Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 de gener, de la presidenta de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per la qual s'aprova la convocatòria corresponent a l'any 2021 d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9012 de 03.02.2021
Número identificador:  2021/748
Referència Base de Dades:  000997/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Agencia Valenciana d'Avaluació i Prospectiva
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 20 de gener, de la presidenta de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per la qual s'aprova la convocatòria corresponent a l'any 2021 d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada. [2021/748]



Amb l'objecte de millora de la qualitat del Sistema Universitari, la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, introduïx la necessitat de comptar amb mecanismes externs d'avaluació, d'acord amb criteris objectius i procediments transparents que garantisquen el compliment dels principis de mèrit i capacitat en la selecció i accés del professorat.

Aquests mecanismes consistixen en l'exigència al futur professorat de comptar amb l'avaluació positiva de la seua activitat, com a requisit previ per a formalitzar un contracte laboral com a ajudant doctor, segons l'article 50 del text legal esmentat, o com a contractat doctor, segons l'article 52. D'altra banda, l'article 72, modificat, exigix que almenys el 60 per 100 del professorat doctor de les universitats privades compte també amb avaluació positiva de la seua activitat.

En compliment del que disposa l'article 31 de la Llei Orgànica d'Universitats, que remet normativament a les comunitats autònomes en relació amb l'existència d'òrgans d'avaluació, es va crear per Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP), com a òrgan d'avaluació extern de la Comunitat Valenciana, als efectes previstos en la Llei Orgànica d'Universitats.



D'acord amb la seua llei de creació, l'AVAP té entre els seus fins l'exercici de les funcions d'acreditació i avaluació de les institucions universitàries i del professorat i altres activitats afins que establisca la Llei Orgànica d'Universitats i la resta d'ordenament jurídic vigent.



En aquest sentit, l'article 3, apartat 2n, del Reglament de l'AVAP, aprovat per mitjà del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, estableix entre les funcions de l'Agència «l'acreditació i avaluació de les activitats docents, investigadores i de gestió del professorat universitari (…)», així com «la prèvia avaluació de l'activitat exigida per la Llei Orgànica d'Universitats per a la contractació de les figures de professorat contractat en què siga procedent».

D'altra banda, l'article 4 del mencionat Decret 6/2008, estableix que l'AVAP, per al compliment dels seus fins i funcions, actuarà segons els principis d'independència, objectivitat, excel·lència i transparència.

Conforme al Decret 220/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, que s'aprova en desenvolupament de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, en tot el que no haja sigut derogat per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



En virtut del que s'ha exposat i en exercici de les atribucions establides en l'article 3 de la Llei 5/2006, de 25 de maig, de la Generalitat, de Creació de l'AVAP; així com l'article 3 del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'AVAP.



Vista la proposta de resolució del director general de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva, de 20 de gener de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria corresponent a l'any 2021 d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada, i de conformitat amb aquesta, resolc:

Aprovar la convocatòria corresponent a l'exercici 2021 d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes, en les figures de professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada, segons figura en els annexos d'aquesta resolució.



De conformitat amb el que establixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, i 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, és podrà recórrer potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la presidència de l'AVAP en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de ser publicada.



Alacant, 20 de gener de 2021.–La presidenta de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva: Carolina Pascual Villalobos





ANNEX I

Normes generals del procediment d'avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes



1. Persones destinatàries

El sistema serà aplicable a totes aquelles persones que, d'acord amb la Llei orgànica 6/2001, modificada per la Llei orgànica 6/2001, sol·liciten a l'AVAP l'avaluació per a ser contractades per les universitats de la Comunitat Valenciana en qualsevol de les figures següents: professora o professor contractat doctor, professora o professor ajudant doctor i professora o professor d'universitat privada.



2. Requisits

Els requisits que han de reunir les persones sol·licitants per a obtindre l'avaluació positiva de l'AVAP s'indiquen a continuació, diferenciats per a cada figura contractual de professorat.

2.1. Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

2.1.1 Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.

2.1.2 Aconseguir una puntuació final mínima de 55 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.1 d'aquesta convocatòria.

2.1.3 En tots els casos, caldrà que dins d'eixa puntuació final mínima de 55 punts, un mínim de 25 punts corresponguen a l'experiència investigadora i un mínim de 15 punts a l'esperiència docent.



2.2. Professora o professor ajudant doctor:

2.2.1 Estar en possessió del títol de doctorat o, si és el cas, de la seua homologació, en la data de finalització del període de sol·licitud d'avaluació establit en la present convocatòria.

2.2.2 Aconseguir una puntuació final mínima de 50 o més punts, una vegada ponderades les puntuacions directes obtingudes en cada un dels quatre criteris de què consta el sistema, segons s'especifica en l'apartat 8.2.2 d'aquesta convocatòria.

2.2.3 En tots els casos, caldrà que dins d'eixa puntuació final mínima de 50 punts, un mínim de 25 punts corresponguen a l'experiència investigadora.



3. Sol·licituds

3.1. La tramitació d'aquest procediment es duu a terme electrònicament a través de l'Oficina Virtual de la AVAP. Per a això, és necessari disposar de Firma Electrònica Avançada de la Generalitat, emesa per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica www.accv.es, d'acord amb el que disposa el Decret 220/2014, de 12 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana o bé de certificat emés per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre.

3.2. Amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud, les persones interessades disposen en l'Oficina Virtual de la AVAP de l'opció de simular la seua avaluació, amb la finalitat de decidir si presentar o no la sol·licitud amb la qual s'inicia el procediment d'avaluació.

Per a dur a terme aquesta simulació han de registrar-se amb usuari i contrasenya, no és necessari disposar de certificat digital. Aquesta simulació no és vinculant dins del procediment d'avaluació.

3.3. Una vegada presentada la sol·licitud electrònicament, s'adjuntarà a aquesta tota la documentació exigida en l'apartat 4 de la present Resolució, en l'ordre establert a l'apartat 4.3 per a facilitar el procés d'avaluació.

En la sol·licitud s'indicarà quina documentació, de la que s'assenyala en l'apartat 4 d'aquesta resolució, és la que s'aporta.

El formulari de sol·licitud (annex II) s'emplenara des de la pròpia oficina virtual de la AVAP.

L'imprés corresponent a les aportacions científiques presentades per la persona interessada (annex III) estarà disponible a l'oficina virtual i a www.avap.es i s'adjuntarà en format PDF.

3.4. Si es desitja avaluació per a més d'una figura contractual, es presentarà una sol·licitud per a cadascuna d'elles, i a la sol·licitud s'acompanyarà la documentació de la manera prevista a l'apartat anterior.

3.5. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica.



Als efectes del còmput de terminis serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

3.6. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable, mitjançant la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que compleix amb els requisits establits en la normativa vigent per a accedir a l'avaluació objecte de la present convocatòria, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita. Aquesta documentació podrà ser requerida per la AVAP per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació en aquesta declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar amb el procediment.



Així mateix, la sol·licitud incorpora una autorització de la persona sol·licitant, perquè la AVAP realitze electrònicament, totes les notificacions corresponents al procediment administratiu de l'expedient. Aquestes notificacions es realitzaran a l'adreça electrònica que la persona sol·licitant faça constar en el propi imprés de sol·licitud.

3.7. L'avaluació per la AVAP es realitzarà previ pagament de la taxa de 57,44 euros establida a aquest efecte en la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes.

Aquest pagament haurà de realitzar-se mitjançant una transferència bancària al compte de la AVAP:

ENTITAT BANKIA: I.B.A.N: ES17 2038 6159 9060 0007 2276

Haurà d'adjuntar-se a la documentació presentada el justificant bancari de pagament de la taxa, identificant al sol·licitant i la figura contractual a la qual presenta la sol·licitud.

3.8. La presentació de la sol·licitud d'avaluació de professorat, objecte d'aquesta convocatòria, implicarà l'acceptació de les seues bases per la persona sol·licitant.

3.9. Si el camp científic o l'àrea de coneixement per al qual la persona sol·licitant ha instat l'avaluació no fora adequat conforme a la seua formació, el comité competent a aquest efecte podrà d'ofici redirigir-la al camp científic o a l'àrea de coneixement més apropiat conforme a la formació de la persona sol·licitant, prèvia notificació i acceptació de tot això per aquesta.



4. Documentació que s'adjuntarà a la sol·licitud

4.1. Al formulari normalitzat de sol·licitud d'avaluació emplenat telemàticament que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria s'adjuntarà una còpia escanejada de la documentació següent:

4.1.1 Justificant bancàri de pagament de la taxa.

4.1.2 Currículum Vitae Normalitzat (CVN) de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología, que es pot obtindre en la pàgina web http://cvn.fecyt.es.

4.1.3 Títol de doctorat o, a falta d'això, certificació de l'òrgan competent de la corresponent universitat, acreditatiu del pagament dels drets d'expedició del títol.

4.1.4 En el cas dels títols de doctorat obtinguts en l'estranger, certificat de reconeixement o d'homologació espanyola del títol.

4.1.5 Títol de grau, màster, llicenciatura, arquitectura o enginyeria.



4.1.6 Quan corresponga, menció de Doctorat Internacional, Europeu i Industrial.

4.1.7 Certificat de tota la docència impartida que s'haja fet constar en el currículum, expedit per la Secretaria General de la universitat corresponent. S'ha d'indicar si s'ha impartit docència en idioma diferent als oficials de la Comunitat Valenciana, i diferent al de l'àrea de coneixement a què s'adscriu l'assignatura; s'exclouen els crèdits per a les pràctiques curriculars (excepte a les àrees de ciències mèdiques i de la salut, en especialitats clíniques) i els treballs fi de grau i master.



4.1.8 Si és el cas, certificat acreditatiu, expedit per l'òrgan competent en matèria d'investigació de cada universitat, d':

4.1.8.1 Haver disfrutat d'alguna beca d'investigació pre o postdoctoral concedida en convocatòries públiques en concurrència competitiva, en què figure el període disfrutat.

4.1.8.2 Haver disfrutat d'algun contracte d'investigació pre o postdoctoral a través de convocatòries públiques en concurrència competitiva, en què figure el període realitzat.

4.1.8.3 Haver participat en projectes d'investigació subvencionats en convocatòries públiques en concurrència competitiva, tant d'àmbit autonòmic, nacional, europeu o altres d'àmbit internacional, en què figure el tipus i temps de participació (duració de la participació en el projecte i dedicació a aquest, i s'especifique si aquesta ha sigut a temps complet o parcial) i grau de responsabilitat en el projecte de la persona sol·licitant, així com l'import de la subvenció concedida.



4.1.9 Informe o certificat de la vida laboral.

4.1.10 Principals aportacions científiques:

4.1.10.1 En l'Annex III es troba l'imprés normalitzat on indicar la relació de les millors aportacions científiques realitzades per la persona sol·licitant.

– S'ha de tenir en compte que per a la figura de professora o professor ajudant doctor es requereix un màxim de 10 aportacions científiques.

– Per a la figura de professora o professor contractat doctor i per a la figura de professora o professor d'universitat privada es requereix un màxim de 15 aportacions científiques.

Hauran de presentar-se ordenades en nivel descendent d'acord amb la rellevància de la contribució i de la participació. S'hi haurà d'indicar l'índex d'impacte en l'any de la seua publicació. En cas de revistes no indexades hauran d'aportar indicis de qualitat quantitatius que permeten valorar d'una forma relativa l'impacte de la publicació.

4.1.10.2 Aquestes publicacions s'acreditaràn mitjançant la presentació d'una còpia de la primera i de l'última pàgina de la publicació i es mantindrà el mateix ordre de presentació que les publicacions relacionades a l'Annex III,

4.1.11 Certificat oficial d'idiomes

4.2. Només es podran fer constar en el currículum els mèrits que puguen ser acreditats fefaentment. Inicialment no es requerix la presentació de tota la documentació addicional referent als dits mèrits, excepte la prevista en els apartats anteriors no obstant això, l'AVAP podrà requerir a les persones sol·licitants, quan ho considere necessari, que acrediten cadascun dels mèrits al·legats en el currículum.



4.3. Ordre de la documentació

Tota la documentació adjunta a la sol·licitud haurà d'observar l'ordre següent:

1r Justificant de pagament de la taxa

2n CVN

3r Formació acadèmica

Document 4.1.3

Document 4.1.4

Document 4.1.5

Document 4.1.6

Document 4.1.8.1

Document 4.1.11

4t Experiència professional

Document 4.1.8.2

Document 4.1.9

5t Experiència docent

Document 4.1.7

6é Experiència investigadora

Document 4.1.8.3

Document 4.1.10



5. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies naturals a comptar des de l'endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6. Tramitació del procediment

6.1. Recepció de sol·licituds i esmena.

Quan les sol·licituds presentades en termini no reunisquen els requisits exigits o s'haja omés la presentació dels documents necessaris per a la tramitació del procediment, tal com s'establix en el punt 4 de la present convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la recepció del requeriment, esmene la falta i aporte els documents preceptius; tot això de conformitat amb el que preveu l'article 68.1 de la Llei 39/2015. En la sol·licitud s'autoritzarà, si és el cas, l'AVAP a realitzar telemàticament el requeriment d'esmena de documentació, així com totes les notificacions del procediment.



En el cas que la persona sol·licitant no esmene la dita falta en el termini assenyalat, es considerarà que desistix de la petició, prèvia resolució dictada en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.



6.2. Avaluació de l'expedient

6.2.1 Una vegada comprovat que la sol·licitud ha sigut presentada en el termini establit en la present resolució i que la documentació aportada per la persona sol·licitant, d'acord amb el que establix l'apartat 4, reunix tots els requisits exigits, l'expedient serà remés al corresponent comité d'avaluació, dels previstos en l'apartat 9 d'aquesta convocatòria.



6.2.2 El comité d'avaluació emetrà un informe motivat de l'avaluació realitzada, tenint en compte els criteris d'avaluació establits en la present convocatòria i l'annex IV, Principis i orientacions per a l'aplicació dels criteris d'avaluació, que establix el corresponent barem.





7. Resolució

7.1. El director general de l'AVAP resoldrà les sol·licituds d'avaluació presentades en exercici de les atribucions establides per l'article 9.2.j del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.



7.2. La resolució haurà d'indicar el caràcter positiu o negatiu de l'avaluació i la figura contractual per a la qual té validesa. Les resolucions l'avaluació de les quals siga negativa es motivaran, incloent-hi, junt amb la resolució, l'informe emés pel respectiu comité d'avaluació, que haurà de seguir i respectar els criteris d'avaluació de la present convocatòria.

7.3. El termini màxim per a resoldre serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que haja recaigut una resolució, es considerarà desestimada la sol·licitud d'avaluació, en els termes que preveu l'article 24.2 de la Llei 39/2015, en relació amb l'article 1 de la Llei Orgànica d'Universitats, respecte de la transferència de facultats relatives al servei d'educació superior. El còmput d'aquest termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena i millora de la sol·licitud.



7.4. A l'acabament del procés d'avaluació es notificarà la resolució de l'avaluació obtinguda, de conformitat amb el que preveu l'article 41 de la Llei 39/2015.

7.5. Contra les resolucions dictades en el present procediment es podrà interposar un recurs d'alçada davant de la Comissió Executiva de l'AVAP en el termini d'un mes de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que establixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015.



8. Criteris d'avaluació

8.1. S'establixen els següents criteris d'avaluació, així com la seua quantificació global i condicions que s'han de complir per a cadascuna de les figures contractuals de professorat universitari, previstes en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre.

8.2. Es valoren els següents tipus de mèrits, segons les distintes figures contractuals:

8.2.1 Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

– Formació acadèmica: 4 %

_ Experiència professional: 6 %

_ Experiència docent 35 %

_ Experiència investigadora: 55 %

8.2.2 Professora o professor ajudant doctor:

– Formació acadèmica: 14 %

_ Experiència professional: 6 %

_ Experiència docent 25 %

_ Experiència investigadora: 55 %

8.3. Per a obtindre l'acreditació han de complir-se simultàniament les condicions següents:

8.3.1 Professora o professor contractat doctor i professora o professor d'universitat privada:

– Aconseguir un mínim de 25 punts en experiència investigadora.

– Aconseguir un mínim de 15 punts en experiència docent.

– Obtindre un mínim total de 55 punts com a suma de tots els apartats.

8.3.2 Professora o professor ajudant doctor:

– Aconseguir un mínim de 25 punts en experiència investigadora.

– Obtindre un mínim total de 50 punts com a suma de tots els apartats.

8.4. Els principis i orientacions per a l'aplicació dels criteris d'avaluació, així com el barem aplicable, figuren en l'annex V de la present convocatòria i, així mateix, estaran disponibles en la pàgina web de l'AVAP: www.avap.es.



9. Comités d'avaluació

9.1. Els comités d'avaluació, a través dels quals s'articula l'assessorament de la comunitat científica a l'AVAP, s'organitzaran tenint en compte els camps científics següents:

1. Ciències socials

2. Ciències Jurídiques

3. Art i Humanitats

4. Ciències

5. Ciències de la vida

6. Ciències mèdiques i de la salut

7. Enginyeria i arquitectura

9.2. Els comités d'avaluació de la present convocatòria es constituiran de conformitat amb el que establix l'article 11 del Decret 6/2008, de 18 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'AVAP. Els comités s'agruparan d'acord amb les àrees científiques, segons es detalla en el document de distribució d'àrees de coneixement per camps científics, que estarà disponible en la pàgina web de l'AVAP.



9.3. Els avaluadors i les avaluadores de cada comité d'avaluació seran nomenats pel director general de l'AVAP d'entre aquells que formen part de la base de dades d'avaluadors i avaluadores de l'Agència. La composició de cada comité d'avaluació es publicarà en la pàgina www.avap.es.

9.4. Els comités seran convocats per a realitzar la corresponent sessió d'avaluació pel director general de l'AVAP.

Els acords del comité s'adoptaran per majoria. En cas d'empat, el vot del president o presidenta serà de qualitat.

De cada sessió d'avaluació que celebren els comités s'alçarà i firmarà la corresponent acta, en la qual es recolliran les deliberacions realitzades pel comité, així com les incidències, si n'hi ha.

Els membres dels comités d'avaluació hauran d'abstindre's d'avaluar aquelles persones sol·licitants amb què puga existir un conflicte d'interessos. En cas que es produïsca el dit conflicte, els avaluadors estaran obligats a comunicar-ho a l'AVAP.

10. Garanties i efectes

10.1 Els efectes de l'avaluació positiva, dictada per l'òrgan competent, no estan subjectes a cap termini de caducitat i tindran efectes per a la contractació en les corresponents figures en totes les universitats valencianes.



ANNEX IV

Principis i orientacions per a l'aplicació

dels criteris d'avaluació



1. Formació acadèmica

Per a la valoració d'aquest apartat es tindran en compte els següents mèrits:

1.1. Titulació acadèmica i formació especialitzada.

Aspectes a considerar:

– L'adequació de la titulació amb l'àrea de coneixement, àmbit disciplinar o camp científic sol·licitat.

– La qualificació de la tesi doctoral i, si escau, la menció de doctorat internacional, europeu o industrial.

– L'obtenció del títol de doctor per una universitat estrangera de prestigi internacional.

– La consecució de Premi extraordinari de doctorat.

– Altres títols universitaris relacionats amb l'àrea de coneixement, àmbit disciplinar o camp científic.

– El títol o certificació d'especialització (MIR, BIR, PIR, QUIR, FIR, IIR o equivalents) per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

– La formació sanitària en I+D per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

– Una altra formació especialitzada rebuda relacionada amb l'àrea de coneixement, àmbit disciplinar o camp científic.

1.2. Beques i estades formatives.

Aspectes a considerar:

– L'obtenció i gaudi de beques predoctorals i postdoctorals obtingudes en convocatòries públiques en concurrència competitiva, atenent la seua durada i l'organisme que les atorga.

– La realització d'estades formatives predoctorals en centres nacionals o internacionals de reconegut prestigi, atenent la seua durada.



1.3. Altres mèrits.

Aspectes a considerar:

– L'obtenció de premis extraordinaris de grau, llicenciatura o màster.

– La certificació de coneixements de valencià, idiomes comunitaris i/o idiomes no comunitaris.

– Els cursos i seminaris rebuts relacionats amb la millora docent.





2. Experiència professional.

Per a la valoració d'aquest apartat es tindran en compte els següents mèrits:

2.1. Activitat Professional

Aspectes a considerar:

– Els contractes predoctorals i postdoctorals en universitats, organismes públics d'investigació i altres institucions d'educació superior o investigació.

– Els contractes per als períodes d'especialització realitzats en hospitals per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

– Les activitats professionals per compte propi i altres contractes en institucions i empreses segons la responsabilitat exercida i la seua rellevància pràctica per a l'activitat docent universitària i la investigació en l'àrea de coneixement, àmbit disciplinar o camp científic corresponent.



2.2. Altres mèrits.

Aspectes a considerar:

– L'exercici de càrrecs acadèmics.

– Llocs d'alta direcció en entitats o organismes relacionats amb l'àrea de coneixement, àmbit disciplinar o camp científic corresponent.



– La realització d'activitats de cooperació o assistència sanitària en altres països per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.



3. Experiència docent.

Per a la valoració d'aquest apartat es tindran en compte els següents mèrits:

3.1. Docència Universitària

Aspectes a considerar:

– L'activitat docent universitària en Grau, Màster Oficial i Doctorat.



– L'activitat docent en titulacions universitàries no oficials.

– Les avaluacions positives sobre la qualitat de la docència impartida en títols universitaris oficials.

– La formació sanitària impartida en I+D en altres centres per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

3.2. Tutorització, supervisió i direcció d'activitats formatives.

Aspectes a considerar:

– La direcció de tesis doctorals.

– La tutorització de Treballs Fi de Grau, Treballs Fi de Màster.

– La coordinació i tutorització de pràctiques curriculars de títols universitaris oficials.

– La coordinació i tutorització d'activitats d'atenció de la salut per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

3.3. Projectes d'innovació docent.

Aspectes a considerar:

– La participació en projectes d'innovació i millora docent obtinguts per concurrència competitiva.

– La participació en un altre tipus de projectes d'innovació i millora docent.

3.4. Publicacions docents originals.

Aspectes a considerar:

– Els llibres, capítols de llibres i articles en revistes de caràcter docent publicats amb ISBN o ISSN, atenent al nombre d'autors.

– Els llibres, capítols de llibres i articles en revistes de caràcter divulgatiu publicats amb ISBN o ISSN, atenent al nombre d'autors.



– Un altre tipus de materials de caràcter docent difosos per altres mitjans.

3.5. Altres mèrits.

Aspectes a considerar:

– Els premis, reconeixements i distincions a la innovació o millora docent.

– Els cursos i seminaris impartits, de durada igual o superior a 15 hores, l'objectiu dels quals siga la millora de la docència.

– Els cursos i seminaris impartits, de durada igual o superior a 15 hores, l'objectiu dels quals siga la millora de l'atenció de la salut per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

– L'activitat docent reglada impartida de caràcter no universitari.





4. Experiència investigadora.

Per a la valoració d'aquest apartat es tindran en compte els següents mèrits:

4.1. Publicacions científiques.

Aspectes a considerar:

Únicament es tindran en compte, a efectes de valoració, les publicacions científiques que, quan es presente la sol·licitud, ja estiguen publicades o compten amb el Digital Object Identifier (DOI). No es tindran en compte les publicacions acceptades o en procés d'edició.

Per al conjunt de les publicacions científiques, en atenció als diferents camps científics, es tindran en compte els criteris genèrics de qualitat recollits en l'Ordre de 2 de desembre de 1994, per la qual s'estableix el procediment per a l'avaluació de l'activitat investigadora i la Resolució de 30 d'octubre de 2020, de la Comissió Nacional Avaluadora de l'Activitat Investigadora, per la qual es publiquen els criteris específics aprovats per a cada un dels camps d'avaluació («BOE» núm 2, de 2 de gener).

Com a norma general no tenen la consideració de publicacions científiques:

– Els llibres de text, apunts, articles, obres i diccionaris de divulgació.

– Els llibres i articles de divulgació professional, així com els articles en revistes d'informació general o en mitjans de comunicació social (premsa, ràdio, televisió, etc.).

– Les enciclopèdies (entrades o edició).

– Les edicions de textos, coordinacions o les traduccions, llevat que incloguen estudis preliminars o anotacions que siguen fruit d'una investigació original i suposen una aportació valuosa al seu camp científic.



– Els pròlegs i introduccions convencionals, que no superen la condició de mera presentació de l'obra prologada i no tinguen interès crític per se.

– Els volums d'homenatge, que no responguen a criteris de qualitat equiparables als exigits en aquesta convocatòria per a les revistes científiques i per als llibres i capítols de llibre d'investigació.

– Les catalogacions que no incloguen estudis històrics o artístics.

– Les transcripcions, si no van acompanyades de judici crític o anàlisi històrica del document.

– Les meres recopilacions legislatives i jurisprudencials, encara que incloguen anotacions sobre disposicions concordants, complementàries o derogades.

– Els dictàmens i projectes.

Publicacions científiques susceptibles de valoració:

– Articles publicats en revistes científiques de reconegut prestigi, acceptant-se com a tals, segons el camp científic, les incloses en bases de dades internacionals (com: Arts and Humanities Citation Index, Social Science Citation Index, Journal Citation Reports, Emerging Sources Citation Index, TRIS Electronic Bibliography Data i International Development Abstracts, Philosopher's Index, Repertoire Bibliographique de Louvain, Avery Index to Architectural Periodicals, Scimago Journal and Country Rank, International Medieval Bibliography, RILMS Abstracts of Music Literature, Ulrichsweb, CAPES, European Reference Index for the Humanities, MIAR), en bases de dades nacionals (com: DIU, in-RECH, in-RECJ, RESH i CAHRUS) i les que disposen del segell de qualitat de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT). Es distingirà en cada cas si el sol·licitant és autor principal o no.



– Llibres i capítols de llibre fruit de la investigació o de la reflexió ben documentada publicats, amb ISBN, en editorials especialitzades de reconegut prestigi en el corresponent camp científic i en què es puga garantir un rigorós procés de selecció i avaluació dels originals (segons sistemes recollits en el Scholarly Publishers Indicators). L'edició impresa o electrònica de la tesi doctoral només es considerarà equivalent a un llibre d'investigació si ha experimentat una profunda revisió i remodelació amb posterioritat a la seua defensa pública i l'editorial compleix amb els requisits descrits anteriorment.





– Altres aportacions científiques que, d'acord amb les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents, poden ser considerades equivalents:

a) Les exposicions amb catàleg que no siga autoedició sempre que el mitjà de difusió i el projecte artístic, urbanístic, arquitectònic o d'enginyeria compleixen amb criteris de singularitat i qualitat rellevant.



b) El comissariat d'exposicions, sempre que es publique un catàleg que no siga autoedició i tinga repercussió en els mitjans acadèmics especialitzats nacionals i internacionals.

c) Els treballs publicats en actes de congressos sempre que aquestes actes siguen vehicle de difusió del coneixement comparable a les revistes incloses a les bases de dades internacionals o nacionals relacionades anteriorment.

d) Les patents en explotació o altres formes equivalents de protecció de la propietat industrial o intel·lectual per camps on aquelles no siguen aplicables (programes informàtics, etc.), verificades mitjançant contracte de compravenda o contracte de llicència, i les patents concedides per la oficina Espanyola de Patents i Marques mitjançant sistema d'examen previ.

4.2. Projectes i / o contractes d'investigació.

Aspectes a considerar:

– La participació en projectes d'I+D+i en concurrència competitiva d'àmbit internacional, nacional, regional o local.

– Els contractes, convenis o projectes d'I+D+i no competitius amb entitats públiques o privades d'especial rellevància segons el camp científic.

– La participació en projectes d'innovació, planificació o millora sanitària per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.

4.3. Registres de la propietat intel·lectual i industrial.

Aspectes a considerar:

– Els registres de la propietat intel·lectual o industrial derivats de la investigació no contemplats en l'apartat 4.1.

4.4. Exposicions.

Aspectes a considerar:

– Les exposicions individuals o col·lectives no previstes en l'apartat 4.1.

– El comissariat d'exposicions no contemplat en l'apartat 4.1.



4.5. Estades postdoctorals.

Aspectes a considerar:

– Les estades postdoctorals en centres de reconegut prestigi nacional o internacional, atenent la seua durada.

4.6. Contribucions a congressos.

Aspectes a considerar:

– Les contribucions presentades en congressos nacionals o internacionals no previstes en l'apartat 4.1.

– Les contribucions presentades en seminaris i jornades científiques nacionals o internacionals.

4.7. Premis, distincions i reconeixements

Aspectes a considerar:

– Els premis d'investigació d'àmbit nacional o internacional, regional o local.

– Els premis i distincions a projectes singulars arquitectònics, urbanístics o d'enginyeria.

– Altres distincions o reconeixements relacionats amb la trajectòria científica.

4.8. Altres mèrits

Aspectes a considerar:

– Qualsevol mèrit dels no previstos en els criteris anteriors referents a difusió i divulgació científica.

– Els protocols i altres materials d'atenció de salut per a les àrees de coneixement, àmbits disciplinaris o camps científics corresponents.



– La participació en organització d'activitats d'I+D, xarxes de cooperació, comitès científics, tècnics o assessors, societats científiques o consells editorials relacionats amb el camp científic de la persona avaluada.

– Les activitats de gestió i/o avaluació d'I+D+i.







Quadre de puntuacions màximes: professora o professor ajudant doctor (ad), professora

o professor contractat doctor (cd) i professora o professor d'universitat privada (pup).

Cuadro de puntuaciones máximas: profesora o profesor ayudante doctor (ad), profesora

o profesor contratado doctor (cd) y profesora o profesor de universidad privada (pup).







AD

Punts/Puntos CD / PUP

Punts/Puntos



1. FORMACIÓ ACADÈMICA / FORMACIÓN ACADÉMICA

14 4

1.1. Titulació acadèmica i formació especialitzada/ Titulación académica y formación especializada 8 2

1.2. Beques i Estades formatives / Becas y Estancias formativas 4 1

1.3. Altres mèrits / Otros méritos 2 1



2. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL / EXPERIENCIA PROFESIONAL

6 6

2.1. Activitat professional / Actividad profesional 5 5

2.2. Altres mèrits / Otros méritos 1 1



3. EXPERIÈNCIA DOCENT / EXPERIENCIA DOCENTE

25 35

3.1. Docència universitària / Docencia universitaria 18 25

3.2. Tutorització, supervisió i direcció d'activitats formatives / Tutorización, supervisión y dirección de actividades formativas 3 5

3.3. Projectes d'innovació docent / Proyectos de innovación docente 1 2

3.4. Publicacions docents originals/ Publicaciones docentes originales 2 2

3.5. Altres mèrits / Otros méritos 1 1



4. EXPERIÈNCIA INVESTIGADORA / EXPERIENCIA INVESTIGADORA

55 55

4.1. Publicacions científiques / Publicaciones científicas 40 40

4.2. Projectes i/o contractes d'investigació / Proyectos y/o contratos de investigación 8 8

4.3. Registres propietat intel·lectual i industrial / Registros propiedad intelectual e industrial 3 3

4.4. Exposicions / Exposiciones 3 3

4.5. Estades postdoctorals / Estancias postdoctorales 2 2

4.6. Contribucions en congressos / Contribuciones en congresos 3 3

4.7. Premis, distincions i reconeixements / Premios, distinciones y reconocimientos 1 1

4.8. Altres mèrits / Otros méritos 1 1

Mapa web