Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 d'abril de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2017 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8027 de 26.04.2017
Número identificador:  2017/3411
Referència Base de Dades:  003504/2017
 



RESOLUCIÓ de 20 d'abril de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2017 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. [2017/3411]

En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 d'abril de 2017 es va publicar l'Ordre 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (d'ara en avant Ordre 7/2017), per a la convocatòria del qual hi ha crèdit disponible en el capítol 4, codi de línia S7998000, del subprograma 322.51, Foment d'Ocupació, del Pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant, SERVEF) per a 2017.

Aquesta convocatòria se sotmet al que disposa l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

De conformitat amb el que preveu l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2017

1. Convocar per a l'exercici 2017 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, regulat en l'Ordre 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (DOGV 11.04.2017).



2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7998000, del subprograma 322.51, Foment d'Ocupació, per un import global màxim de 11.600.000 euros, fons susceptibles de cofinançament en un 91,89 % per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil a través del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 (CCI 2014ES05M9P001), amb la següent distribució que té caràcter estimatiu:

a) Ajuntaments: 10.000.000 d'euros.

b) Diputacions provincials: 600.000 euros.

c) Mancomunitats: 1.000.000 d'euros.

3. L'alteració d'aquesta distribució estimativa no necessitarà nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per la contractació de les persones joves, que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris

1. De conformitat amb el que preveu l'article 9.3 de l'Ordre 7/2017, podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments, les mancomunitats i les diputacions de la Comunitat Valenciana, així com els seus organismes autònoms.

2. Sense perjuí de l'anterior, només podrà presentar-se una sol·licitud per cada tipus d'entitat local, de manera que s'inadmetrà la presentada per organismes autònoms en el cas que les entitats de què depenen presenten igualment sol·licitud.

3. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Quart. Persones destinatàries finals

Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions són les persones joves majors de 16 anys que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i tinguen la condició de beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Cinqué. Fet subvencionable i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació a jornada completa, durant un període de 7 o 12 mesos, de les persones joves a què fa referència el resolc quart.

2. L'import de la subvenció per cada contractació es determinarà en funció del grup de cotització que corresponga a cada persona treballadora i de la duració del contracte, segons s'indica en l'annex.

3. El beneficiari haurà d'aplicar a l'actuació subvencionada l'excés de la subvenció sobre el cost real que poguera produir-se.



Sisé. Selecció i contractació de les persones destinatàries.

1. Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària seguirà el procediment establit en l'article 5 de l'Ordre 7/2017.



2. La contractació de les persones seleccionades haurà de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció. Les entitats beneficiàries efectuaran el nombre de contractacions (amb una duració de 7 o 12 mesos) que els permeta l'import global de la subvenció concedida.





Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral per mutu acord amb l'entitat ocupadora en els tres mesos previs a la contractació.

b) Contractacions realitzades per entitats que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

c) Contractacions realitzades per entitats sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.



d) Qualsevol contractació que s'emmarque en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds es formalitzaran en impresos normalitzats que es presentaran en la corresponent Direcció Territorial del SERVEF, sense perjuí de la seua presentació segons el que disposa la normativa de procediment administratiu comú. Així mateix podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). Per a això, s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans/es (persona física).

2. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 15 dies, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Si és el cas, documentació identificativa del sol·licitant i, si és el cas, identificació i acreditació del representant legal.

b) Formulari annex a la sol·licitud.

c) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant del SERVEF per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar la corresponent versió.

d) Declaració responsable que no està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

e) Imprés normalitzat sobre les dades requerides per a la notificació electrònica.

f) Certificat del secretari/ària o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta on conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades pel SERVEF.

3. La sol·licitud i els models normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions es troben disponibles en l'adreça d'internet www.servef.es.



Deu. Instrucció del procediment

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials del SERVEF.

3. L'òrgan instructor podrà demanar de les persones interessades l'aportació addicional de tots aquells documents i dades aclaridores que considere necessàries per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que ho presidirà; dos vocals; i una persona que posseirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

6. La proposta de concessió es formularà a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Onze. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària desglossant per tipus d'entitat local (ajuntaments, mancomunitats i diputacions) i d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a totes les persones sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada per la sol·licitant en el formulari annex a la sol·licitud.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a la desocupació registrada de joves menors de 30 anys del corresponent àmbit territorial.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que estableix l'apartat a, es prioritzaran les persones sol·licitants segons la major desocupació registrada de joves menors de 30 anys.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.

4. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.



Dotze. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà al de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

3. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General del SERVEF en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que disposa els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja esmentats, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretze. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al qual el/la sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans/es (persona física). Amb aquesta finalitat es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fóra possible, es practicarà per mitjà de correu certificat.



Catorze. Justificació i liquidació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, per mitjà de l'aportació de la documentació següent:

a) Relació de persones treballadores contractades, segons model normalitzat.

b) Contractes de treball i la seua comunicació al centre SERVEF d'Ocupació.

c) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (Idc).

d) Acta de selecció de les persones contractades i llistat de persones desocupades remés pel centre SERVEF d'Ocupació.

e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

f) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, per mitjà de la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions.

g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per al qual l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



h) Declaració del/de la representant de l'entitat relativa que les contractacions no incorren en causa d'exclusió.

i) Comunicació a la persona treballadora contractada del cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil de la subvenció concedida, segons model normalitzat.

j) Declaració responsable de la persona contractada que indique que en el moment de la contractació manté els requisits per a tindre la condició de beneficiari del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, autoritzant la comprovació d'aquesta situació i fent constar que entén que, en el cas que no es mantingueren aquests requisits, es produirà la seua exclusió com a destinatari final de les ajudes, segons model normalitzat.



k) Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors per la persona jove contractada.

l) Certificat del secretari de l'entitat relatiu que les contractacions no s'emmarquen en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



2. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada aportada per l'entitat beneficiària la documentació relacionada en l'apartat anterior.



Quinze. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei general de subvencions són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Facilitar totes aquelles dades i informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerides pel SERVEF.

b) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Formalitzar els contractes de treball per escrit, en què s'inclourà una clàusula amb la seua duració per un període de 7 o 12 mesos.

d) Mantindre l'ocupació creada durant almenys set o dotze mesos. En el supòsit de baixa de la persona treballadora no s'admetrà la substitució per a completar el període de manteniment, amb independència de la causa que l'haguera motivada.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre pogueren ser objecte de control, i aquests seran originals o còpies certificades conforme amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries hauran de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) En tant que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



h) als efectes de difusió pública, a l'estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en què figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, si és el cas, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix la persona beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.

i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.



Setze. Dret de la competència

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea al no resultar d'aplicació el que estableix l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren convenient.



València, 20 d'abril de 2017.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.





ANNEX

Import del barem estàndard de costos unitaris segons el grup de cotització



GRUP COTITZACIÓ BECU MENSUAL BECU 7 MESOS BECU 12 MESOS

1 2.170,85 € 15.195,95 € 26.050,20 €

2 1.761,73 € 12.332,11 € 21.140,76 €

3 1.485,76 € 10.400,32 € 17.829,12 €

4 1.241,69 € 8.691,83 € 14.900,28 €

5 1.363,84 € 9.546,88 € 16.366,08 €

6 1.287,25 € 9.010,75 € 15.447,00 €

7 1.358,24 € 9.507,68 € 16.298,88 €

8 1.430,01 € 10.010,07 € 17.160,12 €

9 1.189,13 € 8.323,91 € 14.269,56 €

10 1.267,27 € 8.870,89 € 15.207,24 €

11 1.173,31 € 8.213,17 € 14.079,72 €

Mapa web