Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es crea la Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4644 de 04.12.2003
Número identificador:  2003/X12841
Referència Base de Dades:  5306/2003
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Benestar Social
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: discapacitat, reglament intern , òrgan col.legiat



ORDE de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es crea la Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana. [2003/X12841]

El Reial Decret 1.971/1999, de 23 de desembre (RCL 2000\222, 686, Boletín Oficial del Estado de 26 de gener de 2000, correcció d'errors de 13 de març de 2000), de procediment per al Reconeixement, Declaració i Qualificació del Grau de Minusvalidesa, regula el reconeixement del grau, establix nous barems aplicables i determina les competències dels òrgans corresponents de les comunitats autònomes i de l'Institut de Migracions i Servicis Socials en la dita matèria, tot això amb la finalitat que la valoració i la qualificació del grau de minusvalidesa que afecta la persona siga uniforme en tot el territori de l'Estat.

La mateixa norma establix la possibilitat que les comunitats autònomes que hagen assumit competències en esta matèria puguen desenrotllar, dins del seu respectiu àmbit, les previsions que establix la mateixa per a la composició, l'organització i les funcions dels equips de valoració i d'orientació, així com el procediment administratiu per a la valoració del grau de minusvalidesa.

Sobre la base d'esta previsió, atenent que la Comunitat Autònoma Valenciana ha assumit competències en esta matèria, en virtut del que disposa els articles 31, apartats 24 i 27, 38 núm. 2, lletra a, de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i havent-se produït el traspàs de funcions i servicis de l'extint Institut Nacional de Servicis Socials, per mitjà de Reial Decret 264/1985, de 23 de gener, en l'exercici de les competències que li han sigut atribuïdes per Decret 7/2000, de 22 de maig, del President de la Generalitat Valenciana, es va dictar l'Orde de 19 de novembre de 2001, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual s'establix el procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, l'objecte del qual és la regulació, l'organització i les funcions dels equips de valoració de minusvalideses dels centres de valoració i d'orientació de discapacitats de les direccions territorials de Benestar Social.

A fi de garantir la uniformitat en la valoració i la qualificació de les situacions de minusvalidesa en tot el territori de la Comunitat Valenciana, resulta procedent crear la Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana.

En virtut d'això i en ús de les facultats atribuïdes per l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià

ORDENE

Article 1. Creació i fins

Amb la finalitat que la valoració i la qualificació de les situacions de minusvalidesa siga uniforme en tot el territori de la Comunitat Valenciana, es crea, com a instrument de coordinació i consulta entre els distints Centres de Valoració i Orientació de Discapacitats de la Conselleria de Benestar Social, la Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana.

La Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana, és un òrgan col·legiat de la Generalitat Valenciana, adscrit a la Conselleria de Benestar Social.

Article 2. Composició i organització

La Comissió de Coordinació i de Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana funcionarà en Ple, sense perjuí dels grups de treball que puguen crear-se per al millor acompliment dels seus fins.

1. Integren el Ple de la Comissió:

1.1. El president.

1.2. Vocals.

1.3. Secretari.

1.1. El president de la Comissió serà el director general d'Integració Social de Discapacitats, o persones que delegue.

1.2. Vocals:

a) Dos tècnics de la Direcció General d'Integració Social de Discapacitats, designats pel director general d'Integració Social de Discapacitats

b) Tres representants de les seccions de discapacitats de les direccions territorials de la Conselleria de Benestar Social, un per cada Direcció Territorial..

c) Els directors/es de casdascun dels centres de Valoració i Orientació de Discapacitats existents a la Comunitat

1.3. El secretari, amb veu i sense vot, serà un funcionari de la Direcció General d'Integració Social de Discapacitats, designat pel director general d'Integració Social de Discapacitats.

Article 3. Altres assistents

A les reunions del Ple podran assistir, amb veu però sense vot, els experts en temes de discapacitat que es consideren oportú, i que tinguen relació amb els temes que s'han de tractar, a iniciativa del president o a proposta de cadascun dels membres titulars, prèvia comunicació al president de la Comissió.

Article 4. Grups de treball

El Ple de la Comissió, com a instrument de suport en el terreny tecnicocientífic, podrà crear grups de treball, amb la composició, les funcions i la duració, que en cada cas, es determine.

Article 5. Funcions de la Comissió

Per al compliment de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa desenvoluparà les funcions següents:

a) Garantir l'aplicació uniforme dels barems establits en la normativa vigent en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

b) Formular iniciatives, propostes i suggeriments per a l'aplicació dels barems.

c) Elaborar i proposar totes les mesures que es consideren adequades per a la implantació de tecnologies, a fi d'obtindre una major eficàcia en els sistemes de valoració.

d) Informar sobre propostes de modificació de barems.

e) Emetre dictàmens i informes sobre aquells projectes normatius i altres iniciatives relacionades amb els fins de la Comissió que se sotmeten a la seua consideració.

f) Assessorar, a sol·licitud dels òrgans de l'administració de la Generalitat Valenciana, en matèria de tècniques i procediments de valoració.

g) Demanar dels òrgans competents, totes aquelles dades i informes que consideren necessaris per al compliment dels seus fins.

h) Aprovar el Reglament de Funcionament Intern.

i) Totes aquelles que li siguen encomanades.

Article 6. Normes de funcionament

1. Atribucions del president:

a) Dirigir, promoure i coordinar l'actuació de la Comissió.

b) Posseir la representació i exercir les accions que corresponguen a la Comissió, sense perjuí del que disposa l'últim paràgraf de l'apartat 2 d'este article.

c) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries del Ple.

d) Fixar l'orde del dia de les sessions del Ple, tenint en compte les propostes i les peticions dels seus membres.

e) Presidir les sessions del Ple i moderar el desenrotllament dels debats.

f) Dirimir els empats que es produïsquen en les votacions, amb el seu vot de qualitat.

g) Visar les actes i els certificats dels acords de la Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana.

h) Designar per si mateix o a proposta dels vocals els assistents no titulars previstos en l'article tercer.

i) Totes aquelles altres que siguen inherents a la seua condició de president.

2. Correspon als vocals:

a) Participar en els debats, efectuar propostes i elevar recomanacions.

b) Participar en l'elaboració dels informes i dels dictàmens en els termes que, en cada cas, el Ple acorde.

c) Exercir el seu dret a vot, i formular el seu vot particular, així com expressar el sentit del seu vot i els motius que el justifiquen.

d) Formular precs i preguntes.

e) Obtindre la informació necessària per a complir les funcions assignades.

f) Totes aquelles funcions que siguen inherents a la seua condició de vocals.

En cap cas els vocals podran atribuir-se la representació o les facultats de la Comissió, llevat que expressament s'haja atorgat per acord de l'òrgan col·legiat i per a casos concrets.

3. Correspon al secretari:

a) Assistir a les reunions de la Comissió amb veu, però sense vot.

b) Convocar la Comissió, per orde del seu president, així com enviar les citacions als membres d'este.

c) Rebre els actes de comunicació dels membres de la Comissió i, per tant, les notificacions, les peticions de dades, les rectificacions o qualsevol altra classe d'escrits dels quals haja de tindre coneixement.

d) Expedir certificats de les consultes, els dictàmens i els acords aprovats.

e) Preparar el despatx dels assumptes, redactar i autoritzar les actes de les sessions.

f) Totes aquelles altres funcions que siguen inherents a la seua condició de secretari.

Article 7. Sessions de la Comissió

La Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana es reunirà amb caràcter ordinari, almenys, dos vegades a l'any.

Així mateix, podrà reunir-se amb caràcter extraordinari, amb la prèvia convocatòria del president, per pròpia iniciativa o a petició d'un terç dels seus components.

Article 8. Dotació i mitjans

La provisió dels mitjans personals i materials necessaris per al correcte funcionament de la Comissió anirà a càrrec de les dotacions pressupostàries de la Conselleria de Benestar Social, sense que això supose ampliació de plantilla o de crèdits pressupostaris.

Article 9. Normativa aplicable

Sense perjuí de les peculiaritats previstes en el Reglament de Funcionament Intern que aprove el Ple, la Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana s'ajustarà a les normes d'organització i de funcionament establides en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Facultats d'aplicació

S'autoritza el director general d'Integració Social de Discapacitats per a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per a l'aplicació del que establix la present Orde.

Segona. Entrada en vigor

La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La Comissió de Coordinació i Seguiment de la Valoració del Grau de Minusvalidesa de la Comunitat Valenciana haurà de constituir-se en el termini de dos mesos a partir de l'entrada en vigor d'esta.

València, 21 de novembre de 2003

La consellera de Benestar Social,

Mapa web