Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 16 d'abril de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8542 de 07.05.2019
Número identificador:  2019/4590
Referència Base de Dades:  004194/2019
 



RESOLUCIÓ de 16 d'abril de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes per a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives dins del programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible a càrrec del pressupost de l'exercici 2019 (Programa MOVES-Vehicles Comunitat Valenciana), i per la qual es convoca l'adhesió de concessionaris i punts de venda d'aquests vehicles. [2019/4590]





Per Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en el qual entre les funcions pròpies de l'entitat es recull l'anàlisi, assessorament i execució de mesures en matèria de conservació, estalvi i diversificació energètica, el foment de l'ús racional de l'energia i la promoció de les energies renovables i de la qualitat del subministrament energètic; així mateix, es reconeix a l'IVACE la funció de promoure i fomentar la mobilitat sostenible. Concorde amb aquests finalitats, en aquesta disposició es reconeix igualment a l'IVACE la facultat d'establir, gestionar i tramitar línies d'ajuda i incentius dirigits a la conservació, estalvi, diversificació i eficiència energètica.



El sector del transport és el sector de major consum energètic de la Comunitat Valenciana i pràcticament la totalitat d'aquest consum prové del petroli. Per això, cal dur a terme polítiques actives d'estalvi i eficiència energètica en aquest sector, que contribuïsquen a la reducció del seu consum i a la disminució de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle associades.

Les estratègies en matèria d'estalvi i eficiència energètica en matèria de transport passen pel foment de la mobilitat urbana sostenible, donant prioritat a les maneres de transport més netes i eficients (caminar, bicicleta, transport públic, etc.), promoure una utilització més racional de l'automòbil, afavorint els vehicles nets, silenciosos i amb baix consum d'energia propulsats per combustibles alternatius, la racionalització del procés de distribució de mercaderies en els nuclis urbans, i en definitiva, l'adopció d'iniciatives per a millorar la qualitat de l'aire en les aglomeracions urbanes.

Es fa doncs indispensable impulsar la renovació del parc de vehicles que utilitza combustibles fòssils cap a aquells que estan propulsats amb energies alternatives, en particular els vehicles elèctrics, pels seus beneficis en matèria de diversificació energètica i reducció de la dependència dels productes petrolífers, així com la reducció d'emissions de CO2 i d'altres emissions contaminants, i ajudar per tant a millorar la qualitat de l'aire de les nostres ciutats, a disminuir la contaminació acústica i afavorir el consum d'energies autòctones, especialment de fonts renovables.

No obstant això, aquest tipus de vehicles encara tenen dificultats per a imposar-se en el mercat respecte als vehicles de tecnologies convencionals, per la qual cosa es considera convenient incorporar ajudes que animen a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives.

Per a això, l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE) ha posat en marxa un programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (programa MOVES) que incorpora quatre actuacions de suport a la mobilitat susceptibles de ser subvencionables i que són les següents: actuació 1 «Adquisició de vehicles d'energies alternatives», actuació 2 «Implantació d'infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics», actuació 3 «Implantació de sistemes de préstecs de bicicletes elèctriques» i actuació 4 «Implantació de mesures contingudes en plans de transport al treball d'empreses».

Mitjançant el Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES), s'estableixen les bases reguladores d'aquestes subvencions, i s'estableix un model de col·laboració amb les comunitats autònomes, perquè desenvolupen la tramitació i la gestió dels fons. Així doncs, la coordinació i el seguiment d'aquesta convocatòria d'ajudes serà realitzada per l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), i l'IVACE durà a terme la gestió de les ajudes.



Per això, l'IVACE, mitjançant la present resolució posa en marxa l'actuació 1 d'aquest programa en el territori de la Comunitat Valenciana, que posa a la disposició de les persones, empreses i entitats un incentiu econòmic que anime a la compra de vehicles d'energies alternatives, contribuint així a millorar la qualitat ambiental de les seues ciutats en disminuir les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle i gasos nocius, i a l'increment de l'eficiència energètica en el transport.



Les actuacions 2 i 3 previstes en el Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, seran objecte d'una posterior convocatòria de l'IVACE durant el present exercici.

Les ajudes previstes en aquesta convocatòria no estan subjectes a l'obligació de notificació o comunicació a la Comissió Europea, bé per estar acollides en el Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014), i en particular a l'article 36 del Reglament esmentat o a aquella normativa que el puga substituir, o bé per no reunir tots els requisits de l'article 107.1 Tractat de funcionament de la Unió Europea, concretament per no suposar un avantatge econòmic per a una determinada empresa en dirigir-se a donar suport a activitats no econòmiques de determinats beneficiaris. Les ajudes previstes en aquesta resolució han sigut registrades per la Comissió Europea amb número d'identificació d'ajudes estatal SA.53678.



Les presents ajudes podran ser cofinançades pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins del Programa Operatiu Plurirregional d'Espanya 2014-2020 (POPE) en els casos en què les actuacions s'emmarquen en les previstes com a finançables en aquest programa operatiu, en concret actuacions que s'incloguen en l'eix prioritari 4, per a afavorir el pas a una economia baixa en carboni. En aquest cas caldrà ajustar-se al que disposa la normativa comunitària sobre els procediments de concessió i control, així com sobre reintegraments i sancions, i serà aplicable el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013 pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell. L'IDAE serà l'organisme intermedi responsable de la gestió d'aquest programa operatiu plurirregional.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que s'estableix en l'article 1 del Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES), resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes de l'IVACE per a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives, amb la finalitat d'incentivar l'adquisició a la Comunitat Valenciana de vehicles eficients que utilitzen energies alternatives als combustibles convencionals, fomentant així la disminució de les emissions de CO2 i d'altres emissions contaminants, la millora de la qualitat de l'aire, l'estalvi energètic i la diversificació de les fonts energètiques en el transport, així com la consegüent reducció de la dependència dels productes petrolífers.



2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades pel Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES), publicades en el BOE núm. 41, de 16 de febrer de 2019; en aquests bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Dotació pressupostària

1. D'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 132/2019, de 8 de març, pel qual s'acorda la concessió directa de les ajudes del programa MOVES a les comunitats autònomes i les ciutats de Ceuta i Melilla, la quantitat corresponent a la Comunitat Valenciana, a càrrec del pressupost de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia, prèviament transferits des de la partida pressupostària 20.18.425A.741 a l'IDAE, és de 4.774.698,85 euros, dels quals 2.387.349 euros corresponen a la present convocatòria d'adquisició de vehicles alternatius, a càrrec de la línia pressupostària de l'IVACE S6849000 «Estalvi i eficiència energètica».

Del pressupost anterior, es destinaran 237.349 euros a l'adquisició de vehicles de categoria N2 i N3 propulsats per motors de combustió interna que puguen utilitzar combustibles fòssils alternatius, homologats com GLP/autogàs, gas natural comprimit (GNC), gas natural liquat (GNL), o bifuel gasolina-gas.

Si a un mes de la finalització de la vigència de la convocatòria, el pressupost destinat a adquisició de vehicles N2 i N3 no s'ha esgotat considerant el nombre de sol·licituds presentades i hi ha llista de reserva per a les altres categories previstes en aquesta convocatòria, mitjançant resolució de la direcció general de l'IVACE es podrà reajustar aquesta distribució pressupostària; de la mateixa manera es podrà operar quan es produïsca la situació inversa.

2. Les ajudes regulades per la present convocatòria podran ser cofinançades pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) dins del Programa Operatiu Plurirregional d'Espanya 2014-2020 (POPE), en tots aquells casos en què les actuacions responguen a les previstes com a finançables en aquest programa. Les ajudes atorgades a actuacions que siguen cofinançables en l'eix 4, Economia Baixa en Carboni, del Programa Operatiu Plurirregional d'Espanya 2014-2020 POPE, estaran sotmeses a la plena aplicació dels mecanismes de gestió i control inclosos en aquest programa i normativa aplicable a aquest fons, així com les específiques relatives a la informació i publicitat, criteris de selecció d'operacions, verificació i altres imposades per la normativa europea, l'aplicació de les quals siga de compliment obligatori. A aquest efecte, seran aplicables, en la mesura en què les actuacions objecte del mateix podran ser cofinançades amb fons FEDER, el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes i disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell; el Reglament (UE) núm. 1301/2013 del Parlament i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el Fons Europeu de Desenvolupament Regional, pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1080/2006; i el Reglament (UE) núm. 1299/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, així com qualsevol altra normativa que la complemente o substituïsca en aquest àmbit.

3. Es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries associades al pressupost del programa MOVES assignat a la Comunitat Valenciana, en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan el dit augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que pertoque, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les modificacions corresponents de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds. De la mateixa manera, en cas de no esgotar el pressupost d'aquesta convocatòria, es podrà reassignar el sobrant a una altra actuació de les previstes en el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES), d'acord amb la quantitat transferida a la Comunitat Valenciana.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport

1. L'actuació objecte d'ajuda és la prevista com a actuació 1 en l'article 4.1 del Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES), dirigida a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives.

2. Serà subvencionable l'adquisició directa o per mitjà d'operacions de finançament per lísing financer o arrendament per rènting (també anomenat lísing operatiu) de vehicles nous, matriculats per primera vegada a Espanya, la data de factura de compravenda i data de matriculació dels quals siga posterior a la data de registre de la sol·licitud d'ajuda. Per al cas d'adquisicions de vehicles nous de les categories M1 i N1, s'exigirà que l'adquisició vaja acompanyada de la baixa definitiva en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit d'un altre vehicle, sempre que l'un i l'altre reunisquen els requisits que es detallen. El pagament del preu del vehicle, inclòs l'abonament de possibles quantitats a compte o sota qualsevol altre concepte, haurà de ser realitzat després de la data de registre de la sol·licitud.

3. Els vehicles susceptibles d'ajudes hauran de pertànyer a alguna de les categories següents:

a) Turismes M1: vehicles de motor amb almenys quatre rodes dissenyats i fabricats per al transport de passatgers, que tinguen, a més del seient del conductor, huit places com a màxim.

b) Autobusos o autocars M2: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de persones i el seu equipatge que tinguen més de huit places de seient a més de la del conductor, i la massa màxima del qual en càrrega tècnicament admissible (MMTA) no siga superior a 5 tones.

c) Autobusos o autocars M3: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de persones i el seu equipatge que tinguen més de huit places de seient a més de la del conductor i la massa màxima del qual en càrrega tècnicament admissible (MMTA) siga superior a 5 tones.

d) Furgonetes o camions lleugers N1: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies i la massa màxima de les quals en càrrega tècnicament admissible (MMTA) no supere les 3,5 tones.

e) Furgons o camions lleugers N2: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies i la massa màxima de les quals en càrrega tècnicament admissible (MMTA) siga superior a 3,5 i inferior a 12 tones.

f) Furgons o camions N3: vehicles de motor concebuts i fabricats principalment per al transport de mercaderies i la massa màxima de les quals en càrrega tècnicament admissible (MMTA) siga superior a 12 tones.

g) Quadricicles lleugers L6e: quadricicles lleugers la massa dels quals en buit siga inferior o igual a 350 kg, no inclosa la massa de les bateries, la velocitat màxima dels quals per construcció siga inferior o igual a 45 km/h, i potència màxima inferior o igual a 4 kW.

h) Quadricicles pesats L7e: quadricicles la massa dels quals en buit siga inferior o igual a 400 kg. (550 kg per a vehicles destinats al transport de mercaderies), no inclosa la massa de les bateries, i potència màxima inferior o igual a 15 kW.

i) Motocicletes L3e, L4e, L5e: vehicles amb dues rodes, o amb tres rodes simètriques o asimètriques respecte a l'eix mitjà longitudinal del vehicle, amb una velocitat de disseny superior als 45 km/h.

4. Els vehicles susceptibles de ser incentivats han de figurar en la Base de Vehicles de l'IDAE, (http://www.idae.es/coches-cuanto-consumen) i complir els requisits següents:

a) Per als vehicles pertanyents a les categories M i N s'exigeix la pertinença a algun dels tipus següents:

Vehicles N2 i N3 propulsats per motors de combustió interna que puguen utilitzar combustibles fòssils alternatius, homologats com GLP/autogàs, gas natural comprimit (GNC), gas natural liquat (GNL), o bifuel gasolina-gas. Queden exclosos de les ajudes els vehicles M1, N1, M2 i M3 propulsats per autogàs o gas natural.

Vehicles elèctrics purs (BEV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seues bateries, i utilitzen per a la seua recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle, per exemple, la xarxa elèctrica.

Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (REEV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seues bateries, i utilitzen per a la seua recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle i que incorporen motor de combustió interna de gasolina o gasoil per a la recàrrega d'aquestes.

Vehicles híbrids endollables (PHEV), propulsats totalment o parcialment mitjançant motors de combustió interna de gasolina o gasoil i elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les seues bateries, i utilitzen per a la seua recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle, per exemple, la xarxa elèctrica. El motor elèctric haurà d'estar alimentat amb bateries carregades des d'una font d'energia externa.

Vehicle elèctric de cèl·lules de combustible (FCV): vehicle elèctric que utilitza exclusivament energia elèctrica procedent d'una pila de combustible d'hidrogen embarcat.

Vehicle elèctric híbrid de cèl·lules de combustible (FCHV): vehicle elèctric de cèl·lules de combustible que equipa, a més, bateries elèctriques recarregables.

b) Per als vehicles M1 i N1 serà requisit necessari que l'adquirent titular del vehicle subvencionable acredite la baixa definitiva en circulació d'un altre vehicle destinat a ferralla, que podrà ser indistintament M1 o N1, en el Registre de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, mitjançant la presentació del corresponent certificat acreditatiu de la baixa definitiva del vehicle. El vehicle destinat a ferralla haurà de ser, indistintament, de categoria M1 o N1, i estar matriculat a Espanya abans de l'entrada en vigor d'aquesta convocatòria. L'antiguitat del vehicle haurà de ser major de deu anys en el cas de la categoria M1, i major de set anys en el cas de la categoria N1. A l'efecte d'antiguitat dels vehicles, es considerarà des de la seua data de primera matriculació fins a la data en què es considere cursada la sol·licitud de l'ajuda d'acord amb el que es preveu en l'article 10 d'aquesta convocatòria. Addicionalment, i independentment de la seua categoria, el vehicle destinat a ferralla haurà d'haver tingut en vigor la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) a l'entrada en vigor del Reial decret 72/2019 (17.02.2019). L'adquirent titular del vehicle susceptible d'ajuda haurà d'ostentar a més la titularitat del vehicle destinat a ferralla almenys durant els dotze mesos anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda, així com presentar l'últim rebut de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica, degudament abonat, des d'almenys el 2018.

c) Per als vehicles pertanyents a la categoria L s'exigeix:

Estar propulsats exclusivament per motors elèctrics i estar homologats com a vehicles elèctrics.

Les motocicletes elèctriques noves (categories L3e, L4e i L5e) susceptibles d'ajuda han de tindre bateries de liti, motor elèctric amb una potència del motor igual o superior a 3 kW, i una autonomia mínima de 70 km.

d) En el cas concret de les ajudes que es concedisquen per a l'adquisició de vehicles N2 i N3 homologats com GLP/autogàs, GNC, GNL o bifuel gasolina-gas, s'entendrà per vehicle nou, aquell procedent de fàbrica o transformat i garantit sota el control del fabricant a través de la seua xarxa autoritzada. Els vehicles hauran d'estar registrats en la base de dades de «Consum de Carburants i emissions de CO2 en cotxes nous», elaborada per l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia.

e) Les adquisicions de vehicles per mitjà d'operacions de finançament per rènting, només podran ser objecte d'ajuda a condició que el contracte d'arrendament corresponent establisca una duració mínima de dos anys des de la data de la seua formalització, en tot cas, posterior a la data de registre de la sol·licitud d'ajuda. A més, aquest contracte d'arrendament haurà d'establir expressament que l'arrendatari és el beneficiari últim de l'ajuda que s'atorgue, i haurà de constar-hi, també expressament, l'aplicació total d'aquesta ajuda a la reducció de les quotes de pagament o renda de l'arrendament a satisfer per part de l'arrendatari, especificant l'import corresponent a aquests quotes abans de l'aplicació de l'ajuda i el mateix import després de la seua aplicació.





Article 4. Quantia de les ajudes

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució tindran la consideració de subvenció, i estaran subjectes al Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014), i en particular a l'article 36 del Reglament esmentat; no obstant això, en el cas que es donen suport a activitats no econòmiques de determinats beneficiaris, que no suposen un avantatge econòmic per a una empresa, aquests ajudes queden excloses del principi d'incompatibilitat amb el mercat comú formulat en l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

2. S'estableix un límit d'ajudes de 30 vehicles per destinatari últim excepte per a persones físiques que tindran un límit d'un vehicle per destinatari últim.

3. S'estableixen les quanties individuals d'ajuda següents, segons la sol·licitant de l'ajuda siga una persona física major d'edat, professional autònom, entitat pública vinculada al sector públic, o empresa privada, i segons la grandària d'aquesta, segons es defineix en el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014. En tot cas, la quantia de l'ajuda no podrà superar els llindars definits en el reglament comunitari que li siga aplicable.

(1) S'entén com a preu de venda, el preu de venda al client, abans d'IVA, en el moment de sol·licitar l'ajuda.

(2) L'autonomia en manera de funcionament exclusivament elèctric es defineix com la distància capaç de recórrer el vehicle utilitzant exclusivament l'energia acumulada en les seues bateries, i que declara el fabricant en la documentació tècnica i comercial del vehicle.

(3) El límit de preu de venda del vehicle s'amplia a 45.000 per a persones físiques discapacitades amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat, i persones físiques integrants de famílies nombroses i vehicles de més de 5 places.



Per al cas d'adquisició de vehicles de categoria M1 per destinataris últims que siguen persones físiques discapacitades amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapte per a la seua conducció, sempre que l'adaptació conste en la fitxa tècnica del vehicle adquirit, s'incrementarà la quantia de l'ajuda en 750 € i en 500 € per al cas de destinataris últims també persones físiques integrants de famílies nombroses i vehicles de més de 5 places. Aquest increment també aplicarà a l'adquisició de vehicles de categoria N1 per part de professionals autònoms discapacitats amb mobilitat reduïda i vehicle adaptat o que s'adapte per a la seua conducció.



Article 5. Cost subvencionable

Sense perjudici que les quanties de les ajudes per l'adquisició de cada vehicle siguen les establides en l'article anterior, a l'efecte del càlcul dels costos subvencionables es considera que aquests són els costos d'inversió addicionals necessaris per a anar més enllà de les normes de la Unió aplicables o per a incrementar el nivell de protecció mediambiental en absència de normes de la Unió. Aquests costos d'inversió addicionals han sigut calculats per diferència entre la inversió elegible del vehicle, definida en aquest article, i la inversió d'un vehicle amb les mateixes prestacions, però utilitzant combustibles convencionals menys respectuosos amb el medi ambient i que s'hauria pogut realitzar de forma creïble sense l'ajuda.

En el cas de beneficiaris que no tinguen la consideració d'empresa a l'efecte de l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014), el cost subvencionable està referit a la inversió elegible del projecte, entenent per aquesta el preu de venda del vehicle al client abans d'impostos.

No es considera inversió elegible:

– L'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis facturats i, en general, qualsevol impost pagat.

– Les despeses financeres conseqüència de la inversió i els de personal propi.

– Els vehicles de segona mà.

– Totes aquelles despeses que no estiguen clarament definides, que no estiguen directament vinculades a la consecució d'un nivell més elevat de protecció del mediambiental o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius energètics de la inversió; en tot cas el criteri de l'IVACE serà el que prevaldrà en cas de controvèrsia.



No es concediran ajudes en cas que les inversions es realitzen perquè les empreses s'adeqüen a normes de la Unió ja adoptades que no estiguen encara en vigor.



Article 6. Acumulació d'ajudes

Les ajudes previstes en aquesta convocatòria seran incompatibles amb altres ajudes que puguen concedir-se per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Article 7. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquests ajudes les persones i entitats que s'enumeren a continuació:

a) Els professionals autònoms, que tinguen el seu domicili de l'activitat a la Comunitat Valenciana i que estiguen donats d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors.

b) Les persones físiques majors d'edat amb residència a la Comunitat Valenciana, no incloses en l'anterior apartat.

c) Les comunitats de propietaris amb domicili a la Comunitat Valenciana.

d) Les persones jurídiques, vàlidament constituïdes a Espanya en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, el número d'identificació fiscal (NIF) de les quals comence per les lletres A, B, C, D, E, F, G, J, N, R o W, que tinguen el seu domicili social a la Comunitat Valenciana o bé que desenvolupen la seua activitat, compten amb una seu i tinguen part de la seua plantilla a la Comunitat Valenciana.

e) Les entitats pertanyents al sector públic d'acord amb el que s'estableix en l'article 2 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que realitzen la seua activitat a la Comunitat Valenciana. No obstant això, no podrà ser beneficiària l'administració autonòmica de la Comunitat Valenciana en la seua condició de beneficiària directa de les ajudes regulades en Reial decret 72/2019, sense que aquesta exclusió comprenga al sector públic vinculat o dependent de l'administració autonòmica valenciana, que podrà ser beneficiari sempre que els organismes i entitats que l'integren compten amb personalitat jurídica pública diferenciada, així com autonomia de gestió per al compliment de les seues finalitats.

2. A l'efecte de la present resolució, es considerarà PIME, segons l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, tota entitat, independentment de la seua forma jurídica, que exercisca una activitat econòmica que reunisca els requisits següents:

– Que ocupe menys de 250 persones

– Que tinga un volum de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros, o bé un balanç general no superior a 43.000.000 d'euros.

Així mateix, quan calga distingir entre petites empreses i mitjanes empreses, s'entendrà per petita empresa aquella unitat econòmica que ocupe menys de 50 persones i que tinga un volum de negoci anual o un balanç general no superior a 10.000.000 d'euros; microempresa es considera aquella empresa que ocupe menys de 10 persones i el seu volum de negoci o el seu balanç general anual no supere els 2.000.000 d'euros.



El còmput dels efectius i límits assenyalats, en el cas d'empreses associades o vinculades s'efectuarà tal com disposa l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014. Aquests criteris de còmput es poden consultar en la pàgina web http://www.ivace.es

3. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones, empreses i entitats sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Així mateix, no podran accedir a aquests ajudes les empreses i entitats que -realitzant una activitat econòmica-:

a) reunisquen les condicions d'empresa en crisi segons es defineix en l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1 de 26.06.2014) (d'ara en avant Reglament (UE) núm. 651/2014),

b) estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.

5. Tampoc podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes els concessionaris o punts de venda l'epígraf de la qual de la secció primera de les tarifes de l'Impost sobre Activitats Econòmiques, aprovat pel Reial decret legislatiu 1175/1990, de 28 de setembre, siga el 615.1 o el 654.1.



6. Així mateix, seran aplicables les condicions i requisits previstos en el Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible (Programa MOVES).





Article 8. Entitat col·laboradora

1. L'IVACE podrà comptar amb una entitat col·laboradora que preste els serveis externs que considere necessaris perquè l'auxilien en les tasques de presentació de sol·licituds, avaluació, verificació administrativa o in situ, o pagament d'acord amb el que s'estableix en article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el seu Reglament aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Dins de les tasques que podran ser objecte de col·laboració es preveuen les següents:

a) Atenció telefònica, control i gestió de les ajudes.

b) Facilitar la informació necessària als potencials sol·licitants de les ajudes, relativa als requisits que han de complir per a l'obtenció de l'ajuda, així com sobre la documentació a aportar, terminis i procediment a seguir.

c) Rebre la documentació requerida per a l'obtenció de l'ajuda.



d) Comprovar que la persona sol·licitant compleix els requisits establits en la convocatòria d'ajudes, i verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions establides per a atorgar les subvencions comprovant per a això els justificants presentats.

e) Emplenar els informes corresponents relatius al compliment dels requisits establits en la convocatòria.

f) Dur a terme la resta d'actuacions que queden establides en la resolució corresponent per encàrrec entre l'entitat col·laboradora i l'IVACE.





Article 9. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds a aquest programa d'ajudes s'iniciarà el dia 30 de maig de 2019 i finalitzarà el 31 de desembre de 2019, termini a partir del qual no seran admeses més sol·licituds. No obstant això, si es produeix un esgotament del pressupost disponible abans del tancament del programa, les sol·licituds que es presenten fins a la data límit de 31 de desembre de 2019 podran continuar registrant-se en llista de reserva provisional, i seran ateses per rigorós ordre d'entrada en cas que es produïsquen desestimacions, desistiments, renúncies o revocacions de les ajudes prèvies que puguen alliberar pressupost. Transcorreguda la data de tancament de programa no es registraran més sol·licituds de reserva, encara que es produïsca després d'aquesta un alliberament de crèdit pressupostari.

Es donarà publicitat de l'esgotament del pressupost disponible, tant en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), com en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es i en la pàgina específica destinada al programa http://moves.ivace.es.



Article 10. Procediment de presentació de sol·licituds i documentació annexa

1. La persona o entitat interessada a sol·licitar l'ajuda es posarà en contacte amb un concessionari/punt de venda adherit al programa MOVES-Vehicles de la Comunitat Valenciana en el marc d'aquesta convocatòria. El llistat de concessionaris/punts de venda adherits es podrà consultar en l'adreça http://moves.ivace.es.

2. El concessionari/punt de venda tramitarà de manera telemàtica la sol·licitud d'ajudes que s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://moves.ivace.es, i s'acompanyarà de la documentació establida en el punt 3 d'aquest article, segons la naturalesa jurídica de la sol·licitant. La sol·licitud s'entendrà cursada quan estiga degudament emplenada i s'acompanyen tots els documents establits en aquest article, i serà en aquest moment quan s'atorgue el número de registre que es tindrà en compte com a criteri de concessió de les ajudes.



3. El concessionari/punt de venda del vehicle a subvencionar de cada sol·licitant presentarà davant l'IVACE la documentació següent davant el Registre Electrònic de la Generalitat:

a) Còpia de la sol·licitud normalitzada -degudament emplenada– signada pel concessionari/punt de venda i per la persona o entitat sol·licitant. Aquesta sol·licitud inclourà:

– Declaració responsable de compliment normatiu per part de la sol·licitant a la data de la sol·licitud.

– Declaració responsable de la persona sol·licitant de l'ajuda de trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. Excepte manifestació en contra, l'IVACE podrà obtindre directament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries enfront de l'administració i obligacions enfront de la Seguretat Social.

b) Còpia del DNI/NIE/NIF de la persona/entitat sol·licitant, segons la seua naturalesa jurídica.

c) Pressupost detallat, acceptat per la persona sol·licitant. En el cas d'arrendament per rènting, còpia de l'oferta de l'empresa arrendadora en la qual figure la quota a abonar, així com la part atribuïble d'aquesta quota al cost del vehicle.

d) Declaració responsable de no haver rebut altres ajudes en relació a l'actuació subvencionada, segons el model disponible en la web d'IVACE.

A més d'aquesta documentació, segons la naturalesa jurídica de la sol·licitant, haurà de presentar:

3.1. En cas de persones físiques:

a) En aquells casos en què en el DNI o NIE de la persona sol·licitant no aparega com a residència un domicili pertanyent a la Comunitat Valenciana, s'aportarà còpia del certificat d'empadronament en què figure residència a la Comunitat Valenciana.

b) Si escau, certificat de discapacitat emés per l'òrgan de valoració competent.

c) Si escau, títol vigent de família nombrosa.

3.2. En cas de professionals autònoms:

a) Còpia de l'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors, expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària o pagament de l'últim rebut de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE).



b) Si escau, certificat de discapacitat emés per l'òrgan de valoració competent.

3.3. En cas de comunitats de propietaris:

a) Còpia del DNI de qui exercisca la presidència de la comunitat de propietaris.

b) Còpia de l'acta de nomenament de la presidència de la comunitat.



3.4. En cas de persones jurídiques i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, el NIF de les quals comence per les lletres A, B, C, D, E, F, G, J, N, R o W:

a) Còpia del DNI del signant, representant legal.

b) Acreditació del poder de representació del signant de la sol·licitud. Per a empreses la inscripció de les quals en el Registre Mercantil siga obligatòria, haurà de presentar nota simple del Registre Mercantil competent relativa a les dades del sol·licitant (incloent-hi les dades identificatives generals, representació social, administradors i apoderats). Per a sol·licitants la inscripció dels quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria: còpia del poder de representació registrat del signant de la sol·licitud o, si escau, document equivalent segons les prescripcions legals.

c) Declaració de consideració d'empresa a l'efecte del Reglament (UE) Núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, inclosa en la sol·licitud normalitzada.

3.5. En cas d'entitats pertanyents al sector públic:

a) Còpia del certificat, acte o escriptura de nomenament de càrrec o representant legal.

b) Declaració responsable on acredite la seua adscripció, especificant si es refereix a l'Administració general de l'Estat, a una comunitat autònoma o a una entitat local i on declare si desenvolupa o no activitat comercial i mercantil, segons el model disponible en la pàgina web d'IVACE.

c) Si escau, declaració de consideració d'empresa a l'efecte del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, inclosa en la sol·licitud normalitzada.

4. Per a aquells projectes amb una inversió superior a 1.000.000 €, les entitats privades hauran d'incloure en la memòria tècnica un pla específic de finançament del projecte on es realitze una anàlisi de la capacitat que té l'entitat beneficiària per a escometre'l i on es detallen aspectes com ara relació entre cost del projecte i balanç general anual, cost del projecte i fons de maniobra, etc.

En substitució d'aquest document, les entitats públiques presentaran un document en el qual es reflectisca l'existència d'una partida pressupostària per a l'execució del projecte objecte de subvenció.

5. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació a les declaracions responsables presentades, serà per mostreig, d'acord amb el que s'estableix en l'art. 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre del Consell.



6. Una vegada cursada la sol·licitud pel concessionari/punt de venda, l'IVACE (Unitat d'Energia) com a òrgan competent per a la instrucció del procediment -o l'entitat col·laboradora– verificarà que la persona o entitat sol·licitant compleix tots els requisits establits en la convocatòria d'ajudes, comprovarà tota la documentació presentada, i requerirà, si escau, la persona, entitat sol·licitant o el concessionari/punt de venda, perquè en un termini de 10 dies hàbils esmene la documentació, amb l'advertiment que si transcorregut aqueix termini no s'aporta la documentació requerida, es considerarà que han desistit de la sol·licitud. Tant l'entitat col·laboradora, com el mateix IVACE, podran requerir al concessionari/punt de venda -o si escau a la persona sol·licitant– qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la comprovació de l'actuació realitzada.



7. Les notificacions que es realitzen per mitjans electrònics s'entendran practicades o rebutjades en els termes que s'assenyalen en l'article 43 de la Llei 39/2015.

8. Una vegada presentada la sol·licitud, no es permetrà un canvi de sol·licitant ni un canvi de model del cotxe que supose una modificació de l'ajuda sol·licitada.

9. Amb la finalitat de mantindre el caràcter incentivador de les ajudes, només s'admetran adquisicions de vehicles realitzades després de la data de registre de la sol·licitud d'ajuda.

10. Es delega en les persones que exercisquen la direcció de l'àrea o si escau, departament o servei– competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes abans de la concessió.





Article 11. Instrucció de sol·licituds

1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

2. Aquests ajudes es concediran de forma directa, conforme als articles 22.c i 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i d'acord amb el que s'estableix en l'article 165.2.f), de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En conseqüència, les sol·licituds seran ateses per rigorós ordre de presentació fins a l'esgotament dels fons, tal com s'estableix en l'article 11 del Reial decret 72/2019, de 15 de febrer, pel qual es regula el programa d'incentius a la mobilitat eficient i sostenible. En cas d'esgotament del pressupost assignat, podran continuar registrant-se sol·licituds en llista de reserva provisional, que seran ateses per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produïsquen desestimacions, desistiments, renúncies o revocacions de les sol·licituds d'ajuda prèvies que puguen alliberar pressupost, o que es produïsca un increment pressupostari d'acord amb el que es preveu en l'article 2.3 de la present convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional generarà cap dret per a la persona o entitat sol·licitant, fins que no es valide la sol·licitud.



L'IVACE o l'entitat col·laboradora verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria i emetrà un informe amb la preavaluació dels expedients que serà elevada a la comissió a la qual es refereix l'article següent.



L'IVACE o l'entitat col·laboradora podrà requerir a la sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 12. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. El criteri d'atorgament de les ajudes serà el del moment de presentació de les sol·licituds corresponents. Les sol·licituds es resoldran en la mesura i en l'ordre en què estan correctament formalitzades i completades, d'acord amb el que s'estableix en l'article 11 de la present convocatòria.

2. Després dels actes d'instrucció, la preavaluació realitzada per l'entitat col·laboradora serà sotmesa a una comissió d'avaluació, que serà la competent per a elevar a la presidència de l'IVACE la proposta de concessió d'ajudes.

3. Aquesta comissió estarà composta per la persona que titular de la Direcció General de l'IVACE, qui assumirà la presidència de l'òrgan, per tres persones integrants de la Unitat IVACE Energia -una de les quals assumirà la secretaria de la Comissió– i per una integrant de l'Àrea de Suport de l'IVACE, totes elles designades per la persona que exercisca la presidència de l'IVACE.

En tot cas es procurarà que en la composició de la comissió es respecte el principi de paritat d'homes i dones, i la capacitació i competència adequades.

En l'exercici de les seues competències la comissió podrà comptar amb l'assistència tècnica que estime necessària.

4. Vista la proposta continguda en l'acta de la comissió, la Presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació de les ajudes, fixant expressament la quantia, i incorporant, si escau, les condicions i obligacions derivades d'aquesta, que en cap cas podran contravindre el que es disposa en aquesta resolució. La resolució podrà contindre una llista d'aquelles sol·licituds que presentades dins del termini no han rebut ajuda seguint el criteri de repartiment d'ordre de presentació de sol·licituds amb el pressupost disponible, de manera que en cas que s'efectue un alliberament de crèdit de la convocatòria d'acord amb el que es preveu en l'article 11.2 de la present resolució o una ampliació de crèdit d'acord amb el que s'estableix en l'article 2.3, puguen ser ateses per rigorós ordre d'entrada, sempre que estiguen degudament cursades.

5. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució d'ajuda serà de 6 mesos comptats des de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat resolució expressa, s'entendran desestimades les sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

6. Amb la finalitat que les persones beneficiàries de les ajudes tinguen coneixement del contingut íntegre de la resolució de concessió de les ajudes, aquesta es notificarà per mitjans electrònics a través de l'aplicació informàtica habilitada per a aquests ajudes a través de l'adreça http://moves.ivace.es. Per a poder accedir-hi s'enviarà a l'interessat o si escau al concessionari/punt de venda, a l'adreça de correu electrònic que hagen facilitat, un avís que l'informarà de la posada a la disposició de la resolució de concessió.

7. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa; es delega en la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 13. Concessionari/punt de venda: adhesions i obligacions



1. Podran ser concessionaris/punts de venda adherits al Programa MOVES-Vehicles Comunitat Valenciana, les empreses autoritzades per a la comercialització de vehicles que operen a la Comunitat Valenciana i que acrediten estar donats d'alta per a això mitjançant l'epígraf de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) 615.1 o 654.1.

2. Els concessionaris/punts de venda interessats a participar i col·laborar en la present convocatòria d'ajudes, hauran de fer lliurament a través de la plataforma web informativa del Programa MOVES-Vehicles Comunitat Valenciana i en el termini indicat en el paràgraf següent, de la corresponent fitxa d'adhesió degudament emplenada segons el model normalitzat, així com la documentació que s'especifica a continuació:

– Declaració censal d'alta en l'IAE (model 036) o còpia de l'últim rebut de l'IAE.

– Acreditació del poder de representació del signant de la sol·licitud. Per a empreses la inscripció de les quals en el Registre Mercantil siga obligatòria, haurà de presentar nota simple del Registre Mercantil competent relativa a les dades del sol·licitant (incloent-hi les dades identificatives generals, representació social, administradors i apoderats). Per a sol·licitants la inscripció dels quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria: còpia del poder de representació registrat del signant de la sol·licitud o, si escau, document equivalent segons les prescripcions legals.

L'adhesió dels concessionaris/punts de venda començarà el 15 de maig de 2019 i finalitzarà el 29 de novembre de 2019. El llistat de concessionaris/punts de venda adherits es publicarà en la pàgina web informativa del Programa MOVES-Vehicles Comunitat Valenciana.

3. Són obligacions dels concessionaris/punts de venda adherits:

a) Informar les potencials persones o entitats sol·licitants de les ajudes de quin és el procediment per a l'adquisició de vehicles d'energies alternatives que poden acollir-se a la present convocatòria d'ajudes.



b) Actuar com a representant de la persona o entitat sol·licitant per a tramitar les sol·licituds d'ajudes corresponents, i remetre a l'IVACE, sense cap cost per a aquella, tota la documentació relativa a les fases de sol·licitud i justificació establida en els articles 10 i 15 d'aquesta resolució. La seua actuació com a representant inclourà la comunicació a la persona o entitat sol·licitant de qualsevol notificació que es duga a terme a través d'ells. Les responsabilitats de l'establiment col·laborador davant el beneficiari que es puguen derivar per deixar sense efecte la sol·licitud realitzada, o per gestionar de forma incorrecta el procediment, seran assumides exclusivament pel concessionari/punt de venda adherit, sobre la base de la relació de caràcter privat entre tots dos.

c) Realitzar un descompte d'almenys mil euros, abans d'impostos, en la factura de venda, en el cas dels vehicles nous de les categories M i N.

d) Seguir la metodologia i procediments que es defineixen per al desenvolupament de la convocatòria.

e) Utilitzar fidelment la imatge de la campanya de comunicació establida per l'IDAE i l'IVACE per al desenvolupament d'aquesta, incloure-la en tots els elements promocionals del concessionari/punt de venda sense confondre-la amb altres promocions que puguen tindre.

f) Col·laborar activament en la difusió i suport dels objectius de la convocatòria relatius a:

– Donar a conéixer i difondre l'existència de vehicles d'energies alternatives.

– La sensibilització cap a l'estalvi i l'eficiència energètica.

g) Participar en les sessions de formació o comunicació que s'organitzen per part de l'IVACE o en el seu nom, en les quals s'explicarà el contingut i la finalitat de la convocatòria.

i) Sotmetre's a les actuacions de control que duga a terme l'IVACE, l'IDAE, el Ministeri de Transició Ecològica i a les actuacions de control financer que realitzen la Intervenció General de la Generalitat i la Sindicatura de Comptes.

j) Tindre el seu domicili, seu social o establiment a la Comunitat Valenciana, excepte per a venda de vehicles de categoria M2, M3 i N3 en què es justifique que el vehicle a adquirir no posseeix un punt de venda a la Comunitat Valenciana.

k) De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, els concessionaris/punts de venda adherits a la convocatòria quedaran expressament obligats a mantindre estricta confidencialitat sobre qualsevol dada de caràcter personal que puguen obtindre en ocasió de la present convocatòria, per la qual cosa no podran copiar-les o utilitzar-les amb finalitats diferents de les que figuren en la present resolució ni tampoc cedir-les a altres persones diferents de l'IVACE, ni tan sols a l'efecte de conservació.



Article 14. Obligacions de les persones o entitats beneficiàries

Sense perjudici del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, seran obligacions de les persones o entitats beneficiàries:

a) Seguir la metodologia i el procediment que indica aquesta resolució.

b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Actualitzar la documentació presentada que haja experimentat alguna modificació o la vigència de la qual haja finalitzat, i comunicar altres ajudes públiques o privades que hagen obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

d) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

e) Acreditar la seua personalitat jurídica, referida al moment de sol·licitud de l'ajuda, en la forma i termini que establisca l'IVACE.

f) En cas d'adquisició de vehicles M1 i N1, dur a terme la destinació a ferralla d'un nombre de vehicles equivalent, d'acord amb el que s'estableix en l'article 3.4.b de la present convocatòria.

g) En el cas que el propietari d'un vehicle subvencionat conforme a aquesta convocatòria d'ajudes el revenguera en un període de temps inferior a 2 anys des de la data d'abonament de l'ajuda, aquesta venda s'haurà de comunicar a l'IVACE en un termini màxim d'un mes des de la signatura del document contractual de venda del vehicle objecte de l'ajuda i haurà de reintegrar l'ajuda percebuda.

h) Inserir en publicacions, pàgines web, i en general en qualsevol mitjà de difusió que realitze el beneficiari, el material divulgatiu relacionat amb la difusió de l'actuació subvencionada, el logotip del Programa MOVES, el de l'IDAE i el logotip d'IVACE disponibles en http://moves.ivace.es, i complir les obligacions relatives a la publicitat que s'estipulen en l'article 13 del Reial decret 72/2019, de 15 de febrer. En cas que l'ajuda tinga cofinançament de fons FEDER, haurà de complir les obligacions de publicitat específiques que es detallen en l'article 13.3 del Reial decret esmentat i el que es disposa en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

i) En el cas que l'ajuda tinga finalment cofinançament FEDER, haurà de complir el que s'estableix en l'article 15 del Reial decret 72/2019, de 15 de febrer.



Article 15. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. Les persones i entitats beneficiàries d'aquestes ajudes, en el termini de 8 mesos comptats des de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajuda, hauran de justificar a través dels concessionaris/punts de venda, la realització de l'actuació objecte de subvenció. En cas que per circumstàncies concurrents no siga possible la justificació en aquest termini, es podrà prorrogar com a màxim a un termini de dotze mesos comptats des de la data de notificació de la resolució de concessió; l'acreditació es realitzarà en la forma fixada en la notificació de l'ajuda.

2. A l'efecte de justificar la realització de l'actuació objecte de subvenció, les persones i entitats beneficiàries hauran de presentar:

a) Sol·licitud de pagament segons el model normalitzat, que inclourà les declaracions responsables d'estar al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i declaració responsable d'altres ajudes rebudes

b) Còpia de la targeta tècnica (targeta ITV) del vehicle adquirit.

c) Còpia del permís de circulació del vehicle adquirit.

d) Factura de compravenda del vehicle, on haurà de constar la matrícula o número de bastidor, marca, model i versió del vehicle adquirit i un descompte per part del concessionari/punt de venda d'almenys mil euros, abans d'impostos, per a les adquisicions de vehicles de les categories M i N, amb la referència següent «descompte concessionari/punt de venda Programa MOVES Comunitat Valenciana». La factura haurà d'estar datada a partir de l'endemà de la data de registre de la sol·licitud d'ajuda a la present convocatòria d'ajudes i emesa a la persona o entitat que tinga la condició de beneficiària. No s'admetran les autofactures.



e) Documents justificatius del pagament de la factura de compravenda del vehicle nou, que permeten identificar el destinatari final de l'ajuda, el tercer que rep el pagament (concessionari/punt de venda), la data de pagament (data valor) que haurà de ser posterior a la data de registre de la sol·licitud d'ajuda i el vehicle objecte de la subvenció. La factura emesa pel concessionari/punt de venda haurà d'estar totalment pagada. Seran vàlids els següents:

– Còpia de l'extracte bancari juntament amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

– En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, caldrà acompanyar un document bancari que incloga la relació d'aquests degudament detallada en la qual apareguen el destinatari, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

– No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

– Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que acrediten que el pagament s'ha realitzat per qui sol·licita l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular/cotitular la persona o empresa/entitat beneficiària de l'ajuda.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, fins i tot sent conformes amb els requisits formals assenyalats anteriorment, no permeten identificar clarament a quines factures estan vinculats.

– Les despeses presentades en la justificació hauran de documentar-se mitjançant factures pagades íntegrament, per tant, no s'admetran les factures parcialment pagades.

– S'acceptaran pagaments efectuats a través de modalitats de finançament, sempre que es presente el contracte signat entre la persona sol·licitant de l'ajuda i la financera. En tot cas l'IVACE establirà les mesures de control que considere oportunes per a comprovar que s'ha dut a terme la totalitat del pagament a l'entitat financera.

f) Per a les actuacions realitzades mitjançant rènting o lísing operatiu, s'adjuntarà còpia del contracte de rènting o lísing operatiu, que establisca una duració mínima de dos anys i on figure com a arrendatari d'aquest el sol·licitant d'ajuda o potencial destinatari final de l'ajuda. A més, aquest contracte d'arrendament haurà d'establir expressament que l'arrendatari és el beneficiari últim de l'ajuda que s'atorgue, i haurà de constar-hi, també expressament, l'aplicació total d'aquesta ajuda a la reducció de les quotes de pagament o renda de l'arrendament a satisfer per part de l'arrendatari, especificant l'import corresponent a aquests quotes abans de l'aplicació de l'ajuda i el mateix import després de la seua aplicació.

g) Còpia del compte bancari on apareguen les dades del titular del compte (la persona beneficiària de l'ajuda), en la qual s'abonarà, si escau, l'ajuda corresponent.

h) En cas de ser obligatòria la destinació a ferralla (adquisició de vehicles M1 i N1), s'haurà d'aportar:

– Còpia del «Certificat acreditatiu de la baixa definitiva del vehicle», per part del corresponent Centre Autoritzat de Tractament de Vehicles (CAT), en nom de la DGT o, en defecte d'això, informe del Registre General de Vehicles de la corresponent prefectura provincial de trànsit, que acredite la baixa definitiva.

– Còpia de l'anvers i revers, de la fitxa tècnica (Targeta ITV) del vehicle destinat a ferralla on conste la data de l'última Inspecció Tècnica de Vehicles i la data de caducitat d'aquesta, de manera que la Inspecció Tècnica estiga vigent a la data d'entrada en vigor d'aquesta resolució, o, en absència d'aquest document, informe de la DGT amb l'historial del vehicle.

– Còpia del permís de circulació del vehicle destinat a ferralla on conste la seua data de primera matriculació, data de matriculació a Espanya i data d'expedició o, en absència d'aquest document, informe de la DGT amb l'historial del vehicle.

– Còpia del rebut de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica del vehicle destinat a ferralla, degudament abonat, almenys des de l'exercici de 2018.

i) Fotografia del vehicle adquirit, en la qual siga visible la matrícula d'aquest.

3. Una vegada comprovada l'execució de l'actuació, així com tota la documentació exigida en l'apartat següent, es procedirà al pagament de l'ajuda.



Article 16. Resolució d'incidències

1. L'incompliment dels requisits i terminis establits en la resolució, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida. Aquests criteris resultaran aplicables per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre la persona o entitat beneficiària i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.



2. L'incompliment per la persona o entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les ajudes percebudes i els interessos de demora des del moment de pagament d'aquesta sobre la base del que es disposa en el títol II de Llei 38/2003, general de subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.

3. Es delega en les persones que exercisquen la direcció d'àrea –o si escau, departament o servei– de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes– la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.



Article 17. Transparència i prevenció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:



a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en què aparega la informació següent:

– Contractes subscrits amb una Administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinga coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/llocs/igae/es-ES/paginas/Denam.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.







DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE, per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 16 d'abril de 2016.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web