Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8000 de 15.03.2017
Número identificador:  2017/2168
Referència Base de Dades:  002350/2017
 



DECRET 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2017/2168]

ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. De la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

Article 2. Dels òrgans superiors i del nivell directiu

Article 3. Del nivell administratiu

Títol II. De l'estructura i funcions dels òrgans superiors i nivell directiu i administratiu dels serveis centrals

Capítol I. De la persona titular de la Conselleria

Article 4. De les atribucions de la persona titular de la Conselleria

Article 5. Del Gabinet de la persona titular de la Conselleria

Capítol II. De la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic

Article 6. De la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic

Article 7. De les unitats administratives dependents de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic

Secció primera. De la Direcció General d'Assistència Sanitària

Article 8. De la Direcció General d'Assistència Sanitària

Article 9. De les unitats administratives de la Direcció General d'Assistència Sanitària

Secció segona. De la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris

Article 10. De la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris



Article 11. De les unitats administratives de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris

Secció tercera. De la Direcció General de Salut Pública

Article 12. De la Direcció General de Salut Pública

Article 13. De les unitats administratives de la Direcció General de Salut Pública

Secció quarta. Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat

Article 14. De la Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat

Article 15. De les unitats administratives de la Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat

Capítol III. De la Sotssecretaria

Article 16. De la Sotssecretaria

Article 17. De les unitats administratives dependents de la Sotssecretaria

Secció primera. De la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics

Article 18. De la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics

Article 19. De les unitats administratives de la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics

Secció segona. De la Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària



Article 20. De la Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària

Article 21. De les unitats administratives de la Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària

Títol III. De l'organització territorial

Article 22. De les direccions territorials

Article 23. De les atribucions de les persones titulars de les direccions territorials i de la secretaria territorial

Article 24. De les funcions de les persones titulars de les direccions territorials

Disposició transitòria única. Unitats administratives

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposició final primera. Habilitació normativa

Disposició final segona. Entrada en vigor



PREÀMBUL



El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, va establir l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i en el títol VI, articles 26 a 28, regulava l'estructura bàsica de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Com a conseqüència d'això es va aprovar el Decret 156/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

El temps transcorregut ha evidenciat la necessitat de realitzar una adequació de l'estructura de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a les necessitats detectades, que contribuïsca a una millora de la planificació, gestió i control de l'acció pública d'aquest departament i a la seua eficàcia en el compliment dels objectius fixats.

D'altra banda, el Consell, en la reunió del 10 de març de 2017, ha modificat el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, pel que fa als articles 27 i 28, referits a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

Per això, es considera necessària l'aprovació d'un nou reglament orgànic i funcional de la conselleria, que determine les competències i les funcions que s'atribueixen als òrgans directius que la componen, així com a les unitats administratives que s'adscriuen a cada un d'aquests.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.c i f) i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 de març de 2017,





DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. De la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

1. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública és el departament del Consell encarregat de la direcció i execució de la política d'aquest en matèria de sanitat, i exerceix les competències en matèria de sanitat, salut pública, farmàcia, avaluació, investigació, qualitat i atenció al pacient que legalment té atribuïdes a aquests efectes.



2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en serveis centrals i serveis perifèrics i, funcionalment, en òrgans superiors del departament, nivell directiu i nivell administratiu.

3. Els serveis centrals estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana i les direccions territorials a l'àmbit provincial respectiu.



Article 2. Dels òrgans superiors i del nivell directiu

1. Sota la dependència de la persona titular del departament, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública està integrada pels òrgans superiors i òrgans directius següents:

a) Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic.

b) Sotssecretaria.

c) Direcció General de Recursos Humans i Econòmics.

d) Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària.

e) Direcció General d'Assistència Sanitària.

f) Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris.

g) Direcció General de Salut Pública.

h) Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat.

2. En els casos de vacant, absència o malaltia del titular del departament, serà aplicable el que disposa l'apartat i) de l'article 12.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell com a titular del departament, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, les exercirà temporalment la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, de la Sotssecretaria o de les direccions generals, seguint l'ordre de prelació previst en l'apartat 1 d'aquest article.

3. L'ordre esmentat serà aplicable, així mateix, als efectes de la seua substitució, per a la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, la Sotssecretaria i les direccions generals. El que s'estableix en els paràgrafs anteriors es considera sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular de la conselleria mitjançant una resolució.



Article 3. Del nivell administratiu

El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats que depenen directament dels òrgans superiors i del nivell directiu, respectivament, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.





TÍTOL II

De l'estructura i funcions dels òrgans superiors

i nivell directiu i administratiu dels serveis centrals



CAPÍTOL I

De la persona titular de la Conselleria



Article 4. De les atribucions de la persona titular de la Conselleria

1. La persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, com a titular del màxim òrgan superior del departament, exerceix totes les atribucions conferides per la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

2. La persona titular de la conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública davant de qualsevol classe d'institucions públiques i privades.



Article 5. Del Gabinet de la persona titular de la Conselleria

1. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de qui depén directament.

2. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria té al seu càrrec el manteniment de les relacions de la titular del departament amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de les altres administracions públiques. També té al seu càrrec les relacions informatives i amb els mitjans de comunicació, així com el desenvolupament de totes les funcions que se li encomanen. Al capdavant del Gabinet hi haurà una persona titular de la direcció del Gabinet, que dirigirà i coordinarà les seues actuacions.





CAPÍTOL II

De la Secretaria Autonòmica de Salut Pública

i del Sistema Sanitari Públic



Article 6. De la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic

1. La persona titular de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, sota la dependència de la persona titular de la conselleria, i de conformitat amb el que disposa l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, assumeix les competències en matèria de salut pública, assistència sanitària, coordinació i planificació sanitària, gestió i administració del sistema valencià de salut, i dirigeix i coordina en matèria sanitària els centres directius i les unitats administratives que s'adscriguen sota la seua dependència, l'acreditació, autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris i d'investigació sanitària, així com les funcions relatives a recursos farmacèutics, a la racionalització de l'ús del medicament i la coordinació de les actuacions i aplicació dels plans de salut de la Comunitat Valenciana.



2. La Secretaria Autonòmica coordina els centres directius i les unitats administratives, per a procurar una atenció centrada en la persona, i aborda les seues necessitats en funció del seu nivell de risc, des de la població sana fins als pacients crònics complexos o pal·liatius i les seues famílies, promou la participació en les decisions de salut i l'autocura, i procura la difusió a la població de la informació sobre salut i els seus determinants a la Comunitat Valenciana.

3. Promou la integració entre els components del sistema valencià de salut, per a garantir la continuïtat en la prestació assistencial, amb criteris d'equitat, qualitat i sostenibilitat, i una visió integral dels problemes de salut basada en l'atenció primària, i impulsa accions dirigides a afavorir el treball en equip i el desenvolupament de xarxes assistencials, en l'atenció integral als problemes de salut.



4. Promou accions intersectorials d'integració amb repercussió en la salut a la Comunitat Valenciana.

5. A la persona titular de la secretaria autonòmica li correspon, així mateix, resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions dels centres directius que estiguen sota la seua dependència i els actes dels quals no esgoten la via administrativa.

6. En el marc del sistema valencià de salut, a través de la coordinació dels centres directius i les unitats administratives, correspon a la secretaria autonòmica:

a) Impulsar i coordinar la consecució dels programes i l'execució dels projectes que exercisquen les unitats i centres directius sota la seua dependència, i controlar i supervisar el compliment dels objectius fixats.



b) Definir les estratègies per a l'èxit dels objectius assistencials i de salut pública, fer el seguiment dels acords de gestió, i impulsar i coordinar el seu desenvolupament i implantació.

c) Planificar l'estratègia dels recursos i mitjans adscrits al sistema valencià de salut, coordinadament amb les direccions generals competents en les matèries de recursos econòmics i recursos assistencials.



d) Fixar els criteris d'actuació del sistema valencià de salut, d'acord amb les directrius de la Generalitat, i establir els criteris generals de coordinació de tots els recursos i mitjans del sistema valencià de salut, en especial respecte a l'ordenació territorial i l'orientació a la població.



e) Coordinar les actuacions i l'aplicació dels plans de salut de la Comunitat Valenciana.

7. De la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic depenen les direccions generals següents:

a) Direcció General d'Assistència Sanitària.

b) Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris.

c) Direcció General de Salut Pública.

d) Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat.



Article 7. De les unitats administratives dependents de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic

De la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic depén el Servei de Planificació i Avaluació de Polítiques de Salut, el qual tindrà a càrrec seu les funcions següents:

a) Dirigir i coordinar el disseny, seguiment i avaluació del Pla de salut de la Comunitat Valenciana.

b) Desenvolupar, analitzar i avaluar les estratègies, projectes i programes que es desprenguen del Pla de salut, col·laborant amb altres òrgans de la Conselleria, amb la resta dels departaments de la Generalitat i amb altres agents rellevants.

c) Dissenyar, desenvolupar i analitzar les enquestes per a mesurar la salut, la qualitat de vida, el benestar i les desigualtats en salut de la població.

d) Col·laborar en el disseny, gestió, anàlisi i avaluació de les estratègies i programes per a considerar la salut en totes les polítiques de les administracions públiques.

e) Assistir tècnicament i administrativament el Consell de Salut de la Comunitat Valenciana i els consells de salut dels distints departaments de salut.





Secció primera

De la Direcció General d'Assistència Sanitària



Article 8. De la Direcció General d'Assistència Sanitària

1. La Direcció General d'Assistència Sanitària, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, i en particular les referides a planificació i gestió dels recursos assistencials, programes i serveis sanitaris, de la gestió de l'activitat assistencial i dels centres sanitaris, assegurament i sistemes d'informació sanitària, atenció sanitària a la cronicitat en integració de l'assistència, salut mental i drogodependència, urgències i emergències així com de l'avaluació de l'efectivitat clínica, de les aplicacions d'ús clínic i el seguiment de l'assistència prestada amb mitjans aliens.

2. En el desenvolupament de les competències establertes en el paràgraf anterior, procurarà una atenció centrada en la persona, i abordarà les seues necessitats en funció del seu nivell de risc i promourà la participació del pacient en les decisions de salut i l'autocura. Així mateix, promourà la transformació del model assistencial per a garantir un sistema d'atenció amb total integració entre els serveis assistencials de manera que es garantisca la continuïtat dels processos en la prestació assistencial, amb criteris d'equitat, qualitat i sostenibilitat. Un model assistencial basat en la visió integral dels problemes de salut orientats des de l'atenció primària.

3. A la Direcció General d'Assistència Sanitària li correspon la coordinació funcional dels sistemes d'informació de l'assistència integrada, la definició de millores i noves propostes en les aplicacions d'ús clínic, així com la coordinació funcional de la gestió del sistema normalitzat de catàlegs de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en els aspectes relacionats amb les aplicacions clíniques. Aquestes competències es desenvoluparan mitjançant coordinació en cada un dels departaments que, a més, col·laboraran amb les gerències en matèria d'estadístiques i avaluació assistencial.

4. Especialment, en el desenvolupament de les seues competències, la Direcció General d'Assistència Sanitària assumeix el desenvolupament de les funcions en matèria coordinació de salut mental a la qual correspon la coordinació de l'actuació de les unitats de salut mental, que tenen com a prestació bàsica l'atenció integral al pacient, impulsar la integració de les persones amb problemes de salut mental, gestionar i planificar els serveis i programes de salut mental, impulsar i coordinar l'execució de l'estratègia en salut mental de la Comunitat Valenciana, així com el seguiment de les accions previstes, el seguiment i avaluació dels indicadors d'activitat dels centres d'atenció als pacients de salut mental, així com la coordinació amb les unitats, serveis i programes d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius.



Article 9. De les unitats administratives de la Direcció General d'Assistència Sanitària

1. La Direcció General d'Assistència Sanitària s'estructura en les unitats següents:

A) Subdirecció General de Planificació i Organització Assistencial, de la qual, al seu torn depenen:

a) Servei d'Assegurament Sanitari.

b) Servei de Planificació de Programes i Serveis Sanitaris.

c) Servei de Disseny de Model i Estratègies Assistencials.



B) Subdirecció General d'Activitat Assistencial Integrada, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Gestió Assistencial.

b) Servei de Gestió de les Drogodependències i altres Trastorns Addictius.

c) Servei d'Atenció Sanitària a les Urgències i les Emergències.

d) Servei de Transformació del Model Assistencial.



C) Subdirecció General d'Avaluació de la Gestió Assistencial, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei d'Anàlisi de Sistemes d'Informació Sanitària.

b) Servei d'Avaluació Assistencial.

c) Servei d'Aplicacions Clíniques.

2. A la Subdirecció General de Planificació i Organització Assistencial li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:

A) El Servei d'Assegurament Sanitari, que exercirà les funcions següents:

a) Gestionar el Sistema d'Informació Poblacional (SIP) de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

b) Proporcionar informació poblacional adequada per a la gestió del Mapa Sanitari de la Comunitat Valenciana.

c) Fer efectiu el reconeixement de la condició d'assegurat o beneficiari per l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), per mitjà de l'expedició de la targeta sanitària individual.

d) Tramitar els expedients i expedir documents d'assistència sanitària i d'inclusió en el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (SIP), en aquells casos legalment previstos, la via d'accés dels quals a la prestació d'assistència sanitària del Sistema Nacional de Salut és diferent de la que correspon a les persones assegurades i beneficiàries.

e) Facilitar la interconnexió entre el Sistema d'Informació Poblacional (SIP) i els diferents sistemes d'informació sanitària vinculats a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o altres conselleries.



f) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació, en l'àmbit de l'activitat del servei.



B) El Servei de Planificació de Programes i Serveis Sanitaris, que exercirà les funcions següents:

a) Desenvolupar la cartera de serveis i el catàleg de prestacions dels centres sanitaris.

b) Planificar noves fórmules organitzatives dels centres sanitaris.



c) Potenciar el desenvolupament i la implantació de programes sanitaris així com el seguiment i avaluació d'aquests.

d) Gestionar estratègies i iniciatives per a la implantació de programes de salut.

e) Planificació i organització dels serveis assistencials.

f) Definir els aspectes assistencials relacionats amb les prestacions que han de ser objecte de contractes i convenis amb centres i serveis aliens a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut, i les seues característiques, en coordinació amb la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics.

g) Establir criteris assistencials per a la realització d'activitat assistencial amb mitjans aliens per derivació de pacients a centres i serveis externs a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut

h) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació, en l'àmbit de l'activitat del servei.



C) El Servei de Disseny de Model i Estratègies Assistencials, que exercirà les funcions següents:

a) Elaboració d'estratègies, protocols i guies de pràctica clínica orientades als sistemes d'informació assistencial.

b) Desenvolupar fórmules per a l'atenció de pacients crònics complexos i pal·liatius i persones cuidadores.

c) Disseny de models coordinats d'atenció a la cronicitat entre atenció primària, unitats d'hospitalització domiciliària (UHD), hospital d'atenció a la cronicitat i llarga estada (HACLES) i recursos socials i sanitaris.

d) Impulsar la política sociosanitària, en el marc de les estratègies del sistema valencià de salut per a l'atenció sanitària a les persones majors i a les persones malaltes cròniques de la Comunitat Valenciana.

e) Coordinar la incorporació d'iniciatives de salut als dispositius i unitats del Consell i altres administracions i institucions.

f) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació, en l'àmbit de l'activitat del servei.



3. A la Subdirecció General d'Activitat Assistencial Integrada li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:

A) El Servei de Gestió Assistencial, que exercirà les funcions següents:

a) Gestió i coordinació de l'activitat assistencial amb mitjans propis.

b) Aplicar mesures de gestió de l'activitat assistencial encaminades a garantir l'accessibilitat (garantia de no-demora, llistes d'espera).



c) Aplicar mesures de gestió de l'activitat assistencial encaminades a garantir la sostenibilitat.

d) Validació de l'activitat assistencial amb mitjans aliens per derivació de pacients a centres i serveis externs a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut

e) Coordinació de l'activitat de trasplantaments.

f) Coordinació del centre de transfusions.

g) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació, en l'àmbit de l'activitat del servei.



B) El Servei de Gestió de les Drogodependències i Altres Trastorns Addictius, que exercirà les funcions següents:

a) Coordinació de les unitats, serveis i programes d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius.

b) Coordinació de les unitats, serveis i programes d'atenció a les drogodependències en coordinació amb altres unitats de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

c) Preparació i tramitació dels convenis, concerts i subvencions en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

d) Tramitació dels expedients d'acreditació i registre dels centres i serveis d'atenció i prevenció de drogodependències.

e) Tramitació dels expedients sancionadors en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.

f) Les altres funcions de gestió administrativa en relació amb les unitats, serveis i programes d'atenció i prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius.

g) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació, en l'àmbit de l'activitat del servei.



C) El Servei d'Atenció Sanitària a les Urgències i les Emergències, que exercirà les funcions següents:

a) Planificació i avaluació dels recursos sanitaris d'urgències i emergències, i proposar l'adequació d'aquests per a la correcta atenció a les urgències i emergències de forma integrada i eficaç.

b) Disseny, implantació, coordinació i avaluació de la cartera de serveis, plataforma tecnològica i procediments funcionals dels centres d'informació i coordinació d'urgències.

c) Desenvolupar, implantar i avaluar el sistema d'informació de l'assistència a urgències i emergències i coordinar-lo i integrar-lo en els sistemes d'informació sanitaris.

d) Disseny, implantació, gestió i avaluació del sistema de comunicacions de ràdio de la xarxa de la Generalitat en els recursos sanitaris.

e) Realitzar el control i avaluació de l'activitat urgent de tots els dispositius que presten atenció a la urgència i emergència en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i la seua integració amb la resta de serveis assistencials.

f) Coordinar els recursos sanitaris en emergències amb els organismes no sanitaris implicats en la resposta a catàstrofes i emergències. Participar en l'elaboració dels plans de protecció civil i mantindre actualitzats els plans d'emergències i la seua difusió en l'organització sanitària.

g) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació.



D) Servei de Transformació del Model Assistencial, que exercirà les funcions següents:

a) Orientar l'atenció primària cap al model de cronicitat basat en la comunitat.

b) Implantar estratègies de cures pal·liatives i atenció al pacient crònic complex en la comunitat.

c) Impulsar les accions d'autocura i participació activa de pacients.



d) Desenvolupar i implantar fórmules d'integració assistencial per als que requerisquen cures pal·liatives i de les persones cuidadores.

e) Implantar accions de transformació de l'assistència sanitària cap a la cronicitat i l'atenció al final de la vida.

f) Proposar indicadors alineats amb els acords de gestió, el seu seguiment i avaluació, en l'àmbit de l'activitat del servei.

4. A la Subdirecció General d'Avaluació de la Gestió Assistencial li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:



A) El Servei d'Anàlisi de Sistemes de la Informació Sanitària, que exercirà les funcions següents:

a) Coordinar i unificar les iniciatives d'administració explotació i anàlisi de dades.

b) Garantir la fiabilitat, qualitat i unicitat de la informació emmagatzemada en els diferents sistemes d'informació.

c) Administrar l'accés als sistemes de gestió del coneixement atenent als criteris establits pels responsables de la informació, i vetlar per la confidencialitat de la informació.

d) Establir normes, estàndards i metodologies per a la gestió de la informació sanitària que garantisquen la seua homogeneïtat.

e) Desenvolupar i coordinar el funcionament del Sistema Normalitzat de Catàlegs de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que mantinga a disposició de les diverses aplicacions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública el conjunt de catàlegs corporatius compartits, garantir-ne la unicitat, i també la consistència i normalització de continguts.

f) Coordinar les actuacions de les unitats de documentació clínica i admissió dels departaments.

g) Gestionar les dades i sistemes d'informació, tant ambulatoris com hospitalaris, dels centres sanitaris de la Comunitat Valenciana.



h) Col·laborar amb el ministeri amb competències en matèria de planificació d'estadística sanitària i proporcionar la informació estadística de dades d'activitat assistencial de la Comunitat Valenciana.

i) Elaborar informes de contingut assistencial.

j) Elaborar estadístiques d'activitat assistencial.

k) Gestionar la sol·licitud de dades, tractament, explotació i entrega de les dades tant del sistema d'informació ambulatòria com hospitalària.





B) El Servei d'Avaluació Assistencial, que exercirà les funcions següents:

a) Avaluació i assignació dels recursos assistencials, proposant l'adequació d'aquests per a la correcta prestació d'una assistència sanitària integral, integrada, eficaç, eficient, segura, oportuna, orientada al pacient, homogènia i adaptada a la normativa vigent.

b) Estudiar i proposar les modificacions en el mapa sanitari basades en les necessitats de salut de la població i el seu accés equitatiu als recursos.

c) Elaboració, seguiment i avaluació dels indicadors de l'activitat assistencial, integrats dins del quadre de comandaments.

d) Seguiment i avaluació dels recursos i indicadors d'activitat dels centres d'atenció a pacients crònics i de llarga estada (HACLE).



e) Monitorització, anàlisi i aplicació de mesures per a la consecució d'objectius establits en els acords de gestió del sistema valencià de salut



f) Avaluació i seguiment de les mesures de gestió clínica implementades en els departaments.

g) Avaluar les noves fórmules organitzatives dels centres sanitaris.



h) Realitzar l'avaluació de l'activitat assistencial concertada.

i) Avaluació de l'activitat assistencial amb mitjans aliens per derivació de pacients a centres i serveis externs a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut.



C) El Servei d'Aplicacions Clíniques, que exercirà les funcions següents:

a) Coordinar funcionalment els sistemes i programes integrats en el projecte d'informatització de l'assistència sanitària integrada de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Publica.

b) Coordinar funcionalment la interoperabilitat semàntica i la implantació assistencial de les aplicacions clíniques.

c) Coordinar el personal responsable funcional de les aplicacions clíniques designats per la direcció general.

d) Garantir la difusió de les noves versions i continguts de les aplicacions clíniques a través dels consultors d'aplicacions dels departaments de salut, dependents de les unitats de documentació clínica.



e) Coordinar la formació en aplicacions clinicoassistencials.

f) Dissenyar el pla de comunicació per al millor coneixement de les aplicacions clinicoassistencials en els departaments i centres sanitaris.



g) Vetlar perquè les aplicacions clíniques tinguen com a centre el procés assistencial dels ciutadans i pacients atesos per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

h) Establir processos comuns per mitjà de criteris normalitzats per a l'ús, desenvolupament i adaptació de les aplicacions clíniques.

i) Avaluació de la integració de les aplicacions clíniques amb el procés assistencial.

j) Avaluació de l'ús i del grau d'implantació de les aplicacions clinicoassistencials.





Secció segona

De la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris



Article 10. De la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris

1. La Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, i en particular les referides a la planificació de recursos farmacèutics, ordenació, racionalització i control de l'ús del medicament, provisió i assistència farmacèutica, així com prestacions complementàries.

2. En el desenvolupament de les competències establides en el paràgraf anterior caldrà ajustar-se especialment a les funcions següents: disseny i implementació efectiva d'estratègies per a l'optimització i integració farmacoterapèutica, l'ús racional dels medicaments i productes sanitaris, el desenvolupament, explotació i implementació dels sistemes d'informació necessaris perquè tots els grups d'interés disposen de la informació adequada per a la presa de decisions quant al procés de gestió i utilització del medicament i la innovació en la gestió de productes farmacèutics, així com el desenvolupament del programa d'estudis clínics per a coordinar, gestionar, promoure i garantir la correcta execució de la investigació clínica amb medicaments i productes sanitaris realitzada a la Comunitat Valenciana, fixant i adaptant els procediments, regulació i criteris per a la seua implementació i com a referent de transparència i accés a la informació generada en aquest àmbit orientada tant al professional com a la ciutadania.





Article 11. De les unitats administratives de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris

1. La Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris s'estructura en les unitats següents:

A) Servei d'Ordenació, Control i Vigilància de Productes Farmacèutics.



B) Subdirecció General d'Optimització i Integració, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Prestació Farmacèutica i Dietoterapèutica.

b) Servei de Prestació Ortoprotètica i Complementària.



2. Directament dependent de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris, s'adscriu el Servei d'Ordenació, Control i Vigilància de Productes Farmacèutics, que exercirà les funcions següents:



a) Planificar, coordinar, avaluar i millorar les actuacions de la Xarxa Autonòmica de Vigilància de Productes Farmacèutics així com del Centre Valencià de Farmacovigilància.

b) Coordinar, avaluar i millorar el sistema operatiu de gestió d'alertes farmacèutiques, desabastiments, subministrament insuficient i comunicació de riscos de medicaments.

c) Gestionar i coordinar l'actuació de la comissió d'estudis postcomercialització de productes sanitaris.

d) Realitzar la gestió i coordinació del marc d'activitats, així com el control efectiu en matèria de distribució de medicaments, indústria farmacèutica i cosmètica.

e) Realitzar la gestió i coordinació del marc d'activitats, així com el control efectiu en matèria d'estupefaents i psicòtrops.

f) Realitzar la gestió i coordinació del marc d'activitats, així com el control efectiu sobre ordenació de productes sanitaris.

g) Fixar els criteris i procediments d'autorització, classificació i registre dels centres, serveis i establiments farmacèutics, així com d'aquells centres, establiments i serveis l'objecte dels quals siguen els productes sanitaris.

h) Desenvolupar, avaluar i millorar mesures per a l'optimització i ús racional dels productes sanitaris, excloent-ne els productes inclosos en assistència ortoprotètica.

i) Garantir el desenvolupament, implementació i millora del sistema d'informació, control i ordenació de medicaments i productes sanitaris.



j) Realitzar la gestió i coordinació del marc d'activitats, així com el control efectiu sobre la regulació dels medicaments veterinaris.



k) Planificar els recursos farmacèutics i fixar els criteris d'autorització i definició de les condicions de l'exercici de l'activitat professional farmacèutica.

l) Realitzar la gestió i coordinació del marc d'activitats, així com el control efectiu de l'organització i vigilància dels serveis d'urgències, torns de guàrdia, horaris, vacances i de l'assistència prestada per les oficines de farmàcia i la resta de serveis i establiments farmacèutics.





3. A la Subdirecció General d'Optimització i Integració li correspon:



a) Garantir el desenvolupament, avaluació i millora de l'estratègia d'optimització i integració de la farmacoteràpia en el procés d'utilització del medicament, que permeta la continuïtat assistencial.

b) Garantir el desenvolupament, avaluació i millora de mesures per a l'optimització i ús racional dels productes d'assistència ortoprotètica.

c) Garantir la constitució i funcionament correcte de les comissions i comités que es consideren oportuns per a garantir la presa de decisions experta en la utilització dels productes farmacèutics.

d) Garantir el correcte desenvolupament i orientar cap a l'eficiència les propostes d'adquisició de medicaments i productes sanitaris per la Central de Compres a través de concursos públics.

e) Garantir el desenvolupament, la implementació i millora dels sistemes d'informació sanitaris corporatius de prestació i control farmacèutic i d'assistència ortoprotètica i tots aquells sistemes d'informació i bases de dades que permeten millorar el procés d'utilització del medicament.

f) Planificar, coordinar, dirigir, controlar i supervisar els serveis següents:



A) El Servei de Prestació Farmacèutica i Dietoterapèutica, que exercirà les funcions següents:

a) Desenvolupar, avaluar i millorar mesures i programes per a l'optimització i ús racional del medicament i productes dietoterapèutics.

b) Desenvolupar, avaluar i millorar les mesures per a l'atenció farmacoterapèutica integral que permeta la continuïtat assistencial entre els diferents àmbits de l'assistència sanitària.

c) Gestionar i coordinar la prestació farmacèutica i dietoterapèutica del sistema valencià de salut, tant la referida a l'atenció primària, com l'hospitalària i sociosanitària.

d) Participar en els comités i estructures dirigides a l'ús racional del medicament.

e) Garantir el desenvolupament, avaluació i millora de programes específics en el Centre Autonòmic d'Informació de Medicaments (CAVIME).

f) Proposar els medicaments i les condicions d'adquisició per la Central de Compres en els concursos públics i avaluar periòdicament el seu impacte, fomentar les licitacions d'equivalents terapèutics.



g) Gestionar i coordinar l'actuació de la comissió d'estudis postcomercialització de medicaments.

h) Elaborar, revisar i supervisar els concerts que fixen la prestació farmacèutica amb col·legis professionals i proveïdors en matèria d'utilització de medicaments i productes dietoterapèutics en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

i) Distribuir i controlar els segells i talonaris de receptes oficials del sistema valencià de salut



B) El Servei de Prestació Ortoprotètica i Complementària, que exercirà les funcions següents:

a) Desenvolupar, avaluar i millorar mesures i programes per a l'optimització i ús racional dels productes d'assistència ortoprotètica.

b) Gestionar i coordinar l'assistència ortoprotètica.

c) Gestionar i coordinar el reintegrament de despeses de l'assistència sanitària i transport sanitari no concertat i no sanitari.

d) Gestionar i coordinar l'actuació de la comissió reguladora de la prestació ortoprotètica i les subcomissions clíniques existents.

e) Col·laborar i impulsar l'actuació de la comissió d'estudis de postcomercialització de productes sanitaris, pel que fa a material ortoprotètic.

f) Garantir el desenvolupament, implementació i millora del sistema d'informació de prescripció i control del material ortoprotètic a través dels sistemes d'informació sanitària corporatius.

g) Elaborar, revisar i supervisar els concerts amb proveïdors en matèria de material ortoprotètic en l'àmbit del sistema valencià de salut



h) Regular les autoritzacions de dietes d'estada per assistència sanitària.

i) Informar sobre les qüestions relatives a convenis internacionals.



j) Gestionar l'autorització a les empreses, per als seus serveis de prevenció, de l'assistència medicofarmacèutica dels seus treballadors.





Secció tercera

De la Direcció General de Salut Pública



Article 12. De la Direcció General de Salut Pública

1. La Direcció General de Salut Pública, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, i en particular les referides a la coordinació de centres i programes de salut pública i estratègies de salut especialment orientades cap a la prevenció, protecció i a la promoció de la salut, vigilància i control epidemiològic, seguretat alimentària i totes aquelles accions que garantisquen la salut de la població. S'adscriu a aquesta Direcció General el Laboratori de Salut Pública de València.



2. La Direcció General de Salut Pública exercirà les seues competències i funcions basant-se en els principis de professionalitat, eficiència, qualitat, innovació i transparència, facilitarà la participació i tindrà en compte l'equitat, multidisciplinarietat i intersectorialitat en l'exercici de la seua tasca.

3. A la Direcció General de Salut Pública li correspon, respecte a les unitats i serveis centrals i territorials dependents d'aquesta, planificar coordinar i avaluar les actuacions, promoure la qualitat i la innovació en salut pública i promoure la investigació, la difusió i la transferència de la informació i del coneixement.



Article 13. De les unitats administratives de la Direcció General de Salut Pública

1. La Direcció General de Salut Pública s'estructura en les unitats següents:

A) Subdirecció General de Promoció de la Salut i Prevenció, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Sanitari.



b) Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en les Etapes de la Vida.

c) Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral.



B) Subdirecció General d'Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Vigilància i Control Epidemiològic.

b) Servei d'Estudis Epidemiològics i Estadístiques Sanitàries.



C) Subdirecció General de Seguretat Alimentària i Laboratoris de Salut Pública de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Planificació i Anàlisi Alimentària.

b) Servei de Gestió del Risc Alimentari.



2. A la Subdirecció General de Promoció de la Salut i Prevenció li correspon:

a) Establir la cartera de serveis i els programes de prevenció, protecció i promoció de la salut basats en la intervenció comunitària i actius en salut, en coordinació i amb la participació activa dels agents i serveis de l'administració pública, assistencials i comunitaris rellevants.



b) Formular, coordinar, desenvolupar i avaluar l'estratègia d'acció local de salut a través de la creació de xarxes intersectorials de salut en els entorns físics (ciutats, barris i pobles), incorporant la perspectiva d'equitat i de reducció de les desigualtats en salut, i establir estratègies específiques dirigides a col·lectius d'especial vulnerabilitat.



c) Planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar els serveis següents:



A) El Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Sanitari, que exercirà les funcions següents:

a) Proposar la cartera de serveis i els programes de promoció de la salut i prevenció aplicables a l'abordatge de problemes de salut pels serveis sanitaris en coordinació i amb la participació activa dels agents i serveis de l'Administració pública, assistencials i comunitaris rellevants.

b) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar programes de base poblacional per a la detecció precoç del càncer l'eficàcia i eficiència dels quals estiga demostrada basant-se en el coneixement científic disponible i amb garantia de cobertura àmplia sobre el col·lectiu destinatari.

c) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar programes de base poblacional per a la detecció precoç d'altres malalties no tumorals l'eficàcia i eficiència dels quals estiga demostrada basant-se en el coneixement científic disponible i amb garantia de cobertura àmplia sobre el col·lectiu destinatari.

d) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries en matèria d'investigació per a les malalties susceptibles de prevenció a través del diagnòstic precoç.

e) Col·laborar en el manteniment dels sistemes d'informació de la Comunitat Valenciana relacionats amb les malalties susceptibles de prevenció a través del diagnòstic precoç.



B) El Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en les Etapes de la Vida, que exercirà les funcions següents:

a) Proposar la cartera de serveis i els programes de promoció de la salut i prevenció aplicables a les etapes de la vida en coordinació i amb la participació activa dels agents i serveis de l'administració pública, assistencials i comunitaris rellevants.

b) Definir els criteris en matèria de vacunació de la població infantil i adulta de la Comunitat Valenciana, així com la gestió del programa de vacunes en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes intersectorials de salut dirigits a millorar l'estat de salut de la població dels distints entorns educatius: escoles promotores de la salut, universitats saludables i educació de persones adultes i majors.



d) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes de salut dirigits a millorar l'estat de salut en la infància i en l'adolescència, incloent-hi la prevenció dels problemes de salut amb especial rellevància en aquestes etapes vitals, com ara els de salut bucodental, salut mental, violència, sobrepés i obesitat o trastorns de la conducta alimentària.



e) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes de salut dirigits a millorar l'estat de salut de les dones durant l'embaràs, part i puerperi.

f) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes de salut dirigits a millorar l'estat de salut en adults i majors, com ara els programes d'envelliment actiu o atenció a la cronicitat.

g) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar altres plans i programes de salut dirigits a millorar l'estat de salut en les distintes etapes de la vida, com ara els dirigits a alimentació i activitat física, salut sexual i reproductiva o seguretat viària.

h) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries en matèria d'investigació per a la promoció de la salut i prevenció en les etapes de la vida.

i) Col·laborar en el manteniment dels sistemes d'informació de la Comunitat Valenciana relacionats amb la promoció de la salut i prevenció en les etapes de la vida.



C) El Servei de Promoció de la Salut i Prevenció en l'Entorn Laboral, que exercirà les funcions següents:

a) Proposar la cartera de serveis i els programes de promoció de la salut i prevenció aplicables a l'entorn laboral en coordinació amb l'administració laboral i amb la participació activa dels agents i serveis de l'administració pública, assistencials i comunitaris rellevants.



b) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes per a la vigilància i control dels problemes de salut i malalties relacionats amb el treball, especialment de les malalties professionals.

c) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes per a la vigilància de la salut postocupacional.

d) Dissenyar, gestionar, analitzar i avaluar plans i programes per a fomentar la salut dels treballadors i les bones pràctiques en matèria de salut laboral.

e) Desenvolupar i avaluar les competències de l'administració sanitària en matèria de prevenció de riscos laborals, entitats col·laboradores de la Seguretat Social i productes químics.

f) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries en matèria d'investigació per a la prevenció i promoció de la salut en l'entorn laboral.

g) Col·laborar en el manteniment dels sistemes d'informació de la Comunitat Valenciana relacionats amb la prevenció i promoció de la salut en l'entorn laboral.



4. A la Subdirecció General d'Epidemiologia, Vigilància de la Salut i Sanitat Ambiental li correspon:

a) Planificar, normalitzar, ordenar i avaluar les actuacions de vigilància sanitària i control de: aigua de consum humà, instal·lacions amb probabilitat de generar proliferació i dispersió de legionel·la, piscines, activitats d'esplai i oci, vectors i altres riscos ambientals.



b) Planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar els serveis següents:

A) El Servei de Vigilància i Control Epidemiològic, que exercirà les funcions següents:

a) Dissenyar, desenvolupar, gestionar, analitzar i avaluar la vigilància epidemiològica de les malalties transmissibles a través del sistema de notificació de malalties.

b) Dissenyar, desenvolupar, gestionar analitzar i avaluar la vigilància epidemiològica de les infeccions relacionades amb l'assistència sanitària.

c) Dissenyar, desenvolupar, gestionar, analitzar i avaluar la Xarxa de Vigilància Microbiològica de la Comunitat Valenciana (REDMIVA).

d) Gestionar, controlar, coordinar i avaluar la investigació i les actuacions davant de brots epidèmics i malalties emergents per mitjà del sistema d'alerta precoç i resposta.

e) Gestionar el sistema d'alerta precoç i resposta de la Comunitat Valenciana i la seua coordinació amb altres xarxes nacionals o de comunitats autònomes.

f) Dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar els programes específics de prevenció i control de malalties transmissibles.

g) Difondre la informació procedent de la vigilància epidemiològica a tots els nivells de la Xarxa Valenciana de Vigilància en Salut Pública.



h) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries per a la investigació en matèria de vigilància i control epidemiològic.



B) El Servei d'Estudis Epidemiològics i Estadístiques Sanitàries, que exercirà les funcions següents:

a) Dissenyar, desenvolupar, gestionar i analitzar el Sistema d'Informació en Salut Pública que permeta conéixer i actuar sobre l'estat de salut de la població, les desigualtats en salut i els seus determinants, així com gestionar la difusió d'aquesta informació a tots els nivells del sistema sanitari i agents rellevants.

b) Realitzar l'anàlisi epidemiològica sistemàtica de l'estat de salut.



c) Realitzar els estudis epidemiològics específics per a un millor coneixement de la situació de salut de la Comunitat Valenciana.

d) Dissenyar, desenvolupar, gestionar i avaluar el Sistema d'Informació de Càncer, la Xarxa Sentinella Sanitària, el Registre d'Interrupcions Voluntàries de l'Embaràs, el Registre de Malalts Renals i altres sistemes d'informació d'interés en salut pública.

e) Realitzar l'estudi i anàlisi epidemiològica de la mortalitat i les seues causes.

f) Elaborar les estadístiques sanitàries derivades de la informació epidemiològica.

g) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries per a la investigació epidemiològica i en matèria d'estadístiques sanitàries.



5. A la Subdirecció General de Seguretat Alimentària i Laboratoris de Salut Pública li correspon:

a) Dirigir, gestionar, establir la cartera de serveis i avaluar els laboratoris de salut pública.

b) Impulsar el desenvolupament de noves metodologies analítiques en el camp dels laboratoris de salut pública.

c) Dirigir, gestionar i avaluar el Laboratori de Salut Pública de València.

d) Coordinar l'activitat analítica amb altres laboratoris de la Comunitat Valenciana, nacionals i internacionals.

e) Planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar els serveis següents:



A) El Servei de Planificació i Anàlisi Alimentària, que exercirà les funcions següents:

a) Elaborar, actualitzar i avaluar el Pla de seguretat alimentària.

b) Planificar l'organització dels controls oficials d'aliments i establiments alimentaris.

c) Avaluar els resultats de les actuacions del control oficial.

d) Gestionar el Sistema d'Informació de Seguretat Alimentària.

e) Gestionar el Sistema de Gestió de la Qualitat Alimentària.

f) Verificar si els controls oficials s'apliquen de forma efectiva i si són adequats per a assolir els objectius de la legislació pertinent.

g) Analitzar les necessitats de formació dels professionals i organitzar els plans docents en aquesta matèria.

h) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries en matèria d'investigació per a la planificació i anàlisi alimentària, analitzar les necessitats de formació dels professionals i organitzar els plans docents en aquesta matèria, tot això sense perjudici de les competències atribuïdes a l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.

i) Col·laborar en el manteniment dels sistemes d'informació de la Comunitat Valenciana relacionats amb la planificació i anàlisi alimentària.



B) El Servei de Gestió del Risc Alimentari, que exercirà les funcions següents:

a) Dur a terme la vigilància i control sanitari de la producció, transformació, distribució i venda d'aliments i productes relacionats directament o indirectament amb els aliments, incloent-hi el seguiment i la correcció dels incompliments de la legislació alimentària.

b) Participar en l'elaboració, gestionar i avaluar els programes de control oficial d'aliments.

c) Tramitar l'autorització sanitària per al funcionament dels establiments alimentaris que elaboren, envasen i emmagatzemen productes d'origen animal.

d) Tramitar els expedients per a la inscripció en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments i en el Registre Sanitari d'Establiments Alimentaris Menors.

e) Avaluar la idoneïtat de la informació continguda en l'etiquetatge de complements alimentaris i productes alimentaris destinats a una alimentació especial i informar l'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició.

f) Verificar l'adequació de la informació facilitada al consumidor dels productes alimentaris.

g) Gestionar les alertes alimentàries, expedients d'informació i altres en el context del Sistema Coordinat d'Intercanvi Ràpid d'Informació.

h) Dur a terme els controls necessaris requerits per a l'exportació a països tercers.

i) Dur a terme el control de carns fresques en escorxadors i del benestar animal durant les operacions de descàrrega, estabulació i atordiment.

j) Avaluar la conformitat de les guies de sistemes basats en anàlisi de perills i control de punts crítics.

k) Elaborar instruccions documentades per al desenvolupament dels programes de control oficial d'aliments.

l) Impulsar les accions i recerca de sinergies necessàries en matèria d'investigació per a la gestió del risc alimentari.

m) Col·laborar en el manteniment dels sistemes d'informació de la Comunitat Valenciana relacionats amb la gestió del risc alimentari.







Secció quarta

De la Direcció General d'Investigació,

Innovació, Tecnologia i Qualitat



Article 14. De la Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat

La Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat, sota la dependència de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, i en particular les referides a coordinació i avaluació del marc global per al desenvolupament de la investigació i la innovació en matèria de salut amb l'objecte d'impulsar un model de ciència excel·lent i aplicada a les necessitats de la ciutadania, l'avaluació de les tecnologies sanitàries i els procediments clínics, les competències en matèria de sistemes i tecnologies de la informació i la comunicació en l'àrea de sanitat, la promoció, avaluació i millora de la qualitat assistencial i seguretat del pacient, la col·laboració amb les associacions de pacients, de ciutadans i de voluntariat i vetlar pel compliment de la protecció dels drets dels pacients, així com gestionar els requisits i procediments per a l'acreditació, autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris.





Article 15. De les unitats administratives de la Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat

1. La Direcció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat s'estructura en les unitats següents:



A) Subdirecció General d'Investigació, Innovació, Tecnologies i Qualitat, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei d'Investigació Sanitària, Innovació en Salut i Avaluació de Tecnologies Sanitàries.

b) Servei d'Avaluació de la Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient.

c) Servei d'Atenció i Comunicació amb el Pacient.

d) Servei d'Acreditació, Autorització i Registre de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris.



B) Subdirecció General de Sistemes d'Informació per a la Salut, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei d'Infraestructures de Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

b) Servei de Gestió de Projectes de Tecnologies de la Informació i la Comunicació.



2. A la Subdirecció General d'Investigació, Innovació, Tecnologia i Qualitat li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar els serveis següents:

A) El Servei d'Investigació Sanitària, Innovació en Salut i Avaluació de Tecnologies Sanitàries, que exercirà les funcions següents:



a) Establir, gestionar, coordinar i avaluar un marc global que permeta el desenvolupament de la investigació en l'àmbit sanitari.

b) Promoure i facilitar el desenvolupament de la investigació orientada a la fonamentació científica en la presa de decisions en matèria de salut, amb especial atenció a la seua rellevància, qualitat i aplicació de resultats a la pràctica clínica, així com promoure la innovació en l'àmbit de la salut i fomentar la participació en projectes innovadors que permeten el desenvolupament en el Sistema Valencià de Salut de solucions avançades i eficients.

c) Organitzar, gestionar, coordinar i avaluar les diferents activitats encaminades a l'impuls i foment de la investigació sanitària i de la innovació en l'àmbit de la salut.

d) La coordinació dels centres i estructures de gestió d'investigació vinculades a l'àmbit sanitari públic de la Comunitat Valenciana, a excepció de les funcions atribuïdes al Servei de Gestió de Fundacions, Consorcis i Prestacions Externes.

e) L'impuls, la coordinació i el seguiment d'iniciatives de col·laboració publicoprivades en matèria d'investigació sanitària i biomèdica i de plataformes cientificotecnològiques que promoguen el desenvolupament i la innovació en el camp de la salut.

f) Participar amb altres òrgans i institucions de l'àmbit de la Conselleria en el seguiment i desenvolupament dels plans i projectes d'investigació, desenvolupament i innovació sanitària.

g) Afavorir la col·laboració amb tots els centres i institucions que desenvolupen funcions i activitats d'investigació en l'àmbit de la salut a la Comunitat Valenciana.

h) Reconéixer l'interés sanitari per a actes de caràcter científic que tinguen lloc a la Comunitat Valenciana.

i) Avaluar les tecnologies sanitàries, els procediments clínics i l'impacte social de la investigació, com a suport a les decisions clíniques, de salut pública i de gestió.

j) Identificar i informar sobre les tecnologies i procediments nous i establits en l'àmbit de la salut que necessiten avaluació.

k) Establir l'impacte en l'àmbit de la salut, econòmic, ètic i social, determinat per l'ús de diferents tecnologies i procediments.



l) Revisar, avaluar i sintetitzar la informació científica quant al seu impacte sanitari, econòmic, social i ètic, tant en tecnologies i procediments nous com ja existents.

m) Contribuir a l'adequada formació dels professionals que treballen en el sistema sanitari per a aconseguir la utilització correcta de la tecnologia.

n) Participar en les estructures i xarxes d'avaluació de tecnologies que existisquen en l'àmbit nacional i en altres territoris.



B) El Servei d'Avaluació de la Qualitat Assistencial i Seguretat del Pacient, que exercirà les funcions següents:

a) Establir estratègies per a l'avaluació contínua de la qualitat assistencial i seguretat del pacient.

b) Promoure la millora contínua de la qualitat assistencial i seguretat del pacient en els centres i serveis assistencials i en les unitats administratives de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

c) Certificar la qualitat de centres i serveis sanitaris per mitjà de criteris de qualitat establits en manuals de qualitat elaborats per la Conselleria.

d) Establir criteris per a la designació de les unitats de referència del Sistema Valencià de Salut

e) Gestionar el Registre Autonòmic de Certificació en Qualitat i Seguretat de Centres i Serveis Sanitaris.



C) El Servei d'Atenció i Comunicació amb el Pacient, que exercirà les funcions següents:

a) Potenciar la relació i col·laboració amb les associacions de pacients, de la ciutadania, del voluntariat i la resta d'associacions i entitats, així com gestionar qualsevol actuació en relació amb aquestes.



b) Promoure la divulgació d'informació sanitària orientada al pacient.

c) Impulsar actuacions encaminades a l'aprenentatge de l'autocura dels pacients.

d) Coordinar l'actuació dels serveis d'atenció i informació al pacient dels centres sanitaris.

e) Expedir les targetes d'identificació del personal que presta serveis en els centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

f) Analitzar i avaluar les queixes, suggeriments i agraïments formulats pels pacients de la Comunitat Valenciana a fi de contribuir a la millora contínua dels serveis sanitaris.

g) Vetlar pel compliment de la protecció dels drets dels pacients reconeguts en la legislació vigent.

h) Col·laborar amb altres institucions i organismes amb competències en matèria de drets i obligacions dels pacients.

i) Gestionar el Registre de Voluntats Anticipades de la Comunitat Valenciana i la seua connexió amb el Registre Nacional d'Instruccions Prèvies.



D) El Servei d'Acreditació, Autorització i Registre de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris, que exercirà les funcions següents:



a) Establir els requisits i el procediment per a l'autorització sanitària dels centres i serveis sanitaris.

b) Gestionar el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris.

c) Tramitar la designació de les unitats de referència del sistema valencià de salut

d) Autoritzar la creació de biobancs a la Comunitat Valenciana.

e) Gestionar el Registre Autonòmic de Biobancs de la Comunitat Valenciana.

f) Autoritzar els centres amb activitat d'extracció i trasplantament d'òrgans, teixits i cèl·lules.

g) Certificar el compliment dels requisits de les institucions sanitàries per a l'elaboració de concerts i convenis en el desenvolupament de la docència universitària.

h) Col·laborar amb altres organismes amb competències en matèria de registre de biobancs i de centres, serveis i establiments sanitaris.



i) Coordinar les unitats territorials amb competència en matèria d'acreditació i autorització de centres i serveis sanitaris.



3. A la Subdirecció General de Sistemes d'Informació per a la Salut li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar els serveis següents:

A) El Servei d'Infraestructures de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, que exercirà les funcions següents:

a) Vetlar per la gestió operativa dels equips informàtics, bases de dades, xarxes locals i sistemes de seguretat en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i garantir la disponibilitat i la continuïtat de la prestació del servei.

b) Definir i executar els plans de renovació tecnològica en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, els seus departaments de salut i centres dependents d'aquesta, i assegurar el funcionament operatiu dels equips informàtics a tots els nivells.



c) Definir i executar les polítiques d'evolució entre entorns i establir i implementar processos de gestió de l'activitat en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació.

d) Establir mecanismes efectius per al control de la qualitat i l'acceptabilitat de les entregues en projectes externalitzats.

e) Ordenar, planificar, desenvolupar i gestionar les comunicacions de veu i dades, seguint les normes i orientacions generals de la Generalitat

f) Impulsar i vetlar pel funcionament correcte de les xarxes de comunicacions, tant de veu com de dades, de la xarxa sanitària valenciana, en coordinació amb l'òrgan competent de la Generalitat en matèria de comunicacions.

g) Desenvolupar, implantar i vigilar els mecanismes de seguretat necessaris per a assegurar els sistemes informàtics sanitaris.

h) Crear i mantindre al dia l'inventari de recursos informàtics, tant físics com lògics.

B) El Servei de Gestió de Projectes de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, que exercirà les funcions següents:

a) Impulsar la utilització de sistemes i tecnologies de la informació per a l'assistència sanitària i l'atenció de la salut dels ciutadans, així com el desenvolupament i la innovació en aquesta àrea.

b) Planificar i controlar les inversions en tecnologies de la informació en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, els seus departaments de salut i centres dependents d'aquesta, garantir l'adequada gestió tècnica dels projectes i facilitar l'estandardització i la interoperativitat amb els diferents àmbits públics i privats de nivell estatal i internacional.

c) Coordinar els projectes d'implantació de sistemes d'informació en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.







CAPÍTOL III

De la Sotssecretaria



Article 16. De la Sotssecretaria

1. Sota la directa dependència de la persona titular de la Conselleria, la Sotssecretaria té atribuïdes les competències i funcions establides per l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com els recursos humans de la sanitat, recursos econòmics, responsabilitat patrimonial, l'alta inspecció sanitària, la prevenció de riscos laborals en l'àmbit sanitari, les relatives a la formació del personal al servei del sistema valencià de salut, i garantir el funcionament de la comissió de transparència prevista en la disposició addicional sisena de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



2. De la Sotssecretaria depenen directament les direccions generals següents:

a) Direcció General de Recursos Humans i Econòmics.

b) Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària.



Article 17. De les unitats administratives dependents de la Sotssecretaria

1. De la Sotssecretaria depenen les unitats administratives següents:



A) Secretaria General Administrativa, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Coordinació i Suport Tècnic.

b) Servei de Responsabilitat Patrimonial.



B) Subdirecció General del Gabinet Tècnic, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei d'Informes, Estadística i Activitat Parlamentària.

b) Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental.



C) Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Gestió Administrativa.

b) Servei de Docència.



2. De conformitat amb l'article 73 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, la Secretaria General Administrativa és la unitat que, com a màxim òrgan del nivell administratiu, presta suport a la persona titular de la Sotssecretaria i, sota l'autoritat d'aquesta, atén els serveis generals de la Conselleria.

Seran funcions de la Secretaria General Administrativa:

a) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i el desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de qualitat i transparència en la conselleria i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

b) Coordinar, informar i donar compte a l'òrgan superior competent en matèria de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa, de transparència i participació ciutadana i de responsabilitat social, de totes les actuacions de la conselleria en aquestes matèries.

A la Secretaria General Administrativa li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:

A) El Servei de Coordinació i Suport Tècnic, que exercirà les funcions següents:

a) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius, així com col·laborar amb els òrgans superiors i directius en l'elaboració d'aquests projectes.

b) Racionalització dels procediments administratius, en coordinació amb la resta de departaments de la conselleria.

c) Assistència tècnica a les direccions generals per a la preparació de convocatòries de subvencions, així com per a la implantació de procediments de gestió.

d) Coordinació, seguiment, supervisió i impuls de la tramitació dels convenis de col·laboració a subscriure per la conselleria, així com remissió dels convenis subscrits al Registre de Convenis.

e) Estudi i proposta sobre normalització de documentació administrativa.

f) Supervisió i remissió dels expedients corresponents als assumptes que s'hagen d'elevar a la comissió de secretaris autonòmics i sotssecretaris i al Consell per a la seua aprovació o coneixement, preparar l'informe de la Sotssecretaria i traslladar els acords al centre directiu corresponent de la Conselleria.

g) Elaboració d'informes tècnics i jurídics relatius a l'activitat competencial de la Sotssecretaria.

h) Gestionar els assumptes generals, com ara règim interior, parc mòbil, manteniment d'instal·lacions, registre general d'entrada i eixida de documents, l'arxiu central i la gestió i coordinació de les diferents oficines d'informació pública de la conselleria.

i) Qualsevol altra funció que se li assigne relacionada amb la coordinació i ordenació administrativa en l'àmbit competencial de la Sotssecretaria.



B) El Servei de Responsabilitat Patrimonial, que exercirà les funcions següents:

a) Tramitar i realitzar les propostes motivades de resolució d'expedients de reclamacions de responsabilitat patrimonial de l'administració en matèria sanitària.

b) Gestionar les pòlisses d'assegurances de responsabilitat civil-patrimonial i exercitar, si és el cas, les accions legals tendents al recobrament de sinistres rebutjats.

c) Qualsevol altra funció que se li assigne en matèria de responsabilitat patrimonial.

3. Depenent funcionalment de la persona titular de la conselleria i orgànicament de la Sotssecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions que fan referència a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari.



Així mateix, de forma transversal i coordinant-se amb la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, la Subdirecció General del Gabinet Tècnic exercirà, en l'àmbit de Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, com a Unitat d'Igualtat, les funcions següents:

a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i hòmens.

b) Dur a terme el seguiment, avaluació del desenvolupament i grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, subvencions, convenis, acords, gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la seua realització ha tingut respecte al gènere.

e) Fomentar i assegurar la utilització d'un llenguatge no sexista i no discriminatori en els documents i informes que s'elaboren.

f) Assistir tècnicament en l'elaboració de la publicitat institucional que des del seu departament es promoga, de manera que aquesta transmeta valors positius i igualitaris, i evitar en tot cas estereotips de gènere.



g) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

h) Demanar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració, així com realitzar l'anàlisi, seguiment i control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial.

i) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

j) Assessorar en l'elaboració de plans d'igualtat, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

k) Impulsar la formació i sensibilització del personal del seu departament en relació amb l'abast i significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, per mitjà de la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

l) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.



m) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de coresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en funció pública.

n) Qualsevol altra que li encomanen en l'àmbit de les seues competències.



4. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

A) El Servei d'Informes, Estadística i Activitat Parlamentària, que exercirà les funcions següents:

a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament.

b) Elaborar, gestionar i analitzar qualsevol tipus d'informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria.

c) Proposar, preparar i elaborar els informes, estadístiques, publicacions, estudis tècnics i memòries necessaris relatives a les funcions atribuïdes a aquest servei.

d) Proposar i tramitar les actuacions de la conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.



B) El Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, que exercirà les funcions següents:

a) Gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la conselleria.

b) Col·laborar en el tractament, organització i recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General.

c) Proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria de la conselleria, respecte de les funcions atribuïdes a aquest servei.



5. La Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES) és una unitat administrativa directament dependent de la Sotssecretaria, per al suport cientificotècnic en matèria de formació, docència i investigació. La formació i la docència comprenen la relativa a pregrau, postgrau, especialitzada, contínua i continuada. Li correspon la formació permanent dels professionals del sistema valencià de salut i en l'exercici de les seues funcions garantirà el compliment del Sistema de Qualitat dels Plans Formatius de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

A la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:

A) El Servei de Gestió Administrativa, que exercirà les funcions següents:

a) Gestionar i controlar els assumptes generals de l'EVES.

b) Realitzar la gestió administrativa, econòmica i pressupostària, i tramitar les contractacions necessàries.

c) Preparar estudis i informes tècnics sobre matèries pròpies de l'EVES i de viabilitat dels programes d'actuació en matèria de formació.

d) Elaborar convenis de col·laboració amb universitats, col·legis professionals o qualsevol altre organisme relacionat amb la formació.

e) Impulsar i coordinar la biblioteca i plataforma de revistes electròniques.

f) Gestionar la convocatòria d'ajudes a projectes d'investigació en matèries de la seua competència.

g) Homologar les activitats formatives en matèria sanitària obtingudes en altres comunitats autònomes.

h) Gestionar el reconeixement de les qualificacions professionals de la branca sanitària obtingudes en altres estats membres de la Unió Europea i l'acreditació dels títols formatius de la branca sanitària expedits a la Comunitat Valenciana per a l'exercici de la professió en un altre estat membre de la Unió Europea.

i) Coordinar els recursos assistencials per a la formació practicoclínica dels estudiants de ciències de la salut en el Sistema Valencià de Salut



B) El Servei de Docència, que exercirà les funcions següents en relació amb els professionals que treballen en l'àmbit de la salut:

a) Detectar les necessitats formatives dels professionals sanitaris i no sanitaris de tots els centres del sistema valencià de salut.

b) Disseny, planificació i execució dels plans formatius (contínua, continuada i formació pròpia d'escola).

c) Mantindre un sistema de qualitat en els plans formatius.

d) Assessorar i coordinar els grups d'investigació en salut que així ho requerisquen.

e) Organitzar conferències, congressos i fòrums de debat sobre temes rellevants en l'àmbit sanitari i qualsevol altra activitat d'interés per a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

f) Coordinar les relacions amb organismes nacionals i internacionals en matèria de formació.

g) Col·laborar en activitats formatives promogudes per associacions de pacients i entitats d'acció social dirigides a personal sanitari i no sanitari.

h) Supervisar l'activitat de les unitats docents adscrites a l'EVES.







Secció primera

De la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics



Article 18. De la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics

1. La Direcció General de Recursos Humans i Econòmics, sota la dependència de la Sotssecretaria, exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, respecte a les matèries següents: planificació dels recursos humans, gestió i tramitació dels assumptes relatius al personal al servei del sistema públic valencià de salut, prevenció de riscos laborals, registre, processos de selecció i provisió, assessorament juridicoadministratiu, relacions sindicals i condicions de treball, així com l'ordenació professional. Així mateix, li correspon exercir la direcció del personal sanitari en virtut del que disposa l'article 69.3 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat.



2. També se li assignen les competències respecte a les matèries següents: gestió econòmica, pressupostària i comptable, costos i facturació, infraestructures i el seu manteniment, Junta Central de Subministraments i expedients de contractació per a l'aprovisionament de productes i serveis, així com la coordinació i control de la gestió pressupostària i econòmica de les fundacions i consorcis adscrits a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Article 19 De les unitats administratives de la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics

1. La Direcció General de Recursos Humans i Econòmics s'estructura en les unitats següents:

A) Subdirecció General d'Administració de Personal i Salut Laboral, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Gestió de Personal.

b) Servei de Règim Jurídic de Personal.

c) Servei de Prevenció de Riscos Laborals.



B) Subdirecció General de Recursos Humans, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Planificació, Selecció i Provisió de Personal.

b) Servei d'Ordenació Professional, Plantilles i Registre.

c) Servei de Negociació Col·lectiva, Retribucions i Condicions de Treball.



C) Subdirecció General de Recursos Econòmics, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei de Gestió Pressupostària.

b) Servei d'Anàlisi i Informació Econòmica.

c) Servei de Gestió de Fundacions, Consorcis i Prestacions Externes.



D) Subdirecció General d'Infraestructures, Aprovisionament i Contractació, de la qual, al seu torn, depenen:

a) Servei d'Infraestructures.

b) Servei de Coordinació i Planificació de Subministraments i Serveis Generals.

c) Servei d'Aprovisionament i Contractació.



2. A la Subdirecció General d'Administració de Personal i Salut Laboral li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:

A) El Servei de Gestió de Personal, que exercirà les funcions següents:

a) Gestionar el personal inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, tot això sense perjudici de les competències que li corresponen a la direcció general en matèria de funció pública.



b) Instar, tramitar i proposar les corresponents propostes de resolució dels expedients disciplinaris del personal de gestió sanitària.



c) Tramitar i proposar la resolució de tots els assumptes del personal de gestió sanitària adscrit als serveis centrals i territorials les funcions dels quals no estiguen atribuïdes a altres serveis.

d) Realitzar el seguiment i estudi de l'absentisme laboral a través de la informació rebuda dels centres.

e) Gestionar el pla de pensions del personal sanitari en col·laboració amb l'oficina del partícip.

f) Realitzar i proposar l'enquadrament del personal funcionari de gestió sanitària en els cossos, agrupacions professionals funcionarials i escales, de conformitat amb la normativa de la funció pública.





B) El Servei de Règim Jurídic de Personal, que exercirà les funcions següents:

a) Emetre tots els informes que li siguen requerits en matèria de règim jurídic de personal de gestió sanitària.

b) Tramitar les reclamacions prèvies i les sol·licituds indemnitzatòries del personal d'institucions sanitàries en matèries de la seua competència i elaborar les propostes de resolució de tots els recursos en matèria de personal de gestió sanitària que s'interposen contra actes i resolucions dictats per òrgans de la conselleria, llevat que hagen sigut objecte de delegació en un altre òrgan.

c) Tramitar els expedients d'incompatibilitats del personal de gestió sanitària, així com la gestió de les situacions administratives del personal esmentat: serveis especials, serveis sota un altre règim jurídic, excedències, així com altres de caràcter anàleg.

d) Gestionar les places vinculades a les quals es refereix la normativa sanitària, de caràcter bàsic, en relació amb els convenis i acords subscrits amb les universitats.

e) Mantindre el registre del personal emèrit del sistema valencià de salut, així com gestionar els tràmits per al seu reconeixement.

f) Assessorar i informar en matèria de règim jurídic, respecte de les normes i instruccions relatives a tots els aspectes relacionats amb el personal de gestió sanitària.



C) El Servei de Prevenció de Riscos Laborals, que exercirà les funcions encomanades i previstes en la llei de prevenció de riscos laborals i en la seua normativa de desplegament referides exclusivament al personal que presta serveis en institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i al personal comprés en el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell, de la Generalitat Valenciana, sobre regulació dels òrgans de gestió del personal de la Conselleria de Sanitat i Consum i òrgans dependents.



3. A la Subdirecció General de Recursos Humans li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:



A) El Servei de Planificació, Selecció i Provisió de Personal que exercirà les següents funcions en relació amb el personal de gestió sanitària:

a) Estudi, anàlisi i planificació de les necessitats de recursos humans, en coordinació amb el Servei d'Ordenació Professional, Plantilles i Registre, en el marc del que disposa el Pla d'ordenació de recursos humans corresponent elaborat per la Conselleria.

b) Realitzar l'estudi i la gestió de les ofertes d'ocupació pública.

c) Realitzar l'estudi i la gestió de les distintes convocatòries per a la provisió de llocs de treball.

d) Elaborar les propostes de relacions de places que s'han d'incloure en les convocatòries de selecció i provisió per a la seua oportuna cobertura.

e) Tramitar i proposar la resolució dels recursos interposats en matèria de selecció i provisió contra els actes dictats pels tribunals i comissions d'avaluació, així com les sol·licituds indemnitzatòries del personal en matèria de la seua competència.

f) Realitzar la provisió de llocs de personal directiu, així com de direccions del personal de gestió sanitària.

g) Coordinar i realitzar el seguiment dels sistemes implantats per a la selecció de personal amb vinculació de caràcter temporal d'institucions sanitàries, així com la proposta de resolució dels recursos i reclamacions que es plantegen en aquesta matèria.

h) Gestionar la provisió de llocs per mitjà de les comissions de serveis corresponents, així com les adscripcions en ocasió de reingrés o reincorporació al servei actiu del personal de gestió sanitària.





B) El Servei d'Ordenació Professional, Plantilles i Registre, que exercirà les funcions següents:

a) Estudi, anàlisi i planificació de les necessitats de recursos humans, en coordinació amb el Servei de Planificació, Selecció i Provisió de Personal, en el marc del que disposa el Pla d'ordenació de recursos humans corresponent elaborat per la conselleria.

b) Elaborar les propostes de resolució d'expedients de modificació de plantilles, així com les preceptives plantilles i, si és el cas, les relacions de llocs de treball.

c) Gestionar el registre de personal de gestió sanitària, i efectuar el control dels actes o resolucions que afecten la vida administrativa d'aquest personal.

d) Elaborar les propostes de redistribució d'efectius amb motiu de reforma de plantilla, així com la reassignació d'efectius com a conseqüència pla d'ordenació de recursos humans.

e) Gestionar la integració del personal transferit al sistema valencià de salut

f) Identificació, estudi i planificació de la disponibilitat i necessitats de recursos humans especialitzats en ciències de la salut i la seua repercussió sobre el sistema valencià de salut

g) Estudi i proposta, si és el cas, de programes de formació dels recursos humans i definició dels criteris bàsics d'avaluació de les competències dels professionals sanitaris en ciències de la salut.



h) Elaboració de l'oferta anual de les places de formació especialitzada de la Comunitat Valenciana i avaluació de la qualitat de la docència especialitzada.

i) Manteniment del Registre de Professionals Sanitaris de la Comunitat Valenciana.



C) El Servei de Negociació Col·lectiva, Retribucions i Condicions de Treball, que exercirà les funcions següents:

a) Executar la política de negociació col·lectiva amb les organitzacions sindicals o òrgans de representació del personal del sector de gestió sanitària.

b) Assessorar els òrgans que efectuen la negociació col·lectiva en la Mesa Sectorial de Sanitat, així com donar suport administratiu a aquesta.

c) Estudiar, analitzar, proposar, així com establir criteris sobre el règim retributiu del personal de gestió sanitària, especialment quant a les reclamacions formulades en aquestes matèries.

d) Establir la normativa relativa a carrera i desenvolupament professional del personal de gestió sanitària, així com proposar la resolució del reconeixement o progressió de grau del personal adscrit als serveis centrals i territorials.

e) Estudi i implantació de sistemes que incentiven la retribució variable del personal de gestió sanitària.

f) Estudiar i elaborar instruccions relatives a jornada, horari, permisos, vacances i llicències per a la seua aplicació en els respectius centres.

g) Estudi i proposta de les categories professionals del sistema valencià de salut, així com creació, modificació i supressió.



4. A la Subdirecció General de Recursos Econòmics li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents.



A) El Servei de Gestió Pressupostària, que exercirà les funcions següents:

a) Elaborar, realitzar el seguiment i gestionar el pressupost dels distints òrgans i unitats de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

b) Elaboració, preparació i gestió de la nòmina del personal sanitari que presta serveis en els centres i institucions sanitàries adscrits a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en els àmbits d'incidències, contingències fiscals i quotes socials, així com la gestió de la nòmina de la resta de personal adscrit a la Conselleria.



c) Elaborar procediments de coordinació en matèria econòmica i pressupostària entre els diferents centres de gestió de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

d) Seguiment i control, de l'execució del pressupost d'inversions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

e) Executar la gestió econòmica i comptable del pressupost de despeses dels distints òrgans i unitats de la Conselleria, i tramitar els corresponents documents administratius.

f) Gestionar i realitzar la coordinació dels ingressos pressupostaris per taxes, preus públics, fons finalistes i la resta d'ingressos de dret públic que es generen pels serveis, inversions o béns de les unitats dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



g) Estudiar, valorar i aplicar els resultats dels dissenys i estratègies planificades sobre gestió dels centres i institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

h) Efectuar la tramitació i el seguiment pressupostari dels convenis i concerts.

i) Revisió de la facturació de cada un dels departaments de salut en règim de concessió amb la resta dels departaments de salut i preparació de les corresponents liquidacions anuals.



B) Servei d'Anàlisi i Informació Econòmica, que exercirà les funcions següents:

a) Coordinar i unificar les iniciatives d'automatització, explotació i anàlisi de dades en l'àmbit dels sistemes d'informació econòmica per a la gestió, vetlar per la seua qualitat i fer factible la seua normalització, unicitat, navegabilitat i compatibilitat.

b) Establir estàndards, catàlegs i metodologies per a la gestió de la informació econòmica i la valoració dels serveis sanitaris, i garantir la seua homogeneïtat.

c) Impulsar i gestionar la implantació en tots els centres dels sistemes d'informació que permeten quantificar els rendiments i costos vinculats a l'activitat sanitària (comptabilitat analítica) així com la identificació, recopilació i facturació d'assistències potencialment facturables (compensació de l'assistència sanitària).

d) Elaboració d'informes de contingut econòmic, anàlisi de costos, estadístics i comptes de despesa sanitària pública, estudis i investigacions en el marc del control de gestió, i identificar necessitats i impulsar accions per a la millora de l'eficiència.



C) El Servei de Gestió de Fundacions, Consorcis i Prestacions Externes, que exercirà les funcions següents:

a) Supervisar i controlar els mitjans de finançament de les fundacions i consorcis adscrits a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut

b) Supervisar i controlar la gestió econòmica i, en particular, els contractes, els convenis i subvencions que concedisquen o reben les fundacions i consorcis adscrits a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut, així com la seua gestió patrimonial sense perjudici de les funcions que corresponguen al Protectorat de Fundacions de conformitat amb la legislació vigent.

c) Realitzar la gestió economicoadministrativa i financera dels contractes i convenis amb centres i serveis externs a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut, en coordinació amb la Direcció General d'Assistència Sanitària.

d) Realitzar la gestió, coordinació, seguiment i avaluació dels aspectes econòmics i financers dels contractes i convenis amb centres i serveis externs a la xarxa assistencial del sistema valencià de salut.



e) Proposar els indicadors econòmics i financers corresponents a l'activitat assistencial externa per a la seua valoració en els acords de gestió i disposar el seguiment del seu compliment.



5. A la Subdirecció General d'Infraestructures, Aprovisionament i Contractació li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats següents:

A) El Servei d'Infraestructures, que exercirà les funcions següents:



a) Tramitar els expedients de cessió de terrenys i immobles.

b) Tramitar, realitzar el seguiment i controlar els expedients de contractació d'obres i les seues assistències tècniques, instal·lacions i equipaments en matèria d'infraestructures.

c) Redactar i supervisar, si és el cas, els projectes tècnics d'execució d'obres i instal·lacions.

d) Realitzar el seguiment i el control de les distintes fases d'execució de les obres contractades.

e) Realitzar la programació, seguiment i control de les obres i inversions gestionades per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



f) Tramitació i seguiment de les inversions el finançament de les quals procedisca de transferències de capital.

g) Informar sobre el planejament urbanístic municipal en tot allò que afecte les previsions de sòl estacional sanitari, o les infraestructures sanitàries existents.

h) Informar sobre els projectes tècnics de centres o establiments sanitaris subjectes a acreditació i autorització.



B) El Servei de Coordinació i Planificació de Subministraments i Serveis Generals, que exercirà les funcions següents:

a) Gestionar i coordinar el manteniment de les infraestructures i de l'equipament, impulsant la seua optimització.

b) Dissenyar i executar mesures i plans d'optimització de l'eficiència energètica dels centres.

c) Impulsar nous procediments, modalitats i tècniques de prestació dels serveis generals de suport a l'assistència sanitària, harmonitzar les prestacions en tots els centres, millorar els procediments i els seus resultats.

d) Dissenyar i executar mesures per al control de la qualitat i disponibilitat dels serveis generals de suport i dels subministraments.

e) Harmonitzar criteris i procediments en els diferents centres i departaments per a aconseguir els mateixos estàndards de qualitat en la prestació dels serveis.



C) El Servei d'Aprovisionament i Contractació, que exercirà les funcions següents:

a) Donar suport a la Central de Compres de Béns i Serveis de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

b) Preparar i tramitar aquells contractes de subministraments de contractació centralitzada per a tot l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

c) Dictar les instruccions oportunes sobre normalització i homologació de productes.

d) Establir els criteris d'emmagatzematge de productes amb les institucions sanitàries.

e) Preparar i tramitar els contractes d'obres i serveis de contractació centralitzada.

f) Coordinar els procediments i plecs de contractació dels centres de gestió referits tots ells a les obres, serveis i subministraments.



g) Tramitar els concerts i convenis amb centres i serveis externs a la xarxa assistencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



h) Coordinació en l'àmbit de la gestió logística dels centres de despesa dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.







Secció segona

De la Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària



Article 20. De la Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària

La Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària, sota la dependència de la Sotssecretaria, exerceix les competències establides en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, respecte a les matèries següents: inspecció de la cartera de serveis del Sistema Valencià de Salut, la tutela dels drets i deures dels ciutadans i la inspecció de centres i serveis sanitaris públics i privats, el control i la inspecció de les prestacions de la Seguretat Social i farmacèutiques, així com el control i vigilància de l'activitat dels departaments de salut en règim de concessió.





Article 21. De les unitats administratives de la Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària

1. La Direcció General de l'Alta Inspecció Sanitària s'estructura en una Subdirecció General d'Inspecció Sanitària, de la qual depenen els serveis següents:

a) Servei d'Inspecció de Serveis Sanitaris.

b) Servei d'Inspecció Sanitària de Serveis Públics en Règim de Concessió.

c) Servei d'Inspecció Sanitària de Centres i Serveis Sanitaris.



2. A la Subdirecció General d'Inspecció Sanitària li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i controlar les unitats següents:



A) El Servei d'Inspecció de Serveis Sanitaris, que exercirà les funcions següents:

a) Inspecció de les prestacions de la cartera de serveis del sistema valencià de salut, així com inspecció en matèria d'activitats de formació, investigació i tutela dels drets i deures de la ciutadania. Participar en les comissions de docència i en les auditories als centres acreditats per a la docència.

b) Inspecció en matèria de prestacions del sistema de Seguretat Social: gestió de la incapacitat temporal i dels acords i convenis amb l'Institut Nacional de la Seguretat Social i entitats col·laboradores.



c) Inspecció de serveis sanitaris en matèria de responsabilitat sanitària i administrativa: expedients de responsabilitat patrimonial, disciplinaris, valoració del dany corporal,...

d) Inspecció de la prestació farmacèutica i productes sanitaris. Visat d'Inspecció.

e) Inspecció de serveis sanitaris en matèria de sistema d'informació.



f) Així com qualsevol altra que li encomane la normativa vigent o li ordene l'òrgan competent.



B) El Servei d'Inspecció Sanitària de Serveis Públics en Règim de Concessió, que exercirà les funcions següents:

a) Inspecció de l'assistència sanitària en els departaments en règim de concessió.

b) Inspecció de l'assistència sanitària de les prestacions de la cartera de serveis no assumides pels departaments en règim de concessió.



c) Inspecció de les condicions sanitàries dels centres i equipament sanitari dels serveis en els departaments en règim de concessió.

d) Verificació, seguiment i inspecció del compliment de les clàusules d'explotació.

e) Avaluació dels mecanismes i resultats de control de qualitat dels serveis de la concessió.

f) Avaluació dels indicadors i dades d'activitat assistencials, de resultats i econòmics.

g) Coordinació i seguiment de l'activitat de les unitats de gestió del comissionat; les quals, sota la direcció del comissionat, s'encarregaran d'aplicar les funcions que aquest té atribuïdes, entre les quals hi ha les de vetlar per la correcta aplicació de les clàusules de la concessió i garantir els drets dels usuaris del departament.



C) Servei d'Inspecció Sanitària de Centres i Serveis Sanitaris, que exercirà les funcions següents:

a) Inspecció en els procediments d'autorització sanitària de funcionament de centres i serveis sanitaris que se li atribuïsquen en els procediments d'autorització.

b) Inspecció de serveis i unitats assistencials en centres públics gestionats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



c) Inspecció de l'assistència sanitària en centres i serveis concertats.



d) Inspecció de situacions excepcionals que afecten l'assistència sanitària en centres i serveis sanitaris.

e) Inspecció del compliment de requisits per a l'elaboració de concerts o convenis de col·laboració en el desenvolupament de la docència universitària.

f) Inspecció programada de l'assistència en centres i serveis sanitaris privats.

g) Inspecció de centres i serveis de transfusió.

h) Inspecció d'establiments de teixits i cèl·lules.

i) Inspecció de l'assistència sanitària en els centres que participen en el pla d'eliminació de llistes d'espera.





TÍTOL III

De l'Organització Territorial



Article 22. De les direccions territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi ha una direcció territorial, amb rang de subdirecció general, que actua sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència en el territori de la província respectiva.

2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, de la Sotssecretaria i dels diferents centres directius de la conselleria, segons la matèria.



Article 23. De les atribucions de les persones titulars de les direccions territorials i de la secretaria territorial

1. Al capdavant de cada direcció territorial està la persona titular de la direcció territorial, amb el caràcter de representant permanent de la conselleria en el seu respectiu territori.

2. A la persona titular de la direcció territorial li correspon la direcció de tots els serveis, programes i activitats que exerceixen els òrgans, unitats i centres dependents o integrats en la direcció territorial. La persona titular és l'encarregada de la relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els serveis centrals del departament.

3. Així mateix, en cada direcció territorial hi haurà una secretaria territorial, amb rang de servei, que prestarà assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial i exercirà les funcions de coordinar i impulsar la gestió de la direcció territorial, i substituir, si és el cas, la persona titular de la direcció territorial i exercir les funcions que aquesta li delegue.

4. Sota la direcció i coordinació de la persona titular de la direcció territorial, i si és el cas, de la persona titular de la secretaria territorial, la resta d'unitats relatives a l'atenció sanitària, farmàcia, salut pública i inspecció, dependran funcionalment de la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, de la persona titular de la Sotssecretaria i de la persona titular de la direcció general corresponent, sense perjudici de la dependència orgànica de la persona titular de la Sotssecretaria.



Article 24. De les funcions de les persones titulars de les direccions territorials

1. Correspon a la persona titular de la direcció territorial vetlar per l'adequada realització i execució de les funcions pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial.

2. La persona titular de la direcció territorial exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els centres directius competents.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Unitats administratives

Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans que la tenen atribuïda, i la seua retribució es realitzarà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que s'hi duguen a terme les modificacions o actuacions que pertoquen en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació a la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball que s'hi adapten. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquest decret, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que pertoquen, de conformitat amb la reorganització efectuada.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

1. Queda derogat el Decret 156/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Així com el Decret 100/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 156/2015, de 18 de setembre, del Consell.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen a aquest decret





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a dictar totes les disposicions que requerisca el desenvolupament i l'execució d'aquest decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 de març de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ

Mapa web