Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 27 de gener de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat, per a l'any 2020



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8729 de 30.01.2020
Número identificador:  2020/727
Referència Base de Dades:  001010/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos



RESOLUCIÓ de 27 de gener de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat, per a l'any 2020 (primera convocatòria). [2020/727]

De conformitat amb el que es disposa en l'article 95 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; en l'article 76 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i en el 11.2.3 del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, competeix a la Direcció General de Funció Pública a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (d'ara en avant, IVAP) planificar i gestionar l'acció formativa i de perfeccionament del personal al servei de la Generalitat i els organismes autònoms. Aquesta tasca implica desenvolupar les capacitats del personal empleat públic per a afrontar els reptes de servir i crear valor públic al si d'una societat valenciana plural, diversa, inclusiva, oberta, interdependent i participativa.



Per a aconseguir aquest objectiu, l'IVAP posa a la disposició de personal empleat públic la formació que millore les seues competències professionals, necessàries per a afrontar les tasques que el servei públic requereix en l'actualitat, i s'avança així a les noves necessitats i drets que es van configurant.

La formació ha de proporcionar al personal recursos per a afrontar les noves necessitats i demandes de la societat, i, alhora, donar resposta als seus interessos de millora de l'exercici professional, aprenentatge i satisfacció laboral. La formació dels empleats i empleades és una exigència prioritària de tota administració pública moderna, imprescindible per a perseverar en els objectius d'eficàcia i modernització. Tot això contribueix a la millora del servei públic que s'ofereix a la ciutadania.



En el cas de l'Administració al servei de la Generalitat, es pretén que el procés formatiu es desenvolupe de manera permanent al llarg de tota la vida laboral; perquè la formació no pot ser només fruit d'accions concretes i limitades en el temps, sinó que s'ha de configurar com un procés continu que servisca de motivació i progrés personal i professional.

Les accions formatives que integren aquesta primera convocatòria del Pla de formació per a 2020 de l'IVAP s'han definit a partir d'una anàlisi prèvia de detecció de necessitats en l'organització. En aquest procés han participat les diferents conselleries, organismes autònoms, organitzacions sindicals i personal de l'Administració de la Generalitat.



Amb aquesta primera publicació es posa en marxa l'acció formativa de l'IVAP d'aquest exercici, l'execució de la qual queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els crèdits consignats per a aquesta finalitat, derivats de l'Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques, en els pressupostos de l'Estat i de la Generalitat.



Mitjançant aquesta actuació es pretén atendre les necessitats de formació del personal empleat públic de manera que s'estenga al nombre major de persones per a contribuir, així, a la millora dels serveis públics i l'atenció a la ciutadania.

Per això, en virtut de les competències atribuïdes a la Direcció General de Funció Pública en matèria de formació en l'article 11 del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:



Convocar les accions formatives incloses en el Pla de formació del personal al servei de la Generalitat per a l'any 2020, d'acord amb les bases establides en aquesta resolució, i les característiques particulars de cadascuna que es recullen en l'annex.

La informació publicada està ampliada en la fitxa descriptiva de cada activitat formativa disponible en la pàgina web de l'IVAP http://www.ivap.gva.es, en l'apartat Pla de formació 2020. En aquesta es detallen els continguts i també una altra informació d'interés relativa al desenvolupament de cada activitat.



Bases



Primera. Persones destinatàries

Pot participar en les activitats formatives indicades en l'annex d'aquesta resolució el personal al servei de l'Administració de la Generalitat gestionat per la Direcció General de Funció Pública que complisca els requisits específics establits, si escau, per a cada activitat.





Segona. Classificació de les accions formatives

Les accions formatives convocades s'agrupen en les àrees següents:



1. Àrea de Formació Bàsica, que té per objectiu proporcionar formació sobre matèries que és indispensable conéixer per al compliment adequat de la funció del personal empleat públic. Aquests cursos es porten a terme des de la modalitat d'autoformació en línia, la qual cosa en facilita la realització, i s'exclouen del nombre màxim de cursos que es poden sol·licitar, de conformitat amb el que s'estableix en la base tercera d'aquesta resolució.

2. Un segon àmbit formatiu l'integra l'Àrea de Formació General. L'objectiu és contribuir a la millora dels coneixements, habilitats i aptituds del personal empleat públic per a exercir les seues funcions d'una manera més eficaç. Comprén un conjunt d'accions formatives de caràcter transversal, agrupades per matèries, i estan dirigides a tot el personal empleat públic inclòs com a destinatari del pla, amb independència de la conselleria o l'organisme al qual es troben adscrits.



3. El tercer àmbit el configura l'Àrea de Formació Específica. L'objectiu és contribuir a perfeccionar l'acció de govern que porten a terme els diferents organismes. Recull accions formatives oferides a petició de les diferents conselleries i organismes autònoms i estan dirigides, preferentment, al personal adscrit als seus departaments.

4. Finalment, un quart àmbit el conformen altres accions formatives no configurades com a cursos, sinó com a jornades o seminaris, dedicades a temes que són d'interés per a l'organització per la seua rellevància o novetat i que permeten, alhora, la trobada i l'intercanvi d'experiències professionals del personal de l'Administració de la Generalitat.





Tercera. Sol·licituds. Presentació i termini

3.1. Les sol·licituds, les han de presentar les persones interessades, a través de la pàgina web de l'IVAP, en les adreces electròniques que s'indica a continuació:

http://www.ivap.gva.es/va/solicitud-de-cursos

http://www.ivap.gva.es/solicitud-de-cursos

3.2. Cada empleat o empleada públics pot sol·licitar un màxim de cinc propostes d'accions formatives de l'annex. Estan exclosos d'aquest còmput:

a) Les jornades i seminaris.

b) Els cursos autoformatius.

c) Els cursos següents, a fi de complir la mesura 5.5 del II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat:



– 1534. Detecció i prevenció social de la violència de gènere des de l'Administració.

– 1535. Prevenció de la violència de gènere per mitjà de les xarxes socials.

– 1798. Els processos de violència de gènere des de la perspectiva judicial, jurídica i psicològica.

– 1990. Taller de llenguatge de gènere: ús natural en les nostres llengües.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV, excepte els cursos autoformatius. El termini per a sol·licitar els cursos autoformatius està obert permanentment.

3.4. Si hi ha vacants en algun dels cursos, s'anunciaran en la pàgina web de l'IVAP http://www.ivap.gva.es a fi que les puguen sol·licitar les persones interessades que complisquen els requisits, sense subjecció al límit de cursos imposat en la base 3.2.

En qualsevol cas, serà necessària la comunicació de l'admissió al curs per part de l'IVAP per a poder realitzar-lo.



Quarta. Criteris de selecció

4.1. La selecció de les persones sol·licitants s'ha d'ajustar als criteris següents per ordre de prioritat:

a) Per als cursos que tinguen requisits específics es comprovarà que, efectivament, les persones interessades els compleixen.

b) L'IVAP atorgarà preferència a les peticions de les persones sol·licitants que no hagen fet cursos de formació en els últims tres anys.



c) Tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb discapacitat, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

d) S'ha d'equilibrar percentualment en la plantilla real la participació de dones i homes en l'assistència als cursos de formació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 44 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat Valenciana, per a la igualtat de dones i homes.



e) En cas d'empat entre sol·licitants, en aplicació dels criteris anteriors, cal ajustar-se a l'ordre rigorós d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

4.2. En la selecció cal tindre en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb discapacitat, establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i, d'altra banda, la reserva del 40 % de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entre empleades públiques que complisquen els requisits.

4.3. En aquelles accions formatives en què siga rellevant l'adequació de les funcions exercides per les persones participants al contingut, es prioritzaran les propostes d'assistència que facen les conselleries i organismes per a la millora de les competències dels seus efectius per a l'exercici del lloc de treball.

4.4. Així mateix, les secretaries generals administratives i els responsables dels organismes autònoms podran proposar l'admissió d'aquelles persones que s'hagen incorporat al seu lloc de treball amb posterioritat a la publicació de l'última convocatòria, a les accions formatives directament relacionades amb les funcions del lloc que exerceixen i en les quals es considera necessària la participació d'aquest personal.



Cinquena. Admissió als cursos

5.1. A les persones participants seleccionades se'ls comunicarà que han sigut admeses mitjançant un correu electrònic.

L'assistència als cursos no donarà lloc a cap indemnització ni gratificació.

5.2. La renúncia o la conformitat a participar l'han de fer les persones seleccionades mitjançant un correu electrònic, en un termini màxim de tres dies naturals, comptadors des de la comunicació.

Les persones seleccionades amb discapacitat que requerisquen mesures d'adaptació hauran d'indicar en aquest correu el tipus d'adaptació que sol·liciten d'acord amb la classificació següent:

a) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

b) Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa.

c) Sistema Braille d'escriptura, per a invidents.

d) Unes altres, amb l'especificació de quines són.



Sisena. Permisos

El temps d'assistència presencial del personal als cursos per als quals siguen seleccionats es considerarà temps de treball amb caràcter general quan aquestes accions siguen coincidents amb l'horari de treball de l'alumnat. L'assistència estarà supeditada a la cobertura adequada de les necessitats del servei quan s'impartisquen, en tot o en part, en horari de treball, i no serà objecte de recuperació. Les persones responsables dels centres directius corresponents hauran de facilitar l'assistència als cursos.

La denegació del permís per part de la persona superior jeràrquica haurà de ser motivada i notificada per escrit.



Setena. Expedició de certificats

7.1. A les persones assistents, l'IVAP els expedirà el certificat d'assistència amb aprofitament, sempre que s'acredite l'assistència a un 85 %, com a mínim, de la duració total del curs, així com que, si escau, s'hagen fet les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades pel personal docent. En el cas dels cursos en línia, hauran de complir-se els requisits establits en cada un.



L'assistència inferior al percentatge indicat impossibilita l'expedició de qualsevol certificat.

7.2. Els certificats d'assistència s'emetran en suport electrònic. Per a garantir-ne l'autenticitat i integritat, els certificats d'assistència seran signats electrònicament i se'ls aplicarà un segell de temps electrònic. Estaran a la disposició de l'alumnat dels cursos en la pàgina web de l'IVAP, en la qual es requerirà que la persona interessada s'identifique amb un certificat digital d'identitat per a poder descarregar-los.



7.3. Els certificats digitals admesos per l'IVAP per a la identificació de l'alumnat són els emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana –ACCV– per a persones físiques o per a empleats i empleades públics, a més del DNI electrònic.

Per a l'obtenció dels certificats digitals d'identitat, l'alumnat podrà dirigir-se a qualsevol dels punts de Registre d'Usuari de l'ACCV, que es poden consultar en http://www.accv.es.



Huitena. Facultats de l'organisme convocant

8.1. L'organisme convocant està facultat per a incorporar noves accions formatives i també cancel·lar o canviar la realització d'accions formatives incloses en el pla de formació, quan així ho exigisquen les disponibilitats pressupostàries o per circumstàncies que afecten l'organització o la impartició d'aquestes.

8.2. Amb independència de la programació de les accions formatives del pla, podran organitzar-se altres cursos, tallers, màsters, conferències, seminaris, o monogràfics, sols o en col·laboració amb institucions, que seran objecte de convocatòria en la pàgina web de l'IVAP.

8.3. La Direcció General de Funció Pública, a través de l'IVAP, resoldrà les incidències que puguen produir-se en el desenvolupament i la gestió de les activitats formatives del pla.



València 27 de gener de 2020.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.

Mapa web