Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 9 de febrer de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació del cos de serveis auxiliars generals de l'Administració de la Generalitat, C2-02-01



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8741 de 17.02.2020
Número identificador:  2020/1207
Referència Base de Dades:  001565/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, D/C2



RESOLUCIÓ de 9 de febrer de 2020, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació del cos de serveis auxiliars generals de l'Administració de la Generalitat, C2-02-01 (conducció de vehicles d'alts càrrecs) i C2-02-02 (conducció i mecànica de vehicles). [2020/1207]

Mitjançant les resolucions de 19 de desembre de 2014, de la Direcció General de Funció Publica, es va constituir la borsa d'ocupació per a la gestió dels nomenaments de personal funcionari interí, subgrup C2, sector administració general, conductors, derivada de l'oferta d'ocupació pública de 2008. Fins hui, la cobertura dels llocs enquadrats en les escales C2-01-01 i 02, s'ha realitzat amb els integrants d'aquesta borsa. No obstant això, es manté la necessitat de proveir llocs d'aquestes escales, no resultant possible acudir a aquesta borsa, en estar aquella esgotada. Per tot això, resulta imprescindible i necessària la constitució d'una nova borsa lliure, que els seus integrants puguen ser nomenats personal interí o en millora d'ocupació, en tant es constitueix una borsa derivada del procés selectiu corresponent. El personal d'aquesta borsa lliure, serà cridat sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.



L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que, en absència de borses d'ocupació temporal i en tant es constituïsca la resultant de l'oferta d'ocupació pública, puguen constituir-se borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

L'Ordre de 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració del Govern Valencià, disposa en el seu article 1, que aquesta té per objecte regular la constitució i funcionament de les borses d'ocupació per a l'acompliment provisional de llocs de treball, mitjançant el nomenament de personal funcionari o mitjançant la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.

L'article 4.1.b.1r de l'esmentada ordre disposa que podran constituir-se borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària de la direcció general competent en matèria de funció pública, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, quan havent-se convocat la borsa d'ocupació temporal derivada d'un procés selectiu, aquesta s'haguera esgotat i en tant es formen les resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública.

Davant l'esgotament de la borsa d'ocupació temporal d'aquest cos, la necessitat de cobrir llocs la cobertura dels quals està autoritzada, aquesta direcció general considera necessari tramitar, de conformitat amb allò que disposa l'article 4.2 de l'esmentada ordre, la constitució de la present borsa per procediment d'urgència.

En virtut d'això i en ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, previ acord de la Comissió de Seguiment, de conformitat amb el que s'estableix en el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, modificat per Decret 103/2018, de 27 de juliol, del Consell, resolc:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal del cos de serveis auxiliars generals de l'Administració de la Generalitat, C2-02-01 (conducció vehicles alts càrrecs) i C2-02-02 (conducció i mecànica de vehicles), per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació a les províncies d'Alacant, Castelló i València, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal de l'administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Integrants de la borsa

1. Per a formar part de la borsa es precisa:

a) Estar en possessió del títol de Graduat Escolar i permís de conducció classe B, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per les persones interessades. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

b) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així el preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

c) Edat: ser major de 16 anys i no haver assolit l'edat de jubilació.



d) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos objecte de la convocatòria.

f) Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a llocs que treballen en contacte habitual amb menors, sobre la base del que es disposa en la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, i la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

2. Els requisits hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La possessió del requisit de titulació s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, llevat que ja conste acreditat i inscrit en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, i en aquest cas bastarà al·legar-ho. La resta dels requisits exigits hauran d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que per l'òrgan competent es concedisca a l'efecte.

3. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'apartat següent. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de major grau de discapacitat. Si encara persisteix l'empat, s'estarà a la puntuació obtinguda en cada apartat del barem, començant pel primer. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.

4. El personal interí o en millora d'ocupació que, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds assenyalat en la base cinquena, estiga exercint un lloc de treball enquadrat en l'escala C2-02-01 i C2-02-02, per al qual haja sigut nomenat de la borsa gestionada per aquesta Direcció General, haurà de sol·licitar la seua integració en la borsa en el termini de presentació de sol·licituds, si bé en aquesta constarà com a «actiu» per estar laboralment actiu, i en el termini de deu dies comptats a partir de l'endemà de la data del cessament presentar, haurà de presentar davant la Comissió de Seguiment, la sol·licitud d'activació en la situació de «disponible» o «disponible especial».



Tercer. Barem de mèrits

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen a les escales C2-02-01 i C2-02-02: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, no contemplats en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb iguals funcions a les corresponents a l'escala s C2-02-01 i C2-02-02: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

2. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris, o en el seu cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en el concurs oposició derivat de l'OOP 2008 per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el subgrup C2, cos de serveis auxiliars generals de l'Administració de la Generalitat, C2-02-01 (conducció vehicles alts càrrecs) i C2-02-02 (conducció i mecànica de vehicles): fins a 25 punts.



b) Fins a 25 punts assignats proporcionalment a la suma de les notes dels exercicis realitzats per l'aspirant en la fase de l'oposició en el concurs oposició derivat de l'OOP 2008 per a l'ingrés en l'Administració de Generalitat en el subgrup C2, cos de serveis auxiliars generals de l'Administració de la Generalitat, C2-02-01 (conducció vehicles alts càrrecs) i C2-02-02 (conducció i mecànica de vehicles).



c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives a l'OOP 2008 d'accés al subgrup C2, cos de serveis auxiliars generals de l'Administració de la Generalitat, C2-02-01 (conducció vehicles alts càrrecs) i C2-02-02 (conducció i mecànica de vehicles), per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat, valorant 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.

3. Valencià. La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents.



Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8





Addicionalment, però sense depassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge als mitjans de comunicació i correcció de textos), expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cadascun.

4. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme a les puntuacions per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració dels coneixements d'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

5. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir, fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

6. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Quart. Acreditació dels mèrits i situacions

Sense perjudici del que es disposa en la normativa general reguladora del procediment administratiu comú, i en tant no siga possible la comprovació telemàtica entre administracions dels mèrits al·legats, en el termini concedit a l'efecte, els requisits i mèrits s'acreditaran pel personal aspirant de la forma següent:

1. Experiència professional: certificacions oficials expedides per l'òrgan competent de l'administració corresponent.

a) Als exclusius efectes del present barem, els llocs de treball la naturalesa jurídica dels quals haja sigut objecte de modificació, es considerarà que sempre han tingut la mateixa classificació que posseïsquen en el moment de la sol·licitud d'integració en la borsa corresponent. Igualment, els llocs es consideraran que sempre han pertangut al cos, escala, APF o categoria professional en la qual es van integrar.

b) Respecte dels serveis prestats i al·legats per les persones aspirants en llocs de treball de l'administració de la Generalitat gestionats per la direcció general amb competències en matèria de funció pública, seran comprovats d'ofici. Si s'hagueren prestat, però no s'hagueren al·legat, no li seran valorats fins a l'actualització de la borsa.



2. Proves selectives: es comprovarà d'ofici la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis realitzats per les i els aspirants.

3. Valencià: certificacions oficials expedides o homologades per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Únicament es valoraran els certificats provisionals mentre la Junta no haja expedit les corresponents certificacions definitives.

4. Idiomes comunitaris: títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com els que s'indiquen en la normativa, per la qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana.

A l'efecte d'acreditar aquest mèrit cal tindre en compte que les paperetes no serviran com a acreditació.

5. Altres titulacions: titulacions acadèmiques oficials expedides per òrgan competent. En aquells supòsits en què l'expedició del títol es trobe en tràmit, es podrà acreditar mitjançant la presentació del certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per la Universitat, juntament amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.



Respecte a les titulacions acadèmiques no universitàries, si no es presenta el títol oficial, aquestes podran acreditar-se mitjançant certificació de l'autoritat educativa competent, en la qual haurà de constar necessàriament el número de registre, número de sèrie i data d'expedició i, en el seu cas, indicació del llibre i el foli. En el supòsit de trobar-se en tràmit l'expedició del títol, podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis, expedit per l'òrgan competent juntament amb el rebut d'abonament de les taxes corresponents.

6. Persones amb diversitat funcional: certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent. Així com certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació, o si escau, l'acreditació d'haver-lo sol·licitat.



Cinqué. Sol·licituds de participació i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud d'inscripció, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix l'apartat segon, així com dels mèrits al·legats, en el termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud d'inscripció i el full d'autobaremació a què es refereix l'apartat anterior, es troba disponible en el següent enllaç de la pàgina web de la conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos. Haurà d'emplenar-se en el web i presentarà tota la documentació telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial.

3. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, bastarà al·legar-ho.

4. La Comissió de Seguiment de les Borses d'Ocupació Temporal efectuarà la baremació de mèrits al·legats per les persones aspirants que complisquen els requisits per a l'admissió a la borsa, i en farà la integració en la borsa d'acord amb la puntuació resultant. El llistat provisional es farà públic en la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos amb indicació de les causes d'exclusió i la puntuació assignada als aspirants admesos.

5. Els aspirants exclosos i aquells aspirants admesos que hagen d'esmenar o aclarir algun mèrit, disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per a al·legar les consideracions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits. No podrà invocar-se cap mèrit que no haja sigut al·legat en la sol·licitud d'inscripció. La Comissió de Seguiment estudiarà les al·legacions presentades i formularà proposta de llistat definitiu a la Direcció General de Funció Pública, que dictarà resolució i n'ordenarà la publicació en els llocs adés indicats.



6. En el cas que el nombre de sol·licituds siga molt superior a l'estimació de vacants que es preveja cobrir, la Comissió de Seguiment d'Ocupació temporal podrà acordar l'exclusió d'aquelles persones sol·licitants que no superen, segons l'autobaremació efectuada, una determinada puntuació mínima.

7. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en la present convocatòria no es valoraran, així com els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.



Sisé. Àmbit territorial de les borses

1. L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació és de caràcter provincial i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

2. Les persones interessades hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'inscripció les províncies en les quals estigueren interessades d'obtindre destinació, no admetent-se, excepte causa justificada acordada per la Comissió de Seguiment d'Ocupació Temporal, posteriors canvis o ampliacions de província.



Seté. Normes de funcionament

1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió de Seguiment de Borses.

2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'Ordre reguladora.



3. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa, serà cridat, sempre que no hi haja personal disponible en la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta pública d'ocupació que estiga vigent.

4. Aquesta borsa tindrà caràcter supletori de la borsa d'ocupació temporal derivada d'oferta d'ocupació pública que es constituïsca després de l'entrada en vigor d'aquella.



Huité. Recursos

1. La present resolució posa fi a la via administrativa i, en contra, cal interposar un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. De no recórrer en reposició i conformement al que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

3. Les citacions a termini en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució, es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 9 de febrer de 2020.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.

Mapa web