Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 28 de gener de 2021, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen les accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat de 2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9013 de 04.02.2021
Número identificador:  2021/866
Referència Base de Dades:  001030/2021
 



RESOLUCIÓ de 28 de gener de 2021, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen les accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat de 2021. [2021/866]

L'Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques, de 9 de març de 2018 (BOE núm. 74, de 26/03/2018), disposa que la formació per a l'ús de les administracions públiques està constituïda pel conjunt d'instruments i accions que tenen per objecte impulsar i estendre entre les administracions públiques i els seus empleats i empleades una formació que responga a les seues necessitats.

En el marc de l'acord esmentat, la Direcció General de la Funció Pública, a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), segons el que disposa l'article 95 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en l'article 75 del Decret 168/2020, de 30 d'octubre, del Consell, de modificació del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i en l'article 11 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, és l'òrgan competent per a promoure plans de formació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

El Pla de formació és un instrument bàsic per a la millora contínua i la modernització dels serveis públics. En aquest sentit, aquesta resolució posa a la disposició del personal empleat públic la formació que millore les seues competències professionals, i això amb el propòsit d'adequar la capacitat professional de les persones que presten els seus serveis en l'Administració de la Generalitat als reptes que exigeix la societat actual i d'anticipar-se a les futures necessitats.

El Pla de formació per al personal empleat públic al servei de la Generalitat per a l'any 2021 inclou accions formatives de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES), de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional (SAEFP) i de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana.

En virtut de les competències atribuïdes a la Direcció General de Funció Pública en matèria de formació en l'article 11 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, resolc:



Primer

Establir l'oferta d'accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat recollides en els annexos d'aquesta resolució i promogudes per l'IVAP (annex I), l'EVES (annex II), la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (annex III), la Universitat de València (annex IV), la Universitat Politècnica de València (annex V), la Universitat Jaume I de Castelló (annex VI), la Universitat d'Alacant (annex VII) i la Universitat Miguel Hernández d'Elx (annex VIII).

L'execució queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els crèdits consignats per a aquesta finalitat, derivats de l'Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques, en els pressupostos generals de l'Estat i de la Generalitat.

Els organismes promotors podran suprimir i convocar noves edicions de les programades o programar altres accions diferents, quan així ho exigisquen les disponibilitats pressupostàries o per circumstàncies que n'afecten l'organització o la impartició.



Segon

Establir les normes següents d'organització i desenvolupament de les accions formatives que es convoquen i es relacionen en els annexos d'aquesta resolució.

I. De les accions formatives de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP)

L'IVAP posa a la disposició del personal empleat públic la formació que millore les seues competències professionals, necessàries per a afrontar les tasques que el servei públic requereix en l'actualitat i que busquen avançar-se, al mateix temps, a les noves necessitats que es vagen originant. Aquesta formació s'estructura no sols a través de cursos, sinó a través d'altres recursos formatius que faciliten la satisfacció de les necessitats formatives, per a la qual cosa s'incorporen al pla tant el programa d'aprenentatge autònom i social com el programa d'acollida. La finalitat d'aquest últim, que té com a destinatari el personal de nou ingrés o que canvie de lloc, és agilitar l'adaptació d'aquest personal al seu nou lloc de treball a través d'un procés formatiu i un acompanyament tutorial. Així mateix, per a matèries singulars s'impulsa la formació impartida per docents procedents de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, mitjançant el programa d'especialització.



Un altre dels objectius estratègics de l'IVAP és millorar la qualitat de l'oferta formativa i adaptar-se als canvis tecnològics dels nous canals i formats en els quals imparteix les seues accions formatives, derivats entre altres causes per la situació sociosanitària i l'evolució contínua de la plataforma eFormació. És per això necessària la posada en marxa d'un programa de formació per a la docència, que done a conéixer la metodologia i eines que l'IVAP utilitza i proporcionar així la qualificació necessària i permanent per a la prestació de la tasca docent, especialment en l'àmbit de la formació a través d'Internet.



La transformació digital de l'Administració de la Generalitat és una realitat en molts dels seus àmbits competencials. Aquest procés exigeix que el personal empleat públic estiga capacitat en competències digitals. L'IVAP ha d'impulsar, de manera transversal en tota la seua formació, iniciatives perquè el personal empleat públic en gestione l'aprenentatge en les àrees de competència que referencia el Marc Europeu de Competències Digitals (DIGCOMP) (informació, comunicació i col·laboració, creació de continguts, seguretat i resolució de problemes).



Finalment, el procés formatiu del personal al servei de l'Administració de la Generalitat ha de configurar-se com un procés continu que servisca de motivació i progrés personal i professional. Des d'aquesta perspectiva, l'IVAP vol impulsar la transferència de l'aprenentatge en el lloc de treball, com un instrument que contribuïsca al perfeccionament del personal empleat públic en l'exercici de les seues funcions. Perquè aquesta transferència siga efectiva és imprescindible una implicació dels agents que intervenen en la formació.

Les accions formatives que integren aquesta convocatòria del Pla de formació per a 2021 de l'IVAP s'han definit a partir d'una anàlisi prèvia de detecció de necessitats en l'organització. En aquest procés han participat les diferents conselleries, organismes, organitzacions sindicals i personal de l'Administració de la Generalitat.



Primera. Persones destinatàries

Podrà participar en les activitats formatives indicades en l'annex I d'aquesta resolució el personal al servei de l'Administració de la Generalitat gestionat per la Direcció General de Funció Pública que reunisca els requisits específics establits, si és procedent, per a cada ACTIVITAT.





Segona. Programes formatius

Les accions formatives convocades s'agrupen en els següents programes:



A) DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU

Les accions formatives d'aquest programa s'organitzen en les següents àrees:

A1. Àrea de formació general. Orientada a la millora dels coneixements, habilitats i aptituds del personal empleat públic per a exercir les seues funcions de manera eficaç. Comprén un conjunt d'accions formatives de caràcter transversal, agrupades per matèries, i estan dirigides a tot el personal empleat públic inclòs com a destinatari del pla, amb independència de la conselleria o organisme al qual es troben adscrits.



A2. Àrea de formació específica. L'objectiu és contribuir a perfeccionar l'acció de govern que duen a terme els diferents departaments. Recull accions formatives oferides a petició de les diferents conselleries i organismes autònoms, i estan dirigides preferentment al personal adscrit als seus departaments.

B) APRENENTATGE AUTÒNOM I SOCIAL

Està conformat per accions formatives no configurades com a cursos, que faciliten al personal organitzar individualment el seu aprenentatge o possibiliten la trobada i intercanvi d'experiències professionals.



B1. Jornades, seminaris, sessions informatives i matinals: trobades amb persones expertes, dedicats a temes d'interés per a l'organització per la seua rellevància i novetat que permeten el debat i intercanvi d'experiències professionals del personal de l'Administració de la Generalitat. La participació en aquests requereix formular sol·licitud segons disposen les bases 4 i 5.

B2. Píndoles formatives: format d'aprenentatge de curta duració per a adquirir coneixements de manera ràpida i eficaç sobre una matèria concreta per a la realització de determinades tasques en el lloc de treball.

B3. Anotacions: contingut de les accions formatives realitzades en el marc del pla formatiu, que els seus autors/es comparteixen per a la consulta i l'autoaprenentatge del personal empleat públic, hi hagen assistit o no.

B4. Comunitats de coneixement: foment de l'aprenentatge social mitjançant la col·laboració de grups de persones que comparteixen informació, idees i experiències sobre una àrea d'interés comú.

B5. Tallers d'anglés especialitzat: s'organitzen tallers d'anglés especialitzat dirigits a personal empleat públic en relació amb continguts derivats del seu lloc de treball. El primer d'aquests tallers es dirigeix a personal que tinga vinculació professional amb organismes de la Unió Europea per a potenciar la seua formació en conversa, vocabulari específic i relacions administratives derivades de l'aplicació del dret europeu en l'àmbit de la Generalitat Valenciana.





C) ACOLLIDA

El Programa d'acollida té com a objectiu assistir el personal de nou ingrés o que canvie de lloc de treball en l'Administració de la Generalitat. Es pretén donar una formació inicial en el lloc de treball a la persona recentment incorporada amb l'objectiu de facilitar el desenvolupament de les capacitats i competències necessàries per a l'acompliment de les tasques pròpies d'aquest.

Inicialment, el programa consta de les següents accions:

C1. Compendi de recursos d'autoaprenentatge

A través d'una guia de referència, en format web, publicada en el portal de l'IVAP, la persona recentment incorporada podrà trobar informació sobre on i com adquirir formació en matèries i aplicacions bàsiques per al lloc de treball. Recull informació dels serveis de l'IVAP i aspectes com cursos autoformatius disponibles, guia d'eines digitals per al lloc de treball i descripció dels recursos «Aprén al teu ritme» proporcionats per l'IVAP.

C2. Formació específica per al lloc de treball

Per a identificar la formació específica que precise la persona recentment incorporada, en la unitat administrativa a la qual estiga adscrita es durà a terme una avaluació individual de diagnòstic de necessitats formatives per al desenvolupament del lloc de treball d'acord amb la metodologia que facilite l'IVAP. Se seguiran els protocols i canals definits per a rebre les sol·licituds de formació identificades. L'IVAP considerarà la priorització del nou personal en les accions formatives del pla per a cobrir les necessitats reportades, d'acord amb el que disposa la base 6.4, així com la conveniència d'organitzar sessions formatives específiques per a aquest personal.

El programa d'acollida naix amb la vocació d'anar ampliant-ne les accions per a donar resposta a les successives necessitats que es vagen generant en l'Administració de la Generalitat.



D) FORMACIÓ PER A LA DOCÈNCIA EN L'IVAP

Aquest programa aborda accions formatives dirigides a proporcionar la qualificació necessària i permanent per a la prestació del servei de formació des de l'IVAP. El procés d'evolució tecnològica d'adaptació a l'entorn Moodle de la plataforma eFormació de la Generalitat que va iniciar l'IVAP en 2020 obliga a desenvolupar un pla específic per al seu domini.

Té com a objectiu millorar la qualitat de l'oferta formativa i fomentar comunitats i xarxes de col·laboració entre els agents implicats en el seu desenvolupament.

E) ESPECIALITZACIÓ

La formació constitueix hui dia un dels pilars fonamentals per a la millora de les organitzacions, i redunda, a més, en la integració i compromís dels recursos humans, aspecte que reforça, al seu torn, la millora de l'acompliment en el lloc de treball.

Dins d'aquest context, i considerant que les universitats poden contribuir eficaçment en programes de formació orientats a la professionalització del personal empleat públic, l'IVAP té interés a acostar la formació del personal al servei de l'Administració a l'àmbit universitari, mitjançant les següents accions formatives:



E1. Curs d'Especialista Universitari en Promoció de la Participació Ciutadana

La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, a través de l'IVAP i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, estan interessades a obrir noves portes a la formació en matèria de participació del personal empleat públic.

La Càtedra Pagoda de la Universitat de València, creada en virtut del conveni signat entre la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Universitat de València, té com un dels seus principals objectius la formació del personal empleat públic en matèria de participació ciutadana.

Per això, l'IVAP, en col·laboració amb la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Universitat de València, convoca 15 places per a realitzar el Curs d'Especialista Universitari en Promoció de la Participació Ciutadana.



E2. Cursos de gestió i elaboració de projectes europeus

L'oportunitat que ofereixen els fons de la nova política de cohesió europea, com a impulsora primordial de la creació d'ocupació, el creixement sostenible i la innovació, suscita la necessitat de l'Administració de la Generalitat de qualificar el personal empleat públic al seu servei perquè puga impulsar, assessorar i col·laborar en la presentació de projectes finançables amb aquests fons europeus.

L'objectiu general d'aquests cursos és proporcionar una formació especialitzada al personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat que contribuïsca a l'augment de la taxa d'èxit de captació i de finançament europeu, especialment en els programes HORITZÓ EUROPA, ERASMUS+ i LIFE. Es pretén dotar totes les persones participants d'aquells coneixements necessaris per al correcte desenvolupament de les fases que componen el cicle de vida del projecte (inici, planificació, execució, avaluació i tancament).



Tercera. Modalitats d'impartició de les accions formatives

Aquesta convocatòria inclou accions formatives en les següents modalitats. No obstant això, podran impartir-se en una modalitat diferent a la convocada si les circumstàncies ho feren convenient.

· Presencial: per causa de les restriccions disposades per a la prevenció de la COVID-19, s'impartiran només excepcionalment accions formatives en aquesta modalitat.

· A través d'Internet:

– En línia: L'equip docent i l'alumnat es relacionen de manera asincrònica.

– Telepresencial: L'equip docent i l'alumnat es relacionen de manera sincrònica.

– Autoformativa: Sense tutorització de l'equip docent.

– Mixta: Combina formació sincrònica i asincrònica



Quarta. Presentació de sol·licituds

4. 1. Les sol·licituds hauran de ser presentades per les persones interessades, a través de la pàgina web de l'IVAP, en l'adreça web que s'indica a continuació:

http://www.ivap.gva.es/es/inscripcio

http://www.ivap.gva.es/va/inscripcio

4.2. Cada empleada o empleat públic podrà sol·licitar un màxim de cinc accions formatives. Estan excloses d'aquest còmput:

a) Les jornades, seminaris i sessions informatives.

b) Els cursos autoformatius.

c) Les accions formatives relacionades a continuació, d'acord amb el que disposa la mesura 5.5 del II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat:



- 1534. Detecció i prevenció social de la violència de gènere des de l'Administració

- 1535. Prevenció de la violència de gènere per mitjà de les xarxes socials.

- 1798. Els processos de violència de gènere des de la perspectiva judicial, jurídica i psicològica.

- 1990. Taller de llenguatge de gènere: el seu ús natural en les nostres llengües.



Cinquena. Termini de presentació de sol·licituds

5.1. Per a sol·licitar els cursos autoformatius, el termini estarà permanentment obert.

5.2. Amb caràcter previ a la celebració de jornades, seminaris i sessions formatives, s'obriran terminis específics d'inscripció, la difusió i la publicació dels quals es realitzarà en la pàgina web de l'IVAP.

5.3. S'obrirà termini específic per a la acció formativa 2235 Especialista en promoció de la participació ciutadana, del Programa d'especialització, la difusió i la publicació del qual es realitzarà en la pàgina web de l'IVAP i a través de les sotssecretàries de les conselleries.

5.4. Per a la resta d'accions formatives de l'annex I d'aquesta resolució, el termini de sol·licitud serà de 15 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.

5.5. En cas d'haver-hi vacants en alguna de les accions formatives, seran anunciades en la pàgina web de l'IVAP a fi que puguen ser sol·licitades per aquelles persones interessades que complisquen els requisits, sense subjecció al límit de cursos imposat en l'apartat 4.2.

En qualsevol cas, serà necessària la comunicació de l'admissió a l'acció formativa per part de l'IVAP per a poder realitzar-la.



Sisena. Criteris de selecció

6.1 La selecció de les persones sol·licitants haurà d'ajustar-se als següents criteris per ordre de prioritat:

a) Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, es comprovarà que efectivament les persones interessades els reuneixen.

b) L'IVAP atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de formació en els últims anys.

c) Tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb diversitat funcional, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

d) Caldrà equilibrar percentualment en la plantilla real la participació d'homes i dones en l'assistència als cursos de formació, de conformitat amb el que disposa l'article 44 de la Llei 9/2003, de la Generalitat Valenciana 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat de dones i homes.



e) En cas d'empat entre sol·licitants, en aplicació dels criteris anteriors, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

6.2 En la selecció caldrà tindre en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb diversitat funcional establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i, d'altra banda, la reserva del 40 % de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entre empleades públiques que reunisquen els requisits.

6.3. En aquelles accions formatives en què siga rellevant la relació de les funcions exercides per les persones participants amb el seu contingut, s'han de prioritzar les propostes d'assistència que realitzen les conselleries i organismes per a la millora de les competències dels seus efectius per a l'acompliment del lloc de treball.

6.4. Així mateix, les secretaries generals administratives i responsables dels organismes autònoms podran proposar l'admissió d'aquelles persones que s'hagen incorporat al seu lloc de treball amb posterioritat a la publicació de l'última convocatòria en aquelles accions formatives directament relacionades amb les funcions del lloc que exerceixen i en les quals es considera necessària la participació d'aquest personal.



6.5. Les sol·licituds de participació en el Curs d'Especialista Universitari en Promoció de la Participació Ciutadana s'han d'ordenar seguint els següents criteris:

a) Un participant per cada conselleria, la resta de places es repartiran atenent les necessitats d'especialització del personal i, en segon lloc, proporcionalment al nombre d'efectius de les conselleries.



b) Les sol·licituds del personal de cada conselleria s'han de prioritzar tenint en compte les possibilitats de la transferència del coneixement del curs a la millora de l'activitat en l'Administració de la Generalitat, d'acord amb la valoració de la vinculació de les funcions del lloc de treball amb la matèria, la memòria personal, l'informe del departament i la formació i experiència acreditades dels aspirants en matèria de participació ciutadana.



Setena. Admissió als cursos

7.1. A les persones participants seleccionades se'ls comunicarà que han sigut admeses mitjançant correu electrònic corporatiu (@gva.es). L'assistència als cursos no donarà lloc a cap indemnització ni gratificació.

7.2. La renúncia o la conformitat a participar hauran d'efectuar-la les persones seleccionades mitjançant correu electrònic, en un termini màxim de tres dies naturals a comptar del dia de la comunicació.

7.3 L'assistència i participació del personal seleccionat en l'activitat formativa és obligatòria.

Aquells que havent sigut seleccionats per al curs no puguen participar-hi per causa de força major degudament justificada o necessitat del servei manifestada de manera documentada per la persona responsable del centre directiu, hauran de comunicar-ho a l'IVAP abans del començament del curs.

Iniciat el curs, l'abandó o les renúncies no justificades seran penalitzades en la realització d'accions formatives organitzades per l'IVAP.



7.4 Les persones seleccionades amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació hauran d'indicar en aquest correu de confirmació el tipus d'adaptació que sol·liciten d'acord amb la següent classificació:

a) Necessitat d'intèrpret de llenguatge de signes.

b) Sistema Braille d'escriptura.

C) Altres, amb l'especificació de quines.



Huitena. Permisos

El temps d'assistència presencial o telepresencial del personal als cursos per als quals siguen seleccionats es considerarà temps de treball amb caràcter general quan aquestes accions siguen coincidents amb l'horari de treball de l'alumne o l'alumna. La participació estarà supeditada a la cobertura adequada de les necessitats del servei quan s'impartisquen, totalment o parcialment, en horari de treball, i no serà objecte de recuperació. Les persones responsables dels centres directius corresponents hauran de facilitar l'assistència.

La denegació del permís per part de la persona superior en l'ordre jeràrquic haurà de ser motivada i notificada per escrit.



Novena. Expedició de certificats

9.1. El personal admés en una acció formativa obtindrà el certificat d'aprofitament sempre que s'acredite:

a) Cursos presencials i telepresencials: l'assistència, com a mínim, a les sessions que suposen un 85 % de les hores de la duració total del curs i, si és procedent, la presentació de les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades pel tutor o professor.

b) Cursos en línia: Lectura del 85 % dels continguts, superar els qüestionaris amb un 60 % d'encerts i haver realitzat el 85 % de les tasques fixades en el programa o encomanades pel tutor o professor.

c) Cursos autoformatius: Lectura del 90 % dels continguts, superar els qüestionaris amb un 70 % d'encerts.

d) Cursos mixtos: s'apliquen els criteris de l'apartat b i l'assistència al 85 % de les sessions sincròniques.

9.2. Els certificats s'emetran en suport electrònic. Per a garantir-ne l'autenticitat i integritat, seran signats electrònicament i se'ls aplicarà un segell de temps electrònic. Estaran a la disposició de l'alumnat dels cursos en la pàgina web de l'IVAP, botó «certificats», en què es requerirà que la persona interessada s'identifique per a poder descarregar-los.

9.3 Els certificats digitals admesos per l'IVAP per a la identificació de l'alumnat són els que emet l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana —ACCV— per a persones físiques o per a empleats públics, a més del DNI electrònic.

Per a l'obtenció dels certificats digitals d'identitat, l'alumnat podrà dirigir-se a qualsevol dels punts de registre d'usuari de l'ACCV, que es poden consultar en http://www.accv.es.

9.4 Els cursos autoformatius realitzats durant aquest any s'han de certificar mensualment a partir del mes següent a la publicació d'aquesta resolució.



II. De les accions formatives de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES)



Desena. Persones destinatàries

1. Podrà participar en les activitats relacionades en l'annex II el personal d'institucions sanitàries i de qualsevol altre centre de caràcter assistencial o en el qual es realitzen funcions de salut pública, gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, així com el personal sanitari de l'Administració de la Generalitat, sempre que reunisca els requisits específics establits, si és el cas, per a cada activitat. També podrà participar en les activitats oferides per aquesta escola el personal que duga a terme funcions de tipus sociosanitari gestionat per la Direcció General de Funció Pública.

2. Es considera personal d'institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut, segons regula l'article 16 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, modificada per la Llei 8/2018, de 20 d'abril, de la Generalitat, aquell que depenga o s'hi trobe adscrit mitjançant vincle d'ocupació amb l'Administració pública, siga de naturalesa estatutària, funcionarial o laboral.





Onzena. Estructura del Pla de formació

1. El Pla de formació de l'EVES per a 2021 ha sigut elaborat a partir de l'anàlisi prèvia de la detecció de necessitats formatives, en què han participat les diferents direccions generals, departaments de salut i centres no departamentals.

2. Les activitats formatives que integren el Pla de formació 2021 de l'EVES d'aquesta primera convocatòria, a la qual es podran sumar altres dins del mateix any, es compon de les activitats formatives que figuren en els annexos II.A, II.B i II.C.

3. Annex II.A, en què figuren les activitats formatives ordenades alfabèticament, incloent-hi el grup professional al qual van dirigides.

4. Annex II.B, en què consta la descripció de cada activitat, lloc de realització, modalitat, continguts, nombre d'hores, objectius, a qui va dirigit i, si és el cas, els requisits específics de participació.



5. Annex II.C, en què figuren les activitats formatives excloses del còmput màxim de 5 activitats formatives que es poden sol·licitar, corresponents a matèries d'igualtat, violència de gènere, general de prevenció de riscos laborals i el curs «COVID-19: Prevenció en l'entorn sanitari»

6. La descripció detallada de les activitats formatives, incloent-hi els objectius, el contingut, la metodologia i, si és procedent, els requisits específics de participació, s'han d'exposar en cada un dels centres organitzadors de la CSUiSP, i se'n supeditarà l'execució a la cobertura d'un nombre mínim de les places oferides.



Dotzena. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds per a les activitats que figuren en l'annex II.B es presentaran exclusivament a través del següent enllaç:

https://eves.san.gva.es/web/guest/solicitud-continuada

2. Les sol·licituds per a les activitats que figuren en l'annex II.C (vegeu instruccions en l'annex II.C) es realitzaran a través del Campus Virtual de l'EVES en la següent adreça: https://eves.san.gva.es/web/guest/campus-virtual

3. La informació relativa al correu electrònic, telèfon i domicili postal haurà de constar obligatòriament en la sol·licitud i estar actualitzada.

4. Cada empleada o empleat públic podrà sol·licitar un màxim de cinc activitats formatives de les incloses en l'annex II.B.

Tretzena. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.



Catorzena. Criteris de selecció

La selecció de les persones sol·licitants haurà d'ajustar-se als següents criteris per ordre de prioritat:

a) Per a aquelles activitats que tinguen requisits específics, es comprovarà que les persones sol·licitants els reuneixen.

b) Tindran preferència aquells que no hagen realitzat activitats formatives en els 2 anys anteriors.

c) Tindran preferència, durant un any, aquells que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb diversitat funcional, d'acord amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

d) Haurà d'equilibrar-se percentualment la participació de dones i homes en les activitats formatives, segons el que disposa l'article 44 de la Llei de la Generalitat Valenciana 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat de dones i homes.

e) En cas d'empat entre sol·licitants, en aplicació dels criteris anteriors, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

f) En la selecció haurà de tindre's en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb diversitat funcional establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

g) En aquelles activitats formatives en què siga rellevant l'adequació de les funcions exercides per les persones participants al seu contingut, es prioritzaran les propostes d'assistència que realitzen les direccions generals, gerències dels departaments de salut o les direccions dels centres no departamentals per a la millora de les competències del seu personal en l'acompliment del lloc de treball.

h) Es podrà proposar l'admissió de les persones que s'hagueren incorporat al lloc de treball amb posterioritat a la publicació de la convocatòria, per part de les direccions generals, gerències dels departaments o direccions de centres no departamentals als quals estiguen adscrites.

i) En funció de les exigències d'una activitat i de la capacitat docent per a la seua realització, l'EVES podrà establir límits en el nombre de sol·licituds que poden ser admeses, quan les característiques de l'activitat ho facen necessari.



Quinzena. Admissió a les accions formatives

1. A les persones sol·licitants seleccionades se'ls notificarà personalment que han sigut admeses en una activitat formativa, amb antelació a l'inici de l'activitat mitjançant correu electrònic.

2. La renúncia o la conformitat per a participar, després de la selecció i comunicació, haurà d'efectuar-se mitjançant correu electrònic, en un termini màxim de tres dies naturals a comptar d'aquesta comunicació.

3. Les vacants que es puguen produir en alguna de les activitats seran cobertes per les persones que figuren en llista d'espera, quan n'hi haja. En els casos en què no hi haja llista d'espera, l'EVES podrà oferir-les a través dels departaments de salut o del seu web, a fi que puguen ser cobertes per aquelles persones que complisquen els requisits per a accedir-hi, la qual cosa els serà comunicada.

4. L'assistència a les activitats no donarà lloc a cap indemnització ni gratificació.



Setzena Metodologia

Hi ha, bàsicament, quatre modalitats de formació:

1. En línia: metodologia interactiva a través de la plataforma e-learning GVA.

2. Semipresencial: consta d'una part en línia i d'una part presencial o telepresencial.

Les sessions presencials es podran realitzar a través de videoconferència o altres eines mutimèdia elaborades amb aquesta finalitat, o de manera presencial, quan això siga imprescindible per a l'adquisició d'habilitats, garantint, en tot cas, la seguretat d'alumnat i professorat.

3. Telepresencial: la docència es durà a terme mitjançant videoconferència.

4. De manera presencial En aquests moments es limita a aquells tallers pràctics o activitats en les quals les persones participants hagen de ser entrenades en habilitats o competències que necessàriament hagen de realitzar-se de manera presencial.



Dessetena. Avaluació

1. En les activitats en línia serà necessària la lectura d'almenys el 85 % dels continguts i superar les proves d'avaluació previstes.

2. En les activitats semipresencials es requereix l'assistència, almenys, al 80 % de les hores de les sessions presencials, o per videoconferència, i la lectura d'almenys el 85 % dels continguts en línia i superar les proves d'avaluació previstes.





Dihuitena. Expedició de certificats

1. Només serà possible expedir un certificat d'una activitat quan aquesta s'haja superat. Es considera superada una activitat formativa quan es compleixen els criteris d'assistència o lectura de continguts requerits i s'hagen superat les proves d'avaluació previstes.

2. Els certificats es podran descarregar, per la persona interessada, des de la plataforma virtual de l'EVES.



Denovena. Permisos

El temps d'assistència a les activitats en modalitat telepresencial, quan l'horari coincidisca amb l'horari de treball, serà considerat amb caràcter general com a temps de treball. S'ha de supeditar la participació a la cobertura de les necessitats del servei. La persona superior jeràrquicament haurà de facilitar l'assistència o denegar-la de manera motivada i mitjançant notificació escrita.





III. De les accions formatives de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional



Vintena. Persones destinatàries

En les edicions formatives relacionades en l'annex III, que es duran a terme durant la campanya de l'any 2021, sempre que es reunisquen els requisits específics establits, si és el cas, en cadascuna d'aquestes, podrà participar:

1. El personal docent no universitari i el personal tècnic educatiu que presta els seus serveis en centres educatius no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. El personal docent i personal tècnic educatiu amb destinació en centres no universitaris de titularitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, des dels quals es presten serveis tècnics de suport educatiu als centres educatius referits.



Vint-i-unena. Presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds han de ser presentades a través de l'aplicació web, a la qual es tindrà accés des de l'apartat «Formació» de la pàgina web del CEFIRE corresponent o, si és el cas, des de la pàgina web de la Subdirecció General de Formació del Professorat de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional <http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?usuario=formacion>. Si l'edició formativa requerira documentació específica, s'haurà de lliurar directament a la persona assessora de formació, o tècnica docent, que la coordine.



Vint-i-dosena. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de sol·licituds finalitzarà, com a norma general, quinze dies abans de la data d'inici de cada activitat i requerirà la confirmació posterior d'assistència o renúncia a participar-hi.



Vint-i-tresena. Admissió a les accions formatives

En cada edició formativa s'estableixen criteris de selecció de participants, seguint un ordre de prioritat en funció de la data de formalització de la sol·licitud i el perfil del professional a què va dirigida. Una vegada tancat el termini d'inscripció, el CEFIRE corresponent o, si és el cas, la Subdirecció General de Formació del Professorat, ha de publicar en l'aplicació web referida anteriorment la relació provisional de persones seleccionades per a participar en aquestes edicions formatives. A continuació, s'haurà de confirmar o renunciar a la participació en aquestes. La llista definitiva d'admesos es farà pública, almenys, amb dos dies d'antelació a l'inici de l'activitat.



Vint-i-quatrena. Expedició de certificats

D'acord amb el que estableix l'article 18 de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, a les persones assistents se'ls expedirà un certificat que acredite l'avaluació positiva, sempre que l'assistència haja sigut, com a mínim, d'un 85 % de les sessions presencials, així com haver participat activament en totes les propostes d'activitat, i haver fet les tasques obligatòries fixades en el disseny de la formació.

L'assistència inferior al percentatge indicat, o la no realització de les tasques esmentades, impossibilita l'expedició de qualsevol certificat.





IV. De les accions formatives de la Universitat de València



Vint-i-cinquena. Persones destinatàries

Podrà participar en les accions formatives relacionades en l'annex IV el personal docent i investigador i el personal d'administració i serveis de la Universitat de València, independentment de la seua relació jurídica, sempre que reunisca els requisits específics establits, si n'hi ha, per a cada curs.



Vint-i-sisena. Criteris de selecció de les persones participants

Se seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

– Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s'ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

– S'atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat un curs de característiques semblants en els últims tres anys.

– Així mateix, s'atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

– Es tendirà a equilibrar percentualment a la plantilla real la participació d'homes i dones en l'assistència als cursos de formació, d'acord amb el que disposa l'article 44 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.



– En cas d'empat entre sol·licitants, en aplicació dels criteris anteriors, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

Hi ha, a més, algunes condicions específiques que s'aplicaran en la selecció de persones participants. Amb aquesta finalitat, serà necessària una petició explícita addicional de les persones en les situacions següents:

- Tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb diversitat funcional, d'acord amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

- En la selecció caldrà tindre en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb diversitat funcional, establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i, d'altra banda, la reserva del 40 % de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007 entre empleades públiques que reunisquen els requisits de participació.



Vint-i-setena. Forma i termini de presentació de sol·licituds

La sol·licitud de participació en les accions formatives es presentarà mitjançant l'aplicació informàtica a la qual es pot accedir a través de la pàgina web www.uv.es/cfq.

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals.

A causa del context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 en què es redacta aquesta norma, el còmput del termini d'inscripció en les accions formatives s'iniciarà a partir del següent dia hàbil a la publicació en el tauler oficial de la Universitat de València (http://tauler.uv.es/) d'una resolució per la qual s'acorde el període d'obertura de les inscripcions. Aquesta resolució, en funció de les circumstàncies concurrents sobre els escenaris previstos per al desenvolupament de les activitats universitàries en 2021, podrà reformular el contingut, el volum, les dates i les modalitats de les accions formatives incloses en el pla, així com els requisits per a la certificació de la seua realització.



Així mateix, es donarà notícia d'aquesta obertura a través del portal web de la Universitat de València (www.uv.es) i de les adreces de correu electrònic corporatiu de les persones destinatàries indicades en la norma vint-i-unena.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en cas que queden places vacants en les accions formatives oferides, podrà establir-se un nou termini d'inscripció que finalitzarà com a màxim deu dies abans de la data d'inici de cadascuna de les accions formatives convocades.

L'acceptació o, si és el cas, la renúncia a la participació en les accions formatives en les quals les persones participants resulten admeses, haurà de realitzar-se en un termini màxim de tres dies naturals des de la comunicació de l'admissió. Aquest tràmit haurà de dur-se a terme en la plataforma informàtica Gestió Formació Personal de la Universitat de València.



Vint-i-huitena. Expedició de certificats

A les persones assistents se'ls expedirà un certificat d'assistència o, si és procedent, d'aprofitament, sempre que s'acredite l'assistència a un 85 %, com a mínim, de la duració total de l'acció formativa, independentment de la modalitat d'impartició, així com, si és el cas, que s'hagen dut a terme les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades pel professorat.

Addicionalment, en els cursos semipresencials o en línia s'haurà d'acreditar la visualització del 100 % dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.





V. De les accions formatives de la Universitat Politècnica de València



Vint-i-novena. Persones destinatàries

Podrà participar en els cursos relacionats en l'annex V el personal docent i investigador (PDI), el personal d'administració i serveis (PAS) i el personal d'investigació (PI) de la Universitat Politècnica de València, independentment de la seua relació jurídica, sempre que reunisca els requisits específics establits, si és el cas, per a cada activitat.





Trentena. Presentació de les sol·licituds

Les persones interessades a participar han de formalitzar la sol·licitud a través del portal de formació contínua i permanent en la intranet de la Universitat Politècnica de València per a tot el personal PDI, PAS i PI.



Trenta-unena. Termini de presentació de sol·licituds

En el cas del personal docent i investigador, el termini de preinscripció finalitzarà cinc dies hàbils abans de l'inici de cada activitat.

En el cas del personal d'administració i serveis i del personal d'investigació, es disposarà de deu dies naturals per a formalitzar la preinscripció en cadascuna de les convocatòries que la unitat de formació disposa per a la preinscripció de les activitats de la seua oferta formativa.





Trenta-dosena. Criteris de selecció i admissió de les activitats



La selecció i admissió de les persones s'ha d'ajustar als criteris aprovats o establits a la Universitat Politècnica de València per al personal d'administració i serveis, personal d'investigació i personal docent investigador.







Trentena-tresena. Expedició de certificats

El personal docent i investigador obtindrà certificat d'aprofitament en les activitats en les quals haja sigut acceptat, sempre que haja fet les tasques obligatòries proposades en l'acció de formació.



Al personal d'administració i serveis o personal d'investigació se'ls podrà expedir dos tipus de certificats: el d'assistència i el d'aprofitament. El certificat d'assistència s'expedeix per a aquells que hagen assistit, com a mínim, al 85 % del total d'hores lectives de l'acció de formació. El certificat d'aprofitament serà per a aquells que hagen assistit al 85 %, com a mínim, d'hores lectives de l'activitat i hagen superat el sistema d'avaluació proposat (realització de tasques obligatòries, superació de proves de coneixement o qualsevol altra acció que permeta al personal docent saber qui ha aconseguit els objectius de l'activitat).



En el cas dels cursos en modalitat en línia asíncrona, només s'expediran certificats d'aprofitament.

En qualsevol cas, els certificats s'han d'emetre en suport electrònic. Per a garantir l'autenticitat i la integritat dels certificats, aquests han de ser signats electrònicament.





VI. De les accions formatives de la Universitat Jaume I de Castelló





Trenta-quatrena. Persones destinatàries

Podrà participar en els cursos relacionats en l'annex VI el personal docent i investigador i el personal d'administració i serveis de la Universitat Jaume I, independentment de la seua relació jurídica, sempre que reunisca els requisits específics establits, si és el cas, per a cada curs.



Trenta-cinquena. Presentació de les sol·licituds

Les persones interessades a participar han de formalitzar la sol·licitud en: http://inscripcion.uji.es.



Trenta-sisena. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.

En cas que hi haja places vacants dels cursos oferits per la Universitat Jaume I de Castelló, una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, podrà establir-se un nou termini d'inscripció que finalitzarà, com a màxim, deu dies abans de la data d'inici de cadascun dels cursos convocats.



Trenta- setena. Expedició de certificats

Al personal d'administració i serveis se li expedirà certificat d'aprofitament sempre que hagen assistit al 80 %, com a mínim, de la duració total de l'acció formativa i hagen obtingut la qualificació d'apte/apta en la prova final.

Al personal docent i investigador només se li expediran certificats d'aprofitament si han assistit al 80 %, com a mínim, de les hores lectives del curs i han fet les tasques obligatòries proposades en el curs.







VII. De les accions formatives de la Universitat d'Alacant



Trenta-huitena. Persones destinatàries

Podrà participar en els cursos relacionats en l'annex VII el personal docent i investigador i el personal d'administració i serveis de la Universitat d'Alacant, independentment de la seua relació jurídica, sempre que reunisca els requisits específics establits, si és el cas, per a cada activitat.



Trenta-novena. Presentació de sol·licituds

Les persones interessades a participar han de formalitzar la sol·licitud a través de les següents pàgines web:

Personal d'administració i serveis:

https://ssyf.ua.es/va/formacion/

https://ssyf.ua.es/es/formacion/

Personal docent i investigador:

https://web.ua.es/va/ice/

https://web.ua.es/es/ice/



Quarantena. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds per als cursos convocats per la Universitat d'Alacant serà:

El personal d'administració i serveis disposarà de deu dies hàbils per a fer la preinscripció en cadascuna de les convocatòries que efectuarà la Unitat de Formació i Internacionalització del PAS.

El personal docent i investigador disposarà de deu dies per a formalitzar la preinscripció en cadascuna de les convocatòries que l'ICE disposa per a la inscripció en les activitats de la seua oferta formativa.



Quaranta-unena. Criteris de selecció

La selecció de les persones sol·licitants haurà d'ajustar-se als següents criteris per ordre de prioritat:

1. Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, es comprovarà que efectivament les persones interessades els reuneixen.

2. En el cas del PAS, s'atorga preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que tinguen menys hores de formació l'any anterior a la finalització de termini de presentació d'instàncies. En el còmput d'hores no es tindran en compte els cursos de valencià i idiomes. Tampoc computaran les hores corresponents als cursos massius realitzats dins del Pla de formació del PAS.

3. En cas d'empat, aquest es resoldrà mitjançant sorteig en el cas del PAS, i ajustant-se a l'ordre d'entrada de les sol·licituds en el cas del PDI.

En qualsevol cas, tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb diversitat funcional, d'acord amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Així mateix, en la selecció caldrà tindre en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb diversitat funcional establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i, d'altra banda, la reserva del 40 % de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entre empleades públiques que reunisquen els requisits.



Quaranta-dosena. Autorització d'assistència del PAS

El temps d'assistència presencial del personal als cursos per als quals siguen seleccionats es considerarà temps de treball amb caràcter general. L'assistència estarà supeditada a la cobertura adequada de les necessitats del servei quan s'impartisquen, totalment o parcialment, en horari de treball, i no serà objecte de recuperació.

Les persones responsables de les unitats corresponents hauran de facilitar l'assistència. La denegació del permís per part de la persona superior en l'ordre jeràrquic haurà de ser motivada i notificada per escrit.

Quaranta-tresena. Expedició de certificats

A les persones assistents els serà expedit el certificat d'assistència o, si és el cas, d'aprofitament, sempre que s'acredite l'assistència a un 85 %, com a mínim, en el cas del PAS.

Al personal docent i investigador només se li expedirà certificat d'aprofitament si ha assistit al 80 %, com a mínim, de la duració de les sessions presencials del curs, així com si ha realitzat, si és el cas, les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades pel professorat.

En el cas dels cursos en modalitat en línia, només s'expediran certificats d'aprofitament.





VIII. De les accions formatives de la Universitat Miguel Hernández d'Elx



Quaranta-quatrena. Persones destinatàries

Podrà participar en els cursos relacionats en l'annex VIII el personal docent i investigador (PDI), el personal d'administració i serveis (PAS) i el personal investigador (PI) de la Universitat Miguel Hernández, d'Elx, independentment de la seua relació jurídica, sempre que reunisca els requisits específics establits per a cada curs.



Quaranta-cinquena. Presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar a través de la intranet de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per a tot el personal PDI, PAS i PI.



Quaranta-sisena. Termini de presentació de sol·licituds

Les preinscripcions s'han de fer en les dues convocatòries a l'any de les quals disposa la universitat per a les activitats de la seua oferta formativa, i es disposarà de deu dies hàbils en cadascuna d'aquestes per a formalitzar la preinscripció, en el cas del PAS i PI; en el cas del PDI, el termini de preinscripció finalitza una setmana abans de l'inici de cada activitat.



Quaranta-setena. Expedició de certificats

Al personal d'administració i serveis i al personal investigador se'ls podran expedir dos tipus de certificats: el d'assistència i el d'aprofitament. El certificat d'aprofitament serà per a aquells que hagen assistit al 80 %, com a mínim, d'hores lectives del curs, hagen fet les tasques obligatòries proposades pel docent i hagen superat les d'avaluació. El certificat d'assistència s'expedeix per a aquells que hagen assistit al 80 % del total d'hores lectives, com a mínim, i no hagen superat la prova avaluadora o fet les tasques obligatòries de l'activitat.



En el cas de personal docent i investigador, només s'expediran certificats d'aprofitament a aquells que hagen fet les tasques obligatòries proposades en el curs.



València, 28 de gener de 2021.- El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque

Mapa web