Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 de novembre de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7938 de 16.12.2016
Número identificador:  2016/9520
Referència Base de Dades:  009440/2016
 



RESOLUCIÓ de 25 de novembre de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica (grup A, subgrup A1). Referència A03/16. [2016/9520]

D'acord amb el que disposen els articles 183 i 184 de l'Estatut d'aquesta universitat, aprovat per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 9 de febrer), i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal d'administració i serveis, aquesta universitat, en ús de les competències que té atribuïdes en l'article 2.2 e) de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, com també en l'Estatut d'aquesta universitat, i segons el que disposa l'article 21.2 j) de la Llei 36/2014, de 26 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2015, acorda convocar proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica de la Universitat d'Alacant (grup A, subgrup A1). La plaça forma part de l'oferta d'ocupació publicada en el DOGV amb data de 22 de juliol de 2016 que ha sigut informada a la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. La convocatòria ha sigut autoritzada per resolució de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència amb data de 18 de juliol de 2016.





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a cobrir una plaça de l'oferta d'ocupació de la Universitat d'Alacant de l'any 2016, del grup A, subgrup A1, escala tècnica (referència A03/16), pel sistema general d'accés lliure, per a ocupar llocs d'administració especial, sector estadística, en la Unitat Tècnica de Qualitat.

D'acord amb el que preveu l'acord del Consell de Govern de la Universitat d'Alacant del 17 de desembre de 2013, pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que no hi ha infrarepresentació de cap dels gèneres en l'escala tècnica, administració especial, sector estadística.



1.2. A aquesta convocatòria seran aplicables la Llei Orgànica 6/2001, d'Universitats; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant (DOGV 9 de febrer) i altra normativa d'aplicació general.



1.3. El procediment de selecció dels/de les aspirants serà el de concurs oposició. L'oposició estarà formada pels exercicis següents:



Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en un qüestionari amb 4 respostes alternatives en cada pregunta de les quals només una serà la correcta, en què es contestaran preguntes relacionades amb la totalitat del temari i que contindrà com a màxim un 20 % del total de les preguntes que fan referència a la part i de l'annex I. Constarà com a màxim de 125 preguntes i la durada no podrà superar els 90 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada erròniament tindrà una penalització d'un terç sobre les correctes i les respostes en blanc no puntuaran.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que serà com a mínim de 5 punts.

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en un exercici de preguntes concretes de resposta curta, relacionades amb la part II de l'annex I. La durada no serà superior a 2 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Tercer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la resolució de supòsits pràctics relacionats amb el temari que recull la part II de l'annex I. El tribunal proporcionarà el material, els mitjans i les instruccions que considere adequats per a dur a terme aquest exercici.



La durada de l'exercici no serà superior a 3 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Aquest exercici inclou una presentació oral davant el tribunal, que podrà formular les preguntes que, relacionat amb l'exercici pràctic, considere convenients.

Per a superar aquest exercici serà necessari aconseguir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Quart exercici. De caràcter obligatori i no eliminatori, consistirà en dues fases:

Primera fase. Realització d'una prova de traducció d'idioma anglès, francès o alemany, a elecció de l'aspirant, sense l'ajuda de diccionari. El text estarà relacionat amb l'especificitat del lloc que s'ha d'ocupar. Es valorarà de 0 a 2 punts.

Segona fase. Exercici de coneixements de valencià. Consistirà en una prova de traducció del valencià al castellà, sense l'ajuda de diccionari. Es valorarà de 0 a 4 punts.

1.4. Fase de concurs. Es valoraran els mèrits acreditats pels/per les aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Només podran ser considerats els mèrits obtinguts fins a la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds d'admissió a les proves selectives d'aquesta convocatòria.

El concurs, que no tindrà caràcter eliminatori, farà referència a aptituds, coneixements i experiència dels/de les candidats/es d'acord amb el barem següent:

Titulació: 1 punt per estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició del títol de llicenciatura o grau en Estadística o titulació equivalent.

Experiència: Fins a un màxim de 10 punts, a raó de 0,16 per cada mes complet de servei en llocs amb funcions afins en qualsevol administració pública o universitat pública.

1.5. La qualificació que resulte de la totalitat dels exercicis estarà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en cadascun.



Amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris, passen a la fase de concurs, i els cita perquè en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les qualificacions presenten instància amb la relació de mèrits que cal valorar previstos en la base 1.4 i la documentació acreditativa d'aquests mitjançant còpia simple si es tracta de documentació expedida per la Universitat d'Alacant o de còpies autenticades notarialment o administrativament a través de l'acarament si es tracta de documentació expedida per organisme diferent d'aquesta universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant o de qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE 2 d'octubre).



No es valoraran els mèrits que no es troben suficientment acreditats i no serà admesa documentació presentada fora de termini.



1.6. Una vegada acabat el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html la llista provisional de valoracions de la fase de concurs i concedirà un termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i les esmenes que estimen pertinents sobre la baremació.

1.7. Una vegada resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dictarà resolució i fixarà la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per al nomenament com a personal funcionari de carrera.

Per a elaborar aquesta relació se sumaran les qualificacions obtingudes per cada aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació, s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i s'interromprà la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el nombre de places convocades, sense que en cap cas puga haver-hi un nombre superior al de places convocades.

No obstant això, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'un nombre igual d'aspirants que el de vacants convocades, quan hi haja renúncies o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció la relació complementària d'aspirants aprovats que seguisquen les persones proposades per a un possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

En cas d'empat, l'ordre serà establit segons la major puntuació obtinguda per cada aspirant en el tercer exercici; en segon lloc, si es manté l'empat, s'atendrà la major puntuació en el segon exercici; en tercer lloc, si continua l'empat, s'atendrà la major puntuació en el primer exercici. Si persistira aquest empat, s'atendrà la major puntuació en la fase de concurs. En última instància, l'ordre d'aspirants s'establirà mitjançant sorteig públic.

En el cas que en la base 1.1 es fera constar infrarepresentació d'algun dels gèneres, per a dirimir els empats s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre)



En el cas que el nombre d'aspirants aprovats fóra inferior al de places convocades, les sobrants seran declarades desertes.



2. Requisits dels/de les candidats/es

2.1. Per a ser admès/esa en la realització de les proves selectives, els/les aspirants hauran de reunir els requisits següents:

2.1.1 Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels estats membre de la Unió Europea o estar inclòs en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals aprovats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes establits en l'apartat 1 de l'article 54 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. També podran participar-hi el/la cònjuge dels/de les espanyols/es i dels/de les nacionals d'altres estats membre de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats/des de dret, i els/les seus/es descendents, i els del/de la cònjuge sempre que no estiguen separats/des de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

2.1.2 Tenir complits els setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.1.3 Estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició del títol de llicenciatura, enginyeria, arquitectura, grau o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.4 Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



2.1.5 No haver sigut separat/da, o haver sigut revocat el nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies de l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no estar inhabilitat/da per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/da disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les de la categoria professional a la qual es pretén accedir. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no estar en inhabilitació o en situació equivalent ni haver sigut sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1 hauran de complir-se el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran de fer-ho constar mitjançant la instància que hi ha disponible en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en l'oficina principal del Registre General de la Universitat (edifici de Rectorat i Serveis Generals), i que apareix com a annex V d'aquesta convocatòria.



3.2. La presentació de sol·licituds es farà en l'oficina principal del Registre General de la Universitat o en les oficines auxiliars, situades en les secretaries de centre i en la Seu d'Alacant, en el termini de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, on apareixerà la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Es podran emprar les vies establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (que es manté en vigor en aplicació de l'últim paràgraf del punt 2 de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre). La sol·licitud que es presente a través de les oficines de Correus haurà d'anar en sobre obert perquè el personal de Correus puga estampar-hi el segell amb la data de presentació abans de la certificació. Si no es fera d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre general d'aquesta universitat.



En el sobre s'haurà d'indicar l'adreça següent: Universitat d'Alacant, Servei de Selecció i Formació, ctra. de Sant Vicent del Raspeig, s/n, 03690, Sant Vicent del Raspeig.

3.2.1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de:

a) Fotocòpia del DNI. Els qui no tinguen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar-hi hauran de presentar fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a costa de o estar a càrrec del/de la nacional d'un altre Estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar una declaració que deixe constància que no s'ha produït una separació de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a costa seu o està a càrrec seu.

b) Comprovant bancari de l'abonament dels drets d'examen, establits en 24,76 €. S'hi ha de fer constar el nom, els cognoms i la referència de la convocatòria (A03/16). Els drets d'examen seran ingressats en el compte 0081-3191-41-0001027704 (IBAN: ES97) del Banc Sabadell.



3.2.2. D'acord amb el que estableix l'article 35.1 del Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts/es del pagament de la taxa establida en el paràgraf anterior els/les aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a beneficiar-se d'aquesta exempció s'haurà d'adjuntar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

3.2.3 Estaran exemptes del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1 b) les persones que apareixen com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes abans de la data de la convocatòria. Per al benefici de l'exempció serà requisit que no hagen rebutjat, en el termini referit, oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, manquen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació de la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, caldrà sol·licitar-la en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, s'acreditarà amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Els dos documents hauran de ser adjuntats inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives (article 17 de la Llei 50/1998).

3.2.4 D'acord amb el que estableixen els articles 35.2, 35.3, 35.5 i 35.6 del Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts/es del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1 b) els/les membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial i tindran una bonificació del 50 % els/les membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general. Per al benefici de l'exempció s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite l'esmentada condició.

3.2.5 També estaran exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen, d'acord amb el que estableix l'article 35.7 del Decret legislatiu 1/2005, les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.3. En cap cas el tràmit de pagament en l'oficina bancària serà substitutiu de l'esmentat tràmit de presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

3.4. El personal aspirant, per a emplenar la sol·licitud, haurà de seguir les instruccions del revers de la instància i tindrà en compte les puntualitzacions següents:

3.4.1 En els tres primers apartats de les dades de la CONVOCATÒRIA correspon indicar:

1. Cos/escala o categoria: tècnica

2. Referència: A03/16

3. Forma d'accés: L

3.4.2 Els/les aspirants amb minusvalideses que desitgen sol·licitar adaptació de temps o mitjans per a la realització dels exercicis hauran d'indicar-ho en la sol·licitud en el requadre número 5. En aquest cas, és requisit acompanyar la instància amb el corresponent certificat acreditatiu del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent a fi de fer efectiva, si escau, l'esmentada petició.



3.4.3 En l'apartat 20. DADES QUE CAL CONSIGNAR SEGONS LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA es farà constar:

En el requadre A), l'idioma a què es refereix la primera fase del quart exercici.

En el requadre B), en quin idioma dels dos oficials de la comunitat autònoma, el valencià o el castellà, desitgen que se'ls proporcionen els textos dels exercicis del procés selectiu. Si no opten per cap dels dos, se'ls proporcionarà en qualsevol dels dos idiomes, a elecció del tribunal.



En el requadre C), les persones que tinguen dret a l'exempció o a la bonificació establida en la base 3.2, el tipus d'exempció que li correspon (3.2.2, 3.2.3, 3.2.4 o 3.2.5).

3.5. Els mers errors de fet que pogueren col·legir-se de la sol·licitud com a tals podran ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

3.6. Les dades de caràcter personal aportades pel personal aspirant quedaran incloses en el fitxer automatitzat de personal d'aquesta universitat, que es compromet a no fer-ne un ús diferent del que recull la resolució de la Universitat d'Alacant de 17 de desembre de 2002, per la qual es regulen els fitxers automatitzats de dades de caràcter personal (DOGV 15.01.2003).

La Universitat d'Alacant informa també sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició que preveu l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades, que han de ser exercits, per escrit, davant el gerent d'aquesta universitat.



4. Admissió d'aspirants

4.1. Una vegada acabat el termini de presentació d'instàncies, el gerent de la Universitat d'Alacant dictarà resolució, que serà publicada en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.



4.2. Els/les aspirants exclosos/es disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a poder esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió.

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena dins del termini, els/les aspirants comprovaran no solament que apareixen en la relació provisional d'aspirants admesos/es i exclosos/es, sinó que, a més, els seus noms i DNI consten correctament en l'esmentada relació.

4.3. Una vegada acabat aquest termini, serà publicada una resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, serà indicat el lloc, la data i l'hora de començament del primer exercici amb una antelació mínima de 15 dies hàbils. Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4.4. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones no té la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb l'audiència prèvia de la persona interessada haurà de proposar la seua exclusió al rector de la Universitat, i li comunicarà també les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives a l'efecte procedent.

Contra l'exclusió de l'aspirant podrà interposar-se recurs d'alçada davant la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.



5. Tribunals

5.1. Els/les membres del tribunal i els/les assessors/es s'ajustaran en el règim i funcionament a allò que estableix l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en l'esmentada llei i allò que preveu l'article 8 del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern valencià, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei de funció pública valenciana.



Els/les membres del tribunal hauran de reunir, a més, els requisits previstos en l'article 57 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

5.2. Amb la convocatòria prèvia del/de la president/a, es constituirà el tribunal, que requerirà l'assistència del/de la president/a i secretari/ària i la de la meitat, almenys, dels/de les membres titulars o suplents.



5.3. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que sorgisquen pel que fa a l'aplicació d'aquestes normes, com també el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.4. El tribunal podrà incorporar als treballs assessors/es especialistes per a les proves corresponents dels exercicis que estimen pertinents i aquests es limitaran a prestar col·laboració en les seues especialitats tècniques. La designació haurà de ser comunicada al rector de la Universitat i fer-la pública.

5.5. El tribunal qualificador adoptarà les mesures precises en els casos en què resulte necessari, de manera que les persones amb minusvalideses tinguen similars condicions per a la realització dels exercicis que la resta de les altres persones que hi participen. En aquest sentit s'establiran per a les persones amb minusvalideses que ho sol·liciten les adaptacions possibles en temps i mitjans per a la realització. Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tinguera dubtes quant a la capacitat d'un/a aspirant per a l'acompliment de les activitats habitualment desenvolupades pel personal funcionari de l'escala a què es refereixen aquestes proves, podrà recaptar el corresponent dictamen dels òrgans competents de la comunitat autònoma que corresponga, en aquest cas, podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió de les proves fins a la recepció del dictamen.

5.6. El tribunal qualificador de les proves adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses les persones en els fulls d'examen de les quals apareguen noms, trets, marques o signes que permeten conèixer-ne la identitat.

5.7. El tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes.

5.8. A l'efecte de comunicació i altres incidències, el tribunal tindrà la seu en el Servei de Selecció i Formació de la Universitat, campus de Sant Vicent, telèfon 965 90 39 39.

5.9. Els/les membres del tribunal percebran les gratificacions per assistències fixades en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 17.02.1997).

5.10 El tribunal, titular i suplent, el nomenament del qual serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, estarà format pel/per la president/a, el/la secretari/ària i 3 vocals.

6. Desenvolupament dels exercicis

6.1. Els exercicis tindran lloc en les dependències de la Universitat d'Alacant, campus de Sant Vicent. El primer exercici es farà en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució a què fa referència la base 4.3.



6.2. Els/les aspirants seran convocats/des per a cada exercici en una única crida. Seran excloses de l'oposició les persones que no hi compareguen i decauran en el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència, encara que siga per causes justificades.

6.3. En cada exercici, el personal aspirant de nacionalitat espanyola haurà d'acreditar la identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, el passaport o el permís de conduir. Els/les aspirants la nacionalitat dels/de les quals no siga l'espanyola hauran d'acreditar la identitat mitjançant el document original que en el país del qual és nacional se li expedisca a aquest efecte. L'incompliment d'aquest requisit determinarà l'exclusió de les proves. En cap cas seran vàlides les còpies o fotocòpies d'aquests documents.

6.4. En qualsevol moment els/les aspirants podran ser requerits/des pels membres del tribunal amb la finalitat d'acreditar-ne la identitat.



6.5. El personal aspirant haurà de seguir en tot moment les instruccions dels/de les membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

6.6. Després de la realització de cadascuna de les proves, el tribunal farà pública en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html la llista d'aspirants que les hagen superades.

6.7. La publicació dels successius anuncis de realització del segon i restants exercicis la farà el tribunal en la pàgina web https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació a l'establida per a la iniciació d'aquests. Quan es tracte del mateix exercici l'anunci de realització es farà, almenys, amb dotze hores d'antelació.





7. Llista d'aspirants aprovats

Una vegada acabat el procés selectiu, el tribunal remetrà al gerent per a la publicació mitjançant resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats/des per al nomenament com a personal funcionari de carrera, per ordre de puntuació aconseguida, confeccionada segons allò que preveu la base 1.7 d'aquesta convocatòria, que en cap circumstància podrà ser superior a la de places convocades.





8. Presentació de documents i nomenament de personal funcionari



8.1. En el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes definitives, els/les opositors/es hauran de presentar en el Registre General de la Universitat els documents següents:



a) Fotocòpia del DNI, o certificació de naixement expedida per l'organisme oficial corresponent. Per al personal aspirant que no tinga la nacionalitat espanyola, fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a costa de o estar a càrrec del/de la nacional d'un altre estat amb què tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa que no hi ha una separació de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a costa de o està a càrrec seu.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver fet tots els estudis per a l'obtenció d'aquest, i haver abonat els drets per a l'expedició del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger caldrà presentar, a més del títol, la credencial que n'acredite l'homologació.



c) Declaració de no haver sigut separat/da, o haver sigut revocat el nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies de l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no estar inhabilitat/da per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/da disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les de la categoria professional a la qual es pretén accedir, segons el model que apareix com a annex II. Els/les aspirants la nacionalitat dels/de les quals no siga l'espanyola hauran de fer, a més, declaració de no estar inhabilitats/des o en situació equivalent ni haver sigut sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública, segons el model que apareix com a annex III d'aquesta convocatòria.



d) Certificat mèdic que acredite tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions. A aquest efecte, els reconeixements es faran a través del servei mèdic del Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.

e) Les persones aprovades que tinguen alguna discapacitat hauran de presentar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite eixa condició, com també la capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents.

f) L'acreditació dels coneixements de valencià que estableix l'article 53.2 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es farà a través de la declaració que apareix com a annex IV d'aquesta convocatòria, acompanyada, si escau, d'algun dels documents que s'hi especifiquen. Qui no estiga en possessió d'algun d'aquests documents quedarà compromès/esa a fer-ho en el termini de dos anys, o a la realització dels cursos que amb aquest objectiu organitzen els organismes oficials competents també recollit en l'annex de referència.



g) Acreditació de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no recollit en els apartats anteriors.

8.2. Qui tinga la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral de plantilla estarà exempt/a de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja provats per a obtenir l'anterior nomenament, però haurà de presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenga per a acreditar aquesta condició, amb expressió del nombre i import del trienni i de la data del compliment.



8.3. Qui dins del termini fixat i excepte els casos de força major no presente la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïsca que manca d'algun dels requisits assenyalats en la base 2.1, no podrà ser nomenat/da personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què haja incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. La plaça no ocupada per l'aspirant que incórrega en els supòsits detallats en aquesta base quedarà vacant.

8.4. El/la president/a del tribunal enviarà còpia certificada de la relació definitiva d'aspirants aprovats/des al rector de la Universitat i en proposarà el nomenament com a personal funcionari de carrera. Per resolució d'aquest òrgan es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

8.5. La presa de possessió dels/de les aspirants aprovats/des tindrà lloc en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



9. Borsa de treball

La borsa de treball es formarà, com estableix l'article 3 del Reglament de confecció de borses de treball de la Universitat d'Alacant, amb el personal aspirant que haja superat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat que s'obtinga del total de la puntuació obtinguda, incloent-hi la fase de concurs en el cas d'aquells/es que hi arriben, i amb preferència d'aquells/es que hagen aprovat un major nombre d'exercicis.

En cas d'empat en la puntuació global, i amb un nombre idèntic d'exercicis superats, l'ordre serà establit alfabèticament començant per la lletra que determine la resolució de la Conselleria de Justícia, Administracions Públiques, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció del personal aspirant a totes les proves selectives del conjunt de les administracions públiques valencianes i que s'haja aplicat al procés selectiu del qual es derive la borsa.

Si, malgrat tot, continuara l'empat es resoldrà mitjançant sorteig.

En el cas que en la base 1.1 es fera constar infrarepresentació d'algun dels gèneres, per a dirimir els empats s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre)





10. Notificacions al personal aspirant

A l'efecte de notificació, i d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en aquestes bases, com també la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, es realitzaran en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html



En aquesta mateixa pàgina hi ha la resta d'informació general que fa referència a la convocatòria.



11. Norma final

Contra aquesta resolució i els actes administratius que se'n deriven que esgoten la via administrativa pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; l'article 6.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució davant el rector, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.



Davant les actuacions del tribunal podrà interposar-se un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015 en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació o notificació. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



Alacant, 25 de novembre de 2016.– El gerent: Rafael Pla Penalva.







ANNEX I

Temari



PART I

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Títol preliminar i títol i (Dels drets i deures fonamentals).

Tema 2: L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Títol i (La Comunitat Valenciana) i títol III (La Generalitat).

Tema 3: Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià. Títol preliminar (Principis generals), títol primer (De l'ús del valencià) i títol quart (De l'actuació dels poders públics).



Tema 4: Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats. Títols preliminar (De les funcions i autonomia de les universitats), i (De la naturalesa, creació, reconeixement i règim jurídic de les universitats) i IV (coordinació, cooperació i col·laboració universitària).



Tema 5: Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant. Títol preliminar (Naturalesa, principis i finalitats), títol i (De l'estructura de la Universitat d'Alacant), títol II (Del govern i representació de la universitat), títol III (De les activitats de la universitat), títol IV (De la comunitat universitària) i títol V (Del règim econòmic i financer).



Tema 6: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol preliminar (Disposicions generals), títol i (Dels interessats en el procediment), títol II (De l'activitat de les administracions públiques), títol III (Dels actes administratius), títol IV (De les disposicions sobre el procediment administratiu comú) i títol V (De la revisió dels actes en via administrativa).



Tema 7: Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Títol preliminar (Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic) i títol III (Relacions interadministratives).

Tema 8: Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Títol i (Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei), títol III (Personal al servei de les administracions públiques), capítol II (Ordenació dels llocs de treball) del títol IV, títol V (Naixement i extinció de la relació de servei) i títol VI (Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic).



Tema 9: Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

Tema 10: Normativa que regula la jornada de treball, horaris, permisos, llicències i vacances del PAS de la Universitat d'Alacant.

Tema 11: Incompatibilitats: la Llei 53/1984, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 12: Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Títol preliminar (Objecte i àmbit de la llei), títol i (El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació); capítol i (Principis generals); articles 23, 24 i 25 del capítol II (Acció administrativa per a la igualtat) del títol II; capítol i (Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral), capítol II (Igualtat i conciliació); capítol III (Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat) del títol IV; capítol i (Criteris d'actuació de les administracions públiques) del títol V.





PART II



Tema 13: Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol.

Tema 14: L'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA): naturalesa, estructura i funcionament.

Tema 15: Les agències autonòmiques d'avaluació de la qualitat, amb una especial referència a l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).

Tema 16: Programa de renovació de l'acreditació d'AVAP: dimensions i criteris per a l'avaluació.

Tema 17: Programa d'avaluació docent del professorat (DOCENTIA) conjunt d'ANECA/AVAP, sistemes d'avaluació utilitzats.



Tema 18: Concepte d'estadística. Les unitats estadístiques. Variables qualitatives i quantitatives. Variables discretes i contínues.

Tema 19: Resums numèrics i gràfics. Distribucions unidimensionals de freqüències. Gràfics per a variables discretes i contínues.



Tema 20: Mesures de síntesi d'una distribució de freqüències. Mesures de posició. Mitjanes. Càlcul i propietats. Aplicacions.

Tema 21: Mesures de posició robustes: mitjana, moda i quantils. Càlcul i propietats. Aplicacions.

Tema 22: Mesures de dispersió absolutes i relatives. Càlcul i propietats. Aplicacions.

Tema 23: Mesures de forma. Càlcul de la simetria i la curtosi.

Tema 24: Mesures de concentració. Corba de Lorenz. Índex de Gini.



Tema 25: Distribucions estadístiques bidimensionals. Taula de doble entrada. Representacions gràfiques.

Tema 26: Distribucions marginals i condicionades. Independència i associació de variables.

Tema 27: Ajustament pel mètode de mínims quadrats. Variància residual. Interpretació.

Tema 28: Recta de regressió. Coeficients de correlació lineal i càlcul d'aquesta. Posicions de les rectes de regressió segons el valor del coeficient de correlació.

Tema 29: Sèries temporals. Components d'una sèrie temporal. Model additiu i multiplicatiu. Mètodes per a la determinació de la tendència.

Tema 30: Anàlisi de sèrie temporals. Mètodes elementals per a la determinació de les variacions estacionals i els moviments cíclics.



Tema 31: Nombres índexs. Els índexs simples. Propietats dels índexs simples.

Tema 32: Nombres índexs. Els índexs complexos. Propietats dels índexs complexos. Índexs de Laspeyres i Paasche.

Tema 33: Índex de Preus al Consum (IPC). Característiques. Aplicacions.

Tema 34: Introducció a la inferència. Població i mostra. Tipus de mostreig.

Tema 35: Estimació per intervals. Conceptes bàsics. Exemples d'intervals en problemes normals.

Tema 36: Contrast d'hipòtesis. Contrast de significació. Nivell crític d'un contrast. Exemples de contrastos.

Tema 37: Contrast d'ajustament. Prova X2 de Pearson. Aplicacions. Prova de Kolmogórov-Smirnov.

Tema 38: Cens i mostra: avantatges i inconvenients. Concepte de mostreig probabilístic: població, marc i mostra. Estimadors sense biaix. Errors de mostreig i aliens al mostreig.

Tema 39: Mostreig aleatori simple en poblacions finites. Estimadors. Errors de mostreig. Intervals de confiança. Grandària de la mostra.



Tema 40: Mostreig estratificat. Concepte i característiques. Afixació de la mostra. Estimadors. Errors de mostreig.

Tema 41: Mostreig no aleatori. Concepte i aplicacions. Tipus i característiques.

Tema 42: Recerques economicosocials mitjançant l'elaboració de tècniques de mostreig. Esquema i descripció per a cada etapa de les enquestes per mostreig.

Tema 43: Anàlisi prèvia de les dades. Dades absents i tractament. Dades atípiques i tractament. Verificació d'hipòtesis inicials davant una anàlisi multivariant.

Tema 44: Tècniques multivariants. Classificació i descripció de les tècniques multivariants. Estructura d'una anàlisi multivariant.

Tema 45: el sistema estadístic espanyol. La Llei de la funció estadística pública. Principis generals. La recollida de dades. Secret estadístic. Difusió de la informació estadística. Infraccions i sancions.

Tema 46: Sistema Integral d'Informació Universitària (SIIU). Objectius. Estructura i tipus d'informació. Catàleg d'indicadors.

Tema 47: Sistema d'Indicadors de les Universitats Valencianes Públiques (SIUVP). Objectius. Estructura i tipus d'informació. Catàleg d'indicadors.

Tema 48: Sistema d'Informació de la Universitat d'Alacant (SIUA). Objectius. Estructura i tipus d'informació.

Tema 49: Indicadors per a l'acreditació, seguiment i reacreditació d'estudis oficials. Tipus d'informació. Catàleg d'indicadors.



Tema 50: Cartes de servei. Concepte i estructura. Normativa de referència. Indicadors de qualitat.

Tema 51: Qualitat. Concepte. Eines estadístiques aplicades al control i la gestió de la qualitat.

Tema 52: Estudis d'inserció laboral elaborats per la Universitat d'Alacant. Característiques dels estudis. Taxes.

Tema 53: Enquesta de Població Activa. Característiques principals. Metodologia. Taxes.

Tema 54: La UA com a element mostral en les estadístiques laborals. Estructura de les enquestes. Obtenció de dades. Fonts d'informació.

Tema 55: Pressupost de la Universitat d'Alacant (UA). Estructura i contingut.

Tema 56: Models de gestió universitària de la UA (I). Models de repartiment del capítol I.

Tema 57: Models de gestió universitària de la UA (II). Models de repartiment del capítol II.

Tema 58: La UA com a element mostral en les estadístiques d'ensenyaments universitaris. Estructura de les enquestes. Obtenció de dades. Fonts d'informació. Problemàtica.

Tema 59: Tractament de la informació amb el full de càlcul Excel. Elaboració i presentació.

Tema 60: Tractament de la informació amb la base de dades Access. Elaboració i presentació.

Tema 61: Tractament de la informació amb SPSS. Elaboració i tractament.

Tema 62: Operacions estadístiques d'INEbase. Ciència i tecnologia: investigació i desenvolupament tecnològic.





ANNEX II

Declaració que ha de presentar tot el personal aspirant aprovat



(Nom i cognoms) ...



amb domicili a



i número de DNI



declara, a l'efecte de ser nomenat/da personal funcionari de l'escala,





que no ha sigut separat/da, ni s'ha revocat el nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni es troba en inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o de les pròpies de l'escala objecte de la convocatòria.

En el cas del personal laboral, declara no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/da disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



..., ... de ... de 20 ...





ANNEX III

Declaració que ha de presentar, a més, tot el personal aspirant aprovat la nacionalitat del qual no siga l'espanyola



(Nom i cognoms) ...



amb domicili a



i amb document d'acreditació de nacionalitat número



declara, a l'efecte de ser nomenat/da personal funcionari de l'escala,





que no es troba inhabilitat/da o en situació equivalent ni es troba sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.





..., ... de ... de 20...





ANNEX IV

Declaració d'acreditació de coneixements de valencià



(Nom i cognoms) ...



amb domicili a



i número de DNI



declara, a l'efecte de ser nomenat/da personal funcionari de l'escala,





que compleix els requisits d'acreditació dels coneixements de valencià i aporta:

Títol de batxillerat o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, i llibre de qualificacions en què apareixen superades les assignatures de valencià.



Títol de l'Escola Oficial d'Idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.



Certificat de nivell Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



que es compromet a acreditar els coneixements de valencià en el termini de dos anys o a fer els cursos que s'organitzen a aquest efecte.



...,... de... de 20...

Mapa web