Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 3/2014, de 13 de gener, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes econòmiques destinades a municipis, mancomunitats de municipis i entitats locals menors que realitzen activitats de promoció de l'ús del valencià durant l'any 2014.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7194 de 17.01.2014
Número identificador:  2014/349
Referència Base de Dades:  000506/2014
 



ORDE 3/2014, de 13 de gener, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen ajudes econòmiques destinades a municipis, mancomunitats de municipis i entitats locals menors que realitzen activitats de promoció de l'ús del valencià durant l'any 2014. [2014/349]

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana establix que el valencià és la llengua pròpia i idioma oficial de la Comunitat Valenciana.

La Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat, d'Ús i Ensenyament del Valencià, fixa, com un dels seus objectius específics, protegir la recuperació del valencià, llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, i garantir-ne l'ús normal i oficial. Així mateix, determina que el valencià és llengua pròpia de la Generalitat, de la seua Administració pública i de l'Administració local i, al mateix temps, establix l'obligatorietat de fomentar l'ús del valencià i de propiciar-ne l'ensenyament al personal funcionari i empleat públic.

El Consell ha considerat la necessitat d'impulsar, en les administracions públiques de l'àmbit local, estructures de promoció del valencià que en faciliten l'ús en les mateixes administracions, en les seues relacions amb els ciutadans i en la seua projecció social. Amb eixe objectiu, amb data 23 de setembre de 2009 es va firmar un acord de col·laboració entre la Conselleria d'Educació, que tenia llavors atribuïdes les competències en matèria de política lingüística, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i les entitats locals de la Comunitat Valenciana que s'hi van adherir en aquell primer moment o que ho han fet posteriorment.



Per tot això, segons els preceptes dels articles 2.1 i 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, de la disposició final primera del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament General de Subvencions, de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, text refós aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991; en virtut de les facultats que em són conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; vista la proposta de la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística de 16 de desembre de 2013, i de conformitat amb esta,







ORDENE



Primer

Es convoquen ajudes econòmiques per als municipis, mancomunitats de municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana destinades a la realització de programes i activitats de promoció de l'ús oficial i social del valencià durant l'any 2014.



Segon

S'aproven les bases de la convocatòria, el model de sol·licitud i dels documents que s'adjunten com a annexos I, II, III i IV.



Tercer

Les mencionades ajudes, per un import global màxim de 100.000 €, aniran a càrrec de la línia T3167000 de l'aplicació pressupostària 09.02.02.422.50.4 dels Pressupostos de la Generalitat per a 2014. La concessió està condicionada a l'existència, en els pressupostos de 2014 de la Generalitat, del corresponent crèdit adequat i suficient.





Quart

D'acord amb l'article 3.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, esta convocatòria no necessita notificació a la Comissió Europea per no ser aplicable l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), en la mesura que les ajudes van dirigides a entitats que no exercixen activitats econòmiques i, per tant, no afecta els intercanvis comercials entre estats membres.



Quint

Es delega en la persona titular de l'òrgan competent en matèria de política lingüística la facultat de resoldre la concessió d'estes ajudes, i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions necessàries per a l'execució d'esta orde.



Sext

Esta orde produirà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

De conformitat amb els articles 107, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra este acte, que posa fi a la via administrativa, es pot recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant de la consellera d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació.



València, 13 de gener de 2014



La consellera d'Educació, Cultura i Esport,

MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET





ANNEX I

Bases reguladores de la convocatòria de les ajudes econòmiques de 2014 destinades a municipis, mancomunitats de municipis i entitats locals menors que realitzen activitats de promoció de l'ús del valencià.



Primera. Objecte

1. L'objecte d'estes bases és regular la convocatòria de les ajudes econòmiques destinades a les activitats de promoció de l'ús del valencià realitzades, durant l'any 2014, pels municipis, mancomunitats de municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana.



2. Estes bases constituïxen el text normatiu a què s'hauran d'acollir els destinataris del règim d'ajudes que s'establixen en esta orde.





Segona. Beneficiaris

Poden optar a les ajudes els municipis, les mancomunitats de municipis i les entitats locals menors de la Comunitat Valenciana.



Tercera. Objectius i costos subvencionables

Cada municipi, mancomunitat de municipis o entitat local menor podrà sol·licitar subvenció pels dos programes previstos en esta convocatòria.

1. Programa A. Campanya municipal de sensibilització i promoció de l'ús del valencià. L'objectiu és promocionar l'ús del valencià en els diversos àmbits d'actuació municipal. Se subvencionen les campanyes que tinguen com a objecte incidir en l'àmbit públic amb la finalitat de donar suport a l'ús del valencià en la comunicació social i facilitar-ne la utilització per part dels ciutadans. Cada municipi, mancomunitat de municipis o entitat local menor podrà demanar subvenció per una única campanya.

No són subvencionables aquelles campanyes que, tot i expressar-se en valencià, no tinguen com a finalitat principal l'objectiu anterior, així com aquelles per a les quals la Generalitat ja oferix altres línies d'ajudes i subvencions. Per exemple, mereixen el suport d'esta subvenció campanyes com ara les destinades a facilitar la integració dels nouvinguts que no el parlen o a fer normal l'ús social del valencià en l'àmbit comercial. En canvi, no són subvencionables campanyes com ara una exposició fotogràfica, les publicacions lligades a les festes o la celebració d'un cicle teatral, encara que la llengua usada en les publicacions i la cartelleria siga el valencià.



Se subvencionen els gastos de la campanya referits a l'edició o producció de materials de difusió, de divulgació i d'informació, com ara programes, fullets divulgatius de les activitats, cartells o altres productes de marxandatge.

Per a poder optar a la subvenció en este programa, l'import mínim del pressupost de la campanya, per a la qual se sol·licita la subvenció, ha de superar la quantitat de 600 euros, IVA inclòs.

2. Programa B. Funcionament d'oficines o servicis de promoció de l'ús del valencià. L'oficina o servici ha d'estar dotat de personal especialitzat. Ha de disposar, com a mínim, d'una persona tècnica d'administració especial, subgrup A1 o subgrup A2, en promoció lingüística o assimilat.

L'oficina o servici ha de tindre les finalitats següents:

a) Promoure l'ús del valencià en els diferents àmbits i actuacions municipals, especialment en allò que possibilita fer efectiu el compliment de la legislació en matèria lingüística i coordinar les activitats i objectius de promoció de l'ús del valencià aprovats pel Consell de la Generalitat.

b) La programació i la realització de campanyes municipals de sensibilització i promoció de l'ús del valencià i de normalització lingüística.

c) La realització d'activitats que fomenten l'ús del valencià en àmbits específics com ara: esports, comerç, joventut, temps lliure, associacions cíviques, entre d'altres.

d) Promoure l'aprovació del reglament municipal de normalització lingüística i coordinar-ne l'aplicació.

e) Dinamitzar i impulsar l'ús del valencià en l'interior de l'entitat i facilitar assessorament en els aspectes lingüístics i de llenguatges específics.

f) Donar suport a la traducció i correcció de textos de les publicacions i de tots aquells textos que hagen de tindre una àmplia difusió.

g) Organitzar cursos d'ensenyament del valencià per a personal funcionari, empleat públic i població adulta.

h) Prestar un servici públic d'assessorament legal i administratiu en assumptes de drets lingüístics.



Quarta. Règim normatiu i compatibilitat de les ajudes

1. El procediment per a la concessió d'estes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons establix l'article 22.1 de la Llei 38/2003, General de Subvencions (LGS).

2. A estes ajudes s'aplicaran les bases reguladores d'esta convocatòria, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la disposició final primera del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament (RGS); la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, text refós aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, així com el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.



3. Les ajudes que es concedisquen d'acord amb el que preveu esta orde, segons l'article 3.3 del Decret 147/2007, del Consell (DOCV 5596, 11.09.2007), pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, estan exemptes del requisit de notificació a la Comissió Europea i són compatibles amb el mercat comú, atés que les subvencions que s'atorgaran van dirigides a entitats que no exercixen activitat econòmica i, per tant, queden excloses de l'aplicació del principi d'incompatibilitat amb el mercat comú formulat per l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE).

4. Així mateix, les ajudes seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

L'import de les subvencions no podrà ser, en cap cas, d'una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, ajudes o altres ingressos, supere el cost de l'activitat que ha de realitzar l'entitat beneficiària.



Quinta. Sol·licitud

La sol·licitud ha de ser firmada per la persona que exercisca la representació, legalment establida, del municipi, de la mancomunitat de municipis o de l'entitat local menor.

Les instàncies, que s'han d'ajustar al model que figura com a annex II, s'han de dirigir a la Subdirecció General de Política Lingüística, de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i s'han de presentar, amb la informació i la documentació requerides en esta convocatòria, en el Registre General d'esta conselleria, en els de les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport d'Alacant, Castelló o València, o per qualsevol dels mitjans establits en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



En el cas de presentar-la en una oficina de Correus, s'ha de fer en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada abans de ser certificada i, en tot cas, s'ha d'ajustar als requisits establits en l'article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels servicis postals, d'acord amb la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del Servici Postal Universal i de Liberalització dels Servicis Postals.

L'imprés de sol·licitud estarà disponible en la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en Internet <www.cece.gva.es/subval>.

El termini de presentació d'instàncies serà de 15 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'esta orde.

D'acord amb l'article 55 de la Llei 9/2001, de 21 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, si a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, en el termini de sis mesos, no hi ha una resolució i comunicació expressa sobre la sol·licitud, es considerarà que ha sigut desestimada, la qual cosa no eximix la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de l'obligació de resoldre expressament d'acord amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.



La Subdirecció General de Política Lingüística revisarà les sol·licituds perquè totes les dades exigides en la convocatòria figuren en l'expedient. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en esta orde o no s'aporte la informació i la documentació que, d'acord amb esta, siga exigible, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, es requerirà a les entitats interessades que, en un termini de 10 dies, esmenen la falta o aporten la informació o els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fan així, es considerarà que desistixen de la seua petició, amb una resolució prèvia, que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 42 de l'esmentada llei.

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les condicions de la convocatòria.



Sexta. Informació i documentació que s'han de fer constar en la sol·licitud

D'acord amb el que establix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, la informació i la documentació requerides per a la tramitació de la sol·licitud figuraran en el model de sol·licitud.

Amb la finalitat de facilitar la simplificació administrativa, les declaracions responsables, les autoritzacions i l'aportació d'informació i de documentació estan incorporades en el model de sol·licitud de l'annex II d'esta orde.

En omplir la sol·licitud, s'haurà d'aportar:

1. Compromís de finançament. El municipi, mancomunitat de municipis o entitat local menor sol·licitant ha de manifestar l'existència de consignació pressupostària suficient, per a 2014, per a atendre el total de les obligacions econòmiques que es contrauran per a la realització de les activitats per a les quals es demana la subvenció. Apartat B.2.a de la sol·licitud.

Si el pressupost per a 2014 encara no està aprovat, cal manifestar el compromís per a dotar suficientment el pressupost. Apartat B.2.b de la sol·licitud.

2. Programa A: Campanya municipal de sensibilització i promoció de l'ús del valencià. Cal indicar el projecte i el programa de les activitats, així com especificar l'objectiu de la campanya, el pressupost, les fases, l'abast i incidència social, la duració temporal, els mitjans i suports publicitaris i les institucions participants. Apartat E.1 de la sol·licitud.

3. Programa B: Funcionament d'oficines o servicis municipals de promoció de l'ús del valencià. Es requerirà informació sobre l'organització de l'oficina o servici, dels responsables tècnics i polítics, del personal i les condicions laborals, i de la consignació pressupostària adscrita a les activitats i al personal de l'oficina o servici. Així mateix, caldrà aportar una breu programació de les actuacions de l'oficina o servici previstes per a l'any 2014 en què s'especifique l'abast, la incidència social, les institucions participants, la duració i els mitjans i suports publicitaris. Així mateix, s'haurà d'indicar si el municipi, la mancomunitat de municipis o l'entitat local menor ha firmat l'acord de col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, i forma part de l'Agència de Promoció del Valencià (AVIVA). Apartat E.2 de la sol·licitud.



4. Declaracions responsables.

Per a simplificar la presentació de documentació, l'entitat facilitarà la informació requerida a través de les declaracions responsables que figuren en el model de sol·licitud. En el cas de no firmar-les, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa del compliment dels aspectes següents:

a) Sobre la veracitat de les dades que s'aporten en la sol·licitud i l'assumpció de responsabilitats en el cas que siguen inexactes. Apartat F.1 de la sol·licitud.

b) Sobre el compliment dels requisits de la convocatòria. Apartat F.2 de la sol·licitud.

c) De no estar sotmesa a cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiària, de les assenyalades en l'article 13 de la Llei General de Subvencions. Apartat F.3 de la sol·licitud.

d) Sobre la disposició i la conservació de la documentació acreditativa corresponent i sobre el compromís de conservar-la durant la vigència de l'expedient. Apartat F.2 de la sol·licitud.

5. Autoritzacions.

Per a afavorir l'agilització administrativa, l'entitat sol·licitant podrà atorgar les autoritzacions a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport a través del model de sol·licitud, sobre els aspectes següents:



a) Obtindre per via telemàtica o electrònica les dades pertinents que estiguen en poder de la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. Apartat D.1 de la sol·licitud.

b) Consultar les dades en el sistema de verificació de dades de l'entitat i de la persona sol·licitant. Apartat D.1 de la sol·licitud.

c) Enviar informació i notificació referida a l'expedient per mitjans telemàtics i electrònics. Apartat D.2 de la sol·licitud.

En el cas que no se signen les autoritzacions anteriors, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa pertinent en el moment de la sol·licitud.

6. Les dades de l'imprés de domiciliació bancària per a pagaments de la Generalitat. Annex III de la convocatòria i apartat C.1 o C.2 de la sol·licitud.



Sèptima. Comissió tècnica

Les sol·licituds seran estudiades per una comissió tècnica que estarà formada pels membres següents:

Presidència: Titular de la Subdirecció General de Política Lingüística.

Secretaria: Titular de l'Equip de Promoció Social del Valencià.

Vocals: Titular del Servici d'Acreditació i Promoció del Valencià.



Titular de la Secció de Dinamització Lingüística.

Una persona representant de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, la qual tindrà veu però només tindrà vot en el cas de ser funcionària.

En el cas de produir-se alguna vacant o absència dels membres de la comissió, la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística nomenarà els suplents corresponents.



Octava. Ordenació, instrucció i resolució del procediment d'atorgament de les subvencions

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General de Política Lingüística.

Per a l'ordenació, l'avaluació i l'elaboració de l'informe i de la proposta de distribució de les subvencions entre les sol·licituds, la comissió tindrà en compte els criteris que s'expressen a continuació.

Programa A (Campanya de sensibilització i de promoció de l'ús del valencià): valoració màxima de 50 punts. Es destinaran a este programa 10.000 euros. Se subvencionarà fins a un màxim del 50 % del pressupost de l'activitat sol·licitada, la qual no podrà ser inferior a 600 euros. L'import màxim de la subvenció serà de 750 euros i l'import de la subvenció mínima no podrà ser inferior a 300 euros. Per a la concessió de les ajudes, es considerarà la valoració obtinguda tenint en compte els criteris següents:

a) Caràcter innovador de la campanya. Fins a un màxim de 10 punts. S'assignarà una puntuació entre 7 i 10 punts a les campanyes més innovadores; entre 3 i 6 punts a les campanyes parcialment innovadores, i entre 0 i 2 punts a les menys innovadores.

b) Import pressupostat. Fins a un màxim de 10 punts. S'assignarà un màxim de 10 punts al pressupost més alt i 5 punts al mínim exigit de 600 euros. Per a la resta de sol·licituds, s'aplicarà una escala de valoració proporcional.

c) Abast i incidència social de la campanya. Amb este criteri, també s'inclourà la coordinació amb altres institucions per a dur a terme la campanya. Fins a un màxim de 10 punts. Pel que fa a l'abast de la campanya, s'assignaran 8 punts si va dirigida a tota la població de la localitat (abast general) i 5 punts si va dirigida a un àmbit, un col·lectiu o un sector de la població determinat (abast sectorial). D'altra banda, si compta amb la col·laboració d'altres entitats o institucions, se sumaran 2 punts més.

d) Duració temporal de la campanya. Fins a un màxim de 10 punts. S'assignaran 10 punts a les campanyes que tinguen una duració superior als 3 mesos; 7,5 punts a les que duren entre 1 i 3 mesos, i 5 punts a les que tinguen una duració inferior al mes.

e) Diversitat de mitjans i suports de difusió necessaris per a dur-la a terme. Fins a un màxim de 10 punts. Es consideraran els següents mitjans de difusió de la campanya: publicacions, cartelleria, ràdio, televisió i Internet. S'assignaran 2 punts per cada un d'estos mitjans.



En el cas d'empat, es resoldrà a favor del que tinga més puntuació en els criteris anteriors en l'orde en què s'han exposat més amunt. Si continua l'empat, es resoldrà per sorteig.

No tindran dret a subvenció les sol·licituds que no arriben als 30 punts.

Programa B (Oficina o servici de promoció del valencià): valoració màxima de 50 punts. Es destinaran a este programa 90.000 euros. Se subvencionarà fins a un màxim del 40 % de la quantitat sol·licitada dels costos del personal adscrit. L'import màxim de la subvenció serà de 2.000 euros i el mínim de 1.000 euros.

Per a la concessió de les ajudes, es considerarà la valoració obtinguda tenint en compte els criteris següents:

1. Programació d'actuacions de l'oficina o servici per a l'any 2014 i el seu grau d'incidència social en la promoció i dinamització de l'ús del valencià. Fins a un màxim de 10 punts.

2. Dotació de personal. Fins a un màxim de 30 punts. Es partirà del tècnic que tinga una categoria superior, s'assignarà el valor següent:



– Tècnic del subgrup A1 amb dedicació completa: 25 punts

– Tècnic del subgrup A2 amb dedicació completa: 20 punts

– Tècnic del subgrup A1 o A2 amb dedicació parcial: 15 punts

En el cas que hi haja més d'un tècnic o empleat, se sumaran 5 punts per cada altre tècnic o empleat, independentment del seu nivell i de la seua dedicació.

3. Haver firmat el conveni o protocol de col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, i formar part de l'Agència de Promoció del Valencià (AVIVA). Total: 10 punts.

No tindran dret a subvenció les sol·licituds que no arriben als 30 punts.

Seguidament, en aplicació dels criteris establits i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda.

Atenent els criteris indicats i tenint en compte el nombre de sol·licituds presentades, la comissió tècnica elaborarà l'informe pertinent, en el qual es detallarà la puntuació atorgada a les sol·licituds presentades en cada un dels dos programes.

La màxima subvenció concedida s'atorgarà a la sol·licitud més ben valorada en cada programa, a partir de la qual es distribuirà la dotació de les ajudes entre la resta de sol·licituds segons orde decreixent de la valoració obtinguda fins a esgotar el pressupost assignat a este programa i dins dels límits marcats de les quantitats màximes i mínimes que s'hi han establit. Una vegada distribuït tot el pressupost, es deixaran sense subvenció aquelles sol·licituds per a les quals ja no es dispose de dotació econòmica.

D'acord amb l'informe, la Subdirecció General de Política Lingüística, com a òrgan instructor, formularà la proposta de resolució a la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística.

Vista la proposta, la directora general d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per delegació de la consellera d'Educació, Cultura i Esport efectuada en l'article quint d'esta orde, resoldrà la concessió de la subvenció.

La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, tal com preveu l'article 18 de la LGS.



Novena. Obligacions

Les entitats beneficiàries de les subvencions tindran les obligacions següents:

1. Les entitats beneficiàries de les ajudes, així com els tercers relacionats amb la realització i la justificació de les activitats subvencionades, s'han d'ajustar a allò que establixen els articles 13 i 14 de la Llei General de Subvencions.

2. Tots els beneficiaris de les subvencions han de justificar, en gastos de l'activitat, les quantitats que s'indiquen en la base onze.

3. Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.



4. Acreditar la realització de l'activitat i el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajuda.

5. Les entitats beneficiàries han de comunicar a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.

6. En les activitats que es realitzen amb el finançament d'esta convocatòria s'ha de fer constar la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

7. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda, en els casos establits en l'article 37 de la Llei General de Subvencions.

8. La submissió a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació a les subvencions i ajudes concedides, per a la qual cosa ha de disposar dels llibres, registres i documents, degudament intervinguts, en els termes exigits per la legislació vigent.

9. Coordinar les actuacions de promoció de l'ús del valencià, que s'han d'ajustar a les orientacions i directrius emanades de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, la qual podrà supervisar-les en qualsevol moment i convocar a reunions de treball els responsables de les oficines o servicis de promoció de l'ús del valencià.

10. Obligacions de les les oficines o servicis de promoció de l'ús del valencià:

a) Fer-se càrrec del personal adscrit, segons els criteris tècnics i lingüístics de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Participar en l'organització i el finançament de les activitats assenyalades en el projecte.

c) Fer-se càrrec dels gastos d'infraestructura, de manteniment, de material fungible i inventariable necessari.

L'incompliment de les obligacions anteriors serà causa de l'exigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent.

Deu. Finançament de les activitats i causes de reintegrament

1. En aplicació de l'article 19.3 i 19.4 de la Llei General de Subvencions, tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions, ajudes, ingressos o recursos, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

2. L'import de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, d'altres ens públics o privats o d'altres ingressos, supere el cost de l'activitat que ha de realitzar l'entitat beneficiària.

3. En aplicació de l'article 37 de la Llei General de Subvencions, també serà procedent el reintegrament en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció havent falsejat les condicions ací requerides o havent amagat aquelles que haurien impedit la subvenció.



b) Incompliment total o parcial de l'objectiu de l'activitat, o la no-adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establits en l'article 30 de la Llei General de Subvencions i en les normes establides en esta convocatòria.



d) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en la legislació vigent, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això es derive la impossibilitat de verificar la utilització donada als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



e) Incompliment de l'obligació de realitzar l'activitat subvencionada.

f) Incompliment de l'obligació de donar difusió a la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat.



Onze. Forma de pagament i minoració

1. L'import de la subvenció concedida es lliurarà a partir de la justificació adequada de l'activitat per a la qual s'ha concedit la subvenció.



2. Programa A. Per a optar al total de la subvenció concedida, caldrà presentar justificació d'almenys un 80 % del pressupost de l'activitat sol·licitada. Les subvencions que justifiquen una quantitat inferior es minoraran proporcionalment als gastos efectivament justificats aplicant la fórmula següent:



% de minoració = 80 %P – J × 100

80 %P





en què P és el pressupost sol·licitat i J la quantitat efectivament justificada.

3. Programa B. S'atorgarà el total de la subvenció concedida sempre que es justifique una quantitat igual o superior al 50 % de la quantitat sol·licitada. En el cas de justificar una quantitat inferior, es minorarà proporcionalment a la quantitat justificada.



Dotze. Gestió de la subvenció

L'entitat beneficiària, si és el cas, podrà subcontractar, per l'import total o parcial de la subvenció, la realització de l'activitat subvencionada, segons el que disposa l'article 29 de la Llei General de Subvencions i l'article 68 del Reglament General de Subvencions.





Tretze. Justificació de la subvenció

El termini de presentació de la documentació justificativa acabarà el 13 d'octubre de 2014. Si la justificació no es presenta en este termini, s'entendrà que es renuncia a l'ajuda i que la subvenció queda sense efecte.

En general, per a tots els beneficiaris, la justificació dels gastos no podrà ser inferior al 50 % de la quantitat que figurava, com a pressupost, en la sol·licitud.

En el programa A, per a optar al total de la subvenció concedida caldrà justificar almenys el 80 % del pressupost de l'activitat sol·licitada. Les subvencions que justifiquen una quantitat entre el 50 i el 80 % de la quantitat sol·licitada seran minorades, tal com s'establix en la base onze.

Per a justificar adequadament la subvenció cal presentar, degudament omplit, el model de compte justificatiu que figura en l'annex IV de la convocatòria en el qual ha de constar la firma de la certificació/declaració responsable de la secretaria/intervenció, amb el vistiplau de la presidència del municipi, mancomunitat de municipis, o entitat local menor, sobre la veracitat de la informació i documentació justificativa. Així mateix, ha de constar la denominació de l'activitat, el número i el títol de la partida pressupostària i la quantitat que efectivament s'ha pagat amb detall dels conceptes corresponents.



A més de la documentació de caràcter general, caldrà aportar:

Per al programa A: memòria explicativa de les activitats realitzades a càrrec de la subvenció, a la qual s'adjuntarà un exemplar dels programes, fullets publicitaris i informatius, cartells, productes de merxandatge (o fotografia d'estos), adreces de les pàgines web, insercions en premsa, justificació d'insercions en mitjans audiovisuals, etc., de la campanya subvencionada. En tots estos materials ha de figurar la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat.

Per al programa B, a més de la documentació anterior corresponent, ha de presentar-se una memòria descriptiva de les activitats realitzades.



Si en la realització d'activitats subvencionades col·laboren altres entitats, s'ha d'indicar quines han sigut les entitats col·laboradores i la quantitat que hi ha aportat cada una.



Catorze. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en esta orde serà l'establit en el títol IV de la LGS.

Mapa web