Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2017, del director general de Recursos Humans i Econòmics, per la qual anuncia una convocatòria pública per a la provisió de la plaça de director o directora de centre de l'Hospital La Magdalena de Castelló



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8204 de 03.01.2018
Número identificador:  2017/12198
Referència Base de Dades:  000046/2018
 



RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2017, del director general de Recursos Humans i Econòmics, per la qual anuncia una convocatòria pública per a la provisió de la plaça de director o directora de centre de l'Hospital La Magdalena de Castelló (núm. de lloc 9133), dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, pel procediment de lliure designació. [2017/12198]

Fent ús de la competència que m'atribueix l'article 19.3.A del Decret 37/2017, de 10 de març, del Consell, pel qual estableix el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, resolc:



Convocar, pel procediment de lliure designació, la plaça de director o directora de centre de l'Hospital La Magdalena de Castelló (núm. de lloc 9133), dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, amb subjecció a les bases següents.



Bases de la convocatòria



1. Característiques generals

1.1. Les funcions de la plaça són les que recull el Decret 30/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'estructura, funcions i règim retributiu del personal directiu d'institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.2. El règim retributiu és el que fixa el Decret 30/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual modifica l'estructura, funcions i règim retributiu del personal directiu d'institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.3. L'exercici del lloc és incompatible amb l'exercici de qualsevol altra activitat pública o privada, segons el que preveu la legislació sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. No obstant això, pot fer activitat assistencial no retribuïda en el seu centre, quan es tracte de personal que estava fent aquest tipus de prestació.



1.4. Característiques del lloc

Lloc de treball: director o directora de centre de l'Hospital La Magdalena de Castelló (núm. de lloc 9133.

Conselleria o organisme: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública

Centre de destinació: Hospital La Magdalena

Localitat del lloc: Castelló de la Plana.

Naturalesa: estatutària

Forma de provisió: lliure designació

Classificació: A1-28-B



2. Requisits dels aspirants

2.1. Per participar en la convocatòria, les persones interessades hauran d'acomplir els següents requisits:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre Estat membre de la Unió Europea, o bé la d'algun altre Estat al qual, per tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors. Així mateix pot participar, siga quina siga la seua nacionalitat, els o les cònjuges d'espanyols i dels nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen en separació de dret, i els seus descendents i els o les seues cònjuges, sempre que no estiguen en separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'eixa edat



b) Estar en possessió de la titulació universitària corresponent a la llicenciatura o grau en medicina i cirurgia en relació a les característiques de la plaça, de conformitat amb el que disposa la normativa d'aplicació i allò establert en la convocatòria, així com tindre la capacitat adequada per a l'exercici del càrrec.

c) Tindre la condició de personal estatutari fix en els serveis de salut, o de funcionari o funcionària de carrera o de personal laboral fix seleccionat en processos selectius de les administracions públiques, que presten serveis en centres sanitaris de titularitat pública.

No obstant això, podrà concórrer també, amb caràcter excepcional, personal alié a l'administració pública o amb vinculació de caràcter temporal en aquesta. En aquest cas, el nomenament no pot excedir el temps establit contractualment, presentant la persona designada una memòria anual, a la qual donarà compte a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de sanitat del resultat de la gestió feta i dels objectius aconseguits en relació als fixats prèviament. Així mateix, qui siga designat acreditarà una especial experiència i/o qualificació en gestió sanitària d'alt nivell.

d) No haver sigut separat/ada per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a exercir funcions semblants a què exercia en la plaça de què haguera sigut separat/ada o inhabilitat/ada. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent, ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



3. Presentació de sol·licituds

3.1. Les persones interessades a participar en la convocatòria han d'omplir una sol·licitud, que s'ha d'ajustar necessàriament al model que consta com a annex I.

La sol·licitud s'ha de presentar en el registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (Direcció General de Recursos Humans i Econòmics), en el de les direccions territorials de Sanitat Universal i Salut Pública o en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En el cas de presentar-la en una oficina de correus, es fa en un sobre obert, perquè daten i segellen la instància abans de certificar-la.



3.2. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. En la sol·licitud, s'han de consignar les dades següents:

– Les dades personals.

– El currículum professional, incloent-hi preferentment els mèrits acadèmics i l'experiència professional en l'exercici de càrrecs directius en institucions sanitàries o de llocs de treball amb funcions semblants al lloc a què es concursa.

– Una memòria que explique les línies fonamentals i objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licita.



4. Procediment de selecció

a) Procediment.

1. El procediment per a la provisió de les places valorarà els mèrits acreditats per les persones sol·licitants en relació amb el seu currículum professional, així com una memòria que explique les línies fonamentals a seguir i els objectius a aconseguir en la plaça que se sol·licite. Potestativament, la convocatòria pot preveure la realització d'una entrevista.



2. La comissió de valoració es compon per cinc persones, inclosa la presidència i la secretaria, que ostenta veu i vot. Són anomenades per l'òrgan competent en matèria de personal de la conselleria d'acord amb el que disposa la convocatòria. Els seus integrants han de ser personal fix de les administracions públiques que pertanguen a un grup de titulació igual o superior a la requerida per als llocs convocats. Formen part de la comissió de valoració dos representants a proposta de les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat.



La comissió de valoració s'encarrega de comprovar els requisits del personal sol·licitant i d'avaluar els seus mèrits, i fa proposta motivada d'adjudicació no vinculant a través de l'òrgan superior de personal, que s'eleva a la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat, qui a la seua vista dictarà la resolució de nomenament.



3. En el cas que qui se seleccione siga personal alié a l'administració pública, la vinculació a la plaça s'efectuarà conforme al règim laboral d'Alta Direcció regulat en la normativa d'aplicació.

Les persones interessades disposen d'un termini de 10 dies hàbils, comptador des de l'endemà de la publicació de la proposta, per a fer les al·legacions que consideren pertinents.



5. Valoració de mèrits

– Valoració del treball que ha fet el candidat: l'exercici de llocs de treball que guarden similitud amb el contingut tècnic i especialització del lloc que sol·licita.

– Realització i valoració d'una memòria del lloc de treball: la memòria ha de consistir en una anàlisi del lloc de treball sol·licitat, les característiques, condicions, mitjans necessaris, propostes de millora en el desplegament de les funcions i totes les altres qüestions que l'aspirant considere interessants o importants. No pot excedir els 20 folis d'extensió.

– Entrevista, de caràcter potestatiu, que es fa davant de la comissió avaluadora. L'entrevista és pública i es fa en un acte únic o en el menor nombre de sessions possible i en el menor temps possible. En l'entrevista es comproven i valoren els coneixements sobre el lloc de treball sol·licitat, així com l'aptitud, eficàcia i experiència professional de l'aspirant i totes les circumstàncies que es necessite conéixer sobre l'exercici de les funcions del lloc. Es valora, a més, la capacitat d'iniciativa, productivitat i nivell de responsabilitat.





6. Resolució i adjudicació de la plaça

6.1. La convocatòria pot ser declarada deserta, per un acord motivat, quan no concórreguen sol·licitants idonis per al lloc.

6.2. En el cas que les persones triades renuncien al càrrec abans de prendre'n possessió, s'ha de formular una proposta de nomenament nova.

6.3. La persona que siga seleccionada per a ocupar el lloc objecte d'aquesta convocatòria queda en la situació administrativa que li corresponga segons la vinculació i règim jurídic de què procedisca.



6.4. El personal nomenat per a l'exercici d'un lloc de treball per lliure designació pot cessar discrecionalment per ordre de l'autoritat que n'acorda el nomenament.



7. Recursos

La present convocatòria, les seues bases i quants actes administratius siguen dictats en la seua execució podran ser impugnats pels interessats potestativament mitjançant la interposició del recurs de reposició, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la referida Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com mitjançant la interposició del recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de la publicació de l'acte objecte de recurs, de conformitat amb el que es disposa en l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot açò sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret estime convenient.



València, 27 de desembre de 2017.– El director general de Recursos Humans i Econòmics: Justo Herrera Gómez.

Mapa web