Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 4 de novembre de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la que es convoquen a concurs places de personal docent i investigador en règim de contractació laboral per al curs 2016/2017.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7914 de 10.11.2016
Número identificador:  2016/8821
Referència Base de Dades:  008440/2016
 



RESOLUCIÓ de 4 de novembre de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la que es convoquen a concurs places de personal docent i investigador en règim de contractació laboral per al curs 2016/2017. [2016/8821]

En compliment del que disposa el Decret 174/2002, de 15 d'octubre (publicat en el DOCV de 22), del Govern Valencià, sobre Règim i Retribucions del Personal Docent i Investigador Contractat Laboral de les universitats Públiques Valencianes i sobre Retribucions Addicionals del Professorat Universitari, este Rectorat ha resolt convocar a concurs les places de personal docent i investigador en règim de contractació laboral que s'indiquen en l'annex I de la present resolució, d'acord amb les bases següents:



1. Normes generals

Els dits concursos es regiran pel que disposa el capítol I del títol IX de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE 24), modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril (BOE 13), pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre (publicat en el DOCV de 22), del Govern Valencià, sobre Règim i Retribucions del Personal Docent i Investigador Contractat Laboral de les universitats Públiques Valencianes i sobre Retribucions Addicionals del Professorat Universitari, per la normativa de la Universitat d'Alacant per la que es regulen els processos de selecció per a la contractació d'ajudants, professors ajudants doctors i professors associats, aprovada per Consell de Govern de 27 de maig de 2010 (BOUA de 2 de juliol) i la resta de normativa de caràcter general que siga aplicable.

De conformitat amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2013 pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'Oportunitats entre Dones i Hòmens de la Universitat d'Alacant, es fa constar que:

– Existeix infrarepresentació de les dones en la categoria de Professor Associat de l'àrea de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de l'àrea d'Enginyeria Elèctrica.

– Existeix infrarepresentació dels homes en la categoria de Professor Associat de l'àrea de Filologia Francesa.

La Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i hòmens, anima especialment al col·lectiu infrarepresentat en les distintes categories i àrees a concursar a les places d'esta convocatòria on hi ha dita infrarrepresentació.





2. Requisits

2.1. El compliment dels requisits per a concursar a cada una de les figures de personal docent i investigador contractat laboral, indicats en els apartats 2.2 i 2.3 següents, haurà d'estar referit sempre a la data d'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs i mantindre's fins a la data de formalització del contracte.



2.2. Requisits de caràcter general:

a) Tindre complits els setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

c) No haver sigut separada o separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.



Així mateix, l'exercici de les places convocades quedarà sotmés a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desplegament, en matèria d'incompatibilitats.

d) Les o els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de tindre un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.3. Requisits de caràcter específic de cada figura:

2.3.1. Dels requisits indicats a continuació, quan es tracte d'estar en possessió d'un títol acadèmic i la o l'aspirant haja realitzat els estudis corresponents fora de l'Estat espanyol, aquets hauran d'estar homologats, i en cas de candidates o candidats amb títols de la Unió Europea hauran de presentar bé l'homologació o bé la credencial de reconeixement a efectes professionals. Quan el títol requerit siga el de Doctor, haurà de disposar de l'homologació o equivalència al nivell acadèmic de doctor, d'acord amb el que preveu el RD 967/2014 de 21 de novembre.



Per a places de Professor Associat: Ser especialista de reconeguda competència i acreditar estar exercint, fora de l'àmbit acadèmic universitari, una activitat remunerada laboral, professional o en l'administració pública, per a la que capacite el títol acadèmic que posseïsca, i haver-ho fet durant un període mínim de tres anys dins dels cinc anteriors (art. 10.1 Decret 174/2002).

Posseir una titulació acadèmica universitària oficial.

2.3.2. Les o els aspirants hauran de complir el requisit específic en aquelles places en què així s'indique.



3. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en els concursos presentaran en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per cada plaça sol·licitada, la corresponent instància d'acord amb el model oficial, que haurà de ser omplida i enviada a través de l'aplicació informàtica disponible en la adreça següent: http://nubr.co/jLIwLG



L'ompliment i enviament de la mateixa no eximix de la seua presentació física en paper, per la qual cosa s'haurà d'imprimir i firmar, prèviament a la seua presentació en la oficina principal del Registre General de la Universitat o en les oficines auxiliars, situades en les secretaries de centre i en la seu d'Alacant, o bé, per qualsevol de les formes previstes en l'art. 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999 (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Lei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Les sol·licituds que es presenten a través de les oficines de correus hauran d'anar en sobre obert perquè el personal de correus puga estampar-hi el segell de dates en cada una d'elles abans de la seua certificació i dirigir-se al Campus de Sant Vicent del Raspeig, Apt. 99, E-03080 Alacant.

En les dependències del Servei de Selecció i Formació es posarà a disposició dels interessats que ho requerisquen els recursos informàtics suficients per a accedir a la dita pàgina web, omplir i imprimir la instància.

Aquesta instància s'acompanyarà de la documentació que a continuació es detalla:

3.1. Per cada plaça sol·licitada:

D'acord amb l'art. 130 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat (DOCV 22 de març), resguard que justifique el pagament de 24,82 euros, en concepte d'admissió a proves, que s'ingressaran, en efectiu o per mitjà de transferència bancària, en el Banco SabadellCAM en el compte Núm. ES89 0081-3191-42-0001027605, indicant juntament amb el nom i cognoms, el número de DNI, el número de Comissió de Selecció i el número de la plaça.



Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les o els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitació igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial (Llei de Mesures Fiscales 311215). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general disfrutaran d'una bonificació del 50 %. En ambdós casos hauran de presentar fotocòpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació amb una antiguitat de, almenys, un mes anterior a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció seran requisits que no hagueren rebutjat, en el termini de què es tracte, oferta d'ocupació adequat ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en la corresponent oficina de l'Institut Nacional d'Ocupació. Quant a l'acreditació de les rendes es realitzarà per mitjà d'una declaració escrita del sol·licitant. Ambdós documents hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud.

3.2. Traducció de documents.

Aquells documents acreditatius dels indicats en la base 3.3 següent que es presenten en un idioma diferent d'algun dels oficials a la Comunitat Valenciana, hauran d'anar acompanyats de traducció per intèrpret jurat.

3.3. Per cada comissió de selecció:

3.3.1. Per a totes les categories:

a) Un currículum, segons model de l'annex II, firmat i fotocòpia simple dels documents acreditatius dels mèrits al·legats en aquest. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no seran tinguts en compte.

b) Fotocòpia del DNI, o en cas de persones estrangeres, del document que acredite la seua identitat i data de naixement.

c) Fotocòpia de les certificacions acadèmiques, en la que consten les qualificacions obtingudes en les titulacions oficials que posseïsca i en els estudis conduents a l'obtenció del títol de doctor (si no es presentara no podrà ser valorada en l'apartat corresponent del barem). Quan les qualificacions no s'ajusten a cap de les escales previstes en els decrets 1497/1987 i 1125/2003, s'haurà d'aportar justificació que certifique l'escala utilitzada en la valoració del seu expedient.



d) Per a l'acreditació del requisit arreplegat en la base 2.2.d), haurà d'aportar fotocòpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. La no presentació no serà causa d'exclusió però, si no n'hi ha, la Comissió de Selecció podrà realitzar una prova de nivell que garantisca una adequada capacitat de comunicació oral i escrita en almenys una de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

e) Els que sol·liciten plaça en què s'establisca un requisit específic, hauran de presentar la documentació acreditativa de complir el dit requisit.

3.3.2. Per a la figura de Professor Associat, a més:

a) Fotocòpia del títol acadèmic universitari oficial o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del mateix i haver abonat els drets per a l'expedició del títol.

b) Fotocòpia, almenys, d'un dels documents següents admissible en dret que prove fefaentment el compliment del requisit establit en la base 2.3.1. Els dits documents podran estar expedits, com a màxim, en el mes anterior a la convocatòria:

b.1. Informe de Vida Laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o document que comprenga els mateixos aspectes continguts en este informe de vida laboral, expedit per la Mutualitat de Previsió Social del col·legi professional corresponent, d'acord amb la disposició addicional quinzena de la Llei 30/1995, de 8 de novembre, d'Ordenació i Supervisió de les Assegurances Privades.

b.2. Certificació del responsable de la gestió de personal de l'empresa que prove que s'ha realitzat l'activitat laboral amb caràcter retribuït.

Cas de ser empleades o empleats públics (personal funcionari o contractat), certificat de serveis prestats, emés per l'òrgan de personal competent.

3.4. La Universitat podrà requerir en qualsevol moment els originals dels documents ja presentats, acreditatius del compliment dels requisits, o dels mèrits al·legats en el currículum.

4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal aportats per les o pels aspirants quedaran inclosos en el fitxer automatitzat de Personal d'esta Universitat, que es compromet a no fer un ús diferent d'aquell per al qual han sigut sol·licitades, segons la resolució de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2002, per la que es regulan els fitxers automatitzats de dades de caràcter personal (DOCV 15.01.2003).

La Universitat d'Alacant informa així mateix, sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si és el cas, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal; que han de ser exercits, per escrit, davant del Gerent d'esta Universitat.



5. Informació i notificacions del procediment.

5.1. D'acord amb el que preveu l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents així com la informació d'altres actes que d'ella es deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.

Amb caràcter general, es realitzaran al tauler d'anuncis del centre corresponent si es tracta de la composició o d'una actuació de la comissió de selecció; i la resta al tauler d'anuncis de l'edifici de Rectorat i Serveis Generals.

5.2. A més, les publicacions podran ser consultades en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, en el Servei de Selecció i Formació o en el Centre que corresponga, a través de la direcció següent: http://nubr.co/lee1ig

5.3. En el cas d'haver de realitzar alguna notificació personal a l'interessada o interessat a la seua adreça postal, es considerarà com a vàlida la indicada en la seua instància, amb la qual cosa si en el desenvolupament del procediment es produïra algun canvi en la mateixa, serà la seua responsabilitat comunicar-ho.



6. Relació de persones admeses i excloses

6.1. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, es publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses al tauler d'anuncis de l'edifici de Rectorat i Serveis Generals d'esta Universitat, així com en els llocs establits en la base 5.2. A partir de l'endemà de la seua publicació les persones interessades tindran un termini de 5 dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions.



6.2. Una vegada resoltes es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses, al mateix tauler.

6.3. Les o els aspirants que resulten exclosos en la relació definitiva podran sol·licitar el reintegrament de les taxes per mitjà d'instància dirigida al Vicerectorat de Planificació Econòmica de la Universitat d'Alacant, en la que es faran constar les dades de tipus bancari on es farà efectiva la transferència.



7. Comissions de selecció

7.1. Els concursos seran jutjats per les corresponents comissions de selecció, que estaran integrades per cinc membres de ple dret i els seus respectius suplents. A les sessions podrà assistir un membre de cada una de les seccions sindicals amb representació en Taula Negociadora, que tindrà veu però no vot, i haurà de complir els mateixos requisits que els membres de la Comissió.

Les comissions tindràn una composició equilibrada entre dones i homes, tret que no sigi possible per raons fundades i es regiran per les regles establertes en la normativa de la Universitat d'Alacant per la que es regulen els processos de selecció per a la contractació d'ajudants, professors ajudants doctors i professors associats, aprovada per Consell de Govern de 27 de maig de 2010 (BOUA de 2 de juliol).



7.2. El nomenament dels membres de cada Comissió de Selecció es farà pública en el tauler d'anuncis del Centre al que pertany la plaça, amb anterioritat a l'inici de les seves actuacions. 

7.3. La Comissió vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i hòmens, així com la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat adoptant en el procediment les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.

8. Sistema de selecció

El sistema general de selecció es regirà de forma d'acord amb l'aplicació del barem arreplegat en l'annex III d'esta convocatòria i la puntuació mínima que s'haurà d'obtindre per a l'adjudicació de la plaça serà de 35 punts.

La Comissió, després de la seua constitució i prèviament a l'examen dels expedients de les o dels aspirants, haurà d'acordar:

a) El sistema de selecció que constarà, en tot cas, de l'aplicació del barem i, opcionalment, de la celebració d'una entrevista o supòsit pràctic. Aquesta entrevista, o supòsit pràctic, haurà d'ajustar-se a allò que s'ha establit a continuació:

• Es tractarà d'un acte complementari per a valorar l'adequació de les o dels aspirants a la plaça convocada, i tindrà en tot cas un valor màxim de 20 punts.

• Una vegada establida l'entrevista o supòsit pràctic, tindrà un caràcter obligatori, per la qual cosa els que no es personen en el dia, l'hora, i el lloc fixats en la corresponent resolució de la convocatòria, que es publicarà amb una antelació mínima de 5 dies hàbils a comptar del següent al de la publicació, es considerara que han perdut el seu dret en el concurs.

• Se celebrarà després de l'aplicació del barem, convocant només les o els aspirants que hagen obtingut una puntuació igual o superior a la puntuació mínima establida en esta base.

b) Els criteris de valoració específics del barem en aquells apartats que així es preveja i, si és el cas, els de l'entrevista o supòsit pràctic.





9. Resolució del concurs

9.1. Després de l'aplicació del barem, d'acord amb el que disposa la base 5, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la relació definitiva d'admesos i exclosos, la Comissió publicarà:



a) Si el sistema de selecció consistix únicament en l'aplicació del barem, els criteris de valoració prèviament aprovats a la seua aplicació, la relació de les o els d'aspirants admesos amb les qualificacions obtingudes en tots els apartats del barem, la puntuació final i la proposta de provisió a favor de, com a màxim, el nombre de candidates o candidats com a places a cobrir. L'esmentada proposta estarà constituïda pels que tinguen major puntuació.

b) En el cas que s'establisca la realització d'entrevista o supòsit pràctic, després de l'aplicació del barem la Comissió publicarà juntament amb els criteris de valoració prèviament aprovats a l'aplicació del barem i els de l'entrevista o supòsit pràctic, la relació de les o els d'aspirants admesos amb les qualificacions obtingudes en tots els apartats del barem i la convocatòria a la realització de l'entrevista o supòsit pràctic segons el que establix la base anterior.

Realitzada l'entrevista o supòsit pràctic, la Comissió publicarà la puntuació final (que arreplegarà tant la puntuació total del barem com la de l'entrevista o supòsit pràctic) i la proposta de provisió a favor de, com a màxim, el nombre de candidates o candidats com a places a cobrir. L'esmentada proposta estarà constituïda pels que tinguen major puntuació.

En el cas que en la base 1a s'haja fet constar infrarepresentació d'algun dels gèneres i es produïra un empat en la puntuació total del procés, per a dirimir el dit empat s'aplicaran les Instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre).



Contra la proposta cal presentar reclamació davant de la pròpia Comissió, preferentment en el registre auxiliar ubicat en la secretaria del centre corresponent, en el termini de 5 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la seua publicació.

9.2. Resoltes les reclamacions, en un termini màxim de 10 dies comptadors des de l'endemà de la data final de presentació d'aquestes, o transcorregut el termini sense que s'hagen produït, la comissió publicarà, al mateix tauler d'anuncis, l'acta de resolució i elevarà la proposta de resolució definitiva al rector. El procés podrà concloure amb la proposta de la Comissió de no proveir la plaça convocada si cap aspirant aconseguira la puntuació mínima en l'aplicació del barem, o en cas d'haver sigut convocada l'entrevista o supòsit pràctic, no hi concorreguera cap concursant.

Contra la resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant del rector en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació. El recurs serà informat per la Comissió d'Ordenació Acadèmica i Professorat, o comissió en què delegue.

9.3. Si les comissions no expressen la seua voluntat en sentit contrari, i realitzada la proposta de provisió definitiva, es constituirà una relació de reserva d'ocupació amb les o els aspirants que hagen obtingut o superat la puntuació mínima establida, ordenada per puntuació de major a menor, que podrà utilitzar-se per a cobrir necessitats de docència sobrevinguda en places de les mateixes característiques durant el mateix curs acadèmic en què es convoque la plaça i el següent.

9.4. El rector resoldrà l'adjudicació definitiva, que es farà pública al tauler d'anuncis de l'edifici de Rectorat i Serveis Generals.



Contra aquesta resolució, es podrà interposar recurs davant de la Jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, d'acord amb l'art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; el dit termini computarà a partir de la publicació d'aquesta al tauler d'anuncis de l'edifici de Rectorat i Serveis Generals d'esta Universitat.

9.5. El termini arreplegat en la base 9.1 anterior podrà ampliar-se, d'acord amb l'art. 32.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, fins a 15 dies hàbils més, a petició de la presidenta o president de la Comissió de Selecció corresponent dirigida al vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, sempre que esta es formule d'acord amb el que estableix l'apartat 3r de la dita disposició. Aquesta ampliació es farà pública al tauler d'anuncis del Centre.

Transcorregut el termini sense que s'haja realitzat la publicació de la valoració inicial, el rector nomenarà nova Comissió per a la resolució de la convocatòria de la plaça corresponent.



10. Firma del contracte

10.1. Els contractes laborals del personal docent i investigador es formalitzaran per escrit d'acord amb el model que a aqueste efecte ha aprovat el Consell de Govern d'esta Universitat.

10.2. Les activitats docents i investigadores que s'especifiquen en la convocatòria en cap cas suposaran, per a qui obtinga la plaça, un dret de vinculació exclusiva a elles, ni limitarà la competència de la Universitat d'Alacant per a assignar-li obligacions docents relacionades amb el seu camp de coneixement quan quede justificat per raons acadèmiques.



10.3. Les retribucions s'establiran d'acord amb allò que s'ha regulat en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, considerant aquelles variacions que aproven els òrgans competents d'esta Universitat, segons s'arreplega en l'annex IV.

10.4. Els efectes d'inici del contracte seran des de la data de formalització del mateix, que haurà d'efectuar-se segons s'establix en el punt següent. La finalització dels contractes vindrà especificada en el citat annex I de la convocatòria. En el cas de les places en què s'indique duració «condicionada», s'entendrà que són places la finalització de contracte del qual es produirà bé a la finalització del curs acadèmic, o bé en la data en què acabe la causa que va donar lloc a la creació de la plaça convocada i que es detalla, si esta es produïx en data anterior.



10.5. En el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de l'adjudicació definitiva, la persona proposada, haurà d'acreditar en la Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador amb documents originals que compleix els requisits relacionats en la base 2, i haurà de formalitzar el contracte i/o alta en el règim de la Seguretat Social corresponent.



10.6. Si no es formalitza el contracte en el termini establit en esta base, per causa imputable a la interessada o interessat, este perdrà el seu dret, llevat que el dit termini haja sigut ampliat, a petició motivada de la candidata o candidat formulada amb anterioritat a l'expiració del mateix, pel Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat, i oït el director o directora del Departament a què està adscrita la plaça.





11. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius es que deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu dels d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, 6.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present, davant del rector, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.





Alacant, 4 de novembre de 2016.– El rector, p. d. (RR 19.05.2016), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Penadés Martínez.





ANNEX I



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 8

PLAÇA: DC02530

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: FILOLOGIA FRANCESA

DEPARTAMENT: FILOLOGIES INTEGRADES

ACTIVITAT: LLENGUA I LITERATURA FRANCESES. HORARI DE MATÍ I VESPRADA

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA AL SOLAPAMENT PROVISIONAL DE PLANS

CENTRE: FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 8

PLAÇA: DC02624

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: FILOLOGIA FRANCESA

DEPARTAMENT: FILOLOGIES INTEGRADES

ACTIVITAT: LLENGUA I LITERATURA FRANCESES. HORARI DE MATÍ I VESPRADA

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 8 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC

CENTRE: FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 8

PLAÇA: DC03290

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: FILOLOGIA FRANCESA

DEPARTAMENT: FILOLOGIES INTEGRADES

ACTIVITAT: LLENGUA I LITERATURA FRANCESES. HORARI DE MATÍ I VESPRADA

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC

CENTRE: FACULTAT DE FILOSOFIA I LLETRES



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 51

PLAÇA: DC03415

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: FILOLOGIA FRANCESA

DEPARTAMENT: FILOLOGIES INTEGRADES

ACTIVITAT: DIDÀCTICA DE LA LLENGUA FRANCESA I NOVES TECNOLOGIES APLICADES A LES ENSENYANCES DEL FRANCÉS COM A LLENGUA ESTRANGERA. HORARI DE MATÍ I VESPRADA

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC

CENTRE: FACULTAT D'EDUCACIO



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 177

PLAÇA: DC03685

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: DIDACTICA DE LA LLENGUA I LA LITERATURA

DEPARTAMENT: INNOVACIÓ I FORMACIÓ DIDÀCTICA

ACTIVITAT: DOCÈNCIA VINCULADA A L'ÀREA DE CONEIXEMENT. HORARI DE MATÍ.

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 8 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA AL SOLAPAMENT PROVISIONAL DE PLANS

CENTRE: FACULTAT D'EDUCACIO

REQUISIT ESPECÍFIC: LLICENCIAT O GRAU EN FILOLOGIA HISPÀNICA O EQUIVALENT



COMISSIÓ DE SELECCIÓ Núm.: 223

PLAÇA: DC03219

CATEGORIA: PROFESSOR/A ASSOCIAT/ADA (LOU)

ÀREA DE CONEIXEMENT: ENGINYERIA ELECTRICA

DEPARTAMENT: ENGINYERIA CIVIL

ACTIVITAT: ELECTROTÈCNIA I LUMINOTÈCNIA (GRAU D'ENGINYERIA CIVIL). TECNOLOGIA ELÈCTRICA (GRAU EN ENGINYERIA ROBÒTICA). ALTRES TASQUES QUE LI ASSIGNE EL DEPARTAMENT. HORARI DE MATÍ I VESPRADA

DEDICACIÓ: TEMPS PARCIAL DE 6 HORES (LOU)

DURACIÓ: FINS AL FINAL DEL CURS ACADÈMIC, CONDICIONADA AL SOLAPAMENT PROVISIONAL DE PLANS

CENTRE: ESCOLA POLITÈCNICA SUPERIOR







ANNEX III

Barems per a la contractació de personal docent i investigador en règim laboral temporal



(Aprovat per Consell de Govern de 27 de maig de 2010. BOUA de 2 de juliol. Modificat per Consell de Gover de 29 d'octubre de 2015. BOUA de 3 de novembre)



a) Criteris de valoració dels mèrits al·legats a partir dels cinc apartats bàsics:



1. Formació acadèmica (100 punts)

1.1. Expedient acadèmic global de la titulació (màxim 32 punts)



S'aplicarà la nota mitjana oficial de l'expedient acadèmic, avaluada sobre 10, de la titulació finalitzada amb major vinculació al perfil de la plaça (1). La nota mitjana que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 3,2.

1.2. Expedient acadèmic específic de la titulació (màxim 64 punts)



S'aplicarà la nota mitjana, avaluada sobre 10, de les assignatures específiques de l'expedient acadèmic de la titulació finalitzada amb major vinculació al perfil de la plaça (1). La nota mitja que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 6,4.

1.3. Estudis que permeten obtenir el doctorat (2). (màxim 28 punts)



Quan els estudis que permeten obtenir el doctorat s'hagen finalitzat, s'aplicarà la nota mitjana oficial de l'expedient acadèmic de doctorat, avaluada sobre 10 (1). La nota mitjana que se n'obtinga es multiplicarà pel factor 2,8. Quan els estudis que permeten obtenir el doctorat no s'hagen finalitzat però se n'haja completat com a mínim el 50 %, es calcularà la nota mitjana de les assignatures cursades fins al moment i es multiplicarà pel factor 1,6.



1.4. Doctorat (màxim 42 punts)

Es considerarà aquest criteri: títol de doctor, 30 punts; premi extraordinari de doctorat, 6 punts; doctorat europeu, 6 punts.

1.5. Cursos universitaris oficials de postgrau (màxim 12 punts)



Es valorarà un màxim de 0,2 punts per cada crèdit en cursos oficials de postgrau.

1.6. Altres titulacions universitàries afins diferents de la considerada en l'apartat 1.1 (màxim 12 punts)

1.7. Altres mèrits relacionats amb la formació acadèmica no inclosos en els apartats anteriors (màxim 8 punts)



(1) Quan l'expedient acadèmic està avaluat segons l'escala establida en el Reial Decret 1497/1987, aprovat: 1, notable: 2, excel·lent: 3 i matrícula d'honor: 4, per a traslladar el seu valor a una qualificació entre 5 i 10 (escala establida en el Reial Decret 1125/2003) s'aplicarà l'expressió 4 + (1/6)x + x2 – (1/6)x3, en què x és la qualificació en l'escala entre 1 i 4. Una qualificació de convalidat que no especifique la qualificació d'origen serà equiparable a l'aprovat. Quan els plans d'estudis estiguen estructurats en crèdits es ponderarà la nota de cada assignatura pel quocient entre el nombre de crèdits de l'assignatura i el total de crèdits considerats (nota mitjana = ( (nota assignatura i) * (nombre de crèdits assignatura i)) / (total crèdits considerats)). Si els plans d'estudis no estan estructurats en crèdits, la nota mitjana es calcularà com la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les assignatures considerades (Nota mitjana = ( (nota assignatura i)) / (nombre de assignatures considerades)). Quan les qualificacions no s'ajusten a cap de les escales previstes en els decrets 1497/1987 i 1125/2003, el candidat haurà d'aportar justificació que certifique l'escala utilitzada en la valoració del seu expedient; en cas contrari i sempre que hi haja algun dubte referent a aquest aspecte, es considerarà que les seues qualificacions són equiparables a l'aprovat.

(2) Per a poder valorar aquest apartat s'haurà d'acreditar, si escau, que els estudis que permeten obtenir el doctorat corresponen a un programa oficial de postgrau (segons estableix el Reial Decret 56/2005) o a un període formatiu d'un programa de doctorat (segons estableix el Reial Decret 1393/2007) o a un període formatiu d'un programa de doctorat (segons estableix el Reial Decret 1393/2007) o els distints supòsits d'accés en funció de les titulacions oficials universitàries ja cursades (segons s'estableix en el Reial Decret 99/2011).



2. Experiència docent (100 punts)

2.1. Docència en titulacions oficials universitàries (màxim 64 punts)



S'aplicarà un màxim de 16 punts per curs acadèmic a temps complet. La docència per curs acadèmic a temps parcial es valorarà de manera proporcional segons la dedicació.

Per cada crèdit en el qual s'haja col·laborat durant la vinculació a una institució d'ensenyament superior com a contractat en formació dins d'un programa acollit a l'Estatut del personal docent i investigador en formació (EPIF) o figures equivalents en etapes anteriors a l'aprovació d'aquest Estatut (becari FPI, FPDI o FPU) s'aplicarà un màxim de 0,4 punts.

2.2. Cursos i seminaris impartits en l'àmbit universitari (màxim 36 punts)

Es computarà un màxim de 9 punts per cada 220 hores impartides.



2.3. Docència no universitària (màxim 12 punts)

S'aplicarà un màxim de 3 punts per curs acadèmic en ensenyament en centres oficials.

2.4. Altres cursos i seminaris impartits (màxim 8 punts)

S'aplicarà un màxim de 2 punts per cada 220 hores impartides.

2.5. Activitats relacionades amb la innovació i millora de la qualitat docent (màxim 16 punts).

Quan l'activitat tinga la seua equiparació en hores s'aplicarà un màxim de 8 punts per cada 220 hores.

2.6. Altres mèrits relacionats amb l'experiència docent no inclosos en els apartats anteriors (màxim 4 punts)



3. Experiència investigadora (100 punts)

3.1. Publicacions científiques (llibres, capítols de llibres i publicacions en revistes periòdiques) i patents internacionals en explotació (màxim 38 punts)

3.2. Contribucions a congressos i conferències científiques (màxim 17 punts)

3.3. Participació en projectes d'investigació obtinguts en convocatòries públiques o contractes d'investigació amb empreses o amb l'administració (màxim 13 punts)

3.4. Beques d'investigació i estades en altres universitats i centres d'investigació després d'haver conclòs els estudis (màxim 12 punts)

Les beques d'investigació obtingudes en convocatòries públiques es valoraran amb un factor 2 davant de les obtingudes per adjudicació directa.

Cada mes de gaudi de beca d'investigació o d'estada es valorarà amb un màxim de 0,6 punts.

3.5. Direcció de tesis doctorals, tesis de llicenciatura i altres treballs de investigació (màxim 8 punts)

La direcció d'una tesi doctoral es valorarà amb un factor 3 davant de la resta de treballs.

3.6. Patents nacionals en explotació, dissenys i altres resultats de la investigació (màxim 8 punts)

3.7. Altres mèrits rellevants d'investigació no inclosos en els apartats anteriors (màxim 4 punts)



4. Experiència professional (100 punts)

4.1. Anys d'exercici professional (màxim 65 punts)

Activitats professionals que tinguen relació amb la plaça. Es computarà un màxim de 13 punts per any d'activitat professional a temps complet i fraccions proporcionals si és a temps parcial.

4.2. Categoria i grau de responsabilitat en el lloc de treball (màxim 35 punts)



5. Altres mèrits rellevants (100 punts)

5.1. Coneixement del valencià (màxim 50 punts)

Els nivells de valencià es valoraran segons la certificació expedida per la Universitat d'Alacant o per les universitats de l'àmbit lingüístic català, per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o per certificats equivalents segons la Taula d'Equivalències dels Certificats de Valencià aprovada pel Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, amb l'escala següent: Nivell B1 o Elemental (12,5 punts); Nivell B2 (25 punts); Nivell C1 o Mitjà (37,5 punts), i Nivell C2 o Superior (50 punts).

5.2. Altres aspectes no considerats en els apartats anteriors (màxim 50 punts)

Es valoraran aspectes com ara premis i distincions, gestió acadèmica, coneixement d'altres idiomes, acreditació per a altres figures de professor universitari contractat, etc.

Per a la baremació d'aquests apartats, les comissions tindran en compte amb caràcter general els principis següents:

• Cadascun dels mèrits serà valorat en un únic concepte.

• En el cas que algun dels concursants sobrepasse la puntuació màxima establida en qualsevol dels apartats o subapartats considerats s'establirà un criteri de proporcionalitat entre les puntuacions de tots els concursants. És a dir, al concursant que sobrepasse la puntuació màxima en un apartat se li concedirà la puntuació màxima en aquest apartat, mentre que la puntuació de la resta de concursants es farà de manera proporcional. Per fer-ho, tant la puntuació aconseguida en cadascun d'aquests apartats com la puntuació total aconseguida en el concurs s'ha de considerar exclusivament com una mesura relativa establida pel que fa a la resta dels candidats del mateix concurs. Pel mateix motiu, en cap cas aquesta puntuació pot ser extrapolable o comparable amb l'obtinguda en un altre o en altres concursos als quals es puga presentar cada candidat. En el cas que la convocatòria establisca una puntuació mínima per a l'adjudicació de la plaça, aquesta i només aquesta puntuació mínima s'obtindrà de manera individualitzada sense tenir en compte el criteri de proporcionalitat detallat en aquest punt; és a dir, les puntuacions se saturaran, si cal, a la puntuació màxima en cada apartat sense tenir en compte les puntuacions de la resta de concursants.



• Les comissions han de puntuar cada mèrit al·legat sobre la base del seu grau d'afinitat amb la plaça o l'àrea de coneixement a la qual aquesta s'adscriu. A aquests efectes, i una vegada valorat un mèrit, aquest es multiplicarà per un coeficient corrector segons la seua afinitat amb la plaça o l'àrea de coneixement a la qual aquesta s'adscriu, d'acord amb els criteris següents:

• Grau d'afinitat complet (totalment emmarcat en el context de la plaça o de l'àrea de coneixement): 1

• Grau d'afinitat alt (molt afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,8

• Grau d'afinitat mitjà (afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,4



• Grau d'afinitat baix (poc afí a la plaça o a l'àrea de coneixement): 0,2

• Grau d'afinitat nul (no hi ha cap afinitat amb la plaça o àrea de coneixement): 0

Els mèrits corresponents a l'apartat 5.1 no es veuran afectats per aquests coeficients correctors; és a dir, la valoració d'aquest apartat es farà exclusivament d'acord amb el que s'hi estableix.



b) Adequació específica segons la naturalesa de cada contracte



La puntuació obtinguda en els cinc apartats anteriors configurarà la puntuació preliminar de cada candidat, que serà ponderada per a cadascuna de les figures contractuals d'acord amb els criteris següents per a obtenir la valoració final dels mèrits:



  Professor ajudant doctor Ajudant Professor associat

  Valoració % Valoració % Valoració %

Formació acadèmica 15 % 50 % 15 %

Activitat docent 20 % 15 % 15 %

Activitat investigadora 55 % 25 % 10 %

Activitat professional 5 % 5 % 55 %

Altres mèrits 5 % 5 % 5 %







c) Aplicació, si escau, dels mèrits preferents segons la normativa vigent:

1. Es considerarà mèrit preferent estar acreditat per a participar en els concursos d'accés als cossos docents universitaris (Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la qual es modifica la Llei 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats). Al candidat que adduïsca aquest mèrit preferent se li incrementarà en un 20 % la valoració final obtinguda per la baremació total dels mèrits.

2. Es considerarà mèrit preferent per al cas dels professors ajudants doctors l'estada del candidat en universitats o centres d'investigació de prestigi reconegut, espanyols o estrangers, diferents de la universitat que porte a terme la contractació (art. 50.d de la Llei Orgànica d'universitats). Al concursant que al·legue aquest mèrit se li incrementarà en un 20 % la valoració final obtinguda per la baremació total dels mèrits si acredita una estada d'un any o més; en un 10 % si és de sis mesos, i en cas d'una estada inferior a aquest període de temps, el percentatge d'increment es prorratejarà d'acord amb el període gaudit.



3. En el cas de presentar més d'un mèrit preferent solament s'aplicarà el factor més alt dels que corresponga.

Mapa web