Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 27 de juliol de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2018 el Programa de foment d'ocupació per a la millora de les condicions laborals en el sector de l'hostaleria de la Comunitat Valenciana, regulat en l'Ordre 9/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Economia sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8354 de 03.08.2018
Número identificador:  2018/7593
Referència Base de Dades:  007560/2018
 



RESOLUCIÓ de 27 de juliol de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2018 el Programa de foment d'ocupació per a la millora de les condicions laborals en el sector de l'hostaleria de la Comunitat Valenciana, regulat en l'Ordre 9/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Economia sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. [2018/7593]



En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 10 de juliol de 2018, es va publicar l'Ordre 9/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la millora de les condicions laborals en el sector de l'hostaleria de la Comunitat Valenciana, per a la convocatòria del qual hi ha crèdit disponible en el capítol 4, codi de línia S7979000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara endavant, SERVEF) per a 2018.

De conformitat amb el que es preveu en l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2018

1. Convocar per a l'exercici 2018 el Programa de foment d'ocupació per a la millora de les condicions laborals en el sector de l'hostaleria de la Comunitat Valenciana, regulat en l'Ordre 9/2018, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa de foment d'ocupació per a la millora de les condicions laborals en el sector de l'hostaleria de la Comunitat Valenciana (DOGV 10.07.2018).



2. Aquestes subvencions es finançaran a càrrec del capítol 4, codi de línia S7979000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 3.000.000 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal.

3. D'acord amb l'article 8.3 de l'Ordre 9/2018, la dotació pressupostària de cada convocatòria es distribuirà a parts iguals entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana. En la seua aplicació, s'efectua la distribució provincial de crèdits següent, que tenen caràcter estimatiu:



Alacant: 1.000.000 euros.

Castelló: 1.000.000 euros.

València: 1.000.000 euros.

4. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació no necessitarà una nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a fomentar la millora de les condicions laborals de les persones ocupades en el sector de l'hostaleria de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podrà ser beneficiària d'aquestes ajudes qualsevol empresa privada, incloses les persones treballadores autònomes, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana, l'activitat principal de la qual s'enquadre en la secció I (Hostaleria) de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE-2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries:

a) les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

b) les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, encara que manque de personalitat jurídica, puga realitzar les actuacions subvencionables.



Quart. Persones destinatàries finals

Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions són les persones ocupades en la secció I (Hostaleria) de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE-2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril, de la CNAE-2009.



Cinqué. Accions subvencionables i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció:

a) l'ampliació en almenys 90 dies del període de crida dels contractes fixos discontinus el període de crida dels quals en l'exercici anterior al de l'ampliació haja sigut d'almenys 180 dies;

b) la contractació indefinida o conversió a indefinida dels contractes temporals d'aquelles persones que en l'exercici anterior hagen sigut contractades, amb caràcter fix discontinu o temporal, durant un període de fins a 270 dies.

2. Per al còmput dels dies a què fa referència l'apartat anterior, es tindrà en compte el nombre de dies naturals efectivament treballats. No obstant això, tindran aquesta mateixa consideració els supòsits de suspensió del contracte a què fan referència els articles 45 (amb excepció de les lletres a i b de l'apartat 1) i 46 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

3. L'import de la subvenció serà el resultat de multiplicar 28,61 euros pel nombre de dies en què el període de contractació haja sigut ampliat respecte a l'exercici anterior i pel nombre d'anys comprensius del període de manteniment. De conformitat amb el que es disposa en l'article 6.2 de l'Ordre 9/2018, l'import màxim de la subvenció per persona treballadora serà de 10.000 euros.

4. La contractació que resulte de l'ampliació del període de crida o la contractació indefinida hauran de ser a jornada completa.



Sisé. Condicions de les accions subvencionables

Per a resultar subvencionable, l'ampliació del període de crida o la contractació indefinida s'hauran d'haver efectuat entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2018.



Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquests programes els supòsits següents:

a) Contractacions a temps parcial.

b) Contractacions realitzades per empreses multiserveis i empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en les quals prestaran els seus serveis.

c) Contractacions realitzades per ocupadors que hagen sigut exclosos com a beneficiaris de programes d'ocupació.

d) Contractacions realitzades per ocupadors sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.

e) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

f) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat, mantinguen amb la persona treballadora contractada una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida l'apartat nové) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del registre de representants – https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà de forma telemàtica a través de l'enllaç «Tramitar amb certificat» que hi ha associat a la convocatòria en l'apartat de subvencions de la web del SERVEF (http://www.servef.gva.es/formentoocupacion). Per a això s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. La sol·licitud efectuada per les persones físiques o persones autoritzades per aquestes a través del registre de representants (https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà preferentment segons el que s'ha indicat en l'apartat anterior amb el certificat reconegut per a ciutadans, sense perjudici de poder presentar-la davant la corresponent Direcció Territorial del SERVEF i resta de llocs previstos en la normativa de procediment administratiu comú, utilitzant els impresos normalitzats localitzats en l'adreça d'internet esmentada, llevat que la persona interessada o el seu representant estiguen obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, en aquest cas es presentarà segons el que s'ha indicat en l'apartat anterior.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 31 d'octubre de 2018.





Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica mitjançant representant, acreditació de la representació.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica, s'acompanyaran dos exemplars.

c) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió.

d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció a aquesta obligació.

e) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionals o el mateix fet subvencionable o de no haver-ne obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.



f) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

g) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona o empresa sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons model normalitzat.

h) Contracte de treball que dóna lloc a la subvenció.

i) Comunicació a la persona contractada del finançament pel Servei Públic d'Ocupació Estatal de l'ajuda sol·licitada, segons model normalitzat.

2. Llevat que conste l'oposició expressa per l'entitat o persona sol·licitant (en aquest cas haurà d'aportar la documentació acreditativa corresponent), el SERVEF demanarà a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa a:

a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si escau, del seu representant.

b) Comunicació al Servei d'Ocupació del contracte de treball que dóna lloc a la subvenció.

c) Alta o variació de l'alta en la Seguretat Social de la persona treballadora.

d) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



e) Certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada.



Deu. Instrucció del procediment

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials del SERVEF competents en matèria d'ocupació.

2. L'òrgan instructor podrà demanar als interessats l'aportació addicional dels documents i dades aclaridores estime que necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

4. En cada Direcció Territorial del SERVEF es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria l'efectuarà la persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF entre personal funcionari adscrit al servei territorial competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.



5. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onze. Criteri de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a això es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la resta de documentació exigida per la convocatòria) en qualsevol dels registres previstos en la normativa de procediment administratiu comú.

2. En cas que diferents expedients tinguen la mateixa data de criteri i no resulte possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció per la contractació de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del grau major de discapacitat) i, si no n'hi ha, la sol·licitud de subvenció per la contractació de dones; si l'empat persisteix, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta forma tampoc es resol l'empat, en funció del número d'expedient més baix.



Dotze. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial del SERVEF corresponent.

2. La resolució de concessió contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, i farà referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

3. El procediment podrà resoldre's de forma parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació establida en la convocatòria.

4. Contra la resolució, que posarà fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General del SERVEF en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja esmentats, davant el jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretze. Termini de resolució i mitjà de notificació

1. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

2. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a això el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica esmentada. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

3. En el cas de les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració, la notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà per correu certificat, llevat que hagen sol·licitat la notificació per mitjans electrònics.



Catorze. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud les condicions establides, i l'import de l'ajuda es lliurarà una sola vegada després que es dicte la resolució de concessió.



Quinze. Règim de substitució

1. En els supòsits de baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent, la persona treballadora podrà ser substituïda en el termini d'un mes per una altra persona treballadora segons l'ordre i forma que determine el conveni col·lectiu d'aplicació o, en defecte d'això, per una persona desocupada inscrita com a demandant d'ocupació en el Centre Servef d'Ocupació, a fi de completar, sota les mateixes condicions contractuals que tenia la persona substituïda, el període de manteniment que quede pendent de complir. El termini d'un mes per a la substitució computarà a l'efecte del que es disposa en la lletra b) de l'apartat setze.



2. Si la baixa de la persona treballadora es produeix abans de la resolució de concessió, perdrà el dret a la sol·licitud presentada; no obstant això, aquesta previsió no s'aplicarà quan la baixa de la persona treballadora haja tingut lloc una vegada transcorregut el termini establit en l'apartat tretze.



Setze. Obligacions de la persona o entitat beneficiaria

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, són obligacions de la persona o entitat beneficiaria:

a) Formalitzar els contractes de treball o les seues modificacions per escrit.

b) En el cas de la lletra a) de l'apartat cinqué, efectuar durant almenys 3 anys naturals, comptats des del mateix any de l'ampliació, la crida del personal fix discontinu subvencionat pel període de crida establida en cada contracte. En el cas de la lletra b) de l'apartat cinqué, mantindre l'ocupació subvencionada durant almenys 3 anys, comptats des de la data de la contractació o conversió.

c) Facilitar totes les dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li siguen requerides pel SERVEF.

d) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, aquestes originals o còpies certificades han de ser conformes amb aquests.

f) Les persones jurídiques hauran de comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se al SERVEF en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'aquesta obligació de comptabilitat separada.

g) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el cas que l'entitat perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici d'això, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les pàgines web corresponents. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



h) Aportar en el termini indicat en la lletra f) d'aquest apartat, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.

i) Donar publicitat a l'origen dels fons.



Desset. Dret de la competència

1. Aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L352 de 24 de desembre de 2013. Per aquest motiu, no podran concedir-se a empreses dels sectors següents:

a) Pesca i aqüicultura, regulats pel Reglament (CE) núm. 104/2000 del Consell.

b) Producció primària dels productes agrícoles (que figuren en la llista de l'annex I del Tractat).

c) Les ajudes concedides a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles, en els casos següents:

c.1) quan l'import de l'ajuda es determine en funció del preu o de la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades.

c.2) quan l'ajuda estiga supeditada al fet que una part o la totalitat d'aquesta es repercutisca als productors primaris.

d) Activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o estats membres, és a dir, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora.



e) Ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en lloc d'importats.

2. L'aplicació d'aquest règim suposa que l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa (s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) Núm. 1407/2013, de la Comissió) no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. Quan una única empresa realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera l'import total de les ajudes de minimis concedides no excedirà de 100.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

3. Les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim Reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió.

4. Les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedeix de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València 27 de juliol de 2018.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedeu i Biosca.

Mapa web