Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 de novembre de 2016, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el Curs de Diplomat en Salut Pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7930 de 02.12.2016
Número identificador:  2016/9561
Referència Base de Dades:  009104/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos



RESOLUCIÓ de 21 de novembre de 2016, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el Curs de Diplomat en Salut Pública. [2016/9561]

Per la present resolució, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (Escola Valenciana d'Estudis de la Salut–EVES) convoca la realització del Curs de Diplomat en Salut Pública, per a l'exercici d'activitats formatives per a professionals sanitaris i l'accés d'aquests a documentació i fons bibliogràfics.

La finalitat d'aquest curs és la de proporcionar al professional de salut, i preferentment a aquell que presta serveis en l'Administració Pública Sanitària, un coneixement més profund de les diverses disciplines de la salut pública i donar a conéixer els instruments imprescindibles que s'utilitzen per a la interpretació, control i avaluació dels problemes de salut.

La seua realització se subjectarà a les bases següents:



1. Normes generals

1.1. El curs regular constarà de 275 hores lectives, repartides entre 200 teòriques i 75 pràctiques. De les 200 hores teòriques, 176 hores seran de formació en línia i la resta de formació presencial.

Es realitzarà una edició d'aquest en l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.

El nombre total de places convocades serà de 65.

De les 65 places oferides, 2 es reservaran per a persones amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 per cent, de conformitat amb el que estableix la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

De les 63 places del torn general, 17 es reservaran per a persones llicenciades/diplomades universitàries, o titulades de grau universitari en els últims tres anys (2016, 2015 o 2014).

De les 2 places reservades per a persones amb discapacitat, una es reservarà per a persones llicenciades/diplomades universitàries, o titulades de grau universitari en els últims tres anys (2016, 2015 o 2014) i una altra per als que han acabat els estudis universitaris amb anterioritat a l'any 2014. En el cas que no hi haja sol·licitud de persona amb discapacitat en un d'aquests grups, aquesta plaça incrementarà a l'altre grup i si no hi haguera cap sol·licitud de persona amb discapacitat, les places passaran al torn general.

Totes les places convocades es cobriran segons la puntuació obtinguda en el barem de selecció que apareix en l'annex I, si el nombre de sol·licituds excedeix el de les places oferides.

Si un sol·licitant és una persona amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 per cent i obtinguera una puntuació suficient per a ser admesa en el torn general, dins del grup que li corresponga per l'any d'obtenció de la seua titulació, ocuparà plaça del torn general i no de les reservades per a persones amb discapacitat.



2. Requisits

2.1. El curs va dirigit a persones llicenciades/diplomades, o titulades de grau universitari.

2.2. L'obtenció dels requisits hauran de ser anteriors al moment d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.



3. Sol·licituds

3.1. La sol·licitud per a prendre part en el curs s'ajustarà al model oficial, que figura en l'annex II. L'autovaloració de mèrits, per part del sol·licitant, haurà de realitzar-se en el model que figura en l'apartat F de l'annex II, i no s'admetran en models diferents dels indicats en aquesta resolució, que haurà d'estar acompanyada del currículum personal detallat i actualitzat i dels documents acreditatius dels requisits i mèrits aportats. Quan s'aporten fotocòpies, aquestes hauran d'estar legalitzades davant de notari o compulsades per òrgans de cada administració pública que tinguen atribuïdes les competències d'expedició de còpies autèntiques de documents públics privats segons l'article 27 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3.2. Les sol·licituds es dirigiran a la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, c/ Juan de Garay, 21, 46017 València. Podran presentar-se en aquesta Escola, en les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o en la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



4. Comissió de selecció

4.1. La selecció d'aspirants s'efectuarà d'acord amb el barem de mèrits que s'adjunta com a annex I a la present convocatòria i es dura a efecte per una comissió que estarà constituïda per:

a) La persona titular de la Subdirecció General de l'EVES, que actuarà com a president/presidenta.

b) La persona titular de la direcció del Servei de Gestió Administrativa de l'EVES, que actuarà com a secretari/secretària.

c) La persona titular de la direcció del Servei de Docència de l'EVES.

d) Dos tècnics/tècniques de l'EVES.

En tots els casos els titulars de la comissió tindran suplents.

4.2. Els membres de la comissió de selecció hauran d'abstindre's d'intervindre, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concórreguen en aquest circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres de la comissió quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 24 d'aquest text legal.

4.3. La comissió es constituirà amb la convocatòria prèvia del president/presidenta, i es requerirà la presència del president/presidenta i secretari/secretària o, si és el cas, d'aquells que els substituïsquen, i la de la meitat, almenys, dels seus membres.



5. Procés de selecció

5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la comissió procedirà a l'estudi de les sol·licituds, i es publicarà la llista provisional de sol·licituds admeses, admeses condicionals i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió, així com de la puntuació obtinguda en la baremació.

Aquesta llista s'exposarà en la pàgina web de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, i en el tauler d'anuncis de l'EVES.

5.2. En la llista provisional s'especificarà el termini, no superior a 10 dies naturals, perquè els interessats esmenen les faltes o adjunten els documents acreditatius dels mèrits al·legats, amb l'advertència que, si no ho feren, se'ls considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, de conformitat amb el que estableixen els articles 68.1 i 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

5.3. Transcorregut el termini d'esmena d'errors i al·legacions, el subdirector/la subdirectora General de l'EVES dictarà la resolució que fixa la relació definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, que serà exposada en el mateix lloc on hagueren sigut exposades les provisionals.

En els casos que hi haja empat en la puntuació obtinguda, primarà la sol·licitud que obtinga major puntuació en els apartats del barem indicats a continuació per l'ordre següent:

Primer. Apartat 2. «Activitats professionals com a persones llicenciades/diplomades, o titulades de grau universitari.»

Segon. Apartat 3. «Cursos de salut pública i/o atenció primària, impartits o expedits per alguns dels centres de formació següents: universitats, Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), escoles de salut pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP).»



Tercer. Apartat 4. «Publicacions d'atenció primària i/o salut pública.»

5.4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant del sotssecretari/la sotssecretària de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el termini d'un mes, de conformitat amb el que estableixen els articles 112 i 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.





6. Formalització

6.1. Les persones seleccionades formalitzaran la seua inscripció en el Servei de Gestió Administrativa de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut dins dels 10 dies següents hàbils a la publicació de la llista definitiva, i hauran de presentar el resguard corresponent a la formalització de la matrícula del curs, si és el cas. Per a això, s'haurà d'omplir el model 046-9970, pagar la taxa en les entitats col·laboradores en la recaptació de tributs de la Generalitat, bé de forma telemàtica o presencial i presentar-hi el model de taxa pagada.

Des de l'adreça d'internet que s'indica a continuació es pot descarregar el model 046-9970, així com procedir al pagament de la taxa de forma telemàtica.

https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9970

6.2. La no-formalització de la inscripció en el termini concedit per a això suposarà l'admissió dels sol·licitants següents per ordre correlatiu de puntuació.



7. Data de començament

7.1. La data de començament del curs s'anunciarà amb un mínim de 10 dies naturals d'antelació en la pàgina web de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut i en el tauler d'anuncis de l'EVES.



8. Programa

8.1. El Curs de Diplomat en Salut Pública comprén el programa següent:

Mòdul 1. Introducció al concepte de salut pública.

Mòdul 2. Vigilància en salut pública i respostes a alertes i emergències en salut pública. Sistemes d'informació sanitària i indicadors de salut.

Mòdul 3. Mètodes i tècniques d'estudi, identificació i anàlisi de problemes de salut.

Mòdul 4. Planificació, programació i gestió sanitària.

Mòdul 5. Polítiques de salut i organització sanitària.

Mòdul 6. Protecció, promoció de la salut i prevenció de la malaltia.



Mòdul 7. Investigació i comunicació científica.

Mòdul 8. Treball pràctic.



9. Obtenció del diploma

9.1. Les persones matriculades estaran obligades a assistir a les classes teòriques i pràctiques. Un nombre de faltes superior al 10 % del total d'hores presencials donarà lloc a la pèrdua de tots els drets de l'alumne/alumna, inclòs l'import de la matrícula.

9.2. El sistema d'avaluació de la part teòrica serà continu i constarà d'un examen tipus test per mòdul, i és imprescindible superar tots els mòduls. Es durà a terme una segona convocatòria de l'examen, a la qual es podran presentar aquells alumnes que no hagen superat algun dels mòduls del curs. La part teòrica tindrà un valor del 70 % sobre la nota final.

L'avaluació de la part pràctica consistirà en un treball pràctic que l'alumne/alumna haurà de defendre públicament mitjançant la presentació oral davant del tribunal d'avaluació constituït a este efecte. El treball pràctic tindrà un valor del 30 % sobre la nota final.

Per a accedir al títol de Diplomat en Salut Pública és imprescindible haver superat la part teòrica i pràctica.

9.3. Als efectes anteriors el tribunal qualificador estarà constituït pel subdirector/subdirectora general de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, que el presidirà; el director del curs que actuarà com a secretari; un representant de l'Escola Nacional de Sanitat, i dos representants del professorat del curs designats per l'EVES.

En tots els casos els titulars del tribunal tindran suplent.



10. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 21 de novembre de 2016.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Carmen Montón Giménez.





ANNEX I

Barem de selecció del Curs de Diplomat en Salut Pública



1. Mèrits acadèmics:

– Doctorat: 2 punts.



2. Activitats professionals com a persones llicenciades/diplomades, o titulades de grau universitari:

Pels serveis prestats en l'Administració pública, en l'àrea d'atenció primària i/o salut pública, en jornada laboral completa: 0,1 punts per mes complet fins a un màxim de 10 punts.

Pels serveis prestats fora de l'Administració pública directament relacionats amb els àmbits d'atenció primària i/o salut pública, en jornada laboral completa: 0,025 punts per mes complet fins a un màxim de 10 punts. El mateix període no podrà ser valorat dues vegades. La puntuació màxima en aquest apartat no podrà excedir de 10 punts.



S'haurà d'aportar l'informe de la vida laboral que acredite aquest aspecte junt amb un certificat on conste amb precisió les característiques i funcions dels llocs de treball exercits en atenció primària i/o salut pública, o directament relacionats en aquests àmbits, i no es tindran en consideració aquells certificats que no ho expressen.



3. Cursos de salut pública i/o atenció primària, impartits o expedits per alguns dels centres de formació següents: universitats, Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), Escoles de Salut Pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP).

Només es tindran en consideració els cursos en què s'especifique en el certificat corresponent el nombre d'hores lectives o crèdits, i es valoraran de forma excloent:

– 0,01 punt per cada hora de curs.

– 0,1 punt per cada crèdit assignat si el curs està acreditat per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.

– 0,25 punts per cada crèdit assignat si l'activitat formativa disposa de crèdits ECTS.

Fins a un màxim de 6 punts.



4. Publicacions d'atenció primària i/o salut pública.

– Comunicacions en congressos: 0,1 punt.

– Ponències en congressos: 0,2 punts.

– Capítols en llibres o monografies: 0,3 punts.

– Cartes i articles breus publicats en revistes indexades en bases de dades (Medline, IBECS, IME, Embase): 0,4 punts.

– Articles originals i revisions publicades en revistes indexades en bases de dades (Medline, IBECS, IME, Embase): 0,5 punts.

Fins a un màxim de 2,5 punts.



5. Docència en atenció primària i/o salut pública, impartida en alguns dels centres de formació següents: universitats, Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), Escoles de Salut Pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP). No es valoraran com a docència les tutories.

Per cada 10 hores de docència: 0,1 punts.

Fins a un màxim d'1 punt.

Només es tindran en consideració aquells certificats en què s'expresse el nombre d'hores de docència.



6. Situació legal de desocupació. Es puntuarà amb 0,5 punts.

S'acreditarà per mitjà del DARDE, és a dir, la inscripció en el SERVEF, com a demandant d'ocupació.



7. Altres mèrits en salut pública: beques, participació oficial en projectes d'investigació, etc. A valorar pel tribunal, fins a un màxim d'1 punt.

El Tribunal, amb la finalitat de comprovar la veracitat dels documents aportats i la seua adequació als requisits que s'estableixen en aquest barem, podrà utilitzar tots els mitjans de prova que considere procedents.

Mapa web