Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Montserrat. Convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball per a atendre futures necessitats de nomenaments de caràcter temporal. Grup C, subgrup C2.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7961 de 19.01.2017
Número identificador:  2016/10763
Referència Base de Dades:  000675/2017
 



Convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball per a atendre futures necessitats de nomenaments de caràcter temporal. Grup C, subgrup C2. [2016/10763]

Bases generals de la convocatòria



Primera. Objecte de la convocatòria

És objecte d'aquestes bases la creació d'una borsa de treball per a atendre futures necessitats de nomenaments de caràcter temporal, atés que en aquest ajuntament es donen diverses circumstàncies, com són la substitució transitòria dels titulars, l'execució de programes de caràcter temporal i l'excés o acumulació de tasques per un termini màxim de sis mesos, dins d'un termini de dotze mesos.

Característiques de les places: personal funcionari de carrera, escala d'administració general, subescala auxiliar, grup C, subgrup C2, nivell 18 de complement de destinació.

Les places esmentades estan adscrites a l'escala d'administració general, subescala auxiliar, i les funcions que tenen encomanades són les establides en l'article 169.1.d del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.

El sistema electiu triat és el concurs oposició.



Segona. Condicions d'admissió d'aspirants

Per a formar part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establits en l'article 56 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en l'article 53 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana:



a) Tindre la nacionalitat espanyola sense perjudici del que disposa l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



b) Haver complit setze anys i no excedir, si és el cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.



c) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.



d) No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

e) Posseir la titulació exigida:

– Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.



– Certificat del títol de nivell mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.



Tercera. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a requerir prendre part en les corresponents proves d'accés, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en les presents bases generals per a la plaça a què s'opte, es dirigiran a l'alcalde president de l'Ajuntament i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 20 dies naturals comptats a partir de l''endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.

Les bases íntegres es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i/o seu electrònica de la pàgina web, www.montserrat.es, «Ocupació».

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada per:

– Fotocòpia del NIF o, si és el cas, passaport.

– Justificant del pagament de dret d'examen, que puja a la quantitat de 20 euros, i que haurà d'ingressar-se en el compte municipal del Banc de Santander, carrer Salvador Seguí, número 6, de Montserrat:

ES41 0030 3224 230870000271

Fent constar el nom de l'interessat i la convocatòria a què es presenta.

– Curriculum vitae de l'aspirant, per a valorar en la fase de concurs.

– Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen als efectes de valoració en la fase de concurs.



Quarta. Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà una resolució en el termini d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la dita resolució, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Província de València, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a esmena.

Transcorregut el termini d'esmena, l'Alcaldia aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Província de València. En la mateixa publicació es farà constar el dia, l'hora i el lloc en què haurà de realitzar-se el primer exercici de selecció. La crida per a posteriors exercicis es farà per mitjà de la publicació en el tauler d'anuncis de la corporació; en aquest supòsit, els anuncis de la celebració de les successives proves hauran de fer-se públics per l'òrgan de selecció en els locals on s'haja celebrat la prova anterior, amb 12 hores, almenys, d'antelació al començament d'aquest, si es tracta del mateix exercici, o de 24 hores, si es tracta d'un nou.



Cinquena. Tribunal qualificador

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

El personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.



La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà exercir aquesta en representació o per compte de ningú.



El nombre dels membres dels tribunals mai serà inferior a cinc; així mateix, la seua composició serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir titulació o especialització iguals o superiors a les exigides per a l'accés a les places convocades.

El tribunal qualificador estarà constituït per:

1. President: un funcionari/a de carrera d'habilitació de caràcter estatal, o del grup A, de l'Ajuntament.

2. Secretari: el de la corporació, o funcionari d'aquesta en qui delegue, amb veu i vot.

3. Vocals:

– Un funcionari de carrera de l'Ajuntament, amb experiència sobre les tasques a exercir en les places que se seleccionen, nomenat per l'Alcaldia.

– Un funcionari de carrera de l'Ajuntament responsable del servei corresponent, nomenat per l'Alcaldia.

– Un representant designat per la Generalitat Valenciana.

La designació dels membres del tribunal, que inclourà la dels respectius suplents, es farà pública en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'anuncis de la casa consistorial.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar, sense l'assistència de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i estarà facultat per a resoldre qualsevol dubte o incidència que poguera sorgir durant la celebració de l'oposició, i per a prendre acords i dictar quantes normes siguen necessàries per al bon ordre i resultat d'aquestes.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves. Aquests assessors es limitaran a l'exercici de les seues especialitats tècniques, d'acord exclusivament amb les quals col·laboraran amb el tribunal i tindran veu però no vot.



Sisena. Sistemes de selecció i desenvolupament dels processos

Fase d'oposició:

La fase d'oposició consistirà en la realització de dos proves d'aptitud eliminatòries i obligatòries per als aspirants.

Els aspirants seran convocats en crida única, i seran exclosos de l'oposició els que no compareguen, excepte causa de força major degudament acreditada i lliurement apreciada pel tribunal.

En qualsevol moment el tribunal podrà requerir els opositors perquè acrediten la seua personalitat.

Els candidats hauran d'acudir proveïts del NIF o, a falta d'això, passaport o permís de conduir.

Finalitzada l'oposició, el tribunal procedirà a valorar els mèrits i serveis dels aspirants que hagen sigut considerats com a aptes en l'esmentada fase d'oposició.

La pràctica de les proves serà eliminatòria. Es qualificaran fins a un màxim de 15 punts, i seran eliminats els aspirants que no aconseguisquen un mínim de 7,5 punts en cada una d'aquestes. La puntuació de cada un dels exercicis es trobarà calculant la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades per cada un dels membres del tribunal.

L'ordre d'actuació dels aspirants serà segons l'ordre alfabètic dels cognoms.

Els exercicis de l'oposició constaran de les proves següents:

Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la realització d'un exercici escrit tipus test, cinquanta preguntes, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, durant el període màxim que determine el tribunal, referent al programa que figura en l'annex I de les bases de la convocatòria.

Les respostes errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada resposta correcta i les resposts en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:



Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 15 punts, i seran eliminats els aspirants que no aconseguisquen una puntuació mínima de 7,5 punts.

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Constarà de dues parts:

Primera part. Consistirà a copiar per mitjà d'ordinador tipus PC, en tractament de textos, un text que es facilitarà als aspirants, i que serà determinat pel tribunal immediatament abans de la realització de l'exercici. Es valorarà la velocitat, així com la seua correcta execució.

Segona part. Consistirà a resoldre un exercici d'ordinador, dirigit a apreciar la capacitat dels aspirants per a la composició, modificació i correcció de documents. Aquesta prova es basarà en la tècnica del tractament de textos Word, full de càlcul Excel, correu electrònic i internet, com a ferramentes ofimàtiques que permeten el tractament automatitzat de la informació. El temps per a la realització d'aquest exercici l'establirà el tribunal i es donarà a conéixer als aspirants amb suficient antelació.



Per a la realització de les dues parts de què consta aquest exercici, s'utilitzarà el tractament de textos Word, full de càlcul Excel de Microsoft Office 2016.

La qualificació global d'aquest exercici serà de 0 a 15 punts, i seran eliminats els aspirants que no aconseguisquen una puntuació mínima de 7,5 punts.

Fase de concurs

No tindrà el caràcter d'eliminatori i es valoraran exclusivament els mèrits al·legats i acreditats documentalment pels aspirants juntament amb la instància amb una puntuació màxima de cinc (5) punts, d'acord amb el barem següent:

1. Experiència professional. Màxim 3 punts.

1.a. Serveis prestats en l'Administració local en places de la categoria i comeses que es convoca, amb independència del règim jurídic en què s'haja prestat. Per cada mes complet de servei 0,05 punts.

1.b. Serveis prestats en l'Administració pública diferent de l'anterior en places de la categoria i comeses que es convoca, amb independència del règim jurídic en què s'haja prestat. Per cada mes complet de servei 0,04 punts.

1.c. Serveis prestats en l'empresa privada en places de la categoria i comeses que es convoca, amb independència del règim jurídic en què s'haja prestat. Per cada mes complet de servei 0,03 punts.

2. Cursos de formació. Màxim 2 punts.

Es tindran en compte exclusivament aquells cursos de formació i perfeccionament que tinguen relació amb temes de caràcter general de l'Administració pública o amb les funcions a exercir, que hagen sigut organitzats per l'Institut Valencià d'Administració Pública, per escoles de formació de funcionaris, per universitats o qualsevol altre curs homologat per l'IVAP, així com cursos impartits per la Generalitat Valenciana, organismes oficials, organitzacions sindicals dins de plans de formació contínua o cursos homologats per l'Ajuntament. Queden exclosos els d'informàtica.

La valoració s'efectuarà, segons la duració, d'acord amb l'escala següent:

– De 100 o més hores: 0,30 punts.

– De 75 o més hores: 0,25 punts.

– De 50 o més hores: 0,20 punts.

– De 25 o més hores: 0,15 punts.

– De 15 o més hores: 0,10 punts.

Determinada la puntuació obtinguda per cada aspirant en aquesta fase de concurs, se sumarà l'obtinguda en la fase d'oposició, als efectes de determinar la puntuació definitiva.



Setena. Qualificació

La puntuació de tots els exercicis serà de 0 a 15 punts, i resultaran eliminats els aspirants que no arriben a 7,5 punts.

La qualificació final serà la suma dels punts obtinguts en la fase d'oposició i l'obtinguda en la fase de concurs.



Huitena. Relació d'aprovats, presentació de documentació

Una vegada acabada la qualificació dels aspirants, els tribunals faran pública la relació d'aprovats per orde de puntuació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Aquesta relació s'elevarà al president de la corporació, ordenada de major a menor, i es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

El procés selectiu podrà comprendre, a més de les proves selectives, un període de pràctiques.

En el termini de deu dies des de la publicació de la relació d'aprovats, els aspirants proposats aportaran davant de l'Administració els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria.

Els que dins del termini indicat, i excepte els casos de força major, no presentaren la documentació o d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser inclosos en la borsa de treball, i quedaran anul·lades totes les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



Novena. Funcionament de la borsa de treball

Totes les persones que superen el procés de selecció seran incloses en una borsa de treball per a les futures contractacions que resulten necessàries a fi de cobrir vacants temporalment degudes a baixes per malaltia, maternitat…, ordenades segons la puntuació obtinguda.

L'integrant de la borsa que obtinga un contracte de treball causarà baixa en la borsa, i una vegada que finalitze el seu contracte de treball amb l'Ajuntament tornarà a causar alta en la borsa de treball en el lloc d'aquesta que li corresponga en relació amb els punts obtinguts.

La renúncia a un lloc de treball oferit suposarà el passe de l'aspirant a l'últim lloc de la borsa de treball, llevat que concórrega una de les circumstàncies següents:

– Part, baixa per maternitat o situacions assimilades.

– Malaltia greu que impedisca l'assistència al treball, sempre que s'acredite degudament.

– Exercici de càrrec públic representatiu que impossibilite l'assistència al treball.

Aquesta borsa de treball tindrà una vigència màxima de dos anys.







Desena. Incidències

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La crida es realitzarà seguint l'ordre de puntuació que haja sigut obtinguda pels aspirants. Notificat aquest, el termini perquè es presente serà de tres dies.

Contra la convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, els interessats podran interposar recurs de reposició previ al contenciós administratiu en el termini d'un mes davant de l'Alcaldia, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, o, a elecció seua, el que corresponga al seu domicili, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de la Província de València, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que es poguera estimar més convenient a dret.



En allò no previst en les bases serà aplicable l'Ordre APU/1461/2002, de 6 de juny, per la qual s'estableixen les normes per a la selecció i nomenament de personal funcionari interí; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l''Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l''Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local; i la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.



Montserrat, 20 de desembre de 2016.– L'alcalde: Josep M. Mas i Garcia.







ANNEX I

Programa d'auxiliar administratiu per concurs oposició lliure



Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals.

Tema 2. Drets i deures fonamentals dels espanyols.

Tema 3. La Corona i el poder legislatiu.

Tema 4. El Govern i l'Administració de l'Estat.

Tema 5. El Poder judicial.

Tema 6. Organització territorial de l'Estat. Els estatuts d'autonomia: la seua significació.

Tema 7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Tema 8. El règim local espanyol. Principis constitucionals i regulació jurídica.

Tema 9. El municipi. El terme municipal. La població. L'empadronament.

Tema 10. Organització municipal. Competències.

Tema 11. Ordenances i reglaments de les entitats locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 12. La funció pública local i la seua organització. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Dret de sindicació. Seguretat Social.



Tema 13. Els béns de les entitats locals.

Tema 14. Els contractes administratius en l'esfera local. La selecció del contractista.

Tema 15. Hisendes locals.

ANNEX II

Model d'instància



DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i cognoms NIF



Adreça



Codi postal Municipi Província



Telèfon Mòbil Fax Correu electrònic



Denominació del lloc





DADES DE LA NOTIFICACIÓ

PERSONA A NOTIFICAR MITJÀ DE NOTIFICACIÓ

Sol·licitant

Representant Notificació electrònica

Notificació postal



OBJECTE DE LA SOL·LICITUD

Primer. Que vista la convocatòria anunciada en el (Butlletí Oficial de la Província núm. …, de data...), en relació amb el procés de selecció per a conformar la borsa de treball per a ..., d'acord amb les bases que es van publicar en el DOCV número..., de data …, i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

Segon. Que creient reunir totes i cada una de les condicions exigides en les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.

Tercer. Que declara conéixer les bases generals de la convocatòria relatives a les proves de selecció per a constituir la borsa de treball per a ...



Per tot això, SOL·LICITE que s'admeta aquesta sol·licitud per a les proves per al procés de selecció per a la constitució d'una borsa d'ocupació per a ...



DOCUMENTACIÓ APORTADA



1. Fotocòpia del NIF o, si és el cas, passaport.

2. Justificant del pagament de dret d'examen.

3. Curriculum vitae de l'aspirant.

4. Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen als efectes de valoració en la fase de concurs.

5. …







Declare davall la meua responsabilitat que les dades facilitats són certs.



DATA I FIRMA



Declare sota la meua responsabilitat que les dades facilitades són certes.

..., ... d … de 20...



El sol·licitant o el seu representant legal,



(Signatura): ...

ALCALDIA PRESIDÈNCIA DE L'AJUNTAMENT DE MONTSERRAT (VALÈNCIA)



AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, aquesta Administració l'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguen de la seua sol·licitud seran incorporades i tractades de forma segura i confidencial en els corresponents fitxers. La recollida i tractament d'aquestes dades té com a fi l'exercici per part d'aquesta Administració de les funcions i competències atribuïdes legalment, incloses les relatives a la comunicació, notificació i qualsevol altra actuació que es derive de les relacions juridicoadministratives dutes a terme en aquesta Administració i de les que vosté siga titular, així com la formació i manteniment dels mateixos fitxers. Si ho desitja, pot accedir a les dades facilitades, així com sol·licitar, si és el cas, la seua rectificació, oposició o cancel·lació, dirigint una comunicació escrita a aquesta Administració, plaça de l'Església, 1, Montserrat (València).

Mapa web