Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 16 de desembre de 2016, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoca concurs per a la provisió de places de personal docent contractat de caràcter indefinit



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7944 de 27.12.2016
Número identificador:  2016/10330
Referència Base de Dades:  009746/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 16 de desembre de 2016, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoca concurs per a la provisió de places de personal docent contractat de caràcter indefinit (professorat contractat doctor). Convocatòria número 2. [2016/10330]

D'acord amb l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2016, relativa a places de cossos docents universitaris, de professorat contractat doctor i d'investigador/a doctor/a de la Universitat de València, publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de 8 de juny de 2016, prèvia l'autorització de la Conselleria de d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en compliment de l'article 20.1 de la Llei 48/2015, de 29 d'octubre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2016, la Universitat de València convoca concurs públic per a la provisió de les places de personal docent contractat de caràcter indefinit que es detallen en els annexos I i II, d'acord amb les següents Bases



Primera. Normes generals

El concurs es regirà pel que disposen la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats (BOE 24.12.2001) -en endavant LOU-, l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE 13.04.2007), els Estatuts de la Universitat de València i el Reglament de Selecció del Personal Docent i Investigador de la Universitat de València aprovat per acord del Consell de Govern de data 27 de maig de 2003 i posteriors modificacions, així com per les bases d'aquesta convocatòria.



Segona. Requisits generals i específics

2.1. Requisits generals

a) Tenir complerts setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Les persones estrangeres no comunitàries i les que no puguen ser incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, hauran de disposar del permís de residència i de treball abans de la formalització dels corresponents contractes.

c) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents a les places convocades.

d) No haver estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni estar sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, dins el seu Estat, l'accés a la funció pública o l'ocupació pública.

e) Estar en possessió del títol de doctor o doctora.

f) Tindre avaluada positivament l'activitat curricular per part de la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación o de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.

g) Les titulacions d'universitats estrangeres hauran d'estar degudament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent.

h) En el cas de les persones estrangeres serà requisit per a concursar, el coneixement degudament acreditat, de qualsevol de les dues llengües oficials a la Universitat de València.

El coneixement de valencià es podrà acreditar mitjançant el certificat de coneixement del nivell C1 de valencià de la Universitat de València o equivalent segons l'acord del Consell de Govern 189/2009, de 3 de novembre de 2009, sobre equivalències entre certificats de coneixements de valencià.

El coneixement de castellà es podrà acreditar mitjançant el certificat de coneixement del nivell C1 d'espanyol del Centre d'Idiomes de la Universitat de València, del Diploma de Español como Lengua Estrangera (Instituto Cervantes), de l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents. A més, s'entendrà que acrediten el coneixement d'espanyol en el nivell C1 aquelles persones que aporten un títol de grau universitari o equivalent, bé de l'Estat espanyol, bé de qualsevol estat on l'espanyol siga llengua oficial.

i) Haver satisfet les taxes per a participar en el procés selectiu o acreditar estar exempt/a del pagament.

2.2. Requisits específics

2.2.1 Per a presentar-se a les places amb requisit específic de coneixement de valencià, serà necessari el coneixement del valencià a nivell C1 (Suficiència). Aquest coneixement es podrà acreditar aportant el certificat de coneixement o bé, realitzant una prova de nivell que el Servei de Política Lingüística organitzarà per a totes aquelles persones interessades que ho sol·liciten dins del mateix termini de presentació d'instàncies per a participar en el concurs. La informació sobre les convocatòries de nivell es pot consultar en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/ i la pàgina web del Servei de Política Lingüística http://www.uv.es/spl. Més informació: mailto:spl@uv.es. La inscripció en la prova de nivell es realitzarà mitjançant el formulari habilitat en la pàgina web del Servei de Política Lingüística. La prova es realitzarà, en qualsevol cas, abans de la publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses d'acord amb l'apartat 7.1 d'aquesta convocatòria.



Als efectes de la baremació dels coneixements de valencià, s'aplicaran les equivalències establertes en l'acord del Consell de Govern 189/2009, de 3 de novembre de 2009, que es pot consultar a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PDI): http://www.uv.es/uvweb/servei-recursos-humans-pdi/ca/normatives-circulars/normativa-especifica-professorat/normativa-especifica-professorat-1285903405933.html

Per a presentar-se a les places amb requisit específic de coneixement d'una determinada llengua estrangera, serà necessari acreditar el coneixement de la mateixa, aportant el certificat de coneixement del nivell B2. Als efectes de la baremació, s'aplicaran les equivalències que es poden consultar a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PDI): http://www.uv.es/uvweb/servei-recursos-humans-pdi/ca/normatives-circulars/normativa-especifica-professorat/normativa-especifica-professorat-1285903405933.html

2.2.2 Caldrà estar en possessió d'una titulació universitària concreta si així s'estableix en la descripció de les places que s'efectua en l'annex I. En cas d'exigir-se un Grau concret s'admetran també les titulacions de Grau afins així com la Diplomatura de la qual procedeix el Grau requerit. Les titulacions universitàries estrangeres hauran d'estar degudament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent.

La concurrència dels requisits generals i específics haurà d'anar referida a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies, llevat del que especialment s'ha previst per a l'acreditació del coneixement del valencià.



Tercera. Taxa per drets d'examen

Per a participar en aquesta convocatòria s'haurà d'efectuar un ingrés de 24,76 euros per plaça en el compte «Drets d'examen de la Universitat de València» número ES21-0049-6721-65-2010001382 del Banco Santander Central Hispano.

Estaran exemptes del pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 % i els membres de famílies nombroses de caràcter especial.

Les persones aspirants esmentades hauran de presentar les certificacions corresponents que acrediten la seua condició de discapacitats o discapacitades (mitjançant certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent) o la seua condició de membre de família nombrosa (mitjançant certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent) i així ho faran constar expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud.

Disfrutaran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes els membres de famílies nombroses de categoria general.

La no presentació a les proves o l'exclusió per no complir algun dels altres requisits de la convocatòria no comportarà el dret a la devolució de les taxes.



Quarta. Presentació de sol·licituds

4.1. Termini de presentació: 20 dies hàbils a comptar des del l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV, excloent del còmput els dissabtes, els diumenges i els declarats festius.

4.2. S'haurà d'utilitzar el model d'instància que s'inclou en l'Annex III d'aquesta convocatòria i que es podrà trobar en la següent adreça electrònica:

http://www.uv.es/uvweb/servei-recursos-humans-pdi/ca/seleccio-professorat/personal-contractat/models-instancia-curriculum-1285902901591.html

4.3. Les sol·licituds es podran presentar en qualsevol dels registres enumerats per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. No obstant això, és recomanable la presentació en l'oficina del Registre General de la Universitat de València, ubicada a l'avinguda Blasco Ibáñez, 13, que es troba oberta al públic de dilluns a divendres.



D'acord amb l'esmentat precepte, no es tindrà en compte la data de presentació als Registres d'altres universitats distintes de la convocant.



Les instàncies presentades a les oficines de correus hauran de complir el procediment establert en l'article 205.3 del Reglament del Serveis de Correus: les instàncies seran presentades en sobre obert perquè la persona encarregada estampe en elles el segell de dates. Haurà de figurar amb claredat el nom de l'oficina i la data.

4.4. Les persones amb discapacitats que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació hauran d'indicar-ho expressament en l'imprès de sol·licitud. Hauran de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat del grau de discapacitació expedit per l'òrgan competent.

4.5. Juntament amb la instància serà presentada la documentació següent:

– Fotocòpia del DNI o passaport.

– Fotocòpia confrontada del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició. En el cas de títols estrangers, haurà d'adjuntar-se fotocòpia de la credencial corresponent d'homologació amb els títols de caràcter oficial a Espanya o amb els reconeguts per les autoritats espanyoles segons la normativa vigent en aquesta matèria.



– Fotocòpia confrontada de la documentació acreditativa dels requisits generals i específics.

– Justificació d'haver efectuat l'ingrés dels drets d'examen. A aquest efecte, s'ha d'adjuntar a la sol·licitud un dels exemplars del rebut d'ingrés o transferència en el que es farà constar el nom de la persona aspirant i el número de la plaça a que es concursa.

En cas d'estar exempta del pagament de la taxa s'haurà d'acreditar aquesta circumstància amb el certificat corresponent.

Les persones que opten a més d'una plaça hauran de presentar una sol·licitud i un justificant de pagament de la taxa independent per a cadascuna de les places, acompanyant a cada sol·licitud, la documentació complementària que justifique el compliment dels requisits generals i específics. En el cas de convocatòria conjunta de places, s'especificaran en una instància totes les places a què es refereix la convocatòria, abonant una sola taxa i acompanyada d'una única documentació complementària.

L'acreditació dels mèrits al·legats en la seua instància-curriculum acadèmic (Annex IV), així com les cinc còpies del programa que es proposen desenvolupar les persones candidates admeses, seran lliurades a la Presidència de la comissió en l'acte de presentació.

La concurrència dels mèrits al·legats haurà d'anar referida a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies, llevat del que especialment s'ha previst per a l'acreditació del coneixement del valencià.





Cinquena. Comissions de Selecció

5.1. Les comissions de selecció, d'acord amb el que disposa l'article 17 del Reglament de Selecció del Personal Docent i Investigador de la Universitat de València estaran formades per cinc membres, amb veu i vot, i llurs suplents, funcionaris i funcionàries dels cossos docents universitaris o professores i professors contractats doctors i tindran la composició següent:

a) Dos membres i llurs suplents seran designats pel rector entre una proposta de quatre noms formulada per la Junta de Centre. Aquests membres actuaran en tots els concursos que haja de resoldre la comissió durant un curs acadèmic.

b) Per a cada concurs, els altres tres membres han de ser de la mateixa àrea de coneixement a què pertany la plaça. Un membre i el seu suplent, aliens a la Universitat de València, seran designats pel rector a proposta de la Junta de Centre, i els altres dos membres i llurs suplents els designarà el Consell del Departament a què està adscrita la plaça.



Entre els membres de la Universitat de València que formen part de la comissió no pot haver-hi més de dos membres del mateix departament o de la mateixa àrea de coneixement. Per tal de fer efectiva aquesta darrera norma, quan es tracte de seleccionar personal dels departaments d'algun dels dos membres designats a proposta de la Junta de Centre, actuaran els seus suplents.

A les sessions de les comissions de selecció podrà assistir en qualitat d'observador/a, una persona proposada per les seccions sindicals amb presència en la Mesa Negociadora.

5.2. Els membres de les comissions han de pertànyer al professorat funcionari o contractat d'igual o superior categoria a la plaça que s'ha de cobrir. La Presidència serà coberta sempre pel professor o professora de major categoria i antiguitat en el cos docent o figura contractual. Com a secretari o secretària actuarà el o la vocal de menor categoria i antiguitat entre les persones de la Universitat de València designades a proposta de la Junta de Centre.

5.3. En el cas d'unitats docents adscrites a altre centre o de seccions departamentals que integren a tot el professorat d'un àrea de coneixement, la selecció del professorat d'aquesta àrea correspondrà a la Comissió de Selecció del centre on radique la unitat o secció departamental.



Sisena. Barems

Els barems específics de cadascú dels Centres, aprovats pel Consell de Govern són els publicats en la següent adreça electrònica



http://www.uv.es/uvweb/servei-recursos-humans-pdi/ca/seleccio-professorat/personal-contractat/barems-1285940450399.html,



així mateix, es mantindran exposats a la pàgina web del centre als que es trobe adscrita la Comissió de Selecció fins que es resolga el concurs i finalitze el termini per a la presentació de recursos.



Setena. Procediment de selecció

7.1. Llistes provisional i definitiva de persones admeses i excloses i convocatòria de l'acte de presentació de candidats i candidates.

7.1.1 En el termini màxim de vint dies des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, el vicerectorat amb competències en matèria de professorat, publicarà en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/ i amb caràcter informatiu a la pàgina web del Servei de Recursos Humans PDI http://www.uv.es/pdi, una resolució en què s'aprove la llista provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió. Contra aquesta llista provisional es podran presentar reclamacions en el termini de 10 dies, des de l'endemà a la publicació de l'esmentada resolució. Finalitzat el termini de reclamacions, el vicerectorat amb competències en matèria de professorat, en el termini màxim de quinze dies, publicarà pel mitjà citat, una resolució en què s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió. Contra aquest acord, es pot interposar un recurs de reposició davant el rector en el termini d'un mes.



7.1.2 En el termini màxim de quinze dies des de la data de publicació de les llistes definitives, la Presidència de la Comissió de Selecció convocarà els membres de la comissió per a l'acte de constitució. En el mateix termini convocarà a les persones concursants admeses, amb una antelació mínima de quinze dies, a l'acte de presentació. La constitució de la comissió i la presentació de les persones concursants podran tindre lloc en la mateixa data. En tot cas, amb anterioritat a l'acte de presentació de candidats i candidates la comissió farà públics els criteris de valoració de la primera fase.

7.2. Valoració dels mèrits

7.2.1 La valoració dels mèrits al·legats i acreditats per les persones concursants constarà de dues fases: una primera, amb caràcter exclusivament eliminatori, consistirà en la defensa d'un programa raonat corresponent a l'àrea de coneixement i, si escau, al perfil de la plaça, i en l'exposició i defensa d'un dels seus temes escollit pel candidat o candidata entre tres triats per sorteig. El programa ha d'incloure al menys una assignatura obligatòria o bàsica de grau assignada a l'àrea de coneixement. La segona consistirà en l'aplicació dels barems de la convocatòria als mèrits al·legats i acreditats en l'acte de presentació de les persones candidates i servirà per a ordenar la prelació d'aquelles que superen la primera fase.

Fins a l'extinció dels ensenyaments conduents a l'obtenció de Llicenciatures, Diplomatures, Enginyeries o Enginyeries Tècniques, la referència que es fa a una assignatura obligatòria o bàsica de grau de l'àrea de coneixement, es podrà referir a una assignatura troncal de l'àrea de coneixement, d'acord amb la nomenclatura pròpia dels plans d'estudis conduents a les dites titulacions a extingir.

7.2.2 En l'acte de presentació de candidates i candidats, les persones interessades lliuraran al president o presidenta de la comissió la instància-currículum acadèmic (annex IV) amb la relació del mèrits al·legats, així com la documentació acreditativa dels esmentats mèrits i cinc còpies del programa que es proposen desenvolupar. La comissió sortejarà l'ordre d'intervenció de les persones participants i els temes que cadascuna podrà triar-hi. Tot seguit, convocarà la realització de la prova, que haurà de celebrar-se dos dies naturals després de l'acte de presentació.

7.2.3 La prova serà pública, i consistirà en l'exposició oral del programa per part del candidat o candidata, amb una duració màxima d'una hora, la defensa d'un tema triat per sorteig, amb una duració màxima d'una hora, i un debat amb els membres de la comissió. Finalitzada la prova, els membres de la comissió votaran positivament o negativament, amb un informe motivat, a cadascuna de les persones candidates. Per a superar aquesta primera fase s'haurà d'obtenir un nombre de vots superior a la meitat del nombre reglamentari dels membres de la Comissió de Selecció. En cas d'unanimitat, l'informe de la comissió pot ser únic.

7.2.4 Finalitzada la primera fase, la comissió procedirà a l'aplicació del barem als mèrits, al·legats en la instància-currículum acadèmic (annex IV) i acreditats en l'acte de presentació, de les persones candidates que hagen superat la fase eliminatòria.

Si algun mèrit al·legat està insuficientment documentat, s'ha de donar deu dies perquè es presente la documentació justificativa que falte. Si transcorregut aquest termini la documentació presentada és insuficient, no es puntuarà el mèrit. Aquest termini no permet en cap cas adduir i documentar mèrits que no hagen estat esmentats en les instàncies.

Per a facilitar l'apreciació de l'adequació dels mèrits de les persones concursants a les necessitats de la Universitat, les comissions de selecció poden convocar als candidats i candidates que superen la primera fase a una exposició oral dels seus mèrits i un debat, amb una duració màxima d'una hora per cadascun dels candidats i candidates. Aquesta convocatòria, si escau, es publicarà juntament amb els resultats de la primera fase. L'exposició dels mèrits i el debat seran elements de judici per a l'aplicació del barem per la Comissió de Selecció; en cap cas no seran un apartat puntuable dins del barem.



La puntuació obtinguda en aquesta segona fase determinarà la proposta de provisió de la plaça.

7.3. Resolució del concurs

7.3.1 La proposta, la motivació dels resultats de la primera fase i les puntuacions obtingudes per les persones concursants en cada apartat general i en cada subapartat del barem, es publicarà en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/ en el termini màxim de tres mesos comptats des del dia següent al de l'acabament del termini per a la presentació d'instàncies i estaran exposades durant el termini establert per a la interposició de recursos. Aquesta publicació substituirà la notificació individual a les persones interessades i tindrà els mateixos efectes, d'acord amb el que disposa l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En cas de regularització de les puntuacions, per haver superat alguna de les persones concursants la puntuació màxima prevista en algun subapartat del barem, en els termes previstos per l'article 20.6 del Reglament de Selecció del Personal Docent i Investigador de la Universitat de València, s'haurà d'expressar la puntuació obtinguda per cadascuna d'elles en l'apartat en qüestió abans i després de la regularització.

7.3.2 Contra la proposta de la comissió es podrà interposar un recurs d'alçada davant el rector en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la proposta.



Vuitena. Signatura del contracte

8.1. La signatura del contracte per part de la persona seleccionada s'haurà de produir en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la recepció de la notificació que, a aquests efectes, trametran els serveis administratius que pertoquen.

La formalització del contracte de les persones seleccionades quedarà condicionada a la presentació per part de les persones interessades i comprovació pel Servei de Recursos Humans (PDI) de la total identitat entre els documents originals i les fotocòpies aportades en el procés selectiu relatives al compliment dels requisits.

8.2. Quan, per causa no imputable a l'administració, no es produïsca la signatura del contracte per la persona candidata més valorada per la Comissió de Selecció en els terminis establerts en l'apartat anterior, o la persona candidata renuncie a la plaça o trie un altre contracte o nomenament incompatible, es contractarà a la persona concursant següent per ordre de puntuació, sempre que la persona interessada arribe a la puntuació mínima que, si és el cas, siga exigida pel barem.

8.3. No obstant el que s'ha establert als paràgrafs anteriors i amb caràcter extraordinari, el Rectorat, a petició de la persona interessada, podrà suspendre el termini de signatura del contracte quan per motius de força major o cas fortuït, siga impossible o extraordinàriament dificultós al candidat o candidata la incorporació a la Universitat en els terminis establerts, o quan puga produir-se una situació de precarietat laboral amb la signatura del contracte, per estar impugnada en via administrativa la proposta de provisió de la plaça i tinga que renunciar la persona aspirant a un altre contracte vigent o beca incompatible. En qualsevol cas es resoldrà prèvia ponderació motivada dels interessos públics i el contingut de les al·legacions de la persona interessada, amb l'informe previ del departament. No podrà acordar-se la suspensió quan les necessitats docents fassen necessària la incorporació inmediata de la persona adjudicatària de la plaça, per estar previst l'inici de la docència.





Novena. Protecció de dades personals

Les dades personals que les persones concursants subministren mitjançant les instàncies s'incorporaran al fitxer automatitzat de concursos del Servei de Recursos Humans (PDI), sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València, per a la gestió de les convocatòries per a proveir places de personal docent contractat i la gestió de recursos administratius contra les propostes de provisió d'aquestes places.

Les dades de caràcter personal seran tractades d'acord amb les previsions del Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel que s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per garantir la confidencialitat i la integritat de la informació. Els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició podran exercitar-se davant el Servei de Recursos Humans (PDI) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).



Desena. Recursos

Contra aquesta convocatòria, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades podran interposar el recurs potestatiu de reposició davant el rector, en el termini d'un mes, o bé directament el recurs contenciós administratiu davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos. Ambdós terminis es computaran des del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de desembre de 2016. – El rector: Esteban Jesús Morcillo Sánchez.

Mapa web