Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Bases específiques que han de regir les convocatòries dels processos de selecció de les places d'oficial d'obra incloses en l'oferta d'ocupació pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8006 de 23.03.2017
Número identificador:  2017/2028
Referència Base de Dades:  002553/2017
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, D/C2
      Descriptors toponímics: Tavernes de La Valldigna



Bases específiques que han de regir les convocatòries dels processos de selecció de les places d'oficial d'obra incloses en l'oferta d'ocupació pública. [2017/2028]

Mitjançant el present anunci, es posa en coneixement de tots els interessats que per la Resolució 2768/2016, de 4 de novembre, de la Regidoria Delegació de Personal, s'ha resolt el següent:



Primer. Aprovar les següents bases:



1. Objecte

Les presents bases tenen per objecte desenvolupar les previsions fetes a les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, aprovades mitjançant el Decret de data 10 de maig de 2005. Aquestes bases van ser publicades en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) de data 15 de juny de 2005, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de data 22 de juny de 2005 (Exp. 4-053/2005). Des de la seua aprovació, aquestes bases han estat modificades per tal d'ajustar-les a les normes legals posteriors i a la casuística i pràctica administrativa adequada en les ocasions següents:



Data del decret

de modificació Publicació en el BOP Publicació en el DOGV

25 de juny de 2007 11 de juliol de 2007 8 d'agost de 2007

10 de maig de 2010 27 de maig de 2010 26 de maig de 2010

31 d'octubre de 2011 15 de novembre de 2011 8 de novembre de 2011

27 de gener de 2012 27 de febrer de 2012 24 de febrer de 2012





Principalment, aquestes bases específiques, tenen per objecte regir el procés de selecció de les places d'oficial d'obra incloses en l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament, les quals es detallen a continuació:





Denominació: oficial d'obra.

Naturalesa: laboral fix.

Grup: equiparat al grup D (art. 25 Llei 30/1984) o grup C2 (art. 76 TRLEBEP).

Escala: administració especial.

Subescala: serveis especials.

Classe: personal d'oficis.

Nombre de vacants: una (OPO 2016, BOP 27.07.2016).

Torn: promoció interna.

Procediment de selecció: concurs oposició.



En el supòsit de no procedir a cobrir la plaça vacant mitjançant el torn de promoció interna, quedarà anul·lada automàticament la present convocatòria i es procedirà immediatament a cobrir-la mitjançant el torn lliure i, si és el cas, mitjançant el procediment extraordinari de consolidació d'ocupació temporal, per la qual cosa, donat aquest cas, l'Ajuntament procedirà a aprovar les corresponents bases que regulen el procés selectiu i tindrà en compte els criteris generals aprovats mitjançant la negociació prèvia que s'ha dut a terme amb els representants sindicals. D'igual forma procedirà l'Ajuntament en cas que es produïsquen noves vacants fins a la finalització del procés selectiu, per increment de places de les mateixes característiques.



2. Legislació aplicable

En tot allò no previst en les bases, s'aplica el que s'estableix a les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, així com el que estableixen les disposicions esmentades a les referides bases generals i altres normes que hi siguen aplicables.



3. Requisits dels aspirants

Els aspirants han de tindre els requisits següents:

– Haver prestat serveis efectius, com a contractat laboral fix de plantilla, durant almenys dos anys en qualitat d'operari d'oficis múltiples com a empleat de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna.



– Estar en possessió del títol de Graduat Escolar, Formació Professional de primer grau, o equivalent, o haver complit les condicions per a obtindre'l en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies. En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per l'aspirant mitjançant un certificat expedit a aquest efecte per l'administració competent en cada cas.

– Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de la classe B.

– Tindre la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que s'estableix en l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).

En el termini de presentació de documents, l'aspirant estranger caldrà que aporte específicament:

– Els títols homologats.

– Fotocòpia compulsada del passaport en vigor.

– Fotocòpia compulsada, si és el cas, del permís de treball en vigor.



– No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de les places convocades, o que les impossibilite.

– No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.



4. Pagament dels drets d'examen

Qui vulga participar en les corresponents proves d'accés, haurà de sol·licitar-ho mitjançant la instància corresponent, a la qual adjuntarà el justificant acreditatiu d'haver efectuat el pagament dels drets d'examen, tot això de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la realització de proves selectives d'accés a la funció pública.





5. Proves selectives

El procés selectiu constarà de dues fases: oposició i concurs.

A) Oposició.

La fase d'oposició serà prèvia a la valoració de la fase de concurs.



Els exercicis de la fase d'oposició són els següents:



Primer exercici (teoricopràctic). De caràcter obligatori i eliminatori.



Aquest exercici consistirà en la superació de dues proves, una de caràcter teòric i l'altra de caràcter pràctic.

La puntuació màxima a obtindre en aquest exercici serà de 35 punts, i és necessari per a superar-lo una puntuació igual o superior a 17,5 punts així com haver obtingut la puntuació mínima per a superar cadascuna de les proves en què consisteix l'exercici.



1.A) Prova teòrica: obligatòria i eliminatòria. Prova tipus test.

Consistirà en la realització d'una prova de coneixements referida als continguts del programa temari de les presents bases, a través d'un qüestionari de 35 preguntes. Del programa de temes comuns sols es formularan, com a màxim, una quinta part de les preguntes d'aquest exercici (màxim 7 preguntes).

El temps de duració de l'exercici serà determinat pel tribunal immediatament abans de començar l'exercici segons la dificultat de la prova plantejada.

Les respostes incorrectes penalitzaran a raó del valor de tres respostes incorrectes descomptaran el valor d'una resposta correcta o la proporció que corresponga.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 15 punts, i caldrà obtindre'n un mínim de 4,5 punts per a superar-lo.



1.B) Prova pràctica: obligatòria i eliminatòria.

Consistirà a resoldre per escrit o mitjançant treballs pràctics, un o més supòsits que plantejarà el tribunal immediatament abans del començament de l'exercici, relatius a les tasques pròpies de la plaça que es convoca.

En cas de resoldre per escrit algun dels supòsits, s'utilitzarà l'ordinador i els programes d'ofimàtica que siguen necessaris. En aquest cas, no es valorarà cap exercici si no està resolt en suport informàtic.



Si ho estima lliurement el tribunal qualificador en vista de les característiques de l'exercici proposat, els aspirants podran servir-se en aquesta prova dels textos legals, comentaris doctrinals o llibres de consulta o altres publicacions que puguen utilitzar normalment en l'exercici del seu treball.

Aquest exercici serà avaluat entre 0 i 20 punts, i seran eliminats els aspirants que no obtinguen una puntuació mínima de 10 punts.

Segon exercici (valencià). De caràcter obligatori i no eliminatori.



Consistirà en la valoració pel tribunal dels coneixements de valencià dels aspirants, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La duració serà establida pel tribunal en vista de la dificultat de l'exercici proposat; la dificultat s'adequarà a la categoria i nivell del perfil lingüístic de la plaça que es convoca.

Este exercici es qualificarà de 0 a 5 punts.



B) Concurs

Una vegada acabada la fase d'oposició, tindrà lloc la valoració de la fase de concurs, entre aquells aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits que es valoren en la fase de concurs són els següents:

a) Antiguitat: temps de prestació de serveis professionals com a funcionari o contractat laboral en qualsevol administració pública en qualsevol categoria.

b) Experiència en el lloc d'origen: s'entén per aquesta la prestació de serveis professionals com a funcionari o contractat laboral de la categoria i denominació des de la qual es participa en el procés selectiu.



c) Experiència en llocs superiors als de la plaça des de la qual es promociona: temps de prestació de serveis en places superior categoria a la categoria des de la qual es promociona, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió.



d) Participació en altres proves selectives en places a les quals es promociona: per la superació de tot o part de processos selectius anteriors, siga en propietat o per a formació d'una borsa de treball de places de la mateixa categoria i naturalesa a la convocada.

e) Titulacions complementàries: es valorarà estar en possessió de les titulacions que es detallen en aquest apartat.

f) Coneixements de valencià: únicament seran avaluables els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



g) Altres mèrits: es valorarà de forma separada aquest apartat atenent els criteris següents:

1. Per una banda es valorarà estar en possessió dels permisos de conduir vehicles que s'assenyalen; sols es valorarà el permís que supose major puntuació, sense que es puga acumular la puntuació de diversos permisos.

2. Igualment es valorarà estar en possessió dels carnets d'instal·lador o manipulador detallats.

La suma dels apartats anteriors no podrà excedir la puntuació màxima determinada per a la totalitat d'aquest apartat d'altres mèrits (2 punts).

h) Cursos: es valorarà l'assistència i/o aprofitament a cursos amb certificat acreditatiu exprés, sempre que tinguen una relació estreta amb les activitats, coneixements i/o experiència pròpies de la plaça convocada, i estiga reflectida de manera expressa la seua duració en hores lectives.

Acreditacions: per a la valoració dels mèrits referits hauran d'acreditar-se en la forma que a continuació es detalla:

Els apartats a, antiguitat; b, experiència en el lloc d'origen; i c, experiència en llocs superiors als de la plaça des de la qual es promociona, s'acreditarà mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració on s'hagen prestat els serveis, que es detallarà per mesos complets de serveis prestats.

d) Participació en altres proves selectives en places a les quals es promociona: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració en què es facen constar els el detall de l'apartat de les bases que regulen els exercicis de la convocatòria i, si és el cas, el concurs de mèrits, proves selectives realitzades per l'aspirant i puntuació en cada exercici realitzat, així com la naturalesa de les proves selectives per tal d'acreditar si es tracta de proves selectives per a la provisió en propietat o contractació laboral indefinida, o si al contrari es tracta de proves selectives per tal de formar borses de treball.

e) Titulacions complementàries: mitjançant l'aportació d'original o còpia degudament compulsada del títol expedit per l'organisme públic competent.

f) Coneixements de valencià: mitjançant l'original o còpia degudament compulsada del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o, si és el cas, original o còpia compulsada del títol equivalent, sempre que l'aspirant acredite l'equivalència per organisme competent.

g) Altres mèrits:

Permís de conduir vehicles:

Mitjançant la fotocòpia compulsada del carnet de conducció en vigor expedit per la prefectura provincial de trànsit corresponent.

Carnet d'instal·lador:

Mitjançant la fotocòpia compulsada del títol corresponent expedit per centre homologat pel Ministeri i/o Conselleria d'Indústria.



Carnet de manipulador de plaguicides d'ús fitosanitari:

Mitjançant la fotocòpia compulsada del títol corresponent expedit per l'òrgan de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació que tinga atribuïdes les competències en matèria de sanitat vegetal i inspecció fitosanitària.

h) Cursos: La realització de cursos s'acreditarà a través de certificats o diplomes, i es valorarà únicament si van ser organitzats o convocats per universitats, instituts o escoles oficials de formació de funcionaris, i altres entitats o centres docents públics o privats dels prevists en la Llei orgànica 8/1985, de 13 de juliol, reguladora del dret a l'educació, quan hagen sigut homologats pels instituts o escoles oficials de formació de funcionaris o per la universitat. No es podran valorar ni es tindran en compte aquells cursos en què no s'expresse la duració en hores lectives.





6. Programa de temes



Matèries comunes

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i principis fonamentals. Drets i deures fonamentals.

Tema 2. Les entitats locals: classes i potestats. El municipi. Concepte i elements. Òrgans necessaris i complementaris. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. El Ple. La Junta de Govern. Les comissions informatives i altres òrgans complementaris.

Tema 3. Règim jurídic del personal al servei de l'Administració local. Concepte i classes, drets i deures i incompatibilitats.

Tema 4. La potestat reglamentària de les entitats locals: òrgans titulars. Bans. Reglaments i ordenances. Procediment d'elaboració i aprovació. La publicació de les normes locals. Límits de la potestat reglamentària local.



Matèries específiques

Tema 5. Habilitats directives. El paper del comandament. Responsable de l'equip. El paper esperat del comandament. Competències requerides en la gestió de persones. Lideratge i direcció per objectius. Estils de lideratge. Direcció per objectius: Models de gestió. Gestió del temps. Comunicació i gestió de conflictes. Comunicació eficaç: escolta activa i fluxos comunicatius. Transmissió adequada d'ordes i instruccions.

Tema 6. Motivació en els equips de treball. Saber motivar. Motivació de persones. Eines de motivació. Altres formes de motivació. Plans motivació. Delegació i entrenament. Delegació eficaç. Etapes per a la delegació. Entrenar els col·laboradors: de cap a entrenador.



Tema 7. Càlcul senzill, operacions aritmètiques: sumes, restes, multiplicacions, divisions, percentatges. Sistema mètric decimal: mesures de longitud, superfície, capacitat i volum. Interpretació de mapes i plànols: el plànol del projecte, escala i cotes, emplaçament de la construcció i replanteig, anivellació. Figures geomètriques fonamentals.

Tema 8. Introducció a l'obra de paleta. Consideracions generals. Terminologia. Resistència de materials. Materials de construcció. La rajola: classes, característiques, execució d'obres amb rajola. El guix: enduriment, propietats, utilització del guix. El morter: Components, característiques, amassat, temps d'utilització, classes de morter.



Tema 9. Eines de construcció. Bastiments: classes, components, formació i ancoratge. Plataformes elevadores. Normes d'ús i seguretat.



Tema 10. Moviments de terra. Fonaments: classes. Sanejament horitzontal: evacuació d'aigües, elements de la xarxa. Cobertes: classes.

Tema 11. Estructura. Elements de l'estructura: murs, pòrtics, forjats, arcs, voltes, escales. Encofratges i armadures. Tancaments exteriors i interiors: replanteig, materials, formació. Instal·lacions.

Tema 12: Revestiments verticals: guarnits, enfoscats, arrebossats, estuc, color en els guarnits, esgrafiat. Revestiments horitzontals: tipus de paviments i replanteig.

Tema 13: Revestiments amb taulells i enrajolats: materials, materials d'agarrada, eines, tècniques i treballs de col·locació.

Tema 14. Revestiment de sostres. Sostres d'escaiola: fabricació, característiques, col·locació de plaques, tirants, motlures, principals defectes de col·locació. Sostres desmuntables: classes de plaques, peces de sosteniment i col·locació, sistemes de muntatge.

Tema 15. Nocions bàsiques de llanterneria, electricitat, fusteria i serralleria. Conceptes generals. Eines bàsiques. Avaries i reparacions més habituals.

Tema 16. Definició de les tasques desenvolupades pels conductors de vehicles i maquinària. Tasques comunes i tasques específiques de cada màquina (camió, furgonetes, carretons elevadors, ploma grua, plataformes elevadores, tractor, pala, excavadora i retroexcavadora i accessoris). Tècniques preventives i de protecció en el treball amb màquines. Revisió de les màquines abans de la posada en marxa. Operacions bàsiques de manteniment. Càrrega de materials. Descàrrega de materials sobre altres màquines. Elevació de càrregues. Estacionament de màquines i vehicles.

Tema 17. Moviments de terra. Excavacions i rebliments amb àrids. Nocions bàsiques sobre ferms de carreteres i paviments. Senyalització de treballs en les vies públiques i seguretat viària.

Tema 18. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: dret a la protecció davant dels riscos laborals. Equips de treball i mitjans de protecció. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos. Delegats de prevenció. Comitè de seguretat i salut.



Tema 19. Condicions generals de seguretat en els treballs de manipulació de càrregues, esforç físic i postural i transport de materials. Seguretat i riscos en els treballs per descàrrega d'electricitat, manipulació de productes químics i treballs en altura.

Tema 20. L'organització municipal de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. L'organigrama dels seus òrgans unipersonals i col·legiats. Protecció de dades de caràcter personal. La Guia de Bones Pràctiques de l'Ajuntament. Manual de Procediments i Protocols en Matèria de Protecció de Dades de Caràcter Personal; protocols generals i de seguretat (PR-1 al PR-23).



Segon. Publicar les presents bases al Butlletí Oficial de la Província de València, Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i pàgina web de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna (www.tavernes.es), així com extracte de les presents bases al tauler d'edictes municipal.



Tercer. Igualment, significar que aquest acte, de conformitat amb el que estableix l'article 52.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, posa fi a la via administrativa.

Contra aquest es podran interposar els recursos següents:

Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o impugnar-lo directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

En el cas que s'interpose el recurs de reposició, es farà davant de l'òrgan municipal que va dictar l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o publicació de l'acte en el Butlletí Oficial de la Província de València. La seua interposició impedirà, fins a la seua resolució expressa o presumpta, la utilització de la via contenciosa administrativa de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu. El recurs de reposició s'haurà de resoldre i notificar en el termini d'un mes; en cas contrari, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.



En el cas que s'interpose el recurs contenciós administratiu directament, es farà, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el terminis següents:

– Dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació o publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València de l'acte administratiu que s'impugna.

– Dos mesos des del dia en què es notifique la resolució del recurs de reposició presentat.

– Sis mesos, des del transcurs d'un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que es notifique la seua resolució.



La qual cosa es fa pública perquè se'n prenga coneixement.



Tavernes de la Valldigna, 4 de novembre de 2016.– El cap de l'Activitat de Recursos Humans i Gestió de Personal: Valentín Vercher Manclús.

Mapa web