Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Xeresa. Bases i convocatòria d'una plaça d'agent de la policia local, subgrup C1, grup C.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7933 de 09.12.2016
Número identificador:  2016/9107
Referència Base de Dades:  009218/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: Xeresa



Bases i convocatòria d'una plaça d'agent de la policia local, subgrup C1, grup C. [2016/9107]

Bases que regiran la convocatòria de proves selectives per a la cobertura en propietat d'una plaça de l'escala bàsica de la policia local, categoria agent.



1. Objecte de la convocatòria

Les presents bases tenen per objecte establir les normes per les quals ha de regir-se el procés selectiu per a la provisió en propietat d'una plaça, subgrup C1 (grup C, segons art. 25 Llei 30/1984, de 2 d'agost), de l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, categoria agent, vacant en la plantilla de personal funcionari, inclosa en l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2015, pel sistema selectiu d'oposició i torn lliure, amb superació de curs selectiu en l'Institut Valencià de Seguretat Pública, de contingut teòric i pràctic.

Així mateix, aquesta convocatòria té per objecte la creació d'un borsa de treball d'aquesta categoria professional per a cobrir possibles necessitats temporals, la qual estarà formada pels aspirants no seleccionats que hagueren aprovat com a mínim fins al quart exercici d'aquest procés selectiu, els quals seran ordenats de major a menor puntuació.



2. Normativa d'aplicació

La realització de les proves selectives se subjectaran en tot allò que no estiga expressament previst en aquestes bases, al que es disposa en les següents disposicions:

– Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.



– La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

– La Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de policies locals i de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana i normes de desplegament.

– Llei 3/2016, de 23 de març, de la Generalitat, de modificació dels articles 33 i 33 bis de la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de les policies locals i coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana.



– El Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i els criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana.



– Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques de desplegament del Decret 88/2001, de 24 d'abril.

– Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i de reconeixement mèdic.



– Els preceptes bàsics vigents continguts en la Llei 30/1984 de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública.

– Els preceptes bàsics vigents continguts en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions vigents en matèria de règim local.

– Els preceptes bàsics del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local.

– El Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la funció pública valenciana.

– Supletòriament, en tots aquells preceptes que resulten vigents, els preceptes no bàsics continguts en el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, i en el Reial decret 896/1991, així com el Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'Estat i De provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'administració general de l'Estat.



– La resta de disposicions normatives que resulten aplicables a la matèria i/o aquelles que substituïsquen o despleguen les normes anteriorment assenyalades.



3. Condicions o requisits d'admissió dels aspirants

Per poder prendre part en la realització de les proves selectives d'aquesta convocatòria, els aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies i mantenir-los durant el procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Haver complit díhuit anys i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió de les titulacions exigibles corresponents als grups de classificació dels funcionaris; aquestes seran les següents: Batxiller superior, tècnic mitjà, Formació Professional de segon grau o equivalent o complides les condicions per obtenir-la en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies. L'equivalència haurà de ser reconeguda per l'administració competent i degudament acreditada pels aspirants.

d) No sofrir cap malaltia o defecte físic que impedisca el desenvolupament de les funcions d'acord amb els quadres d'exclusions mèdiques que s'establisquen reglamentàriament.

e) No haver sigut separat del servei de qualsevol de les administracions públiques, en virtut d'expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos o tenir-los cancel·lats.

g) Tenir una alçada mínima determinada reglamentàriament (1,65 metres els homes i 1,60 metres les dones).

h) Qualssevol altres requisits específics d'accés relacionats amb les funcions i les tasques a exercir, que es determinen reglamentàriament.



i) A la vista de la nova regulació dels permisos de conducció emanats de l'article 4 del Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors, serà requisit estar en possessió de: permís de conducció classe B, amb almenys un any d'antiguitat, en condicions per a accedir al permís BTP i estar en possessió del permís de conducció classe A2, que autoritza per a conduir motocicletes amb una potència màxima de 35 kW i una relació de potència/pes màxima de 0,2 kW/kg.

Les condicions per a ser admés/a en el procés selectiu hauran de reunir-se en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu fins al moment del nomenament.



4. Forma i termini de presentació d'instàncies

Per a participar en el procés selectiu, els aspirants hauran de dirigir la instància a l'alcalde president d'aquest ajuntament sol·licitant formar part en el procés de selecció, i aquestes hauran de presentar-se en el Registre General de l'Ajuntament (c/ Alcodar, 16, 46790 Xeresa) o en qualsevol de les formes que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, dins del termini de 20 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado. Es recomana utilitzar el model d'instància que es facilitarà en les dependències municipals i web de l'Ajuntament.



En les sol·licituds per a prendre part en les corresponents proves d'accés, els aspirants manifestaran que reuneixen totes i cada una de les condicions i requisits exigits en aquestes bases, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

Les instàncies hauran d'anar signades per l'aspirant i dirigides a l'alcalde president de l'Ajuntament de Xeresa, amb els següents documents adjunts:

– Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat.

– Fotocòpia compulsada del permís de conducció exigit.

– Justificant de l'abonament dels drets d'examen.

– Fotocòpia compulsada del títol exigit.

– Certificat mèdic oficial en què es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides per a l'accés a la categoria d'agent, així com que no es troben impedits o incapacitats per a l'accés a la funció pública, de conformitat amb el que s'estableix reglamentàriament.

Els drets d'examen es fixen en la quantitat de cent vint euros (120 €) i seran satisfets per mitjà d'ingrés o transferència bancària en el compte obert en Bankia (oficina Xeresa) amb el número següent IBAN ES82 2038 6188 63 6000002400. L'import dels drets d'examen només podrà ser tornat quan l'aspirant no fóra admés en les proves per falta dels requisits per a participar-hi.

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i el seu extracte en el Boletín Oficial del Estado.



5. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució on es declare aprovada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, i en la qual es farà constar el nom i cognoms dels aspirants admesos i exclosos, si és procedent, el motiu d'exclusió, així com el lloc, la data i l'hora de constitució del tribunal, la seua composició i la data, l'hora i el lloc de començament de les proves selectives. En la dita resolució es concedirà un termini de 10 dies per a la rectificació de defectes i presentació de reclamacions pels aspirants exclosos. Els errors de fet podran rectificar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



Conclòs el termini de reclamacions i rectificacions, sense que s'haja formulat cap reclamació, s'entendrà elevada automàticament a definitiva. En cas contrari, les rectificacions i reclamacions presentades seran acceptades o rebutjades per resolució d'Alcaldia en què s'aprove la llista definitiva, a la qual se li donarà publicitat en la mateixa forma que la llista provisional. Els aspirants que, dins del termini assenyalat, no rectifiquen l'exclusió o al·leguen l'omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació d'admesos, seran definitivament exclosos del procés selectiu.



6. Tribunal de selecció

El tribunal qualificador estarà constituït pels següents membres tots ells designats per l'Alcaldia:

President: un funcionari de carrera del cos de policia local d'igual o superior categoria a la plaça exigida, de qualsevol administració pública, designat pel president de la corporació.

Secretari: el de la corporació, o funcionari d'aquesta en qui delegue amb titulació igual o superior que la plaça objecte de la convocatòria, que actuarà a més com a vocal.

Vocals: tres funcionaris de carrera designats d'entre funcionaris pertanyents als cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.



La corporació sol·licitarà dels òrgans corresponents les propostes de designació que siguen procedents, que hauran d'efectuar-se en el termini dels 20 dies naturals següents al de la recepció de la sol·licitud.



La designació dels membres del tribunal inclourà la dels respectius suplents i es farà pública junt amb la relació d'admesos i exclosos. Tots els membres del tribunal hauran d'estar en possessió d'una titulació igual o superior a l'exigida en la present convocatòria i actuaran, en tot cas, a títol individual.

El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes per a les proves psicotècniques, mèdiques, d'aptitud física i valencià. El seu nomenament haurà de fer-se públic juntament amb el del tribunal. Els assessors i especialistes han d'estar sotmesos a les mateixes causes d'abstenció i recusació que la resta del tribunal.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, notificant-ho a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 23 de la vigent Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o quan hagueren realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i serà necessària l'assistència del president o del secretari. En cada sessió del tribunal podran participar els membres titulars presents en el moment de la constitució i si aquests estan absents, els suplents, sense que puguen substituir-se entre ells, en la mateixa sessió. Si constituït el tribunal i iniciada la sessió, s'absentara el president i/o secretari, designaran, entre els vocals concurrents, el seu substitut durant la seua absència.



De totes i cada una de les sessions del tribunal, tant de celebració d'exercicis, com de correcció, avaluació i deliberació dels assumptes de competència seua, el secretari extendrà una acta, que serà signada per tots els membres del tribunal, en què es faran constar les qualificacions dels exercicis, i també les incidències i, si fóra necessari, les votacions que es produïren. Els actes numerades i signades constituiran part de l'expedient que reflectirà el procés selectiu portat a terme.



Si els membres del tribunal de selecció, una vegada iniciades les proves de l'oposició o les qualificacions dels mèrits del concurs, cessen en els càrrecs en virtut dels quals van ser designats, continuaran exercint les seues funcions fins que acabe totalment el procés selectiu de què es tracte. Si per qualsevol motiu els membres del tribunal, el secretari o president o els seus suplents, amb independència de la responsabilitat en la qual incòrreguen, no puguen o no vulguen continuar exercint com a membres, la qual cosa impedeix continuar amb la tramitació reglamentària del procediment selectiu per falta de titulars o suplents necessaris, es consideraran vàlides les actuacions anteriors i els tràmits previs corresponents, es designaran els substituts dels que hagen cessat i, posteriorment, es realitzaran les actuacions que falten fins a la finalització del procés selectiu.

El tribunal està facultat per a resoldre els dubtes i les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves i adoptar els acords previs necessaris per a garantir el bon funcionament del procés selectiu en tot allò que estiga previst en aquestes bases. Així mateix, està facultat per a interpretar-les adequadament.

Els actes que posen fi als procediments selectius hauran de ser motivats. La motivació dels actes de tribunal dictats en virtut de la discrecionalitat tècnica, científica o professional en el desenvolupament de la seua comesa de valoració serà suficient que estiga referida al compliment de les normes legals i reglamentàries, així com a les contingudes en les presents bases.

Als efectes del que es disposa en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, el tribunal que actue tindrà la categoria segona de les recollides en aquell, tant respecte de les assistències dels membres del tribunal com dels seus assessors i col·laboradors.



7. Començament i desenvolupament del procés selectiu

Els exercicis del procediment selectiu no podran començar fins que transcórreguen almenys 15 dies hàbils des de la publicació de la relació definitiva d'admesos i exclosos en el Butlletí Oficial de la Província de València i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, o des que la relació provisional d'admesos haja esdevingut definitiva. En aquest anunci es fixarà el dia, l'hora i el local en què haurà de tenir lloc el primer exercici.



Una vegada començat el procés selectiu no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la celebració de la resta de proves en el Butlletí Oficial de la Província de València, sinó que s'efectuarà pel tribunal en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Si el tribunal estima un altre mitjà més idoni o de més seguretat jurídica per als opositors, amb la finalitat de facilitar la màxima divulgació informarà els aspirants durant la realització de l'exercici.

Els anuncis de celebració de proves hauran de fer-se públics amb dotze hores, almenys, d'antelació al començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de quaranta-huit hores, si es tracta d'un de nou. Es podrà reduir aquestes hores si el tribunal ho posposa i ho accepten tots els aspirants, o aquests ho sol·liciten unànimement per escrit, fent-se constar en l'expedient.

Des de la total conclusió d'un exercici o prova fins al començament del següent, haurà de transcórrer un termini mínim de 72 hores i màxim de 45 dies naturals. Es podran reduir els terminis anteriors si el tribunal ho proposa i ho accepten tots els aspirants, o aquests ho sol·liciten unànimement per escrit, fent-se constar en l'expedient.

Els opositors seran convocats per a cada exercici en nomenament únic, i hauran de presentar el document nacional d'identitat, permís de conducció, passaport o un altre document que segons el tribunal verifique la seua identitat. Els qui compareguen en el moment de ser nomenats o abans d'iniciar-se les proves, quedaran exclosos de l'oposició, llevat de casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal, sempre que no haja acabat la prova corresponent i l'admissió no dificulte el desenvolupament del procés, no perjudique l'interés general o de tercers ni menyscabe el principi d'igualtat amb la resta d'aspirants.

L'ordre d'actuació dels aspirants en aquells exercicis en els quals no puguen actuar conjuntament estarà determinat pel sorteig previst en l'apartat 3, de l'article 10, del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià.

El tribunal, excepte raons que justifiquen el contrari o quan per la naturalesa de les proves no siga possible, adoptarà les mesures necessàries per a garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de l'aspirant.

Els aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant, col·laborador o assessor, durant la realització de les proves, per a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'un aspirant, quedarà reflectit en l'acta corresponent, encara que l'aspirant podrà continuar realitzant l'exercici amb caràcter condicional fins que el tribunal resolga sobre l'incident.

Abans de començar cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament, els membres del tribunal, els seus ajudants o assessors comprovaran la identitat dels aspirants.



8. Procés selectiu

El sistema de selecció serà el d'oposició lliure. L'oposició constarà dels exercicis que s'establisquen en el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i els criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana.



Prèviament a l'inici de les proves, els aspirants aportaran un certificat mèdic oficial en què es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides per a l'accés a la categoria d'agent, així com que no es troben impedits o incapacitats per a l'accés a la funció pública.

Els exercicis de l'oposició seran els següents:

Primer exercici: amidament d'estatura (obligatori i eliminatori).

Els aspirants hauran d'arribar a les talles que consten en els requisits de la base tercera. La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.



Segon exercici: prova psicotècnica (obligatori i eliminatori).

Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques, aptitudinals i de personalitat de conformitat amb el que es disposa en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques. La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.

La superació de la dita quantitat, en la dita prova, en els municipis de la Comunitat Valenciana, homologada per l'IVASPE, tindrà una validesa d'un any des de la seua realització i eximirà durant aquest període l'aspirant de tornar a realitzar-la.

El tribunal podrà declarar l'exempció de la realització d'aquesta prova als aspirants que ho sol·liciten per haver-la realitzada i superada d'acord amb l'Ordre de 23 de novembre de 2005, per a places de la mateixa escala i categoria, i acrediten la dita documentació amb anterioritat a la realització de la prova, prenent-se en consideració les sol·licituds presentades fins a l'últim dia hàbil anterior a la data de celebració de la prova.

La justificació i acreditació de l'homologació de la prova psicotècnica per l'IVASPE, així com de la data de la seua realització, correspon exclusivament als aspirants que pretenguen fer valer aquesta exempció. Si el tribunal considerara que les circumstàncies descrites no estan suficientment acreditades o se suscitaren dubtes sobre la seua homologació, el tribunal podrà acordar que l'aspirant o els aspirants que es trobaren en aquesta situació realitzen aquest exercici.

Tots els aspirants convocats hauran de presentar-se el dia de la celebració de la prova als efectes de conéixer la resolució del tribunal respecte dels exempts a aquesta prova.

La no-presentació implicarà decaure en el dret a continuar en el present procés selectiu.



Tercer exercici: proves aptitud física (obligatori i eliminatori).

Consistirà a superar les següents proves d'aptitud física, de realització obligatòria totes elles, que posen de manifest la capacitat per al desenvolupament del lloc de treball, amb un contingut i marques mínimes que seran, almenys, les següents:

– Escalada de corda amb presa de peus: homes, 4 metres; dones, 3 metres.

– Salt de longitud amb carrera: homes, 4 metres; dones, 3,80 metres.



– Carrera de resistència en 1.000 metres: homes, 4 minuts; dones, 4 minuts 10 segons.

– Salt d'altura: homes, 1,10 metres; dones, 1 metre.

– Carrera de velocitat en 60 metres: homes, 10 segons; dones, 12 segons.

– Natació, 50 metres: homes, 57 segons; dones: 1 minut.

La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de salt es realitzarà amidant la distància efectiva.

La corporació declina tota responsabilitat que es derive dels accidents que es pogueren produir com a conseqüència d'aquest exercici.



La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim quatre de les proves per a ser qualificat com a apte.



Quart exercici: qüestionari (obligatori i eliminatori).

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari d'un mínim de 50 preguntes i màxim 75 preguntes, amb quatre respostes alternatives una d'elles certa, en un tems màxim d'1 hora i 30 minuts, a determinar pel tribunal, sobre els temes esmentats en els grups I a IV, ambdós inclosos, del temari que s'indica per a la categoria d'agent de policia, en l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions públiques, de desplegament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana.

El tribunal podrà incloure una relació de preguntes amb caràcter supletori, que només seran corregides i computaran en el resultat final en cas de quedar sense efecte alguna de les preguntes que conformen el test, passant a substituir per l'ordre numèric de transcripció la pregunta o les preguntes que hagen resultat excloses.

Les respostes errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, per tant, per cada tres respostes errònies es descomptarà una correcta.



La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, sent eliminats els aspirants que no arriben a una puntuació mínima de 5 punts.





Cinqué exercici: desenvolupament del temari (obligatori i eliminatori).

Consistent a desenvolupar per escrit durant un temps màxim d'1 hora i 45 minuts i mínim d'1 hora i quart, dos temes elegits per l'aspirant de quatre extrets per sorteig pel tribunal, dels grups I a IV, ambdós inclosos, que composen el temari establit per a la categoria d'agent de policia segons la normativa més amunt esmentada. Els dits temes seran llegits en sessió pública davant el tribunal, que podrà formular les preguntes o els aclariments que sobre aquests jutge oportuns. Es valorarà la claredat d'idees i el coneixement sobre els temes exposats.



La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts i per a superar l'exercici s'haurà d'obtenir un mínim de 5 punts.



Sisé exercici: temes locals (obligatori i eliminatori).

Consistirà en la realització d'un qüestionari de 25 preguntes sobre els temes del grup cinqué del temari, amb quatre respostes alternatives (sent només una d'aquestes correcta), en un temps màxim d'1 hora, i penalitzant-se les respostes errònies amb l'equivalent a un terç del valor de cada resposta correcta.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 5 punts.

Seté exercici: coneixement del valencià (obligatori i eliminatori).



Consistirà a traduir del valencià al castellà i viceversa un text proposat pel tribunal, en un temps màxim de 30 minuts.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts, a raó de 2 punts com a màxim per cada una de les traduccions.



Huité exercici: reconeixement mèdic (obligatori i eliminatori).



Consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques que s'expressa en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per la selecció de les policies locals de la Comunitat Valenciana per a reconeixement mèdic, publicades en el DOCV número 5148, de 2 de desembre de 2005.



La superació d'aquesta prova realitzada d'acord amb l'Ordre de 23 de novembre de 2005 esmentada, homologada expressament per l'IVASPE, tindrà una validesa d'un any des de la seua realització quedant exempts de realitzar-la aquells que, en el dit període, l'hagen superada, sempre que no es produïsquen malalties o dolències que, a judici del tribunal mèdic, justifiquen la necessitat de tornar a realitzar-la. L'exempció haurà de ser declarada pel tribunal qualificador, després de l'acreditació documental suficient, amb anterioritat a la realització de la prova. La relació d'aspirants exempts de realitzar el reconeixement mèdic es farà pública al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. La càrrega de la prova de l'homologació del reconeixement mèdic, així com de la data de la seua realització, correspon exclusivament als aspirants que pretenguen fer valer aquesta exempció. Si el tribunal considerara que se suscitaren dubtes sobre la seua homologació o les circumstàncies descrites podrà acordar que l'aspirant o els aspirants que es trobaren en aquesta situació realitzen aquest exercici.



9. Relació d'aprovats i borsa de treball

Finalitzades les proves selectives, el tribunal farà públiques en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament la relació d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació final obtinguda, en nombre no superior al de places convocades, tenint en compte la qualificació de tots els exercicis.



En el supòsit d'empat en les qualificacions finals, el tribunal el dirimirà atenent els següents criteris d'aplicació successiva en cas de persistir l'empat:

– La major puntuació obtinguda en el quart exercici.

– La major puntuació obtinguda en el cinqué exercici.

– La major puntuació obtinguda en el sisé exercici.

La relació d'aprovats començarà per odre decreixent, per l'aspirant que haja obtingut la puntuació total més alta, i acabarà, si és procedent, quan el nombre d'inclosos en la relació coincidisca amb el nombre de places convocades. És a dir, que es consideraran aprovats, entre els aspirants que han superat les proves, aquells que hagen obtingut major puntuació, en nombre no superior al de vacants convocades.



Així mateix, a l'efecte de constituir una borsa de treball per cobrir possibles necessitats temporals, l'Ajuntament haurà d'indicar els aspirants no seleccionats que hagueren aprovat com a mínim fins al quart exercici inclusivament, per ordre de puntuació.

La vigència d'aquesta borsa s'estendrà fins a la constitució d'una de nova.

El tribunal formularà proposta a la corporació dels aspirants que, havent superat el procés selectiu, i després de la presentació prèvia de la documentació exigida per les bases de la convocatòria, hagen d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat Pública, per seguir un curs de formació teoricopràctic de caràcter selectiu.



Quan algun o alguns dels aspirants aprovats renunciaren a continuar el procés de selecció, o siguen exclosos d'aquest per no tenir algun dels requisits exigits, no presentar la documentació o per falsedat d'aquesta, o per no superar el curs selectiu, s'anul·laran les actuacions respecte d'aquests i el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos el mateix nombre que el d'exclosos per les anteriors causes, els qui s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions que les assenyalades en l'article 9 del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, sense perjudici de la responsabilitat en què, si és el cas, pogueren haver incorregut.



10. Presentació de documents

En el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació en el tauler d'edictes d'aquesta corporació de la relació d'aprovats a què es refereix l'apartat anterior, els aspirants aprovats que hi figuren hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en aquestes bases.

Si dins del termini indicat, i llevat de cas de força major, no es presentara l'anterior documentació, no podrà ser nomenat funcionari, i s'invalidarà l'actuació respecte d'aquest, i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si és el cas.

En el supòsit que l'aspirant siga exclòs per no presentar la documentació requerida, o per falsedat d'aquesta, el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos del mateix nombre que d'exclosos per les causes anteriors, sempre que hagen superat les proves selectives.



Els qui tingueren la condició de funcionaris de carrera en qualsevol administració pública estaran exempts de justificar documentalment les condicions i la resta de requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament, per la qual cosa hauran de presentar únicament certificació de l'organisme del qual depengueren per acreditar la seua condició i la resta de circumstàncies que consten en el seu expedient personal. Això no obstant, si en les bases s'exigeixen condicions o requisits que no consten en el seu expedient personal, s'haurà d'acreditar en la forma abans indicada.



11. Curs selectiu

El tribunal formularà proposta al president de la corporació dels aspirants que, havent superat la fase d'oposició, després de la presentació prèvia de la documentació exigida en aquestes bases, hagen de superar en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències un curs de caràcter selectiu, de contingut teòric i pràctic, d'acord amb el que es preveu en el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià.



El curs selectiu constarà de dues fases: una, de formació i selecció en l'IVASPE; l'altra, de pràctiques, que es realitzaran al municipi de Xeresa, amb una duració de dos mesos.

Els aspirants proposats s'incorporaran a l'IVASPE per realitzar el primer curs que es convoque. La seua qualificació correspondrà a l'IVASPE. En cada convocatòria, els aspirants que no superaren el curs de selecció i formació podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no superaren aquest segon curs, quedaran definitivament decaiguts en el seu dret a participar en el procés de selecció instat.

Els qui no pogueren realitzar el curs selectiu per compliment del servei militar, prestació social substitutòria, o qualsevol causa de força major, degudament justificada i apreciada per l'administració, l'efectuaran, si no persisteixen aquestes circumstàncies, en la convocatòria immediatament posterior.

Aquells aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala de la policia local en els municipis de la Comunitat Valenciana quedaran exempts de realitzar-lo, per mitjà de resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta de la direcció de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest o no s'haguera alterat substancialment el seu contingut.

La qualificació del curs, tant del període teoricopràctic com de les pràctiques, correspondrà a l'IVASPE, i la seua valoració es realitzarà d'acord amb criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els següents punts: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitats, dedicació, actituds davant el professorat i la resta d'alumnes, i tots aquells aspectes de l'actuació de l'aspirant que siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes al lloc.

Durant la realització del curs teoricopràctic els aspirants seran nomenats funcionaris en pràctiques de les respectives corporacions locals, amb els drets inherents a aquesta situació i percebent, en tot cas, les retribucions íntegres del lloc al qual aspiren.

12. Nomenament

Superades les proves de selecció i el curs teoricopràctic que constarà de dues fases, segons del punt anterior: una de formació i selecció i l'altra de pràctiques, i després de la presentació prèvia de la documentació exigida, els aspirants aprovats seran nomenats funcionaris de carrera, per la qual cosa hauran de prendre possessió en el càrrec en el termini màxim de 30 dies a comptar del següent a aquell en què els siga notificat el nomenament. Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de 15 dies, comptats des de la comunicació de l'IVASPE.



13. Impugnacions, vinculació, modificació i publicació de les bases



El tribunal podrà resoldre els dubtes que es presenten, interpretar aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu. En tot allò no previst en les presents bases, de conformitat amb el que es preveu en l'article 52 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, serà de l'aplicació la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1999, de 9 d'abril, de policies locals i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana; el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i els criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana, i les ordres de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per les quals s'estableixen uns criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en proves psicotècniques i aprovació del barem general d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de places en els cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana, per torn de mobilitat, publicades en el DOCV número 5148 de 2 de desembre de 2005.



Contra les bases, l'acord aprovatori de les quals és definitiu en via administrativa, els interessats legitimats podran interposar un dels següents recursos:

– Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que dictà l'acte recorregut en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de la Província de València. Si transcorre un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que haja sigut resolt expressament, podrà entendre's que ha sigut desestimat i interposar recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València o del domicili del recurrent, en el termini de sis mesos.



– Recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València o el del domicili de recurrent, dins del termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de la Província de València.



Contra tots els actes administratius definitius que es deriven de les bases, podran els interessats interposar els pertinents recursos en els casos i en la forma establida en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la Llei 9/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Si es presenta al·legació, suggeriment, reclamació o petició de revisió per escrit sobre la puntuació atorgada pel tribunal o una altra circumstància relativa al desenvolupament de les proves durant els tres dies hàbils següents a l'exposició pública de les puntuacions de cada prova o exercici, serà el tribunal qui decidirà sobre aquestes en la següent sessió, i ho consignarà en la corresponent acta, tot allò sense perjudici del que s'estableix en els paràgrafs anteriors respecte a la interposició de recursos. L'esmentat termini de tres dies no operarà quan els aspirants reduïsquen aquest termini per a la realització d'exercicis.



Les bases i normes vinculen l'administració, els tribunals de selecció de les distintes convocatòries i els qui hi participen.

En qualsevol moment, sempre abans de la convocatòria de cada plaça, l'Alcaldia podrà modificar o deixar sense efecte les bases per mitjà de l'adopció de la corresponent resolució, que serà publicada de forma oportuna.

En la resta supòsits, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovadors de les convocatòries, s'atendrà a tot allò que preveuen els articles 106 a 110 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València i el seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, anunciant-se la convocatòria per mitjà d'extracte en el Boletín Oficial del Estado.



14. Publicació

Aquestes bases de la convocatòria per a la provisió de places vacants es publicaran en el BOPV i en el DOCV i el seu extracte en el BOE, i es comunicarà el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.





ANNEX



El grup cinqué de temes sobre l'entorn sociolocal del municipi de Xeresa és el següent:

Tema 41. Història del municipi de Xeresa. Infraestructura i oferta de serveis culturals i esportius. Festes a Xeresa.

Tema 42. Xeresa: terme municipal, població, economia, territori, llista de carrers i límits amb municipis veïns.

Tema 43. Ordenances de Xeresa.



Xeresa, 20 d'octubre de 2016.– L'alcalde president: Tomás Ferrandis Moscardó.

Mapa web