Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 5/2017, de 17 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases i es convoquen quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de Mediació Intercultural, durant 2017.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8089 de 21.07.2017
Número identificador:  2017/6745
Referència Base de Dades:  006571/2017
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 22.07.2017
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Legislació, Beques i pràctiques de formació
    Matèries: Ocupació i formació professional



ORDRE 5/2017, de 17 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases i es convoquen quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de Mediació Intercultural, durant 2017. [2017/6745]

ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte de l'Ordre

Article 2. Dotació econòmica

Article 3. Aprovació

Article 4. Compliment normativa europea.

Disposicions finals

Primera. Normativa d'aplicació

Segona. Facultat d'execució i desenvolupament

Tercera. Entrada en vigor

Quarta. Recursos contra la convocatòria

Annex I

Annex II





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 10.3, preveu com un dels àmbits primordials d'actuació de la Generalitat el dels drets i l'atenció social de les persones immigrants amb residència a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, l'article 59.5 disposa que la Generalitat col·laborarà amb el Govern d'Espanya pel que fa a les polítiques d'immigració.

En aquest sentit mateix, l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb allò que s'ha establit en l'article 49.1.27, estableix la competència exclusiva de la Generalitat sobre les institucions públiques de protecció i ajuda de menors, joves, emigrants, tercera edat, persones amb discapacitat i altres grups o sectors necessitats de protecció especial, inclosa la creació de centres de protecció, reinserció i rehabilitació.

Aquest mandat estatutari ha impulsat al Consell a desenvolupar una intensa activitat normativa en l'àmbit de la protecció i ajuda a les persones immigrants, que s'ha materialitzat en l'aprovació per les Corts de la Llei 15/2008, de 5 de desembre, de la Generalitat, d'Integració de les Persones Immigrants a la Comunitat Valenciana, i en el posterior desplegament reglamentari de la referida llei a través del Decret 93/2009, de 10 de juliol, del Consell.

En concret els articles 13 i 14 de la Llei 15/2008, de 5 de desembre, de la Generalitat, d'Integració de les Persones Immigrants a la Comunitat Valenciana, defineixen l'objecte de la mediació intercultural, i estableixen que l'Administració ha de promoure instruments de mediació intercultural i afavorir la formació especialitzada dels mediadors interculturals, com a instrument d'integració.

Aquesta previsió ha sigut objecte de desplegament reglamentari pel Decret 93/2009, de 10 de juliol, del Consell, per la qual s'aprova el Reglament de la Llei 15/2008, de 5 de desembre, de la Generalitat, d'Integració de les Persones Immigrants a la Comunitat Valenciana. Es destina el Títol IV exclusivament a la mediació intercultural, desenvolupant les funcions, ubicació de la figura, com també el procediment d'actuació del mediador o la mediadora intercultural, així com l'acreditació d'aquesta figura.

L'Ordre 8/2011, de 19 de maig, de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania, regula l'acreditació de la figura del mediador intercultural i el Registre de Mediadors Interculturals desenvolupa les previsions del Decret 93/2009.

D'acord amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en les normes generals contingudes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i en particular atenent als principis de la bona regulació administrativa, i la política de competència de la Unió Europea, així com amb el que disposa el Decret 132/2009 de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques; l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, que desenvolupa el capítol II del Decret 132/2009; i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions.

De conformitat, amb allò que s'ha previst, en l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les Conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, l'article 9 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les Conselleries de la Generalitat, i el Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, i conforme/oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article 1. Objecte de l'Ordre

Convocar la concessió de quatre beques, davall els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, destinades a mediadors interculturals acreditats segons l'Ordre 8/2011, de 19 de maig, de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania, per la qual es regula l'acreditació de la figura del mediador intercultural i el Registre de Mediadors Interculturals de la Comunitat Valenciana, pel procediment de concurrència competitiva, per a la realització de pràctiques professionals en mediació intercultural en la Direcció General d'Inclusió Social, en l'Oficina d'Atenció a les Persones Migrants (OAPMI) que es designe per la Direcció General d'Inclusió Social.



Article 2. Dotació econòmica

Aquesta Ordre serà finançada amb càrrec al capítol IV, línia de subvenció amb codi comptable S6582000, del programa 16.02.02.313.50, Inclusió Social, del Pressupost de la Generalitat per a 2017, per un import de 41.700 euros.



Article 3. Aprovació

Aprovar les bases per les quals es regula la present convocatòria, incloses com a annex I d'aquesta Ordre, així com el barem de mèrits que s'incorpora com Annex II.



Article 4. Compliment normativa europea.

Les beques a concedir per la present convocatòria no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que quant a la qualitat de les persones beneficiàries, graduades o llicenciades universitàries, i de l'objecte de les beques, les seues pràctiques professionals, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc no afavoreixen determinades empreses o produccions.

Per tant, amb la percepció de les esmentades beques no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis, que permeten la possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques (DOCV 5596, 11.09.2007).





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa d'aplicació

La present Ordre es dicta en desplegament del que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions; el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques; i l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el Capítol II de les beques de pràctiques professionals del Decret 132/2009 precitat.



Segona. Facultat d'execució i desenvolupament.

S'autoritza la directora general d'Inclusió Social de conformitat amb el Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, perquè dicte les resolucions complementàries que siguen necessàries per a dur a terme el que disposa aquesta Ordre.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quarta. Recursos contra la convocatòria

La convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé cabrà plantejar directament recurs contenciós administratiu de conformitat amb la legislació administrativa vigent.



València, 17 de juliol de 2017



La vicepresidenta del Consell i

consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives

MÓNICA OLTRA JARQUE





ANNEX I

Bases de la convocatòria per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en mediació intercultural



Primera. Objecte i nombre de beques

Les presents bases tenen per objecte establir les bases reguladores que regiran la concessió de les beques per a la realització per a la realització de pràctiques professionals en mediació intercultural en la Direcció General d'Inclusió Social, en l'Oficina d'Atenció a les Persones Migrants (OAPMI), que es designe per la Direcció General d'Inclusió Social, davall els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat, concurrència, objectivitat i no-discriminació, pel procediment de concurrència competitiva.

Les beques estan destinades a recolzar la formació complementària, millora i especialització professional de les persones que resulten seleccionades i es troben en possessió de les titulacions especificades en la base tercera.



Segona. Sol·licitants i requisits

1. Les beques objecte d'aquesta convocatòria s'adjudicaran en règim de concurrència competitiva entre els diversos aspirants a aquelles, que reunisquen els següents requisits en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds i els acrediten documentalment en el moment previst en la base setena:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió d'alguna de les següents titulacions universitàries: Llicenciatura o grau en Psicologia, Dret, Treball Social, Sociologia, Ciències Polítiques i Educació Social, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen transcorregut cinc anys des de la seua finalització.

c) Estar acreditat com a persona mediadora intercultural en els termes de l'article 2 de l'Ordre 8/2011, de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania, per la qual es regula l'acreditació de la figura del mediador intercultural i el Registre de Mediadors Interculturals de la Comunitat Valenciana.

d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en la sol·licitud.

e) Disposar de cobertura sanitària.

f) No haver sigut persona beneficiària d'aquesta o d'altres beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos, no mantindre cap relació laboral i no ser beneficiària d'altres beques o ajudes públiques.

No podran optar a aquestes beques els que en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.



Tercera. Durada de les beques

El període de durada de les beques serà, com a màxim, fins al 31 de desembre de l'exercici en què es convoquen.



Quarta. Lloc de realització

Les pràctiques professionals objecte de les beques es realitzaran en les Oficines d'Atenció a les Persones Migrades (OAPMI), que s'establisquen per la Direcció General d'Inclusió Social.



Cinquena. Dotació Econòmica

De conformitat amb l'article 17.1 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en relació amb la Resolució d'1 de novembre de 2009, del vicepresident segon del Consell i Conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció per a les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del referit Decret, cada una de les beques que es concedisca en el marc d'aquesta convocatòria estarà dotada amb mil euros (1.000 €) bruts mensuals. Sobre aquest import es practicarà la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1.493/2011, de 24 d'octubre, i les altres, si és el cas, que pogueren correspondre.

Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.



Sisena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran la sol·licitud exclusivament per via electrònica, de conformitat amb el que estableix l'articule 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a això, accediran a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), punxaran en l'apartat serveis en línia i buscaran el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a l'efecte.

La seu electrònica de la Generalitat, accessible en l'adreça http://seu.gva.es, és el lloc des d'on es realitzaran les actuacions i procediments i es prestaren els serveis que requerisquen la identificació de la Generalitat en les relacions amb els ciutadans. És el lloc des del qual s'inicia la tramitació.

2. En el tràmit esmentat s'especificarà l'especialitat o classe de beca a què s'opta, així com al currículum, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits presentats de forma automàtica.

3. Hi ha un correu d'assistència tècnica, Generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.

4. El formulari de sol·licitud, incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a disposició de la Generalitat per a la seua comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns. D'acord amb el que disposa l'articule 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació de la dita declaració responsable, així com la falta dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

Igualment, inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 respectivament, del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de Subvencions.

Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en el mateix podran ser inclosos en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable del mateix, en l'ús de les funcions que tinga atribuïdes en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això, de conformitat amb allò que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.



5. Per a poder realitzar la tramitació electrònica a través de la plataforma de tramitació de la Generalitat, el sol·licitant pot utilitzar qualsevol dels sistemes admesos de firma electrònica en la mateixa seu de la Generalitat. Aquests sistemes estan en: https://sede.gva.es/es/web/sedeelectronica/sedecertificados; i que inclou entre altres, el certificat electrònic emès per l'Agència Valenciana de Certificació.

6. La presentació de la sol·licitud en el Registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest, de manera automàtic. Es podrà recuperar el dit justificant de registre accedint a l'àrea personal (https://www.tramita.gva.es/cdc/), apartat sol·licituds entregades.

Als efectes de còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit per el registre electrònic. La Generalitat garanteix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.



7. El sol·licitant podrà realitzar el seguiment de la tramitació de la beca, accedint a la seu electrònica i seleccionant el tràmit de consulta de beca creat a l'efecte.

8. Si la sol·licitud presentada en termini no reunira els requisits indicats en aquesta convocatòria o no fóra aportada alguna documentació de l'exigida en ella, es requerirà a l'interessat perquè de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se'l tindrà per desistit de la seua sol·licitud. L'esmena esmentada es realitzarà també de forma electrònica seleccionant el tràmit creat a l'efecte.



Setena. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. Les persones sol·licitants junt amb la sol·licitud i el currículum no acompanyaran cap documentació.

2. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què acudisquen a la realització de la mateixa.

Si la documentació presentada no reunira els requisits indicats en aquesta convocatòria, o no foren aportats alguns dels documents exigits, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida en la seua sol·licitud prèvia resolució dictada a l'efecte.



3. Els mèrits que no siguen prou acreditats, no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració.



Vuitena. Ordenació i Instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació e Instrucció del procediment serà la Direcció General d'Inclusió Social de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de dictar-se resolució.

2. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió de valoració que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, se li'n requerirà l'acreditació i, si en el termini de 10 dies no foren acreditats, quedarà exclosa del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i article 4.4 de l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el Capítol II del Decret 132/2009.

3. Quant a la gestió electrònica del procediment administratiu d'aquesta convocatòria, s'observarà el que disposa l'article 5 de l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el Capítol II, de les beques de les pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Novena. Comissió avaluadora

1. L'avaluació de les sol·licituds de la beca correspondrà a una comissió avaluadora composta pels membres següents:

a) Presidenta: la directora general d'Inclusió Social.

b) Vocals:

– La persona titular de la Subdirecció General d'Inclusió Social.

– La persona titular de la Direcció del servei d'Atenció a Persones Migrants i Convivència Social.

– La persona titular de la Direcció del servei d'Inclusió Social.

– Un funcionari o funcionària del grup A1 de la Direcció General d'Inclusió Social, qui actuarà com a secretari o secretària amb veu i vot.



No obstant la comissió podrà sol·licitar, en qualsevol moment, l'assessorament d'experts en la matèria objecte de la beca.

2. Per a l'avaluació de les sol·licituds s'aplicaran els criteris del barem que es conté en l'annex II d'aquesta convocatòria.

3. El funcionament de la comissió haurà d'adaptar-se al que estableix la present convocatòria i a les regles contingudes en el Capítol II del Títol II de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Deu. Procés de selecció

1. La comissió avaluadora es reunirà dins dels quinze dies següents a la terminació del termini de presentació de sol·licituds a fi de valorar els mèrits d'acord amb la informació de l'autobaremació que s'obtindrà de forma automàtica a l'omplir el currículum.



2. La comissió avaluadora publicarà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet <www.gva.es> durant 10 dies el llistat provisional, ordenat segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants per a la fase d'al·legacions.

3. La comissió avaluadora convocarà els candidats que hagen obtingut una puntuació mínima de 10 punts en els mèrits objectius segons els apartats del barem, per a realitzar una entrevista, amb l'objecte de valorar l'adequació del perfil personal i professional dels candidats a les activitats a desenvolupar, així com el seu coneixement en temes de mediació intercultural.

Les persones sol·licitants que siguen seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment establit en la base cinquena.

4. Finalitzat el procés de selecció, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de les persones beneficiàries, així com una borsa de reserva constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris de la beca, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi.

Així mateix, s'inclourà una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la denegació.

5. Els supòsits d'empat es resoldran a favor de les persones que acrediten el reconeixement per l'òrgan competent de tindre diversitat funcional, ésser víctimes de violència domèstica o víctimes d'accions terroristes i els seus familiars, per aquest ordre. De mantindre's l'empat, entre les persones candidates esmentades a l'entrevista, es resoldrà en favor de la persona aspirant que presente millor expedient acadèmic, d'acord amb la valoració de mèrits.



Onze. Concessió

1. Les beques seran concedides per resolució de la Vicepresidenta i Consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, a la vista de la proposta de la comissió avaluadora, que en tot cas, ha de ser motivada de conformitat amb allò que disposa l'article 35 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques



2. La concessió de les beques es resoldrà i publicarà en el termini màxim de tres mesos, a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el DOGV.

3. La resolució de concessió, que serà objecte de publicitat en el DOGV, contindrà la llista d'adjudicataris de les beques ordenats d'acord amb la puntuació obtinguda, la borsa de reserva constituïda pels aspirants, que no resulten beneficiaris de les beques, la llista d'aspirants que no hagen passat a l'entrevista i la llista d'aquells aspirants que no reunisquen els requisits establits en l'Ordre.

La publicació d'aquesta resolució en el DOGV tindrà els efectes de notificació, d'acord amb el que disposen els articles 40, 43 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

La falta d'emissió expressa de l'esmentada resolució dins del termini establit anteriorment, produirà l'efecte de la desestimació presumpta de les sol·licituds presentades, per silenci administratiu.

Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i contra elles podrà interposar-se potestativament recurs de reposició o recurs contenciós administratiu, de conformitat amb la legislació administrativa vigent. Tot això sense perjuí de la interposició, per part de les persones interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



4. En tot cas, als efectes de publicitat i transparència, s'inserirà la informació corresponent en la pàgina Web de la Conselleria i en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet <www.gva.es>, a través del portal del ciutadà.



Dotze. Drets i obligacions de les persones beneficiàries de les beques

1. Les persones beneficiàries de les beques hauran:

a) D'acceptar la concessió de la beca, les bases de la present convocatòria i incorporar-se a la destinació designat per la Direcció General d'Inclusió en el termini que s'indique en la resolució de concessió. La no-incorporació injustificada en la data indicada s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir una nova beca a la persona que corresponga segons la regulació de les borses de reserva per a substitucions establides en la base dèsset d'aquesta convocatòria.

b) Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període del seu gaudi, d'acord amb les directrius que ordene la persona que exercisca la direcció tècnica de cada una de les persones beneficiàries de les beques.

c) Estar al corrent en el compliment dels seus obligacions tributàries i davant la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

d) Als efectes de garantir el compliment d'aquesta obligació, la presentació de la sol·licitud per part de les persones interessades, comportarà l'autorització als òrgans gestors de la Conselleria per a demanar, per via telemàtica, els oportuns certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i de la Seguretat Social.



e) Guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

f) Complir les altres obligacions que s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta convocatòria.

g) Aportar en el termini dels 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el DOGV, degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària, l'imprès de domiciliació bancària, en el qual constarà el número de compte en què es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en el portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es.

2. La condició de becari o becària no genera relació laboral ni cap administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

3. Durant el període de gaudi de les beques, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de la direcció tècnica.

4. Quan la persona beneficiària d'una de les beques concedides siga empleat de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que procedisca, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

5. En els supòsits que, per raó de part, adopció o acolliment, s'interrompa el període de durada establit per a la beca, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

6. A la finalització del període de durada de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries de les beques hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica, seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques.

7. En acceptar les bases de la present convocatòria, les persones beneficiàries de les beques que puguen concedir-se, cedixen gratuïtament i de forma indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de les beques esmentades, així com la memòria final que presenten, reservant-se la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives el dret a publicar-les i utilitzar-les.

8. De forma indistinta, qualsevol de les persones que exercisca la direcció tècnica, podrà proposar que es deixen sense efecte les beques concedides, amb audiència prèvia de les persones interessades, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part de les persones beneficiàries i, en particular, quan no realitzaren l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixaren de reunir els requisits necessaris per a ser beneficiàries, o quan s'incompliren, sense causa que ho justifique, les restants condicions establides en la present Ordre.



Tretze. Drets i obligacions del concedent

1. Són obligacions de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives amb les persones que hagen obtingut la beca:

a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per al desenvolupament normal de l'activitat.

b) Designar un tutor o tutora per a la coordinació i orientació de l'activitat que vagen a exercir. El tutor/a serà un empleat públic adscrit al departament en què vagen a desenvolupar-se les pràctiques.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) La derivades del Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.

2. Finalitzat el període de gaudi de la beca i amb l'informe favorable del tutor o tutora s'expedirà el pertinent certificat d'aprofitament i aptitud a favor del becari o becària per part de la Direcció General d'Inclusió Social.



Catorze. Justificació i pagament de les beques

1. L'import de la beca s'abonarà mensualment, prèvia certificació de conformitat de la Direcció General d'Inclusió Social.

2. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique un meritació econòmic a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període esmentat. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



Quinze. Renúncia

La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a la mateixa des de la data en què tinga efecte i per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'eixe moment.



Setze. Rescissió

Quedarà sense efecte la concessió de la beca, amb audiència prèvia a la persona interessada, quan no es duga a terme l'activitat que va motivar la concessió, quan deixen de reunir-se els requisits que es van exigir, o quan s'incompliren, sense causa que ho justifique, les condicions establides en la corresponent convocatòria.



Dèsset. Reintegrament

1. Escaurà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en els casos següents:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a la finalitat de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de l'ajuda previstos en la base desena apartat 1 de la present convocatòria.



2. El termini màxim per a resoldre els procediments de reintegrament serà de 6 mesos.



Divuit. Borsa de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva, prioritzada per orde decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar incloses en la borsa de reserva aquelles persones aspirants que, després d'haver superat l'entrevista prevista en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període de gaudi de la mateixa, entre les persones integrants de les borses regulades en aquesta base. En aquest cas, la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa. Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà en cap moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de becària o becari.



Dènou. Tractament de dades personals

Les dades personals de les persones sol·licitants, arreplegades en el transcurs del procediment, seran incloses en un fitxer automatitzat de l'òrgan convocant, en els termes i condicions que s'arrepleguen en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, així com en el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la referida Llei Orgànica.





ANNEX II

Barem per a avaluar els mèrits personals, en la concessió de beques per a la realització de pràctiques de formació complementària i especialització professional en mediació intercultural



Els criteris que serviran de base per a l'atorgament de les beques que es convoquen, seran el següents amb la ponderació que s'estableix en aquest article, fixant que el màxim de la puntuació total serà de 31 punts.

A. Expedient acadèmic:

A.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació 0-4 s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1.267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1.497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.



A.2) Altres títols acadèmics oficials que no constitueixen un requisit per a la concessió.

En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

– Títol de Doctor: 2 punts.

– Altres llicenciatures: 1 punt

– Altres diplomatures: 0.50

En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 13 punts.

B) Coneixements de valencià:

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:



– Oral: 0,25 punts

– Elemental: 0,50 punts

– Mitjà: 0,75 punts

– Superior: 1,00 punts

La puntuació que es podrà obtindre en aquest apartat serà com a màxim d'1 punt.

C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea:

C.1) El coneixement d'idiomes es valorarà d'acord amb el que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. Cada nivell superat dels mencionats idiomes valdrà 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les Escoles Oficials d'Idiomes, Universitats, Ministeris o qualsevol altre organisme oficial acreditat.

En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i el títol esmentat haja sigut puntuat en el subapartat A.1 d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest subapartat C.1.

La puntuació que es podrà obtindre en aquest apartat serà com a màxim de 2 punts.

D) Formació addicional.

D.1) Experiència professional acreditada relacionada amb la mediació intercultural i amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 2 punts, computant-se 0,10 per cada mes complet treballat i 0,10 per cada mes complet com a voluntari/a en tasques relacionades amb la mediació intercultural.

D.2) Cursos d'especialització en matèria de mediació intercultural per universitats, ministeris o organismes oficials, així com centres homologats i reconeguts oficialment, cursos específics sobre la matèria, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, des de la data de la seua acreditació com a mediador/a intercultural, fins a un màxim de 4 punts:

a) De 200 o més hores, 3 punts.

b) De 100 o més hores, 2 punts.

c) De 75 o més hores, 1,50 punts.

d) De 50 o més hores, 1 punt.

e) De 25 o més hores, 0,50 punts.

f) De 15 o més hores, 0,20 punts.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat els cursos de valencià i d'idiomes.

La puntuació que es podrà obtindre en aquest apartat serà com a màxim de 6 punts.

E) Entrevista:

Les persones candidates que siguen convocades en aquesta fase realitzaran una entrevista presencial en el lloc i hora que determine la comissió d'avaluació. La citació als aspirants a les beques, es realitzarà de manera individual, per mitjà de correu electrònic. L'entrevista versarà sobre la formació de la persona aspirant, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de la beca a la concessió de la qual concorre.



Així mateix, es tindrà en compte la disponibilitat, capacitat de treball en equip, motivació i actitud cap a les tasques vinculades amb el contingut de la beca a la qual s'opta.

La puntuació que es podrà obtindre en aquest apartat serà com a màxim de 7 punts.

F) Altres mèrits

Es valorarà fins a un màxim d'1 punt el coneixement d'altres idiomes no comunitaris acreditats oficialment.

Es valoraran fins a un màxim d'1 punt els cursos de formació que haja impartit la persona interessada, que tinguen relació amb l'objecte de les beques convocades, i per una sola vegada, no sent susceptibles de ser valorades successives edicions d'un mateix curs.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest subapartat serà de 2 punts.

Mapa web