Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de desembre de 2016, del director general de Recursos Humans i Econòmics, per la qual es convoca concurs oposició pel torn d'accés lliure per a la provisió de vacants de vigilància, prevenció i promoció en salut pública de l'Administració de la Generalitat, escala d'infermers de Salut Pública



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7946 de 29.12.2016
Número identificador:  2016/10539
Referència Base de Dades:  009830/2016
 



RESOLUCIÓ de 15 de desembre de 2016, del director general de Recursos Humans i Econòmics, per la qual es convoca concurs oposició pel torn d'accés lliure per a la provisió de vacants de vigilància, prevenció i promoció en salut pública de l'Administració de la Generalitat, escala d'infermers de Salut Pública (A2-S03-01), funcionaris/as d'Administració Especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.. [2016/10539]

Publicat el Decret 70/2015, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2015 per a personal d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es procedix a convocar concurs oposició pel torn d'accés lliure per a la cobertura de les places anunciades de vigilància, prevenció i promoció en salut pública de l'Administració de la Generalitat, escala d'infermersde Salut Pública (A2-S03-01), funcionaris/as d'Administració Especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

D'acord amb el que disposa la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i les vigents relacions de llocs de treball de naturalesa funcionarial, la gestió de les quals està atribuïda a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, aprovades per Resolució de 14 de novembre de 2014, del conseller de Sanitat (DOCV 7411, 26.11.2014) i correcció d'errades d'aquesta (DOCV 7427, 19.12.2014), i en virtut de la competència atribuïda per l'article 18.2.b Del Decret 156/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s' aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, esta Direcció General de Recursos Humans i Econòmics acorda establir les següents:





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a la provisió d'11 places pel torn d'accés lliure, totes elles vacants de vigilància, prevenció i promoció en salut pública de l'Administració de la Generalitat, escala d'infermers de Salut Pública (A2-S03-01), funcionaris/as d'Administració Especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.2. El procés selectiu es durà a terme per mitjà del sistema de concurs oposició.

1.3. De conformitat amb el Decret 70/2015 citat, s'establix una reserva dins del torn lliure d'1 plaça per als que tinguen la condició legal de persona amb diversitat funcional, amb grau igual o superior al 33 %, d'acord amb allò que s'ha establit pels apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei General de Drets de les Persones amb Diversitat funcional i de la seua Inclusió Social, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.



2. Requisits dels aspirants.

Les condicions per a ser admesos a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

a) Requisits generals.

2.1. Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com d'aquells estats a què, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors en els termes en què esta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Unió Europea, o ostentar este dret d'acord amb el que preveu el Decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, podran participar el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors de la dita edat dependents.



2.2. Tindre complits setze anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació forçosa.

2.3. Estar en possessió del títol de diplomat universitari o grau en Infermeria. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.4. Posseir la capacitat funcional necessària per a l'exercici de les tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que s'acreditarà en el termini requerit en esta convocatòria per mitjà de certificat mèdic, quedant la presa de possessió supeditada a la superació d'este requisit.

2.5. No haver sigut separat/a, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/a per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat/a per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despedit/a disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



2.6. Haver ingressat la taxa de participació, en el cas de no estar exempt/a d'aquesta, segons s'especifica en la base 3 d'esta convocatòria.

2.7. No ostentar plaça en propietat del mateix cos i escala en el Sistema Nacional de Salut.

b) Moment en què s'ha d'acreditar el compliment dels requisits per a concursar.

La documentació que acredite els requisits per a participar en la quota de persones amb diversitat funcional, així com, als efectes d'exempció o minoració de la taxa de participació, ser membre de família nombrosa general o especial o de família monoparental general o especial o víctima de violència sobre la dona, serà aportada físicament durant el termini de presentació de sol·licituds en els registres especificats en la base 3.3, per mitjà de l'entrega de la fotocòpia compulsada de la mateixa, en el seu anvers i revers.

La resta de requisits s'acreditaran també per mitjà de fotocòpia degudament compulsada en l'anvers i revers de cada document, i hauran de ser aportats dins del termini establit en la base 6.5 d'esta resolució, després de la superació del concurs oposició.



3. Sol·licituds.

3.1. Prèviament a l'ompliment de la sol·licitud l'aspirant trobarà un desplegable amb les distintes especialitats, categories o cossos convocats. En el desplegable haurà de triar la categoria, especialitat o cos pel torn lliure o, si és el cas, la categoria especialitat o cos per promoció interna. Els aspirants només podran participar a través d'un dels dos sistemes d'accés assenyalats. La quota de persones amb diversitat funcional està inclòs en el sistema d'accés pel torn lliure.



3.2. Les persones interessades a participar en el concurs oposició hauran d'omplir la sol·licitud que figura en la pàgina oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es), seguint les instruccions que hi apareixen.

En el cas que el/la participant compte amb certificat digital, a través de la pàgina oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública podrà omplir la sol·licitud, pagar les taxes de participació en cas de no estar exempt/a i registrar la dita sol·licitud per via telemàtica.



En el cas de no disposar de certificat digital, l'interessat deurà:



– Omplir la instància que figura en la pàgina oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es)

– Imprimir els tres exemplars que consta la dita sol·licitud.

– Pagar la taxa de participació (17,73 €), en el cas de no estar exempt/a d'aquesta, en una de les entitats bancàries col·laboradores establides en la dita sol·licitud, per mitjà de la presentació dels tres exemplars, els quals seran segellats per l'entitat bancària. Un dels exemplars quedarà en poder de la dita entitat.

– Entregar els altres dos exemplars en una de les unitats de registre especificades en el punt 3.3.

L'acreditació del pagament de la taxa es realitzarà, en el cas de no estar exempt/a d'aquesta, per mitjà de la validació mecànica de la sol·licitud, realitzada per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, o per mitjà de certificació expedida per la mateixa en què figure l'import i la data de l'ingrés.

El personal que acredite la seua condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 % estarà exempt del pagament de la taxa, conforme establix la vigent Llei de Taxes de la Generalitat Valenciana.

Així mateix estarà exempt del pagament de la taxa el personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de les quals siga acreditada pels mitjans previstos en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

El personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudirà d'una bonificació del 50 % de la taxa.

Amb caràcter general, gaudiran d'una bonificació del 10 % de l'import de la taxa que els corresponga pagar els participants que realitzen la presentació de la sol·licitud i el pagament de la taxa, en el cas de no estar exempts, per mitjans telemàtics.

L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció referits, suposarà l'exclusió del procés selectiu, sent únicament esmenable un eventual error en l'import ingressat.

3.3. Les sol·licituds, segellades per l'entitat bancària en el cas de no estar exempt de la taxa, es podran presentar en les Unitats de Registre de les següents dependències administratives:

– 03001Alicante: C/Girona, núm. 26.

– 03801 Alcoi: Plaça De, núm. 2.

– 12001 Castelló: C/ Hort Corders, núm. 12.

– 46008 València: Av. Ferran el Catòlic, núm. 74.

També podran presentar-se en qualsevol dels registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, o per mitjà de qualsevol de les formes previstes en la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



Un dels exemplars de la sol·licitud quedarà en poder de l'interessat/a i li servirà de justificant. En el cas de presentació telemàtica per mitjà de certificat digital, podrà imprimir-se el justificant de presentació des de la mateixa plataforma.

En cas de presentació de la sol·licitud sense certificat digital, el pagament en l'entitat bancària no comportarà per si mateix l'admissió al procés selectiu, havent de presentar-se la sol·licitud en temps i forma en els registres previstos anteriorment.

Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en la vigent Llei de Taxes de la Generalitat.

3.4. El termini de presentació de sol·licituds començarà l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat. Si fóra inhàbil, el termini finalitzarà al següent dia hàbil. En cas de no haver-hi dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzarà l'últim dia del mes següent al de publicació de la convocatòria.

3.5. La consignació de dades falses en la sol·licitud, o en la documentació aportada pels aspirants, comportarà l'exclusió del concurs oposició i/o nul·litat de la plaça adjudicada, si és el cas, sense perjuí de les mesures legals que corresponga.

3.6. El domicili que figure en les sol·licituds es considerarà l'únic vàlid als efectes de notificacions, sent responsabilitat exclusiva de l'aspirant tant els errors en la consignació del mateix com la comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi del dit domicili.



3.7. L'Òrgan Tècnic de Selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de l'exercici. Les dites adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de la prova, la finalitat del qual és valorar l'aptitud dels aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a què concorren. Les mesures d'adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de participació, i podran ser:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme esta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'entregar durant el termini de presentació de sol·licituds obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el nombre de minuts d'ampliació que recomana.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ser invident.

6) Altres, especificant quals.



4. Admissió i exclusió d'aspirants.

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el director general de Recursos Humans i Econòmics aprovarà, mitjançant una resolució, la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos publicant-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el text de la resolució i la relació d'aspirants admesos i exclosos amb expressió de les causes d'exclusió.

Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els errors en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena en temps i forma, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegues en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.



4.2. Una vegada finalitzat el termini d'esmena d'errors, es publicarà en el DOGV la resolució definitiva d'aspirants admesos i exclosos. En esta resolució s'indicarà el lloc, la data i hora de la prova, publicació que haurà de fer-se amb una antelació mínima de 15 dies naturals a la realització de la mateixa. Esta publicació servirà de notificació als interessats/as.



5. Òrgan Tècnic de Selecció.

5.1. L'Òrgan Tècnic de Selecció serà nomenat pel director general de Recursos Humans i Econòmics, i la seua composició serà d'acord amb allò que s'ha estipulat en l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. La relació nominal dels seus membres serà publicada amb una antelació d'un mes com a mínim al començament de les proves. L'Òrgan Tècnic de Selecció estarà compost per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents, i constarà d'un president, un secretari i tres vocals. Tots els membres hauran d'ostentar la condició de personal funcionari de carrera de les administracions públiques. La classificació professional dels membres dels òrgans de selecció haurà de ser igual o superior a la del cos o escala objecte de la convocatòria i, almenys, més de la mitat dels seus membres haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



5.2. Correspon a l'Òrgan Tècnic de Selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de quantes mesures siguen necessàries amb vista al correcte desenrotllament de les proves selectives. El funcionament de l'Òrgan Tècnic de Selecció s'adaptarà al que establix la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la resta de normativa vigent.

5.3. Als efectes de comunicacions i la resta d'incidències, l'Òrgan Tècnic de Selecció tindrà la seua seu en els serveis centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, C/ Misser Mascó, 31. C P 46010. València.



6. Desenrotllament de la convocatòria

Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en la celebració de cada una de les dites fases, a fi de determinar l'aptitud dels aspirants i de fixar l'orde de prelació dels mateixos per a la selecció.

6.1. La fase d'oposició suposarà la realització pels aspirants d'un exercici eliminatori.

6.1.1. L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 95 minuts, d'un qüestionari de 80 preguntes sobre el contingut dels 41 temes que s'inclouen com Annex I.

Del dit qüestionari, 12 preguntes seran de caràcter teòric i versaran sobre els 16 temes del temari general. Les 68 preguntes restants seran tant de caràcter teòric com a pràctic i versaran sobre els 25 temes del temari específic que s'inclou en l'annex I.

L'exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, destreses i capacitat professional dels aspirants en relació a les funcions pròpies de la categoria a què opten.

El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes, de les quals només una d'elles serà la correcta.

6.1.2. Els aspirants seran convocats per a la realització de l'exercici en crida única, quedant decaiguts en els seus drets els opositors que no compareguen a realitzar-ho.

Els aspirants hauran d'acreditar la seua identitat per mitjà de la presentació de l'original del DNI, passaport o permís de conduir, sense que siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels dits documents. En cas de robatori o pèrdua, hauran de presentar la denúncia davant de la Policia junt amb un altre document oficial amb foto. Així mateix els aspirants hauran de portar el justificant de presentació de la seua sol·licitud de participació per si li fora requerit.

Els membres de l'Òrgan Tècnic de Selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a l'aula de la persona que comparega una vegada conclòs la crida dels aspirants i tancada la porta de l'aula que li corresponga.

Donat el caràcter de la prova, l'Òrgan Tècnic de Selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració de la mateixa, sent anul·lats tots aquells exercicis en què es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.

6.1.3. Valoració de l'exercici.

La puntuació màxima en la fase d'oposició serà de 100 punts

La puntuació s'obtindrà d'acord amb les regles següents:

Primera. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà: respostes correctes netes = nre. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Cada contestació vàlida rebrà una valoració d'un punt. Es restarà 033 punts per cada una de les respostes incorrectes i es deixaran sense valorar les preguntes no respostes. De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant.



Segona. Una vegada obtingut el llistat amb totes les puntuacions, es reconvertiran estes d'acord amb la puntuació màxima de 100 punts que correspon a la fase d'oposició.

Tercera. Avaluats tots els aspirants, es trobarà la mitjana aritmètica del deu per cent d'aspirants presentats que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els dos primers decimals.



Tercera. Es consideraran aprovats aquells aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana aritmètica referida en la regla tercera, amb un límit mínim de 35 punts. Per davall d'eixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

6.1.4. Publicació de resultats i terminis d'al·legacions.

Finalitzat l'exercici, l'Òrgan Tècnic de Selecció farà pública el full d'anotacions de correcció del mateix en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es). Els aspirants disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, a comptar de l'endemà d'esta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents en relació a possibles errors en la mateixa.

Transcorregut el dit termini, l'Òrgan Tècnic de Selecció publicarà en l'esmentada pàgina web el full d'anotacions definitiva de correcció de l'exercici junt amb la relació provisional d'aspirants aprovats i suspesos per l'orde de puntuació aconseguida. A efectes informatius es realitzarà la dita publicació en els taulers d'anuncis de les direccions territorials

Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar de l'endemà d'esta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents.

Vistes les al·legacions, l'Òrgan Tècnic de Selecció publicarà de la mateixa manera la relació definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició i també la relació d'aspirants suspesos, per orde de puntuació, amb indicació de la puntuació aconseguida. Les al·legacions es consideraran contestades amb l'esmentada publicació.

Podrà superar la fase d'oposició un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Els aspirants que hagueren superat la fase d'oposició disposaran de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la relació definitiva d'aspirants aprovats, per a presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en l'annex II, així com l'imprés degudament omplit de l'autobarem que s'acompanya en el dit annex, havent de presentar tot això en les unitats de registre esmentades en la base 3.3 de la convocatòria.

6.2. Fase de concurs.

En la fase de concurs, a la que només accediran aquells aspirants que hagen superat la fase d'oposició, es valoraran els mèrits conforme al barem arreplegat en l'annex II. La puntuació màxima en esta fase serà de 54 punts. Els mèrits valorables seran els obtinguts fins a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació.

No s'haurà de presentar certificat de coneixement del valencià expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de valència, ja que la dita informació serà aportada per la mateixa Junta.



L'Òrgan Tècnic de Selecció, que només podrà valorar la documentació degudament acreditada i aportada en temps i forma, podrà requerir qualsevol aclariment sobre la mateixa. Quan el requeriment no siga atés no serà valorat el mèrit corresponent. L'Òrgan Tècnic de Selecció podrà així mateix sol·licitar als aspirants còpia traduïda, per traductor jurat, dels documents al·legats pels mateixos quan estos estiguen redactats en idiomes diferents dels oficials a la Comunitat Valenciana.



6.3. Resolució provisional del concurs oposició.

Finalitzades la fase d'oposició i la fase de concurs, l'òrgan tècnic de selecció farà públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació d'aspirants que han arribat fins a aquest punt del procés selectiu, amb l'especificació de la puntuació total obtinguda en cada fase. Els empats en la puntuació total es resoldran en favor de l'aspirant que haja obtingut més puntuació en la fase d'oposició. Si subsistix l'empat, es resoldrà seguint l'orde dels apartats del barem de mèrits. Si persistira l'empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat, tenint en compte el total de persones en actiu del cos o escala objecte de la convocatòria, i es considera com a infrarepresentat el sexe que no ocupe almenys el quaranta per cent de la plantilla corresponent al dit cos o escala.



Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar de l'endemà d'esta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents relatives a la puntuació de la fase de concurs.

6.4. Resolució definitiva del concurs oposició.

Vistes les al·legacions, la relació ordenada definitiva d'aspirants després de les fases d'oposició i de concurs serà publicada per l'Òrgan Tècnic de Selecció de la mateixa manera que la relació provisional.

Amb vista a garantir la quota de places reservades a persones amb diversitat funcional, i en el cas que seguint l'orde de puntuació dels aspirants no es cobrira el total de places reservades a la dit quota, es procedirà a incloure en els últims llocs amb dret a plaça, per l'orde de puntuació obtinguda i fins a completar la quota reservat si haguera candidats per a això, als aspirants que, havent optat per acollir-se a la dit quota, hagen superat la fase de concurs oposició.



6.5. Sol·licitud de places i entrega de documentació.

El director general de Recursos Humans i Econòmics farà pública, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es), la resolució per la qual s'aprove la relació de places que s'oferisquen als aspirants i el procediment perquè estos puguen efectuar la seua opció a plaça, atorgant un termini de 20 dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'esta resolució per a entregar la relació de destinacions sol·licitats, així com la documentació referida en la mateixa resolució.

Podran sol·licitar plaça els/les participants relacionats/as en la resolució definitiva del concurs oposició fins a un número d'orde equivalent al nombre total de places oferides.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades o pèrdua dels drets derivats de la participació en el procés selectiu, i sempre abans de la publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l'òrgan convocant podrà requerir de l'Òrgan Tècnic de Selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament com personal funcionari de carrera.



Durant este termini de 20 dies hàbils els aspirants hauran de presentar, a més de la seua sol·licitud de destinacions, la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada en anvers i revers del document nacional d'identitat o passaport.

b) Fotocòpia compulsada en l'anvers i revers del títol exigit per a la seua participació en estes proves selectives. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada en l'anvers i en el revers de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despedit disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



Així mateix, i conforme a l'apartat huit de l'article primer de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, esta declaració jurada haurà d'incloure la declaració de no haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tracta de sers humans. En el moment de la presa de possessió, l'interessat/a haurà d'acreditar esta circumstància en el Departament de Salut corresponent per mitjà de l'aportació d'una certificació negativa del Registre central de delinqüents sexuals.

d) Certificació expedida pels serveis mèdics dels Serveis de Salut, acreditativa de la capacitat funcional per a l'exercici del lloc de treball. La presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'este requisit.



Els que dins del termini fixat, i excepte casos de força major, no presentaren la documentació, no podran ser anomenats i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si és el cas, per falsedat en la seua sol·licitud.

Si un aspirant seleccionat no complix algun dels requisits exigits en la convocatòria, el director general de Recursos Humans i Econòmics dictarà una resolució motivada en la que es declare la pèrdua dels drets derivats del procés selectiu. La dita resolució podrà ser impugnada en la forma determinada en la base 8.

Les vacants que s'oferisquen correspondran sempre a places bàsiques de la corresponent categoria.

6.6. Adjudicació de places. Les places s'adjudicaran entre els aspirants d'acord amb la sol·licitud, orde de preferència i per l'orde de la puntuació aconseguida. Perdran els drets derivats de la seua participació en les proves selectives els aspirants que no sol·liciten plaça en temps i forma, així com aquells a què per la puntuació obtinguda en les mateixes no corresponga plaça alguna d'entre les oferides i els que no obtinguen plaça alguna d'entre les efectivament sol·licitades. Només podran ser declarats aprovats en les proves selectives i, per tant, anomenats, els aspirants que obtinguen plaça. No podrà anomenar-se un número superior d'aspirants al de places convocades.





7. Publicació, nomenament i termini de presa de possessió.

Finalitzat el termini per a la presentació de documents, el director general de Recursos Humans i Econòmics, mitjançant una resolució, acordarà el nomenament de funcionari/a de carrera en el cos i, si és el cas, escala corresponent, dels aspirants finalment aprovats, amb indicació de la plaça que els haguera correspost, resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El termini de presa de possessió serà d'un mes i començarà el dia que establisca la resolució o, a falta d'això, l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en este cas acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat. Si fóra inhàbil, el termini finalitzarà al següent dia hàbil. En cas de no haver-hi dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzarà l'últim dia del mes següent al de publicació de la convocatòria. Perden els drets derivats de la participació en el procés selectiu les persones que no s'hagen incorporat a la destinació quan haja transcorregut el termini, llevat de causa de força major o impossibilitat apreciada així, després de l'audiència de la persona interessada, mitjançant una resolució motivada del director general de Recursos Humans i Econòmics.



8. Recursos.

Esta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats en la seua execució podran ser impugnats pels interessats per mitjà de la interposició del recurs contenciós-administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de la publicació de l'acte recorregut, de conformitat amb allò que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com en els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar el recurs de reposició, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la referida Llei 39/2015.

Contra les resolucions dictades per l'Òrgan Tècnic de Selecció que ha de jutjar el concurs oposició, podrà interposar-se recurs d'alçada en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015.

Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret estime convenient.



València 15 de desembre de 2016.– El director general de Recursos Humans i Econòmics: Justo Herrera Gómez





ANNEX I



Temari general



1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Drets i deures fonamentals, la seua garantia i suspensió. El Tribunal Constitucional. El defensor del poble.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: La Comunitat Valenciana. dels drets dels valencians i valencianes. La Generalitat.



3. La Llei de Govern Valencià: El Consell. Administració pública de la Generalitat Valenciana.

4. Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



5. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Personal al servei de les administracions públiques. Adquisició i pèrdua de la condició de personal empleat públic. Provisió de llocs de treball i mobilitat. Situacions administratives.

6. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. El principi d'igualtat en l'ocupació pública. Pla d'Igualtat (2016-2019) de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



7. Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere. Objecte de la llei i principis rectors. Mesures de sensibilització, prevenció i detecció. Plans de sensibilització. Àmbit sanitari.

8. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals. Objecte, àmbit d'aplicació i definicions.

9. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: els interessats. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic: òrgans de les Administracions Públiques.

10. Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat. Sistema de Salut: principis generals. El dret a la protecció de la salut.

11. Llei 16/2003, de 28 de maig, de Cohesió i Qualitat del Sistema Nacional de Salut. Disposicions generals.

12. Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana. El sistema valencià de salut. Salut Pública.

13. Llei Orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de Mesures Especials en matèria de Salut Pública.

14. Llei 33/2011, de 4 d'octubre, General de Salut Pública.

15. Llei 17/2011, de 5 de juliol, de Seguretat Alimentària i Nutrició.



16. Reial Decret 1945/1983, de 22 de juny, de 1983, pel qual es regulen les infraccions i sancions en matèria de defensa del consumidor i de la producció agroalimentària. (BOE 15.07.1983).





Temari específic

Infermer/a de salut pública



1. La salut. Els determinants socials de la salut, les desigualtats en salut i els principals eixos per a la seua anàlisi: gènere, situació socioeconòmica i etnicitat (definició).

2. La Salut Pública: Concepte, funcions, evolució històrica. La Salut Pública en l'OMS, la Unió Europea, Espanya i a la Comunitat Valenciana (estructura). Objectius generals de l'Estratègia 2020. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública: la Cartera de Salut Pública.



3. Polítiques de salut: definició i fases per al seu desenrotllament. El Pla de Salut de la Comunitat Valenciana: línies estratègiques. Planificació i programació per a la salut: Etapes i tipus.

4. La transversalitat i intersectorialidad de les actuacions en Salut Pública: àmbit sanitari, social, l'escola, el barri... La participació i l'acció comunitària.

5. Equitat i salut en totes les polítiques: mecanismes per a la seua integració. Avaluació del seu impacte en salut.

6. L'evidència en Salut Pública: Busca, aplicació i producció d'evidència científica.

7. Valoració de les necessitats i monitorització de l'estat de salut de la comunitat. Fonts d'informació: enquesta de salut, estudis qualitatius, demografia, fonts sanitàries.

8. La protecció de dades. La confidencialitat. Qüestions ètiques.

9. Epidemiologia. Concepte i aplicacions. Història natural de la malaltia. Causalitat en ciències de la salut. Processos explicatius del procés salut-malaltia. Usos de l'epidemiologia en salut pública.



10. El mesurament de la salut i de la malaltia. Mesures de freqüència. Mesures d'associació o efecte. Mesures d'impacte potencial.

11. Disseny d'estudis epidemiològics. Classificació i tipus. Principals característiques dels estudis descriptius, transversals i ecològics. La validesa i precisió. Errors potencials en els estudis epidemiològics: tipus d'error. Control de caires.

12. Estadística descriptiva: mitjanes i mesures. Inferència estadística: conceptes bàsics, mostreig i mètodes estadístics bàsics. Correlació i regressió.

13. Vigilància i control de les malalties transmissibles en l'àmbit de la Unió europea i De: Sistema d'alerta precoç i resposta ràpida, malalties emergents i reemergents i Programes específics de vigilància. Comunitat Valenciana: Vigilància i control de les malalties transmissibles a la Comunitat Valenciana. El sistema bàsic de la xarxa valenciana de vigilància en salut pública.

14. Vigilància epidemiològica de les malalties no transmissibles. Malalties cròniques, els models de vigilància: registres, unitats sentinelles, enquestes. Característiques principals dels registres. Registres d'interés en salut pública. Els registres de malalties de la Comunitat Valenciana: La xarxa sentinella de la Comunitat Valenciana. El registre de mortalitat. El sistema d'informació de càncer de la Comunitat Valenciana.

15. Promoció de la salut: La Carta d'Otawa. La salutogènesi i el model d'actius per a la salut. Intervenció en promoció de salut.

16. L'Estratègia de Promoció de la Salut i Prevenció en el Sistema Nacional de Salut, en el marc de l'abordatge de la cronicitat. Estratègia d'atenció a pacients crònics a la Comunitat Valenciana: El Programa del pacient actiu.

17. La xarxa d'Escoles promotores de salut i d'Universitats promotores de salut. L'educació sexual: El Programa d'Intervenció en Educació Sexual.

18. La prevenció de la malaltia: Tipus, objectius. Prevenció primària: La vacunació, la immunitat de grup.

19. Criteris que ha de complir un programa de detecció precoç. Concepte de sensibilitat, especificitat i valor predictiu. Principals programes poblacionals de garbellament a la Comunitat Valenciana: de càncer de mama i còlon, de malalties endocrí-metabòliques, d'hipoacúsia en recent nascuts i lactants.

20. La salut reproductiva: preconcepcional, embaràs, part i puerperi des de l'abordatge de La salut pública. El programa de seguiment d'embaràs de la Comunitat Valenciana. L'estratègia d'atenció al part normal.



21. La salut infantil i de l'adolescent: Necessitats i drets. El Programa de Supervisió de la Salut Infantil a la Comunitat Valenciana. El Programa de Salut Bucodental Infantil de la Comunitat Valenciana.



22. Violència: la promoció del bon tracte i la prevenció de la violència en totes les etapes i circumstàncies de la vida (infància, dependència, vellesa, laboral...). Violència contra la infància: El Full de Notificació per a l'atenció sociosanitària infantil i la protecció de menors. Violència de gènere: El protocol per a l'atenció sanitària de la violència de gènere a la Comunitat Valenciana i l'Informe Mèdic de Presumpta Violència de Gènere.

23. La salut laboral: Relació treball i salut, la importància de les condicions de treball. Concepte de risc i dany. Danys per a la salut derivats del treball. Sistema d'Informació Sanitària i Vigilància Epidemiològica Laboral (SISVEL).

24. La prevenció de riscos laborals: els Serveis de Prevenció, el Comité de Salut i Seguretat, els delegats de prevenció (funcions i competències). La Vigilància sanitària de plaguicides i biocides d'ús professional.

25. Salut mediambiental: La relació entre ambient i salut. L'impacte dels determinants ambientals en la salut: aigua, sanejament, contaminació atmosfèrica, canvi climàtic. Vigilància ambiental. Programes de protecció de la salut enfront dels riscos ambientals a la Comunitat Valenciana (temperatures extremes...)





Annex ii

Barem de mèrits



Barem fase concurs Subgrup A2, sector Administració Especial, Infermer/a de Salut Pública

En la fase de concurs a què es referix la base 6.2 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional: 31 punts

1. Es valorarà l'experiència professional dels participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en llocs de l'administració de la Generalitat les competències del qual en matèria de personal s'exercisquen per la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics, que pertanguen al Cos/Escala A2-S03-01, naturalesa funcionarial, sector administració especial, infermer/a de Salut Pública, a raó de 0.30 punts per cada mes complet de servei en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en llocs de l'administració de la Generalitat les competències del qual en matèria de personal s'exercisquen per la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics, que pertanguen, dins de Salut Pública, a cossos/escales funcionarials d'administració especial diferents de l'A2-S03-01, però que per al seu exercici s'incloga la titulació de Diplomat/a en Infermeria o assimilada, a raó de 0.15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en llocs de l'administració de la Generalitat les competències del qual en matèria de personal s'exercisquen per la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics, no previstos en els apartats 1.1 i 1.2, a raó de 0.05 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.4. Per cada mes complet de serveis prestats de caràcter assistencial o de coordinació i direcció en programes de cooperació internacional, en virtut de convenis o acords organitzats o autoritzats per l'Administració Pública, cooperació al desenrotllament o ajuda humanitària en l'àmbit de la salut (nova llei del voluntariat BOE 15/1015): 0,05 punts.



1.5. Per treballs relacionats amb la categoria i el requisit d'accés de la qual haja sigut el títol de Diplomat/a en Infermeria o assimilat, que hagen sigut realitzats en llocs d'altres Administracions Públiques i entitats de Dret Públic vinculades o dependents d'una Administració Pública Territorial, en Societats Públiques Mercantils i Fundacions Públiques, a raó de 0.05 punts per cada mes complet de serveis en actiu.





2. Còmput i acreditació de l'experiència professional.

2.1. En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat al personal eventual regulat en l'article 19 de la Ley10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.

2.2. De conformitat amb la normativa vigent, es valorarà com a experiència professional el temps en excedència per atenció de fills o familiars i en excedència per violència de gènere.

2.3. L'experiència professional s'acreditarà per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

2.4. No podran valorar-se per més d'un apartat serveis prestats simultàniament en el temps.

2.5. En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 31 punts.

B) Formació: 23 punts

1. Formació acadèmica corresponent a la titulació exigida en la convocatòria, fins a un màxim de 5 punts.

1.1. Estudis de diplomatura i/o grau, fins a un màxim de 2 punts.



Per cada matrícula d'honor: 2 punts.

Per cada excel·lent: 1 punt.

Per cada notable: 0,50 punts.

La suma de les puntuacions es dividirà pel nombre total d'assignatures obligatòries i/o troncals avaluades en el corresponent pla d'estudis.



1.2. Estudis de doctorat, fins a un màxim de 3 punts.

1.2.1. Sistema anterior a l'establit per RD 185/1985:

Superació de la totalitat dels cursos de doctorat: 1 punt.

1.2.2. Sistema establit pel RD 185/1985 o RD 778/1998:

Aspirants que han obtingut els 32 crèdits del programa de doctorat: 1 punt

Reconeixement de suficiència investigadora o DEA: 1 punt.

1.2.3. Sistema establit per RD 1393/2007 i RD 99/2011

Aspirants que han superat els 60 crèdits corresponents a Màster Universitari Oficial: 2 punts.

1.2.4. Grau de doctor: 2 punts. Si el dit grau s'ha aconseguit amb la qualificació cum laude, se sumarà 1 punt més.

Els apartats anteriors són excloents entre si.

Als efectes del còmput dels crèdits en este apartat 1.2, es considera que l'equivalència entre crèdits i hores és d'1 crèdit= 10 hores.

2. Una altra titulació acadèmica: màxim 2 punts.

Per la possessió d'altres títols acadèmics oficials relacionats amb la Salut Pública, iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup A2, a raó de 1,5 punts per títol, fins a un màxim de 2 punts.



3. Es valoraran fins a un màxim de 8 punts els cursos de formació impartits o homologats per centres oficials de formació de personal empleat públic i màsters universitaris no valorats com a titulació i que no hagen servit per a l'obtenció d'una titulació oficial que, baix criteri de l'òrgan tècnic de selecció, tinguen relació amb les funcions dels llocs convocats, així com els de caràcter genèric relacionats amb informàtica, estadística, prevenció de riscos laborals, ordenació, planificació i gestió sanitària i aquells altres que siguen de semblant naturalesa que incidisquen en la formació general dels empleats públics.



Per la realització de màsters, fins a un màxim de 3 punts.

Per cada Màster: 150 punts.

Per la realització de cursos o diplomes de duració igual o superior a 100 hores lectives, fins a un màxim de 3 punts.

Per cada curs superior o diploma: 1 punt.

Per la realització de cursos d'una duració entre 20 i 100 hores lectives, fins a un màxim de 2 punts.

Per cada curs de 40 o més hores de duració: 0,40 punts.

Per cada curs de 20 o més hores de duració: 0,20 punts.



4. Idiomes comunitaris: màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per Orde de la Conselleria competent en matèria d'educació.

Es puntuaran fins a un màxim de 2 punts, els cicles de l'escola oficial d'idiomes o equivalents o els nivells segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic A1 i A2, Nivell Intermedi B1 i Nivell Avançat B2), de la manera següent:

– Nivell Bàsic A1: 0,50 punts.

– Nivell Bàsic A2: 1,00 punts.

– Nivell Intermedi B1: 1,50 punts.

– Nivell Avançat B2: 2,00 punts.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre, són les següents:

RD 967/1988:

A1: 1.er Curs Cicle elemental

A2: 2.º Curs Cicle elemental

B1: 3.º Curs Cicle elemental i Certificat del Cicle elemental

B2: 1.er I 2.º Curs del Cicle superior. Certificat d'Aptitud.

RD 944/2003 i RD 1629/2006:

A1: 1.er Curs Nivell Bàsic

A2: 2.º Curs Nivell Bàsic. Certificat de Nivell Bàsic

B1: 1.º I 2.º Curs Nivell Intermedi. Certificat de Nivell Intermedi

B2: 1.er I 2.º Curs Nivell Avançat. Certificat de Nivell Avançat



5. Valencià: màxim 3 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 3 punts, d'acord amb el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent:



Coneixement oral: 0,50 punts

Grau elemental: 1,00 punts

Grau mitjà: 2,00 punts

Grau superior: 3,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



6. Altres activitats relacionades amb la categoria convocada, fins a un màxim de 3 punts.

6.1. Publicacions, comunicacions, ponències o llibres. Es valoraran amb un màxim de 2 punts.

Es puntuarà d'acord amb el quadro següent:

6.2. Docència. Es valorarà amb un màxim d'1 punt.

– Professor titular: 1 punt.

– Professor associat: 0,2 punts per any.

– Professor col·laborador/tutor de pràctiques, etc.: 0,05 punts per any.

– Docència en cursos de matèries relacionades amb la Salut Pública organitzats per organismes i institucions oficials que estiguen degudament acreditats, per cada 10 hores: 0,1 punts.

6.3. Premis excepcionals, beques, etc.

Es podran puntuar, a criteri de l'òrgan tècnic de selecció, fins a un màxim d'1 punt.





AUTOBAREM



Cognoms i nom. ...

Categoria: ....



A) Experiència professional:

1.1.………….. punts.

1.2.………….. punts.

1.3.………….. punts.

1.4.………….. punts.

1.5.………….. punts.

1.6.………….. punts.



Subtotal: ………………. punts (màxim 31 punts).



B) Formació:

1.

1.1………. punts.

1.2………. punts.

Total 1…………….punts.

Total 2.………….. punts.

Total 3.………….. punts.

Total 4.………….. punts.

Total 5.………….. punts.

6.

6.1.………….. punts.

6.2.………….. punts.

6.3.………….. punts.

Total 6…………..…punts.





Subtotal: ………………. punts (màxim 23 punts).



TOTAL: ……… punts (màxim 54 punts).

Mapa web