Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de San Miguel de Salinas. Bases modificades per a la provisió en propietat de dues places de policia, mitjançant consolidació d'ocupació temporal, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de l'exercici 2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9239 de 21.12.2021
Número identificador:  2021/12586
Referència Base de Dades:  011611/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup C, subgrup C1. Titulació de batxiller o tècnic de formació professional
      Descriptors toponímics: San Miguel de Salinas



Bases modificades per a la provisió en propietat de dues places de policia, mitjançant consolidació d'ocupació temporal, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de l'exercici 2019. [2021/12586]

Vist l'expedient que se segueix en aquest ajuntament per a la cobertura de dues places d'agent de policia local per concurs oposició, el qual va ser modificat mitjançant decret d'Alcaldia sota la numeració 2020-0324, publicat en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, amb data de 26 de març de 2020, i seguint el que es disposa en la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, així com en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana i el Decret 153/2019, de 12 de juliol, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories dels cossos de la Policia Local de la Comunitat Valenciana, es procedeix a esmenar el següent,





Primera. Objecte de la convocatòria

És objecte de les presents bases la provisió en propietat de les places en el marc d'un procés per a la consolidació d'ocupació temporal, la qual s'inclou en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici de l'any 2019, aprovada per Resolució d'alcaldia núm. 1124 de data 24.10.2019 i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 8673 de data 08.11.2019, les característiques de la qual són:





Grup C

Subgrup C1

Escala Bàsica

Categoria Agent

Classe Policia

Nombre de vacants 2

Llocs convocats 26 A-118 i 26 A-119

Sistema de selecció Concurs oposició





De conformitat amb l'article 2 del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, les places objecte de consolidació són aquelles que estan dotades pressupostàriament i han estat ocupades, de manera temporal i ininterrompudament, almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2016.



Segona. Condicions d'admissió d'aspirants

les persones aspirants hauran de reunir, en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies, els requisits establits en l'article 7 del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desplega la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana:

a) Tindre nacionalitat espanyola.

b) No tindre una inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de la funció pública, ni de separació del servei de cap administració pública mitjançant expedient disciplinari.

c) Mancar d'antecedents penals.

d) Estar en possessió de la titulació acadèmica exigible a l'escala bàsica.

e) Tindre almenys díhuit anys d'edat i no excedir, si és el cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

f) Comprometre's, mitjançant declaració jurada, a portar armes de foc, i si cal, utilitzar-les.

g) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i A2 que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 Kw o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.

h) No patir cap malaltia o defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions, d'acord amb les exclusions mèdiques establides en aquest decret i tindre una alçada mínima d'1,65 metres els homes i 1,58 metres les dones.



Tercera. Forma i termini de presentació d'instàncies

les sol·licituds (annex I) per a prendre part en les corresponents proves d'accés en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en les presents bases generals per a la plaça que s'opte, es dirigiran a l'alcalde-president d'aquest ajuntament, i es presentaran ajustades al model normalitzat que s'indique en la convocatòria, per mitjans telemàtics, en el termini de 20 dies hàbils, conforme amb l'article 14.1 del Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, aprovat per Decret 3/2017, de 13 de gener, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Taxes.

Els aspirants hauran d'abonar les taxes en concepte de drets d'examen: 12 euros.

L'abonament de la taxa es realitzarà realitzant ingrés en el compte de l'Ajuntament següent:

Banco Sabadell: ES60 0081 1447 2500 0101 7802

L'impagament dels drets d'examen, donarà lloc a l'exclusió definitiva de l'aspirant en el procés selectiu, i no serà possible l'esmena posterior. En el cas de quedar exclòs per qualsevol causa, no tindrà dret a la devolució de l'import satisfet.



Documentació.

A les instàncies s'acompanyarà:

– Justificant d'haver ingressat els drets d'examen. Els drets d'examen només seran retornats als qui no siguen admesos en el procediment selectiu, per falta d'algun dels requisits exigits per a prendre-hi part.



– Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat.

– Fotocòpia compulsada de la titulació exigida en la convocatòria.

– Fotocòpia compulsada del permís de conduir classe B i A2.

– La documentació original i/o compulsada dels mèrits al·legats a valorar en la fase de concurs. No es tindrà en compte cap mèrit que no s'acredite en aqueix moment.

Per a ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants presentaran una declaració responsable en la qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i hauran d'acreditar-los posteriorment, en el cas que foren seleccionades.



Quarta. Publicació de la convocatòria i bases

les convocatòries es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província així com en la seu electrònica d'aquest ajuntament (https://sanmigueldesalinas.sedelectronica.es/) i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el qual apareixerà, en tot cas, l'ajuntament convocant, el nombre de places que es convoquen, l'escala i categoria a la qual pertanyen, el sistema d'accés i la cita dels butlletins oficials en els quals figuren les bases corresponents, que seran vinculants per a l'administració que convoca, per als tribunals que avaluen les proves selectives i per a les persones participants.



Cinquena. Admissió d'aspirants

expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà una resolució en el termini d'un mes, que declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província, la seu electrònica d'aquest ajuntament, i, si és el cas, en el tauler d'anuncis, per a major difusió, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a esmena.

Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini de 30 dies des de la finalització del termini per a presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'haguera dictat cap resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

Una vegada transcórrega el termini d'esmena i s'hagen vist les al·legacions presentades, per l'Alcaldia s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que, igualment serà objecte de publicació en el Butlletí Oficial de la Província, en la seu electrònica de l'Ajuntament, i, si és el cas, en el tauler d'anuncis, per a major difusió.

En la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, que tindrà lloc en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'ordre de crida de les persones aspirants, segons el resultat del sorteig públic que determinarà, l'ordre alfabètic d'actuació de les persones aspirants en cadascuna de les proves selectives d'ingrés que se celebren durant l'any.



Sisena. Òrgans tècnics de selecció

el tribunal qualificador es constituirà en cada convocatòria i haurà d'estar format per un nombre imparell de membres, que no pot ser inferior a cinc titulars amb els seus respectius suplents, atenent criteris de paritat.



El tribunal qualificador estarà constituït pels següents membres:





Càrrec Identitat

President El cap del cos de Policia Local d'aquest ajuntament.

Suplent Preferiblement el cap d'un altre cos de Policia Local.

Vocals (2) Designats per la Direcció General de la Generalitat Valenciana.

Suplent Designats per la Direcció General de la Generalitat Valenciana.

Vocal Membre de la Policia Local d'aquest ajuntament o un altre ajuntament de la Comunitat Valenciana.

Suplent Membre de la Policia Local d'aquest ajuntament o un altre ajuntament de la Comunitat Valenciana.

Secretari/ària El de la corporació o membre d'aquesta en qui delegue.

Suplent Funcionari en qui delegue.





Podran nomenar-se assessors del tribunal per a les proves psicotècniques, mèdiques i d'aptitud física. El seu nomenament haurà de fer-se públic juntament amb el del tribunal.

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home (article 60 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic).



Els membres de l'òrgan se selecció que siguen membres dels cossos de la Policia Local hauran de reunir els següents requisits:

a) Ser personal funcionari de carrera, de qualsevol cos de policia local de la Comunitat Valenciana, estar en possessió de la titulació universitària de grau o llicenciatura o de tècnic superior en formació professional, i tindre una antiguitat d'almenys tres anys.

b) Posseir la mateixa o superior categoria professional que la plaça que es convoca.

Al costat dels titulars es nomenaran suplents, en igual nombre i amb els mateixos requisits. A més a més, el tribunal podrà comptar, per a totes o algunes de les proves, amb la col·laboració d'assessors tècnics, amb veu i sense vot, els quals hauran de limitar-se a l'exercici de la seua especialitat tècnica.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El tribunal podrà així mateix, i en qualsevol moment, requerir als aspirants que acrediten la seua personalitat, per a la qual cosa hauran d'anar proveïts del document nacional d'identitat o un altre document acreditatiu.

Quan concórrega en els membres del tribunal alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, aquests s'abstindran d'intervindre i notificaran aquesta circumstància a l'Alcaldia; així mateix, els aspirants podran recusar-los en la forma prevista en l'article 24 de l'esmentada llei.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus integrants, titulars o suplents, indistintament. Així mateix, estan facultats per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut ordre de les mateixes en tot el no previst en aquestes bases, i per a l'adequada interpretació d'aquestes.

En cada sessió del tribunal podran participar els membres titulars presents en el moment de la seua constitució i, si estan absents, els suplents, sense que puguen substituir-se entre si en la mateixa sessió.

Si, constituït el tribunal i iniciada la sessió, s'absenta el president, aquest designarà, entre els vocals concurrents, el que el substituirà durant la seua absència.

A l'efecte del que disposa l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, el tribunal qualificador tindrà la categoria segona de les recollides en aquell respecte de les assistències dels seus membres.



Al tribunal correspon el desenvolupament i qualificació de les proves selectives, la seua actuació estarà vinculada a les presents bases i no podran aprovar ni declarar que han superat les proves selectives un nombre d'aspirants superior al de les places convocades.

La decisió s'adoptarà per majoria de vots.

Les actuacions del tribunal podran ser recorregudes en alçada davant l'Alcaldia-Presidència, en el termini d'un mes a comptar des que aquestes es van fer públiques, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Calendari de les proves i ordre d'actuació.

la data, hora i lloc del començament de les proves selectives s'anunciarà en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, conjuntament amb la relació d'admesos i exclosos, així com la composició del tribunal qualificador a què es refereix la base sisena.

Una vegada començades les proves selectives, no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis i incidències en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant.

Aquests anuncis hauran de fer-se públics pel tribunal en el local on s'hagen realitzat les actuacions i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.



L'ordre d'actuació de les persones aspirants s'iniciarà alfabèticament per la primera el primer cognom de les quals comence per la lletra F, segons Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si és el cas, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l'any 2019 en el conjunt de les administracions públiques valencianes (DOGV 8473, 28 de gener).



Els opositors seran convocats per a cada exercici en crida única, excepte cas de força major degudament justificat i estimat lliurement pel tribunal. La no presentació de l'aspirant en el moment de ser cridat a qualsevol dels exercicis obligatoris determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el mateix exercici i en els successius, per la qual cosa quedarà exclòs del procediment selectiu.



La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim d'antelació de vint-i-quatre hores des de l'inici de la sessió anterior.

Entre la terminació d'un exercici i el començament del següent haurà de transcórrer un període mínim de dos dies i un màxim de 45 dies naturals.



Setena. Sistema de selecció i desenvolupament dels processos

Procediment de selecció

El sistema de selecció serà el de concurs oposició de conformitat amb el que es disposa en el Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.



Primera Fase: Oposició.

La fase d'oposició serà prèvia a la del concurs i consistirà en la superació, amb caràcter obligatori i eliminatori, de les proves relacionades en l'annex I del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de determinar l'aptitud de les persones aspirants en relació amb les funcions dels llocs de treball convocats.

En la realització dels exercicis escrits haurà de garantir-se, sempre que siga possible, l'anonimat de les persones aspirants.

La màxima puntuació obtinguda en la fase d'oposició serà del 60 % del màxim que puga obtindre's en el total de la convocatòria.

La fase d'oposició comptarà amb les següents proves selectives:

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Prova psicotècnica: es realitzarà un test psicotècnic de personalitat que avalue els factors previstos en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per a la categoria d'agent.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.

c) Proves d'aptitud física: consistirà a superar les proves que posen de manifest la capacitat per a l'acompliment del lloc de treball i les marques mínimes seran, almenys, les següents i segons el quadre d'edats.



Prèviament a l'inici de les proves físiques les persones aspirants aportaran un certificat mèdic oficial i original, en el qual es faça constar expressament «la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en l'annex I del Decret 180/2018 (DOGV 10.10.2018).

La falta de presentació i lliurament d'aquest certificat en els termes descrits anteriorment, exclourà els aspirants de participar en el procés de selecció que es convoca, aquest certificat haurà d'haver sigut emés i datat amb una antiguitat inferior a un mes a comptar del dia de celebració de la prova.

Proves:

1. Carrera de resistència 1.000 metres

2. Salt de longitud amb carrera

3. Natació 50 metres

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, i han de superar com a mínim dos de les tres proves per a ser declarat apte.

La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de salt es realitzarà mesurant la distància efectiva.

La superació de les proves físiques per a l'accés a la categoria d'agent, tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, fins al dia de finalització del termini de presentació de les instàncies, amb independència de l'edat de la persona aspirant, i quedaran exempts de realitzar-la aquelles que, en aquest període, l'hagen superada.



d) Prova teòrica: consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 100 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, una de les quals és certa, i no penalitzen les contestades erròniament, en un temps màxim de 2 hores, sobre els temes que s'assenyalen en l'annex A de l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenvolupament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia. (annex II de les bases).

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 25 punts i ha d'obtindre's una qualificació de 12,5 punts per a superar-lo.

Els qüestionaris que es proposen contindran cinc preguntes addicionals tipus test, les quals substituiran per ordre, correlativament, aquelles preguntes que, si és el cas, siguen objecte d'anul·lació amb posterioritat a l'inici de l'exercici.

e) Exercici pràctic: consistirà en la realització d'un exercici escrit, amb una duració màxima d'una hora, que fixarà l'òrgan tècnic de selecció abans de la realització d'aquest, que versarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'escala bàsica, categoria d'agent, així com, si és el cas, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de totes les actuacions i mesures que hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat. Es podrà acompanyar o fixar sobre el pla que aporte el tribunal les actuacions policials.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 35 punts, i ha d'obtindre's un mínim de 17,5 punts per a superar-lo.

f) Reconeixement mèdic: consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb les següents exclusions mèdiques:

1. Obesitat o primesa manifesta que dificulten o incapaciten per a l'acompliment del lloc de treball.

2. Ull i visió:

2.1. Agudesa visual amb correcció inferior als dos terços de la visió normal en tots dos ulls o sense.

2.2. Hemianòpsia completa i absoluta

3. Orella i audició.

Agudesa auditiva binaural amb correcció que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels o sense.

4. Aparell locomotor.

Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsca retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer dels assessors mèdics, dificulte de manera important l'acompliment del lloc de treball.

6. Aparell cardiovascular.

Hipertensió arterial mal controlada, que no ha de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mn/hg en pressió sistòlica i els 95 mn/hg en pressió diastòlica; segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen.

Varices ulceroses. Tromboflebitis. Insuficiència cardíaca severa. Hipertròfia ventricular esquerra descompensada. Infart de miocardi.

7. Aparell respiratori.

La bronquiopatia crònica obstructiva. Disminució FVC per davall del 65 % de la seua edat.

8. Sistema nerviós.

Epilèpsia, alcoholisme i toxicomanies.

9. Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

10. Altres processos patològics.

Malalties immunològiques sistèmiques, no asimptomàtiques que impossibiliten l'acompliment del lloc de treball. Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus.



Segona fase: concurs.

Aquelles persones aspirants que superen el nivell d'aptitud establit per a tots i cadascun dels exercicis de caràcter eliminatori de la fase d'oposició, passaran a la fase de concurs.

Així, a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició se li sumarà la resultant de la fase de concurs d'acord amb el barem que figura en aquesta base 7a.

La màxima puntuació obtinguda en la fase de concurs serà del 40 % del màxim que puga obtindre's en el total de la convocatòria.

Els mèrits a valorar en la fase de concurs seran els que es recullen en aquest apartat, juntament amb la seua valoració i mitjà d'acreditació d'aquests.



Mèrits computables:

1. S'atorgaran fins a un màxim de 30 punts pels serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica, categoria d'agent, o com auxiliar de policia, valorats a raó de 3 punts per any o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



2. Formació i titulació:

2.1. Titulacions superiors, fins a 1 punt

Per títol de tècnic superior: 0,30 punts

Per títol universitari de grau o equivalent: 0, 80 punts

Per títol de màster oficial: 1 punt

No es valoraran aquelles titulacions que siguen necessàries per a l'obtenció d'una altra que també siga objecte de valoració.



2.2. Cursos de formació, fins a 4 punts.

Per la realització de cursos de formació impartits en l'IVASPE o homologats per aquest, d'acord amb el següent barem:



Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 0,11 0,20

De 51 a 100 0,21 0,30

De 101 a 150 0,31 0,40

De 151 a 200 0,41 0,60

De 201 a 250 0,61 0,70

Més de 250 0,71 1,00







Quan es tracte de cursos de duració inferior a la mínima avantdita, la puntuació d'aquests estarà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència d'aquests. En el cas d'haver impartit hores com a professor o professora en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 4 punts. Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre Cursos de Formació impartits per l'IVASPE (DOGV 2487, 10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes ambdues expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.



2.3. Exercicis superats: s'atorgaran fins a 2 punts per la superació d'exercicis selectius finals en convocatòries d'accés a la condició de funcionari de carrera en els Cossos de Policia Local, categoria d'agent, a raó d'1 punt per cada exercici final superat.

Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pels ajuntaments, expressiu del període o períodes de serveis prestats i categoria professional i els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes, mitjançant còpia compulsada del certificat expedida per la institució competent. Els exercicis superats s'acreditaran mitjançant certificació expedida per la secretaria general en el qual s'indique el caràcter d'exercici final de la fase d'oposició, la qualificació obtinguda en aquest i la referència al butlletí oficial de la província en el qual es van publicar les bases reguladores de la convocatòria.





Huitena. Qualificació

la qualificació final serà la suma dels punts obtinguts en la fase d'oposició i l'obtinguda en la fase de concurs.

El tribunal no podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades, sense perjudici del que es disposa en l'article 61.8 paràgraf 2 del text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



Novena. Relació d'aprovats i acreditació de requisits exigits



Els tribunals formularan proposta a la corporació dels aspirants que, si bé han superat el procés selectiu i prèvia presentació de la documentació exigida, han d'incorporar-se a l'IVASPE, per a seguir el curs selectiu de formació.

La relació d'aprovats, per ordre de puntuació es publicarà en la seu electrònica de l'Ajuntament, i en el termini de 20 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació, hauran d'acreditar que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la convocatòria.

Els qui tingueren la condició de personal funcionari o de personal laboral al servei de l'administració convocant, en el termini anteriorment, acreditaran o indicaran, si escau, que les condicions i requisits exigits en la convocatòria ja estan inscrits en el Registre de Personal d'aqueixa administració.

Si dins del termini indicat els opositors no acreditaren que reuneixen tots els requisits, no podran ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran anul·lades totes les seues actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què hagueren pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial.



Desena. Curs selectiu de formació

el curs selectiu de formació per a l'accés a l'escala bàsica, categoria d'agent, es realitzarà en l'IVASPE, i tindrà una duració de 200 hores lectives.

La qualificació del curs correspondrà a l'IVASPE, i la seua valoració es realitzarà sobre la base de criteris objectius, que tindran en compte el model d'avaluació per competències, i tots els aspectes de l'actuació de la persona aspirant siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a un adequat acompliment professional.

Durant la realització del curs teoricopràctic les persones aspirants seran nomenades personal funcionari en pràctiques de les respectives corporacions locals, amb els drets inherents a tal situació i percebent, en tot cas, les retribucions íntegres del lloc al qual aspiren.



Les persones aspirants que no superen el curs de selecció i formació podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no superen aquest segon curs, quedarà definitivament perdut el dret a participar en el procés de selecció instat i no adquiriran la condició de personal funcionari de carrera.



Onzena. Proposta final, nomenament i presa de possessió

finalitzat el curs teoricopràctic, l'IVASPE comunicarà als ajuntaments la relació d'aspirants que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, a l'efecte del seu nomenament com a personal funcionari de carrera. Igualment comunicarà la relació de les persones que no hagen superat el curs teoricopràctic.

Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de quinze dies, comptats des de la comunicació de l'IVASPE.

La presa de possessió de les persones aspirants que hagueres superat el procés selectiu s'efectuarà en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació del seu nomenament en el Butlletí Oficial de la Província.

Transcorregut el termini d'un mes, les persones aspirants que no hagen pres possessió, per causes imputables a elles mateix, i excepte deguda justificació, perdran tots els drets adquirits durant el procés selectiu i quedaran anul·lades totes les seues actuacions.

El nomenament com a funcionaris de carrera serà publicat en el Butlletí Oficial de la Província.



Dotzena. Impugnació

les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Contra la convocatòria i les seues bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar per les persones interessades un recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat Contenciós Administratiu d'Elx, a partir de l'endemà del dia de publicació del seu anunci en Butlletí Oficial de la Província (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa).



Tretzena. Legislació aplicable

per al que no preveuen les presents bases s'aplicarà el Decret 180/2018, de 5 octubre, del Consell, pel qual es desplega la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de Policies Locals; la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana; el Decret 153/2019, de 12 de juliol, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; en el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana aprovat pel Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell.







ANNEX I

Sol·licitud de l'interessat



La instància per a participar en el procés selectiu, podrà descarregar-se de la seu electrònica de l'Ajuntament de San Miguel de Salinas (https://sanmigueldesalinas.sedelectronica.es/), en el catàleg de tràmits.





(ANNEX I)

INSTÀNCIA PER A LA INSCRIPCIÓ EN EL PROCÉS SELECTIU PER A LA SELECCIÓ MITJANÇANT EL SISTEMA D'OPOSICIÓ PEL PROCEDIMENT DE CONSOLIDACIÓ D'ÚS DE DUES PLACES D'AGENT DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SAN MIGUEL DE SALINAS.



Dades personals (emplenar utilitzant lletres majúscules)

NIF:

Cognoms i nom:

Telèfon de contacte:

Domicili:

Municipi: CP:



e-mail:



Documentació que s'annexa:

Fotocòpia compulsada DNI

Fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica per a participar en el procés i, si és el cas, certificat d'equivalència.

Fotocòpia compulsada del permís de conduir classe B i A2.

Justificant del pagament de la taxa. BANCo SABADELL: ES60 0081 1447 2500 0101 7802



SOL·LICITUD

La persona sotasignada sol·licita ser admesa al procés selectiu a què es refereix la present instància i declara que són certes les dades consignades, i que reuneix els requisits exigits per a participar en la convocatòria, a més de no haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei o qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.



Documents que aportarà per a la valoració en la fase de concurs:

1. Serveis prestats.

1. Formació i titulació.

1.1. Titulació superior.

1.2. Cursos de formació.

1.3. Altres idiomes.

1.4. Exercicis superats.



___________, _____ d _______________ de _________.



La persona interessada





ANNEX II

Programa/temari



Grup I. Dret Constitucional i Administratiu.

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució.

Tema 2. Organització Política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'Estat. Organització Territorial de l'Estat. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i Regència. La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les Cambres. Composició, atribucions i funcionament. La Funció Legislativa. El Poder Executiu: el Govern, relacions entre el Govern i les Corts Generals. El Poder Judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.



Tema 4. L'organització territorial espanyola: Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia, òrgans i competències. Les Administracions Públiques: estatal, autonòmica i local.

Tema 5. Drets i deures Fonamentals de la persona en la Constitució: la seua defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: la Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les competències. Administració de Justícia.

Tema 7. L'Administració Pública. La hisenda pública i l'administració tributària. El ciutadà i l'administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marc jurídic. Fases del procediment. L'audiència a l'interessat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

Tema 10. La Unió Europea: institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del Dret comunitari a Espanya.



Grup II. Règim Local i Policia.

Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. L'Ajuntament Ple. La comissió de govern. Òrgans consultius i participatius: Les comissions informatives. Les Juntes de Districte.

Tema 13. La Funció Pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de les Administracions Locals: concepte i classes. Drets i deures de les policies locals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.



Tema 14. Responsabilitat dels funcionaris. Reglament de Règim Disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els bans d'Alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la Policia Local segons la Llei orgànica de Forces i Cossos de Seguretat. Actuacions de la Policia Local en col·laboració amb la resta de forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La Policia Local. Ordenament legislatiu de la Policia Local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18. El binomi policia local-ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari dels funcionaris de policia local.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de Policia Local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les Policia Locals. Estructura i organització de les policia locals de la Comunitat Valenciana. Règim estatutari. Dret i deures.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Fins i funcions. La formació de les policies locals de la Comunitat Valenciana. El Registre de les Policies Locals. Sistema retributiu de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Premis i distincions.





Grup III. Dret Penal, Policia Administrativa i Sociologia.

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.



Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. Infraccions a les disposicions de trànsit i seguretat constitutives de delicte.

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'Administració Pública: prevaricació i altres comportaments injustos; abandó de destí i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.



Tema 26. Llei orgànica reguladora del procediment Habeas corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

Tema 27. La Policia Judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la Policia Local com a Policia Judicial. L'atestat policial.

Tema 28. Policia Administrativa. Protecció Civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni històric artístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres. Efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant situació de desastres.



Grup IV. Policia de trànsit i circulació.

Tema 31. El trànsit i la seguretat viària: Concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 32. La normativa sobre trànsit circulació de vehicles de motor i seguretat viària: La Llei de Bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte. El codi de circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 33. El Reglament General de Circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

Tema 34. El Reglament General de Conductors. Normes Generals. Classes dels permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

Tema 35. El Reglament General de Vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 36. Reglament del procediment Sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 37. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixt. El servei privat. Transport escolar i de menors. Transport de mercaderies perilloses.

Tema 38. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàries. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Els accidents de trànsit: Concepte i consideracions prèvies. Les seues causes, classes i fases. Actuacions de la Policia Local en accidents de trànsit: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 40. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat viària. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les competències municipals.



Grup V.

Tema 41. Història local de San Miguel de Salinas. Festes, tradicions i actes d'interés social i cultural. Monuments i personatges il·lustres.



Tema 42. El terme municipal de San Miguel de Salinas. Situació. Extensió. Límits, Vies de comunicació i característiques geogràfiques. Llista de carrers.

Tema 43. Organització de l'Ajuntament. Serveis municipals. Edificis i llocs d'interés.

Tema 44. Ordenances municipals.



A conseqüència de la present modificació, es procedeix a ampliar el termini de sol·licituds a la convocatòria de referència, en 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Informant que totes aquelles sol·licituds que reunisquen els requisits de les bases inicialment aprovades i, que han sigut presentades en el termini inicial, seran conservades.



La present convocatòria i els actes administratius que en deriven podran ser impugnats, en els casos i en la forma establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



San Miguel de Salinas, 14 de desembre de 2021. – L'alcalde-president: Juan de Dios Fresneda Arquer.

Mapa web