Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Xirivella. Modificació de les bases generals de les convocatòries dels processos selectius per a la provisió en propietat de les places de personal funcionari vacants en la plantilla



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8729 de 30.01.2020
Número identificador:  2020/188
Referència Base de Dades:  000985/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1, B/A2, C/C1, D/C2, E
      Descriptors toponímics: Xirivella



Modificació de les bases generals de les convocatòries dels processos selectius per a la provisió en propietat de les places de personal funcionari vacants en la plantilla (2019/PAC/6438). [2020/188]

Vist l'estat de tramitació de l'expedient administratiu relatiu a la modificació de les bases generals de selecció i provisió de llocs de treball d'aquesta administració, amb motiu de l'adaptació de l'exigència del requisit del perfil lingüístic (2019/PAC/6438).

Atés al fet que, mitjançant les resolucions de la regidoria delegada números 2818/2019, de data 13 de novembre, i 3036/2019, de data 5 de desembre, s'ha modificat el contingut de les bases generals en els termes que hi ha en l'expedient administratiu.



Atés el que disposen els articles 55 i següents, així com els articles 78 i següents del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Atés el que disposen els articles 43.2, 51 i següents, així com els articles 96 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, així com el previst en l'article 90 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local.

Atés el que disposen els articles 6 i següents, així com el 38 i següents del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

Per tot això, es fa públic el contingut del text refós de les bases generals de selecció i provisió de llocs de treball d'aquesta administració, amb motiu de l'adaptació de l'exigència del requisit del perfil lingüístic (2019/PAC/6438), el contingut de què és el següent:





Bases generals



Bases generals que han de regir en les convocatòries de les proves per a la selecció i provisió en propietat de les places de personal funcionari vacants en la plantilla de l'Ajuntament de Xirivella





Base primera. Objecte

Aquestes bases generals tenen per objecte establir les normes per les quals s'han de regir tots els processos de selecció i provisió del personal funcionari al servei d'aquesta corporació. Igualment, si escau, serà d'aplicació supletòria a les bases generals de la borsa de treball i al personal laboral amb les adaptacions que corresponguen d'acord amb la legislació específica. Aquestes bases regiran en tots els aspectes sobre els quals les bases específiques podran complementar però no podran establir res en contra.



Base segona. Legislació aplicable

En tot el que no estiga previst en aquestes bases i en les bases específiques regirà el que estableixen els preceptes següents:

Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refòs de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.



Preceptes bàsics del Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

Preceptes bàsics del Reial decret 896/91, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals ha d'ajustar-se el procediment de selecció del personal funcionari d'Administració local.

Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

La resta de les disposicions reglamentàries sobre la matèria, sempre que no contradiguen o s'oposen al que estableix la legislació bàsica.



Base tercera. Requisits de les persones aspirants

3.1. Per a poder participar en les proves que es convoquen, a més dels requisits addicionals que per a cada plaça es determinen en les bases específiques de cadascuna de les convocatòries, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o la nacionalitat d'un de la resta d'estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals s'aplique la lliure circulació de treballadors en el marc dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea, certificats per l'Estat espanyol, o mantindre amb aquests la relació familiar a què es refereix l'art. 54.2, de la Llei 10/2010, del 9 de juliol de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la función pública valenciana. S'exceptuen les places que donen fe pública, les quals només podran ser ocupades per persones amb la nacionalitat espanyola (art. 54 de la Llei 10/2010), així com aquells llocs de treball que impliquen l'exercici de poder públic i les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Ajuntament de Xirivella i que així conste en el catàleg de llocs de treball.



Els nacionals d'altres estats hauran de demostrar coneixements suficients de valencià i castellà, s'exigirà la superació de proves amb aquesta finalitat.

b) Tenir complits els setze anys.

c) No excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa, llevat que per llei s'hi establisca una altra diferent per l'accés a l'ocupació publica.

d) Estar en possessió de la titulació exigida i que per a cadascuna de les places determinen les bases específiques de les convocatòries. Les persones aspirants d'estats membres de la Unió Europea hauran d'estar en possessió d'algun dels títols reconeguts de conformitat amb el que s'estableix en la normativa vigent en la matèria.

e) Tindre la capacitat funcional pel desenvolupament de les seues tasques. No patir cap malaltia, ni estar afectada per cap limitació física o psíquica que siga incompatible amb l'exercici de les funcions o que les impossibilite. Així mateix, no haurà de patir cap malaltia inclosa en el quadre d'exclusions mèdiques que cada convocatòria puga establir o així conste en la relació de llocs de treball.



f) No haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala del funcionari o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral de què haguera sigut separada o inhabilitada. En el cas de ser nacional d'altre estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni estar sotmesa a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en el mateix context, l'accés a l'ocupació pública.

3.2. La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent, i correspondrà a la persona aspirant la seua acreditació.

3.3. Quan es tracte de personal funcionari d'aquest ajuntament, l'anterior documentació se substituirà per original o còpia compulsada del títol exigit per a l'accés a la plaça i diligència expedida pel personal funcionari del negociat de gestió de personal, en què es farà constar que es compleixen les condicions per a participar, exigides en la convocatòria.



3.4. Els coneixements de valencià, quan siguen requisits indispensables per a participar en els processos selectius de proves dirigides a completar els efectius mínims de la corporació per a satisfer el dret constitucional dels ciutadans i ciutadanes a dirigir-se i rebre informació en valencià, seran acreditats per títols reconeguts oficialment de la JQCV o certificats equivalents reconeguts oficialment per les universitats o amb títols de grau o diplomatures o llicenciatures reconegudes oficialment com a equivalents o superiors, d'acord amb els perfils del catàleg de llocs de treball d'aquest ajuntament.

3.5. Tots els requisits hauran de complir-se en l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes fins a arribar a la presa de possessió com a personal funcionari de carrera o laboral fix.

3.6. D'acord amb el que estableixen els articles 22, 35, 36, 38 y 42, del Reial decret legislatiu de l'1/2013, de 29 de novembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei general dels drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, seran admeses les persones amb diversitat funcional en igualtat de condicions amb les altres persones aspirants, sense perjudici d'allò previst en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel que s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana en aquesta matèria.



Base quarta. Sol·licituds

4.1. Participants

Qui desitge participar en les corresponents proves d'accés ho haurà de sol·licitar segons els models d'instància que facilitaran les oficines municipals d'informació i la pàgina web de l'Ajuntament i hi haurà d'adjuntar les dades següents:

a) Si el sistema selectiu és el de concurs o el de concurs oposició, hauran d'adjuntar els justificants dels mèrits que determinen les bases específiques i aquestes bases.

b) Per aquells processos selectius en què es preveu la superació de proves físiques, s'hi adjuntarà un certificat mèdic on conste que la persona aspirant es troba en condicions físiques adequades per a fer les proves o bé una declaració de la persona interessada en què manifeste haver-se sotmès a un examen mèdic amb el mateix resultat, sense perjudici de la normativa específica que resulta d'aplicació a col·lectius com la Policia Local i altres.

La documentació que hauran d'aportar les persones per a acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, s'aportarà mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada o confrontada en sobre tancat i segellat.

Les persones aspirants que no puguen obtenir els impresos de sol·licitud per residir fora de la localitat o per qualsevol altra circumstància, hauran de presentar la sol·licitud, on faran constar que reuneixen els requisits establerts en el número 1 de la base anterior i, si escau, en les bases específiques de cada convocatòria, en tot cas s'haurà d'ajuntar còpia del rebut que acredite el pagament dels drets d'examen, dins del termini establit, que hauran d'estar abonats abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. L'abonament es podrà realitzar a la caixa municipal o a l'entitat bancària que establisquen les bases específiques. Així mateix, s'hi hauran de comprometre a jurar o prometre el que preveu l'art. 58 d), de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció publica valenciana i el Reial decret 707/79, de 5 d'abril (BOE 83, 6 d'abril).



4.2. Òrgan a què s'adrecen

Les sol·licituds es dirigiran a l'Alcaldia Presidència d'aquest ajuntament.

4.3. Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint (20) dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de cada convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE), en el cas que es tracte de processos selectius o de provisió obert a altres administracions, o del Diari Oficial de la Generalitat en el cas que es tracte de processos de provisió.

4.4. Lloc

Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament, pl. de la Concòrdia, 6, en els horaris acordats del registre i en qualssevol altres punts d'informació establits en les bases específiques o en la forma que determina l'art. 16.4, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.5. Reserva per a diversitat funcional:

4.5.1. Conforme a allò que s'ha previst en l'article 55, de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, s'establirà una reserva no inferior al 7 % o percentatge legal corresponent a cada cas, de les vacants per a ser cobertes per personal amb diversitat funcional de grau igual o superior al 33 %, de mode que progressivament s'arribe al 2 % dels efectius totals del personal al servei de l'Administració de l'Ajuntament de Xirivella, sempre que supere les proves selectives i que, en el seu moment, acredite l'indicat grau de diversitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents.

4.5.1.2. Als efectes d'aquesta base correspondrà als òrgans competents de la Generalitat Valenciana, de l'Administració general de l'Estat i d'altres comunitats autònomes, l'acreditació de la condició de persona amb el grau de diversitat previst, així com emetre el certificat que acredite estar en condicions físiques i psíquiques per poder desenvolupar les tasques del càrrec convocat.

4.5.1.3 La compatibilitat amb l'exercici de tasques i funcions podrà ser acreditada tant pels citats òrgans com per l'Administració sanitària. En totes les convocatòries es farà indicació expressa de dita competència i la persona opositora haurà de presentar prèviament a la realització de les proves l'acreditació de competència necessària per al desenvolupament de les funcions de la plaça, fixades en la catalogació i valoració de llocs de treball de l'Ajuntament de Xirivella.



4.5.1.4 Si en el desenvolupament de les proves selectives se susciten dubtes raonables al tribunal, respecte a la compatibilitat funcional d'una o d'un aspirant, es podrà demanar el corresponent dictamen de la comissió, integrada per personal de l'equip de valoració i orientació de la conselleria competent en dita matèria i de la Direcció General de Funció Pública; en aquest cas, la persona opositora podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió de les proves fins a la recepció del dictamen.

4.5.1.5. Per donar compliment de la reserva no inferior al 7 % de les vacants a què es refereix el primer apartat d'aquest article, la selecció del personal amb diversitat es realitzarà mitjançant convocatòries específiques separades de les de la resta del personal i dirigides exclusivament a les persones afectades per discapacitat que opten per aquestes convocatòries. La participació en aquesta convocatòria no impedirà prendre part en la resta de convocatòries per a l'accés al mateix cos, escala, agrupació professional o grup professional corresponent a una mateixa oferta.

En aquestes convocatòries es procurarà que hi haja una efectiva correlació entre els continguts de les proves i el treball a desenvolupar per les persones aspirants. Aquestes proves, que podran tindre un caràcter fonamentalment pràctic, comprovaran que el personal aspirant tinga els repertoris bàsics de conducta i els coneixements imprescindibles que els permetrà aconseguir les funcions pròpies del cos, agrupació professional funcionarial, escala o grup professional.

4.5.1.6 En cas de convocatòries conjuntes, les persones aspirants només podran participar en les proves selectives per un dels dos sistemes: en el reservat per a discapacitats o en el torn lliure.

Quant es convoquen conjuntament amb altres torns, les proves selectives hauran de tindre els mateixos continguts per a totes les persones aspirants amb independència del torn al qual s'opte, sense perjudici de les adaptacions necessàries que es requerisquen. En concret, en el transcurs del procés selectiu es donarà un tractament diferenciat a les persones aspirants que opten per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional, pel que fa a la crida als exercicis i relacions de persones admeses i aprovades.

4.5.1.7 En la convocatòria específica es determinarà la forma en què ha de sol·licitar-se l'opció per a les vacants reservades a persones amb diversitat funcional, així com, si escau, les adaptacions i ajustes raonables de temps que resulten necessaris per garantir la realització de les proves en igualtat de condicions, en aquest últim cas serà necessari que el personal aspirant aporte juntament amb la instància certificat expedit per òrgan competent que concrete les adaptacions necessàries.

4.5.1.8 D'acord amb el que es preveu en l'oferta d'ocupació pública, es podran convocar procediments selectius independents per a l'accés de persones amb diversitat funcional, amb proves selectives especifiques que s'adapten a les circumstàncies concretes que determinen dita diversitat.



Base cinquena. Admissió de les persones aspirants

5.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia Presidència o la Regidoria de Personal, si hi ha delegacions d'aquesta matèria, dictarà una resolució en què es declararan aprovades les llistes provisionals de persones aspirants admeses i excloses.

5.2. En aquesta resolució, que es farà pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, on s'assenyalarà on estan exposades al públic les llistes completes certificades i que faran constar el nom i els cognoms i última lletra del número de DNI (o document d'identificació) de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, el motiu de la no-admissió, així mateix es publicarà en la web municipal de l'Ajuntament.

Contra aquesta resolució es podrà presentar reclamació en el termini de deu (10) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà a la seua publicació en el DOGV, perquè es puguen esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, o realitzar les al·legacions que creguen oportunes. Si hi ha reclamacions seran acceptades o rebutjades en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva que es farà pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana on s'assenyalarà on estan exposades al públic les llistes definitives completes, així mateix es publicaran en la pàgina web de l'Ajuntament. La publicació d'aquestes llistes servirà de notificació a efectes de reclamacions i recursos. Si no s'hi presenten esmenes ni reclamacions, es considerarà elevada a definitiva la llista de persones aspirants admeses i excloses i no caldrà tornar-la a publicar.

5.3. En el mateix acte administratiu s'indicaran, a més, el lloc, la data i l'hora de començament de les proves selectives, que haurà de realitzar-se en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'ordre d'actuació de les persones aspirants, d'acord amb el sorteig al qual es refereix l'article 17.1 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de lloc de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, la composició del tribunal i la data de constitució d'aquest per a valorar els mèrits, quan el sistema selectiu siga el concurs.



Base sisena. Tribunals qualificadors

6.1. Composició:

Presidència titular: un funcionari o funcionària de carrera amb el nivell de titulació adequat, d'aquesta o altra entitat pública, d'acord amb la naturalesa del lloc convocat, designat per l'Alcaldia o la regidoria delegada.

Secretaria: la secretaria de la corporació o un funcionari/ària de carrera en qui delegue, que actuarà amb veu i vot.

Vocals:

1) Una persona funcionària de carrera o laboral fixa, d'acord amb la naturalesa del lloc convocat, que ocupe la direcció del respectiu servei dins de l'especialitat, d'aquesta o altra entitat pública o, si no n'hi ha, una persona tècnica que ocupe la direcció immediatament inferior o experta que pertanya a l'àrea de coneixement d'aquesta o d'altra entitat pública, designada per l'Alcaldia Presidència o Regidoria de Personal, si les competències estan delegades.

2) Una persona funcionària de carrera o laboral fixa, d'acord amb la naturalesa del lloc convocat, d'aquesta o d'una altra entitat pública designada per l'Alcaldia o regidoria de l'àrea, si les competències estan delegades.

3) Una persona funcionària de carrera o laboral fixa, d'acord amb la naturalesa del lloc convocat, d'aquesta o d'una altra entitat pública, que pertanya a l'àrea de coneixements del càrrec convocat, designada per l'Alcaldia o Regidoria de Personal, si les competències estan delegades.



Sense perjudici de les composicions especifiques que per llei siguen d'aplicació a l'Administració local d'acord amb la naturalesa de les places convocades.

6.2. A aquestes designacions se sumaran, d'acord amb les bases específiques de cada convocatòria, els membres que tinga en compte la legislació específica, en relació amb els processos de selecció, d'acord amb la naturalesa de les places convocades, tenint en compte que el nombre total de membres haurà de ser imparell i no podrà superar el màxim establert per la legislació.

La designació dels membres del tribunal inclourà la dels suplents respectius.

Tota redacció que diferisca dels punts abans esmentats quedarà sense efecte a partir de l'entrada en vigor de l'aprovació definitiva d'aquestes bases generals.

6.3. Tots els membres del tribunal hauran de complir, com a mínim, amb el requisit del perfil lingüístic, almenys en el seu conjunt, és a dir, el 50 % dels òrgans de selecció hauran de tindre el perfil lingüístic del lloc convocat, hauran de tindre titulació o especialització igual o superior a l'exigida per l'accés de les places convocades i ser personal funcionari de carrera, a excepció que la convocatòria es referisca a personal laboral, que en aquest cas estarà compost per personal d'aquesta classe sempre que es tracte de laboral fix. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, en cap cas es podrà ostentar en representació d'algú o per compte de cap persona.

La classificació dels membres dels òrgans de selecció haurà de ser igual o superior a la del cos, agrupació professional funcionarial o categoria laboral objecte de la convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus membres hauran de tindre una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements a l'exigida en la convocatòria.

6.4. El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes quan les característiques o la dificultat de la prova així ho demanen que col·laboraran amb el tribunal i tindran veu però no vot.

Per tal d'assegurar el compliment efectiu del que disposa l'Ordre de 17/7/89, de requisits de valencià, el tribunal incorporarà el personal assessor especialista que calga per garantir la possibilitat que totes les proves es realitzen en valencià.

6.5. Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat del seus membres i s'haurà de respectar, així mateix, la paritat per a home i dona.



6.6. Abstenció i recusació

El president o presidenta del tribunal sol·licitarà dels membres d'aquest la declaració expressa de no trobar-se incurs o incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'art. 23 i 24, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

No podrà formar part dels tribunals qui, en els cinc darrers anys a la publicació d'aquesta convocatòria, haguera realitzat funcions de preparació d'aspirants a les proves selectives d'accés a l'Administració pública.

6.7. Constitució i actuació

6.7.1. Els tribunals no podran constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus integrants, titulars o suplents, de manera indistinta i sempre amb la presència del president/a i del secretari/aria o de les persones que els substituïsquen. Així mateix, estan facultats per a resoldre les qüestions que puguen produir-se durant la realització de les proves, adoptar els acords necessaris que garantisquen l'ordre degut d'aquests en tot el que no estiga previst en aquestes bases i fer l'adequada interpretació de les bases generals i de les específiques de cada convocatòria.

6.7.2. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot. En cada sessió del tribunal poden participar els membres titulars i, si són absents, els suplents; ara bé, no podran substituir-se entre si en la mateixa sessió.



Si una vegada constituït el tribunal i iniciada la sessió s'absenta la presidència, aquesta designarà, d'entre els/les vocals que hi haja, qui la substituïsca durant la seua absència.

6.7.3. De cada sessió, el secretari/ària n'estendrà una acta, on es faran constar els criteris de puntuació, les qualificacions dels exercicis, l'avaluació individualitzada dels mèrits de cada persona aspirant en el cas del concurs i també les incidències i les votacions que es produïsquen.

Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient que reflectirà el procés selectiu dut a terme.

6.7.4. Si els membres dels tribunals qualificadors, una vegada iniciades les proves de l'oposició o les qualificacions dels mèrits del concurs, cessen en els càrrecs en virtut dels quals foren designats, seran substituïts pel personal suplent. Si per qualsevol motiu els/les presidents o presidentes, els/les secretaris/àries dels tribunals o el personal suplent necessari, amb independència de les responsabilitats en què incórreguen, no volen o no poden continuar sent membres del tribunal, i amb això impedir la continuació reglamentària del procediment selectiu per falta de personal titular o suplent necessari, es consideraran vàlides les actuacions anteriors i, prèviament als tràmits reglamentaris corresponents, es designarà el personal substitut dels qui han cessat i, posteriorment, es faran les actuacions que falten fins a la finalització de l'esmentat procés selectiu.

6.7.5. Les actuacions dels tribunals podran ser impugnades a través de recurs d'alçada davant de l'Alcaldia Presidència, en el termini d'un mes comptat des que aquestes es feren públiques, d'acord amb els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.7.6. Revisió d'exercicis i reclamacions de les qualificacions: els qui hagueren pres part en proves que consten per escrit o per qualsevol altre mitjà que assegure la seua permanència, podran sol·licitar, a través d'escrit presentat en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament, dins dels 3 dies següents al de publicació de les qualificacions, la revisió personal del seu examen per a comprovar la correcta aplicació dels criteris de valoració utilitzats pel tribunal.

En cas d'errors materials o aritmètics, la presidència del tribunal adoptarà les mesures de rectificació necessàries, i es tindrà en compte aquest òrgan en la primera sessió que se celebre.

Així mateix, contra les puntuacions atorgades o les mesures adoptades amb ocasió de proves o exercicis, les persones aspirants podran formular per escrit la corresponent reclamació que haurà de tindre entrada en el Registre General de l'Ajuntament, dins dels 3 dies següents al següent de publicació de les puntuacions o d'adopció de les mesures en qüestió.

Dites reclamacions seran resoltes pel tribunal qualificador en la següent sessió, i caldrà indicar en la corresponent acta tot això, sense perjudici del que estableixen aquestes bases en relació amb la interposició de recursos que es regiran per les normes generals sobre procediment administratiu i règim jurídic de les administracions públiques.



6.8. Indemnitzacions per raó de servei

Els membres del tribunal i també els possibles assessors especialistes, percebran les indemnitzacions que per raó del servei tinguen establides en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, i legislació aplicable



L'Alcaldia Presidència, una vegada conegut el nombre de les persones aspirants, establirà el màxim d'assistències que s'hauran de meritar.

El tribunal que actue en aquestes proves selectives tindrà les mateixes categories que es fixen per les que actuen en l'Administració central de l'Estat, d'acord amb l'art. 33.2, del Reial decret 462/2002, esmentat amb anterioritat. Si no hi ha correspondència entre les places d'ambdues administracions o es plantegen dubtes, seran resolts per l'Alcaldia Presidència atenent criteris d'analogia.



Base setena. Començament i desenvolupament de les proves

7.1. Les proves no podran començar, per convocatòria pública, fins que hagen passat un mínim de vint (20) dies hàbils des de la data en què es publique l'anunci de la convocatòria en el BOE o DOGV, segon el cas.

En aquest sentit, contindrà: la data, l'hora i el lloc del començament del primer exercici, l'ordre d'actuació de les persones aspirants determinat cada any, d'acord amb el sorteig establert en l'article 17.1 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de lloc de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, junt amb les llistes de les persones aspirants admeses i excloses, i la composició dels tribunals.

L'òrgan competent per convocar les proves serà l'alcalde o regidoria delegada en aquesta matèria.

7.2. Les convocatòries podran ser de caràcter unitari i, en el seu cas, escales o grups professionals que requerisquen unes capacitats, formació i coneixements comuns, o de caràcter específic per a cada un d'ells, d'acord amb el que disposen les bases específiques.

7.3. Quan les convocatòries específiques ho preveuen, es podran establir proves comunes respecte aquelles matèries que es requerisca el seu coneixement amb caràcter general, i proves específiques que tinguen relació amb les funcions assignades a cadascun dels cossos, agrupacions professionals funcionarials i, si escau, escales o grups professionals.

7.4. Les convocatòries específiques podran establir la conservació de la nota dels exercicis, sempre que aquesta nota supere el 60 % de la qualificació màxima prevista en el corresponent exercici. La validesa d'aquesta mesura serà aplicable a la convocatòria immediata següent, sempre que no haja transcorregut més d'un any des de la publicació de persones aspirants en el procés selectiu precedent i la publicació de la nova convocatòria.

7.5. Els resultats de cadascun dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopte el Tribunal o Comissió de Valoració i que haja de conéixer el personal aspirant fins a la finalització del procés o, en el seus cas, la fase del concurs, s'exposarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al lloc on s'haja realitzat la prova anterior i en la pàgina web, serà suficient aquesta exposició perquè servisca de notificació a tots els efectes.



7.6. La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim de vint-i-quatre hores des de l'inici de la sessió anterior, i en un termini mínim de dos dies per a la convocatòria d'un exercici diferent.

7.7. Abans de l'inici de cadascun dels exercicis, i sempre que s'estime convenient en el transcurs del seu desenvolupament, les persones que integren l'òrgan de selecció o valoració i el personal col·laborador o assessor comprovarà la identitat de les persones admeses, mitjançant algun dels documents d'identitat previstos en la llei.

7.8. Les persones admeses quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració de les proves una vegada iniciades o per la inassistència a les proves convocades, encara que siga per causes justificades.

7.8.1 No obstant això, si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan de selecció apreciarà les causes al·legades i admetrà la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i dita admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de personal aspirant.

7.8.2 Així mateix, si alguna persona aspirant no pot completar el procés a causa d'embaràs de risc o part, sempre que estiga degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la seua finalització i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i no es podran demorar aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, el que haurà de ser valorat per l'òrgan tècnic de selecció o valoració i, en tot cas, la realització de les proves haurà de fer-se abans de la publicació de la llista de personal aspirant que ha superat el procés. Idèntica previsió ha d'aplicar-se a les víctimes de violència de gènere, quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.



7.9. Així mateix, les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions de les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció o valoració o del personal col·laborador o assessor en el transcurs de la celebració de les proves, qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per alguna de les persones aspirants, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i dita persona podrà continuar en el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan de selecció o valoració resolga respecte a l'incident.

7.10. En aquells processos selectius en els quals hi ha proves físiques, la convocatòria específica establirà barems diferenciats per a homes i dones, quan la naturalesa de les proves ho requerisquen i hi haja alguna justificació legítima i proporcionada de la diferència de tracte. Tot això dins del marc establert en la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

7.11. L'ordre d'actuació de les persones aspirants en els exercicis en què no puguen actuar conjuntament es determinarà d'acord amb el sorteig al qual es refereix l'article 17.1 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de lloc de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

7.12. Totes les proves es faran en valencià o en castellà, segons ho elegisca la persona aspirant en la seua instància. El Tribunal o Comissió de Valoració, segon el cas, haurà de garantir la disponibilitat de tots els exercicis en les dues llengües, a excepció dels específics de coneixement d'un determinat idioma, en aquest cas es facilitarà en un únic idioma en el qual es farà la totalitat de la prova.

7.13. El tribunal, excepte per raons que justifiquen el contrari, adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de la persona aspirant.



Base vuitena. Sistemes selectius

8.1. En les bases específiques de cada convocatòria es determinarà el sistema de selecció de les persones aspirants que podrà consistir en oposició, concurs o concurs oposició.



8.1.2. Oposició:

L'oposició és el sistema de selecció consistent en la superació de les proves que s'estableixen en la corresponent convocatòria, i la finalitat de la qual és determinar l'aptitud de les persones aspirants en relació amb les funcions o tasques pròpies dels llocs de treball convocats.



Aquestes proves podran consistir en la comprovació dels coneixements de forma oral, escrita o pràctica. Quan les proves siguen orals, aquestes consistiran en l'exposició dels temes del programa recollit en les bases de la convocatòria, extrets a l'atzar en acte públic celebrat immediatament abans de la realització de la prova.

Quan l'oposició conste de diversos exercicis, la convocatòria específica determinarà el caràcter obligatori o voluntari i eliminatori o no de cadascun d'aquests, i el sistema de puntuació. Serà facultat de l'òrgan tècnic de selecció la fixació dels criteris d'avaluació dels resultats, tret que es determine una altra cosa en la convocatòria.

8.1.3. Concurs

El sistema de concurs consisteix exclusivament en la comprovació i valoració dels mèrits de les persones aspirants d'acord amb el barem inclòs en la convocatòria.

8.1.4. Concurs oposició

El concurs oposició és el procediment de selecció en el qual, a més de la fase d'oposició a què es refereix l'article anterior, es realitza una segona fase en la qual s'avaluen els mèrits de les persones aspirants conformement al barem que es determine en aquestes bases.

En la fase de concurs es tindran en compte els mèrits assenyalats en la corresponent convocatòria, entre els quals figuraran, en tot cas, l'experiència professional, possessió de titulacions acadèmiques oficials, coneixement de valencià i d'idiomes comunitaris.

Així mateix, podrà ser objecte de valoració la formació quan així es determine en la corresponent convocatòria i en els termes establerts en aquesta.

Perquè puguen ser valorats els mèrits, hauran d'acreditar-se degudament en la forma prevista en aquestes bases.

3. Solament es procedirà a puntuar el concurs en el cas d'haver superat el nivell d'aptitud establert per a tots i cadascun dels exercicis de caràcter eliminatori de la fase d'oposició.

En qualsevol cas, la màxima puntuació que puga obtenir-se en la fase de concurs no excedirà mai d'un 40 per cent de la puntuació total del concurs oposició.

8.1.5. Cursos de formació i període de pràctiques:

8.1.5.1. En les respectives convocatòries específiques podrà establir-se motivadament, que una vegada superada la fase de l'oposició o el concurs oposició, les persones aspirants hagen de realitzar un curs de formació, un període de pràctiques o tots dos conjuntament.

8.1.5.2. Les convocatòries específiques determinaran si el curs de formació o període de pràctiques té o no caràcter eliminatori en atenció a les característiques del cos, escala, agrupació professional funcionarial o grup professional de què es tracte. En tot cas, la qualificació que determine la no-superació d'aquesta fase haurà de ser motivada. Així mateix, establiran la durada total d'aquesta fase.

8.1.5.3. La qualificació obtinguda en els cursos de formació o període de pràctiques que no tinguen caràcter eliminatori, només servirà per a fixar l'ordre definitiu de puntuació de les persones aspirants que han aprovat l'oposició o concurso oposició, a l'efecte d'adjudicació de destinació.

8.1.5.4. Les persones aspirants que no realitzen o, si escau, no superen aquesta fase quan aquesta tinga caràcter eliminatori, perdran el seu dret a ser nomenats personal funcionari de carrera en la corresponent convocatòria.

No obstant això, se'ls reservarà la puntuació obtinguda en l'oposició o concurs oposició per una sola vegada, i podran tornar a ser nomenats personal funcionari en pràctiques en el curs o període de pràctiques immediatament posterior que es convoque per a l'accés al mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial. A aquest efecte, hauran de sol·licitar la seua participació en la corresponent convocatòria.

8.1.5.5. Les convocatòries específiques determinaran el contingut dels cursos de formació o període de pràctiques.

8.1.5.6. L'avaluació dels cursos de formació i dels períodes de pràctiques correspondrà a l'òrgan tècnic de selecció.

8.1.5.7. Durant la realització del curs o període de pràctiques, les persones aspirants a cossos, escales o agrupacions professionals funcionarials tindran la consideració de personal funcionari en pràctiques, i percebre les retribucions que estableix la normativa vigent.

8.1.5.8. Si la persona aspirant fos personal funcionari o laboral de la mateixa administració en servei actiu, se li concedirà una llicència per estudis durant el temps que es prolongue el curs selectiu o el període de pràctiques, i percebrà les retribucions que li corresponguen de conformitat amb la normativa vigent.

En tot cas, una vegada finalitzat el curs selectiu o període de pràctiques, haurà de reincorporar-se al seu lloc de treball d'origen fins a la presa de possessió, si escau, com a personal funcionari de carrera en el nou cos, escala o agrupació professional funcionarial.



Base novena

9.1. Desenvolupament i qualificació del torn lliure

9.1.1. Oposició

9.1.1.1. Serà obligatòria, la superació, com a mínim, d'una prova pràctica o teoricopràctica de caràcter obligatori i eliminatori, de les que es proposen en aquestes bases i d'acord amb el que s'establisca en cada convocatòria específica, d'acord amb les funcions i característiques dels llocs convocats.

a) Proves teòriques:

– Consistirà en el desenvolupament per escrit, en un temps màxim de tres hores (grups A1 i A2), dos hores (grup C1) o una hora i trenta minuts (grups C2 i personal no qualificat), de dos temes a elegir per la persona aspirant entre quatre extrets per sorteig del temari específic del procés selectiu. Per a aquest sorteig el tribunal podrà agrupar els temes en dos blocs diferenciats i exigir a les persones aspirants el desenvolupament d'un tema corresponent a cadascun dels blocs establerts.

– Consistirà en el desenvolupament per escrit, en un temps màxim de tres hores (grups A1 i A2), dos hores (grup C1) o una hora i trenta minuts (grups C2 i personal no qualificat), de dos temes a elegir per la persona aspirant entre quatre extrets per sorteig del temari, sobre el contingut del temari general que per a cada grup de titulació s'especifica en annex 1, en aquestes bases. Per a aquest sorteig el tribunal podrà agrupar els temes en dos blocs diferenciats i exigir a les persones aspirants el desenvolupament d'un tema corresponent a cadascun dels blocs establerts.

– Consistirà a respondre per escrit un qüestionari amb respostes alternatives (en el grup de personal no qualificat podrà ser de vertader o fals), sobre el contingut del temari general que per a cada grup de titulació s'especifica en annex 1, en aquestes bases. El nombre de preguntes que integraran aquest qüestionari és de 60 per a les convocatòries corresponents a places dels grups de titulació A1 i A2, de 30 per al grup C1 i de 20 per als grups C2 i personal no qualificat.

– Consistirà a respondre per escrit un qüestionari, sobre el contingut del temari general que per a cada grup de titulació s'especifica en l'annex 1, en aquestes bases. El nombre de preguntes que integraran aquest qüestionari serà de 10 preguntes en les que s'haurà de respondre, cadascuna, en un màxim de 10 línies.

– Consistirà a respondre per escrit un qüestionari, sobre el contingut del temari que establisca la convocatòria especifica. El nombre de preguntes que integraran aquest qüestionari serà de 10 i s'haurà de respondre cadascuna en un màxim de 10 línies.

b) Proves pràctiques:

– Consistirà en el desenvolupament d'un o més supòsits pràctics relacionats amb les funcions del lloc convocat i el temari específic establert en la convocatòria especifica.

– Consistirà en la realització d'una pràctica de treball relacionada amb les funcions del lloc convocat i el temari específic establert en la convocatòria especifica, amb la utilització de ferramentes pròpies d'un ofici, o necessàries per al lloc de treball convocat, en aquest cas hauran de prendre's fotos que deixen constància de la pràctica realitzada. Així mateix, l'òrgan es pronunciarà de seguida i indicarà a la persona aspirant els defectes o errors comesos que la Secretaria de l'òrgan de selecció farà constar en una plantilla creada a l'efecte en la qual quede constància dels errors advertits per l'òrgan de selecció i l'acceptació o discrepància de la persona aspirant.

– Consistirà en la realització d'un exercici en l'ordinador on serà necessari utilitzar aplicacions ofimàtiques, en aquest cas haurà d'estar prevista la necessitat en el perfil del lloc de treball i funcions i l'exercici haurà d'estar relacionat en les tasques i funcions del lloc convocat i en el temari específic que establisca la convocatòria especifica.

c) Proves teoricopràctiques:

– Consistirà en la defensa d'un projecte, memòria o estudi, respecte al tema que es propose en la convocatòria específica, en la qual l'òrgan de selecció, després de la presentació realitzada pel personal aspirant, realitzarà un mínim de 15 preguntes, que el personal aspirant respondrà per escrit i que servirà per avaluar l'exercici. Haurà de quedar determinat l'extensió de l'exercici, format i forma de presentació. Així mateix, es tindrà en compte la presentació realitzada, i es valoraran l'exactitud de les dades, l'estructura, i la forma en la qual el personal aspirant la va realitzar.

– Consistirà en la realització d'un exercici que continga part de preguntes amb respostes curtes amb el desenvolupament d'un supòsit pràctic, relacionades amb el temari específic de la convocatòria específica i amb les funcions del grup de titulació del lloc convocat.



9.1.1.2. Es podrà realitzar un exercici de coneixements de valencià, d'acord amb el que establisquen les bases específiques per a col·lectius que així ho dispose la seua legislació específica. En el supòsit que siga requisit per a accedir al lloc de treball, les persones aspirants hauran d'acreditar estar en possessió del certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) del nivell que determine la convocatòria específica o qualsevol altre títol de valencià susceptible de ser convalidat per aquest organisme, d'acord amb el que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7993, 06.03.2017), així com titulacions de la Facultat de Filologia que siguen acadèmicament anàlogues o superiors. S'exclou la valoració dels títols d'aquelles especialitats o matèries que no siguen expedides o homologades pels organismes esmentats. A excepció dels llocs de treball on es requereix el nivell B2 de coneixements de valencià, que comptaran amb un termini de dos anys per a poder acreditar el nivell B2, aquest termini començarà a comptar a partir de l'aprovació definitiva d'aquesta modificació. Tenint en compte que si el lloc es queda vacant i és ocupat per una altra persona pública, tindrà el temps que quede des de l'aprovació definitiva d'aquesta modificació; així mateix, el personal que es nomene en aquests llocs no podrà obtindre la progressió que s'acorde en la carrera administrativa fins que no acredite el nivell B2 exigit. En el supòsit que finalitze el temps atorgat i no l'acredite, el personal afectat estarà obligat a presentar-se a la prova que realitze l'Ajuntament de Xirivella, sense que es puga estimar l'avaluació d'acompliment de forma positiva fins que no s'acredite el nivell del perfil lingüístic «B2».



9.1.1.3. Les proves establertes en l'apartat 9.1.1.1., apartats b i c) seran obligatòries i eliminatòries i es qualificaran sobre un màxim de 20 punts, les establertes en l'apartat a seran obligatòries i eliminatòries, i es puntuaran amb un màxim de 10 punts. El temps de realització es determinarà en la convocatòria específica d'acord amb les proves i els contingut establertes.

L'ordre d'aquestes proves serà l'establit en la convocatòria específica corresponent.

9.1.1.4. La puntuació de la persona aspirant en cadascuna de les proves serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades hi ha una diferència de 4 o més punts, se n'exclouran automàticament la màxima i la mínima i es traurà la mitjana de la resta de qualificacions.

9.1.1.5. El resultat final de la fase d'oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt de les proves.

9.1.1.6. Per a assegurar l'objectivitat i la racionalitat dels processos selectius, les proves podran completar-se amb la superació de cursos, períodes en pràctiques, amb l'exposició curricular pels candidats, amb proves psicotècniques o amb la realització d'entrevistes, d'acord amb el que s'hi establisca en les bases específiques de cada convocatòria.



9.1.2. Concurs

Tenint en compte que en el cas de concurs oposició, la valoració del concurs ha de ser proporcionada i, que en cap cas, la seua puntuació pot determinar per si mateixa el resultat del procés, haurà de reduir-se proporcionalment al total de punts màxims que es podran obtindré en cada convocatòria, en qualsevol cas, la màxima puntuació que pot obtindre's en la fase del concurs no podrà excedir del 40 % de la puntuació total del concurs oposició.

Així mateix, s'haurà de tindre en compte que la màxima puntuació que pot assignar-se a una persona concursant per cadascun dels mèrits recollits en aquestes bases no podrà superar el 35 per cent de la puntuació màxima que pot obtindré respecte al total. Els mèrits seran els que es preveuen en les bases específiques de cada convocatòria que es valoraran d'acord amb el barem següent:

9.1.2.1. Serveis prestats. Es valorarà fins a un màxim de quatre (4) punts, de la forma següent:



Mateix grup, escala, subescala i titulació del lloc de treball convocat 0,08 punts per mes complet de serveis

Mateix grup i titulació del lloc de treball convocat i diferent escala o subescala 0,06 punts per mes complet de serveis

Mateix grup, igual o diferent escala o subescala i diferent titulació del lloc de treball convocat o diferent grup i mateixa titulació 0,03 punts per mes complet de serveis

Diferent grup i diferent titulació 0,02 punts per mes complet de serveis





Per a valorar aquest apartat s'hauran de tindre en compte els nomenaments definitius o provisionals en els llocs desenvolupats al llarg de la seua vida professional. S'hi computaran els serveis previs prestats en l'Administració que s'hagen reconegut a l'empara del que disposen la Llei 70/1978, de 26 de desembre, i la resta de normativa aplicable. No es computaran mai els serveis que hagen estat prestats simultàniament amb uns altres també al·legats ni els que es reconeguen com a conseqüència de serveis prestats com a personal eventual o de confiança. Les persones aspirants dels processos selectius hauran de presentar la documentació acreditativa en el termini de presentació d'instàncies per a poder valorar aquest apartat. El tribunal de selecció, en el cas que hi haja dubtes, podrà convocar les persones aspirants perquè expliquen algun extrem de la documentació presentada.



Es computarà, a efectes de serveis prestats i valoració del treball desenvolupat, el temps que el personal públic haja estat en les situacions de règim d'excedències, reduccions de jornades, permisos o altres beneficis que deriven de la maternitat, la paternitat o de facilitar la conciliació familiar.

9.1.2.2. Titulacions i diplomes

Es valoraran, sempre que no constituïsquen requisit per a poder accedir al lloc, fins a un màxim de quatre (4) punts, segons el detall:

a) Títols acadèmics (quan es tracte de titulacions del mateix nivell, es valorarà la segona titulació, sempre que es presenten dues titulacions acadèmiques diferents i una d'aquestes no siga una convalidació de titulacions inferiors, amb l'únic efecte de poder presentar-se a processos de selecció de l'Administració publica o titulacions que tinguen la mateixa finalitat que cursos acadèmics que no es reconeixen com a titulacions acadèmiques diferents).



FP I, graduat escolar, ESO o equivalents 0,25 punts

FP II, batxiller superior, BUP o equivalents 0,50 punts

Batxillerats 3r grau, cicles superiors o equivalents 1,00 punts

1r nivell del títol de grau (superació de 240 crèdits) 1,50 punts

2n nivell de l'aprenentatge de màster (60= 300 crèdits) 2,00 punts

2n nivell de l'aprenentatge de màster (120 crèdits més = 360) 2,25 punts

3r nivell = doctorat 2,50 punts





S'ha de tindre en compte que no es valoraran les titulacions inferiors que hagen servit per a obtindre una de nivell superior. Així mateix, d'acord amb els llocs convocats en les bases específiques tan sols es valorarà dins d'aquest apartat la d'igual nivell, diferent de la necessària per a l'ingrés i la titulació immediatament superior a l'establida com a requisit en les bases específiques, sempre que aquesta no tinga relació amb l'àrea de coneixements del lloc convocat, i les que siguen superiors a la titulació immediatament superior a l'establida com a requisit en les bases específiques, sempre que tinguen relació amb l'àrea de coneixements del lloc convocat.

b) En el supòsit que el tribunal entenga que la titulació té relació amb l'àrea de coneixements del lloc convocat, s'incrementarà en 0,50 punts, la d'igual nivell, diferent de la necessària per a l'ingrés i la titulació immediatament superior a l'establida com a requisit en les bases específiques.

c) Es valorarà fins a un punt i mig per especialitat acadèmica, sempre que tinga relació amb l'àrea de coneixements del lloc convocat i s'entendrà com a tal:

– Cursos de postgrau, màsters o equivalents o especialitat, expedits per la universitat, amb una duració:

(Requerirà, a més, acreditar la superació del primer o segon nivell de l'escala anterior)



Fins a 150 h d'aprenentatge o fins a 6 crèdits 0,15 punts

De 151 a 250 h d'aprenentatge o de 10 a 18 crèdits 0,50 punts

De 251 a 400 h d'aprenentatge o de més de 18 fins a 40 crèdits 0,75 punts

De més de 400 h d'aprenentatge o més de 40 crèdits 1,00 punts





9.1.2.3. Coneixements de valencià. Es valoraran sempre que no constituïsquen requisit per a l'accés a la plaça. Seran avaluables els certificats expedits per la JQCV i qualsevol altre títol de valencià susceptible de ser revalidat per aquest organisme, d'acord amb el que disposa l'Ordre de 22 de maig de 1989, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència (DOGV 1082, 09.06.1989), així com titulacions de la Facultat de Filologia que siguen acadèmicament anàlogues o superiors. S'exclou la valoració dels títols de les especialitats o matèries que no siguen expedits o homologats pels organismes esmentats. La valoració total d'aquest apartat serà d'acord amb la següent escala:





Títols de la JQCV o equivalents d'acord amb la següent escala general:



Títol A2 (antic grau oral) 0,50 punts

Títol B1 (antic grau elemental) 1,00 punts

Títol C1 (antic grau mitjà) 1,50 punts

Títol C2 (Antic grau superior 2,00 punts





(Només es podrà valorar el màxim presentat), i es valorarà la diferència de puntuació entre el perfil del valencià demanat com a requisit i el que es presente degudament acreditat, sempre que siga superior.



9.1.2.4. Experiència

Es valorarà tenint en compte principalment el fet d'haver realitzat funcions similars a les que haurà d'exercir, mitjançant documents acreditatius de les empreses on la persona aspirant haja treballat i el certificat de vida laboral. La valoració total d'aquest apartat no podrà excedir de sis (6) punts, de la següent forma:



Mateix grup, escala, subescala, titulació del lloc de treball convocat. I realització de les mateixes funcions que les establides en el perfil del lloc de treball, sempre que hi haja informe favorable de la direcció del departament. 0,067 per mes complet

Mateix grup, igual o diferent escala o subescala i diferent titulació que el lloc de treball convocat o diferent grup i mateixa titulació. I realització de funcions similars (almenys el 50 % del total del lloc) que les establertes en el perfil del lloc de treball, sempre que hi haja informe favorable de la direcció del departament. 0,03 per mes complet





Per a les persones aspirants que aporten experiència fora de l'Administració es tindrà en compte la següent equivalència:



Grup A1 Llicenciats, títol de grau universitari o equivalent

Grup A2 Diplomats, títol de grau o equivalent

Grup B Cicle superior d'ensenyament reglat o equivalent

Grup C1 Batxillerat, FP, FP II; grau mitjà, accés a la universitat o equivalent

Grup C2 Batxiller elemental, ESO, graduat escolar, FP I o equivalent

Grup NQ Sense titulació





Per a valorar l'experiència fora d'aquesta administració el personal aspirant haurà d'aportar:

– Certificat de l'empresa o altres administracions on conste les funcions realitzades en percentatges diaris de realització.

– Vida laboral on conste el grup de cotització per conéixer el grup de titulació equivalent.

El tribunal valorarà aquest apartat tenint en compte els percentatges diaris establits en els perfils dels llocs convocats i per a cadascuna de les funcions/tasques. Per tant, les persones aspirants hauran de presentar certificat de les funcions realitzades per percentatges diaris, respecte al 100 % de jornada, perquè el tribunal puga establir la similitud. Hauran d'aportar certificat d'empresa o d'altra administració amb el detall de funcions en percentatges diaris i vida laboral.



En el cas de funcionaris que pertanyen a aquest ajuntament no caldrà que aporte el certificat respecte de les funcions/tasques realitzades en aquest ajuntament; en aquest cas la valoració, si n'hi ha, l'aportarà el Servei de Recursos Humans, i serà necessari, en tot cas, que aporten l'informe favorable del cap de departament.

En el cas que les persones aspirants o el Servei de Recursos Humans no puguen aportar la documentació establida perquè el tribunal puga fer la comparança, i hi haja constància en el certificat d'empresa o d'altra administració presentat de les funcions i tasques realitzades on el tribunal puga deduir la similitud en el lloc o llocs convocats, serà competència del tribunal amb informe motivat realitzar l'equivalència. En el segon cas es demanarà l'expedient personal al servei de RRHH, per veure la documentació que obra en el seu poder, per tal de realitzar l'equivalència, i hi haurà d'haver també informe motivat.



9.1.2.5. Cursos. Es tindran en compte tant fer els cursos com rebre cursos de formació i perfeccionament que tinguen relació amb temes de caràcter general de l'Administració pública o amb la funció a desenvolupar que hagen estat organitzats per l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), per escoles de formació de funcionaris, universitats o qualsevol altre curs homologat per l'IVAP. La valoració total d'aquest apartat no podrà excedir d'1 punt, en el cas de cursos de caràcter genèric, de 3 punts, en el cas de cursos de caràcter específic, i 3 punts, en el cas de fer els cursos, amb un total màxim de 5 punts.



La valoració de cada curs s'efectuarà en funció de la seua duració d'acord amb l'escala següent:



De caràcter genèrico (fins a 1 punt): De caràcter específic de la plaça (fins a 3 punts):

a) De 100 h o més: 0,50 punts a) De 100 h o més: 1,00 punt

b) De 75 h o més: 040 punts b) De 75 h o més: 075 punts

c) De 50 h o més: 025 punts c) De 50 h o més: 050 punts

d) De 25 h o més: 015 punts d) De 25 h o més: 025 punts

e) De 15 h o més: 010 punts e) De 15 h o més: 020 punts



Impartició de cursos fins a 3 punts:

a) De 100 h o més:1,00 punt

b) De 75 h o més: 075 punts

c) De 50 h o més: 050 punts

d) De 25 h o més: 025 punts

e) De 15 h o més: 020 punts





En cas de dubte el tribunal determinarà l'especificat d'un curs determinat.

Els crèdits d'estudis universitaris es computaran amb l'equivalència en hores, sempre que no hagen estat valorats en altre apartat.

9.1.2.6. Grau professional. Es valorarà amb 0,50 punts per grau superior al de la plaça convocada. Sols en els processos de provisió i promoció interna.

A aquest efecte, només es valorarà el nivell competencial reconegut que es trobe dins de l'interval corresponent al grup o subgrup professional en què estiga classificat el cos, escala o agrupació professional funcionarial al qual estiguen adscrits els llocs objecte de la convocatòria.



9.1.2.7. Altres mèrits

9.1.2.7.1. La valoració total d'aquests no podrà excedir de 3 punts. Es tindran en compte tres apartats:

a) Coneixements d'idiomes diferents del valencià i els que conviuen a l'Estat espanyol, així com els de la Unió Europea i altres idiomes impartits en centres reconeguts oficialment.

b) Així mateix, es valorarà el fet d'haver participat com a conferenciant en cursos, congressos, jornades, etc., relacionats amb les funcions que s'han de desenvolupar o, amb caràcter general, en matèries de l'Administració pública.

c) S'hi aplicarà el mateix criteri quan es tracte de memòries, projectes, llibres, publicació d'articles en revistes tècniques, certificats per la universitat o publicacions acreditades per la persona aspirant que tinguen relació amb el lloc de treball.

9.1.2.7.2. Cadascun dels apartats es valorarà amb un màxim d'1 punt, en l'apartat a es valorarà més la formació en idiomes que siguen necessaris per a desenvolupar el lloc convocat, caldrà, en tot cas, en aquells llocs on s'atenga el públic més d'un 50 % de jornada i que no es tracte d'atenció a empleats públics o personal públic intern.



9.1.2.7.3. Els nivells que s'obtinguen en cada idioma es valoraran amb un màxim de 0,20; els coneixements inferiors que corresponguen a curs complet, es valoraran amb un màxim de 0,10, i els cursos de formació d'idiomes, que no estiguen inclosos en l'apartat de formació, es valoraran amb un màxim de 0,05.

9.1.2.7.4. En l'apartat b es valorarà amb un màxim de 0,10 cada jornada, participació com a conferenciant, en cursos, congressos, etc., sempre que tinga relació amb les funcions que desenvolupa l'Administració local i siguen impartits per centres oficials.

9.1.2.7.5. En l'apartat c es valorarà amb un màxim de 0,20 per cada memòria, projecte, participació en llibres i publicacions d'articles.



9.1.2.8. La qualificació final del concurs serà el resultat de la suma de les puntuacions atorgades pel tribunal a cada mèrit considerat. Les bases específiques podran exigir una puntuació mínima per a efectuar la proposta de nomenament.

El barem ací establit serà d'aplicació als concursos interns de provisió de llocs vacants de l'Ajuntament de Xirivella.

9.1.2.9. La convocatòria de provisió de llocs de treball per concurs correspon a l'Alcaldia de l'Ajuntament o a la Regidoria de Personal, si la matèria està delegada.

9.1.2.10. Les convocatòries de concursos comprendran tots els llocs de treball que no tinguen titular, adscrits a un cos, agrupació professional funcionarial o escala. S'exclouen d'aquesta previsió els llocs ocupats provisionalment per empleades públiques víctimes de violència de gènere o per personal adscrit per motius de salut, d'acord amb el que es preveu en el capítol III del títol III del Decret 3/2017 anteriorment mencionat.

No obstant l'anterior, dins d'un determinat cos, agrupació professional funcionarial o escala, els concursos podran ser convocats per nivells competencials o per conselleries o organismes concrets.



9.1.2.11. Per a garantir la promoció professional de les persones amb diversitat funcional de caràcter intel·lectual, es podran realitzar convocatòries dirigides exclusivament al personal amb aquest tipus de diversitat funcional.

9.1.2.12. El concurs per a la provisió de llocs de treball podrà ser general o específic, segons es determine en la relació de llocs de treball i perfils dels llocs de treball.

9.1.2.12.1. Els concursos específics constaran de dues fases. En la primera es valoraran els mèrits abans esmentats en aquestes bases.



I en una segona fase es valoraran altres mèrits específics, d'acord amb el que disposen les bases específiques, com ara altres coneixements, capacitats i aptituds, sempre que estiguen relacionats amb les funcions assignades al lloc de treball i proves de caràcter pràctic, memòries, entrevistes o altres sistemes similars.



9.1.2.12.2. Els mèrits de la primera fase dels concursos específics es valoraran conforme al que es preveu en el barem establert amb anterioritat, sense que la puntuació dels mèrits específics que es valoren en la segona fase puga excedir del 45 per 100 de la màxima que pot obtenir-se per tots els mèrits puntuables.

9.1.2.13. Podrà participar en els concursos el personal funcionari de carrera que reunisca els requisits determinats en la convocatòria especifica en la data que acabe el termini de presentació de les sol·licituds de participació, qualsevol que siga la seua situació administrativa, excepte el personal suspés en ferm mentre dure la suspensió; el personal que, per sanció de demèrit, estiga impossibilitat per a participar en procediments de provisió dels llocs convocats, mentre dure la sanció i el personal excedent voluntari per interés particular durant el termini legal obligatori de permanència en aquesta situació, si és aplicable.



9.1.2.14. El personal funcionari que hagués obtingut un lloc per concurs no podrà participar en un nou concurs fins que haja transcorregut un any des de la presa de possessió en aquell, excepte en els supòsits previstos en l'article 101.3 de la LOGFPV.

9.1.2.15. Haurà de participar amb caràcter forçós en el concurs, el personal funcionari de carrera que pertanya al cos, escala o agrupació professional funcionarial dels llocs convocats que estiga en excedència forçosa.

L'obligació de participar en el concurs per part d'aquest personal està limitada a llocs de la seua localitat. En cas de no participar, serà declarat en la situació d'excedència voluntària per interés particular.

9.1.2.16. Així mateix, el personal adscrit provisionalment a algun dels llocs convocats haurà de sol·licitar, almenys, el lloc que ocupa. Si no concursa, quedarà en la situació d'excedència voluntària per interés particular.

Si la persona concursant no resulta adjudicatària d'algun dels llocs convocats i el que ocupa provisionalment és adjudicat en el concurs, se li adscriurà a un nou lloc, d'acord amb els criteris fixats en la LOGFPV i el Decret 3/2017 anteriorment mencionat.

9.1.2.17. Per raons de convivència familiar, quan dues persones participants puguen estar interessades en les vacants que s'anuncien en un determinat concurs per a determinats municipis, podran condicionar les seues peticions al fet que ambdues obtinguen destinació en aquests, i en cas contrari, s'entendrà anul·lada la petició formulada per ambdues. Els qui s'acullen a aquesta petició condicional hauran de concretar-ho en la seua sol·licitud i acreditar-ho degudament en l'expedient.



9.1.2.18. Les comissions de valoració són òrgans col·legiats de caràcter tècnic, que tenen com a missió comprovar i avaluar els mèrits del personal concursant d'acord amb el que disposen la convocatòria, aquest decret i l'altra normativa que li siga aplicable.

La composició i funcionament d'aquestes serà l'establerta per als tribunals de selecció en la base 6.7.

9.1.2.19. Convocatòria:

En la convocatòria específica s'inclourà una fase a resultes dels llocs de treball que deixe vacant el personal funcionari que participe en el concurs per haver obtingut un dels llocs convocat de forma concreta en la convocatòria especifica.

El personal funcionari aspirant que vulga participar a resultes haurà de fer constar en la sol·licitud que podrà sol·licitar un dels llocs convocats o tan sols les resultes.

El personal funcionari aspirant podrà, una vegada que convoque la comissió de valoració el lloc o llocs convocats a resultes publicats en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web, en el termini de 48 hores des de l'endemà a la seua publicació, sol·licitar el lloc concret convocat, perquè la comissió realitze l'adjudicació.



9.1.3 Desenvolupament del concurs:

9.1.3.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Negociat de Gestió de Personal, després de la comprovació del compliment dels requisits de participació, proporcionarà a la comissió de valoració les sol·licituds presentades amb indicació d'aquelles persones sol·licitants que no complisquen els requisits de participació.

En el cas que els concursants no reunisquen el requisit del perfil lingüístic, la comissió de valoració realitzarà la prova de valencià establerta en la base 9.1.1.2.

9.1.3.2. Rebuda la documentació anterior, la comissió de valoració avaluarà els mèrits del personal que hi concurse, i formularà una proposta d'adjudicació provisional que inclourà:

a) Una primera relació comprensiva de la totalitat del personal concursant, ordenada de major a menor puntuació total, amb indicació per a cadascun d'ells de l'obtinguda en cadascun dels apartats del barem, així com, si escau, el mèrit o mèrits al·legats que hagen de ser acreditats documentalment per no estar en l'expedient personal de l'Ajuntament. Així mateix, en aquesta relació s'inclourà, si escau, el lloc adjudicat a cada participant, tenint en compte l'ordre de preferència que haguessen fet constar en la seua sol·licitud.

b) Una segona relació de les persones que hagen de ser excloses del concurs, amb indicació de la causa que motive la seua exclusió.

Aquestes relacions seran exposades al públic en les seus físiques o electròniques designades en la convocatòria especifica, durant un termini de deu dies hàbils, en el qual les persones concursants podran formular les reclamacions que consideren oportunes.

Dins del mateix termini, les persones adjudicatàries hauran d'aportar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats de conformitat amb l'establert en aquestes bases.

Per a l'adjudicació provisional de llocs, els mèrits al·legats que no consten en els expedients personals de l'Ajuntament, es valoraran d'acord amb la declaració responsable de la persona que hi concursa.

Per a l'adjudicació definitiva, els mèrits que no estiguen inscrits en el registre de personal de l'Administració convocant seran acreditats en la forma prevista en l'article 49 del Decret 3/2017, de 13 de gener, abans esmentat.

No es podrà valorar cap documentació que no estiga al·legada en la declaració responsable del concursant, que haurà d'haver-la fet en la instància de sol·licitud de participació en la convocatòria específica i abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies.



3. No obstant això, la comissió de valoració podrà sol·licitar a les persones participants, en qualsevol moment del procediment, aclariment sobre la documentació acreditativa d'aquests, a fi de comprovar la seua existència o aclarir-ne dubtes sobre la interpretació.

La no-aportació d'aquesta documentació en el termini que s'indique, en el cas de ser necessari, o la constatació per part de l'Administració, a la vista de la documentació aportada, de l'existència de falsedats en els mèrits al·legats, suposarà l'exclusió dels mèrits afectats en la valoració del concurs, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives al fet que pertoque.

9.1.3.3. Transcorregut el termini previst en l'apartat anterior i resoltes, si escau, les reclamacions formulades, la comissió elevarà una proposta d'adjudicació definitiva al Negociat de Gestió de Personal.



Si com a conseqüència de la documentació i les al·legacions presentades hagueren estat modificades les relacions previstes en l'apartat anterior, la comissió, abans d'elevar la proposta, realitzarà a les noves persones adjudicatàries els requeriments d'esmena que corresponguen.



Una vegada realitzada l'adjudicació definitiva es convocaran a resultes els llocs que hagen quedat vacants com a resultat de l'adjudicació definitiva. I se seguirà el mateix procés assenyalat ací.

9.1.3.4. En el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, l'Alcaldia o la regidoria delegada en aquesta matèria dictarà la resolució en què s'aprove la relació definitiva d'adjudicació de llocs i la publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades.

Si en el desenvolupament d'un concurs per a la provisió de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, se susciten dubtes a la comissió de valoració respecte a la compatibilitat funcional d'alguna persona participant que tinga reconegut un grau de discapacitat, se sol·licitarà dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional o òrgan competent amb funcions anàlogues, que haurà d'especificar les causes per les quals no li haja de ser adjudicat el lloc o les mesures necessàries per a la seua adaptació. En aquest cas, la persona interessada podrà participar condicionadament en el concurs, i quedarà en suspens el transcurs del termini màxim per a dictar la resolució que aprove la relació definitiva fins a la recepció del dictamen.

9.2. Promoció interna:

9.2.1. La promoció interna del personal funcionari de carrera, en qualsevol de les modalitats previstes en la LOGFPV, horitzontal, vertical i mixta, es farà efectiva mitjançant els procediments selectius que a aquest efecte es convoquen.

El procediment podrà consistir en la superació d'una oposició o d'un concurs oposició, d'acord amb el que es dispose en les bases específiques.

9.2.2 Modalitats: podrà participar en les convocatòries de promoció interna el personal funcionari de carrera que reunisca els requisits previstos en aquestes bases i en les bases específiques de cada convocatòria, i que pertanya als cossos i escales que a continuació es determina per a cada modalitat:

a) Promoció interna vertical: el personal que pertanya a un cos o escala del grup o subgrup immediatament inferior al de les places convocades, i que estiga dins del mateix itinerari professional, tot això sense perjudici del que es disposa en l'article 119.1 paràgraf segon de la LOGFPV. En les convocatòries específiques es farà constar quins són els cossos o escales que els seus integrants podran participar en el procés selectiu mitjançant aquesta modalitat de promoció interna.



b) Promoció interna horitzontal: el personal que pertanya a un altre cos o escala del mateix grup o subgrup de classificació professional.

c) Promoció interna mixta: el personal que pertanya a un cos o escala del grup o subgrup immediatament inferior al de les places convocades, i que no estiga dins del mateix itinerari professional.

Quan així ho requerisca la naturalesa dels llocs convocats, les convocatòries específiques podran preveure, de forma motivada, que la promoció interna se circumscriga a una o a dues de les modalitats anteriorment previstes.

Quan no hi haja cap cos o escala que pertanya al mateix itinerari professional que el dels llocs convocats, la convocatòria no contemplarà la modalitat de promoció interna vertical. Així mateix, només es podrà accedir a les agrupacions professionals funcionarials mitjançant la modalitat de promoció interna horitzontal.

Les convocatòries específiques determinaran, si escau, de quines proves o de quines matèries quedarà exempt el personal que participe a través de cadascuna d'aquestes modalitats de promoció interna, sempre que es tracte de coneixements que es puguen considerar prou acreditats a través de les proves d'ingrés al cos o escala d'origen.

9.2.3 Concurs oposició:

Cadascuna de les fases es valoraran independentment i només seran computats en la fase de concurs els mèrits, prèviament avaluats, de les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició. La valoració final del concurs oposició serà la suma de la puntuació obtinguda en cada fase, sense que puga aprovar un nombre d'aspirants superior al de vacants convocades.

9.2.4. Proves de la fase d'oposició

La quantitat i contingut de les proves seran les establides en l'apartat 9.1.1, on es determinen les proves per al torn lliure, i es tindrà en compte l'annex II, per a establir la quantia dels temes. No podran demanar-se temes amb contingut semblant al ja demanat per al grup d'origen de l'opositor/a.

9.2.2. Fase concurs. La valoració de mèrits es realitzarà d'acord amb el barem que consta en aquestes bases per al torn lliure.

9.3. Empats:

En els casos d'empat en les qualificacions finals, amb independència del procés de selecció o provisió que s'hi haja convocat, el tribunal aplicarà les regles següents:

1. La proposta s'efectuarà en favor de qui haja acreditat una diversitat funcional igual o superior al 33 %.

2. Si continua l'empat, la proposta s'efectuarà en favor del sexe menys representant en l'Ajuntament d'acord amb la diligència realitzada per la cap de Gestió de Personal, d'acord amb els llocs de similars característiques, tenint en compte els perfils acordats dels llocs de treball i que consten coberts en la RLLT.

3. Si continua l'empat, la proposta s'efectuarà en favor de qui haja obtingut major puntuació en l'exercici pràctic o teoricopràctic.

4. Si continua l'empat, la proposta s'efectuarà en favor de qui haja obtingut major puntuació en l'apartat de serveis prestats de la fase de concurs.

5. Si continua l'empat, es realitzarà per sorteig davant de les persones aspirants afectades per l'òrgan de selecció o comissió de valoració, segon el cas que es tracte.



Base desena

10.1. Llista i proposta d'aprovats del tribunal

10.1.1. Amb el resultat de les qualificacions obtingudes en els processos selectius, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en els llocs assenyalats en la convocatòria específica la relació provisional aprovada per ordre de puntuació, la qual es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web, i es comptaran 3 dies hàbils a partir de la seua publicació en el tauler per realitzar les al·legacions que creguen oportunes, resoltes aquestes o, si no n'hi ha, esdevindrà definitiva la llista confeccionada segons el que es preveu en els apartats següents, es remetrà al Negociat de Gestió de Personal perquè realitze la publicació mitjançant resolució motivada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

10.1.2. La relació de persones que han aprovat l'oposició es formarà amb els qui, havent realitzat tots els exercicis obligatoris, hagen superat els que tingueren caràcter eliminatori, sumant per a cadascun d'ells les puntuacions obtingudes en tots els exercicis, tant obligatoris com voluntaris.

Quan el sistema de selecció siga el concurs oposició, una vegada finalitzades totes dues fases, es procedirà a obtenir la llista de persones aspirants aprovades amb totes les que hagen superat la fase d'oposició, a les quals se sumarà la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

10.1.3. La relació de persones aprovades començarà amb la persona aspirant que haja obtingut d'aquesta forma la puntuació total més alta, i finalitzarà, si escau, quan el nombre de persones incloses en la mateixa coincidisca amb el nombre de llocs convocats, excepte quan la convocatòria preveja una altra cosa. Si el nombre de persones aspirants relacionades fos inferior al de places convocades, les no cobertes es declararan desertes.

10.1.4 Les persones aspirants que, havent optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per unes altres o altres aspirants de la convocatòria conjunta del torn lliure o de promoció interna d'un procés selectiu, i no hagueren obtingut vacant en el citat contingent de reserva, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure o de promoció interna al qual corresponga la reserva.

10.1.5 Els empats es resoldran en la forma prevista en aquestes bases. En tot cas, els empats es dirimiran en favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

10.1.6 Quan la convocatòria haja previst la realització d'un curs de formació o període de pràctiques de caràcter eliminatori, no es procedirà a la publicació de la relació definitiva de persones aprovades fins a la finalització d'aquesta fase, i hauran de sumar-se la puntuació obtinguda en el curs a la que van obtenir en la fase d'oposició o concurs oposició.



10.1.7. Els òrgans tècnics de selecció no podran proposar l'accés a la condició de personal funcionari d'un nombre superior de persones aprovades al de vacants convocades, excepte quan així ho preveja la mateixa convocatòria especifica.

No obstant l'anterior, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'igual nombre de persones aspirants que el de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies, falta d'acreditació dels requisits exigits en la convocatòria per a ser nomenat personal funcionari de carrera o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció relació complementària de persones aspirants aprovades que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

10.1.8. Idèntica previsió a la continguda en aquest apartat serà aplicable en els procediments de selecció del personal laboral.





Base onzena (borsa de treball)

11.1. En l'acta de l'última, s'inclourà, si s'escau, i així ho preveuen les bases específiques, una llista dels aspirants que, després de superar alguna de les proves obligatòries i eliminatòries de la fase d'oposició, no estiguen inclosos en la llista d'aprovats. La llista es farà per ordre de puntuació obtinguda en la fase de selecció. Tindran prioritat els aspirants que hagen superat més quantitat d'exercicis i, dins d'aquests, per la suma de la puntuació total obtinguda en tots els exercicis de la fase de l'oposició i que siguen obligatoris, a l'efecte de constituir borsa de treball per a cobrir les necessitats temporals i d'interinitat que s'hi puguen produir.

La proposta de la borsa de treball es publicarà, amb la relació d'aprovats, en els mateixos llocs que aquesta, després d'haver transcorregut 5 dies sense que s'hi hagen presentat reclamacions i s'entendran definitives. Els aspirants inclosos en aquesta comptaran amb 5 dies, a partir de l'endemà del dia que aquests es consideren definitives, per a presentar la documentació acreditativa dels requisits necessaris i establits en les bases específiques. També hauran de deixar constància dels telèfons de contacte, a l'efecte de cridar-los per a possibles contractacions. En el cas que no s'acredite, quedaran fora de la borsa.

La vigència i el funcionament d'aquesta, després que l'aprove l'òrgan municipal competent, es regirà per allò que estableixen les bases generals de les borses de treball d'aquest ajuntament, aprovades per la Resolució 247/2019, de data 12 de febrer de 2019.



Base dotzena. Presentació de documents

12.1. Publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones seleccionades, aquestes hauran, en el termini de 20 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació, de presentar la documentació que procedisca a fi d'acreditar que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la convocatòria.

12.2. Els qui tingueren la condició de personal funcionari o de personal laboral al servei de l'Administració convocant, en el termini previst en l'apartat anterior, presentaran la documentació acreditativa que procedisca o indicaran, si escau, que les condicions i requisits exigits en la convocatòria ja consten en els expedients personals d'aquesta administració.

No obstant l'anterior, l'òrgan convocant podrà sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient pel temps transcorregut des de la seua obtenció o perquè guarden relació directa amb les funcions o tasques del lloc a exercir.



12.3. La convocatòria podrà establir que el requisit d'estar en possessió de les capacitats i aptituds físiques o psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques, siga comprovat directament per l'òrgan competent en matèria de prevenció de riscos laborals.

12.4. Quan de la documentació es deduïsca que alguna de les persones seleccionades manca d'un o diversos dels requisits exigits, aquestes no podran ser nomenades personal de l'administració convocant, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

12.5. Els documents acreditatius dels requisits exigits en les bases específiques de cada convocatòria i els següents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat, acompanyada de l'original per a ser compulsada.

b) Còpia autenticada o fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica exigida o justificant d'haver abonat els drets per a la seua expedició.

c) Fotocòpia compulsada dels certificats, els diplomes o els títols que, homologats per la Generalitat Valenciana, acrediten els coneixements de valencià.

d) Declaració jurada de no haver estat separat mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol administració pública ni trobar-se incapacitat.

e) Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia o limitació física o psíquica que impedisca, impossibilite o siga incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents a la plaça, expedit per la Conselleria de Sanitat.

f) Els aspirants que hagen fet valer la seua condició de persones amb diversitat funcional: un certificat de la Generalitat Valenciana, de l'Administració general de l'Estat o d'altres comunitats autònomes que acredite la condició de persona amb el grau de discapacitat previst i també la capacitat i la compatibilitat per a desenvolupar les tasques i les funcions corresponents a la plaça a què aspira.

g) Els aspirants hauran de realitzar declaració jurada de no estar incursos en causa d'incompatibilitat, i signar la documentació corresponent a la protecció de dades i compromís relatiu a la seguretat, així mateix hauran d'aportar la documentació acreditativa de seguretat social, dades bancàries i declaració d'IRPF, a efectes fiscals.

12.6. Qui tinga la condició de funcionari públic o contractat en règim laboral per organismes públics estarà exempt de justificar les condicions i els requisits exigits i acreditats quan va obtenir el seu nomenament anterior, per tant haurà de presentar únicament el certificat de l'organisme públic de què depenia, justificatiu de la seua condició de funcionari o contractat en règim laboral i que compleixen les condicions i requisits indicats. No obstant això, si en la convocatòria s'exigeixen condicions o requisits que no consten en el seu expedient personal, hauran d'acreditar-se en la forma abans indicada.

12.7. Els mèrits específics s'acreditaran en general mitjançant una còpia autenticada, una fotocòpia compulsada o un justificant d'haver pagat els drets per a la seua expedició, sense perjudici de la presentació anterior.

12.8. La falta de presentació de la documentació dins del termini indicat, excepte en els casos de força major, o quan de la presentació dels documents es desprenga l'incompliment dels requisits de la convocatòria o supòsits de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de l'aspirant. En aquest sentit comportarà la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal pel que fa a l'aspirant i la impossibilitat de nomenar l'aspirant, sense perjudici de les altres responsabilitats en què haja pogut incórrer. En aquest cas la proposta es considerarà feta en favor dels aspirants, ordenats d'acord amb la puntuació obtinguda que, havent superat la totalitat de les proves selectives, tingueren cabuda en el nombre de places convocades com a conseqüència de la indicada anul·lació, d'acord amb la base desena. Aquest precepte serà d'aplicació també en cas de no superació del període de pràctiques o curs específic establit a l'apartat 9.1.1.6.



Els aspirants hauran d'observar la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats.

12.9. Assignació inicial de destinacions:

12.9.1 Amb caràcter general, l'adjudicació de destinacions al personal de nou ingrés s'efectuarà d'acord amb les peticions de les persones interessades, entre els llocs que han quedat vacants després del concurs previ del personal funcionari de carrera i segons l'ordre de puntuació obtingut en el procés selectiu, sempre que reunisquen els requisits determinats per a cada lloc en les relacions de llocs de treball. Aquestes destinacions tindran caràcter definitiu.

12.9.2 En aquest sentit, l'adjudicació dels llocs de treball s'efectuarà d'acord amb les peticions dels interessats entre els llocs oferits, segons l'ordre obtingut en el procés selectiu, sempre que reunisquen els requisits i els objectius determinats per a cada lloc en les relacions de llocs de treball. A aquests efectes els aspirants hauran de presentar, en el termini establit per a la presentació de documents, una llista prioritzada dels llocs de treball convocats i, si no ho fan en el termini indicat, s'entendrà que no manifesten prioritat per cap lloc determinat i aquest l'adjudicarà l'òrgan competent.



12.9.3 No obstant això, les persones aspirants que opten a vacants reservades a persones amb diversitat funcional dins d'una convocatòria ordinària, podran sol·licitar a l'òrgan convocant la pertorbació de l'ordre de prelació per motius de dependència personal, dificultats de desplaçament o altres d'anàlogues, que hauran de ser acreditats. L'òrgan convocant decidirà aquesta alteració quan es trobe degudament justificat, i es limitarà a realitzar la mínima modificació en l'ordre de prelació necessària per a possibilitar l'accés a un lloc adequat per a la persona amb diversitat funcional.



12.9.4 Les persones que hagen superat el procés selectiu s'incorporaran a un lloc de treball en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la resolució definitiva de persones aprovades.

Base tretzena. Nomenament i presa de possessió de funcionaris i prestació de jurament o promesa

13.1. Concurs provisió de llocs:

En les resolucions d'adjudicació dels concursos s'indicarà la data en què haurà d'efectuar-se el cessament en els llocs de treball que estigueren exercint les persones adjudicatàries, així com la data de presa de possessió de les destinacions adjudicades, excepte casos de força major degudament justificats.

13.1.2. No obstant això, el departament o organisme on preste serveis la persona interessada podrà sol·licitar a l'autoritat convocant l'ajornament del cessament per necessitats del servei fins a un màxim de vint dies hàbils. Aquesta sol·licitud serà resolta per l'alcaldia o regidoria delegada, que establirà la data de presa de possessió.



Excepcionalment, a proposta del departament o organisme on preste la persona el servei, i per exigències del normal funcionament dels serveis, l'alcaldia o regidoria de personal delegada podrà ajornar la data de cessament fins a un màxim de tres mesos, computada la pròrroga prevista en el paràgraf anterior.

13.1.3 En els supòsits de nou ingrés, o de reingrés des de la situació d'excedència voluntària, es disposarà d'un mes de termini per a prendre possessió de la seua destinació. Si es fa ús d'aquest termini, durant el mateix no es generarà cap retribució.

Quan s'establisca un termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del cessament.

En cap cas, el canvi de lloc de treball amb motiu de la participació en un concurs o convocatòria per lliure designació podrà comportar percebre indemnització de cap mena.

13.2. Selecció i promoció interna

13.2.1 Els nomenaments seran notificats als interessats, que hauran de presentar-se per a prendre possessió de la plaça en el termini de 48 hores si viuen en la mateixa localitat, o d'un mes si viuen en una localitat distinta

13.2.2 Qui, sense causa justificada, no prenga possessió dins del termini indicat, perdrà tots els drets derivats de la superació de les proves selectives i del nomenament conferit.

En el cas que hi haja causes excepcionals derivades de la violència de gènere, gestació, maternitat o paternitat, i sempre que els serveis no se'n vegen afectats, el personal aspirant podrà sol·licitar un ajornament en la seua presa de possessió com a màxim per un període de tres mesos, que serà resolt per l'alcalde o la regidoria delegada en la resolució del nomenament del personal funcionari.

En la presa de possessió, el funcionari nomenat haurà de prestar jurament o promesa, d'acord amb la fórmula prevista en l'art. 58.d, de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció publica valenciana, i en el Reial decret 707/79, de 5 d'abril (BOE 83, 06.04.1979).



Base catorzena. Incidències

El tribunal està facultat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l'oposició en tot el que no estiga previst en aquestes bases.



Base quinzena. Impugnació i revocació de la convocatòria

Contra l'acord aprovatori de les bases, tant generals com específiques, el qual és definitiu en via administrativa, els interessats legitimats podran interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut en el termini d'un mes, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquestes bases en el BOE. Si transcorre un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que haja sigut resolt, podrà entendre's que ha sigut desestimat i interposar recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de sis mesos.

b) Recurs contenciós administratiu, a elecció seua, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, dins del termini de dos mesos, comptadors de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquestes bases en el BOE.

Contra tots els actes administratius definitius que es deriven de les bases, els interessats podran interposar els recursos escaients en els casos i en la forma establits en la legislació de procediment administratiu i en la legislació reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.

Si en les bases específiques hi haguera al·legacions, suggeriments, reclamacions o petició de revisió per escrit sobre la puntuació atorgada pel tribunal o una altra circumstància relativa al desenvolupament de les proves durant els tres dies hàbils següents a l'exposició pública de les puntuacions de cada prova o exercici, serà el tribunal el que decidirà sobre aquests en la següent sessió, i ho consignarà en la corresponent acta, tot això sense perjudici del que s'ha establit en els paràgrafs anteriors respecte a la interposició de recursos, que regirà per a les normes generals sobre procediment i règim jurídic de les administracions públiques.

Les bases i normes vinculen l'Administració als tribunals de selecció de les distintes convocatòries i a qui hi participa.

En qualsevol moment, sempre abans de la convocatòria de cada plaça, mitjançant la presentació d'instàncies pels aspirants, l'Alcaldia Presidència, o la regidoria si aquesta matèria està delegada, podrà modificar o deixar sense efecte les bases específiques mitjançant l'adopció de la corresponent resolució, que serà publicada en la forma escaient.



En els restants supòsits, per a l'anul·lació o la revisió d'ofici dels acords aprovatoris de les convocatòries, s'atendrà al que preveuen els articles que regulen el procediment de revisió dels actes establits en la legislació sobre procediment administratiu.



Base setzena

16.1. L'aprovació d'aquestes bases es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i l'extracte en el BOE i el BOP, i regiran mentre l'Ajuntament no les modifique o les derogue.

16.2. Les bases específiques de les convocatòries es publicaran en el DOGV, i l'extracte en el BOP i el BOE. En tot el que les bases específiques no establisquen el contrari, les convocatòries de les proves selectives es regiran per aquestes bases generals, i en aquest sentit, serà suficient amb la referència al número i la data de la publicació al DOGV.

16.3. Aquestes bases es troben a disposició dels interessats i interessades en les dependències municipals i en la web municipal.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Si, com a conseqüència de la publicació de les normes estatals o autonòmiques que regulen els processos de selecció o de mèrit de concursos, d'aplicació a la funció pública local i que afecten alguna de les presents bases, aquests són contradictòries amb el que preveuen les normes esmentades, les bases municipals afectades esdevindran inaplicables.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queden derogades les bases generals publicades en el BOP de València de 5 de novembre de 1994, aprovades per acord plenari, de data 18.12.2003, que regien la convocatòria de les proves selectives per a la provisió de places en propietat vacants en la plantilla de l'Ajuntament de Xirivella, amb les modificacions puntuals realitzades. Així també, queden derogades les bases de provisió de llocs de treball aprovades per la Resolució 597/2001, de data 22 d'abril, de la Primera Tinència d'Alcaldia (BOP núm. 115, de 15 de maig de 2004), amb les modificacions operades.





DISPOSICIÓ FINAL



Aquestes bases entraran en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquestes bases en el BOE.»

Cosa que es fa pública, de forma que, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, i de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, davant del Ple de la corporació, o, en defecte d'això, interposar un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació del present anunci, davant dels jutjats contenciosos aministratius, segons el que es disposa en el número 1 de l'article 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que fer ús de qualsevol altre que estime convenient.





Xirivella, 27 de desembre de 2019.– El regidor delegat de recursos humans: Francisco Roque Navarrete Martínez.





ANNEX I

Matèries comunes per a les convocatòries de processos

de selecció i promoció professional



1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i principis generals. El Tribunal Constitucional. La reforma constitucional.

2. Drets i deures fonamentals dels espanyols.

3. El poder legislatiu, el poder executiu i el poder judicial.

4. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat i els seus òrgans de govern.

5. Les hisendes locals i els seus pressupostos.

6. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Drets i deures de ciutadans i interessats en la seua relació amb les Administracions Públiques. Normes generals d'actuació en l'activitat de les Administracions Públiques. L'eficàcia dels actes administratius. L'expedient administratiu. La publicitat de les normes i la planificació normativa.

7. L'organització del govern i l'administració dels municipis en la legislació estatal i en la legislació autonòmica valenciana. Òrgans necessaris i complementaris en l'àmbit local. Regles i requisits generals de convocatòries d'òrgans col·legiats en l'Administració Local valenciana. Règim de la publicitat dels actes i acords.



8. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: Disposicions sobre el funcionament electrònic del Sector Públic. La identificació i signatura dels interessats en el procediment administratiu, segons les previsions de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. El nou règim de contractació administrativa a l'empara de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP 2017): L'expedient de contractació. Normes generals de l'adjudicació de contractes de les Administracions Públiques. Règim de prohibicions per a contractar.

10. Procediments de licitació de contractes administratius en la LCSP 2017: El procediment obert. El procediment restringit. El procediment amb negociació. El contracte menor.

11. L'execució del contracte administratiu en la LCSP 2017. Règim de modificació, suspensió i extinció dels contractes administratius en la LCSP 2017. Especial referència a les causes de resolució del contracte administratiu. L'elaboració i remissió d'informació en matèria de contractació administrativa en la LCSP 2017.

12. Classes de contractes administratius. El contracte administratiu d'obres: concepte i actuacions preparatòries. El contracte de subministrament i el contracte de serveis: concepte. La concessió d'obra pública i la concessió de serveis: concepte.

13. El procediment de responsabilitat patrimonial i el procediment sancionador en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Iniciació, ordenació, instrucció i finalització. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.

14. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes: Principis rectors de l'acció administrativa. Informes d'impacte de gènere. Igualtat i Administració Pública.

15. Prevenció de Riscos Laborals en el lloc de treball: mesures a adoptar.

16. El personal al servei de les Administracions Públiques: Concepte i classes de personal. Règim de jornada, permisos i llicències del personal empleat públic.

17. La selecció del personal en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana: Sistemes de selecció. Sistemes ordinaris de provisió de llocs de treball. Altres sistemes de provisió de llocs de treball.

18. El Pressupost General de l'Entitat Local: Concepte, contingut i procediment per a la seua aprovació. Les modificacions de crèdit.

19. Els recursos dels municipis. Els tributs propis: Les taxes, les contribucions especials i els impostos.

20. La conservació i tutela dels béns de les corporacions locals. Règim jurídic de l'inventari de béns i drets de les Corporacions Locals. Prerrogatives de les entitats locals respecte al seus béns. La utilització dels béns de domini públic: Les autoritzacions i concessions demanials.





TORN LLIURE:

En les bases específiques de cada convocatòria s'inclouran els temes corresponents a les matèries comuns d'acord al que estableix l'article 8 i 9 del Rial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel que s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què han d'ajustar-se els processos de selecció dels funcionaris d'administració Local.



Així serà necessari que les bases específiques de cadascuna de les convocatòries s'incloga els temes que consten en aquestes bases com a matèria comú, d'acord a la següent escala:

Matèria comú

Grup A, subgrup A1: 18 temes, la resta fins als 90 temes es determinaran en les bases específiques.

Grup A, subgrup A2: 12 temes, la resta fins als 60 temes es determinaran en les bases específiques.

Grup B: 10 temes, la resta fins als 50 temes es determinaran en les bases específiques.

Grup C, subgrup C1: 8 temes, la resta fins als 40 temes es determinaran en les bases específiques.

Grup C, subgrup C2: 4 temes, la resta fins als 20 temes es determinaran en les bases específiques.

Agrupació professional

Grup No qualificat: 2 temes, la resta fins als 10 temes es determinaran en les bases específiques.

Serà necessari en tots els casos que de forma obligada s'incloga en les bases específiques com a matèria comú els temes núm. 14 i 15.





ANNEX II

Promoció interna



Matèries comunes i específiques: d'acord amb els llocs de treball que es convoquen, el nombre de temes serà la diferència entre els ja superats i els que estableix com a obligatoris (RD 896/91, de 7 de juny).





Grup A1 30 temes

Grup A2 20 temes

Grup C1 20 temes

Grup C2 10 temes

Mapa web