Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 8 de gener de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el curs de diplomat en Salut Pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8219 de 24.01.2018
Número identificador:  2018/460
Referència Base de Dades:  000773/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos, Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública



RESOLUCIÓ de 8 de gener de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el curs de diplomat en Salut Pública. [2018/460]

Mitjançant aquesta resolució, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública convoca la realització del curs de diplomat en Salut Pública, a través de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES).

La finalitat del curs és proporcionar al professional de la salut, preferentment als que presten serveis en l'Administració pública sanitària, un coneixement més profund de les diverses disciplines de l'àrea de la Salut Pública i donar a conéixer els instruments imprescindibles que s'hi utilitzen per a la interpretació, control i avaluació dels problemes de salut.

La realització del curs s'ajustarà a les bases següents:



1. Normes generals

1.1. El curs constarà de 275 hores lectives, distribuïdes en: 200 teòriques i 75 pràctiques. De les 200 hores teòriques, 176 hores han de ser en modalitat en línia, i la resta en modalitat presencial, que s'impartiran a l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.

El nombre total de places convocades és de 77.

Les places es distribueixen de conformitat amb el que es disposa en els apartats següents:

A) Segons el que estableix la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, de les 77 places oferides, 2 places (el 3 %), s'han de reservar per a persones amb discapacitat en un grau igual o superior al 33 per cent.

B) Torn general.

En aplicació del Pla d'igualtat de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes s'han de prioritzar les sol·licituds dels que, reunint els requisits previstos, s'hagen incorporat al servei actiu en els dotze mesos immediatament anteriors a aquesta convocatòria, després d'un permís de maternitat o paternitat, o hi hagen reingressat procedents d'una situació d'excedència per raons de guarda legal o atenció a persones majors, dependents o persones amb discapacitat.



Així mateix, a fi de facilitar la promoció professional de les empleades públiques, es reservaran almenys 30 places (el 40 %) a aquelles dones que sol·liciten el curs, sempre que reunisquen els requisits establits.

Amb caràcter general, en cada un dels grups esmentats en els apartats anteriors, les sol·licituds se seleccionaran sobre la base de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem que figura en l'annex I, si el nombre de sol·licituds excedeix el de les places oferides.

D'altra banda, poden sol·licitar aquest curs els que complisquen els requisits generals i estiguen gaudint dels permisos de maternitat, paternitat, adopció o acolliment, durant la situació d'excedència per atenció de familiars, i les treballadores en situació de llicència per risc d'embaràs.



2. Requisits

2.1. Estar en possessió d'una llicenciatura, diplomatura o grau universitari en la branca de Ciències de la Salut.

2.2. La titulació per a complir el requisit de l'apartat anterior ha d'haver-se obtingut abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



3. Sol·licituds

3.1. La sol·licitud per a prendre part en el curs s'ha d'ajustar al model oficial, que figura en l'annex II. L'autovaloració de mèrits, per part de la persona sol·licitant, ha de fer-se en el model que figura en aquest annex, i no s'hi admetran models diferents als indicats en aquesta resolució.

La sol·licitud ha d'anar acompanyada d'un curriculum vitae personal detallat i dels documents acreditatius de: la titulació, mèrits computats en el barem i circumstàncies que determinen el grup pel qual se sol·licita l'admissió al curs, en funció del que estableix l'apartat 1.1 d'aquesta resolució.

Si s'aporten fotocòpies, aquestes han d'estar degudament autenticades o compulsades pels òrgans de l'Administració pública que tinguen atribuïdes les competències d'expedició de còpies autèntiques de documents públics administratius privats segons la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.2. Les sol·licituds s'han d'adreçar a la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, carrer de Joan de Garay, 21, 46017 València. Poden presentar-se en aquesta escola, a les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o en la forma prevista en la legislació vigent.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. Comissió de selecció

4.1. La selecció d'aspirants s'efectuarà d'acord amb el barem de mèrits que s'adjunta com a annex en la present convocatòria i la farà una comissió formada per:

a) Presidència: l'ocupa la persona titular de la Subdirecció General de l'EVES

b) Secretaria: la persona titular de la prefectura del Servei de Gestió Administrativa de l'EVES

c) La persona titular del Servei de Docència de l'EVES



d) Personal tècnic de l'EVES: 2 persones

Les persones titulars que componen aquesta comissió tindran les respectives persones suplents.

4.2. Els que componen la comissió de selecció estan sotmesos al que es preveu en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, les persones aspirants poden recusar les persones membres de la comissió quan hi concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 24 d'aquest text legal.

4.3. La comissió s'ha de constituir per convocatòria de la presidència, i s'hi requerirà la presència de la meitat més una de les persones que la conformen, i sempre de les persones que hagen estat designades per a la presidència i la secretaria o, si escau, dels seus suplents.



5. Procés de selecció

5.1. Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, la comissió procedirà a la valoració de la documentació presentada, i a continuació publicarà la llista provisional de les sol·licituds admeses, admeses condicionals i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió, així com de la puntuació provisional obtinguda.

Aquesta llista s'ha d'exposar en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut.

5.2. En la publicació de la llista provisional s'ha d'informar del termini de correcció, esmena o al·legació, que no pot ser inferior a 10 dies hàbils, perquè les persones interessades puguen esmenar les deficiències o acompanyen els documents acreditatius dels mèrits al·legats, amb l'advertiment que si no ho fan, perdran els drets de sol·licitud, de conformitat amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i les posteriors modificacions.

5.3. Transcorregut el termini d'esmena d'errors i al·legacions, la persona titular de la Subdirecció General de l'EVES dictarà la resolució amb la relació definitiva de personal aspirant per ordre de puntuació, que ha de ser exposada en el mateix lloc on es va publicar la llista provisional.

En els casos que hi haja empat en la puntuació obtinguda, prevaldrà la sol·licitud que obtinga més puntuació en els apartats del barem indicats a continuació per l'ordre següent:

Primer: trobar-se en període formatiu o haver finalitzat en els anys 2014, 2015, 2016 o 2017 el MIR de les especialitats de Medicina Familiar i Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública o Medicina del Treball; EIR en les especialitats d'Infermeria Familiar i Comunitària, Infermeria Obstetroginecològica, Infermeria de Salut Mental o Infermeria del Treball; PIR de Psicologia Clínica, o FIR de Farmàcia Hospitalària.

Segon: activitats professionals com a persones llicenciades, diplomades o titulades de grau universitari de Ciències de la Salut en l'àrea de salut pública i/o atenció primària.

Tercer: cursos de salut pública i/o atenció primària, impartits o expedits per alguns dels següents centres de formació: universitats, Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), Escoles de Salut Pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP).

Quart: publicacions relacionades amb l'atenció primària i/o la salut pública.



6. Formalització

6.1. Les persones seleccionades han de formalitzar la inscripció al Servei de Gestió Administrativa de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut dins dels 10 dies següents hàbils a la publicació de la llista definitiva, i han de presentar el justificant corresponent a la formalització de la matrícula del curs, si escau. Amb aquesta finalitat, han d'omplir el model 046-9970, pagar la taxa en les entitats col·laboradores en la recaptació de tributs de la Generalitat, bé de manera telemàtica o presencial, i presentar el model de taxa pagada, quan escaiga.



Des de l'adreça d'internet:

https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.servletrecogidadatossimulador?id_simul=simu046-9970 es pot descarregar el model 046-9970, així com fer el pagament de la taxa de manera telemàtica.

6.2. La no formalització de la inscripció en el termini concedit per a aquesta finalitat, suposarà l'admissió dels següents sol·licitants per ordre correlatiu de puntuació.



7. Data de començament

7.1. La data de començament del curs s'anunciarà amb un mínim de 10 dies naturals d'antelació en la pàgina web de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut i al tauler d'anuncis de l'EVES.



8. Programa

8.1. El curs de diplomat en Salut Pública té el programa següent:



Mòdul 1. Introducció a la salut pública.

Mòdul 2. Metodologia en salut pública

Mòdul 3. Vigilància i resposta a alertes i emergències.

Mòdul 4. Recerca i comunicació científica.

Mòdul 5. Protecció de la salut.

Mòdul 6. Promoció de la salut i prevenció de la malaltia.

Mòdul 7. Treball pràctic.

Abans de l'inici del curs s'ha de publicar en la web de l'EVES el programa complet, així com el professorat que impartirà cada matèria.



9. Obtenció del diploma

9.1. Les persones matriculades estan obligades a assistir almenys al 90 % de les hores presencials del curs. L'incompliment d'això suposarà la no obtenció del títol corresponent, així com la pèrdua de l'import de la matrícula si fóra escaient. Pel que fa al material docent d'accés en línia, l'alumnat està obligat a la lectura del cent per cent dels seus continguts.

9.2. L'alumnat ha de superar les proves d'avaluació contínua presents en els continguts en línia, així com els exàmens de tipus test que seran presencials per mòduls, i n'és imprescindible superar totes les proves. L'alumnat que no haja superat algun dels mòduls del curs, pot presentar-se a una segona convocatòria d'examen.



La part teòrica té un valor del 70 % sobre la nota final.

L'avaluació de la part pràctica consistirà en un treball que l'alumnat ha de defensar públicament, mitjançant la presentació oral davant el tribunal d'avaluació constituït a aquest efecte. El treball pràctic té un valor del 30 % sobre la nota final.

Per a accedir al títol de diplomat en Salut Pública és imprescindible haver superat la part teòrica i la pràctica.

9.3. Als efectes anteriors el tribunal qualificador estarà constituït per la persona titular de la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, que el presidirà qui coordine el curs a l'EVES, que hi ha d'actuar com a secretària o secretari, una persona en representació de l'Escola Nacional de Sanitat, i dues persones en representació del professorat del curs designades per l'EVES, d'entre les que coordinen cada un dels mòduls.

En tots els casos, les persones titulars del tribunal han de tindre els seus suplents.



10. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra acció que es considere oportuna.





València, 8 de gener de 2018.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Carmen Montón Giménez.





ANNEX I

Barem de selecció del curs de diplomat en Salut Pública



1. Trobar-se en període formatiu en les especialitats següents o haver-lo finalitzat en els anys 2014, 2015, 2016 o 2017: 10 punts

– MIR de les especialitats de Medicina Familiar i Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública o Medicina del Treball.

– EIR en les especialitats d'Infermeria Familiar i Comunitària, Infermeria Obstetroginecològica, Infermeria de Salut Mental o Infermeria del Treball.

– PIR de Psicologia Clínica.

– FIR de Farmàcia Hospitalària.

S'ha d'aportar la documentació que ho acredite.



2. Activitats professionals exercides després de l'obtenció de llicenciatures, diplomatures o titulacions de grau universitari en Ciències de la Salut. La puntuació màxima en aquest apartat no pot excedir de 10 punts.

2.1. Per serveis prestats en l'Administració pública, en l'àmbit d'Atenció Primària i/o Salut Pública, en jornada laboral completa: 0,1 punts per mes complet.

2.2. Per serveis prestats fora de l'Administració pública directament relacionats amb els àmbits d'Atenció Primària i/o Salut Pública, en jornada laboral completa: 0,025 punts per mes complet. El mateix període no pot ser valorat dues vegades.

Cal aportar un informe de la vida laboral que acredite aquest extrem juntament amb un certificat on consten amb precisió les característiques i les funcions dels llocs de treball exercits en Atenció Primària i/o Salut Pública, o directament relacionats amb aquests àmbits; no seran presos en consideració aquells certificats que no expressen clarament aquesta informació. L'activitat professional realitzada en el període MIR, PIR, FIR o EIR en qualsevol de les especialitats no pot ser tinguda en compte en aquest apartat.



3. Cursos d'Atenció Primària i/o Salut Pública, impartits o expedits per alguns dels següents centres de formació: universitats, Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), Escoles de Salut Pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP). Fins a un màxim de 6 punts.



Només s'hi consideraran els cursos en què s'especifique el nombre d'hores lectives i/o els crèdits:

– 0,1 punts per cada hora de curs.

– Si el curs està acreditat per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries, es comptabilitzaran tants punts com crèdits tinga assignats.

– Si l'activitat formativa disposa de crèdits ECTS es valorarà en el barem a raó de 2,5 punts per cada crèdit.



4. Publicacions relacionades amb Atenció Primària i/o Salut Pública. Fins a un màxim de 2,5 punts.

– Comunicacions en congressos: 0,1 punts.

– Ponències a congressos: 0,2 punts.

– Capítols en llibres o monografies: 0,3 punts.

– Cartes i articles breus publicats en revistes indexades en bases de dades (Medline, IBECS, IME, Embase): 0,4 punts.

– Articles originals i revisions publicades en revistes indexades en bases de dades (Medline, IBECS, IME, Embase): 0,5 punts.



5. Docència relacionada amb l'Atenció Primària i/o Salut Pública, impartida en alguns dels següents centres de formació: universitats, Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), Escoles de Salut Pública i Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP). No s'hi valoraran com a docència les tutories. Fins a un màxim d'1 punt.

Per cada 10 hores de docència: 0,1 punts.

Només s'hi consideraran aquells certificats en què s'expresse el nombre d'hores de docència.



6. Tesi doctoral sobre temes relatius a l'Atenció Primària i/o Salut Pública. Es puntuarà amb 2 punts.



7. Altres mèrits: beques, participació oficial en projectes d'investigació, etc., relacionats amb l'Atenció Primària i/o Salut Pública. A valorar pel tribunal, fins a un màxim d'1 punt.

Amb caràcter general, només s'hi ha de valorar els mèrits obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mentre el sol·licitant estiga en possessió de la llicenciatura, diplomatura, o titulació de grau universitari en Ciències de la Salut.

El tribunal, per tal de comprovar la veracitat dels documents aportats i la seua adequació als requisits que s'estableixen en el present barem, pot utilitzar tots aquells mitjans de prova que considere pertinents.

Mapa web