Ficha disposicion

Ficha disposicion





Institut Valencià de Competitivitat Empresarial. RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2016, del president, per la qual es convoca una borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, per a la prestació de serveis especialitzats a les empreses de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7965 de 25.01.2017
Número identificador:  2017/338
Referència Base de Dades:  000901/2017
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Institut Valencià de Competitivitat Empresarial
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, C/C1, A/A1



RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2016, del president, per la qual es convoca una borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, per a la prestació de serveis especialitzats a les empreses de la Comunitat Valenciana. [2017/338]

L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) té entre les seues competències el suport a les empreses de la Comunitat Valenciana per a impulsar l'accés d'aquestes als mercats internacionals a través de distints instruments.

Entre els instruments hi ha el suport a la internacionalització de les pimes de la Comunitat Valenciana per mitjà d'un programa de suport a la prestació de serveis de consultoria perquè milloren la seua estratègia en els distints àmbits de la internacionalització, a fi de guanyar posició competitiva en els mercats exteriors. Per a això, l'IVACE, en el marc del Programa Operatiu FEDER CV 2014 - 2020, instrumenta el suport a la prestació d'aquests serveis a través d'una convocatòria d'ajudes per a les pimes que ho sol·liciten, per a la qual cosa cal articular una homologació d'experts seleccionats prèviament a través d'aquesta convocatòria a fi de garantir uns serveis que complisquen els objectius perseguits, d'acord amb el que estableix l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial.



En atenció de tot el que s'ha exposat, i de conformitat amb el que disposa l'article 4.2.i del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat pel Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, resolc:



Article 1. Objecte

Aquesta resolució té per objecte obrir la convocatòria del procés per a l'acreditació com a personal expert en matèries d'internacionalització en el marc del Programa d'assessorament a empreses 2017 i regular-ne els requisits i el procediment per a l'acreditació.



Article 2. Vigència

L'acreditació com a personal expert estarà referida a l'exercici 2017 i, en tot cas, al període que es concrete en la resolució per la qual s'acredite, llevat que hi concórrega alguna causa de revocació.

Aquesta acreditació no garanteix la participació en un programa concret ni la selecció de l'expert per part de les empreses participants en el Programa de l'IVACE.



Article 3. Àmbit de l'assessorament especialitzat

1. Els àmbits de la internacionalització en què les persones interessades podran acreditar-se com a personal expert són els següents:

a) Iniciació a l'exportació.

b) Inici a la contractació pública internacional.

c) Presentació d'ofertes en contractació pública internacional.

d) Màrqueting digital internacional.

e) Estratègies de marca i comunicació internacional.

f) Finançament internacional.

g) Expansió internacional d'empreses emergents.

S'entén per empresa emergent una empresa amb potencial de creixement, que aporta tecnologia o innovació disruptiva, amb un model de negoci escalable i repetible en entorns globals i orientada al creixement ràpid, que és on resideix el seu valor potencial. L'equip fundador de l'empresa emergent és d'emprenedors, no empreses ni institucions, i el seu finançament és a través d'aportacions d'aquests mateixos emprenedors, d'àngels inversors, de societats de capital de risc i capital llavor i també de programes públics que promouen aquest tipus d'empreses emergents.

El personal expert haurà d'estar en condicions d'oferir els serveis proposats a qualsevol empresa de la Comunitat Valenciana que els sol·licite, amb independència del municipi en què s'ubique l'empresa.



Article 4. Requisits mínims per a l'acreditació com a personal expert en matèria d'internacionalització

Podran integrar la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització aquelles persones físiques que tinguen uns coneixements i una experiència demostrables en els àmbits descrits en l'article 3, d'acord amb els requisits mínims que s'indiquen en l'annex d'aquesta resolució.

En el cas que siguen persones jurídiques els que hi vulguen participar integrant professionals al seu servei a la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, només podran prestar el servei d'assessorament a les pimes sol·licitants d'ajuda si els fins, l'objecte o l'àmbit d'activitat que, d'acord amb els seus estatuts o les seues regles fundacionals els siguen propis, preveuen aquesta circumstància, de tal manera que no podran formar part de la borsa les persones jurídiques que no complisquen aquesta exigència de capacitat.

Una vegada acreditats els coneixements i l'experiència necessaris, serà obligatòria, per a les persones inicialment seleccionades a integrar la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, la participació en les jornades formatives que puga convocar l'IVACE i l'acceptació del codi de conducta o de bones pràctiques disponible en la pàgina web de l'IVACE: http://www.ivace.es.



Article 5. Presentació de sol·licituds d'adhesió a la Borsa de personal expert en matèria d'internacionalització

Les persones interessades a formar part de la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització hauran d'aportar, en el termini de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), la documentació següent:

1. Sol·licitud d'adhesió segons el model disponible en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es

2. Formació: fotocòpia simple de títols o diplomes a acreditar, segons el que estableix per a cada àmbit d'assessorament l'annex a aquesta resolució.

3. Experiència: acreditació suficient de l'experiència professional indicada, segons el que estableix per a cada àmbit d'assessorament l'annex a aquesta resolució.

4. Coneixement d'idiomes: s'ha d'acreditar per mitjà de la presentació de certificats d'obtenció de títols oficials expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, de certificats expedits per organismes i institucions oficials estrangeres, de diplomes expedits per organismes de prestigi reconegut que acrediten el nivell de coneixement de l'idioma, o bé per mitjà d'una declaració de la persona interessada. En els dos últims supòsits (organismes no oficials o autodeclaració), IVACE podrà realitzar les proves que estime convenients per a avaluar el nivell d'idioma del professional.

Si són persones jurídiques les sol·licitants, la inscripció haurà de fer-se per part d'aquestes, però amb aportació de les dades i la documentació requerida dels professionals proposats perquè puguen ser baremats de la mateixa manera que les persones físiques, en els termes indicats anteriorment.

La documentació més amunt esmentada haurà de presentar-se davant el Registre d'Entrada de l'IVACE (carrer de Castán Tobeñas, 77, accés pel carrer del Nou d'Octubre, torre 2, planta S-1, 46018 València), o en qualsevol de les formes establertes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud no està emplenada com cal o no s'hi adjunta la resta de la documentació exigida, l'IVACE requerirà el sol·licitant o el representant legal de l'entitat perquè, en un termini màxim de 10 dies hàbils, esmene la falta o proporcione els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, i es comunicarà aquesta circumstància.



La constatació d'alguna irregularitat o falsedat en la documentació aportada comportarà la denegació (o revocació, segons el que siga procedent) de la sol·licitud d'adhesió a la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, sense perjudici d'altres accions que puguen correspondre.

Amb la presentació de la sol·licitud, les persones candidates autoritzen l'IVACE per a consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la situació quant al compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, sense perjudici que l'IVACE puga sol·licitar-ne aclariment o esmena si la informació obtinguda presenta cap incidència.





Article 6. Comissió d'avaluació de les sol·licituds

Una comissió d'avaluació valorarà les sol·licituds d'adhesió rebudes, i elevarà una proposta d'aquelles que hagen aconseguit almenys la puntuació mínima establida per a cada apartat del barem.

Aquesta comissió estarà composta per:

– Presidència: el cap de l'Àrea de Promoció Internacional.

– Secretaria: un tècnic de l'Àrea de Promoció Internacional.

– Vocal: una persona adscrita al Servei Jurídic.

Vista la proposta de la comissió, la Direcció General d'Internacionalització resoldrà les sol·licituds presentades, i la composició definitiva de la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització serà publicada en la pàgina web de l'IVACE: http://www.ivace.es.



Article 7. Obligacions del personal expert seleccionat

A. Amb caràcter general:

1. Tractar com a confidencial tota la informació de l'empresa participant rebuda a través de l'IVACE o de tercers, en relació amb les activitats previstes en el programa sota el qual presta els serveis.

2. S'ha d'abstindre d'intervindre en activitats en què es puga produir un conflicte d'interessos amb els objectius de l'IVACE o que puguen comportar competència, excepte acord exprés i per escrit de les parts.

3. Actuar d'enllaç entre l'empresa participant i la coordinació del Programa d'assessorament a empreses en l'IVACE, per a garantir l'aplicació de la metodologia i el contingut en cada àmbit d'actuació.

B. Durant el període d'assessorament a l'empresa de la Comunitat Valenciana seran:

1. Prestar tots els serveis acordats per l'IVACE en el marc del programa en què presta els serveis.

2. Realitzar totes les activitats acordades amb la major diligència i perícia que posseïsca com a professional qualificat i, en particular, disposar dels mitjans materials i, si escau, humans, necessaris per a desenvolupar l'assessorament, en els termes recollits en aquestes bases i en el document d'adhesió al programa.

3. Mantindre durant la duració del programa les aptituds per a la prestació de tots els serveis mencionats en aquestes bases i en el document d'adhesió al programa.

4. Respondre de tots els danys i perjudicis que ocasione en l'execució dels serveis, tant davant l'IVACE com davant tercers.

5. Guardar confidencialitat durant la vigència de l'assessorament i després d'aquest, durant un període de cinc (5) anys, respecte de tota aquella informació rebuda de l'IVACE, de l'empresa acollida al programa –o que haja rebut de tercers–, en relació amb les activitats previstes en aquestes bases, i no podrà fer un ús d'aquesta diferent del compliment dels fins propis del programa, ni cedir-la o transmetre-la a tercers en tot o en part.

6. Presentar a l'IVACE i a l'empresa participant del programa els lliuraments/informes d'activitat sol·licitats per IVACE.

7. En el cas de persones jurídiques, els professionals que formen part de la borsa de tutors per compte d'aquestes persones jurídiques hauran de complir estrictament les obligacions assumides per la mercantil en el document d'adhesió al programa.

8. La prestació de l'assessorament haurà de dur-se a terme en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la protecció i millora del medi ambient, i disposar d'un certificat que declare la no-afectació del projecte a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. L'obtenció d'aquest certificat el gestionarà l'IVACE.

9. El personal expert inclòs en la borsa haurà de disposar de les autoritzacions administratives preceptives, estar inscrit en els registres públics pertinents i complir qualssevol altres requisits exigits per les disposicions aplicables.



Article 8. Revisió de les actuacions del personal expert

L'IVACE podrà revisar en qualsevol moment l'actuació de cada un dels professionals que integren la borsa de personal expert en matèria d'internacionalització, a fi de comprovar que la seua actuació respon a uns estàndards mínims de qualitat, èxit i bones pràctiques.

Si els proveïdors homologats incompleixen els requisits establits en aquesta normativa i en la resta de normes que se'ls puguen aplicar o reben una puntuació per part de les empreses participants per sota de 5 sobre 10 punts en un mínim de tres projectes, perdran el dret a la permanència en la borsa, cosa que decidirà la comissió d'avaluació.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta la directora adjunta de l'IVACE i directora general d'internacionalització a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució d'aquesta convocatòria.



Segona

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 27 de desembre de 2016.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





ANNEX

DOCUMENTACIÓ A APORTAR PER A LA COMPROVACIÓ DELS REQUISITS SEGONS ELS DISTINTS ÀMBITS DE L'ASSESSORAMENT





Apartat Requisit mínim Documentació a aportar

1. Iniciació a l'exportació

a) Formació: Educació Secundària completa. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional: Cinc anys d'experiència desenvolupant la carrera professional en el departament d'exportació d'empresa. Vida laboral i justificació del lloc exercit.

c) Experiència en formació/ assessorament a empreses: Dos anys d'experiència en assessorament i formació a empreses en l'àrea d'internacionalització. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en internacionalització.

d) Coneixement d'idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.

2. Iniciació a la contractació pública internacional

a) Formació: Llicenciatura universitària. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional: Cinc anys d'experiència desenvolupant la carrera professional en el departament de contractació pública d'empreses internacionalitzades. Vida laboral i justificació del lloc exercit.

c) Experiència en formació/ assessorament a empreses: Dos anys d'experiència en assessorament i formació a empreses en l'àrea d'internacionalització o contractació pública internacional. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en internacionalització o contractació pública internacional.

d) Coneixement d'idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.

3. Presentació d'ofertes en contractació pública internacional

a) Formació: Llicenciatura universitària. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional: i) Cinc anys d'experiència desenvolupant la carrera professional en el departament de contractació pública d'empreses internacionalitzades. Vida laboral i justificació del lloc exercit.

ii) Haver participat en la preparació de deu projectes de contractació pública internacional (preparació d'ofertes i expressions d'interés i execució de contractes públics en l'exterior). Acreditació suficient dels projectes en què s'ha participat (certificat de les empreses, llistes curtes, adjudicacions, etc.).

c) Experiència en formació/ assessorament a empreses: Dos anys d'experiència en assessorament i formació a empreses en l'àrea d'internacionalització o contractació pública internacional. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en internacionalització o contractació pública internacional.

d) Coneixement d'idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.

4. Màrqueting digital internacional

a) Formació: Educació Secundària completa. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional o en formació/assessorament a empreses: Com a mínim haurà de tindre cinc anys d'experiència en un o en l'agregat dels dos requisits següents:

Experiència desenvolupant la carrera professional en els departaments de màrqueting i comunicació d'empreses internacionalitzades, dins de l'àrea digital. Vida laboral i justificació del lloc exercit.

Experiència assessorant empreses en l'elaboració de plans de màrqueting digital internacional. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en màrqueting i comunicació.

c) Idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.

5. Estratègies de marca i comunicació internacional

a) Formació: Educació Secundària completa. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional o en formació/assessorament a empreses: Com a mínim haurà de tindre cinc anys d'experiència en un o en l'agregat dels dos requisits següents:

Experiència desenvolupant la carrera professional en els departaments de màrqueting i comunicació d'empreses internacionalitzades. Vida laboral i justificació del lloc exercit.

Experiència assessorant empreses en l'elaboració de plans de màrqueting internacional. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en màrqueting i comunicació.

c) Idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.

6. Finançament internacional

a) Formació: Llicenciatura universitària. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional: i) Cinc anys d'experiència empresarial en recerca de finançament internacional.

Vida laboral i justificació del lloc exercit.

ii) Experiència en gestió i preparació de cinc projectes de recerca de finançament internacional. Acreditació suficient dels projectes en què s'ha participat (certificat de les empreses, llistes curtes, adjudicacions, etc.).

c) Experiència en formació/ assessorament a empreses: Tres anys d'experiència assessorant empreses en l'elaboració de plans de recerca de finançament internacional. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en finançament internacional.

d) Idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.

7. Expansió internacional d'empreses emergents (start-ups)

a) Formació: Educació Secundària completa. Fotocòpia simple del títol oficial.

b) Experiència professional: i) Experiència demostrable com a emprenedor i/o en creixement empresarial.

Com a mínim haurà de complir un d'aquests quatre requisits: Acreditació suficient del requisit a complir.

– Haver fundat o haver sigut soci d'una o més empreses emergents (amb exclusió de les empreses relacionades amb consultoria, assessories jurídiques, gestories d'empreses, restauració, entitats financeres, serveis a les persones i sector immobiliari), que haja tingut una duració mínima de tres anys. Fotocòpia de les escriptures de constitució de l'empresa emergent.

– Haver sigut CEO (director executiu) d'una empresa emergent que haja tingut un mínim de tres treballadors, durant un mínim de tres anys. Fotocòpia de les escriptures de constitució de l'empresa emergent o del contracte.

– Haver format part de l'equip directiu d'una empresa (amb exclusió de les empreses relacionades amb consultoria, assessories jurídiques, gestories d'empreses, restauració, entitats financeres, serveis a les persones i sector immobiliari), ocupant càrrecs de direcció, durant un mínim de tres anys. Fotocòpia del contracte.

– Tres anys d'experiència en assessorament, mentoria o entrenament d'empreses emergents. Cartes o certificats de clients que indiquen el període d'assessorament i l'objecte d'aquest.

Vida laboral en el cas que la persona jurídica tinga com a objecte l'assessorament en finançament internacional.

ii) Experiència demostrable en internacionalització d'empreses emergents. Com a mínim haurà de complir amb un d'aquests dos requisits:

– Haver participat amb la seua empresa emergent en algun programa d'internacionalització d'empreses com ara la tutoria d'iniciació a l'exportació de l'IVACE, ICEXNEXT o d'altres. Fotocòpia de la documentació justificativa de la participació en el programa indicat.

– Haver aconseguit fites en la internacionalització de la seua empresa emergent com ara: aconseguir inversió internacional, mantindre relacions comercials estables amb clients internacionals, implantar-se en un mercat exterior, etc. Acreditació suficient del requisit a complir (fotocòpia dels contractes, notes de premsa, fotocòpia de les escriptures de constitució de l'empresa en l'estranger, etc.).

d) Idiomes: Nivell intermedi d'anglés (B2). Segons s'indica en l'article 5.4.









ANNEX

CONTINGUT I DETALLS ESPECÍFICS DELS PROGRAMES



1. Tutoria d'iniciació a l'exportació

El servei de consultoria, de caràcter pràctic, serà impartit per professionals amb experiència en exportació.

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE serà la formació de les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització:

– Recerca de canals de distribució.

– Negociació comercial.

– Selecció i participació en accions promocionals

– etc.

L'empresa participant i el personal expert analitzaran diferents aspectes de l'engegada de la internacionalització de l'empresa a través de reunions entre el personal de l'empresa i el personal expert, amb uns continguts fixats prèviament i que permetran a l'empresa disposar d'un pla d'actuació concret en el mercat internacional.



El programa es desenvoluparà, amb caràcter general, durant 90 hores, en un període màxim de 6 mesos, i el cost total d'aquest serà de 3.600 €, IVA exclòs.

Si es produeixen despeses per desplaçaments extraordinaris, com ara desplaçaments, allotjaments, manutenció i d'altres, d'acord amb les tasques assignades al personal expert amb motiu de l'execució del pla d'actuació, aquestes seran a càrrec de l'empresa participant de la formació.

El personal expert farà un informe parcial als tres mesos de la iniciació de la tutoria sobre el desenvolupament de la consultoria i, als sis mesos, un informe final de valoració de resultats del desenvolupament del programa.



2. Tutoria en contractació pública internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, serà impartida per professionals amb experiència en contractació pública internacional.

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de contractació pública en l'àmbit internacional.

Es realitzarà un disseny del pla d'acció, després d'un diagnòstic inicial en què es definirà el seu grau de posicionament i les necessitats concretes:

– Anàlisi de la posició de l'empresa quant a la situació de partida: experiència, àrees d'activitat, serveis i productes exportables, valor afegit i elements diferenciadors.

– Coneixement del mercat de la contractació pública internacional en els distints vessants d'aquest i els seus procediments.

– Assignació de recursos tècnics i humans.

– Disseny d'un pla d'acció amb selecció de mercats i organismes contractants.

– Estratègia d'accés a aquests.

El servei de consultoria es realitzarà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'han d'habilitar els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa dispose en tot moment d'un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El programa té una duració de 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de 3 mesos. El cost del programa, sense comptar l'IVA, arriba als 1.800 €,

El personal expert lliurarà un informe final als tres mesos de la iniciació de la tutoria amb les conclusions d'aquesta i recomanacions a l'empresa sobre la seua estratègia d'accés a les licitacions internacionals.



3. Assessorament en preparació d'ofertes de contractació pública internacional

L'assessorament, el faran professionals amb experiència contrastada en l'elaboració d'ofertes i execució de contractes en l'exterior sent client l'Administració del país.

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE serà acompanyar l'empresa en l'operativa de la contractació pública, quan el sol·licitant estiga ja actiu en la presentació d'expressions d'interés o ofertes i gestió de contractes públics en altres països.

L'assistència tècnica inclou

– El suport a la millora en la selecció de projectes.

– Millors pràctiques en la preparació d'expressions d'interés.

– Millors pràctiques en l'elaboració de l'oferta tècnica i financera.



– Metodologies de treball.

– Millors pràctiques per a la gestió del projecte en els aspectes administratius, procedimentals i financers.

L'assessorament a l'empresa participant es realitzarà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'han d'habilitar els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa dispose en tot moment del suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

El programa es desenvoluparà durant 40 hores de consultoria, de les quals un mínim de 20 hores seran presencials, en un termini màxim de 6 mesos. El cost del programa, sense comptar l'IVA, serà de 2.400 €.

El personal expert lliurarà un informe final, amb la descripció del contingut i l'abast de l'assessorament prestat a l'empresa.



4. EXPORNET, Tutoria en màrqueting digital internacional

La consultoria, de caràcter pràctic, serà impartida per professionals experts en posicionament internacional a través d'internet.

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de màrqueting digital en l'àmbit internacional:

– Utilització d'internet com a eina de promoció

– Selecció i planificació de les accions de màrqueting digital més adequades en funció del client/usuari, producte/servei, i país.

– Increment del nombre de contactes comercials a través d'internet i augment de les exportacions.

– Figurar en les primeres posicions dels buscadors.

– Enfocament de la seua pàgina web cap als mercats i clients objectiu.

– Incorporació de les eines més adequades que li permeten sostindre les estratègies i accions a internet fins a la consecució dels seus objectius.

En definitiva, amb aquest programa es pretén impulsar l'ús d'internet com a eina comercial d'àmbit internacional, a través del disseny del pla de màrqueting digital.

El programa es desenvoluparà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa dispose en tot moment d'un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

Aquest programa s'impartirà en un període màxim de 8 mesos, i consta de tres fases amb les característiques següents:



Fase I. Objectius i estratègies a internet

A) Objectiu principal: La finalitat d'aquesta fase és aprendre a recollir i analitzar la informació necessària per a poder determinar els objectius i les estratègies a internet.

B) Metodologia:

– S'analitzarà la presència a internet de l'empresa i la seua familiarització amb les accions que es realitzen a internet.

– S'analitzarà l'estratègia i el model de negoci actual de l'empresa, i es destacaran els mercats internacionals en què l'empresa vol reforçar la seua presència a internet.

– S'analitzarà la competència a internet a nivell quantitatiu i qualitatiu.

– S'establiran els objectius a aconseguir i les estratègies a realitzar.

– Es plantejarà com hauria de ser el suport web per a aconseguir objectius en funció de les estratègies plantejades.

Es recomana la realització de dues reunions presencials, una reunió inicial de presa de dades i informació, i una de posterior per a exposar el diagnòstic generat a partir de l'anàlisi interna de la informació aportada per part de l'empresa participant.



Fase II. Accions de màrqueting digital en l'àmbit internacional

A) Objectiu principal:

Aprendre a seleccionar i planificar les accions de màrqueting digital més adequades en funció del seu client/usuari, producte/servei, i país.

B) Metodologia: Anàlisi i selecció d'eines de màrqueting digital d'acord amb les estratègies i els objectius a aconseguir:

– Determinació de la posició actual de la pàgina web de l'empresa, i proporcionar les recomanacions necessàries per a obtindre una millor posició natural en buscadors.

– Search Engine Optimization -SEO-).

– Recerca i selecció d'altres eines de màrqueting digital com ara els mercats digitals, directoris en línia, estratègies de Search Engine Marqueting (SEM), i altres eines com les utilitzades en el web 2.0 i les xarxes socials– Social Media Marqueting (SMM).

– Recomanacions i metodologia que s'ha de seguir (analítica web) per al control i seguiment de les accions realitzades a internet.

Es recomana que es faça una reunió presencial en què s'expose el pla d'acció que s'ha confeccionat basant-se en el diagnòstic i els objectius establits en les reunions prèvies amb l'empresa, i fruit del treball del tutor en col·laboració amb l'empresa participant.

Fase III. Implementació

A) Objectiu principal:

Ajudar l'empresa a posar en marxa les accions a internet indicades en el pla d'acció, i consolidar l'assessorament en l'aplicació d'eines de màrqueting digital en l'estratègia d'internacionalització de l'empresa. Donar continuïtat i seguiment al pla d'acció a fi d'assolir els objectius plantejats i arribar a quantificar els resultats obtinguts per a implementar accions de millora.

B) Metodologia. Juntament amb els responsables de l'empresa encarregats del projecte a internet, es planificaran i es posaran en marxa les diferents accions contingudes en el pla. També es definiran les recomanacions i la metodologia que s'ha de seguir (analítica web) per al control i el seguiment de les accions realitzades a internet per a arribar al retorn de la inversió (ROI).

C) Lliuraments. Recomanacions per a sostindre les estratègies i les accions a internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

Es recomana que es facen tres reunions presencials: una inicial per a establir les recomanacions i pautes d'implementació de les accions integrades en el Pla elaborat; una altra per a implementar la metodologia de control i seguiment, i una tercera per a avaluar els resultats i establir punts de millora.

Els lliuraments corresponents a les tres fases que preveu la tutoria es faran per mitjans telemàtics quan acabe aquesta, com a màxim als 8 mesos des de la data d'inici, i són:

1a fase:

– Informe del punt d'inici i definició consensuada d'objectius i estratègies.

– Informe de posicionament a internet respecte als competidors.



– Informe dels punts clau davant de la construcció/reforma del lloc web.

2a fase:

– Pla d'accions de màrqueting digital a realitzar.

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions a internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

3a fase:

– Recomanacions per a sostindre les estratègies i accions a internet en el temps fins a la consecució d'objectius.

El cost del programa, sense comptar l'IVA, serà de 2.800 €.



5. Assessorament en estratègies de marca i comunicació internacional

L'assessorament serà realitzat per professionals amb experiència en estratègies de marca i comunicació internacional. La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE serà analitzar els diferents aspectes de l'empresa que permeten determinar la posició de l'empresa en el mercat seleccionat, dins de la seua estratègia d'internacionalització



La consultoria es durà a terme en un període màxim de tres mesos, i constarà de dues fases.

Fase I. Anàlisi interna i externa

A) Contingut:

1. Anàlisi interna:

– Filosofia i cultura de l'empresa.

– Producte o servei.

– Anàlisi de la marca.

– Estratègies de màrqueting desenvolupades per part de l'empresa (fora de línia i en línia).

Objectiu de comunicació.

2. Anàlisi externa:

– El mercat d'interés.

– Anàlisi de la competència i grups d'interés, tant en l'àmbit general com en el mercat concret.

– Públic objectiu.

3. Una vegada realitzada l'anàlisi, s'emetran una sèrie de recomanacions, que ajuden en:

– La definició del posicionament que ha de tindre l'empresa en el mercat.

– La descripció de la proposta de valor de la marca.

– La definició dels valors que s'han d'associar a la marca.

Fase II. Estratègia de comunicació i màrqueting i brífing

A) Contingut: elaboració de l'estratègia de comunicació i màrqueting, adequada a les anàlisis prèvies realitzades.

S'han de fer un mínim de dues reunions presencials en cada fase per al correcte seguiment dels treballs a realitzar.

Els lliuraments corresponents a les dues fases que preveu la tutoria es faran per mitjans telemàtics a la finalització d'aquesta, com a màxim als tres mesos des de la data d'inici, i són l'Informe de diagnòstic i recomanacions, que contindrà:

1a fase:

– Anàlisi interna i externa.

– Les claus de posició basant-se en les que han de desenvolupar les polítiques de marca i comunicació en el mercat d'interés.

– Les claus de comunicació que l'estratègia i objectius de l'empresa volen aconseguir.

– L'estratègia d'imatge de marca més adequada per a l'empresa.

– Els elements que la marca ha d'incorporar i desenvolupar.

– Les línies fonamentals per a la campanya de desenvolupament de marca.

– Les línies de treball per a la campanya de comunicació i de mitjans.

2a fase. Lliuraments:

– Proposta de línies d'actuació.

– Brífing preparat per a una agència de comunicació/màrqueting.

El cost del programa, sense comptar l'IVA és de 1.800 €.



6. Tutoria de finançament internacional

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE i triat per l'empresa participant del programa convocat per l'IVACE serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb les estratègies de recerca de finançament en l'àmbit internacional:

– Anàlisi del model de negoci adaptant-lo a les exigències actuals de mercat.

– Optimització d'aquest model de negoci i manera de fer-lo eficient i atractiu.

– Recerca de socis financers per a potenciar l'obtenció de finançament.

– Recerca de finançament internacional per a l'exercici de l'activitat d'R+D+i de l'empresa.

1. Durada, contingut i lliuraments

La consultoria s'impartirà en un període màxim de 6 mesos comptador a partir de la data d'inici dels treballs, sense que en cap cas transcórreguen dotze mesos des de la firma del contracte fins a la finalització d'aquests.

El programa es desenvoluparà a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa dispose en tot moment d'un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

La consultoria es realitzarà en dues fases, amb les característiques següents:

Per a recerca de finançament internacional en general

Fase I: anàlisi i optimització del model de negoci de l'empresa

A) Objectiu principal

– D'una banda, aprendre a dissenyar un pla d'empresa que incloga les principals variables de la companyia, com ara vendes, costos fixos, costos variables o marges de contribució.

– D'altra banda, preparar un Teaser d'inversió, document representatiu dels avantatges competitius de l'empresa, orientat a facilitar als potencials inversors el model de negoci de la companyia.

B) Metodologia

– S'analitzaran variables de l'empresa, com ara el model de negoci actual, la cartera de productes o serveis, la presencia internacional, el pla d'internacionalització, les seues vendes i les aliances estratègiques.

– Es formarà l'empresa en l'optimització d'aquest model de negoci, i en la manera de fer-lo més eficient i atractiu.

– Es definiran el pla d'empresa i el Teaser d'inversió.

Es recomana que es facen dues o tres reunions presencials: una reunió inicial d'anàlisi de posicionament de l'empresa; una reunió intermèdia, de revisió del model de negoci adaptat a mercats internacionals, i una de posterior per a definir el Teaser d'inversió.

Fase II: alternatives de finançament internacional

A) Objectiu principal

Aprendre a identificar i seleccionar les fonts d'inversió adequades per al projecte empresarial definit prèviament.

B) Metodologia

– Conéixer les fonts d'inversió privada, entitats bancàries o finançament públic.

– Identificació de potencials inversors amb dades de contacte.

– Guia de passos que s'han de seguir: recomanació de les directrius a l'empresa per a saber negociar i tractar d'obtindre alguna de les fonts de finançament identificades prèviament.

Els lliuraments corresponents a les dues fases que preveu la tutoria es faran per mitjans telemàtics quan acabe aquesta, com a màxim als 6 mesos des de la data d'inici, i són:

1. Document d'anàlisi estratègica on s'incorporen els aspectes de millora consensuats amb l'empresa. Pla d'empresa. Teaser d'inversió.



2. Llista d'inversors potencials amb dades de contacte. Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament.

Per al cas particular de recerca de finançament internacional R+D+i



Fase I: Definició de l'estratègia d'internacionalització de l'activitat d'R+D+i de l'empresa.

A) Objectiu principal

La finalitat d'aquesta fase és, d'una banda, diagnosticar les capacitats d'R+D+i de l'empresa, les seues línies estratègiques d'R+D+i, aliances amb socis internacionals, posicionament en fòrums i plataformes i identificació dels principals projectes d'R+D+i a desenvolupar en els pròxims anys i identificar els programes de finançament internacional més idonis per al desenvolupament d'aquests projectes. En particular, el Programa Marc d'R+D+i H2020 (2014-2020), serà analitzat en detall en aquesta fase.

B) Metodologia

S'analitzarà l'estratègia d'R+D+i actual de l'empresa amb l'objectiu d'identificar la cartera estratègica de projectes a desenvolupar en el futur amb finançament internacional.

Es recomana la celebració d'una o dues reunions presencials, per a analitzar les capacitats d'R+D+I de l'empresa i la identificació dels possibles projectes d'R+D+i a desenvolupar en els pròxims anys.

Fase II: implementació de l'estratègia d'R+D+i definida en la fase I.

A) Objectiu principal

Elaboració de fitxes preliminars (concept-note) dels projectes estratègics internacionals d'R+D+i identificats en la fase I, tenint en compte la convocatòria internacional seleccionada i el rol assumit per l'empresa.

B) Metodologia

Anàlisi de la convocatòria internacional més apropiada per al desenvolupament de cada projecte estratègic, tenint en compte la tipologia del projecte. S'identificaran els perfils de socis internacionals requerits per al desenvolupament del projecte i es farà la difusió de les esmentades fitxes preliminars en les xarxes internacionals més rellevants i adequades en funció de la convocatòria internacional elegida.

Es recomana la celebració d'una reunió presencial, per a tractar les tècniques d'identificació i selecció de fonts d'inversió i la manera d'aproximació a aquestes.

Els lliuraments corresponents a les dues fases que preveu la tutoria es faran per mitjans telemàtics quan acabe aquesta, com a màxim als 6 mesos des de la data d'inici, i són:

– Document d'anàlisi estratègica de l'empresa, consensuat amb l'empresa que defineix l'estratègia d'internacionalització d'R+D+i de l'empresa.

– Llista d'inversors potencials amb dades de contacte (organismes internacionals gestors dels programes internacionals seleccionats).

– Llista de directrius a l'empresa per a saber negociar amb les fonts de finançament (descripció de la metodologia de treball que s'ha de seguir per a la preparació de propostes internacionals d'R+D+i).

1. Cost del programa

El cost del programa,sense comptar l'IVA, és de 3.600 €.



7. Tutoria en expansió internacional d'empreses emergents

L'assessorament, el duran a terme persones amb experiència, com ara emprenedors d'empreses emergents i que hagen viscut de primera mà el creixement internacional d'empreses, que coneguen bé l'ecosistema (local i internacional) d'acceleració d'empreses emergents perquè actuen com a facilitadors i connecten l'empresa sol·licitant amb una àmplia gamma de persones i d'instruments disponibles a hores d'ara.

La labor del personal expert seleccionat per l'IVACE i elegit per les empreses participants en el programa serà formar les persones indicades per l'empresa corresponent en totes aquelles qüestions relacionades amb la internacionalització de la seua empresa emergent:

1. Anàlisi del projecte.

2. Com cal elegir el moment i la destinació. Aspectes legals i fiscalitat.

3. Optimització de l'equip: processos interns i implicació. Adaptació del producte al mercat internacional.

4. Expansió per etapes. Rendibilitat a llarg termini. Visibilitat internacional.

Al cap i a la fi, amb aquest programa es pretén acompanyar aquells emprenedors que vulguen internacionalitzar la seua empresa emergent, i aconseguir millorar la posició competitiva de l'empresa a través del coneixement de les eines per a preparar l'eixida cap a mercats internacionals.

La capacitació a l'empresa participant es podrà realitzar a través de:

– Reunions presencials en què s'explicarà el procediment que s'ha de seguir i es resoldran les qüestions que sorgisquen.

– Seguiment a distància dels avanços de l'empresa participant en cada mòdul. Per a dur a terme aquest seguiment a distància s'habilitaran els canals de comunicació necessaris perquè l'empresa dispose en tot moment d'un suport personalitzat en la seua capacitació (via telefònica, Skype, correu electrònic, etc.).

La formació es desenvoluparà durant 30 hores, de les quals un mínim de 20 seran presencials, en un període màxim de tres mesos. El cost del programa, sense comptar l'IVA, serà de 1.800 €.

El personal expert lliurarà un informe final als tres mesos de la iniciació de la tutoria, amb les conclusions d'aquesta i amb les recomanacions a l'empresa emergent participant sobre la seua estratègia d'accés a mercats internacionals.

Mapa web