Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 29 de gener de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal per al nomenament de funcionaris i funcionàries interins i/o el nomenament provisional per millora d'ocupació, cos superior tècnic d'investigadors científics, escala investigador, A1-28-02, sector d'administració especial, corresponent a l'OEP-2015.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8479 de 05.02.2019
Número identificador:  2019/899
Referència Base de Dades:  001133/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, A/A1



RESOLUCIÓ de 29 de gener de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal per al nomenament de funcionaris i funcionàries interins i/o el nomenament provisional per millora d'ocupació, cos superior tècnic d'investigadors científics, escala investigador, A1-28-02, sector d'administració especial, corresponent a l'OEP-2015. [2019/899]





L'article 5 de l'Ordre 18/2018, 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, disposa que a la finalització de cada procés selectiu d'ingrés en l'Administració de la Generalitat, la direcció general competent en matèria de funció pública, oïda la comissió de seguiment, convocarà la constitució de la borsa entre els aspirants que complisquen els requisits per a formar-ne part previstos en l'article 4.1 de l'esmentada ordre:



a) Les persones que hagen participat en les proves selectives d'accés al cos i escala i hagen aprovat algun exercici.

b) Els funcionaris i les funcionàries interins, laborals temporals o en nomenament provisional per millora d'ocupació cessats en un lloc del cos i escala del qual es convoca la borsa, sempre que hagen participat en el procés selectiu del qual deriva la borsa que es constitueix i hi hagen sigut qualificats.

c) Els funcionaris i les funcionàries de carrera que hagen participat en el procés selectiu del cos i escala del qual es constitueix la borsa, i hagen aprovat algun exercici en un procés del mateix cos, escala, agrupació professional funcionarial (d'ara endavant, APF) o categoria professional, derivat d'un decret d'oferta d'ocupació anterior. A aquest efecte, es considera que els llocs sempre han estat classificats en el cos, escala, APF o categoria professional que conste en la relació de llocs de treball.

Els articles 34 i 35 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, regula la constitució i el funcionament de les borses d'ocupació temporal. Els aspirants seran ordenats per la suma de la puntuació que els corrresponga seguint la baremació de mèrits prevista en l'article 9 de l'Ordre 18/2018, si bé aquest ordre de prelació tindrà les excepcions establides en l'article 6 de l'esmentada ordre.

Mitjançant l'Ordre 9/2017 i l'Ordre 10/2017, d'11 de maig, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, es van convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'investigadors científics, escala investigador/a, sector d'administració especial, torn d'accés lliure i torn de promoció interna, convocatòries 28/15 i 29/15, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Una vegada finalitzats els processos selectius corresponents a les dues convocatòries, és procedent, en l'exercici de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, oïda la comissió de seguiment de borses d'ocupació temporal, i de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, convocar la constitució de la borsa d'acord amb les següents bases:





Primera. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal per al nomenament de funcionaris i funcionàries interins i/o el nomenament provisional per millora d'ocupació, subgrup A1, sector administració especial, cos superior tècnic d'investigadors científics, escala investigador/a, A1-28-02, a la província de València, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats amb aquest personal de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, reguladora de la matèria.





Segona. Integrants de la borsa

La borsa estarà integrada per les persones que s'indiquen tot seguit:



a) Les persones que hagen participat en les proves selectives d'accés al cos i escala A1-28-02 i hagen superat la fase de concurs corresponent a les convocatòries 28/15 i 29/15, torn lliure i promoció interna, i respecte de la modalitat per la qual s'hagen presentat.



b) Els funcionaris i les funcionàries interins, laborals temporals o en nomenament provisional per millora d'ocupació cessats en un lloc del cos i escala A1-28-02, sempre que hagen participat en la fase de concurs del procés selectiu de les convocatòries 28/15 i 29/15 i hi hagen sigut qualificats, la qual cosa es comprovarà d'ofici; no pertocarà la incorporació en cas contrari i respecte de la modalitat per la qual s'hagen presentat.

c) Els funcionaris i les funcionàries de carrera que hagen participat en el procés selectiu corresponent a les convocatòries 28/15 i 29/15 i hagen superat la fase de concurs i/o la fase d'oposició d'un procés del mateix cos i escala, derivat d'un decret d'oferta d'ocupació anterior. A aquest efecte, es considera que els llocs sempre han estat classificats en el cos i escala que conste en l'actual relació de llocs de treball. La integració serà en la modalitat per la qual hagen participat en les convocatòries 28/15 i 29/15.



Tercera. Requisits dels aspirants

1. Per a formar part de la borsa és necessari que l'últim dia de termini de la presentació de sol·licituds per a formar-ne part, s'estiga en possessió dels requisits exigits en la convocatòria de les proves selectives d'accés al subgrup A1, sector administració especial, cos superior de tècnic d'investigadors científics, escala investigador/a, A1-28-02, convocatòries 28/15 i 29/15. A més, per al nomenament de funcionaris i les funcionàries interins i/o el nomenament provisional per millora d'ocupació, s'hauran de reunir els requisits específics del lloc que s'haja d'ocupar, si escau.

2. Els requisits exigits per a participar en les convocatòries 28/15 i 29/15 hauran de mantindre's durant la vigència d'aquesta borsa.

3. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat; en aquest cas, serà suficient al·legar-lo. La resta dels requisits exigits hauran d'acreditar-se abans del nomenament, en el termini que es concedisca a aquest efecte.

4. L'ordre de prelació en la formació de la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'indica en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda per les persones amb diversitat funcional; si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat; si persisteix l'empat, es considerarà la puntuació total obtinguda en les dues fases del procés; si encara es manté l'empat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer; en última instància, es dirimirà a favor del sol·licitant de major edat.

5. Els funcionaris i les funcionàries interins o en millora d'ocupació que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds assenyalat en la base sisena, estiguen ocupant un lloc de treball enquadrat en el cos A1-28-02, per al qual hagen sigut nomenats de la borsa gestionada per aquesta direcció general, hauran de sol·licitar la integració en la borsa en el termini de presentació de sol·licituds, si bé hi constaran com a "actiu" per estar laborablement actius, i en el termini de deu dies comptats a partir del següent a la data del cessament hauran de presentar, davant de la comissió de seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de "disponible" o "disponible especial".



Quarta. Barem de mèrits

Els aspirants seran ordenats prenent en consideració els següents mèrits i situacions:



1. Experiència professional

– Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes autònoms, classificats per a ser proveïts per persones del subgrup A1, sector administració especial, cos superior tècnic d'investigadors científics, escala investigador/a, A1-28-02, les competències en matèria de personal dels quals siguen exercides per la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: 0,15 punts per mes complet de servei en actiu.

– Temps de serveis prestats en altres llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals siguen exercides per la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, no previstos en l'apartat anterior: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

– Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs de treball amb les mateixes funcions a les corresponents al cos i escala A1-28-02: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

La puntuació màxima que es pot obtindre en aquest apartat és de 36 punts.

2. Proves selectives

Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels següents conceptes:

a) Fins a un màxim de 25 punts per haver superat la totalitat de les proves eliminatòries o, si escau, una puntuació proporcional al nombre de proves superades en el concurs oposició per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el cos A1-28-02, escala investigador/a, convocatòries 28/15 i 29/15.

b) Fins a un màxim de 25 punts assignats proporcionalment a la suma de les notes de les proves realitzades per l'aspirant en el concurs oposició per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el cos A1-28-02, escala investigador/a, convocatòries 28/15 i 29/15.

c) Fins a un màxim de 12 punts per la superació de proves en anteriors processos selectius d'accés al cos A1-28-02, escala investigador/a, per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat; es valorarà amb 3 punts cada prova aprovada de les dues últimes convocatòries.



3. Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents.



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense sobrepassar el límit de 8 punts, es valorarà amb 0,5 punts cadascun dels certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

4. Idiomes comunitaris

Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o l'equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), seguint l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

5. Altres titulacions

Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs que s'han de cobrir, fins a un màxim de 4 punts; s'assignaran 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

La superació de les proves d'accés als diferents nivells educatius, únicament s'entendrà vàlida com a compliment del requisit d'accés quan no s'estiga en possessió de la titulació exigida, i en cap cas serà valorada com a mèrit.

6. Grau de discapacitat

Si l'aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, se li assignaran 5 punts; si acredita un grau igual o superior al 65 %, la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de l'aspirant després d'una revisió.



Cinquena. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i mentre no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a aquest efecte, els requisits i mèrits seran acreditats pels aspirants de la següent manera:

1. Experiència professional: certificats oficials expedits per l'òrgan competent de l'administració corresponent

a) Als efectes d'aquest barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que tinguen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent; igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en què es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats pels aspirants en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, seran comprovats d'ofici. Si s'han prestat, però no s'han al·legat, no seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives. Es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats pels aspirants.

3. Valencià. Certificats oficials expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit els corresponents certificats definitius.

4. Idiomes comunitaris. Títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit, cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions. Titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En els supòsits en què estiga tramitant-se l'expedició del títol, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional

Certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 %, expedit per l'òrgan competent, així com certificat de capacitats als efectes de demanda d'ocupació, o, si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Sisena. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1 Els aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de deu dies hàbils comptats de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior estan disponibles en el següent enllaç de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos. Els documents han d'emplenar-se en el web, i hi ha dues maneres de presentar la documentació, depenent de si es disposa de signatura electrònica o no:

– Els aspirants que disposen de signatura electrònica presentaran tota la documentació telemàticament, sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

– Els aspirants que no disposen de signatura electrònica hauran de presentar la documentació en el registre d'entrada de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (carrer de Democràcia, núm. 77, torre 4, Ciutat Administrativa), o en qualsevol de les oficines establides en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, bastarà al·legar-ho.

4. La comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats pels aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, i s'hi integraran d'acord amb la puntuació resultant. El llistat provisional es farà públic en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos), amb indicació de les causes de l'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.



5. Els aspirants exclosos i els aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit, disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per a al·legar les consideracions que consideren pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La comissió de seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de llistat definitiu a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà una resolució i ordenarà que es publique als llocs indicats anteriorment.

6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la comissió de seguiment d'ocupació temporal podrà acordar l'exclusió dels sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en aquesta convocatòria no es valoraran; d'altra banda, els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en la borsa.



Setena. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació temporal és la província de València, i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

2. Les persones interessades hauran d'indicar en la sol·licitud d'inscripció la província de València i la modalitat per la qual han optat en el procés selectiu.



Huitena. Normes de funcionament

1. Aquesta borsa s'ajustarà, quan al funcionament, al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la comissió de seguiment de borses.



2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.



3. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 4.1) de la citada ordre, la bossa vigent fins a la constitució de la prevista en aquesta resolució adquirirà el caràcter de supletòria.



Novena. Recursos

1. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, s'hi pot interposar un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Si no s'hi recorre en reposició, i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar-hi un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 29 de gener de 2019.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.

Mapa web