Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 de novembre de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica d'aquesta universitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7938 de 16.12.2016
Número identificador:  2016/9521
Referència Base de Dades:  009441/2016
 



RESOLUCIÓ de 25 de novembre de 2016, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica d'aquesta universitat (grup A, Subgrup A1). Referència A04/16. [2016/9521]

En compliment del que disposen els articles 183 i 184 de l'Estatut d'aquesta Universitat, aprovat per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del 9 de febrer), i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal d'administració i serveis, aquesta Universitat, en ús de les competències que li atribueixen l'article 2.2 e) de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, així com l'Estatut d'aquesta Universitat, i segons disposa l'article 21.2.j de la Llei 36/2014, de 26 de desembre, de pressupostos generals de l'estat per a l'any 2015, acorda convocar proves selectives per a l'ingrés en l'escala tècnica de la Universitat d'Alacant (grup A, subgrup A1). La plaça forma part de l'Oferta d'Ocupació publicada en el DOGV amb data 22 de juliol de 2016, que ha sigut informada a la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. La convocatòria ha sigut autoritzada per resolució de la de Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència amb data 18 de juliol de 2016.







Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a cobrir una plaça de l'oferta d'ocupació de la Universitat d'Alacant de l'any 2016, del grup A, subgrup A1, escala tècnica (referència A04/16), pel sistema general d'accés lliure, per a ocupar llocs d'administració especial, sector assistència social i sociologia, en la Unitat Tècnica de Qualitat.

De conformitat amb el que preveu l'acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant de 17 de desembre de 2013, pel qual s'aprova el II Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que no hi ha infrarepresentació de cap dels gèneres en l'escala tècnica, administració especial, sector assistència social i sociologia.

1.2. A aquesta convocatòria li seran aplicables la Llei Orgànica 6/2001, d'universitats, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant (DOGV 9 de febrer) i altra normativa d'aplicació general.



1.3. El procediment de selecció de les o els aspirants serà el de concurs oposició. L'oposició estarà formada pels exercicis següents:



Primer exercici: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en un qüestionari amb 4 respostes alternatives en cada pregunta de les quals només una serà la correcta, en què es contestaran preguntes relacionades amb la totalitat del temari i que contindrà com a màxim un 20 % del total de les preguntes referents a la part I de l'annex I. Constarà com a màxim de 125 preguntes i la durada no podrà superar els 90 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada erròniament tindrà una penalització d'un terç sobre les correctes i les contestacions en blanc no puntuaran.

Per a superar aquest exercici caldrà obtenir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Segon exercici: De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en un exercici de preguntes concretes de resposta curta, relacionades amb la part II de l'annex I. La seua durada no podrà ser superior a 2 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Per a superar aquest exercici caldrà obtenir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Tercer exercici: De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en la resolució de supòsits pràctics relacionats amb el temari recollit en la part II de l'annex I. El tribunal proporcionarà el material, mitjans i instruccions que considere adequats per a dur a terme aquest exercici.



La realització de l'exercici no podrà tenir una durada superior a 3 hores. Es valorarà de 0 a 10 punts.

Aquest exercici inclou una presentació oral davant del tribunal, que podrà formular les preguntes, que en relació amb el seu contingut, considere convenients.

Per a superar aquest exercici caldrà obtenir la puntuació que determine el tribunal i que en cap cas podrà ser inferior a 5 punts.

Quart exercici: De caràcter obligatori i no eliminatori, consistirà en dues fases:

Primera fase: Realització d'una prova de traducció d'idioma anglès, francès o alemany, a elecció dels aspirants, sense l'ajuda de diccionari. El text estarà relacionat amb l'especificitat del lloc que s'ocuparà. Es valorarà de 0 a 2 punts.

Segona fase: Exercici de coneixements de valencià, consistirà en una prova de traducció del valencià al castellà, sense l'ajuda de diccionari. Es valorarà de 0 a 4 punts.

1.4. Fase de concurs: Es valoraran els mèrits acreditats per les o els aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Només podran ser considerats els mèrits obtinguts fins al dia en què concloga el termini de presentació de sol·licituds d'admissió a les proves selectives d'aquesta convocatòria.

El concurs, que no tindrà caràcter eliminatori, farà referència a aptituds, coneixements i experiència de les candidates o candidats d'acord amb aquest barem:

Titulació: 1 punt per estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició d'una titulació acadèmica superior a la legalment exigida per a l'ingrés en l'escala corresponent a aquesta convocatòria: Doctorat.



Experiència: Fins a un màxim de 10 punts, a raó de 0,16 per cada mes complet de servei en llocs amb funcions afins en qualsevol administració pública o universitat pública.

1.5. La qualificació resultant de la totalitat dels exercicis estarà determinada per la suma de puntuacions obtingudes en cadascun.



Amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris, passen a la fase de concurs, i els citarà perquè en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les qualificacions, presenten instància amb la relació de mèrits valorables previstos en la base 1.4. i la documentació acreditativa mitjançant còpia simple si es tracta de documentació expedida per la Universitat d'Alacant, o bé mitjançant còpies autenticades notarialment o administrativament a través de confrontació de documents si es tracta de documentació expedida per organisme diferent d'aquesta Universitat, en el Registre General de la Universitat d'Alacant o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE 2 d'octubre).

No es valoraran els mèrits que no estiguen acreditats suficientment i no s'admetrà documentació presentada fora de termini.



1.6. Una vegada conclòs el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal publicarà en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, la llista provisional de valoracions de la fase de concurs i concedirà un termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de publicar-se perquè les persones interessades formulen les reclamacions i esmenes que consideren pertinents en relació amb la seua baremació.

1.7. Una vegada resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dictarà una resolució en què fixarà la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per a ser nomenats personal funcionari de carrera.

Per a la confecció d'aquesta relació se sumaran les qualificacions obtingudes per cada aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i la relació s'interromprà quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el de nombre de places convocades, sense que en cap cas puga contenir un nombre superior al de places convocades.

No obstant això, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament del mateix nombre d'aspirants que de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció una relació complementària d'aspirants aprovats que seguisquen les persones proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

En cas d'empat, l'ordre s'establirà segons la major puntuació obtinguda per cada aspirant en el tercer exercici, en segon lloc, si es manté l'empat, s'atendrà a la major puntuació en el segon exercici, en tercer lloc, si es manté l'empat, s'atendrà a la major puntuació en el primer exercici. Si persisteix aquest empat, s'atendrà a la major puntuació en la fase de concurs. En última instància, l'ordre d'aspirants s'establirà mitjançant sorteig públic.

En el cas que en la base 1.1 es fera constar infrarepresentació d'algun dels gèneres, per a dirimir els empats s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre)



En el cas que el nombre d'aspirants aprovats siga inferior al de places convocades, les sobrants es declararan desertes.



2. Requisits de les candidates o candidats

2.1. Per a ser admès a la realització de les proves selectives, les o els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels estats membres de la Unió Europea o estar inclòs en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes establits en l'apartat 1 de l'article 54 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. També hi podran participar el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.



2.1.2. Tenir complits els setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.1.3. Estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició del títol de llicenciatura o grau en sociologia o titulació equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger caldrà tenir la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.4. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.

2.1.5. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies de l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se en inhabilitació o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1 s'hauran de complir el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



3. Sol·licituds

3.1. Els qui vulguen prendre part en aquestes proves selectives hauran de fer-ho constar en la instància disponible en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en l'Oficina Principal del Registre General de la Universitat (edifici del Rectorat i Serveis Generals), i que figura com a annex V a aquesta convocatòria.



3.2. La presentació de sol·licituds es farà en l'Oficina Principal del Registre General de la Universitat o en les Oficines Auxiliars, situades a les secretaries de centre i en la Seu d'Alacant, en el termini de 20 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, on apareixerà la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Es podran emprar les vies establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (que es manté en vigor en aplicació de l'últim paràgraf del punt 2 de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre). La sol·licitud que es presente a través de les oficines de Correus haurà d'anar en sobre obert perquè el personal de Correus puga estampar-hi el segell amb la data de presentació abans de certificar-la. Si no es fa d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en el Registre General d'aquesta Universitat.



En el sobre s'haurà d'indicar l'adreça següent: Universitat d'Alacant, Servei de Selecció i Formació, ctra. Sant Vicent del Raspeig, s/n, 03690 Sant Vicent del Raspeig.

3.2.1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de:

a) Fotocòpia del DNI. Els qui no tinguen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar hauran de presentar fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar una declaració que deixe constància que no s'ha produït una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a les seues expenses o està a càrrec seu.

b) Comprovant bancari d'haver abonat els drets d'examen, establits en 24,76 €; caldrà fer-hi constar el nom, cognoms i referència de la convocatòria (A04/16). Aquests drets d'examen s'ingressaran en el compte 0081-3191-41-0001027704 (IBAN: ES97) del Banc Sabadell.



3.2.2. D'acord amb l'article 35.1 del Decret legislatiu 1/2005 de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts del pagament de la taxa establida en el paràgraf anterior, les o els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a beneficiar-se d'aquesta exempció caldrà adjuntar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

3.2.3. Estaran exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1 b) les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, com a mínim, d'un mes anterior a la data de la convocatòria. Per a beneficiar-se de l'exempció serà requisit que no hagen rebutjat, en el termini esmentat, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, llevat de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no disposen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Pel que fa a l'acreditació de les rendes, s'acreditarà amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Tots dos documents s'hauran d'adjuntar inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives (article 17 de la Llei 50/1998).

3.2.4. D'acord amb els articles 35.2, 35.3, 35.5 i 35.6 del Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.2.1 b) els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial, i es beneficiaran d'una bonificació del 50 % els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general. Per a beneficiar-se de l'exempció s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.2.5. Així mateix, estaran exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen, d'acord a l'establit en l'article 35.7 del Decret Legislatiu 1/2005, les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.3. En cap cas el tràmit de pagament en l'oficina bancària serà substitutiu de l'esmentat tràmit de presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

3.4. Per a omplir la seua sol·licitud, el personal aspirant haurà d'observar les instruccions del revers de la instància i tindrà en compte les puntualitzacions següents:

3.4.1. En els tres primers apartats de les dades de la «convocatòria» correspon indicar:

«1. Cos/escala o categoria»: tècnica

«2. Referència»: A04/16

«3. Forma d'accés»: L

3.4.2. Les o els aspirants amb minusvalideses que vulguen sol·licitar adaptació de temps o mitjans per a la realització dels exercicis hauran d'indicar-ho en la sol·licitud en el requadre número 5, i serà requisit, en aquest cas, acompanyar la instància del corresponent certificat acreditatiu del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent, a fi de fer efectiva, si escau, la petició esmentada.



3.4.3. En l'apartat «20. DADES A CONSIGNAR SEGONS LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA» es farà constar:

En el requadre A) l'idioma al qual es refereix la primera fase del quart exercici.

En el requadre B), en quin idioma dels dos oficials de la comunitat autònoma, el valencià o el castellà, volen que se'ls proporcionen els textos dels exercicis del procés selectiu. Si no opten per cap dels dos, se'ls proporcionarà en qualsevol dels dos idiomes, a elecció del tribunal.



En el requadre C), les persones que tinguen dret a l'exempció o a la bonificació establida en la base 3.2., el tipus d'exempció que li correspon (3.2.2., 3.2.3, 3.2.4. o 3.2.5.).

3.5. Els mers errors de fet que de la sol·licitud se'n puguen col·legir com a tals es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la interessada o interessat.

3.6. Les dades de caràcter personal aportades pel personal aspirant quedaran incloses en el fitxer automatitzat de personal d'aquesta universitat, la qual es compromet a no fer-ne un ús diferent del que recull la Resolució de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2002, per la qual es regulen els fitxers automatitzats de dades de caràcter personal (DOGV 15.01.2003).

La Universitat d'Alacant informa, així mateix, sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades; que han de ser exercits, per escrit, davant el gerent d'aquesta Universitat.



4. Admissió d'aspirants

4.1. Una vegada expirat el termini de presentació d'instàncies, el gerent de la Universitat d'Alacant dictarà una resolució, que es publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

4.2. Les o els aspirants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a poder esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió.

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena dins del termini, les o els aspirants comprovaran no solament que figuren en la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, sinó que, a més, els seus noms i DNI consten correctament en la relació esmentada.

4.3. Una vegada conclòs aquest termini, es publicarà resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, assenyalarà el lloc, la data i l'hora de començament del primer exercici, amb una antelació mínima de 15 dies hàbils. Aquesta resolució es publicarà en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.4. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones no compleix la totalitat dels requisits exigits per aquesta convocatòria, una vegada escoltada la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió al rector de la Universitat i comunicar-li, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives, als efectes que siguen procedents.

Contra l'exclusió de l'aspirant es podrà interposar recurs d'alçada davant la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.



5. Tribunals

5.1. Els membres del tribunal i les seues assessores o assessors se sotmetran en el seu règim i funcionament al que estableix l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en l'esmentada llei i al que preveu l'article 8 del Decret 33/1999, de 9 de març del govern valencià pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprès en l'àmbit d'aplicació de la Llei de funció pública valenciana.



Els membres del tribunal hauran de reunir, a més, els requisits previstos en l'article 57 de la Llei 10/2010 d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

5.2. Amb la convocatòria prèvia de la presidenta o president, es constituirà el tribunal, que requerirà l'assistència de la presidenta o president i secretària o secretari i la de la meitat, com a mínim, dels seus membres titulars o suplents.

5.3. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.4. El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessores i assessors especialistes per a les proves corresponents dels exercicis que consideren pertinents, els quals es limitaran a prestar la seua col·laboració en les especialitats tècniques respectives. Caldrà comunicar-ne la designació al rector de la Universitat i fer-se pública.

5.5. El tribunal qualificador adoptarà les mesures que calguen en els casos en què siga necessari perquè les persones amb minusvalideses disposen de condicions similars per a la realització dels exercicis que la resta de persones participants. En aquest sentit s'establiran, per a les persones amb minusvalideses que ho sol·liciten, les adaptacions possibles en temps i mitjans per a la seua realització. Si en qualsevol moment del procés selectiu se suscitaren dubtes al tribunal respecte de la capacitat d'una o un aspirant per a l'exercici de les activitats habitualment desenvolupades pel personal funcionari de l'escala a què es refereixen aquestes proves, podrà sol·licitar el dictamen corresponent dels òrgans competents de la comunitat autònoma corresponent; en aquest cas podrà participar condicionalment en el procés selectiu, però quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió de les proves fins a la recepció del dictamen.

5.6. El tribunal qualificador de les proves adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses aquelles persones que en els seus fulls d'examen figuren noms, trets, marques o signes que permeten conèixer-ne la identitat.



5.7. El tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes.

5.8. A l'efecte de comunicació i altres incidències el tribunal tindrà la seu en el Servei de Selecció i Formació de la Universitat, campus de Sant Vicent del Raspeig, telèfon 965 90 3939.

5.9. Els membres del tribunal percebran les gratificacions per assistències fixades en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del govern valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 17.02.1997).

5.10. El tribunal, titular i suplent, el nomenament del qual es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, estarà compost per la presidenta o president, la secretària o secretari i 3 vocals.





6. Desenvolupament dels exercicis

6.1. Els exercicis tindran lloc en les dependències de la Universitat d'Alacant, campus de Sant Vicent. El primer exercici es farà al lloc, en la data i a l'hora que establisca la resolució a què es refereix la base 4.3.



6.2. Les o els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única, i s'exclouran de l'oposició les persones que no compareguen i es considerarà que perden el dret quan es presenten en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assisteixen, encara quan es dega a causes justificades.

6.3. En cada exercici, el personal aspirant de nacionalitat espanyola haurà d'acreditar la identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, del passaport, o del permís de conduir. Les o els aspirants de nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar la identitat mitjançant el document original que en el país del qual és nacional s'expedisca a aquest efecte. L'incompliment d'aquest requisit determinarà l'exclusió de les proves. En cap cas seran vàlides les còpies o fotocòpies d'aquests documents.

6.4. En qualsevol moment les o els aspirants podran ser requerits pels membres del tribunal amb la finalitat d'acreditar-ne la identitat.

6.5. El personal aspirant haurà d'observar en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista al seu desenvolupament adequat.



6.6. Després de la realització de cadascuna de les proves, el tribunal farà pública en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, la llista d'aspirants que les hagen superades.

6.7. La publicació dels successius anuncis de celebració del segon i restants exercicis l'efectuarà el tribunal en l'adreça de la pàgina web següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, amb quaranta-vuit hores, com a mínim, d'antelació a l'assenyalada per a iniciar-los. Quan es tracte del mateix exercici, l'anunci de celebració s'efectuarà amb dotze hores, com a mínim, d'antelació.





7. Llista d'aspirants aprovats

Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal remetrà al gerent, per a la seua publicació mitjançant Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, per ordre de puntuació obtinguda, confeccionada segons el previst en la base 1.7 d'aquesta convocatòria, que en cap circumstància podrà ser superior al de places convocades.



8. Presentació de documents i nomenament de personal funcionari



8.1. En el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà del dia en què es van fer públiques les llistes definitives, les opositores o opositors hauran de presentar en el Registre General de la Universitat els documents següents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat, o certificació de naixement expedida per l'organisme oficial corresponent. Per al personal aspirant que no tinga la nacionalitat espanyola, fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa que no hi ha una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a les seues expenses o està a càrrec seu.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver cursat tots els estudis per a obtenir-lo i haver abonat els drets per a l'expedició del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger caldrà presentar, a més del títol, la credencial que n'acredite l'homologació.

c) Declaració de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies de l'escala objecte de la convocatòria i en el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir segons model que figura com a annex II. Les o els aspirants la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola hauran d'efectuar, a més, declaració de no trobar-se inhabilitades o inhabilitats o en situació equivalent ni haver sigut sotmesos a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública segons model que figura com a annex III a aquesta convocatòria.

d) Certificat mèdic que acredite tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les funcions corresponents. A aquests efectes, els reconeixements es faran a través dels serveis mèdics existents al Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.

e) Les persones aprovades que tinguen alguna discapacitat hauran de presentar certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite aquesta condició, així com la seua capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents.

f) L'acreditació dels coneixements de valencià que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es farà aportant la declaració que figura com a annex IV d'aquesta convocatòria, acompanyada, si escau, d'algun dels documents detallats. Els qui no estiguen en possessió d'algun d'aquests títols, quedaran compromesos a fer-ho en el termini de dos anys, o a la realització dels cursos que amb aquesta finalitat organitzen els organismes oficials competents també recollit en l'annex de referència.



g) Acreditació de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no considerat en els apartats anteriors.

8.2. Els qui tinguen la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral de plantilla estaran exempts de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja provats per a obtenir el seu anterior nomenament, i hauran de presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenguen per a acreditar aquesta condició, amb expressió del nombre i import del trienni, així com la data del seu compliment.

8.3. Els qui dins del termini fixat i llevat dels casos de força major no presenten la documentació o del seu examen se'n deduïra que manca d'algun dels requisits assenyalats en la base 2.1 no podran ser nomenats personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagen incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. La plaça no ocupada per l'aspirant que incórrega en els supòsits detallats en aquesta base quedarà vacant.



8.4. La presidenta o president del tribunal enviarà còpia certificada de la relació definitiva d'aspirants aprovats al rector de la Universitat proposant el seu nomenament com a personal funcionari de carrera. Per resolució d'aquest òrgan es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

8.5. La presa de possessió de les o els aspirants aprovats s'efectuarà en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del seu nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



9. Borsa de treball

La borsa de treball es formarà, tal com estableix l'article 3 del Reglament de confecció de borses de treball de la Universitat d'Alacant, amb el personal aspirant que haja superat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat que s'obtinga pel total de la puntuació obtinguda, incloent-hi la fase de concurs, en el cas dels qui hi arriben, i amb preferència dels que hagen aprovat més d'exercicis.

En cas d'empat en la puntuació global, i a igual nombre d'exercicis superats, l'ordre s'establirà alfabèticament començant per la lletra que determine la Resolució de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció del personal aspirant a totes les proves selectives del conjunt de les administracions públiques valencianes i que s'haja aplicat al procés selectiu del qual es derive la borsa.

Si tot i així persisteix l'empat es resoldrà mitjançant sorteig.

En el cas que en la base 1.1 es fera constar infrarepresentació d'algun dels gèneres, per a dirimir els empats s'aplicaran les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en Consell de Govern de 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre)





10. Notificacions al personal aspirant

A l'efecte de notificació, i d'acord amb l'article 45.1. b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en aquestes bases, així com la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, es faran en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció i Formació següent: https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html



En aquesta mateixa adreça es troba la resta d'informació general referent a la convocatòria.



11. Norma final

Contra aquesta resolució i en relació amb els actes administratius que se'n deriven i que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat del contenciós administratiu dels d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb l'establit en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la seua publicació, davant el rector, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.



Davant les actuacions del tribunal es podrà interposar el recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



Alacant, 25 de novembre de 2016.– El gerent: Rafael Pla Penalva.





ANNEX I

Temari



PART I

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978: títol preliminar i títol I (Dels drets i deures fonamentals).

Tema 2: L'Estatut d'autonomia de la Comunitat Valenciana: títol I (La Comunitat Valenciana) i títol III (La Generalitat).

Tema 3: Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià: títol preliminar (Principis generals), títol primer (De l'ús del valencià) i títol quart (De l'actuació dels poders públics).



Tema 4: Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats: títols: preliminar (De les funcions i autonomia de les Universitats), I (De la naturalesa, creació, reconeixement i règim jurídic de les universitats) i IV (Coordinació, cooperació i col·laboració universitària).



Tema 5: Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat d'Alacant: títol preliminar (Naturalesa, principis i finalitats, títol I (De l'estructura de la Universitat d'Alacant), títol II (Del govern i representació de la universitat), títol III (De les activitats de la universitat), títol IV (De la comunitat universitària) i títol V (Del règim econòmic i financer).

Tema 6: Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol preliminar (Disposicions generals), títol I (Dels interessats en el procediment), títol II (De l'activitat de les administracions públiques), títol III (Dels actes administratius), títol IV (De les disposicions sobre el procediment administratiu comú) i títol V (De la revisió dels actes en via administrativa).



Tema 7: Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: títol preliminar (Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic) i títol III (Relacions interadministratives).

Tema 8: Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: títol I (Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la Llei), títol III (Personal al servei de les administracions públiques), capítol II (Ordenació dels llocs de treball) del títol IV, títol V (Naixement i extinció de la relació de servei) i títol VI (Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic).



Tema 9: Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal: títol I (Disposicions generals), títol II (Principis de la protecció de dades) i títol III (Drets de les persones).



Tema 10: Normativa que regula la jornada de treball, horaris, permisos, llicències i vacances del PAS de la Universitat d'Alacant.

Tema 11: Incompatibilitats: La Llei 53/1984, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 12: Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar (Objecte i àmbit de la llei), títol I (El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació); capítol I (Principis generals); articles 23, 24 i 25 del capítol II (Acció administrativa per a la igualtat) del títol II; capítol I (Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral), capítol II (Igualtat i conciliació); capítol III (Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat) del títol IV; capítol I (Criteris d'actuació de les administracions públiques) del títol V.





PART II

Tema 13: Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol.

Tema 14: L'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA): naturalesa, estructura i funcionament.

Tema 15: Les agències autonòmiques d'avaluació de la qualitat; especial referència a l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).

Tema 16: Programa de Renovació de l'Acreditació d'AVAP: dimensions i criteris per a l'avaluació.

Tema 17: Programa d'Avaluació Docent del Professorat (DOCENTIA), conjunt d'ANECA/AVAP, sistemes d'avaluació utilitzats.



Tema 18: Demografia. La població: conceptes bàsics, mètodes i fonts demogràfiques.

Tema 19: Indicadors demogràfics: natalitat i fecunditat, mortalitat, nupcialitat, moviment migratori, creixement i estructura de la població.



Tema 20: Enquesta de Població Activa (EPA): àmbit geogràfic i poblacional. Períodes de referència. Definicions: població econòmicament activa, ocupats, aturats, inactius, població comptada a part.

Tema 21: Enquesta de Població Activa (EPA): taxa global d'activitat, taxa específica d'activitat, taxa d'atur, taxa específica d'atur, taxa específica potencial d'activitat. Disseny de la mostra.

Tema 22: La recerca social: fases de la recerca social.

Tema 23: El disseny de la recerca social: estudis exploratoris, descriptius, predictius, explicatius i d'acció.

Tema 24: Nivells de mesurament: mesurament nominal, mesurament ordinal, mesurament d'interval, mesurament de raons o proporcions.

Tema 25: Nivells i perspectives en recerca social: perspectiva distributiva, perspectiva estructural i perspectiva dialèctica. Perspectiva quantitativa i perspectiva qualitativa.

Tema 26: Errors en l'aplicació de l'enquesta: errors de «no observació» i errors d'observació o de mesurament.

Tema 27: L'efecte diferencial en els errors segons l'elecció del mètode d'enquesta.

Tema 28: L'enquesta cara a cara: característiques, avantatges i inconvenients.

Tema 29: L'enquesta telefònica. Els sistemes CATI. Característiques, avantatges i inconvenients.

Tema 30: L'enquesta autoadministrada: característiques, avantatges i inconvenients.

Tema 31: El disseny de la mostra: delimitació de l'univers d'estudi. Elecció del marc mostral i la seua repercussió en l'error de no-cobertura.

Tema 32: Dimensions de la mostra: factors que hi intervenen. Fórmules generals.

Tema 33: Mostreig probabilístic: mostreig aleatori simple, mostreig aleatori sistemàtic, mostreig aleatori per conglomerats, mostreig estratificat.

Tema 34: Mostreig no probabilístic: mostreig per quotes, mostreig estratègic, mostreig per bola de neu. Conceptes, avantatges i inconvenients. El criteri de saturació.

Tema 35: L'error mostral (real i estadístic). Fonament matematicoestadístic de l'error mostral. L'estudi dels factors de l'error mostral: l'amplitud de l'univers, finit o infinit; la dimensió n de la mostra, el nivell de confiança adoptat. La desviació típica.

Tema 36: El disseny del qüestionari: error d'especificació i error de mesurament.

Tema 37: La forma de les preguntes: Preguntes obertes. Preguntes tancades o dicotòmiques. Preguntes d'elecció múltiple: Preguntes amb resposta en ventall. Preguntes d'estimació. Escales d'actitud: escala Thurstone, escala Likert, escalograma de Guttman, diferencial semàntic d'Osgood.

Tema 38: El tipus de preguntes: Preguntes de fet. Preguntes d'acció. Preguntes d'intenció. Preguntes d'opinió. Preguntes índexs o preguntes test. Formulació de preguntes.

Tema 39: La ubicació de les preguntes en el qüestionari. Codificació. Presentació del qüestionari. Prova del qüestionari (pretest).

Tema 40: Administració del qüestionari: contribució de l'entrevistador als errors de l'enquesta. Selecció i formació d'enquestadors. Supervisió del treball de camp.

Tema 41: La no-resposta. Factors que incideixen en la participació de l'enquesta. Reducció de l'error de no-resposta. Ajustos estadístics de la no-resposta: ponderació i imputació.

Tema 42: La qualitat de l'enquesta: errors associats al mostreig, errors associats amb el qüestionari, errors associats amb l'entrevista i errors associats amb el tractament de dades.

Tema 43: Preparació de les dades per a l'anàlisi en SPSS: codificació i enregistrament de dades. Definició de propietats de variable. Còpia de propietats de dades. Identificació de casos duplicats. Categorització visual. Categorització de variables. Generació automàtica de categories.



Tema 44: Anàlisi de les dades de l'enquesta en SPSS: exploració univariable. Elaboració de taules. Opcions analítiques multivariables.

Tema 45: Transformacions de les dades en SPSS: càlcul de variables. Funcions. Llavor dels nombres aleatoris. Remodificació de variables. Assignació de rangs als casos. Transformacions de les dades de sèries temporals.

Tema 46: Qualitat de les dades d'enquesta i la seua avaluació: validesa i fiabilitat. Procediments per a mesurar la fiabilitat. Tipus de validesa.

Tema 47: El disseny en la recerca qualitativa: disseny projectat i disseny emergent. Formulació del problema. Decisions mostrals: el mostreig en la recerca qualitativa.

Tema 48: Criteris d'avaluació de qualitat en els estudis qualitatius.



Tema 49: L'entrevista en profunditat: tipus d'entrevista. Guia, mostreig i registre. Intervencions de l'entrevistador. Comunicació no verbal, transcripció i anàlisi. Preparació, realització i tractament de les entrevistes en profunditat. Fonts d'error.

Tema 50: El grup de discussió: avantatges i inconvenients. Preparació, realització i tractament dels grups de discussió.

Tema 51: Tècniques d'observació: tipus d'observació participant. Fases. Observació i interacció social. Registre i disseny de l'observació participant.

Tema 52: Anàlisi qualitativa: postcodificació i anàlisi qualitativa de textos. Tractament, reducció i exposició de dades. Mètodes en anàlisi qualitativa.

Tema 53: La triangulació: triangulació metodològica. La triangulació sobre les dades. La triangulació teòrica. Triangulació d'investigadors i equips.

Tema 54: L'operativització de conceptes: tipus de variables segons el nivell de mesurament. Tipus de variables segons l'escala de mesurament. Tipus de variables segons la funció en la recerca. Tipus de variables segons el nivell d'abstracció.

Tema 55: L'anàlisi estadística univariable: mesures de posició central.

Tema 56: L'anàlisi estadística univariable: mesures de dispersió.

Tema 57: L'anàlisi estadística bivariable: taules de contingència.

Tema 58: Nivell de significació i dimensió de la mostra. Teorema del límit central.

Tema 59: Mesures d'associació basades en el criteri de reducció proporcional d'error. Mesures d'associació per a variables nominals. Mesures d'associació per a variables ordinals.

Tema 60: Mesures d'associació per a variables d'interval: regressió i correlació.

Tema 61: Proves de decisió per al cas de dues mostres. Prova de diferència entre dues mitjanes. Prova de diferència entre dues proporcions. Prova de khi-quadrat per a dues mostres. Prova de la hipòtesi d'associació.

Tema 62: L'avaluació de serveis en la Universitat d'Alacant: enquestes de satisfacció d'usuaris/usuàries. Enquesta de clima laboral. Cartes de serveis.

Tema 63: Els estudis d'inserció laboral en l'àmbit universitari. El Baròmetre d'Ocupabilitat i Ocupació Universitaris.





ANNEX II

Declaració que ha de presentar tot el personal aspirant aprovat



(Nom i cognoms) ...



amb domicili a



i document nacional d'identitat número



declare, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala



que no he sigut separada o separat ni s'ha revocat el meu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni em trobe en inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies de l'escala objecte de la convocatòria.

En el cas del personal laboral declare no trobar-me en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual pretenc accedir.



..., de ... de 20...





ANNEX III

Declaració que ha de presentar, a més, tot el personal aspirant aprovat la nacionalitat del qual no siga l'espanyola



(Nom i cognoms) ...

amb domicili a



i (document d'acreditació de nacionalitat) número





declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala



que no estic inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent ni em trobe sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el meu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.





..., de ... de 20...





ANNEX IV

Declaració d'acreditació de coneixements de valencià



(Nom i cognoms) ...



amb domicili a



i número de DNI



declara, a l'efecte de ser nomenat/da personal funcionari de l'escala,





que compleix els requisits d'acreditació dels coneixements de valencià i aporta:

Títol de batxillerat o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, i llibre de qualificacions en què apareixen superades les assignatures de valencià.



Títol de l'Escola Oficial d'Idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.



Certificat de nivell Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



que es compromet a acreditar els coneixements de valencià en el termini de dos anys o a fer els cursos que s'organitzen a aquest efecte.



..., de ... de 20...

Mapa web