Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 6/2014, de 15 de maig, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es convoquen les ajudes Comerç Innova, Continuïtat Empresarial i Artesania per a l'exercici 2014.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7280 de 23.05.2014
Número identificador:  2014/4604
Referència Base de Dades:  004500/2014
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Indústria i energia Comerç Artesania



ORDE 6/2014 de 15 de maig, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual es convoquen les ajudes Comerç Innova, Continuïtat Empresarial i Artesania per a l'exercici 2014. [2014/4604]

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, establix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, per mitjà d'una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Orde 8/2013, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 7002, de 12 d'abril de 2013, establix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de comerç i artesania.



L'actual conjuntura econòmica fa aconsellable en este exercici establir incentius perquè les xicotetes i mitjanes empreses comercials i artesanes realitzen actuacions que els permeten millorar la seua posició competitiva, incidint en determinats aspectes que es consideren estratègics.

Per això, per mitjà d'esta orde es convoquen, per a l'exercici 2014, les ajudes a la pimes valencianes destinades a Comerç Innova, Continuïtat Empresarial i Artesania, d'acord amb l'article 5 de l'esmentada Orde 8/2013, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.

Esta convocatòria se sotmet, en allò que pertoque, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i al Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament, i la normativa autonòmica establida en els articles 45 i següents del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.



Per això, i en virtut de les facultats que em conferix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 47 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública Valenciana,





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

És objecte d'esta orde és convocar, en règim de concurrència competitiva, les subvencions per a l'exercici 2014, en matèria de comerç i artesania, destinades a incrementar la competitivitat, la innovació i la qualitat en les pimes, d'acord amb l'Orde 8/2013, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de comerç i artesania, publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana número 7002, de 12 d'abril de 2013, per mitjà de les línies Comerç Innova, Continuïtat Empresarial i Artesania.





Article 2. Beneficiaris i requisits per a sol·licitar la subvenció

1. Podran accedir a les ajudes previstes en els títols II i III els beneficiaris previstos en el punt 1.b de l'article 2 de les bases reguladores esmentades i els previstos en el punt 1.a del mateix article per a les regulades en el títol IV d'esta orde.

2. Les ajudes concedides en virtut d'esta convocatòria estan sotmeses al règim de minimis regulat pel Reglament (CE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOCE L 352/1, 24.12.2013), pel qual els és aplicable el que establix el punt 2 de l'article 1 de les bases reguladores.

3. No es computaran com a gastos susceptibles de suport els gastos d'estudi o projecte, fons de comerç, lloguer, drets de traspàs (excepte si estan expressament esmentades com a susceptibles de suport), gastos d'alta, permisos i llicències, tributs, adquisició de béns usats, arrendaments financers, gastos de reparació i compra de mercaderies objecte de comercialització.

4. No es consideraran susceptibles de suport les inversions en obra civil, els gastos de dietes i desplaçaments ni les de funcionament habitual de l'empresa.

5. Les empreses del sector de venda d'alimentació i begudes que, complint la reglamentació tecnicosanitària i la resta de normativa específica, disposen d'una zona de degustació al mateix establiment podran ser objecte de suport en les corresponents línies d'ajuda, sempre que la zona esmentada no supose més del 40 per cent de les dimensions totals de la sala de venda. Als efectes de càlcul d'esta zona, el sol·licitant haurà d'aportar un plànol a escala o acotat de la distribució de la sala de vendes, representant gràficament l'espai destinat a degustació que comprendrà, en tot cas, la zona ocupada per taules i cadires, l'espai de taulell que dispose de tamborets o un altre equipament per a facilitar la consumició de productes per part dels clients i els espais comuns necessaris per a l'ús de la zona de degustació. L'equipament específic per a esta zona, en cap cas serà objecte de suport amb càrrec a esta orde.



6. En cas de portar-se a terme al mateix establiment distintes activitats, als efectes de l'impost d'activitats econòmiques, quant a les ajudes establides en esta convocatòria es consideraran únicament les actuacions directament vinculades a l'activitat susceptible de suport. D'altra banda, les actuacions que, estant directament vinculades a l'activitat susceptible de suport, siguen susceptibles d'aprofitament per al desenrotllament de les activitats no susceptibles de suport al mateix establiment hauran de prorratejar-se prenent com a referència el volum de negoci atribuïble a cada activitat.

7. Als efectes d'esta convocatòria es consideraran susceptibles de suport els establiments comercials que, complint el que establix l'article 4 de les bases reguladores, estiguen ubicats i tinguen accés al públic almenys en planta baixa. S'exceptuen d'esta obligació els ubicats en mercats municipals o galeries comercials.

8. Quant a les definicions que s'empren en els títols II a IV d'esta convocatòria caldrà ajustar-se al que disposa l'article 4 de les bases reguladores.



Article 3. Sol·licitud de la subvenció, documentació addicional i termini de presentació

1. La sol·licitud de subvenció, una per cada ajuda sol·licitada, haurà de presentar-se junt amb l'annex corresponent en la forma descrita en l'article 6 de les bases reguladores. La informació d'esta convocatòria i els impresos normalitzats de sol·licitud estaran disponibles en la pàgina web de la Generalitat ‹www.gva.es›, a partir de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Per a la tramitació telemàtica haurà d'accedir al catàleg de servicis públics interactius (Registre Telemàtic de la Generalitat), en la pàgina web ‹www.gva.es›. Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, basada en un certificat reconegut, segons el que disposa el Decret 18/2004, de 13 de febrer, expedit per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV) o per qualsevol altra autoritat de certificació que emeta firmes admeses en la seu electrònica de la Generalitat ‹https://sede.gva.es›.

A estos efectes s'utilitzarà el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), o bé el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques). En el cas de tramitar amb un certificat digital de persona física, i que actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure, prèviament, en el Registre de Representants de la Comunitat Valenciana. La inscripció electrònica en el Registre de Representants per part dels representats ha de realitzar-se utilitzant un certificat reconegut de ciutadà (si és persona física) o entitat (si és persona jurídica), emés per l'ACCV o per qualsevol altra autoritat de certificació que emeta firmes admeses en la seu electrònica de la Generalitat ‹https://sede.gva.es›.



En el supòsit de tramitació telemàtica, els documents que necessiten una firma original han d'incloure la seua firma digital, llevat que siga el mateix firmant qui realitza la tramitació.

2. A més de la documentació assenyalada en les bases reguladores, article 6.3, apartats a, b, c, d, e, f, g, i, j, n, o, p i q, el sol·licitant haurà d'aportar:

a) Document d'avaluació ambiental tutelat lligat al projecte europeu LIFE+Green Commerce, diagnòstic o auditoria que determine les actuacions que cal realitzar, si se sol·licita suport per l'article 10.1.b.

b) En el cas que la sol·licitud siga formulada per un emprenedor o jove emprenedor, documentació acreditativa del compliment dels requisits continguts en els punts 2 i 3 de l'article 2 del Decret Llei 2/2012, de 13 de gener, del Consell, de mesures urgents de suport a la iniciativa empresarial i als emprenedors, microempreses i xicotetes i mitjanes empreses (pime) de la Comunitat Valenciana.

c) Documentació acreditativa de la preexistència de qualsevol tipus d'activitat empresarial al local, quan es tracte de les ajudes Continuïtat Empresarial en les condicions de l'article 11.2.

d) Declaració responsable de l'organitzador del certamen firal sobre el seu àmbit territorial, si és procedent, i per a les ajudes regulades en el títol IV d'esta convocatòria.

e) Declaració responsable d'estar en possessió del document de qualificació artesana vigent (indicant data de la primera concessió i data de caducitat), de la inscripció de l'empresa en el directori d'Empreses Artesanes i de l'adhesió al programa de promoció activa de l'artesania, desenrotllats pel Centre d'Artesania de la Comunitat Valenciana, si se sol·licita ajuda pel títol IV.

3. Els models de sol·licitud, annexos i declaracions responsables consten en els annexos a esta convocatòria.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals, i s'iniciarà l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Article 4. Criteris i comissió de valoració

1. Els criteris de valoració seran els que fixa l'article 7 de les bases reguladores, per a les ajudes establides en el:

a) Títol II. Els fixats en el punt 2 de l'esmentat article 7 de les bases reguladores, afegint un nou criteri en funció de la destinació de la subvenció.

– Actuacions previstes en l'article 10.1.a: 15 punts; en l'article 10.1.b: 10 punts; i en l'article 10.1.c: 5 punts.

b) Títol III, els establits en el punt 2 de l'article 7 de les bases reguladors.

c) Títol IV, els assenyalats en el punt 1 de l'article 7 de les bases reguladores.

2. La comissió de valoració estarà formada pel subdirector general de Comerç i Consum, els tres caps dels servicis territorials de Comerç i Consum i el cap del servici de Promoció del Comerç, Consum i Artesania, que actuarà com a secretari.



Article 5. Instrucció, resolució, termini per a resoldre, notificació i recursos

1. Els òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment seran els establits en els articles 8 i 9.3 de les bases reguladores i en el vigent Decret 193/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació.

2. La intensitat de l'ajuda podrà arribar fins al 45 per cent del pressupost incentivable, amb els límits que en cada cas s'especifiquen.



3. De conformitat amb el que disposa l'article 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, es fa constar que el règim d'ajudes d'esta resolució de convocatòria no necessita ser notificat a la comissió europea, per no reunir tots els requisits de l'apartat u de l'article 107 del TFUE, atés que les ajudes s'acullen al règim de minimis i pel seu import no suposen un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres, i per tant, estan sotmeses al Reglament (CE) número 1998/2006 de la Comissió, de 15 de desembre de 2006, relatiu a l'aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat a les ajudes de minimis (DOCE L 379, de 28.12.2006).



4. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en la forma descrita en l'article 9.1 de les bases reguladores.

5. La notificació de la resolució, que posa fi a la via administrativa, s'efectuarà en la forma i terminis fixats en el mencionat article 9 de les esmentades bases, en el qual també s'expressa el règim de recursos aplicable.







Article 6. Finançament de les ajudes

La concessió de les ajudes previstes en esta convocatòria es finançarà amb càrrec a la secció 11, Programa 761.10, Ordenació i Promoció Comercial, de la Llei 6/2013, de 26 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2014, a través de les línies i pels imports globals màxims que a continuació s'indiquen:



Capítol IV

– Línia T5799, «Accions de millora de la qualitat en el comerç, emprenedoria i continuïtat empresarial», ajudes previstes en el títol III, per un import global màxim de 370.000,00 euros.

– Línia T0135, «Foment de l'artesania: transferències corrents», ajudes previstes en el títol IV, per un import global màxim de 160.000,00 euros.



Capítol VII

– Línia T7537, «Comerç Innova» ajudes previstes en el títol II, per un import global màxim de 660.000,00 euros.

Els anteriors imports globals màxims, així com el termini de presentació de sol·licituds podran ser ampliats en funció del pressupost disponible. La resolució que es dicte en este sentit serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Article 7. Compatibilitat de les ajudes, obligacions dels beneficiaris i justificació dels gastos

1. Les ajudes establides en esta orde són compatibles entre si, llevat de les establides en el títol II en les quals només es podrà optar a una de les regulades en l'article 10 d'esta convocatòria.

2. Serà obligació dels beneficiaris acreditar el que disposa l'article 13 de les bases reguladores, en la forma prevista en l'article 12 d'estes.



3. Si s'ha inclòs en les accions susceptibles de suport, haurà d'aportar una mostra del material gràfic o promocional realitzat en el qual conste la col·laboració de la Generalitat Valenciana.



Article 8. Efectes

Esta orde produirà efectes des de l'endemà del dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.





TÍTOL II

Comerç Innova



Article 9. Condicions

Les ajudes aniran destinades a finançar les inversions que cal realitzar en els establiments comercials preexistents o en nous per a l'ampliació d'empresa comercial preexistent, llevat que específicament s'establisca el suport a noves implantacions. Les inversions podran realitzar-se i, si és el cas, obrir al públic l'establiment fins el 31 d'octubre de 2014.



Article 10. Accions i quanties susceptibles de suport

1. Seran susceptible de suport les inversions que es concreten en alguna de les actuacions següents:

a) Comerç rural. Es consideraran les inversions en l'adequació del local o en la modernització de l'equipament comercial, sempre que l'establiment estiga ubicat en un municipi de menys de 2.000 habitants, segons el cens de població de l'Institut Nacional d'Estadística a 1 de gener de 2013. En este cas s'inclouran com a susceptibles de suport les implantacions d'establiments comercials.

b) Innovació comercial. Es considerarà susceptible de suport la realització de les inversions, definides per un document d'avaluació ambiental tutelat, lligades al projecte europeu LIFE+Green Commerce o d'altres auditories o estudis de diagnòstic de punt de venda, diagnòstics d'innovació del punt de venda o auditories d'innovació, susceptibles de suport per esta Conselleria o que complisquen els requisits exigits en la convocatòria anual en què va ser realitzat, si pertoca.

c) Modernització establiment. Es considerarà susceptible de suport l'adquisició d'equipament per a l'establiment comercial en, almenys, una de les següents matèries, sempre que la inversió mínima susceptible de suport no siga inferior a 2.000,00 euros.

– Exposició, emmagatzematge i venda del producte.

– Senyalització i identificació de l'establiment.

– Informàtica per a la implantació de sistemes d'informació, gestió i comunicació. Es considerarà susceptible de suport la creació de pàgines web amb passarel·la de pagament i se n'exclouran els programes i aplicacions.

– Sistemes de seguretat.

– Accessibilitat.

– Estalvi energètic.

– Tractament de residus.

2. El límit de subvenció que ha de concedir l'establiment serà de 20.000,00 euros per a les ajudes previstes en els punts 1.a i 1.c i de 5.000,00 euros per a les del punt 1.b d'este mateix article.





TÍTOL III

Continuïtat Empresarial



Article 11. Condicions

1. Les ajudes hauran d'anar destinades a finançar els gastos corrents derivats del manteniment d'un establiment comercial amb un nou titular o de la implantació d'una activitat comercial. L'establiment, si és el cas, haurà d'obrir-se al públic entre l'1 de febrer i el 31 d'octubre de 2014.



2. Al local on es planteja l'actuació haurà d'haver-se exercit una activitat econòmica anteriorment.



Article 12. Accions i quanties susceptibles de suport

1. Els gastos susceptibles d'obtindre finançament per Continuïtat Empresarial són les següents:

a) Estudis de viabilitat i factibilitat comercial.

b) Gastos de gestoria, notaria i registres necessaris per a la constitució de l'empresa o per a l'inici de l'activitat.

c) Gastos de traspàs, únicament del local, satisfets a l'anterior titular, que haurà d'haver-se formalitzat el 2014.

d) Gastos de lloguer de local produïdes des de l'1 de febrer fins al 30 de setembre de 2014.

2. El límit de subvenció que cal concedir per sol·licitant serà de 10.000,00 euros, sense que els gastos de lloguer superen els 5.000,00 euros.





TÍTOL IV

Artesania



Article 13. Condicions

Les ajudes aniran destinades a finançar la professionalització del sector i els gastos que cal realitzar en la promoció i comercialització dels productes realitzats per les pimes artesanes amb domicili social a la Comunitat Valenciana. Les accions hauran d'estar finalitzades el 30 de setembre de 2014.



Article 14. Accions i quanties susceptibles de suport

1. Els gastos susceptibles d'obtindre finançament són les següents:

a) Assistència a certàmens firals d'artesania d'àmbit provincial o superior, aspecte que serà acreditat per l'organisme organitzador. Es consideraran susceptibles de suport els gastos de lloguer de sòl i estand, decoració i retolació d'este.

b) Confecció i edició de catàlegs de producte, en qualsevol suport, incloent-hi el cost de l'allotjament en la web, si pertoca.

c) Accions de promoció de producte, a través de qualsevol mitjà promocional.

d) Assistència a cursos especialitzats de formació en disseny, qualitat i especialització en el seu ofici, segons el seu DCA, organitzat per entitats formatives. Es consideren susceptibles de suport únicament els gastos de matrícula i altres conceptes generats per l'entitat organitzadora.

2. L'ajuda que cal concedir tindrà el límit de 5.000,00 euros per beneficiari.





DISPOSICIÓ FINAL



De conformitat amb el que establixen els articles 107, 116 i 117 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, es acte, que posa fi a la via administrativa, podrà ser objecte de recurs potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



– El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, en el termini d'un mes des de l'endemà del dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

– El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà del dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 15 de maig de 2014



El conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació,

MÁXIMO BUCH TORRALVA

Mapa web