinitat, amb el límit temporal fins a 5 dies.

6é Per adopció si la renúncia es produeix dins de les setze setmanes posteriors a la resolució judicial d'adopció.

7é Per matrimoni o inscripció com a parella de fet al Registre Civil, si la renúncia es produeix dins dels 15 dies naturals següents o anteriors a la celebració o inscripció en l'esmentat Registre.

8é Per privació de llibertat fins que no recaiga sentència ferma condemnatòria.

9é Que s'oferisca una contractació laboral o nomenament de funcionari interí de borsa diferent de la que s'està inclòs.

10é Per estar laboralment en actiu, ja siga en l'àmbit públic o privat.

b) Qui al·legue els motius de renúncia justificada exposats en els punts anteriors, presentarà la documentació justificativa corresponent en el termini de dos dies.

c) Així mateix, haurà d'acreditar, en els casos expressats en els punts 1r, 3r, 4t, 6é, 8é i 10é, l'extinció del motiu de renúncia en un termini màxim de 10 dies comptadors des de l'extinció. L'absència de sol·licitud d'activació en la borsa, en l'expressat termini, suposarà el decaïment del dret.

d) En la resta de casos, l'activació en la borsa es realitzarà d'ofici.

Sis. Canvi de dades de localització

Quan les persones incloses en les borses de treball canvien qualsevol de les seues dades personals, domicili o telèfon, i especialment les de localització, estaran obligades a comunicar-ho al Servei de Provisió de Llocs, en el termini de deu dies, a comptar des que es va produir la modificació, i serà de la total responsabilitat la seua actualització.

Set. Actuacions del Servei de Provisió de Llocs

Quan es constate que resulta impossible la localització d'una persona telefònicament, li remetrà telegrama el servei de Provisió de Llocs perquè, en el termini de 48 hores, comunique el possible canvi de dades i, si no és atés el requeriment, serà desplaçada a l'últim lloc de la borsa. No obstant això, es realitzarà la crida a la següent persona en l'orde que corresponga en la borsa de què es tracte.

Les crides es documentaran mitjançant diligència de constància per la funcionària que les realitze.

Disposicions transitÒries

Primera. Integració en la borsa del personal que ha superat algun exercici de les convocatòries derivades de l'Oferta Publica d'Ocupació dels anys 1999 i 2000

Els aspirants que hagen superat algun exercici derivat de l'Oferta Pública d'Ocupació per als anys 1999 i 2000 que a l'entrada en vigor de la present Orde no hagen sigut requerits per a presentar documentació acreditativa de mèrits, seran convocats mitjançant una resolució de la direcció general competent en matèria de funció pública per a presentar la documentació acreditativa dels mèrits regulats en l'article 10 de la present Orde.

Segona. Borses preexistents

Les borses de treball existents el dia de publicació d'aquesta orde seguiran en vigor fins que es constituïsquen les del respectiu àmbit i especialitat que han de substituir-les, conforme a les previsions de la present Orde, i el seu funcionament s'adaptarà a les normes de l'article 14 d'aquesta orde.

Tercera. Actualització de les borses amb les persones discapacitades

El personal integrat en les borses d'ocupació temporal existents que tinga reconegut algun grau de minusvalidesa baremable, de conformitat amb l'article 10.6, presentarà davant de la Comissió de Seguiment, en el termini de deu dies a comptar de l'endemà a la publicació de la present Orde, escrit en què sol·licite la baremació de la seua situació de discapacitat en la borsa d'ocupació temporal en què estiga inclòs, i haurà d'adjuntar la documentació acreditativa a què fa referència l'article 11.6 d'aquesta orde. L'incompliment d'aquest termini produirà el decaïment del seu dret.

Quarta. Efectes del cessament fins al 31 de desembre de 2006

Fins al 31 de desembre de 2006 els efectes del cessament a què es referix l'apartat b) del punt 3 de l'article 14 de la present Orde s'aplicaran de la manera següent:

Quan el cessament es produïsca abans del transcurs de 548 dies, sumats els temps de distints nomenaments o contractes, es mantindrà el mateix número d'orde que tenia en la borsa, fins que els períodes treballats sumen un mínim de 548 dies.

DisposiciÓ derogatÒria

Única

Queda derogada l'Orde de 10 de novembre de 2004, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració del Govern Valencià.

DisposiciÓ final

Única. Entrada en vigor

La present Orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 17 de gener de 2006

El conseller de Justícia, Interior i Administracions Públiques,

MIGUEL PERALTA VIÑES

Mapa web