Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca concurs de trasllats de funcionaris docents dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics, professors i mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, per a la provisió de places en l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7905 de 27.10.2016
Número identificador:  2016/8444
Referència Base de Dades:  008042/2016
 



RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca concurs de trasllats de funcionaris docents dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics, professors i mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, per a la provisió de places en l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. [2016/8444]



La Llei Orgànica d'Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en la seua disposició addicional sisena, apartat 1, determina que, entre altres, és base del règim estatutari dels funcionaris públics docents la provisió de places per mitjà de concurs de trasllats d'àmbit estatal.

En el punt 3 d'aquesta mateixa disposició s'estableix l'obligació per a les administracions educatives de convocar periòdicament concursos de trasllats d'àmbit estatal, als efectes de procedir a la provisió de les places vacants que determinen en els centres docents d'ensenyança dependents d'aquelles, així com per a garantir la possible concurrència dels funcionaris del seu àmbit de gestió a places d'altres administracions educatives i, si és el cas, si és procedent l'adjudicació d'aquelles que resulten del mateix concurs. En aquests concursos hi podran participar tots els funcionaris públics docents, siga quina siga l'administració educativa de què depenguen, o per aquella per la qual hagen ingressat, sempre que reunisquen els requisits generals i els específics que, d'acord amb les respectives relacions de llocs de treball, establisquen les dites convocatòries.

El Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionarial dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests, en l'article 7 del qual estableix el caràcter biennal d'aquest concurs.



En compliment d'allò que s'ha preceptuat en l'article 8 del mencionat Reial Decret 1364/2010, la present resolució s'ajusta a les normes procedimentals regulades en l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal, que han de convocar-se durant el curs 2016/2017, per a personal funcionarial dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica d'Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.



De conformitat amb les dites normes procedimentals i l'article 9, apartat 4, del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport ofereix els llocs vacants produïts fins al 31 de desembre d'enguany, així com els que resulten del mateix concurs, sempre que, en qualsevol dels casos, la continuïtat en el seu funcionament estiga prevista en la planificació educativa i en funció dels criteris d'estabilitat del professorat en un mateix centre que es puguen establir, catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny, i mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, dependents de l'àmbit territorial de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



En la tramitació d'aquesta resolució, s'ha complit el que preveuen l'article 37 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



En virtut d'allò que s'ha exposat, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, aquesta Direcció General de Centres i Personal Docent ha disposat convocar concurs de trasllats d'àmbit estatal, d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte i normativa aplicable

1.1. Es convoca concurs de trasllats, d'acord amb les especificacions que es mencionen en la present resolució, per a la provisió de llocs de treball en l'àmbit territorial de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, entre funcionaris i funcionàries de carrera i en pràctiques pertanyents als cossos següents:



Catedràtics d'Ensenyament Secundari 511

Professors d'Ensenyament Secundari 590

Professors Tècnics de Formació Professional 591

Catedràtics d'Escoles Oficials d'Idiomes 512

Professors d'Escoles Oficials d'Idiomes 592

Catedràtics de Música i Arts Escèniques 593

Professors de Música i Arts Escèniques 594

Catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny 513

Professors d'Arts Plàstiques i Disseny 595

Mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny 596



1.2. Aquest concurs es regirà per la Llei Orgànica d'Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa; l'article 37 Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, així com Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i els reials decrets 276/2007, 1364/2010 i l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre.



Segona. Places oferides i determinació d'aquestes

2.1. S'oferiran les places o llocs vacants que es determinen, entre les quals s'inclouran, almenys, les que es produïsquen fins al 31 de desembre de 2016, així com aquelles que resulten del mateix concurs de cada cos docent sempre que, en qualsevol dels casos, la continuïtat del seu funcionament estiga prevista en la planificació educativa i en funció dels criteris d'estabilitat del professorat en un mateix centre que s'establisquen.

Aquestes places o llocs oferits podran incrementar-se amb les que resulten, en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, de la resolució dels concursos convocats pels departaments d'Educació de les administracions educatives de les comunitats autònomes, sempre que el seu funcionament estiga previst en la planificació educativa.

2.2. De conformitat amb l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal a convocar durant el present curs escolar, la determinació de les vacants provisionals es realitzarà abans del dia 15 de febrer de 2017, i la de les definitives, abans del dia 6 d'abril de 2017, i es publicaran ambdues en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2.3. Les vacants o resultes que tinguen caràcter itinerant, els llocs dels centres penitenciaris, els llocs dels centres de reeducació, els llocs de centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica, no s'adjudicaran de manera forçosa, per la qual cosa el personal funcionarial que vulga accedir a aquestes vacants haurà de sol·licitar expressament en tipus de llocs o el centre a què estiguen adscrits, a excepció dels llocs de CFPA, que sí que s'adjudicaran en peticions voluntàries a localitat.



Tercera. Cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari

El professorat que pertany als cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari podrà sol·licitar les places següents:

a) Places corresponents a les especialitats de què siguen titulars, per als centres i per als tipus de places, annex II i annex VII-a-1, respectivament, que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) Places de Cultura Clàssica. Tenen aquesta denominació aquelles places als titulars de les quals es confereix, a l'empara del que disposa la disposició addicional deu del Reial Decret 1635/1995, de 6 d'octubre, l'atribució docent corresponent a les especialitats de Llatí i Grec. Només podrà sol·licitar aquestes places el professorat que tinga l'atribució docent indicada. Aquestes places apareixeran convenientment diferenciades en la plantilla del centre i podran ser sol·licitades, indistintament, pels catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari titulars d'alguna de les dues especialitats esmentades. El professorat que accedisca a aquestes estarà obligat a impartir tant les matèries atribuïdes a l'especialitat de Grec com a la de Llatí.

c) Places de centres de Formació de Persones Adultes. Tenen aquesta denominació aquelles places que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex VII-a-2, i que poden ser sol·licitades indistintament pels catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari titulars d'alguna de les especialitats d'origen que s'indiquen a continuació:

FPA: Científic / Tecnològic. Especialitats d'origen:

– Matemàtiques.

– Física i Química.

– Biologia i Geologia.

– Tecnologia.

– Anàlisi i Química Industrial.

FPA: Ciències Socials. Especialitats d'origen:

– Filosofia.

– Geografia i Història.

– Orientació Educativa.

– Formació i Orientació Laboral.

– Intervenció Sociocomunitària.

– Economia.

FPA: Comunicació (Anglés). Especialitat d'origen:

– Anglés.

FPA: Comunicació (Valencià). Especialitat d'origen:

– Llengua i Literatura Valenciana.

FPA: Comunicació (Valencià / Anglés). Especialitats d'origen:



– Llengua Castellana i Literatura.

Requisits:

Diploma de Mestre de Valencià o ser llicenciat en Filologia Hispànica, Secció Lingüística Valenciana o equivalent. I, Llicenciatura de Filologia Anglesa, o haver superat tres cursos complets d'aquesta llicenciatura; Certificat d'Aptitud en Anglés de l'escola oficial d'idiomes o títol estranger equivalent convalidat pel Ministeri d'Educació; diplomatura en Anglés per les escoles universitàries d'idiomes (traductors i intèrprets); o haver superat els cursos d'especialització d'anglés convocats pel Ministeri d'Educació o pels òrgans o institucions corresponents de les comunitats autònomes.



– Processos i Mitjans de Comunicació.

Requisits:

Diploma de Mestre de Valencià o ser llicenciat en Filologia Hispànica, Secció Lingüística Valenciana o equivalent. I, Llicenciatura de Filologia Anglesa o haver superat tres cursos complets d'aquesta llicenciatura; Certificat d'Aptitud en Anglés de l'escola oficial d'idiomes o títol estranger equivalent convalidat pel Ministeri d'Educació; Diplomatura en Anglés per les escoles universitàries d'idiomes (traductors i intèrprets); o haver superat els cursos d'especialització d'anglés convocats pel Ministeri d'Educació o pels òrgans o institucions corresponents de les comunitats autònomes.



– Llengua i Literatura Valenciana.

Requisits:

Llicenciatura de Filologia Anglesa o haver superat tres cursos complets d'aquesta llicenciatura; Certificat d'Aptitud en Anglés de l'escola oficial d'idiomes o títol estranger equivalent convalidat pel Ministeri d'Educació; Diplomatura en Anglés per les escoles universitàries d'idiomes (traductors i intèrprets); o haver superat els cursos d'especialització d'anglés convocats pel Ministeri d'Educació o pels òrgans o institucions corresponents de les comunitats autònomes.



– Anglés.

Requisits:

Diploma de Mestre de Valencià o ser llicenciat en Filologia Hispànica, Secció Lingüística Valenciana o equivalent.

Respecte a la documentació acreditativa dels requisits per a poder ocupar els llocs d'FPA Comunicació (Valencià-Anglés), hauran de presentar-los necessàriament junt amb la instància de participació, exceptuant el Diploma de Mestre de València, ja que consta en el Registre de Personal Docent.

Serà necessari haver presentat la documentació amb la instància per a poder sol·licitar aquest tipus de llocs en la petició telemàtica.

FPA: Comunicació (Francés). Especialitats d'origen:

– Francés.

d) Llocs de treball d'àmbit. Tenen aquesta denominació aquelles places que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex VII-a-1 i que poden ser sol·licitades indistintament pels catedràtics i catedràtiques i professors i professores d'Ensenyament Secundari titulars d'alguna de les especialitats d'origen que s'indiquen a continuació:

– Àmbit Científic. Especialitats d'origen:

Matemàtiques.

Física i Química.

Biologia i Geologia.

Tecnologia.

Informàtica.

– Àmbit Sociolingüístic. Especialitats d'origen:

Filosofia.

Geografia i Història.

Grec.

Llatí.

Llengua Castellana i Literatura.

Llengua i Literatura Valenciana.

Francés.

Anglés.

Alemany.

Italià.

Per a sol·licitar llocs de treball de les especialitats d'aquests cossos, és necessari acreditar estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte per al personal concursant de l'especialitat de Llengua i Literatura Valenciana; d'acord amb el que disposa la disposició transitòria única 1 de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, en el sentit, tots aquells que no reunisquen el requisit lingüístic podran romandre en les seues destinacions definitives i el seu dret de mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



Quarta. Cos de professors tècnics de Formació Professional

El professorat pertanyent al cos de professors tècnics de formació professional podrà sol·licitar les places corresponents a les especialitats de què siga titular, per als centres i tipus de plaça que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com annex II i annex VII-b respectivament.



Per a sol·licitar llocs de treball de les especialitats d'aquest cos, és necessari acreditar estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, d'acord amb el que disposa la disposició transitòria única 1 de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, en el sentit, tots aquells que no reunisquen el requisit lingüístic podran romadre en les seues destinacions definitives i el seu dret de mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.





Cinquena. Cossos de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes

El professorat corresponent als cossos de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, d'acord amb les especialitats de què siga titular, podrà sol·licitar les places dels centres i especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex III i annex VII-c.





Sisena. Cos de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques

Els professors i professores pertanyents als cossos de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, d'acord amb les especialitats de què siguen titulars, podran sol·licitar les places dels centres i especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex IV i annex VII-e i d respectivament.



Setena. Cossos de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny

7.1. El professorat pertanyent als cossos de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny, d'acord amb les especialitats de què siga titular, podrà sol·licitar les places dels centres i per a les especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex V i annex VII-f.



7.2. El professorat pertanyent al cos de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, d'acord amb les especialitats de què siga titular, podrà sol·licitar les places dels centres i per a les especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex V i annex VII-g.



Huitena. Participació voluntària

8.1. Podrà participar voluntàriament sol·licitant les places oferides en aquesta convocatòria el personal funcionarial de carrera que depén de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana, que es trobe en alguna de les situacions següents:

a) En situació de servei actiu o en serveis especials declarada des de centres dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, amb destinació definitiva en centres dependents d'aquesta, sempre que, de conformitat amb la disposició addicional sisena, apartat 6, de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i l'article 2.1 del Reial Decret 1364/2010, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació que exercisquen amb caràcter definitiu.



b) En situació d'excedència voluntària, en els seus distints tipus, declarada des de centres que depenen de la Generalitat Valenciana.

Si es tracta dels supòsits d'excedència voluntària per interés particular previst en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, respectivament, només podran participar si en finalitzar aquest curs escolar han transcorregut dos anys des que van passar a aquesta situació.



c) En situació de suspensió de funcions declarada des de centres dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que en finalitzar aquest curs escolar haja conclòs el temps de duració de la sanció disciplinària de suspensió i, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació definitiva.

8.2. Als efectes previstos en l'apartat anterior, es considerarà com a data de finalització del curs escolar la de 31 d'agost de 2017.

8.3. El personal participant voluntari podrà igualment incloure en la seua sol·licitud places corresponents a les convocatòries realitzades per les restants administracions educatives, en els termes establits en les seues respectives convocatòries.

8.4. Els qui desitgen exercir un dret preferent per a l'obtenció de destinació hauran d'estar a disposició del que es determina en la base deu d'aquesta resolució.

8.5. El personal funcionarial dependent d'altres administracions educatives podran sol·licitar places corresponents a aquesta convocatòria, sempre que complisquen els requisits i condicions que s'estableixen en aquesta resolució. Aquests funcionaris i funcionàries hauran d'haver obtingut la seua destinació definitiva en l'àmbit de gestió de l'Administració educativa a la qual se circumscrivia la convocatòria per la qual van ser seleccionats, llevat que en la mateixa no s'establira l'exigència d'aquest requisit per no haver-se produït el traspàs de competències en matèria d'ensenyament no universitari.

Aquests participants hauran de dirigir la seua instància de participació a l'òrgan que es determine en la convocatòria que realitze l'administració educativa de la qual depenga el seu centre de destinació.





Novena. Participació obligatòria

9.1. Està obligat a participar en el present procediment, de conformitat amb allò que disposa l'article 12 del Reial Decret 1364/2010, el personal funcionarial dependent de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana que es trobe en alguna de les situacions següents:

a) El personal funcionarial que, procedent de la situació d'excedència o suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva, haja reingressat al servei actiu i obtingut, en virtut del dit reingrés, una destinació amb caràcter provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana, amb anterioritat a la data de publicació d'aquesta convocatòria.

Al personal funcionarial que s'inclou en el paràgraf anterior, en cas que no participe en la present convocatòria, o si encara que hi haja participat no ha sol·licitat un nombre suficient de llocs, se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en places que puga ocupar, segons les especialitats de les quals siga titular, en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana. En el supòsit que no se li adjudique una destinació definitiva, romandrà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



b) El personal funcionarial que es trobe en la situació d'excedència forçosa o suspensió de funcions amb pèrdua del lloc de destinació i que una vegada complida la sanció no haja obtingut un reingrés provisional i haja sigut declarat en aquestes situacions des d'un centre dependent en l'actualitat de la Generalitat Valenciana.

En cas que no sol·licite el suficient nombre de places, se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en llocs que puga ocupar segons les especialitats de què siga titular, en un centre dependent de la Generalitat Valenciana. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquests no participen en el present procediment, quedaran en la situació d'excedència voluntària per interés particular prevista en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

c) El personal funcionarial que, havent estat adscrit a places en l'exterior, haja de reincorporar-se a l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana en el curs 2017/2018, o que, havent-se reincorporat en cursos anteriors, no haja obtingut destinació definitiva.

Aquells qui desitgen exercir el dret preferent a la localitat a la qual es refereixen els articles 10.6 i 14.4 del Reial Decret 1138/2002, de 31 d'octubre, hauran de sol·licitar, de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria, totes les places a les quals puguen optar en virtut de les especialitats de les quals siguen titulars corresponents als centres de la localitat en què van tindre la seua última destinació definitiva.

Al professorat que haja de participar i no participe se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. L'esmentada adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquest professorat no obtinga destinació, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

d) El personal funcionarial que haja perdut la destinació definitiva en compliment de sentència, resolució de recurs o per haver-se-li suprimit o modificat expressament el lloc que exercia amb caràcter definitiu.

Aquest professorat podrà exercir el dret preferent en les condicions que regula la base deu de la present resolució.

Al professorat que haja de participar i no participe o, si ho fa, no exerceix el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això se'n deriva la no-obtenció de destinació definitiva, aquesta se li adjudicarà d'ofici en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. L'esmentada adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquest professorat no obtinga destinació, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

Als efectes d'aquesta convocatòria, només tindran caràcter de places suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquesta supressió no haja donat lloc a la creació d'un altre centre, a la supressió d'ensenyances la impartició de les quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïdes per altres d'equivalents o anàlogues i a la supressió de llocs de treball que, per resolució expressa, supose la pèrdua de la destinació definitiva que exercia.

e) El personal funcionarial que, amb pèrdua de la plaça docent que exercia amb caràcter definitiu, haja passat a prestar serveis en altres llocs de l'Administració mantenint la seua situació de servei actiu en el seu cos docent, sempre que haja cessat i obtingut una destinació docent provisional en centres dependents en l'actualitat de la Generalitat Valenciana.

Aquest professorat podrà exercir el dret preferent en les condicions que regula la base deu de la present resolució.

Al professorat que haja de participar i no participe o, si ho fa, no exerceix el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això se'n deriva la no-obtenció de destinació definitiva, aquesta se li adjudicarà d'ofici en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. L'esmentada adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquest professorat no obtinga destinació, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

f) El personal funcionarial amb destinació provisional que durant el curs 2016/2017 estiga prestant serveis en centres dependents de la Generalitat Valenciana o en comissió de serveis en una altra administració educativa i mai haja obtingut destinació definitiva.

Al professorat inclòs en aquest apartat que no participe, o en el supòsit que participe i no sol·licite un nombre suficient de places, se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en lloc al qual puga optar per les especialitats de què siga titular en centres dependents de la Generalitat Valenciana.

En cas de no obtindre destinació definitiva, aquest professorat quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

g) Aspirants seleccionats en els últims procediments selectius convocats per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que durant el present curs escolar 2016/2017 estiguen realitzant la fase de pràctiques.

Aquests participants, de conformitat amb l'article 13 del Reial Decret 1364/2010, estan obligats a obtindre la primera destinació definitiva en centres dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana, i per l'especialitat per la qual han sigut seleccionats. A aquest efecte, hauran de sol·licitar una destinació en els dits centres.

A aquells funcionaris i funcionàries en pràctiques que, havent de participar, no ho facen o, participant, no sol·liciten suficient nombre de places, se'ls adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en places corresponents a l'especialitat per la qual participen o hagueren de participar en centres de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen publicats els centres en l'annex corresponent que es publica en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



El professorat en pràctiques participarà sense puntuació, i es realitzarà l'adjudicació de destinació segons el seu ordre en el procediment selectiu.

En cas de no obtindre destinació definitiva, quedaran en situació de destinació provisional per l'especialitat en què els va correspondre prestar serveis en el curs escolar 2016/2017 com a funcionaris en pràctiques. La destinació que puga correspondre'ls estarà condicionada, en tot cas, d'acord amb el que disposa l'article 13.2 del Reial Decret 1364/2010, a la superació de la fase de pràctiques i al seu nomenament com a funcionaris i funcionàries de carrera.

9.2. Queda exceptuat de l'obligatorietat de concursar el professorat que es trobe en alguna de les situacions següents:

a) El personal funcionarial del cos de mestres que haja accedit al cos de professors d'Ensenyament Secundari a través del procediment d'accés a cossos docents de subgrup superior i es trobe prestant serveis en la mateixa especialitat amb caràcter definitiu, en primer i segon curs de l'Educació Secundària Obligatòria, en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



b) Els funcionaris i funcionàries de carrera del cos de mestres que, tenint destinació definitiva en els actuals serveis psicopedagògics escolars, hagen accedit al cos de professors d'Ensenyament Secundari pel procediment d'accés a cossos de subgrup superior a la Comunitat Valenciana per l'especialitat d'orientació educativa, i opten per romandre en el seu actual lloc de treball, en virtut de la disposició addicional primera del Decret 131/1994, de 5 de juliol, del Govern Valencià.



c) El personal funcionarial del cos de professors tècnics de Formació Professional que, en virtut del que estableixen les disposicions transitòria primera del Reial Decret 1701/1991, de 29 de novembre; transitòria segona i cinquena del Reial Decret 1635/1995, de 6 d'octubre, i en la transitòria tercera del Reial Decret 777/1998, de 30 d'abril, a l'entrada en vigor de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, tinga una destinació definitiva en places o llocs corresponents a especialitats del cos de professors d'Ensenyament Secundari, en cas que, a través dels procediments selectius d'accés convocats per les distintes administracions educatives, accedisca a l'esmentat cos podrà romandre en la seua mateixa destinació, sempre que l'especialitat d'accés es corresponga amb la de la plaça o lloc que exerceix amb caràcter definitiu.



El professorat al qual es refereixen els subapartats anteriors podrà ser confirmat en les destinacions que estiga ocupant, una vegada que, aprovat l'expedient dels procediments selectius, siguen nomenats funcionaris de carrera els aspirants seleccionats en aquests, sempre que mitjançant una resolució i atenent criteris de planificació educativa així ho determine la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



Aquestes opcions a què s'al·ludeix en els subapartats anteriors hauran de ser manifestades per escrit ajustat al model que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, dirigit a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, dins del termini de presentació d'instàncies establit en aquesta convocatòria.

9.3. El personal participant a qui s'al·ludeix en l'apartat 1 de la present base, a excepció dels supòsits f) i g), podran igualment incloure en la seua sol·licitud places corresponents a les convocatòries realitzades per altres administracions educatives en els termes que establisquen aquestes, sempre que hagen obtingut la seua primera destinació definitiva en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, a excepció d'aquells als quals la convocatòria per la qual van ingressar no els exigisca el compliment d'aquest requisit.



9.5. Els qui vulguen exercir un dret preferent per a l'obtenció de destinació hauran d'atendre's al que es determina en la base següent d'aquesta resolució.

9.6. En tot cas, no serà procedent l'adjudicació d'ofici quan els funcionaris i funcionàries hagen obtingut destinació en concursos o en procediments de provisió de llocs no compresos en l'àmbit del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre.



Deu. Drets preferents

10.1. El personal funcionarial que es trobe en algun dels supòsits previstos en els articles 16 i 17 del Reial Decret 1364/2010, podrà acollir-se al dret preferent que es regula en els dits preceptes, i ho farà constar en la seua sol·licitud de participació i indicant la causa en què basa la seua petició.

10.2 Dret preferent a centre

Si hi ha una vacant en el cos docent pel qual es participa, tindrà dret preferent per a obtindre un nou lloc en el mateix centre en què tinga o haja tingut destinació definitiva el personal docent que, trobant-se en alguns dels supòsits que s'indiquen a continuació, reunisca les condicions que així mateix s'estableixen, i per l'ordre de prelació que s'especifica:

1) Per supressió de la plaça o del lloc que exercien amb caràcter definitiu en un centre, fins que obtinguen un altra destinació definitiva, sempre que reunisquen els requisits exigits per al seu exercici.

Només tindran caràcter de places expressament suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquestes no hagen donat lloc a la creació d'un altre centre, a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per altres d'equivalents o anàlegs i a la supressió de llocs de treball que expressament, mitjançant una resolució, supose la pèrdua de la destinació definitiva que s'exercia.

S'exclouen de la participació en aquesta modalitat aquells professors i professores que, després de la pèrdua del lloc de treball, han obtingut destinació definitiva per qualsevol dels sistemes de provisió establits.

2) Per modificació de la plaça o del lloc que exercien amb caràcter definitiu en el centre fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que reunisquen els requisits exigits per al seu exercici.

3) Per desplaçament dels seus centres per insuficiència total d'horari, en les mateixes condicions que les persones titulars dels llocs suprimits.

Es considerarà desplaçat de la seua plaça per insuficiència total d'horari el personal funcionarial que durant tres cursos acadèmics continuats, incloent-hi aquest curs, haja impartit tot el seu horari en un altre centre diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva o en àrees, matèries o mòduls no atribuïts a la seua especialitat.

4) Per al professorat dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional per adquisició de noves especialitats, a l'empara del Reial Decret 850/1993, de 4 de juny; Reial Decret 334/2004, de 27 de febrer, i Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, per a obtindre un lloc de la nova especialitat adquirida, en el centre on tinguen la destinació definitiva. Una vegada obtingut el nou lloc, només es podrà exercir aquest dret per l'adquisició d'una altra nova especialitat.

Quan concórreguen dos o més professors o professores en què es donen les circumstàncies assenyalades en cada un dels subapartats anteriors, s'adjudicarà la plaça a qui tinga la puntuació més alta en l'aplicació del barem de mèrits. En cas que es produïsquen empats en les puntuacions totals en dos o més participants que exercisquen el dret preferent, s'utilitzarà com a primer criteri de desempat el major temps de serveis efectius com a funcionari de carrera en el centre i, si cal, els altres criteris previstos en el barem de mèrits en l'ordre en què hi apareixen.



El personal docent que en els supòsits indicats desitge exercir el dret a centre, haurà d'indicar en la sol·licitud telemàtica de participació, en l'apartat que conté l'epígraf «dret preferent a centre», el supòsit pel qual l'exerceix i el codi del centre que corresponga, tenint en compte que consignarà totes o alguna de les especialitats de les quals siga titular, i que aquestes es prioritzaran. Igualment, en el moment de la petició telemàtica podrà incloure a continuació, en l'apartat corresponent, altres peticions corresponents a places d'altres centres a què puga optar en virtut de les especialitats de què siga titular, si vol optar a aquestes fora del dret preferent.



Aquest dret preferent implica una prelació per a obtindre destinació davant de qui exerceix el dret preferent a localitat o zona.

10.3 Drets preferents a la localitat o zona

Tindrà aquest dret preferent, en ocasió de vacant, el personal funcionarial de carrera que es trobe en algun dels supòsits que s'indiquen, i per l'ordre de prelació en què figuren aquests:

1) Per supressió o modificació de la plaça o lloc de treball que exercia amb caràcter definitiu en un centre gaudirà, fins que obtinga una altra destinació definitiva, de dret preferent per a obtindre una altra plaça o lloc en un altre centre de la mateixa localitat on estiga ubicat el centre on es va suprimir la plaça o lloc o, si és el cas, en un altre centre de la seua zona. Només tindran caràcter de places expressament suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquestes no hagen donat lloc a la creació d'un altre centre, a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per altres d'equivalents o anàlegs i a la supressió de llocs de treball que expressament, mitjançant una resolució, supose la pèrdua de la destinació definitiva que s'exercia.

2) Per desplaçament dels seus centres per insuficiència total d'horari, en les mateixes condicions que les persones titulars dels llocs suprimits. Es considerarà desplaçat de la seua plaça per insuficiència total d'horari el personal funcionarial que durant tres cursos acadèmics continuats, incloent-hi aquest curs, haja impartit tot el seu horari en un altre centre diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva o en àrees, matèries o mòduls no atribuïts a la seua especialitat.

3) Per haver passat a exercir un altre lloc en l'Administració pública, amb pèrdua de la plaça docent que exercia amb caràcter definitiu, i sempre que haja cessat en l'últim lloc.

4) Per haver perdut la plaça o lloc de treball que exercia amb caràcter definitiu, després de la concessió de la situació d'excedència voluntària per a tindre cura de familiars i fills, com preveu l'article 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, per haver transcorregut el període de tres anys de reserva del lloc a què té dret, i desitja reingressar al servei actiu o hi haja reingressat amb caràcter provisional.



5) Per reincorporació a la docència a Espanya, de conformitat amb els articles 10.6 i 14.4 del Reial Decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació en l'exterior, per finalització de l'adscripció en llocs o places en l'exterior, o per alguna altra de les causes legalment establides.

6) En virtut d'una execució de sentència o una resolució d'un recurs administratiu.

7) Aquells qui, després d'haver sigut declarats jubilats per incapacitat permanent, hagen sigut rehabilitats per al servici actiu.

D'acord amb el que disposa l'article 12.c del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, el professorat que desitge fer ús d'aquest dret preferent fins que assolisca la corresponent destinació definitiva, haurà de participar en totes les convocatòries que, a aquests efectes, realitze la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Haurà de sol·licitar totes les places de totes les especialitats de què siga titular. Si no hi participa, es considerarà que decau en el seu dret preferent.



Quan hi haja diverses persones participants dins d'un mateix grup, la prioritat entre elles es determinarà per la major puntuació derivada de l'aplicació del barem.

Les persones participants que es troben compreses en qualsevol dels apartats anteriors hauran d'exercir aquest dret obligatòriament a la localitat de què prové aquest i, opcionalment, en qualsevol altra o altres localitats de la zona.

Perquè aquest dret preferent tinga efectivitat, les persones sol·licitants estan obligades a consignar en la sol·licitud telemàtica de participació, en l'apartat que conté l'epígraf «A omplir si exerceix dret preferent a localitat o zona» el codi de la localitat i el supòsit pel qual s'exerceix el dret.

Per a això, s'haurà de consignar, en el lloc corresponent, el codi de la localitat de la qual prové el dret, i, en cas de demanar una altra o altres localitats, també s'haurà de consignar que sol·licita exercir el dret a zona. Així mateix, s'ompliran, per ordre de preferència, totes les especialitats de què la persona siga titular. Aquesta preferència serà tinguda en compte a l'efecte de reserva de localitat i especialitat. En el supòsit de sol·licitar reserva de plaça per a llocs que tinguen el requisit d'itinerant, es farà constar en les caselles que a aquest efecte figuren al costat de les especialitats.

En cas que en la localitat en què s'exerceix aquest dret no haja suficients places vacants per a totes les persones participants que la sol·liciten, independentment de la puntuació de cada un d'elles, es garantirà una de les places vacants al participant o a la participant amb dret preferent, que podrà, per tant, obtindre destinació amb preferència sobre un participant amb major puntuació. No obstant això, sense perjuí del que s'indica, una vegada garantida la localitat i el tipus de plaça (especialitat/lloc), per a l'adjudicació de centre concret la persona participant que exerceix aquest dret concorrerà amb la resta de participants del seu mateix cos i especialitat atenent la puntuació atorgada segons el barem de mèrits.

En el moment de les peticions telemàtiques, el dret preferent haurà d'exercir-se necessàriament a la localitat de la qual es prové i, si és el cas, a una altra o altres localitats de la zona de què dimana el dret, per totes les especialitats de què la persona siga titular. No obstant això, podran exercir-lo, amb caràcter voluntari, per a aquelles vacants que tinguen la condició d'adjudicació voluntària de la mateixa localitat o localitats.

Així mateix, per a l'obtenció d'un centre concret s'hauran de sol·licitar, per ordre de preferència, tots els centres de la localitat de la qual prové el dret i, si és el cas, tots els centres de les localitats que es desitge de la zona. En el supòsit de sol·licitar localitat, serà destinat a qualsevol centre d'aquesta en què hi haja una vacant. En cas de sol·licitar centres concrets, aquests hauran d'anar agrupats per blocs homogenis de localitats. En cas contrari, l'Administració els adscriurà d'ofici a un centre de la localitat. El mateix tractament es donarà en el supòsit en què voluntàriament s'haja obtingut reserva de plaça en l'especialitat que tinga la condició d'itinerant.

En cas que s'ometen alguns dels centres de la localitat o zona on desitgen exercir el dret preferent, l'Administració omplirà d'ofici els centres restants corresponents a la localitat o localitats de la zona sol·licitada.

El personal funcionarial que exercisca aquest dret podrà, igualment, incloure a continuació altres peticions corresponents a places/llocs als quals puga optar, si desitja concursar a aquests fora del dret preferent.





Onze. Dret de concurrència

11.1 Es considera com a dret de concurrència la possibilitat que diversos funcionaris o funcionàries de carrera d'un mateix cos docent amb destinació definitiva condicionen la seua voluntària participació en el concurs a l'obtenció de destinació en un o més centres d'una província determinada.

11.2 L'exercici d'aquest dret s'ajustarà a les regles següents:

a) Les persones participants inclouran en les seues peticions centres d'una sola província, que haurà de ser la mateixa per a cada grup de concurrència.

b) El nombre de persones participants en cada grup serà, com a màxim, de quatre.

c) L'adjudicació de destinació estarà determinada per l'aplicació del barem de mèrits.

d) En cas que alguna de les persones participants no puga obtindre una plaça, es consideraran desestimacions per aquesta via les sol·licituds de tots els funcionaris i funcionàries integrants del grup.

11.3 El personal docent que faça ús del dret de concurrència haurà d'omplir en la sol·licitud les dades identificatives dels funcionaris i funcionàries que l'exerciten conjuntament amb la persona sol·licitant. L'omissió o la consignació incorrecta d'aquestes dades comportarà l'anul·lació de totes les sol·licituds del conjunt de concurrents.





Dotze. Sol·licitud de participació i instància d'aportació de mèrits

Sol·licitud de participació

12.1 Encara que es concurse per més d'una especialitat, o se sol·liciten places de diferents administracions educatives, les persones participants hauran de presentar una única sol·licitud per cada cos pel qual participen. La sol·licitud de participació en aquest procediment de provisió es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es. No caldrà presentar la instància en cap registre físic; no obstant això, les persones participants de la Generalitat Valenciana que pretenguen reingressar per aquest procediment i les dades de les quals no es troben incorporades en els sistemes informàtics ompliran la sol·licitud que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la presentaran en els registres de les direccions territorials

12.2 La presentació per mitjans telemàtics de la sol·licitud de participació s'efectuarà:

– Per mitjà de l'usuari i la contrasenya utilitzat a ITACA.

– DNI, data de naixement i últims dígits del compte bancari on es va realitzar el cobrament de l'última nòmina.

– DNI electrònic i els certificats emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), ja siga el del ciutadà o el d'empleat públic.

L'ús dels mitjans telemàtics per participar en el procés comporta el consentiment de la persona sol·licitant al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent.

A l'hora d'omplir la sol·licitud, hauran de tindre's en compte les instruccions que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/

Sol·licitud d'aportació de mèrits

12.3 Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que van participar en el concurs de trasllats convocat en el curs 2015/2016 que no desitgen aportar cap nou mèrit i volen fer valdre la baremació que van obtindre en el que coincidisca amb el barem del present procediment, no hauran de presentar cap document. Tampoc haurà de presentar cap documentació qui participe des de la situació de personal funcionarial en pràctiques.



12.4 Hauran de presentar la sol·licitud d'aportació de mèrits i la documentació acreditativa d'aquests dins del termini de presentació de sol·licituds:

12.4.1 Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que hagen participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2015/2016 que, a més de fer valdre, en el que coincidisca amb el barem del present procediment, la baremació que van obtindre desitgen aportar nous mèrits ho manifestaran expressament en l'imprés de la sol·licitud que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el qual només faran constar els nous mèrits al·legats i aportats, sempre que hagen sigut perfeccionats després de la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds del mencionat concurs.



No obstant això, en cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

12.4.2 Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que hagen participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2015/2016 que no realitzen l'opció anterior, podran optar per la nova valoració de tot o de part dels seus mèrits, cosa que hauran de manifestar expressament en l'imprés de la instància d'aportació de mèrits. A aquests participants se'ls avaluaran novament els mèrits dels apartats o subapartats que trien en omplir la instància, sempre que presenten novament la documentació acreditativa d'aquests, i es mantindrà la puntuació de la resta en el que coincidisca amb el barem del present procediment.

No obstant això, en cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

12.4.3 Les persones sol·licitants que no van participar en el concurs esmentat hauran d'aportar tota la documentació justificativa per a la valoració de mèrits a què es fa referència en l'annex III de l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal que han de convocar-se durant el curs 2016/2017, i en l'annex I de la present resolució, excepte el full de serveis, que serà aportat per l'Administració. Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment no seran tinguts en compte.

12.5. A fi de simplificar els tràmits administratius que es veuen obligats a realitzar les persones participants en els concursos de trasllats, la documentació presentada per aquestes en la present convocatòria, així com la baremació que els corresponga, serà registrada informàticament a fi d'evitar que la presenten en futures convocatòries.

12.6 Des de l'1 al 15 d'octubre de 2017, les persones interessades que manifesten no haver interposat cap recurs, o les seues representacions legals, podran sol·licitar a la direcció territorial per la qual van participar, la devolució de la documentació original aportada. Transcorregut aquest termini, es considerarà que renuncien a la devolució.

12.7 L'annex d'aportació de mèrits, junt amb els documents indicats en el barem, es presentaran preferentment en el registre de la direcció territorial on estiguen destinats, excepte les sol·licituds de les persones que estiguen adscrites provisionalment o estiguen en comissió de servei i procedisquen o tinguen destinació definitiva en una altra direcció territorial, i en aquest cas es presentaran en la direcció territorial d'origen. Així mateix, el personal participant podrà presentar la documentació en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

12.8 L'Administració podrà requerir a les persones interessades en qualsevol moment que justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que no tinguen les dades ressenyades anteriorment no seran tinguts en compte.

12.9 Totes les fotocòpies que es remeten hauran d'anar acompanyades de les diligències de compulsa o confrontació, d'acord amb el que estableix la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Investigació, Educació i Ciència, sobre compulsa o confrontació de documents en els centres docents, i la Circular 3/99, de 25 de maig, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre compulsa o confrontació de documents.



Tretze. Termini de presentació de sol·licituds i documentació

13.1 El termini de presentació de sol·licituds i documents serà des del dia 8 de novembre de 2016 fins al 28 de novembre de 2016, ambdós inclosos. Durant el dit termini podrà desistir-se de la sol·licitud presentada.

Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta, ni cap documentació referida als mèrits aportats, ni així mateix renúncies a la participació, excepte el que estableix la base díhuit.

Durant el mes de gener de 2017, s'obrirà un termini de set dies naturals perquè els participants sol·liciten per via telemàtica les seues peticions.

13.2 Tots els requisits de participació, així com els mèrits assenyalats en l'annex III de l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, i l'annex I a la present resolució que al·leguen els participants i les participants han de tindre's complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb les excepcions del requisit de permanència, almenys, de dos anys des de la presa de possessió de la destinació definitiva que, per a la participació voluntària, haurà de tindre's a la finalització del present curs escolar.

13.3 Només es prendran en consideració aquells mèrits que es justifiquen i al·leguen durant el termini de presentació de sol·licituds, tal com s'indiquen en el barem de mèrits.

13.4 La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport incorporarà d'ofici els mèrits que consten en el registre de personal docent.

13.5 Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada no podrà ser invocada per aquesta a l'efecte de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionats els seus interessos i drets.



Catorze. Avaluació de mèrits

14.1. Per a l'avaluació dels mèrits al·legats i degudament justificats per les persones participants, pel que fa als apartats 3 i 5 i subapartats 6.1, 6.2 i 6.3 del barem de mèrits, es designaran una o diverses comissions de valoració, segons el nombre de participants en cada una de les direccions territorials.

Aquestes comissions de valoració, que seran nomenades per la persona que ocupe la direcció territorial corresponent, estaran integrades per les persones que ocupen els càrrecs següents: presidència, que formarà part del cos d'inspecció o del cos d'inspecció al servei de l'Administració educativa, i per quatre vocalies, ocupades per personal funcionarial de carrera en actiu dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny. La secretaria serà ocupada pel vocal o la vocal de menor edat.

La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

14.2 L'assignació de la puntuació que correspon a les persones participants pels restants apartats del barem de mèrits serà realitzada per les unitats de personal de la direcció territorial corresponent, que actuaran per delegació de les comissions de valoració, d'acord amb el que disposa l'article 9.3 del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionarial dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests.

14.3 El personal funcionarial dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, d'escoles oficials d'idiomes i d'Arts Plàstiques i Disseny, conforme estableix l'article 10.3 del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, participarà conjuntament amb el personal funcionarial dels cossos de professors dels nivells corresponents a les mateixes vacants, sense perjuí dels mèrits específics que se'ls apliquen per la seua pertinença als mencionats cossos de catedràtics.



Als efectes del còmput del termini mínim de permanència de dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació exercida amb caràcter definitiu, al personal funcionarial de carrera dels cossos de catedràtics d'Ensenyança Secundària, d'escoles oficials d'idiomes i d'Arts Plàstiques i Disseny, se li tindrà en compte el temps que anteriorment haja romàs en la mateixa plaça o en un lloc com a funcionari de carrera del respectiu cos de professors.



Quinze. Relació provisional i definitiva d'admesos amb les seues puntuacions i exclosos

15.1 Una vegada baremades les instàncies presentades, les direccions territorials publicaran les relacions següents:

a) Relació provisional de participants que exerceixen dret preferent, amb expressió de la puntuació que els correspon segons els apartats del barem.

b) Relació provisional de participants en el concurs, amb expressió de la puntuació que li correspon per cada un dels apartats i subapartats del barem de mèrits.

c) Relació provisional de participants exclosos i excloses.

Les dites relacions podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

15.2 Contra aquestes relacions provisionals es donarà un termini de set dies hàbils per a presentar reclamacions. Acabat l'esmentat termini, es publicaran les relacions definitives amb les rectificacions corresponents, les quals podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, tenint en compte que la seua publicació serà anterior a l'inici del termini de sol·licitud telemàtica de places. Contra aquesta exposició no es podrà realitzar cap reclamació. Sense perjudici de tot això, una vegada que el director general de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport faça pública la resolució provisional de destinacions, podrà interposar-se una reclamació contra la puntuació i/o la destinació obtinguda.

15.3 Les direccions territorials elaboraran una relació dels professors i professores obligats a participar en el procediment, però que no hagen presentat cap sol·licitud, i n'especificaran la situació, la causa i qualsevol altra qüestió pertinent.



Setze. Sol·licitud telemàtica de places

16.1 El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir les 300. A l'efecte d'obtenció d'un lloc, les persones participants consignaran els codis de centres o localitats i el tipus de places que sol·liciten per ordre de preferència i que figuren en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les peticions poden fer-se a un centre concret o a una localitat, i ambdues modalitats són compatibles. En aquest últim cas, s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb vacant o resulta en el mateix ordre en què apareixen en els annexos. Si es demana més d'un lloc-especialitat d'un mateix centre o localitat, és necessari repetir el centre o la localitat tantes vegades com llocs sol·licitats. No obstant això, a fi de simplificar i facilitar a les persones participants la realització de les seues peticions, els interessats i les interessades que desitgen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat podran, en compte de realitzar la petició en què consignen els codis de tots i cada un dels centres per ordre de preferència, anotar únicament els codis corresponents a la localitat i al lloc-especialitat. En aquest cas, es considerarà que sol·liciten tots els centres de la localitat de què es tracte en el mateix ordre de preferència amb què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria, i sempre referits als centres que apareixen en els annexos. Si es vol sol·licitar algun o alguns centres d'una localitat prioritàriament, aquests centres podran consignar-se com a peticions individualitzades per ordre de preferència, i a continuació consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat, i es consideraran incorporats a les seues peticions la resta de centres en el mateix ordre en què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria.



Els punts que figuren en la base 2.3 no es consideraran sol·licitats en la petició de província o localitat, ja que han de ser sol·licitats expressament si es desitja optar a aquests.

16.2 En cas que participants voluntaris accedisquen al programa informàtic però no realitzen peticions telemàtiques, decaurà el seu dret de continuar el procediment, i figuraran com a no adjudicats per falta de peticions. En el supòsit de no accedir al programa informàtic, decaurà el seu dret de continuar el procediment i apareixeran com a exclosos.



16.3 En cas que es presente en termini i forma més d'una sol·licitud de places, només es tindrà en compte l'última presentada. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de llocs, no es podrà alterar la petició per cap concepte, ni encara que es tracte de l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats.

16.4 Amb la finalitat que les persones participants en aquestes convocatòries puguen realitzar les seues peticions, es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport els annexos corresponents a localitats, centres i especialitats.



Dèsset. Prioritats

17.1 En la resolució d'aquests procediments, hi haurà una prelació en l'adjudicació de vacants i, si és el cas, de resultes, de la manera següent:

1r. Adjudicació derivada del dret preferent a centre.

2n. Adjudicació relativa al dret preferent a localitat o zona.

3r. Adjudicació resultant del concurs.

17.2 L'ordre anterior implica una prelació en l'adjudicació de vacants i resultes a favor dels participants i les participants en cada una d'aquestes. Així, no podrà adjudicar-se un lloc a un professor o professora que participe en una de les prelacions si hi ha un sol·licitant en l'anterior amb millor dret. No obstant això, pel que fa a l'adjudicació d'un lloc concret de qui faça efectiu el seu dret preferent a una localitat o zona determinada, es tindrà en compte el que disposa el punt 3 de la base deu.

17.3 Serà compatible la concurrència simultània si es té dret a més d'una prelació. Les peticions s'atendran amb la prelació indicada en el punt anterior i, una vegada que s'haja obtingut destinació, no es tindran en compte les restants peticions.

17.4 L'ordre de prioritat en el concurs dels llocs de treball el donarà la puntuació obtinguda segons el barem que figura com a annex III de l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, i annex I a la present resolució.

17.5. Sense perjudici del que s'ha disposat respecte als drets preferents arreplegats en la base deu d'aquesta convocatòria, en cas que es produïsquen empats en el total de les puntuacions, aquests es resoldran atenent successivament la puntuació més alta en cada un dels apartats del barem d'acord amb l'ordre en què hi apareixen. Si persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en els distints subapartats per l'ordre, igualment, en què apareixen en el barem.

En ambdós casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cada un d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Quan, aplicant aquests criteris, algun o alguns dels subapartats arribe a la màxima puntuació atorgada a l'apartat a què pertany, no es prendran en consideració les puntuacions de la resta de subapartats. Si cal, s'utilitzaran successivament com a criteris de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el respectiu cos i la puntuació per la qual va resultar seleccionat.



17.6 És requisit imprescindible per a sol·licitar i ser adjudicat un lloc determinat posseir l'especialitat per a l'exercici d'aquest, i en el cas dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyança Secundària i de professors tècnics de Formació Professional, el requisit lingüístic del lloc, d'acord amb el que preveu la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat.



Díhuit. Adjudicació provisional i definitiva de destinacions

18.1. Vistes les reclamacions presentades contra la relació provisional de participants i una vegada aprovada la relació provisional de vacants, així com les puntuacions definitives corresponents al barem de mèrits, es procedirà a la publicació de l'adjudicació provisional de destinacions. En la dita resolució s'indicaran els llocs que es troben exposades el públic les dites adjudicacions, que, a més, es publicaran en pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



18.2. Les persones participants podran presentar reclamacions contra la resolució provisional a través de l'òrgan en què van presentar la seua sol·licitud de participació en el termini de set dies hàbils a partir de la publicació, davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

18.3. Considerades les reclamacions a què es refereix l'apartat anterior, es procedirà a dictar la resolució per la qual s'aproven les adjudicacions definitives del present concurs de trasllats. Es declararan desestimades les al·legacions no arreplegades en aquesta. La dita resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



18.4 Els llocs adjudicats en la resolució definitiva seran irrenunciables. Només podrà obtindre's una única destinació en cada cos, encara que es concórreguen a diferents tipus de places, sense perjuí del que estableix la base vint d'aquesta resolució.



Dènou. Desistiments i renúncies

19.1 D'acord amb la base tretze, apartat 1, només podrà desistir-se de la participació en el procediment dins del termini de presentació de sol·licituds.

19.2 No s'admetran renúncies a l'adjudicació provisional i/o definitiva de destinacions. No obstant això, una vegada publicada la puntuació definitiva del barem, si la persona que participa voluntàriament no accedeix al programa informàtic per a realitzar peticions en el termini establit a aquest efecte, decaurà en el seu dret de continuar el procediment, i figurarà com a exclosa.



Vint. Irrenunciabilitat de destinacions i presa de possessió

20.1 Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva són irrenunciables. No obstant això, quan es participe simultàniament per distints cossos docents i s'obtinga destinació en més d'un cos, s'haurà d'optar per un cos, en el termini de 10 dies naturals següents a la publicació de la resolució definitiva, per mitjà d'un escrit dirigit a l'Administració educativa a què pertanga la plaça a què la persona concursant no vol incorporar-se. Si no realitza la dita opció en el termini indicat, haurà de prendre possessió de la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual ha participat en situació de servei actiu.

20.2 La presa de possessió en les noves destinacions que s'obtinguen d'acord amb el que disposa la present resolució tindrà lloc l'1 de setembre de 2017, i se cessarà en el de procedència el 31 d'agost de 2017.

No obstant això, els professors i les professores que hagen obtingut destinació en aquest concurs hauran de romandre en els seus centres d'origen quan així ho establisca la direcció territorial d'Educació de la conselleria o administració educativa de què depenguen, fins que concloguen les activitats imprescindibles previstes per a la finalització del curs.



Vint-i-u. Reingrés del personal excedent al servici actiu

El personal funcionarial excedent que reingresse al servei actiu com a conseqüència del procediment de trasllats presentarà davant de la direcció territorial de què depenga el centre obtingut, abans de la presa de possessió de la plaça, una còpia compulsada de la resolució per la qual se li va declarar en excedència, un certificat de delictes de naturalesa sexual, així com una declaració jurada o promesa de no trobar-se separat mitjançant un expedient disciplinari de cap cos o escala de l'Administració de l'Estat, de les comunitats autònomes o de l'Administració local, ni d'estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

Vint-i-dos. Altres normes

22.1 Amb caràcter general, cada petició es compon del codi de centre o de localitat i del codi d'especialitat.

22.2 Els funcionaris i funcionàries que participen en aquest procediment, que sol·liciten i obtinguen l'excedència en el transcurs de la seua resolució, o cessen en el servei actiu per qualsevol altra causa, es consideraran excedents o cessants en la plaça que els corresponga en la resolució definitiva.

22.3 Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol participant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria o no coincidisca amb les característiques declarades en la sol·licitud i la documentació corresponent.

22.4 Els professors i les professores que obtinguen plaça en aquestes convocatòries i durant la seua tramitació hagen permutat les seues destinacions tindran l'obligació de prendre possessió del lloc per al qual han sigut nomenats, i s'anul·larà la permuta que se'ls havia concedit.

22.5 Els professors i les professores titulars de les especialitats de Llengua i Literatura Catalana (Balear), Llengua i Literatura Catalana i Llengua i Literatura Valenciana, podran concursar a les places vacants corresponents al cos de catedràtics i professors d'Ensenyança Secundària existents a la Comunitat Valenciana en les mateixes condicions establides en les base tercera de la present convocatòria.

22.6 Els funcionaris i les funcionàries procedents d'altres administracions educatives que, mitjançant els concursos de trasllats d'àmbit estatal, obtinguen una destinació definitiva en una altra administració, percebran les seues retribucions d'acord amb les normes retributives corresponents a aquesta última.

22.7 El personal procedent d'altres administracions educatives i que accedisca mitjançant el present concurs a un lloc de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana haurà de presentar el certificat de delictes de naturalesa sexual.



Vint-i-tres. Procediment especial de mobilitat per raó de violència de gènere

Al marge del present procediment de trasllats, en qualsevol moment i en compliment del que estableix l'article 4.1 del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, les funcionàries víctimes de violència de gènere que, per a fer efectiva la seua protecció o el dret a l'assistència social integral, es vegen obligades a abandonar la plaça o el lloc on prestaven els seus servicis tindran dret al trasllat a una altra plaça o lloc propi del seu cos, d'anàlogues característiques, sense necessitat que siga vacant de necessària cobertura. La Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport estarà obligada a comunicar-los les vacants ubicades en la mateixa localitat o en les localitats que les interessades expressament sol·liciten.

Podran sol·licitar aquest trasllat enviant un escrit a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en què hauran d'indicar la localitat o localitats on desitgen ser destinades. A aquest escrit hauran d'adjuntar-hi una còpia de la documentació que acredite la condició de víctima de violència de gènere, d'acord amb la legislació vigent. En aquesta actuació es protegirà la intimitat de la víctima, en especial les seues dades personals, les dels seus descendents i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda o custòdia.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la data de la publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 25 d'octubre de 2016.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquin Carrión Candel.

Mapa web