Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 14 de gener de 2019, de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es convoquen els municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana perquè formulen les seues sol·licituds d'ajuda en relació amb les obres de condicionament de camins rurals per a l'exercici de 2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8470 de 23.01.2019
Número identificador:  2019/436
Referència Base de Dades:  000693/2019
 



RESOLUCIÓ de 14 de gener de 2019, de la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es convoquen els municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana perquè formulen les seues sol·licituds d'ajuda en relació amb les obres de condicionament de camins rurals per a l'exercici de 2019. [2019/436]



L'Ordre de 17 de novembre de 2008, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, aprovava les bases reguladores per a la concessió d'ajudes als ajuntaments i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana, en relació amb les obres de condicionament de camins rurals de titularitat municipal, complint així el que es disposa en l'apartat 2 de l'article 9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'altra banda, i segons disposa l'apartat 2 de l'article 23 de la mateixa llei, la iniciació del procediment de concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Les ajudes públiques que ací es convoquen, no necessiten ser notificades a la Comissió Europea, per no reunir tots els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), atés que les entitats beneficiàries, no exerceixen una activitat empresarial destinada a la consecució d'un benefici econòmic, ni afavoreixen determinades empreses d'un sector o determinades produccions.

Per tant, i a fi de convocar les ajudes per a l'exercici 2019 i iniciar el procés de sol·licitud i tramitació d'aquestes, es publica la present resolució, i la seua concessió queda condicionada a l'assignació de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a 2019.



A fi d'iniciar el procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes, en compliment de l'article 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Es convoquen per a l'exercici 2019 les ajudes per a obres de condicionament de camins rurals de titularitat municipal.

Les obres subvencionables seran les que signifiquen una millora permanent de la superestructura dels camins rurals, siga amb ferm asfàltic, formigó o material granular. Queden exceptuats els projectes que contemplen exclusivament obres aïllades no incloses en les de superestructura, i treballs com els de desherbatge o neteja de camins, apedaçaments i rasants aïllades.

No seran auxiliables les millores oferides pels contractistes.



Segon. Beneficiaris

Podran sol·licitar les ajudes els municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana, que tinguen atribuïdes competències en matèria de construcció, millora i adequació de camins rurals.

No s'admetran a tràmit les sol·licituds d'aquelles entitats que hagen sigut beneficiàries d'aquestes ajudes en la convocatòria de l'exercici 2018.



Tercer. Bases reguladores

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria són les establides en l'Ordre de 17 de novembre de 2008, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes per a obres de condicionament de camins rurals de titularitat municipal (DOGV 5902, 27.11.2008).

La concessió de les ajudes s'efectuarà en règim de concurrència competitiva.



Quart. Finançament de les ajudes

1. Les subvencions es concediran a càrrec de l'aplicació pressupostària 12.02.01.0000.531.10.7, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019.

La línia i import global màxim són els següents:

Línia: S0170000 Obres i serveis d'infraestructura agrària en municipis.

Import global màxim: 910.000,00 €, que es correspon amb el 70 % de l'import de la línia pressupostària de 2018.

Els crèdits que s'imputen a l'exercici de 2020 no podran sobrepassar la quantitat de 780.000,00 €, que es correspon amb el 60 % de l'import de la línia pressupostària de 2018.

2. Aquesta convocatòria és susceptible d'ampliació al 100 % de l'import de la línia per a 2019, i al 70 % per a 2020, o, si escau, el que resulte de l'aplicació de l'article 40.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Cinqué. Quantia de l'ajuda i coeficient d'actualització de preus

1. La inversió màxima auxiliable en la sol·licitud està limitada a 160.000,00 euros per ajuntament i a 42.000,00 euros per entitat local menor.

2. L'ajuda a concedir serà, com a màxim, un percentatge de la inversió auxiliable depenent del nombre d'habitants, segons les xifres oficials de població resultants de la revisió del Padró municipal referides a l'1 de gener de 2018.

Si l'entitat sol·licitant té menys de dues mil habitants, el percentatge serà el 80 %.

Si l'entitat sol·licitant té dues mil o més habitants, el percentatge serà el 60 %.

3. Les obres objecte de subvenció seran ben senyalitzades, segons model de cartell normalitzat. El cartell s'executarà en xapa galvanitzada, amb una grandària mínima d'1,5 metres quadrats, i amb dos pals de subjecció.

Per a determinar el format i tipografia del cartell, s'ajustarà al que s'indica en el Manual d'identitat corporativa de la Generalitat, en l'apartat de senyalització d'obres. S'adjunta exemple en l'annex I. Si la sol·licitud inclou diversos camins i el seu nom complet no cap en l'espai dedicat a això, es posarà el nom del camí principal, i després s'afegirà «i uns altres».

4. Els preus màxims de les unitats d'obra a aplicar, a l'efecte de determinar el pressupost d'execució material subvencionable de les obres, són els que figuren en la relació de l'annex II de les bases reguladores.

Per a la convocatòria de 2019, no es considera necessari aplicar cap coeficient d'actualització de preus, en virtut del que s'estableix en el punt 3 de l'apartat sisé de les bases reguladores.

5. No s'acceptaran ni honoraris professionals ni partides alçades, fins i tot referents a seguretat i salut, en aquest cas es desglossaran en el projecte i es justificaran en la certificació d'obra amb factures pagades. Tots els elements pressupostats en el projecte d'obres relatius a seguretat i salut en el treball, quedaran sense subvenció si no són justificats, en el certificat d'obres corresponent, amb factures pagades al subministrador per l'executor material de les obres, datades en el termini que hi haja entre el seu inici i la seua finalització. Aquestes factures hauran d'exhibir el rebut firmat del subministrador o, si no n'hi ha, còpia de la transferència o qualsevol sistema de pagament bancari.

No se subvencionarà la malla metàl·lica en els sòls de formigó llevat que el pendent del camí supere el 7 % i es justificarà, en el certificat d'obra, adjuntant-hi factura pagada en els mateixos termes indicats en el paràgraf anterior.

Només se subvencionarà l'obertura de caixa en els casos de ferm de macadam, en els altres casos serà eliminada del pressupost aprovat per la Conselleria.

Només s'acceptarà un tipus de reg: 1) d'emprimació sobre saorres en preparació de ferm amb tractament asfàltic o d'aglomerat o 2) d'adherència sobre fermes asfaltats quan es reforce, pel seu mal estat, amb un altre reg o amb capa d'aglomerat.

6. Podrà incloure's, en el càlcul de la inversió auxiliable de l'obra, les despeses generals, el benefici industrial, i l'impost sobre el valor afegit. Quedaran exclosos d'aquest càlcul altres despeses com ara els honoraris de projecte, anàlisi del terreny i partides alçades.



Sisé. Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Seté. Forma de presentació de les sol·licituds

1. Els ajuntaments i entitats locals menors que reunisquen les condicions previstes en les bases reguladores, podran presentar una única sol·licitud de subvenció per a les seues obres.

2. Les sol·licituds es presentaran telemàticament, ja que els sol·licitants són persones jurídiques, obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

La presentació telemàtica de la sol·licitud s'haurà de realitzar en el procediment habilitat en la seu electrònica de la Generalitat, a la qual pot accedir-se des de l'URL següent https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/inicio.

L'accés al tràmit concret d'aquesta ajuda pot realitzar-se a través del cercador de procediments de la seu electrònica de la Generalitat, identificat amb el nom Sol·licitud d'ajudes per a obres de condicionament de camins rurals de titularitat dels municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana.

L'accés al tràmit de sol·licitud de l'ajuda també pot realitzar-se des de l'URL següent de detall del procediment (guia PROP) http://www.gva.es/va/proc796

Si alguna entitat presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà l'interessat perquè la present a través de la seu electrònica de la Generalitat. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'haja realitzat la presentació telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat.

3. El certificat digital de persona jurídica que identifique l'entitat sol·licitant permetrà accedir a l'assistent de tramitació de la seu elèctrònica de la Generalitat, sempre que pertanga a un sistema de firma electrònica admés per aquesta.

En el cas que la tramitació de la sol·licitud es realitze amb un altre tipus de certificat i aquest no conste en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, si falta o no s'acredita de manera suficient la representació s'ajustarà al que es disposa en l'article 5.6 de la Llei 39/2015.



Huité. Documentació a presentar

1. Al formulari emplenat en la tramitació telemàtica s'annexarà la documentació establida en les bases reguladores i legislació vigent:



– Sol·licitud emplenada, en model normalitzat. Aquesta sol·licitud la firmarà digitalment l'entitat sol·licitant, o el seu representant, mitjançant el procediment establit per a això en la seu electrònica en el moment de la presentació telemàtica.

– Certificat del municipi o de l'entitat local menor, segons la naturalesa del sol·licitant, en model normalitzat.

– Memòria valorada, firmada digitalment per persona tècnica competent, amb una grandària màxima de 5 MB. En comptes de la memòria valorada, també podrà presentar-se un projecte tècnic, firmat digitalment, encara que aquest només serà exigible, posteriorment, a aquelles sol·licituds que resulten seleccionades per a la seua aprovació. Tots dos documents s'ajustaran a l'indicat en l'Ordre 9/2016, de 22 d'abril, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics.

– Memòria acreditativa de la necessitat de l'obra, firmada digitalment per l'entitat sol·licitant o el seu representant, amb una grandària màxima de 5 MB. Com a mínim, declararà i acreditarà suficientment la informació necessària per a poder valorar els següents apartats per a la priorització de la sol·licitud:

a) Indicar si la sol·licitud inclou únicament inversions en camins intermunicipals o en camins que donen servei directe a zones de cultiu o explotació en comú.

b) Indicar si es dona accés directe a explotacions ramaderes o a indústries agroalimentàries (cellers, cooperatives…).

c) Indicar si hi ha coherència amb altres línies de subvenció o actuacions directes de la conselleria, com ara modernització de regadius, millora d'infraestructures ramaderes o qualssevol altres

d) Detallar la necessitat de l'obra sobre la base de la població rural i les produccions de la zona a què dona servei el camí o camins, o qualsevol altre factor que contribuïsca al desenvolupament rural de la zona.

– En cas que algun camí objecte de la sol·licitud, discórrega per qualsevol zona d'afecció (via pecuària, domini públic hidràulic, carreteres, espais de la Xarxa Natura 2000 o paratges naturals declarats, etc.) s'adjuntarà l'autorització d'execució de l'obra, expedida per l'òrgan competent.

– En cas que el compte indicat per al pagament de l'ajuda no estiga donat d'alta en la Generalitat, model de domiciliació bancària, firmat digitalment, en model normalitzat.

Els models normalitzats estan disponibles en l'URL següent de detall del procediment (guia PROP) http://www.gva.es/va/proc796

2. Tots els documents que s'adjunten a la sol·licitud telemàtica aniran firmats, per la persona o persones, físiques o jurídiques, que corresponguen en cada cas.

Aquesta firma serà obligatòriament digital en el cas de formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions, interposar recursos, desistir d'accions o renunciar a drets, basant-se en l'article 11.2 de la Llei 39/2015.

També serà obligatori que estiguen firmades digitalment les memòries valorades i els projectes tècnics, segons el que s'estableix en l'Ordre 9/2016, de 22 d'abril, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics.

3. Mitjançant la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades que hi figuren i també les de la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i que queda a disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

4. D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no-presentació davant l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga si és el cas requerida per a acreditar el compliment d'allò que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret afectat des del moment que es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.



5. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 apartat 1 de la Llei 39/2015.

6. Qualsevol aportació de documentació complementària, una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat (amb el format AGMIA/2019/XX/XXX).

L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària pot realitzar-se a través del cercador de procediments de la seu electrònica de la Generalitat, identificat amb el nom Aportació de documentació o esmena d'un expedient existent de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

L'accés al tràmit d'aportació de documentació complementària també pot realitzar-se des de l'URL següent de detall del procediment (guia PROP) http://www.gva.es/va/proc18536

La grandària màxima dels arxius que s'adjunten en aquest tràmit serà de 5MB.



Nové. Criteris de valoració

1. Si les sol·licituds presentades superen l'import global màxim establit en aquesta resolució, es tindran en compte els criteris de preferència i valoració definits en l'apartat quart de les bases reguladores, per a poder seleccionar les sol·licituds a aprovar.

2. Tindran preferència les sol·licituds que incloguen únicament inversions en camins intermunicipals i en camins que donen servei directe a zones de cultiu o explotació en comú.

3. Si amb aquestes sol·licituds no s'esgota l'import global màxim, es valorarà la resta segons el barem establit en el punt 3 de l'apartat quart de les bases reguladores:

– Per grandària de població:

Menor o igual a 7.000 habitants: 2 punts.

Major de 7.000 habitants: 1 punt.

– Per nombre d'ajudes rebudes en els últims quatre anys:

0 ajudes: 1,5 punts.

1 ajuda: 1 punt.

2 ajudes: 0,5 punts.

– Per donar accés directe a explotacions ramaderes o a indústries agroalimentàries: 1 punt.

– Per coherència amb altres actuacions de la Conselleria: 1 punt.

– Per la necessitat de l'obra: 2 punts.

4. En cas d'empat entre dues o més sol·licituds, es donarà prioritat a aquella el coeficient de ruralitat de la qual siga major, entenent com a tal:



CR = Sc / St



on:

R = coeficient de ruralitat

Sc = superfície cultivada del terme municipal

St = superfície total del terme municipal

5. Vista l'acta de la comissió d'avaluació i valoració, i a proposta de la direcció general amb competència en infraestructures agràries, s'emetrà resolució de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural sobre les sol·licituds seleccionades per a la seua aprovació.

Aquesta resolució es notificarà mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6. Si la sol·licitud es troba entre les seleccionades, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, un projecte tècnic.

Aquest projecte serà objecte d'informe tecnicoeconòmic pel personal tècnic que es designe a aquest efecte.



Deu. Notificació de tràmits

Els tràmits a emplenar en el present procediment seran notificats, segons la seua naturalesa, mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o individualment de manera telemàtica a cada entitat interessada, d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Onze. Presentació de certificacions per al pagament de l'ajuda

Segons el que s'estableix en el punt 1 de l'apartat huité de les bases reguladores, es fixen els següents terminis màxims per a la presentació de les certificacions d'obra per al pagament de cada anualitat que s'aprove:

– Anualitat 2019: fins al 30 de novembre de 2019.

– Anualitat 2020: fins al 30 de setembre de 2020.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, o bé directament, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 14 de gener de 2019.– La consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural: Elena Cebrián Calvo.

Mapa web