Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2018, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment per a la provisió, pel sistema de lliure designació, de llocs de directors o directores de centres integrats públics de Formació Professional dependents de l'Administració educativa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8222 de 29.01.2018
Número identificador:  2018/750
Referència Base de Dades:  000937/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, cossos docents no universitaris, A/A1



RESOLUCIÓ de 25 de gener de 2018, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment per a la provisió, pel sistema de lliure designació, de llocs de directors o directores de centres integrats públics de Formació Professional dependents de l'Administració educativa. [2018/750]

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la Formació Professional, en el punt 5 del seu article 11 estableix que la direcció dels centres integrats de formació professional de titularitat de les administracions educatives serà nomenada per mitjà del procediment de lliure designació per l'administració competent, entre el personal funcionari públic docent, d'acord amb els principis de mèrit, capacitat i publicitat, prèvia consulta als òrgans col·legiats del centre.



En idèntic sentit es pronuncia l'apartat 1, de l'article 11, del Decret 115/2008, d'1 d'agost, del Consell, pel qual es regulen els centres integrats de Formació Professional a la Comunitat Valenciana, remarcant que la direcció dels centres integrats de titularitat pública serà proveïda pel procediment de lliure designació entre persones amb experiència acreditada en l'àmbit de la formació professional i que en el cas de centres integrats de titularitat de l'administració educativa, el nomenament s'efectuarà entre funcionaris públics docents, d'acord amb els principis de mèrit, capacitat i publicitat i prèvia consulta als òrgans col·legiats del centre.

Per la seua banda, l'Ordre 1/2010, de 14 d'abril, per la qual es regulen els consells socials dels centres integrats públics i privats concertats de formació professional ubicats en l'àmbit territorial de gestió de les conselleries competents en matèria de Formació Professional inicial i per a l'ocupació, en l'article 4 defineix les funcions del Consell Social incloent en la seua lletra d la d'emetre un informe amb caràcter previ al nomenament de director o de directora del centre.

Mitjançant l'Ordre 1/2017, de 8 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, es crea el Centre Integrat Públic de Formació Professional Valle de Elda, a Elda, per transformació de l'Institut d'Educació Secundària Valle de Elda. Procedeix, per tant, d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la Formació Professional convocar el procediment pel sistema de lliure designació, el lloc de director o directora entre el personal funcionari de carrera que impartisquen alguna de les ensenyances encomanades al centre i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que preveuen l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

En virtut d'allò que s'ha exposat, i de conformitat amb les competències atribuïdes en l'article 10 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, resolc:





Primer. Objecte de la convocatòria

Convocar per a la seua provisió, pel sistema de lliure designació, la direcció del centre públic integrat de formació professional que es relaciona en l'annex I.



Segon. Requisits de participació

1. Per a ser admesos i admeses en aquesta convocatòria, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, el següent requisit específic:

– Ser funcionari o funcionària de carrera d'un cos docent a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació i, preferentment, tindre atribució docent en alguna de les ensenyances que ofereix el centre a què s'opta.

2. Les persones aspirants a més de complir els requisits exposats, hauran de presentar un projecte de direcció diferenciat per a cada un dels centres sol·licitats que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació d'aquest, conforme a l'annex III d'aquesta convocatòria.



Tercer. Sol·licituds de participació

1. Les persones aspirants a participar en el present procediment hauran d'omplir una instància ajustada al model que figura com a annex II d'aquesta resolució, en la qual podran sol·licitar fins a un màxim de dos centres, per ordre de prioritat, dels relacionats en l'annex I.



2. El model d'instància es troba a disposició dels interessats i de les interessades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es.

3. El termini de presentació de sol·licituds, serà de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. La presentació de les sol·licituds, junt amb la resta de la documentació, es realitzarà, preferentment, en el Registre de la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a l'àmbit del qual pertanga el centre a què s'opta o bé en els llocs i forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud i la documentació que l'acompanye en una oficina de correus, haurà de fer-se en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada pel personal funcionari de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

En tot cas, si es presenta la sol·licitud en lloc diferent de la corresponent Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport o el registre general de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport l'interessat o la interessada avançarà per fax a aquesta una còpia de la sol·licitud presentada, degudament segellada i datada.



Quart. Documentació a presentar

Les persones aspirants hauran d'acompanyar a la instància de sol·licitud la documentació següent:

a) Curriculum vitae i justificació per mitjà de certificació o fotocòpia compulsada de tota la documentació acreditativa de l'experiència en l'àmbit de la formació professional. Aquells mèrits acadèmics i professionals al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que no tinguen les dades ressenyades anteriorment no seran tinguts en compte.

Es faculta a les secretaries dels centres per a efectuar les corresponents compulses del personal destinat en el centre d'acord amb la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència. L'administració podrà requerir a les persones interessades, en qualsevol moment, perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

b) Un exemplar del projecte de direcció per cada un dels centres a què s'aspira ajustat al que estableix l'annex III d'aquesta convocatòria.





Quint. Comissió de valoració

1. Per a la provisió de cada lloc de director o directora del centre integrat públic de formació professional inclòs en la present convocatòria, es constituirà una Comissió de Valoració integrada per cinc membres anomenats pel director o directora territorial corresponent, d'entre funcionaris i funcionàries de carrera docents del grup A1, sent almenys un d'ells un representant de la Inspecció d'Educació.



El personal funcionari candidat a ser seleccionat com a director o directora que participe en aquest procés, en cap cas podrà formar part de la comissió de valoració.

2. La constitució i funcionament de la Comissió de Valoració, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran pel que estableix els articles 15 a 18 i 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Sext. Adjudicació dels llocs i nomenament

1. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la comissió de valoració comprovarà els requisits del personal sol·licitant i avaluarà els seus mèrits tenint en compte, entre altres, la trajectòria professional, l'experiència directiva o de coordinació, la formació acadèmica, així com altres mèrits adequats a l'exercici del lloc i procedirà a formular proposta d'adjudicació de la vacant, que es farà pública en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es, i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, concedint a les persones interessades un termini de 10 dies hàbils per a al·legar i justificar el que estimen pertinent davant de la comissió de valoració.



2. Transcorregut el dit termini, la comissió de valoració resoldrà les possibles al·legacions i elevarà la proposta d'adjudicació al consell social del centre integrat afectat través de la seua secretaria, perquè en el termini de 10 dies hàbils el ple de cada consell social, i prèvia defensa del projecte de direcció pel candidat o la candidata, emeta un informe preceptiu, però no vinculant, relatiu a la proposta d'adjudicació de la direcció del centre integrat i ho remeta a la comissió de valoració.



3. La comissió de valoració elevarà, igualment, la seua proposta d'adjudicació al claustre de professors del centre integrat afectat, perquè en el termini de 10 dies hàbils emeten un informe preceptiu, però no vinculant que serà remés a la comissió de valoració.

4. La comissió de valoració elevarà la seua proposta d'adjudicació i els informes dels respectius consells socials i claustres de professors al director o la directora territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, qui anomenarà per un període de quatres anys, sense perjuí de la seua renovació, al respectiu director o directora atenent a la seua idoneïtat d'acord amb els criteris de mèrit i capacitat discrecionalment adoptats i ordenarà la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5. En el cas que el nomenament com a director o directora del centre corresponga a personal amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà comissió de serveis per al centre en què exercirà el càrrec de director o directora i, si no tinguera destinació definitiva, es formalitzarà adjudicació provisional de destinació en el centre corresponent.



6. No obstant això, el director o directora territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport podrà resoldre que es declare deserta la convocatòria a pesar de l'existència de candidatures que reunisquen els requisits mínims exigits si considera que cap resulta idònia per a exercir la direcció.

7. Així mateix, de conformitat amb el que estableix l'article 103 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, els funcionaris adscrits a llocs de treball per lliure designació podran ser remoguts dels mateixos amb caràcter discrecional.

8. La present convocatòria es resoldrà en un termini no superior a tres mesos comptats des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



La present resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que disposa els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la data de la seua publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 25 de gener de 2018.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.





ANNEX III

Projecte de direcció



El projecte inclourà, almenys, els aspectes següents:

a) Descripció i anàlisi de les característiques més rellevants del centre integrat de formació professional.

– Definició del centre: conté els elements d'identitat d'aquest, els seus objectius generals, visió estratègica, etcètera.

· Entorn socioprofessional: reflexiona sobre l'entorn social i professional en què es desembolica el centre. Presa com a referència l'àrea geogràfica a què atén, des de la valoració de l'entorn formatiu a què han de respondre les famílies professionals que formen part de la seua oferta, tenint inclús presents possibles espais internacionals que estiguen afectats per projectes estables de participació d'alumnat o professorat.



· Vincles amb empreses i organitzacions: descriu l'entorn productiu amb què es mantenen relacions de cooperació en la formació d'alumnes i alumnes, professors i professores o treballadors i treballadores.



b) Objectius bàsics que es pretenen aconseguir amb l'exercici de la funció directiva.

c) Línies d'actuació i plans concrets que permeten la consecució dels objectius.

A manera d'exemple:

· Apartats que s'ha d'arreplegar en el projecte funcional del centre integrat de formació professional, que ho constituïsquen com l'instrument fonamental en l'organització i planificació del centre integrat.



· Pla anual d'actuació del centre integrat.

· Pla d'informació i orientació professional.

d) Procediments d'avaluació de la gestió directiva i del mateix projecte.

Es valorarà la concreció en indicadors o paràmetres, estratègies i calendari d'aplicació.

e) Qualsevol altre aspecte que l'aspirant o l'aspirant considere rellevant.

f) El document tindrà una extensió màxima de 30 pàgines DIN A-4 a una cara i interlineat doble, utilitzant únicament i exclusivament la font de lletra la denominació exacta de la qual és «Arial» (no s'admetrà cap altra tipologia De) grandària de 12 punts sense comprimir ni expandir, sent els marges superior, inferior i laterals (esquerre i dret) de 2,5 cm. A aquests efectes i si és el cas, no comptaran la portada i contraportada, índex ni els possibles annexos al cos principal del document, que no podran ser objecte de valoració.

Mapa web