Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca concurs de trasllats de funcionaris docents del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i d'inspectors d'educació, per a la provisió de places en l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7905 de 27.10.2016
Número identificador:  2016/8446
Referència Base de Dades:  008043/2016
 



RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca concurs de trasllats de funcionaris docents del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i d'inspectors d'educació, per a la provisió de places en l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. [2016/8446]

La Llei Orgànica d'Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en la seua disposició addicional sisena, apartat 1, determina que, entre altres, és base del règim estatutari dels funcionaris públics docents la provisió de places mitjançant concurs de trasllats d'àmbit estatal.

El punt 3 d'aquesta mateixa disposició, estableix l'obligació per a les administracions educatives de convocar periòdicament concursos de trasllats d'àmbit estatal, als efectes de procedir a la provisió de les places vacants que determinen en els centres docents d'ensenyament dependents d'aquelles, així com per a garantir la possible concurrència dels funcionaris del seu àmbit de gestió a places d'altres administracions educatives i, si és el cas, si és procedent l'adjudicació d'aquelles que resulten del mateix concurs. En aquests concursos podran participar tots els funcionaris públics docents, siga quina siga l'administració educativa de què depenguen, o per la qual hagen ingressat, sempre que reunisquen els requisits generals i els específics que, d'acord amb les respectives relacions de llocs de treball, establisquen les dites convocatòries.



El Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests, l'article 7 del qual estableix el caràcter biennal d'aquest concurs.



En compliment del que preceptua l'article 8 de l'esmentat Reial Decret 1364/2010, la present resolució s'ajusta a les normes procedimentals regulades en l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal, que han de convocar-se durant el curs 2016/2017, per a personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica d'Educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.



De conformitat amb les dites normes procedimentals i l'article 9, apartat 4, del Reial Decret 1364/2010, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport ofereix entre els funcionaris i les funcionàries pertanyents al cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i al cos d'inspectors d'educació els llocs vacants produïts fins al 31 de desembre d'enguany, així com els que resulten de resultes del mateix concurs, pertanyents a la plantilla de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i ubicats en les seues direccions territorials, sempre que, en qualsevol dels casos, la continuïtat en el seu funcionament estiga prevista en la planificació educativa.



En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que preveuen l'article 37 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

En virtut del que s'ha exposat, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, aquesta Direcció General de Centres i Personal Docent ha disposat convocar concurs de trasllats d'àmbit estatal, d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte i normativa aplicable

1.1. Es convoca concurs de trasllats, d'acord amb les especificacions que se citen en la present resolució, per a la provisió de llocs de treball en l'àmbit territorial de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, entre funcionaris i funcionàries dels cossos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i inspectors d'educació.

1.2. Aquest concurs es regirà per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, així com la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i els Reials Decrets 276/2007 i 1364/2010 i l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre.



Segona. Places oferides i determinació d'aquestes

2.1. S'oferiran les places o llocs vacants que es determinen, entre els quals s'inclouran, almenys, les que es produïsquen fins al 31 de desembre de 2016, així com aquelles que resulten de la resolució del present concurs.

Aquestes places o llocs oferits podran incrementar-se així mateix amb les que resulten, en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, de la resolució dels concursos convocats per les restants administracions educatives.

2.2. De conformitat amb l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal a convocar durant el present curs escolar la determinació de les vacants provisionals es realitzarà abans del dia 15 de febrer de 2017, i la de definitives abans del dia 6 d'abril de 2017, i es publicaran ambdós a la pagina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Per a sol·licitar llocs de treball d'aquest cos és necessari acreditar, estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, això sense perjudici de conformitat amb el que disposa la disposició transitòria única 1. de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, en el sentit que tots aquells que no reunisquen el requisit lingüístic podran romandre en les seues destinacions definitives i el seu dret de mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.





Tercera. Participació voluntària

3.1. Podrà participar voluntàriament sol·licitant les places oferides en aquesta convocatòria, el personal funcionari de carrera, dependent de l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que es trobe en alguna de les situacions següents:

a) En situació de servei actiu, amb destinació definitiva en places d'inspecció educativa dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que, de conformitat amb la disposició addicional sisena, apartat 6, de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació i l'article 2.1 del Reial Decret 1364/2010, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació que exercisquen amb caràcter definitiu.

b) En situació de serveis especials declarada des de llocs d'inspecció educativa actualment dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que, de conformitat amb la disposició addicional sisena, apartat 6, de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig d'Educació i l'article 2.1 del Reial Decret 1364/2010, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació que exercisquen amb caràcter definitiu.

c) En situació d'excedència voluntària, en els seus distints tipus, declarada des de places de la inspecció educativa dependents de la Generalitat Valenciana. Si es tractara dels supòsits d'excedència voluntària per interés particular en l'article 127, de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, respectivament, només podran participar, si en finalitzar aquest curs escolar han transcorregut dos anys des que van passar a aquesta situació.

d) En situació de suspensió de funcions declarada des de places de la inspecció educativa dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que en finalitzar el present curs escolar haja conclòs el temps de duració de la sanció disciplinària de suspensió i, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació definitiva.

3.2. Als efectes previstos en l'apartat anterior s'entendrà com a data de finalització del curs escolar la de 31 d'agost de 2017.

3.3. Les persones participants voluntàries podran igualment incloure en la seua sol·licitud places corresponents a les convocatòries realitzades per les restants administracions educatives, en els termes establits en les seues respectives convocatòries.

3.4. Els que desitgen exercitar un dret preferent per a l'obtenció de destinació hauran d'actuar com determina la base cinquena d'aquesta resolució.

3.5. El personal funcionari dependent d'altres administracions educatives podrà sol·licitar places corresponents a aquesta convocatòria, sempre que complisca els requisits i les condicions que s'hi estableixen. Aquests funcionaris i funcionàries hauran d'haver obtingut la seua destinació definitiva en l'àmbit de gestió de l'administració educativa a la qual se circumscrivia la convocatòria per la qual van ser seleccionats, llevat que en la mateixa no s'establira l'exigència d'aquest requisit per no haver-se produït el traspàs de competències en matèria d'ensenyament no universitari.

Aquests participants hauran de dirigir la seua instància de participació a l'òrgan que es determine en la convocatòria que realitze l'administració educativa de què depenga el seu centre de destinació.



Quarta. Participació obligatòria

4.1. Està obligat a participar en el present procediment, de conformitat amb el que disposa l'article 12 del Reial Decret 1364/2010, el personal funcionari dependent de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana, que es trobe en alguna de les situacions següents:



a) Personal funcionari amb destinació provisional que durant el curs 2016-2017 estiguen prestant serveis a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Al personal inclòs en aquest apartat que no concurse o fent-ho no sol·licite prou nombre de places vacants si no obtinguera destinació se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva. En cas de no obtindre destinació definitiva quedarà en situació de destinació provisional en una plaça de la inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) Personal funcionari procedent de la situació d'excedència forçosa o suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva i que complida la sanció no haja obtingut un reingrés provisional, sempre que haja sigut declarat en aquestes situacions des d'una plaça de la inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquests no sol·licitaren el suficient nombre de places, se'ls adjudicarà d'ofici destinació definitiva en una plaça de la inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que aquests no participaren en el present concurs, quedaran en la situació d'excedència voluntària per interés particular prevista en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

c) Personal funcionari que, havent estat adscrit a places a l'exterior haja de reincorporar-se a l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el curs 2016/2017, o que havent-se reincorporat en cursos anteriors no haguera obtingut encara una destinació definitiva.

El personal que desitge exercitar el dret preferent a la localitat a què es refereixen els articles 10.6 i 14.4 del Reial Decret 1138/2002, de 31 d'octubre, hauran de sol·licitar de conformitat amb el que estableix la base cinquena de la present convocatòria, totes les places de la localitat en què van tindre la seua última destinació definitiva.

Al personal que havent de participar no participe se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas de no obtindre destinació, aquest personal quedarà en situació de destinació provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació,Cultura i Esport.

d) El personal funcionari que haguera perdut la destinació definitiva en compliment de sentència, resolució de recurs o per haver-se-li suprimit expressament el lloc que exercia amb caràcter definitiu.

El personal funcionari declarat suprimit podrà exercitar el dret preferent, en les condicions que es regulen en la base cinquena de la present resolució.

Al personal funcionari que havent de participar no participe, o si fent-ho, no exercira el dret preferent a què es refereix la base cinquena i d'això es derivara la no obtenció de destinació definitiva, se li adjudicarà aquest d'ofici en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas de no obtindre destinació aquest personal quedarà en situació de destinació provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

e) Personal funcionari que, amb pèrdua de la plaça docent que exercia amb caràcter definitiu, haguera passat a prestar serveis en altres llocs de l'Administració mantenint la seua situació de servei actiu en el cos d'inspectors, sempre que haja cessat i obtingut una destinació docent provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent en l'actualitat de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



Al personal funcionari que havent de participar no participe, se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en places d'inspecció educativa dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



En cas de no obtindre destinació aquest personal quedarà en situació de destinació provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

4.2. Els participants i les participants a què s'al·ludeix en la present base, podran igualment incloure en la seua sol·licitud places corresponents a les convocatòries realitzades per altres administracions educatives en els termes que establisquen aquestes, sempre que hagueren obtingut la seua primera destinació definitiva en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

4.3. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen les províncies en l'annex II que es publica a la pagina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.





Cinquena. Drets preferents

5.1. D'acord amb el que estableix el Reial Decret 1364/2010, els funcionaris i funcionàries de carrera dels cossos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i inspectors d'educació dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport podran exercir, amb caràcter voluntari, el dret preferent a obtindre destinació en la localitat on tingueren l'última destinació definitiva, sempre que es troben en algun dels supòsits que s'indiquen, i per l'ordre de prelació en què aquests hi figuren.

1) Per supressió o modificació de la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu.

2) Per haver passat a exercir un altre lloc en l'Administració pública, amb pèrdua de la plaça docent que exercien amb caràcter definitiu, i sempre que hagen cessat en l'últim lloc.

3) Per haver perdut la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu, després de la concessió de la situació d'excedència voluntària per a tindre cura de familiars i fills com preveu l'article 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana per haver transcorregut el període de tres anys de reserva del lloc a què tenen dret, i desitgen reingressar al servei actiu o hagen reingressat amb caràcter provisional.



4) El personal funcionari que havent estat adscrit a places en l'exterior hagen de reincorporar-se a l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, de conformitat amb els articles 10.6 i 14.4 del Reial Decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació a l'exterior, o per alguna altra de les causes legalment establides.

5) En virtut d'execució de sentència o resolució de recurs administratiu.

6) Aquells que després d'haver sigut declarats jubilats o jubilades per incapacitat permanent hagen sigut rehabilitats per al servei actiu.

5.2. D'acord amb el que disposa l'article 12.c del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, la persona concursant que desitge fer ús d'aquest dret preferent fins que aconseguisca la corresponent destinació definitiva, haurà de participar en totes les convocatòries que, a aquests efectes, realitze l'Administració educativa, sol·licitant totes les places. Si no hi participa, se'l considerarà decaigut en el seu dret preferent.

5.3. Quan concórreguen dos o més participants en què es donen les circumstàncies assenyalades en cada un dels subapartats anteriors, s'adjudicarà la plaça a qui tinga la puntuació més alta en l'aplicació del barem de mèrits. En cas que es produïren empats en el total de les puntuacions, aquests es resoldran atenent successivament a la major puntuació en cada un dels apartats del barem, conforme a l'ordre en què hi apareixen. Si persistira l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en els distints subapartats en l'ordre, igualment, en què apareixen en el barem. En ambdós casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cada un d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Quan en aplicar aquests criteris algun o alguns dels subapartats arribe a la màxima puntuació atorgada a l'apartat a què pertanyen no es prendran en consideració les puntuacions de la resta dels subapartats. Si resulta necessari, s'utilitzaran successivament com a criteris de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el cos i la puntuació per la qual va resultar seleccionat o seleccionada.



5.4. Els participants i les participants que en els supòsits indicats en aquest apartat desitgen exercitar el dret preferent podran fer-ne ús per a la localitat on van tindre la seua última destinació definitiva en el cos d'inspectors.

Perquè aquest dret preferent tinga efectivitat, les persones sol·licitants estan obligades a consignar en la sol·licitud telemàtica de participació, en l'apartat que conté l'epígraf «A omplir si exerceix dret preferent a localitat» el codi de la localitat i el supòsit pel qual s'exerceix el dret.

En cas que a la localitat en què s'exerceix aquest dret no hi haguera suficients places vacants per a tots aquells participants que la sol·liciten, independentment de la puntuació de cada un d'ells, es garantirà una de les places vacants al participant amb dret preferent, podent aquest, per tant, obtindre destinació amb preferència sobre un participant amb major puntuació.

En el moment de les peticions telemàtiques, el dret preferent haurà d'exercir-se necessàriament a la localitat de la qual aquest prové.



Per a l'obtenció d'un lloc concret, el personal que gaudisca d'aquest dret preferent haurà de posar, segons les seues preferències, en primer lloc tots els llocs de la localitat, si consigna únicament el codi de la localitat, serà destinat a qualsevol lloc d'aquesta en què hi haja vacants.



El personal funcionari que exercisca aquest dret podrà, igualment, incloure a continuació altres peticions corresponents a places/llocs als quals puga optar, si hi desitja concursar fora del dret preferent.





Sisena. Dret de concurrència

6.1. S'entén per dret de concurrència la possibilitat que diversos funcionaris i funcionàries de carrera dels cossos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i inspectors d'educació amb destinació definitiva, condicionen la seua voluntària participació en el concurs a l'obtenció de destinació en un o més centres d'una província determinada.

6.2. L'exercici d'aquest dret s'ajustarà a les regles següents:

a) Les persones participants inclouran en les seues peticions centres d'una sola província, que haurà de ser la mateixa per a cada grup de concurrència.

b) El nombre de persones participants en cada grup serà, com a màxim, de quatre.

c) L'adjudicació de destinació vindrà determinada per l'aplicació del barem de mèrits.

d) En cas que alguna de les persones participants no poguera obtindre una plaça es consideraran desestimades per aquesta via les sol·licituds de tots els funcionaris i funcionàries integrants del grup.

6.3. El personal que faça ús del dret de concurrència haurà d'omplir en la sol·licitud les dades identificatives dels funcionaris i funcionàries que l'exerciten conjuntament amb el sol·licitant. L'omissió o la consignació incorrecta d'aquestes dades comportarà l'anul·lació de totes les sol·licituds del conjunt de concurrents.



Setena. Sol·licitud de participació i instància d'aportació de mèrits



7.1. La sol·licitud de participació en aquest procediment de provisió es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es. No serà necessària la presentació de la instància en cap registre físic.



7.2. La presentació per mitjans telemàtics de la sol·licitud de participació s'efectuarà:

– Per mitjà de l'usuari i contrasenya utilitzat a ITACA.

– DNI, data de naixement i últims dígits del compte bancari on es va realitzar el cobrament de l'última nòmina.

– DNI electrònic i els certificats emesos per l'Agència de Tecnologia i CertificacióElectrònica (ACCV), ja siga el del ciutadà o el d'empleat públic.

L'ús dels mitjans telemàtics per a participar en el procés comporta el consentiment del sol·licitant al tractament de les seus dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent.

A l'hora d'omplir la sol·licitud haurà de tindre's en compte les instruccions que es publicaran a la pagina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/.

Las persones interessades hauran d'omplir i presentar una instància d'aportació de mèrits, en la qual hauran d'aportar tota la documentació justificativa per a la valoració de mèrits a què es fa referència en l'annex IV de l'Ordre ECD/1596/2016, de 23 de setembre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal, que han de convocar-se durant el curs 2016/2017 i l'annex I a la present resolució, excepte el full de serveis que serà aportat per l'Administració. Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment, no seran tinguts en compte.

7.3. L'annex d'aportació de mèrits junt amb els documents ressenyats en el barem, es presentaran preferentment en el registre de la direcció territorial on estiguen destinats, excepte les sol·licituds dels adscrits provisionalment o en comissió de servei i que procedisquen o tinguen destinació definitiva en una altra direcció territorial, i en aquest cas, es presentaran a la direcció territorial d'origen. Així mateix, els participants podran presentar la documentació en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

7.4. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per l'interessat o interessada no podrà ser invocat per aquest als efectes de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionat els seus interessos i drets.

Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que no tinguen les dades ressenyats anteriorment no seran tinguts en compte.

7.5. Totes les fotocòpies que es remeten hauran d'anar acompanyades de les diligències de compulsa o confrontació, d'acord amb el que estableix la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre compulsa o confrontació de documents en els centres docents i en la circular 3/99, de 25 de maig, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre compulsa o confrontació de documents.

7.6. Des de l'1 fins al 15 d'octubre de 2017, les persones interessades que manifesten no haver interposat recurs, o les seues representacions legals, podran sol·licitar a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, la devolució de la documentació original aportada. Transcorregut el dit termini s'entendrà que renuncien a la devolució.

7.7. L'Administració podrà requerir a les persones interessades en qualsevol moment, perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

7.8. A fi de simplificar els tràmits administratius que es veuen obligats a realitzar les persones participants en els procediments de provisió, la documentació presentada per aquests en la present convocatòria, així com la baremació que els corresponga, podrà ser registrada a fi d'evitar la seua presentació en futures convocatòries.

Huitena. Termini de presentació de sol·licituds i documentació

8.1. El termini de presentació de sol·licituds i documents serà des del dia 8 de novembre de 2016 al 28 de novembre de 2016, ambdós inclosos. Durant el dit termini podrà desistir-se de la sol·licitud presentada.

Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta, ni cap documentació referida als mèrits aportats, ni així mateix renúncies a la participació excepte el que estableix la base onze.

Durant el mes de gener de 2017, s'obrirà un termini de set dies naturals perquè les persones participants sol·liciten per via telemàtica les seues peticions.

8.2. Tots els requisits de participació així com els mèrits assenyalats en el barem que al·leguen les persones participants han de tindre's complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb les excepcions del requisit de permanència, d'almenys dos anys, des de la presa de possessió de la destinació definitiva que per a la participació voluntària haurà de tindre's a la finalització del present curs escolar.

8.3. Només es prendran en consideració aquells mèrits que de la forma indicada en el barem de mèrits es justifiquen i al·leguen durant el termini de presentació de sol·licituds.

8.4. L'Administració educativa incorporarà d'ofici els mèrits que consten en el registre de personal docent.

8.5. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament no podrà ser invocada als efectes de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionats els seus interessos i drets.



Novena. Sol·licitud telemàtica de places

9.1. El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir de 60.

9.2. Les places a sol·licitar a la Comunitat Valenciana es corresponen amb els codis que figuren en l'annex que es publicarà a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



9.3. En cas d'accedir al programa informàtic i no realitzar peticions telemàtiques, si es tracta de participants voluntaris i voluntàries, decaurà el seu dret de continuar en el procediment figurant com a no adjudicats per falta de peticions. En el supòsit de no accedir al programa informàtic decaurà del seu dret de continuar en el procediment i apareixerà com a exclòs.

9.4. En cas que es presenten en termini i forma més d'una sol·licitud de places, només es tindrà en compte l'última presentada. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de places, de cap manera es podrà alterar la petició, ni encara que es tracte de l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats.



Deu. Avaluació de mèrits

10.1. Per a l'avaluació dels mèrits al·legats i degudament justificats pels participants, es designarà una comissió de valoració.



10.2. Aquesta comissió de valoració serà nomenada pel director general de Centres i Personal Docent i estarà integrada per un president que serà l'inspector general d'educació, o l'inspector en qui delegue, i per quatre vocals, que hauran de pertànyer al cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa o al cos d'inspectors d'educació, i hi actuarà com a secretari/ària el/la vocal de menor edat.



La composició d'aquesta comissió es publicarà a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic.



Onze. Relació provisional i definitiva d'admesos i admeses i exclosos i excloses

11. 1 Una vegada baremades les instàncies presentades, es publicaran les relacions següents:

a) Relació provisional de les persones participants que exerceixen dret preferent, amb expressió de la puntuació que els correspon segons els apartats del barem.

b) Relació provisional dels participants i les participant en el concurs, amb expressió de la puntuació que els correspon per cada un dels apartats i subapartats del barem de mèrits.

c) Relació provisional de participants exclosos.

Les dites relacions podran ser consultades a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

11.2 Contra aquestes relacions provisionals es donarà un termini de set dies hàbils per a presentar reclamacions. Acabat l'esmentat termini, es publicaran les relacions definitives a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Contra aquesta exposició no serà procedent cap reclamació, sense perjudici de tot això, una vegada que es faça pública la resolució provisional de destinacions, podrà interposar-se reclamació contra la puntuació i/o destinació obtinguda.



Dotze. Adjudicació provisional i definitiva de destinacions

12.1 Vistes les reclamacions presentades contra la relació provisional de participants i una vegada aprovada la relació provisional de vacants, així com les puntuacions definitives corresponents al barem de mèrits, es procedirà a la publicació de l'adjudicació provisional de destinacions. En la dita resolució s'indicaran els llocs en què es troben exposades al públic les referides adjudicacions, que a més es publicaran a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



12.2 Sense perjudici del que s'ha disposat respecte als drets preferents arreplegats a la base cinquena d'aquesta convocatòria, en cas que es produïren empats en el total de les puntuacions, aquests es resoldran atenent successivament la puntuació més alta en cada un dels apartats del barem d'acord amb l'ordre en què hi apareixen. Si persistira l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en els distints subapartats per l'ordre en què apareixen en el barem.

En ambdós casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cada un d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Quan a l'aplicar aquests criteris algun o alguns dels subapartats arribe a la màxima puntuació atorgada a l'apartat a què pertany, no es prendran en consideració les puntuacions de la resta de subapartats. Si resulta necessari, s'utilitzaran successivament com a criteri de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el respectiu cos i la puntuació per la qual va resultar seleccionat.



12.3 Les persones participants podran presentar reclamacions contra la resolució provisional, a través de l'òrgan en què van presentar la seua instància de participació en el termini de set dies hàbils a partir de la seua publicació, davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

12.4 Considerades les reclamacions a què es refereix l'apartat anterior, es procedirà a dictar la resolució per la qual s'aproven les adjudicacions definitives del present concurs de trasllats, i es declararan desestimades les al·legacions que no hi figuren arreplegues. La dita resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i a la pagina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



12.5 En la resolució d'aquesta convocatòria, existirà una prelació en l'adjudicació de vacants i, si és el cas, de resultes, de la manera següent:



1r Adjudicació relativa al dret preferent a localitat,

2n Adjudicació resultant del procés de concurs.

En conseqüència, no podrà adjudicar-se plaça a qui participe en un dels grups esmentats si hi ha sol·licitant en l'anterior amb millor dret.



12.6 No s'admetran renúncies a l'adjudicació provisional i/o definitiva de destinacions. No obstant això, una vegada publicada la puntuació definitiva del barem si el participant o la participant voluntària no accedira al programa informàtic per a realitzar peticions en el termini establit a aquest efecte, decaurà en el seu dret de continuar en el procediment, i hi figurarà com a exclòs.

12.7 És requisit imprescindible per a sol·licitar i que li siga adjudicat un lloc determinat el requisit lingüístic del lloc, sense perjudici del que preveu la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat.



Tretze. Irrenunciabilitat de destinacions i presa de possessió

13.1 Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva són irrenunciables. No obstant això quan es participe simultàniament per distints cossos docents i s'obtinga destinació en més de un, s'haurà d'optar per un d'aquests en el termini dels deu dies naturals següents a la publicació de la resolució definitiva per mitjà d'un escrit dirigit a l'administració educativa a què pertanga la plaça a què el concursant no s'incorporarà. Si no es realitza l'esmentada opció en el termini indicat, s'haurà de prendre possessió de la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu.

13.2 La presa de possessió en els nous destins que s'obtinguen d'acord amb el que disposa la present resolució tindrà lloc l'1 de setembre de 2017, i se cessarà en el de procedència el 31 d'agost de 2017.





Catorze. Reingrés del personal excedent al servici actiu

El personal funcionari excedent que reingresse al servei actiu, com a conseqüència d'aquest procediment, presentarà davant de la direcció territorial en què haja obtingut destinació, abans de la presa de possessió d'aquesta, una còpia compulsada de la resolució per la qual se'l va declarar en excedència així com una declaració jurada o promesa de no trobar-se separat mitjançant expedient disciplinari de cap cos o escala de l'Administració de l'Estat, de les comunitats autònomes o de la local, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.





Quinze. Altres normes

15.1 Els funcionaris i funcionàries que participen en aquest concurs de trasllats, sol·liciten i obtinguen l'excedència en el transcurs de la seua resolució, o cessen en el servei actiu per qualsevol altra causa, es consideraran excedents o cessants a la plaça que els corresponga en la resolució definitiva.

15.2 Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol participant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria o no coincidisca amb les característiques declarades en la sol·licitud i la documentació corresponent.

15.3 El personal provinent d'altres administracions educatives i que accedeix mitjançant el present concurs a un lloc de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana haurà de presentar el certificat de delictes de naturalesa sexual.

15.4 Els inspectors i inspectores que obtinguen plaça en aquesta convocatòria i durant la seua tramitació hagen permutat les seues destinacions, estaran obligats a prendre possessió del lloc per al qual han sigut nomenats, anul·lant-se la permuta que se'ls haguera concedit.

15.5 Els funcionaris i funcionàries procedents d'altres administracions educatives que mitjançant els concursos de trasllats d'àmbit estatal obtinguen destinació definitiva en una altra administració, percebran les seues retribucions d'acord amb les normes retributives corresponents a aquesta última.



Setze. Procediment especial de mobilitat per raó de violència de gènere

Al marge del present concurs de trasllats, en qualsevol moment i en compliment del que estableix l'article 4.1 del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, les funcionàries víctimes de violència de gènere que per a fer efectiva la seua protecció o el dret a l'assistència social integral, es vegen obligades a abandonar la plaça o lloc on venien prestant els seus serveis, tindran dret al trasllat a una altra plaça o lloc propi del seu cos, d'anàlogues característiques, sense necessitat que siga vacant de necessària cobertura. La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport estarà obligada a comunicar-los les vacants ubicades a la mateixa localitat o en les localitats que les interessades expressament sol·liciten.

Podran sol·licitar aquest trasllat per escrit a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, indicant la localitat o localitats on desitgen ser destinades, adjuntant una còpia de la documentació que acredite la condició de víctima de violència de gènere, d'acord amb la legislació vigent. En aquesta actuació es protegirà la intimitat de la víctima, en especial les seues dades personals, les dels seus descendents i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda o custòdia.



Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la data de publicar-se, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 25 d'octubre de 2016.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquin Carrión Candel.

Mapa web