Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'11 de gener de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8475 de 30.01.2019
Número identificador:  2019/491
Referència Base de Dades:  000948/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Politècnica de València
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ d'11 de gener de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. [2019/491]

Per Resolució de 27 de juliol, del rector, s'ha publicat l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador per a l'any 2018 (DOGV 02.08.2018). En aquesta oferta s'inclouen, a més de places per a l'accés pel torn lliure i el de promoció interna, 22 places de professor titular d'universitat o de professor contractat doctor per a l'accés restringit, en aquella categoria per a la qual estiga acreditat, de personal investigador doctor que haja acabat el Programa Ramón y Cajal i haja obtingut el certificat I3.

Sobre la base del que s'ha exposat i segons el que es disposa en l'article 62 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, i en l'article 3 del Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris, i també segons el que fixen els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, aprovats pel Decret 182/2011, de 25 de novembre, de 2011 (DOGV 29.11.2011), i dins del marc normatiu d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, aquest Rectorat, en exercici de les competències que hi atribueix la legislació vigent, i després d'haver obtingut l'autorització de la Generalitat Valenciana per a portar a terme les convocatòries de l'OOP, ha resolt convocar a concurs d'accés les places que s'assenyalen en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les bases següents.





Bases de la convocatòria



Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i s'hi fa servir un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



1. Normes generals

1.1. Aquest concurs es regeix pel que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; en l'RD 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; en els Estatuts de la Universitat Politècnica de València; en la normativa per a la regulació dels concursos per a l'accés a cossos docents universitaris a la Universitat Politècnica de València, aprovada per acord del Consell de Govern de 25 de setembre de 2008, i les modificacions corresponents; en la legislació general de funcionaris que hi siga aplicable i en aquestes bases.



2. Requisits dels candidats

2.1. Per a ser admeses a aquesta convocatòria, les persones aspirants han de reunir els requisits generals següents:

a) Ser espanyol. No obstant això, hi poden participar en idèntiques condicions que els espanyols els nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o d'algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals concertats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També hi pot participar el cònjuge dels espanyols, dels nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea i dels nacionals d'algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals concertats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, sempre que no estiguen separats de dret, com també els seus descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però que visquen a expenses seues.



b) Tenir complits els setze anys i no haver complit els setanta anys.



c) Estar en possessió del títol de doctor.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a llocs de treball o càrrecs públics per resolució judicial.

En el cas de les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, a més, no han d'estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu Estat, l'accés a la funció pública.



e) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques corresponents a professor d'universitat.

2.2. Les persones sol·licitants han de reunir els requisits específics assenyalats a continuació:

a) Haver sigut acreditat/ada per al cos docent universitari objecte de convocatòria i que s'especifica en l'annex I, d'acord amb el que s'estableix en els articles 12 i 13 del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, acreditació que, en cas d'haver sigut obtinguda després de la modificació introduïda pel Reial decret 415/2015, ha de ser-ho per la mateixa branca de coneixement a la qual correspon l'àrea de coneixement de la plaça convocada, tot això d'acord amb l'annex I del Reial decret 1312/2007.

Així mateix, s'hi poden presentar aquells qui resulten habilitats o habilitades d'acord amb el que estableix el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris i el règim dels concursos d'accés respectius. S'entén que els habilitats i habilitades per al cos de catedràtic o catedràtica d'escola universitària ho estan també per al cos de professor o professora titular d'universitat.



D'acord amb l'article 62.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, en la redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, es poden presentar també als concursos d'accés a places de professor titular d'universitat els funcionaris dels cossos de professors titulars d'universitat i de catedràtics d'escola universitària amb títol de doctor, i als concursos de catedràtic d'universitat, els funcionaris del cos de catedràtics d'universitat.

Tal com regula la disposició addicional quarta del Reial decret 1312/2007, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, s'hi poden presentar els professors de les universitats dels estats membres de la Unió Europea que hagen assolit en aquelles universitats una posició equivalent a les de catedràtic o professor titular d'universitat, sempre que estiguen en possessió de la certificació d'aquesta posició realitzada per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació a què fa referència la disposició addicional esmentada.

b) No poden participar en aquest concurs els qui tinguen la condició de funcionari docent en una altra universitat, llevat que s'haja produït l'acompliment efectiu de la plaça d'origen obtinguda en concurs durant, almenys, dos anys.

c) En aquelles places per a les quals conste així en l'annex I, es requereix haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal del Ministeri de Ciència i Innovació i haver satisfet els requisits de qualitat de la producció i activitat cientificotecnològica que impliquen una trajectòria investigadora destacada, a l'efecte del compliment del requisit d'elegibilitat establit en el Programa I3.

2.3. La concurrència dels requisits generals i específics s'ha de referir sempre a una data anterior a l'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs, i ha de mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.

2.4. Per al cas dels nacionals d'altres estats, si en el procés selectiu no resulta acreditat el coneixement de l'idioma espanyol, la comissió de selecció pot establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen prendre part en aquesta convocatòria han de presentar-ne la sol·licitud corresponent, dirigida al rector de la Universitat Politècnica de València, en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE), mitjançant una instància emplenada degudament, segons el model que consta en l'annex II, per a cadascun dels concursos que sol·liciten. El còmput de dies hàbils exclou els dissabtes, els diumenges i els declarats com a festius. El mes d'agost serà hàbil per a la presentació d'instàncies

3.2. La presentació de sol·licituds s'ha de fer al Registre General de la Universitat Politècnica de València (camí de Vera, s/n, 46022 València), i als registres auxiliars de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (pl. Ferràndiz i Carbonell, s/n, 03801 Alcoi) i de l'Escola Politècnica Superior de Gandia (c/ Paranimf, núm. 1, 46730 Grau de Gandia), o per qualsevol dels procediments establits en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3. Drets d'examen. Els aspirants han d'abonar dins del termini de presentació de sol·licituds, mitjançant ingrés o transferència en el compte de BANKIA a nom d'«Universitat Politècnica de València-drets d'examen», número ES97 2038 6543 9060 0001 4194, la quantitat de 30,19 euros en concepte de drets d'examen, indicant en 'ordenant' qui sol·licita la plaça i en 'concepte', el número de DNI i concurs en el qual participen, amb la indicació del codi corresponent.



Estan exempts del pagament dels drets de participació, i han d'aportar l'acreditació d'aquesta condició:

a) Les persones amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial.

c) Els membres de famílies nombroses de categoria general tenen una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives.

El resguard de l'ingrés i/o acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament s'ha d'afegir a la sol·licitud que es presente per a participar en el concurs. La falta de pagament dels drets de participació i/o aportació de l'acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament dins del termini de presentació d'instàncies serà motiu d'exclusió inesmenable.

3.4. Juntament amb cada sol·licitud, cal presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport, en cas de ser espanyols.

Els candidats que no posseïsquen nacionalitat espanyola han d'aportar la fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si s'escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle quan es done aquesta circumstància. Així mateix, els aspirants que participen en la present convocatòria per la seua condició de cònjuges han de presentar, a més dels documents assenyalats, declaració jurada o promesa de no trobar-se separats de dret del seu cònjuge respectiu. L'acreditació de la nacionalitat i altres requisits exigits en la convocatòria cal fer-la mitjançant els documents corresponents, certificats per les autoritats competents del país d'origen, traduïts a l'espanyol, que és la llengua oficial en la qual tindrà lloc el desenvolupament de les proves.



b) Fotocòpia del títol acadèmic exigit.

c) Fotocòpia dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.a) Per a participar en el concurs.

d) Fotocòpia dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.b) Per a participar en el concurs.

e) Document justificatiu d'haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal i d'haver obtingut el certificat I3, d'acord amb el requisit específic que assenyala la base 2.2.c) Per a participar en el concurs.

f) Original del resguard que justifique el pagament de taxes en concepte de drets d'examen i/o còpia de l'acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament.



4. Protecció de dades de caràcter personal

Informació respecte de les dades recollides

4.1. En compliment del Reglament 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, us informem que el responsable del tractament de les dades és la Universitat Politècnica de València, i que les vostres dades personals seran tractades a fi de gestionar la selecció de personal i provisió de llocs de treball mitjançant convocatòries públiques.

4.2. Aquest tractament es porta a terme segons les bases jurídiques recollides en el 6.1.b) del Reglament, atès que és necessari per a l'execució d'un contracte en el qual la persona interessada és part, o bé per a l'aplicació a petició d'aquesta persona de mesures precontractuals, i en la clàusula 6.1.c), ja que és necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament. En concret, hi és aplicable el que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

4.3. No es preveuen cessions o transferències internacionals de les dades tractades.

4.4. Si voleu, podeu exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat previstos, així com la limitació o oposició al tractament, adreçant una sol·licitud a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, S/N – 46022 València (València).



5. Admissió d'aspirants

5.1. En el termini màxim de vint dies hàbils des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds s'aprovarà, mitjançant resolució del rector de la Universitat Politècnica de València, la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió, i es publicarà en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (http://www.upv.es/rrhh) i, complementàriament i sense caràcter oficial, al tauler d'anuncis del Rectorat.

5.2. Contra aquesta llista provisional, els interessats poden presentar reclamació davant el rector en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució.

5.3. Finalitzat el termini de reclamacions, el rector, en un termini màxim de deu dies hàbils, publica en els mitjans establits anteriorment una resolució en què s'aprova la llista definitiva d'admesos i exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs de reposició davant el rector en el termini d'un mes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6. Comissions de selecció

6.1. Els concursos d'accés els jutgen comissions la composició de les quals ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, tot procurant que hi haja una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que això no siga possible per raons fonamentades i objectives.

6.2. Cada comissió es compon de cinc membres, dels quals un màxim de dos poden ser professors pertanyents a la Universitat Politècnica de València. Requisits dels components de la comissió: si són professors de la Universitat Politècnica de València, han d'estar adscrits al departament de la plaça oferida en el concurs, en qualsevol àrea de coneixement d'aquest, o a la mateixa àrea de coneixement o àrea afí a la plaça oferida, si estan adscrits a un altre departament de la Universitat Politècnica de València.

Si no pertanyen a la Universitat Politècnica de València, han d'estar adscrits a l'àrea o àrees afins del perfil de la plaça.

Els membres de la comissió han de pertànyer a un cos docent universitari de categoria igual, equivalent o superior al de la plaça objecte del concurs. En tot cas, quan es convoquen places de professor titular d'universitat, almenys dos dels membres de la comissió han de pertànyer al cos de catedràtics d'universitat o equivalent, i el president de la comissió ha de pertànyer a aquest cos. En cas de places de catedràtics d'universitat, tots els membres han de pertànyer a aquest cos de catedràtics d'universitat o equivalent. Dos dels membres de la comissió poden ser professors d'un altre estat membre de la Unió Europea amb categoria equivalent a la dels altres membres.



Tots els membres del tribunal que pertanguen al cos de catedràtics d'universitat han de tenir dues avaluacions positives de la seua activitat investigadora, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1086/1989 de retribucions del professorat universitari, o en la norma que el substituïsca, i els professors titulars d'universitat han de tenir una avaluació positiva de la seua activitat investigadora. Queden exempts del compliment d'aquest requisit el president i el secretari que siguen professors de la Universitat Politècnica de València quan el departament no dispose de professors que reunisquen aquest requisit.



6.3. La condició de membre d'una comissió de selecció és irrenunciable, excepte en els casos de concurrència dels supòsits legals d'abstenció o recusació o de causa justificada que impossibilite l'actuació del membre de la comissió. Correspon al rector la resolució dels incidents d'abstenció o recusació i l'acceptació, si escau, de les renúncies.



L'apreciació de la causa al·legada com a justificativa d'impossibilitat d'actuació d'algun membre de la comissió correspon al rector, que hi ha de resoldre en el termini màxim de deu dies des de la recepció de la renúncia. Si s'escau, es nomenarà el suplent corresponent com a membre de la comissió titular.

En el cas que hi concórrega algun dels motius d'abstenció als quals es refereix l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar al rector el motiu concurrent.

Quan es produïsca la recusació a la qual es refereix l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que podrà tenir lloc en qualsevol moment del concurs, el recusat ha de manifestar si es dona o no en ell la causa al·legada. En el primer cas, el rector pot acordar-ne la substitució pel suplent. Si la persona recusada nega la causa de recusació, el rector hi ha de resoldre en el termini de tres dies, amb els informes i les comprovacions previs que considere oportuns.

En els casos de renúncia justificada, abstenció o recusació que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, els han de substituir els suplents respectius. Posat cas que en algun d'aquests suplents es donara també alguna de les causes de renúncia justificada, abstenció o recusació, la seua substitució caldria fer-la per ordre correlatiu, i hi tindrien preferència els membres suplents del mateix cos, fins que s'exhauriren tots els membres suplents. Si tampoc foren possibles les substitucions previstes, el rector nomenaria nous membres titulars i suplents mitjançant el procediment previst en aquesta normativa. La substitució dels membres titulars de la comissió pels suplents es duu a terme mitjançant una resolució del rector.



6.4. La composició de les comissions que jutjaran el concurs d'accés a la plaça o places incloses en aquesta convocatòria és la que figura en l'annex I, i el Rectorat n'efectua el nomenament dels membres mitjançant la present resolució.

A fi de garantir la transparència i l'objectivitat en el nomenament dels membres de les comissions que resoldran els concursos d'accés, es publica el contingut dels currículums dels membres de les comissions, respecte a les dades recollides en l'annex del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, d'acord amb l'article 62.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, en la nova redacció que hi dona la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, als quals es pot accedir a través de la web www.upv.es/rrhh.



6.5. La comissió s'ha de constituir en el termini màxim d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació de la resolució del rector per la qual s'aprove la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses. Amb aquesta finalitat, el president de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, els ha de notificar, amb una antelació mínima de deu dies naturals, la convocatòria de l'acte de constitució, assenyalant-ne el lloc, la data i l'hora. Si transcorreguera el termini de constitució sense que haguera tingut lloc, el rector procediria d'ofici a la substitució del president de la comissió. El nou president hauria de convocar la constitució de la comissió en un termini d'un mes des de la publicació del seu nomenament.

6.6. La constitució de la comissió exigeix la presència de tots els membres. Els membres titulars que no assistisquen a l'acte de constitució cessaran i seran substituïts de conformitat amb el que es disposa en la present convocatòria. Posat cas que no fora possible la constitució, el rector dictaria resolució motivada per suspendre els terminis del concurs i procedir de nou al nomenament d'una comissió o de part d'aquesta.



6.7. Perquè l'actuació de la comissió siga vàlida cal la participació, com a mínim, de tres membres. Els membres de la comissió que estiguen absents en alguna actuació cessen en la condició de membres, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen pogut incórrer. En cas d'absència del president, el substitueix el vocal de major antiguitat en el cos de catedràtics d'universitat i, si no n'hi ha, en el de professors titulars d'universitat. En cas d'absència del secretari, els substitueix el membre de la comissió de menor categoria i antiguitat.



Si, una vegada constituïda la comissió, aquesta restara amb menys de tres membres, es nomenaria una nova comissió.



7. Desenvolupament del concurs

7.1. El procediment que regisca els concursos ha de permetre valorar, en tot cas, l'historial acadèmic, docent i investigador del candidat, el seu projecte docent i investigador i, si s'escau, el treball original d'investigació, i també ha de permetre contrastar-ne les capacitats per a l'exposició i el debat davant la comissió en la corresponent matèria o especialitat en sessió pública.

7.2. En els concursos han de quedar garantides, en tot moment, la igualtat d'oportunitats dels aspirants, el respecte als principis de mèrit i capacitat i el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes. Cal garantir així mateix la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, i per tant cal adoptar les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.

7.3. En l'acte de constitució i abans de la presentació dels candidats, la comissió ha de fixar els criteris específics per a l'adjudicació de les places, que, en tot cas, han d'atribuir els valors següents als mèrits dels candidats:



Catedràtics d'universitat



Recerca: 60 %

Docència universitària: 30 %

Altres mèrits: 10 %



Professors titular d'universitat



Recerca: 50 %

Docència universitària: 40 %

Altres mèrits: 10 %



La valoració dels candidats s'ha de fer tenint en compte l'adequació de l'activitat i els mèrits al perfil de la plaça que consta en l'annex I.



Els criteris de valoració es fan públics després de l'acte de constitució de la comissió de selecció exposant-los al tauler d'anuncis del departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs.



7.4. Amb una antelació mínima de deu dies naturals, el president de la comissió, després de fer les consultes oportunes amb la resta de membres, convoca tots els candidats admesos a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, l'hora i el lloc de celebració; acte que pot tenir lloc immediatament després de la constitució de la comissió i, en tot cas, s'ha de fer en el termini màxim de 72 hores.



L'acte de presentació és públic. En aquest acte, els candidats han de lliurar al president de la comissió la documentació següent:

a) Historial acadèmic, docent i investigador, per quintuplicat, i un exemplar de les publicacions i els documents acreditatius del que s'hi ha consignat.

b) Projecte docent i investigador, per quintuplicat.

c) En cas de places de catedràtic d'universitat, treball original d'investigació realitzat pel candidat, sol o en equip, i en aquest darrer cas, com a director de la investigació, per quintuplicat.

7.5. En l'acte de presentació la comissió determina, mitjançant sorteig, l'ordre d'intervenció dels candidats presentats, i fixa el lloc, la data i l'hora de començament de les proves, circumstàncies que la comissió ha de fer públiques al tauler d'anuncis corresponent. Les proves han de començar en un termini màxim de deu dies, comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.



7.6. El secretari de la comissió ha de garantir que la documentació lliurada pels candidats en l'acte de presentació estiga disponible perquè puguen examinar-la tots els candidats presentats abans de l'inici de les proves.



8. Celebració de la prova

8.1. Els concursos d'accés consten d'una única prova, que ha de ser pública i que es farà al lloc de la universitat que establisca el president.



La prova consisteix en l'exposició oral dels candidats, durant un temps màxim de dues hores en els concursos d'accés a places de titular d'universitat i d'un màxim de tres hores per a les places de catedràtic d'universitat, dels mèrits i del seu historial acadèmic, docent i investigador i del projecte docent i investigador, així com, en cas de places de catedràtic d'universitat, del treball original d'investigació realitzat pel candidat, sol o en equip, i en aquest darrer cas, com a director de la investigació.

A continuació, la comissió debat amb el candidat sobre els seus mèrits, historial i projecte acadèmic i investigador i, si s'escau, sobre el treball original d'investigació, durant un temps màxim de dues hores.



8.2. En acabar la prova, la comissió ha de dur a terme una valoració sobre cada candidat, ajustada, en tot cas, als criteris generals i específics de valoració establits prèviament per la comissió, en la qual n'ha de valorar l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador i, si s'escau, el treball original d'investigació, com també les capacitats del candidat per a l'exposició i el debat davant la comissió que haja demostrat durant la prova.

8.3. La comissió encarregada de resoldre el concurs, en el transcurs de les proves, ha de valorar i apreciar si els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola posseeixen el coneixement adequat de l'espanyol (com recull la base 2.4), i amb aquesta finalitat pot establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.

8.4. Una vegada acabat el concurs, la comissió fa públics els resultats de l'avaluació de cada candidat, desglossada per cadascun dels aspectes avaluats, exposant-los al tauler d'anuncis del departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs.



9. De la proposta de provisió

9.1. En vista de les valoracions de la prova, la comissió fa una proposta, motivada i amb caràcter vinculant, dels candidats per a ocupar les places.

La proposta ha d'incloure una relació de tots els candidats per ordre de preferència per al nomenament. No obstant això, no es pot efectuar un nombre de nomenaments major que el de places convocades a concurs, tal com s'estableix en l'art. 65 de la Llei orgànica 6/2001, d'universitats.

9.2. Tots els concursos poden concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de plaça o places, tenint en compte el que disposa la normativa aplicable.

9.3. La proposta motivada de provisió de la plaça s'ha de fer pública al lloc de celebració del concurs i al tauler d'anuncis del departament en què es convoca la plaça, en el termini màxim de cinc dies comptadors des de l'endemà de la finalització de les proves, i ha d'indicar els mitjans d'impugnació que poden fer servir els interessats. Aquesta proposta ha de romandre exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar-hi recurs administratiu.

9.4. El president de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, remet al rector, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari del departament sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió



10. Recursos contra la proposta de provisió

10.1. Contra les propostes de provisió de les comissions dels concursos d'accés, els concursants poden presentar reclamació davant el rector, en el termini màxim de deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació al tauler d'anuncis del departament.



10.2. Si s'admet a tràmit la reclamació, se suspenen els nomenaments fins que es resolga.



10.3. Aquesta reclamació l'ha de valorar una comissió de reclamacions composta per set catedràtics o catedràtiques d'universitat pertanyents a diversos àmbits del coneixement, designats en la forma que establisquen els Estatuts, amb àmplia experiència docent i investigadora.

Abans de la resolució, la comissió de reclamacions ha d'escoltar els membres de la comissió contra la proposta de la qual s'haja presentat la reclamació, i els candidats que hagen participat en el concurs.



Aquesta comissió ha d'examinar l'expedient relatiu al concurs per a vetlar per les garanties establides i ratificar o no la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos, després del qual el rector dicta la resolució d'acord amb la proposta de la comissió de reclamacions. Si el termini indicat transcorreguera sense que es resolguera la reclamació presentada, s'entendria que havia sigut desestimada.

10.4. Les resolucions del rector a què es refereix l'apartat anterior d'aquest article exhaureixen la via administrativa i es poden impugnar directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



11. Presentació de documents i nomenaments

11.1. El candidat proposat per a la provisió de la plaça ha de presentar al Servei de Recursos Humans de la Universitat Politècnica de València, en el termini de vint dies naturals posteriors al de conclusió de l'actuació de la comissió, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI, o document equivalent per als nacionals dels altres estats als quals fa referència la base 2.1. a) d'aquesta convocatòria.

b) Certificació mèdica oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents a professor d'universitat.

c) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'administració pública, en virtut d'expedient disciplinari, i de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

Els qui no tinguen la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent, ni estar sotmesos a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a la funció pública.



d) Fotocòpia compulsada, o per a acarar, del títol acadèmic exigit en la convocatòria o certificació supletòria, segons un model oficial, en cas que no s'haja expedit encara.

e) Fotocòpia acarada dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.a) Per a participar en el concurs.

f) Fotocòpia acarada dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.b) Per a participar en el concurs.

g) Document justificatiu d'haver acabat el Programa Ramón y Cajal i d'haver obtingut el certificat I3, d'acord amb el requisit específic que assenyala la base 2.2.c) Per a participar en el concurs.

h) Declaració jurada de no estar afectat d'incompatibilitat o exercici d'opció posat cas que s'haja aquesta exercint alguna activitat pública o percebent alguna pensió.

Les persones que tinguen la condició de funcionaris públics o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València estan exemptes de justificar les condicions i els requisits que ja hagen acreditat anteriorment davant de la UPV, en concret, els documents dels apartats a), c), d) i f), i també el b) si pertanyen al col·lectiu del professorat.



11.2. El rector ha de nomenar el candidat proposat per la comissió de selecció en un termini màxim de trenta dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió.

11.3. Si el candidat proposat no presenta dins del termini i en la forma escaients la documentació requerida abans, no podrà ser nomenat funcionari i restaran sense efecte les actuacions relatives a aquest candidat.

11.4. El nomenament, que ha d'especificar la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement, s'ha de publicar en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'ha de comunicar als registres corresponents i al Consell d'Universitats.



11.5. En el termini màxim de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el Boletín Oficial del Estado, el candidat ha de prendre possessió de la seua destinació, moment en el qual adquirirà la condició de funcionari de carrera del cos docent universitari de què es tracte, si no té ja aquesta condició, amb els drets i deures corresponents.

11.6. La plaça obtinguda després del concurs d'accés s'ha d'exercir durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtenir una plaça en una altra universitat.



12. Base final

12.1. Contra els actes de la comissió, els interessats poden interposar un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador des de la publicació de l'acte impugnat, davant el rector.

12.2. Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que s'estime procedent.



València, 11 de gener de 2019.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I



Convocatòria: CN5/18



Codi Concurs: 157/18

Cos: Professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Teoria del Senyal i Comunicacions

Branca de coneixement: Enginyeria i Arquitectura.

Departament: Comunicacions

Centre: EPS de Gandia

Nombre de places: 1 (codi: 6109).

Perfil docent de la plaça: Xarxes de difusió d'àudio i vídeo

Requisit: Haver acabat el Programa Ramón y Cajal i haver obtingut el certificat I3.



Tribunal:



Comissió titular:

President/a: Narciso Cardona Marcet, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretari/ària: Valeriana Naranjo Ornedo, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer/a: Raquel Barco Moreno, catedràtica d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal segon/a: Manuel María Vélez Elordi, professor titular d'universitat de la Universitat del País Basc

Vocal tercer/a: Leandro Juan Llácer, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Cartagena



Comissió suplent:

President/a: Ramón Miralles Ricós, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretari/ària: Maria Gemma Piñero Sipán, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer/a: Silvia Ruiz Boqué, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Vocal segon/a: Pablo Angueira Buceta, catedràtic d'universitat de la Universitat del País Basc

Vocal tercer/a: José María Molina García-Pardo, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Cartagena





Codi concurs: 158/18

Cos: Professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Enginyeria i Infraestructura dels Transports



Branca de coneixement: Enginyeria i Arquitectura.

Departament: Enginyeria i Infraestructures dels Transports

Centre: ETS d'Eng. de Camins, Canals i Ports

Nombre de places: 1 (codi: 5956).

Perfil docent de la plaça: Bases per a la planificació i gestió dels sistemes de transport



Tribunal:



Comissió titular:

President/a: Andrés Monzón De Cáceres, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Madrid

Secretari/ària: José Manuel Vassallo, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Madrid

Vocal primer/a: Margarida Novales Ordax, professora titular d'universitat de la Universitat de La Corunya

Vocal segon/a: Félix Edmundo Pérez Jiménez, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Vocal tercer/a: Ángel Ibeas Portilla, catedràtic d'universitat de la Universitat de Cantàbria



Comissió suplent:

President/a: Francisco García Benítez, catedràtic d'universitat de la Universitat de Sevilla

Secretari/ària: Luigi Dell' Olio, catedràtic d'universitat de la Universitat de Cantàbria

Vocal primer/a: María Castro Malpica, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de Madrid

Vocal segon/a: Francesc Robuste Antón, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Vocal tercer/a: Juan De Oña López, catedràtic d'universitat de la Universitat de Granada





Codi Concurs: 159/18

Cos: Professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Enginyeria del Terreny

Branca de coneixement: Enginyeria i Arquitectura.

Departament: Enginyeria del Terreny

Centre: ETS d'Eng. de Camins, Canals i Ports

Nombre de places: 1 (codi: 6108).

Perfil docent de la plaça: Geotècnia i Fonaments. Enginyeria Geotècnica



Tribunal:



Comissió titular:

President/a: Roberto Tomás Jover, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari/ària: Isidro Cantarino Martí, professor titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer/a: Antonio Lloret Morancho, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Vocal segon/a: Percy Durand Neyra, professor titular d'universitat de la Universitat de Sevilla

Vocal tercer/a: Miguel Cano González, professor titular d'universitat de la Universitat d'Alacant



Comissió suplent:

President/a: Joaquín Andreu Álvarez, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretari/ària: Rafael Cortés Gimeno, professor titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer/a: José Antonio Gili Ripoll, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Catalunya

Vocal segon/a: Claudio Olalla Marañón, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de Madrid

Vocal tercer/a: Jorge Castro González, professor titular d'universitat de la Universitat de Cantàbria

Mapa web