Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Alcàsser. Convocatòria i bases per a cobrir en propietat una plaça d'encarregat/ada de neteja, per promoció interna. Grup C, subgrup C2.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7966 de 26.01.2017
Número identificador:  2017/353
Referència Base de Dades:  000951/2017
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, D/C2, C/C1
      Descriptors toponímics: Alcàsser



Convocatòria i bases per a cobrir en propietat una plaça d'encarregat/ada de neteja, per promoció interna. Grup C, subgrup C2. [2017/353]

Per Resolució de l'Alcaldia de data 22 de novembre de 2016 s'ha aprovat la convocatòria per a cobrir en propietat una plaça d'encarregat/ada de neteja, per promoció interna, d'acord amb les bases següents:





Bases generals i programa pels quals es regirà el concurs oposició, per promoció interna, per a proveir una plaça d'encarregat/ada neteja, vacant en la plantilla municipal (laborals)



1. Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la provisió en propietat d'una plaça d'encarregada de neteja, vacant en la plantilla de personal laboral d'aquest ajuntament.

La plaça convocada correspon al grup C, subgrup C2, segons l'article 76 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, denominada encarregat/ada de neteja, dotada amb les retribucions corresponents a aquest grup, pagues extraordinàries, triennis i la resta de retribucions complementàries i drets que corresponguen d'acord amb la legislació vigent, i està subjecta al que disposa la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Al titular d'aquesta plaça li correspondran les funcions previstes en la Llei 7/1985, de 2 d'abril; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i legislació concordant, i catàleg de llocs de treball de l'Ajuntament d'Alcàsser.



2. Requisits dels aspirants

Per a ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de posseir al dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre fins al moment de la presa de possessió els següents requisits de participació:

a) Ser personal laboral fix de plantilla de l'Ajuntament d'Alcàsser en qualsevol de les agrupacions professionals de la disposició transitòria tercera de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, actualment grup E, amb una antiguitat de com a mínim dos anys de serveis efectius.

b) Estar en possessió del títol d'ESO, Graduat Escolar, Formació Professional de Grau Mitjà o titulació acadèmica equivalent.



3. Sol·licituds

Les sol·licituds per a prendre part en aquestes proves selectives s'ajustaran al model establit i es facilitaran als que ho demanen en l'Oficina d'Informació d'aquest ajuntament.

En la tramitació de les seues sol·licituds, els aspirants hauran de tindre en compte:

Les sol·licituds, omplides com cal, es dirigiran a l'alcaldessa presidenta de la corporació i hauran d'adjuntar fotocòpia del DNI.



Els aspirants adjuntaran a la seua instància, a més, fotocòpia de la documentació acreditativa dels mèrits que al·leguen, d'acord amb el que disposa la base 8.2.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci d'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, després de l'anunci i bases en el Butlletí Oficial de la Província de València.

La presentació de sol·licituds podrà realitzar-se en el Registre General d'aquest ajuntament o en la forma establida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



4. Admissió d'aspirants

Per a ser admés a les proves selectives n'hi haurà prou que els aspirants manifesten en les seues instàncies que reuneixen totes les exigències contingudes en la base segona, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'alcaldessa presidenta dictarà una resolució, en el termini màxim d'un mes, en què declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, així com la causa d'exclusió. La dita resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València. El mateix dia en què es remeta al butlletí s'exposarà al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web.



Els aspirants exclosos, així com els omesos en la relació d'admesos i exclosos, disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el Butlletí Oficial de la Província de València, per a esmenar els defectes que hagen motivat la seua exclusió o la seua omissió, d'acord amb el que estableix la Llei de règim del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Els aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen l'exclusió o al·leguen l'omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació d'admesos, seran definitivament exclosos de la realització de les proves.





5. Llista definitiva d'admesos i exclosos

En el terme de 15 dies des de la conclusió del termini d'esmena d'errors, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València la resolució que elevarà a definitiva la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la inclusió corresponent com a admesos d'aquells que van ser exclosos i que hagen esmenat errors o omissions. El mateix dia en què es remeta al butlletí s'exposarà al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web.

En la resolució aprovatòria de les llistes definitives es determinarà el lloc, el dia i l'hora del començament dels exercicis, així com la composició del tribunal qualificador.

La publicació de la resolució aprovatòria de la llista definitiva serà determinant dels terminis als efectes de possibles impugnacions o recursos.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició dels interessats, de conformitat amb el que disposa la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Des de la publicació de la resolució aprovatòria de les llistes definitives fins a la data d'examen no podran transcórrer més de dos mesos.





6. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà integrat per un/una president/a, un secretari/ària, i tres vocals, i es designarà el mateix nombre de suplents. En la designació dels seus membres hauran de respectar-se els principis d'imparcialitat i de professionalitat i es tendirà a la paritat entre homes i dones.

Tots els membres del tribunal, titulars i suplents, hauran de ser empleats públics de caràcter fix i posseir titulació igual o superior a la requerida per a l'accés a la plaça convocada.

El tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes, per a totes o alguna de les proves, que col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seues especialitats tècniques.

Els membres del tribunal i els assessors especialistes estan subjectes als supòsits d'abstenció i recusació previstos en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, de més de la mitat dels seus membres, entre els quals hauran d'estar necessàriament el president i el secretari, o si és el cas, dels que el substituïsquen.

El tribunal resoldrà tots els dubtes que sorgisquen de l'aplicació de les normes contingudes en les bases i determinarà l'actuació procedent en els casos no previstos en aquestes. Adoptarà les seues decisions per majoria, per mitjà de votació nominal.



7. Començament i desenvolupament dels exercicis

El programa que ha de regir les proves selectives és el que es publica com a annex I a aquestes bases.

La data, l'hora i el lloc de celebració del primer exercici de les proves selectives es donarà a conéixer junt amb la publicació de les llistes d'admesos i exclosos, en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'anuncis d'aquesta casa consistorial.

Una vegada començades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de celebració de les restants proves en el Butlletí Oficial de la Província de València. Aquests anuncis hauran de fer-se públics pel tribunal en els locals on s'hagen celebrat les proves anteriors, o en el tauler d'edictes de l'Ajuntament d'Alcàsser.



El tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acrediten la seua identitat, i a aquest fi hauran d'estar proveïts del document nacional d'identitat.

En la realització dels exercicis es garantirà, sempre que siga possible, l'anonimat dels aspirants.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única. Excepte casos de força major, invocats amb anterioritat, degudament justificats i apreciats pel tribunal, amb absoluta llibertat de criteri, la no-presentació d'un aspirant a qualsevol dels exercicis obligatoris en el moment de ser cridat, determinarà automàticament la pèrdua del seu dret a participar en el mateix exercici i en els successius, i quedarà exclòs, en conseqüència, del procediment selectiu.



L'ordre en què hauran d'actuar els aspirants en aquells exercicis que no puguen realitzar-se conjuntament, s'iniciarà alfabèticament, i començarà per l'aspirant el primer cognom del qual comence per la lletra H, de conformitat amb el que disposa la Resolució de 24 de febrer de 2016, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques (BOE 26.02.2016).





8. Sistema selectiu

El procediment de selecció dels aspirants serà el de concurs-oposició, al tractar-se d'una plaça a cobrir per mitjà de promoció interna.



8.1. Fase d'oposició

Primer exercici: consistirà a contestar un qüestionari tipus test de 50 preguntes, amb una resposta correcta entre 3 possibles.

El contingut del tipus test s'ajustarà al temari que s'indica com a annex I. El temps màxim per a la realització de l'exercici serà de 60 minuts.

Segon exercici: consistirà en un supòsit pràctic, a triar entre 2 proposats pel tribunal i que estiguen relacionats amb les tasques del lloc de treball. El temps màxim per a realitzar aquesta prova és de 30 minuts.



Puntuació de l'exercici test

La prova de tipus test que es realitze, es valorarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtindre una puntuació mínima de 5 punts per a poder superar l'exercici i passar a l'exercici següent.

Les respostes correctes es valoraran amb 0,20 punts. Les incorrectes no restaran i no es puntuaran les no contestades.

Puntuació de la prova pràctica

Es valorarà aquesta prova de 0 a 10 punts, i serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 5 punts, tenint en compte els criteris que determine el tribunal. Es valoraran els aspectes següents:

– La solució aportada.

– Claredat i coherència de les idees.

– Ajustar-se al tema plantejat.

Puntuació definitiva de la fase d'oposició

La qualificació definitiva de la fase d'oposició serà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en ambdues proves.

8.2. Fase de concurs

La fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori. La seua valoració es realitzarà una vegada finalitzada la fase d'oposició i només s'aplicarà als aspirants que hagen superat aquesta. Els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants es valoraran d'acord amb el següent barem, fins a un màxim de 10 punts.

a) Antiguitat: per serveis efectius prestats en agrupacions professionals del grup E, fins a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, s'atorgaran 0,5 punts per cada any complet de serveis efectiu fins a un màxim de 6 punts. Es rebutjaran els mesos que no completen l'any.

La comprovació de l'antiguitat es realitzarà d'ofici per l'Administració i les dades seran posades a disposició del tribunal qualificador.



b) Activitat formativa:

Es valoraran els cursos de formació rebuts i impartits que siguen acreditats fins a la data de terminació del termini de sol·licituds, el contingut dels quals estiga directament relacionada amb les funcions pròpies del cos a què es pretén accedir i que hagen sigut realitzats per administracions públiques, o entitats o organismes que actuen sota la dependència d'aquelles.

– Fins a un màxim de 20 hores: 0,08 punts.

– De 21 a 50 hores: 0,15 punts.

– De 51 a 75 hores: 0,20 punts.

– De 76 a 100 hores: 0,30 punts.

– De 101 hores d'ara en avant: 0,40 punts.

Aquells cursos rebuts pels aspirants en què no s'especifique el nombre d'hores seran valorats amb 0,08 punts. En aquest apartat es podrà aconseguir fins a un màxim de 3 punts.

Els cursos rebuts seran justificats amb el corresponent certificat i/o diploma del curs en què consten les firmes del secretari, gerent o coordinador amb el vistiplau del responsable de l'entitat que imparteix el curs, així com el segell de l'entitat, amb menció expressa del contingut del curs i la duració d'aquest expressada en hores.



c) Titulació superior a la requerida: es valorarà qualsevol titulació superior a la requerida per a la plaça: 1 punt.

Qualificació definitiva del procés selectiu

Serà el resultat de sumar la puntuació obtinguda en la fase d'oposició a l'obtinguda en la fase de concurs.

En cas d'empat es resoldrà per la millor puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i si persisteix aquest, es resoldrà pel criteri de major antiguitat. Si persisteix l'empat es resoldrà per mitjà de sorteig públic.





9. Relació d'aprovats

Acabada la qualificació dels aspirants, el tribunal publicarà la relació d'aprovats, per ordre de puntuació, en el tauler d'edictes de la casa consistorial. La llista d'aprovats no podrà sobrepassar el nombre de places convocades.

Simultàniament a la seua publicació en el tauler d'edictes de la casa consistorial, el tribunal elevarà la relació expressada a l'Alcaldia Presidència.

En l'acta de l'última sessió, s'inclourà una relació dels aspirants que, havent superat l'exercici de l'oposició, no hagen sigut inclosos en la llista d'aprovats i proposta de contractació, a l'efecte que si per qualsevol circumstància algun aspirant aprovat no fóra contractat es puga realitzar amb l'aspirant següent aprovat en ordre de puntuació.





10. Presentació de documents

Els aspirants proposats aportaran a l'Ajuntament d'Alcàsser els documents acreditatius dels requisits expressats en la base 2 en el termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista d'aprovats en el tauler d'edictes de l'Ajuntament.



Els que dins del termini indicat i excepte els casos de força major no presentaren la documentació o d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser contractats, i quedaran anul·lades totes les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren pogut incórrer per falsedat en la instància en què sol·liciten prendre part en la convocatòria.

En aquest cas, la proposta es considerarà feta favor dels aspirants, segons l'ordre de puntuació obtinguda, que havent superat la totalitat dels exercicis de les proves selectives tinguen cabuda en el nombre de places convocades com a conseqüència de l'anul·lació esmentada.



11. Formalització del contracte

La formalització del contracte es realitzarà dins dels vint dies naturals posteriors a aquell en què acabe el termini assenyalat en la base 9.



12. Incidències

Contra aquestes bases, la seua convocatòria i tots els actes que es deriven d'aquestes i de l'actuació del tribunal, es podran interposar recursos pels interessats, en els casos i en la forma establida en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Alcàsser, 14 de desembre de 2016.– L'alcaldessa: Eva Isabel Zamora Chanzá.

ANNEX I



Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques. Estructura i principis generals. Drets fonamentals i llibertats públiques.

Tema 2. L'Administració local. Entitats que integren l'Administració local.

Tema 3. El municipi. Organització i competències. Òrgans de govern.

Tema 4. Conceptes generals de neteja. La brutícia (origen i eliminació). Els sòls (classificació).

Tema 5. L'organització i control del servei de neteja. Equips de treball. Cures del material de neteja, vestimenta i neteja personal.



Tema 6. Maquinària i sistemes de neteja: maquinària de neteja. Fregadora abrillantadora. Aspiradores d'aigua i pols.

Tema 7. Sistemes de neteja: agranat de sòls. Fregat amb mopa. Neteja de mobiliari. Neteja de serveis. Neteja de vidres. Neteja d'equips informàtics.

Tema 8. Neteja de les àrees administratives. Neteja de bany. Neteja de lavabos públics. Neteja de magatzems/tallers i d'exteriors.



Tema 9. Productes químics en la neteja: propietats dels diversos productes. La desinfecció per la neteja. Identificació dels perills en l'ús de productes. Etiquetatge dels productes.

Tema 10. Aspectes ecològics en la neteja: conceptes bàsics. Qualitat del servei de neteja. Actitud davant dels usuaris. Decàleg de qualitat. La prevenció de riscos laborals en els treballs de neteja. Riscos mecànics. Riscos químics.

Mapa web