Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8300 de 22.05.2018
Número identificador:  2018/4920
Referència Base de Dades:  005064/2018
 



ORDRE 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana. [2018/4920]





ÍNDEX

Preàmbul

Article 1. Objecte i finalitat

Article 2. Actuacions subvencionables

Article 3. Beneficiaris

Article 4. Cofinançament

Article 5. Procediment de concessió

Article 6. Sol·licituds i documentació

Article 7. Ordenació i instrucció

Article 8. Comissió d'Avaluació i Valoració

Article 9. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

Article 10. Resolució de la convocatòria

Article 11. Publicació i difusió

Article 12. Recursos

Article 13. Obligacions dels beneficiaris

Article 14. Subcontractació de les actuacions subvencionades

Article 15. Justificació de la subvenció

Article 16. Pagament de la subvenció

Article 17. Pla de control

Article 18. Modificació i reintegrament

Article 19. Concurrència amb altres subvencions

Disposició addicional

Disposició final





PREÀMBUL



La Constitució Espanyola en l'article 46 estableix que els poders públics garantiran la conservació i promouran l'enriquiment del patrimoni històric, cultural i artístic dels pobles d'Espanya i dels béns que la integren i, que correspon a aquests facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida cultural, segons el seu article 9.2.



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, estableix en l'article 49.1.4t la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de cultura. En compliment de la Resolució 103/IX de la Comissió d'Educació i Cultura de les Corts en què s'insta al Consell a iniciar elaboració de catàlegs de proteccions i de redacció de plans especials de protecció i de plans directors que tinguen com a objectiu la protecció, recuperació i rehabilitació d'espais amb interés patrimonial i d'acord amb el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 91 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, de la Generalitat Valenciana, del patrimoni cultural valencià i amb la finalitat d'impulsar la conservació, promoció i difusió del patrimoni cultural valencià, s'aproven les bases de les subvencions dirigides a cofinançar treballs d'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i de redacció de plans especials de protecció i de plans directors que tinguen com a objectiu la protecció, recuperació i rehabilitació d'espais amb interés patrimonial, d'acord amb la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Com a conseqüència de l'anterior i amb l'objecte de dotar de la necessària concurrència i transparència al procediment d'aquestes subvencions, es publiquen aquestes bases reguladores d'acord a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Les presents bases reguladores s'emmarquen en el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprovat per Resolució de 30 d'agost de 2016, del seu titular i publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de 5 de setembre de 2016, concretament en la Resolució de 26 de març de 2018, i s'inclouen en Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat de 2017.

Es pretén amb això establir la regulació imprescindible per a atendre la necessitat que es desitja cobrir amb la norma i assegurar l'eficàcia d'uns serveis públics de qualitat en nom de l'interés general.

Amb la finalitat de garantir el principi de seguretat jurídica, la iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, generant amb això un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, que facilite el seu coneixement i comprensió i, en conseqüència, l'actuació i presa de decisions.

Amb tot això, s'acompleixen els principis de bona regulació tal com preveu la nova Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de manera que s'actue de conformitat amb el principi de necessitat i eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència per a evitar càrregues administratives innecessàries o accessòries, així com racionalitzar la gestió dels recursos públics.

Les subvencions de la present convocatòria, no cal que es notifiquen a la Comissió Europea, atés que aquestes estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352/1 de 24 de desembre), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, en virtut del qual les ajudes de minimis pel seu import no suposen un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre els estats membres de la Unió Europea.



Per això, havent informat l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada, havent-se efectuat tràmit d'informació pública, demanats els informes preceptius, de conformitat amb l'article 43.1 d) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i fent ús de la competència atribuïda per l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat i l'article 1 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, modificat per Decret 73/2016, de 10 de juny, de 2016, del Consell i conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,







ORDENE



Article 1. Objecte i finalitat

La present ordre estableix les bases reguladores que regiran el procediment de gestió i concessió de les subvencions per a cofinançar treballs d'elaboració i redacció de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions, de plans especials de protecció i de plans directors que tinguen com a objectiu la protecció, recuperació i rehabilitació d'espais amb interés patrimonial.

S'estableixen, per això, tres programes:

Programa 1: subvencions per a l'elaboració i redacció la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions

Programa 2: subvencions per a l'elaboració i redacció de plans especials de protecció

Programa 3: subvencions per a l'elaboració i redacció de plans directors.

El catàleg de proteccions, segons s'estableix en l'article 42 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana, és un instrument d'ordenació d'àmbit municipal, mitjançant el qual es determinen aquells elements territorials, espais o béns immobles que, per raó dels seus especials valors culturals, naturals, paisatgístics o altres, requereixen un règim de conservació específic i, si escau, l'adopció de mesures cautelars de protecció o de foment i posada en valor.

La secció de patrimoni cultural d'un catàleg de proteccions haurà de contindre tots els elements territorials existents en un municipi sobre els quals recaiga algun tipus de protecció derivada de la legislació del patrimoni cultural.

A l'efecte d'aquesta ordre, les subvencions per a l'elaboració i redacció de la secció de patrimoni cultural del catàleg de proteccions es regiran pel que es determina en l'article 42 i en l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana, així com pel que s'estableix en la Llei 4/1998, d'11 de juny, de patrimoni cultural valencià i en el Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció dels béns de rellevància local.

Els plans especials de protecció, segons l'article 39 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià, són instruments que estableixen les normes de protecció que des de l'esfera urbanística donen millor resposta a la finalitat d'aquelles provisionalment establides en les declaracions dels béns d'interés cultural, regulant amb detall els requisits a què han de subjectar-se els actes d'edificació i ús del sòl i les activitats que afecten aquests.

A l'efecte d'aquesta ordre, les subvencions per a la redacció de plans especials de protecció es regiran pel que s'estableix en l'article 39 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià i per l'article 43 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana i per l'establit al Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, per el qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció del béns de rellevància local.

Es consideraran plans directors aquells documents tècnics que tinguen com a objectiu orientar en el desplegament de mesures de protecció, conservació, restauració, documentació, investigació, difusió, accessibilitat i desenvolupament sostenible d'un determinat espai amb interés cultural sobre el qual hi haja establides mesures de protecció patrimonial.



Article 2. Actuacions subvencionables

1. Es finançaran amb aquests fons els treballs d'elaboració i de redacció de la secció de patrimoni cultural dels catàlegs de proteccions, plans especials de protecció i de plans directors, incloent-hi els treballs previs d'investigació documental i de prospecció arqueològica.



2. Únicament serà subvencionable el treball elaborat per equips externs al personal del mateix ajuntament. Per a acreditar aquest requisit, els sol·licitants hauran de presentar la documentació que confirme l'efectiva contractació de l'equip d'acord amb els mecanismes establits en el marc de l'Administració local.

3. Els catàlegs de proteccions, en la seua secció de patrimoni cultural, hauran d'incloure l'estudi i l'avaluació de tots els elements territorials existents en un municipi sobre els quals recaiga algun tipus de protecció derivada de la legislació del patrimoni cultural, i hauran d'indicar els valors concrets dels immobles i espais, els diversos graus de protecció que s'atorguen i les tipologies d'intervenció permeses, d'acord amb el que determinen l'article 42 i l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana, així com en la legislació de patrimoni cultural.

4. En coherència amb l'article 47.2. de la Llei 4/1998, d'11 de juny, de patrimoni cultural valencià, els catàlegs hauran de ser redactats per equips pluridisciplinaris en els quals participaran necessàriament titulats superiors en les disciplines que incloguen almenys l'arquitectura, l'arqueologia i la història de l'art o qualsevol altra adequada a la finalitat d'aquest treball. Els ajuntaments que es vulguen beneficiar d'aquestes ajudes hauran d'acreditar que els equips encarregats de la redacció dels catàlegs tenen especialistes en totes aquestes matèries, o bé justificar la seua innecessarietat.

5. A l'efecte d'aquesta convocatòria només seran tinguts en compte els plans especials de protecció i/o plans directors que tinguen com a objecte prioritari un bé d'interés cultural immoble que es trobe inscrit en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià.



6. Per a beneficiar-se d'aquestes ajudes, els plans directors hauran d'incloure, necessàriament, un diagnòstic de l'estat de l'immoble en el moment de redacció del pla, un estudi documental sobre l'immoble, tant des del punt de vista històric com en relació amb les seues característiques arquitectòniques, un estudi sobre el paisatge del qual forma part l'immoble, així com propostes per a la seua adequada posada en valor, calendari aproximat d'actuacions i un estudi pressupostari on es preveja el cost total de la intervenció prevista i de cadascuna de les seues fases.



7. Els equips redactors dels plans directors també hauran de comptar amb la participació de titulats superiors en les disciplines que inclouen almenys matèries d'arquitectura, arqueologia i història de l'art, en compliment de l'article 35.4 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.

8. Únicament seran admissibles les actuacions en què els sol·licitants comprometen un nivell mínim de cofinançament i no incomplisquen el règim de compatibilitats establit en l'article 13 d'aquesta ordre.

9. Els continguts mínims que hauran d'incloure els catàlegs, plans especials i els plans directors beneficiaris d'aquestes ajudes seran:

a) Per a catàlegs de proteccions, secció de patrimoni cultural:



El contingut s'haurà d'ajustar al que s'estableix en l'article 42 i annex VI de la LOTUP, així com en la legislació de patrimoni cultural. El contingut del document s'ha d'estructurar en dues parts: part informativa i justificativa, i part normativa.

a.1. Part informativa i justificativa:

El catàleg haurà de mencionar de manera expressa que inclou, de manera succinta, l'estudi i avaluació de tots els camps d'interés patrimonial de naturalesa immoble que tenen presència en el municipi. Haurà de contindre la següent documentació:

– Inventari d'elements i conjunts potencialment catalogables. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació i llista de béns o espais potencialment catalogables. En la memòria descriptiva s'haurà d'exposar com s'ha dut a terme aquest treball de detecció; anàlisi documental, anàlisi del territori, entrevistes amb cronistes locals, etc.



– Anàlisi del conjunt. Estudis complementaris.

– Memòria justificativa. Criteris i propostes de catalogació.

– Plànols d'informació.

a.2. Part normativa.

Hi haurà una normativa general, la qual serà completada i especificada per als immobles catalogats:

– Determinacions generals. S'hauran d'incloure de manera expressa les següents determinacions: la normativa del catàleg establirà la prevalença del que aquest determina davant de la resta del Pla general estructural o dels instruments detallats, en virtut del que estableix l'article 42.4 f de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana i caldrà mencionar que qualsevol modificació del catàleg haurà de ser objecte d'informe per la conselleria competent en matèria de cultura, segons l'article 47.3 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.



– Règim competencial. S'hauran d'establir els requisits per a la concessió de llicències i permisos urbanístics i d'activitat que afecten projectes d'intervenció sobre el patrimoni cultural

– Documentació per a la sol·licitud de la llicència d'obres, en què s'establirà la documentació tècnica necessària per a poder avaluar la idoneïtat i transcendència patrimonial de cada intervenció.

– Deure de manteniment i conservació dels immobles.

– Definició dels nivells de protecció i de règim d'intervenció.



– Fitxa individualitzada de cada element i conjunt catalogat, que inclourà la seua identificació, emplaçament, descripció, nivells de protecció i ús, actuacions previstes i normativa aplicable; tot això d'acord amb els formats i indicacions inclosos en l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i els continguts exigits en l'annex I del Decret 62/2011.

b) Per als plans especials de protecció:

El contingut dels plans especials de protecció haurà d'adaptar-se a les determinacions de l'article 39 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, de patrimoni cultural valencià. La seua documentació, tal com s'estableix en article 43 de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana serà la següent:

b.1. Documents sense eficàcia normativa:

– Documentació informativa gràfica i escrita.

– Memòria descriptiva i justificativa i estudis complementaris.

– Estudi ambiental i territorial estratègic i estudi d'integració paisatgística, o si escau, estudi de paisatge, de conformitat amb els annexos I i II d'aquesta llei.

– Estudi de viabilitat econòmica i memòria de sostenibilitat econòmica, si són necessaris a la vista dels realitzats en el pla general estructural.

b.2. Documents amb eficàcia normativa:

– Ordenances

– Catàleg de proteccions

– Plànols d'ordenació.

Destacar, tal com determina l'article 39 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià, que la normativa desplegada per a l'entorn de protecció del bé d'interés cultural haurà d'incloure:

– Delimitació de l'entorn de protecció del BIC.

– Normativa per als edificis inclosos en l'entorn, així com per als espais públics.

– Establiment, si escau, d'aquelles intervencions que necessiten autorització per part de la conselleria competent en matèria de cultura, amb la llicència municipal prèvia, per afectar elements d'especial transcendència de l'entorn, en virtut de l'article 35.3 de la LPCV

c) Per als plans directors:

El pla director com a document ha de servir per a compilar i millorar les dades de tota índole necessàries per al millor coneixement d'un bé, incloent-hi el patrimoni immoble, moble i immaterial. El document ha d'aportar un diagnòstic de l'estat del bé i unes propostes d'accions necessàries per a la seua protecció, conservació, restauració, documentació, investigació, difusió i desenvolupament del monument al llarg del temps. Aquests instruments han de distingir tres parts diferenciades, encara que relacionades entre si:

c.1. Estudis:

– Identificació del bé: situació, titularitat.

– Descripció general d'immoble (patrimoni immoble, patrimoni moble, patrimoni immaterial).

– Estudi històric

– Estudi arqueològic: intervencions arqueològiques realitzades, mapa de riscos arqueològics, anàlisi estratigràfica de fàbriques.

– Estudi arquitectònic: alçament fotogràfic, fotomètric i mètric descriptiu, anàlisi dels elements arquitectònics i artístics, catalogació d'elements, anàlisis de materials i tècniques constructives.



– Estudi patològic estat actual: identificació de lesions, riscos.



– Estudi jurídic i de normatives: propietat, servituds, anàlisi urbanística, protecció del bé i del seu entorn.

– Estudi mediambiental i paisatgístic: anàlisi de vegetació existent i variables mediambientals.

– Estudi relatiu a la gestió cultural del bé i el seu entorn: anàlisi de recursos humans, econòmics, culturals, del context i la vinculació del bé en les diferents escales territorials, relacions del bé amb altres recursos patrimonials, sostenibilitat del conjunt, participació ciutadana, difusió de les característiques del bé, accessibilitat.

– Estudi relatiu a la gestió de manteniment

c.2. Anàlisi i diagnòstic:

– Estudi patològic i diagnosi de l'estat actual: anàlisi de lesions, riscos. Urgències.

– Identificació de causes de deteriorament.

– Anàlisi de l'estat estructural.

– Anàlisi dels elements singulars.

c.3. Plans i propostes per a la conservació del bé:

– Història i arqueologia: proposta d'instruments de protecció i línies prioritàries d'intervenció.

– Urbanística: proposta de tractament urbanístic, normatiu i de disseny. Proposta d'usos compatibles.

– Arquitectura: proposta d'intervencions, enllaçades cronològicament, en què s'assenyalen ordre de prioritats i valorades econòmicament, criteris d'intervenció, proposta d'actuacions per a tractament de causes de deteriorament, tècniques i materials a utilitzar en les actuacions, proposta de programa de manteniment per a cadascun dels elements

– Jurídic: proposta d'actuacions jurídiques per a millorar la situació actual del bé i del seu entorn.

– Mediambiental i paisatgística: propostes de millores de caràcter mediambiental.

– Gestió cultural i difusió: propostes de models de gestió cultural, econòmica i difusió, incloent-hi la participació social.

– Gestió de conservació i manteniment: tasques de manteniment i propostes d'actuació davant emergències.



Article 3. Beneficiaris

1. Podran obtindre la condició de beneficiaris del Programa 1, els ajuntaments que en el moment de la publicació d'aquesta ordre no hagen presentat davant l'Administració de la Generalitat Valenciana un catàleg de proteccions, i també aquells que, a l'empara d'aquestes ajudes, presenten una modificació dels seus catàlegs vigents.

2. Podran obtindre la condició de beneficiaris dels Programes 2 i 3, els ajuntaments que presenten un pla especial de protecció o un pla director d'intervenció sobre un bé d'interés cultural immoble que es trobe en el seu terme municipal i que forme part d'alguna de les tipologies enumerades en l'article 26.1.a de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.



Article 4. Cofinançament

Amb aquestes ajudes es podrà finançar fins al 95 % del cost total de l'elaboració i la redacció dels documents, atenent els criteris recollits en l'article 9.4 en funció del nombre d'habitants.

L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Article 5. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les subvencions regulades en les presents bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva, regulat en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. El procediment s'iniciarà d'ofici mitjançant una convocatòria aprovada per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria de cultura que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 6. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds es formularan en la forma i els terminis que es determinen en la convocatòria corresponent, i la seua presentació, juntament amb la documentació vinculada, suposa l'acceptació de les bases que s'estableixen en aquesta ordre.

La sol·licitud juntament amb la documentació requerida es presentarà en les formes i llocs previstos, d'acord amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'hi adjunte la documentació que, d'acord amb aquesta ordre, siga exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia dictada en els termes previstos en l'esmentada legislació.





Article 7. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i la instrucció del procediment de concessió correspondrà a la direcció general competent en matèria de cultura, que rebrà les sol·licituds presentades, realitzarà d'ofici totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades, en virtut de les quals haurà de formular la proposta de resolució.

2. L'avaluació de les sol·licituds s'efectuarà segons els criteris, formes i prioritats de valoració establits en aquestes bases o, si escau, en la convocatòria. Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan col·legiat al qual es refereix l'article següent haurà d'emetre un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

3. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió esmentada en l'article 8, formularà la proposta de resolució definitiva la qual haurà d'expressar: el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia, s'haurà d'especificar l'avaluació d'aquestes i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la. Igualment es faran constar de manera expressa les propostes de denegació.



Article 8. Comissió d'Avaluació i Valoració

1. La Comissió d'Avaluació i Valoració estarà integrada per:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general de cultura competent en la matèria o persona en qui es delegue.

b) Vicepresidència: titular de la prefectura de servei amb funcions en matèria de patrimoni cultural.

c) Vocals: les persones que exerceixen les prefectures del Servei de Cultura i Esport de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, o persones en qui deleguen, i un vocal anomenat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, com entitat representativa i defensora dels interessos de les entitats locals.



d) Secretària: una persona tècnica del servei competent en la matèria, amb veu i vot.

Els membres de la Comissió seran designats per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de cultura i patrimoni.



2. Aquesta comissió formularà la proposta de concessió provisional a l'òrgan concedent, a través de l'òrgan instructor, sense perjudici de les especialitats que puguen derivar-se de la capacitat d'autoorganització de les administracions públiques.

3. La Comissió actuarà com a òrgan col·legiat de conformitat amb el que es preveu en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

4. La seua composició serà paritària, i respectarà el principi de presència equilibrada de dones i homes en la designació de membres de la Comissió, de conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de maig, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Article 9. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

1. Les subvencions seran concedides d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, i mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

2. La Comissió de Valoració podrà requerir als interessats totes les dades i acreditacions que consideren necessàries per a la qualificació de les activitats objecte de subvenció.

3. Les sol·licituds que complisquen els requisits establits en aquesta ordre i en la convocatòria seran valorades i puntuades segons els criteris que a continuació s'indiquen, amb una puntuació màxima de 30 punts:

a) Programa 1. Catàlegs de proteccions, secció patrimoni cultural.



a.1. Patrimoni cultural, fins a un màxim de 10 punts:

Per patrimoni reconegut en el municipi:

– Per cada bé d'interés cultural: 1 punt amb un màxim de 5 punts



– Per cada bé de rellevància local: 0,75 punts amb un màxim de 4 punts

– Existència d'instruments de protecció previs: per l'existència d'instruments municipals de protecció del patrimoni vigents, previs al document que s'ha de redactar o elaborats amb una normativa anterior a l'actual, diferents del Pla general d'ordenació urbana: 1 punt.



Es considerarà que tenen la consideració de béns d'interés cultural i béns de rellevància local aquells que es troben inscrits en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià en la data en què s'òbriga el termini de presentació de sol·licituds per a aquesta subvenció. Així mateix, són baremables aquells immobles reconeguts com a béns de rellevància local en documents urbanístics municipals definitivament aprovats, però pendents d'inscripció en l'esmentat inventari general, així com aquells béns de rellevància local i béns d'interés cultural declarats per ministeri de la llei (disposició addicional primera de la Llei de patrimoni cultural valencià i disposició addicional cinquena de la Llei 5/2007, de 9 de febrer, de modificació de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià)

a. 2.Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:

Trajectòria de l'equip redactor:

– Experiència en redacció de catàlegs de proteccions: fins a 5 punts.



– Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de catàlegs): fins a 4 punts

– Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt.

a. 3. Documentació tècnica que s'aporta amb la sol·licitud, fins a un màxim de 10 punts:

Es valorarà la qualitat i rigor de:

– Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 4 punts



– Model de fitxa de catàleg, que haurà de complir continguts de l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i la normativa patrimonial: fins a 3 punts.

– Anàlisi preliminar del territori i la seua història, es valoraran les zones conegudes amb potencial de patrimoni cultural. Llista i plànol d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts

b) Programa 2: plans especials de protecció.

b.1. Característiques del BIC (bé d'interés cultural) i del seu entorn, fins a un màxim de 10 punts:

– Per l'excepcionalitat de l'immoble: fins a 5 punts.

– Per l'existència de béns de rellevància local a l'entorn del BIC: fins a 3 punts

– Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.

b.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:

Trajectòria de l'equip redactor:

– Experiència en redacció de plans especials de protecció: fins a 5 punts.

– Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans especials de protecció): fins a 4 punts

– Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt.

b.3. Documentació tècnica que s'aporta amb la sol·licitud, fins a un màxim de 10 punts:

Es valorarà la qualitat i rigor de:

– Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 4 punts.

– Model de fitxa de catàleg, que complirà continguts de l'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i la normativa patrimonial: fins a 3 punts.

– Anàlisi preliminar de l'entorn. Establiment de criteris per a la delimitació o redelimitació, si escau, de l'entorn de protecció. Llista i plànol d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts



c) Programa 3. Plans directors.

c.1. Característiques del BIC (bé d'interés cultural), fins a un màxim de 5 punts:

– Per l'existència de danys estructurals que facen perillar l'immoble: fins a 3 punts.

– Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.

c.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:

Trajectòria de l'equip redactor:

– Experiència en redacció de plans directors: fins a 5 punts.

– Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans directors): fins a 4 punts

– Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural o amb la planificació territorial fins a 1 punt.

c.3. Documentació tècnica que s'aporta amb la sol·licitud, fins a un màxim de 15 punts:

Es valorarà la qualitat i rigor de:

– Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Enumeració i succinta descripció dels estudis que es preveuen realitzar en l'immoble. Descripció de l'immoble, del seu estat actual i de les patologies principals. Anàlisi urbanística i normativa que afecta el BIC: fins a 5 punts

– Avançament del marc temporal, del marc pressupostari i dels mitjans tècnics i humans per a la realització de les actuacions programades en el pla director: fins a 5 punts

– Avançament de les intervencions previstes, proposades gestió, promoció i usos. Criteris de priorització: fins a 5 punts.

4. Se subvencionarà fins a un màxim del 95 % del pressupost de l'activitat sol·licitada segons l'article 4 i la quantia màxima de la subvenció no podrà ser superior als 25.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros. L'import de cofinançament s'establirà en funció de la grandària del municipi segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèviament a la data de presentació de la sol·licitud i serà:

Municipis de més de 50.000 habitants: 50 %.

Municipis entre 20.001 i 50.000 habitants: 60 %.

Municipis entre 5.001 i 20.000 habitants: 70 %.

Municipis entre 1.001 i 5.000 habitants: 80 %.

Municipis de menys de 1.000 habitants: 95 %.

5. La priorització de les sol·licituds es farà d'acord amb la puntuació obtinguda. En cas d'empat en la puntuació entre dues o més sol·licituds, tindran prioritat els que hagen obtingut major puntuació en els apartats a.2, b.2 o c.2 abans esmentats.

6. La Comissió emetrà un informe en què es detallaran els criteris i les normes determinats en la present ordre i la convocatòria corresponent, especificarà la valoració i ponderació de les sol·licituds, i establirà una prelació per ordre de major a menor puntuació de les sol·licituds, amb l'import de la quantia de la subvenció en aquelles sol·licituds que resulten estimades.



Article 10. Resolució de la convocatòria

1. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió avaluadora prevista en l'article 8 formularà una proposta de resolució definitiva que elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de cultura i patrimoni, la qual serà, per delegació del titular de la conselleria, competent per a resoldre.

2. En la resolució s'inclourà el sol·licitant o relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, fent constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds. A més, haurà d'incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds, que, tot i haver complit les condicions administratives i tècniques establides en aquestes bases per a adquirir la condició de beneficiari, no hagen sigut estimades per ultrapassar la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna, en funció dels criteris de valoració previstos en aquesta.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. El venciment del termini màxim sense que s'haja notificat la resolució legitima els interessats per a considerar desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

4. La resolució del procediment es notificarà als interessats d'acord amb el que preveu la legislació que regula el procediment administratiu comú. La pràctica de la notificació o publicació s'ajustarà a les disposicions contingudes en aquesta normativa.



Article 11. Publicació i difusió

1. Les subvencions concedides s'hauran de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i hauran de contindre: la convocatòria i la identificació de les subvencions, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, nom o raó social dels beneficiaris, número d'identificació fiscal, finalitats de la subvenció, els programes o projectes subvencionats i la quantitat concedida.

2. La publicitat de les subvencions concedides s'inserirà en la corresponent seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es, així com en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de cultura http://www.ceice.gva.es/web/patrimonio-cultural-y-museos/subvenciones-y-ayudas1 o http://www.ceice.gva.es/va/web/patrimonio-cultural-y-museos/subvenciones-y-ayudas1 en els termes i condicions previstos en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

3. Els beneficiaris hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les actuacions. Per a això en tots els materials que s'utilitzen per a la difusió de les actuacions subvencionades haurà de figurar de manera visible el logotip de la Generalitat Valenciana i la conselleria competent en matèria de cultura, de manera que s'identifique l'origen de la subvenció. El logotip estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'aquesta conselleria.

4. S'informarà cada beneficiari per escrit de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció brut, així com del seu caràcter de minimis, conforme al que es preveu en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió de 18 de desembre de 2013 relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.



Article 12. Recursos

Les resolucions que concedisquen i deneguen les subvencions posaran fi a la via administrativa i podran ser objecte de recurs de conformitat amb el que es dispose en la convocatòria.



Article 13. Obligacions dels beneficiaris

1. Els ajuntaments beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvenciones públiques a què fa referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També estaran subjectes a les obligacions establides en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i les derivades la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.

2. En particular, són obligacions de les entitats beneficiàries les següents:

a) En el cas d'haver de realitzar actuacions en els elements objecte d'estudi amb la finalitat de recaptar informació per a la redacció dels documents subvencionats (catàlegs, plans especials o plans directors), hauran de ser sotmeses, si escau, al tràmit d'autorització patrimonial corresponent previst en la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.

b) Redactar i elaborar la documentació que fonamenta la concessió de les subvencions d'acord als continguts marcats en aquesta ordre, així com complir les obligacions previstes en la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.

c) Acreditar davant l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.

d) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

e) Assumir el total finançament dels costos de l'actuació.

f) Disposar de tots els documents relacionats amb el procés de contractació dels estudis.

g) Presentar compromís de començar la tramitació urbanística de la documentació redactada en el termini màxim de 2 anys, en el cas dels catàlegs de proteccions i plans especials de protecció, segons el procediment establert per a aquestes figures en la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, amb la finalitat d'arribar a la seua aprovació urbanística definitiva. Així mateix, s'haurà d'assumir compromís de dur a terme les modificacions i correccions que es puguen sol·licitar en el transcurs d'aquesta tramitació.

h) Presentar compromís d'elevar a acord del ple de la corporació el compliment de les previsions del pla director.

i) Sotmetre la Intervenció General a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen, en relació amb la subvenció concedida.

j) Comunicar en la conselleria competent en matèria de cultura, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o organismes públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la prevista en la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

k) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria cultural. A aquest efecte, després de la notificació de la resolució de concessió, hauran d'incorporar, si escau, en tot el material imprés i digital que es derive de les activitats objecte de la convocatòria respectiva el logotip de la conselleria competent en matèria de cultura, que estarà a disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'aquesta conselleria.

l) Complir, si escau, les obligacions de publicitat previstes en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



m) Justificar l'ajuda en els termes i terminis previstos en la convocatòria respectiva.

n) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



3. L'informe preceptiu i vinculant de la conselleria competent en matèria de cultura previst en la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià, respecte a l'aprovació dels catàlegs de béns i espais protegits i dels plans especials de protecció, forma part d'una tramitació urbanística que no és objecte d'aquesta convocatòria. La subvenció s'obté amb la redacció dels documents previstos en l'art.1 d'aquestes bases. A partir d'aquesta redacció s'haurà d'iniciar la tramitació urbanística d'aquests documents, seguint el procediment establert en la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'arribar a la seua aprovació i posada en vigor definitiva.





Article 14. Subcontractació de les actuacions subvencionades

La subcontractació de l'actuació que constituïsca l'objecte de la subvenció complirà el que es disposa en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 15. Justificació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida, es realitzarà per part de les entitats beneficiàries mitjançant la presentació de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit i de la documentació la redacció de la qual justifica l'adjudicació de la subvenció, els continguts mínims de la qual s'ha determinat en l'article 2.9 d'aquesta ordre, amb anterioritat a la data que s'indique en cada convocatòria, podent ser ampliat de conformitat amb l'article 70 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, davant la direcció general competent en matèria de cultura.

Quan les activitats hagen sigut finançades, a més d'amb la subvenció, amb fons propis o altres subvencions o recursos, s'haurà d'acreditar documentalment l'import, procedència i aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades.

2. S'haurà de justificar que l'actuació ha sigut realitzada en el termini establit en la convocatòria.

3. La documentació de caràcter econòmic a presentar haurà de justificar les despeses corrents ocasionades en l'aplicació del programa subvencionat i contindrà:

a) Una relació ordenada i classificada de les despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament o reconeixement de l'obligació de despesa, si escau, i detallada d'acord amb el pressupost inicial presentat i els corresponents costos justificats de l'actuació subvencionada, desglossant cadascuna de les despeses en què s'ha incorregut, segons el model que determine la convocatòria.

b) Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, incorporats en la relació classificada de les despeses, així com la documentació acreditativa del pagament, d'acord amb l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta documentació haurà de reunir els requisits recollits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació.

c) Una relació detallada d'altres ingressos, ajudes o subvencions que hagen finançat l'activitat amb indicació de l'import i la seua procedència.

4. En cas que no es presente la justificació en els terminis indicats en la convocatòria, l'entitat beneficiària perdrà el dret a la subvenció segons el que estableix la present ordre.

5. L'IVA de l'actuació podrà formar part del cost subvencionable sempre que siga suportat efectivament pel beneficiari i no siga compensable o recuperable.



Article 16. Pagament de la subvenció

1. El pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia per la persona beneficiària de la realització de l'actuació subvencionada, en els termes establits en la normativa reguladora de la subvenció.

No s'admetran abonaments a compte ni pagaments anticipats, en els termes previstos en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

2. No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i amb a Seguretat Social i aportar la declaració responsable de no ser deutor per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.

3. Serà requisit previ al pagament de les subvencions concedides l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals, davant la Sindicatura de Comptes o la conselleria competent, d'acord amb el que estableix l'article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.

4. L'import de les subvencions, en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'actuació subvencionada.

5. L'incompliment dels terminis i requisits establits en la present ordre donarà lloc a la pèrdua de la subvenció amb l'audiència prèvia de l'interessat.

6. La no-execució de l'actuació completa podrà donar lloc a la pèrdua de la subvenció.



Article 17. Pla de control

1. Es durà a terme el control de la realització de les actuacions subvencionades mitjançant la comprovació i control material de la documentació administrativa i de caràcter econòmic justificativa de l'import concedit i de la resta de documentació aportada relativa a l'actuació subvencionada, que a aquest efecte s'ha establit com d'aportació preceptiva, per al pagament de la subvenció, de conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, de la hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. El control administratiu i material podrà realitzar-se sobre el total del pagament que es propose en cada línia pressupostària.

3. L'òrgan concedent podrà realitzar visites al lloc i data indicats pel beneficiari per a la realització de l'actuació i sol·licitar la documentació i la informació que considere necessària.

4. Així mateix, es mantindrà un registre detallat d'aquesta i de totes les altres subvencions que s'acullen a la regla de minimis durant un període de deu exercicis fiscals des de la seua concessió.



Article 18. Modificació i reintegrament

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.



2. Podrà deixar-se sense efecte la subvenció concedida o minorar la seua quantia, amb reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 172 de la Llei 1/2015.

3. S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de la subvenció concedida, en els supòsits concrets en què siga aplicable.

4. El procediment de reintegrament s'iniciarà d'ofici per acord de l'òrgan concedent de la subvenció, en virtut del que es disposa en els articles 41 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions, es garantirà en tot cas l'audiència de l'interessat. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de dotze mesos des del moment en què s'incoe l'expedient de revocació o minoració i, si escau de reintegrament. La resolució del procediment posarà fi a la via administrativa.



5. Les entitats i persones beneficiàries d'aquestes subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, del títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



Article 19. Concurrència amb altres subvencions

Les subvencions regulades per les presents bases seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que el conjunt de totes aquestes no supere el cost de l'actuació subvencionada o implique una disminució de l'import del finançament propi exigit, si escau, per a cobrir l'actuació subvencionada o supere la intensitat d'ajuda establida per a les circumstàncies concretes de cada cas en un reglament d'exempció per categories o en una decisió adoptada per la Comissió Europea.

Igualment són compatibles amb altres ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, amb la limitació de no superar el cost de l'actuació.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-incidència econòmica

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat Valenciana, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's conformement a la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa aplicable

Les subvencions a les quals es refereix la present ordre s'atorgaran conformement als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos destinats a aquest fi, segons recull l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i es regiran pels preceptes bàsics establits en la mencionada llei i el seu reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 887/ 2006, de 21 de juliol, així com pel que s'ha establit en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Segona. Instruccions

S'autoritza la direcció general amb competències en matèria de cultura, a dictar les instruccions a interpretar i adoptar les mesures que considere convenients per a l'aplicació d'aquesta ordre, així com la resolució de la concessió i denegació de les subvencions per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de cultura.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de maig de 2018



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web