Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ número 25/2020, de 7 de febrer, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball número 3, director o directora d'Anàlisi i Investigació, i s'aproven les bases que regeixen la convocatòria. Convocatòria número 2/2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8743 de 19.02.2020
Número identificador:  2020/1382
Referència Base de Dades:  001686/2020
 



RESOLUCIÓ número 25/2020, de 7 de febrer, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball número 3, director o directora d'Anàlisi i Investigació, i s'aproven les bases que regeixen la convocatòria. Convocatòria número 2/2020. [2020/1382]



L'article 29.2 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, l'Agència) sotmet la provisió dels llocs de treball de l'Agència a les normes de la Llei de funció pública valenciana.

Es troba pendent de provisió el lloc de treball número 3, director/a d'Anàlisi i Investigació, d'acord amb la relació de llocs de treball aprovada per la Resolució de 19 d'agost de 2019, del director de l'Agència (DOGV 8624, 30.08.2019).

El sistema de provisió d'aquest lloc de treball és el de lliure designació, tal com es disposa en l'article 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant, LOGFPV), i l'esmentada relació de llocs de treball de l'Agència.

De conformitat amb l'article 80 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (d'ara endavant, EBEP), i amb l'article 102.1 de l'LOGFPV, el procediment de lliure designació amb convocatòria pública consisteix en l'apreciació discrecional per l'òrgan competent de la idoneïtat de les persones candidates en relació amb els requisits exigits per a l'acompliment del lloc.



En virtut d'això, d'acord amb el que es disposa en els articles 99 i següents de l'LOGFPV, i de conformitat amb les atribucions conferides en l'article 13.1.d del Reglament de 27 de juny de 2019, de funcionament i règim interior de l'Agència, (DOGV 8582, 02.07.2019) resolc:





Primer

Convocar, per a la provisió pel sistema de lliure designació, el lloc de treball que s'assenyala en l'annex I d'aquesta resolució.



Segon

Aprovar les bases que regiran la present convocatòria i que figuren en l'annex II d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar els models de sol·licitud d'admissió per a la provisió d'aquests llocs de treball i de declaració responsable, que figuren com a annex III i IV d'aquesta resolució.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat del contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació; així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació, davant del mateix òrgan que ha dictat aquesta resolució. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de poder fer ús, si escau, de qualsevol altra acció que s'estime procedent.



València, 7 de febrer de 2020.– El director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana: Joan A. Llinares Gómez.



Núm. lloc – Denominació - Funcions

3. Director/a d'Anàlisi i Investigació

El/la titular de la Direcció d'Anàlisi i Investigació té les funcions següents:

1. Dirigir, coordinar i supervisar el funcionament i l'organització de les unitats i dels equips d'anàlisi i investigació dependents.

2. Rebre i analitzar les sol·licituds, les denúncies i les comunicacions presentades per persones físiques o jurídiques, públiques o privades, òrgans o institucions de caràcter públic.

3. Supervisar i vetlar pel correcte funcionament de la bústia de denúncies de l'Agència.

4. Fer el tractament i l'anàlisi de la informació que tinga coneixement que siga susceptible de donar lloc a actuacions d'investigació.



5. Avaluar la versemblança de les denúncies, practicar les actuacions necessàries a aquest efecte i emetre l'informe de versemblança de denúncies o comunicacions.

6. Elaborar les propostes d'iniciació d'actuacions d'investigació, de remissió a l'òrgan competent o d'arxivament, i sotmetre-les a l'aprovació de la Direcció de l'Agència.

7. Exercir la direcció tècnica superior de l'anàlisi, la investigació i la inspecció.

8. Proposar a la Direcció de l'Agència la conclusió o la reobertura dels expedients d'investigació, així com fer el seguiment de les actuacions i recomanacions adoptades.

9. Proposar l'establiment i aplicar o supervisar l'aplicació de normatives d'ús de recursos tecnològics, polítiques de seguretat i interoperabilitat, plans de desenvolupament de sistemes d'informació i altres criteris en relació amb els sistemes i les tecnologies de la informació i les comunicacions.

10. Desenvolupar sistemes i planificar estratègies per a obtindre, organitzar i centralitzar la recollida i l'explotació d'informació que permeta identificar conductes susceptibles de frau i corrupció.

11. Gestionar el manteniment de les bases de dades, les aplicacions informàtiques i les comunicacions, així com controlar la seguretat dels sistemes d'informació.

12. Aquelles que li assigne el director o la directora de l'Agència.







ANNEX II

Bases de la convocatòria



Primera. Objecte i forma de provisió

És objecte d'aquesta convocatòria la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball vacant de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana descrit en l'annex I d'aquesta resolució.



Segona. Requisits de participació

1. Podrà participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de les diferents administracions públiques, institucions i entitats públiques, que reunisca els requisits i les condicions que estableix la normativa vigent, i, en particular, els requisits per a la provisió del lloc de treball que es detalla en la convocatòria que s'efectua a través de la present resolució.

No hi podrà participar el personal suspés en ferm mentre dure la suspensió i el personal excedent voluntari per interés particular durant el termini legal obligatori de permanència en aquesta situació.

2. Els requisits de participació hauran de reunir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant tot el procés de selecció fins al moment de la presa de possessió.





Tercera. Sol·licitud de participació, lloc i termini de presentació

1. La sol·licitud, acompanyada d'un historial professional de competències i capacitats, així com de la documentació justificativa dels requisits i mèrits, ha d'adaptar-se al model que es publica en l'annex III d'aquesta convocatòria.

A la sol·licitud s'adjuntarà una declaració responsable de la veracitat de la documentació aportada justificativa de la formació exigida com a requisit i mèrit, segons model que es publica en l'annex IV d'aquesta convocatòria.

Tots dos annexos es troben disponibles en la pàgina web de l'Agència:

https://www.antifraucv.es/es/portal-transparencia/informacion-institucional/

2. Les sol·licituds de participació es presentaran a través de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Presentació a través de la seu electrònica de l'Agència:

https://sede.antifraucv.es/opencms/opencms/sede

Presentació en oficines de l'Agència (carrer de Navellos, 14, porta 3, 46003 València): horari de 09.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres.

En el cas de no presentació a través del Registre Electrònic de l'Agència o de manera presencial, dins del termini de presentació d'instàncies, haurà de remetre's una còpia del document que acredite que s'ha presentat, a l'adreça de correu electrònic:

recursoshumanos@antifraucv.es.

3. Únicament es prendran en consideració aquelles sol·licituds que s'ajusten al model de referència (annex III), adequadament emplenades, així com els documents que les acompanyen justificatius dels requisits i mèrits relatius al lloc de treball.

La falta d'aportació d'aquesta documentació suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

4. El termini de presentació serà de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Així mateix, amb caràcter previ o simultani a la remissió de la present convocatòria per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es remetrà l'anunci perquè es publique en el Butlletí Oficial de les Corts.



Quarta. Documentació acreditativa dels requisits i mèrits

1. Als efectes de l'apreciació discrecional per la persona titular de la direcció de l'Agència de la idoneïtat de les persones candidates per a l'exercici del lloc de treball, a la sol·licitud s'acompanyarà la següent documentació:

a) En relació al compliment dels requisits per a participar-hi:

a.1) Nomenament com a funcionari de carrera del subgrup de titulació que dona accés al lloc al qual s'opta, o documentació que ho acredite.

a.2) L'acreditació de l'experiència haurà de ser demostrada, documentalment, mitjançant un certificat, informe o full de serveis de l'Administració pública, institució pública o entitat pública d'origen, i, en el seu cas, d'aquelles altres en les quals haguera prestat serveis, en el qual es faça constar l'exercici de funcions de control i/o investigació en qualsevol àmbit de l'administració pública.

La falta d'aportació de la documentació acreditativa suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

a.3) Acreditació de la formació específica configurada com a requisit del lloc de treball.

La falta d'acreditació documental de la formació suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

b) En relació als mèrits, s'acompanyarà un justificant de tots els al·legats, així com un historial professional de competències i capacitats (curriculum vitae complet).

Només seran tinguts en compte els mèrits perfeccionats amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants es responsabilitzen expressament de la veracitat de la documentació aportada, com a requisit o mèrit. En cas de falsedat o alteració d'algun document, decauran en el dret a la participació en la present convocatòria, amb independència de la responsabilitat que pertocara.

L'Agència es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procediment l'aportació de la documentació original dels requisits i/o mèrits que es considere necessària.



Cinquena. Comprovació del compliment dels requisits de participació

La persona titular de l'àrea d'Administració, Gestió Econòmica i Recursos Humans de l'Agència comprovarà el compliment dels requisits dels participants i, si escau, requerirà les persones interessades perquè en un termini de deu dies hàbils realitzen les esmenes que siguen procedents.

Una vegada realitzats els tràmits anteriors, emetrà un informe preceptiu i vinculant en relació amb les sol·licituds que complisquen els requisits, i el remetrà a la persona titular de la direcció de l'Agència perquè n'emeta una resolució, d'acord amb el que es preveu en l'LOGFPV i en l'article 13.1.d del seu Reglament de 27 de juny de 2019, de funcionament i règim interior.



Sisena. Avaluació i resolució de la convocatòria del procés de selecció

1. Amb caràcter previ a la resolució, es podran realitzar entrevistes a totes o a alguna de les persones participants en la convocatòria que reunisquen els requisits exigits, per a la comprovació dels mèrits al·legats, així com de les habilitats, actituds i aptituds de les persones aspirants en relació amb les funcions concretes que cal desenvolupar i els principis d'actuació del personal de l'Agència a què es refereix l'article 5 del seu Reglament de funcionament i règim interior.

2. La persona titular de la direcció de l'Agència resoldrà, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 102.3 de l'LOGFPV, l'adjudicació a la persona que considere més idònia per a l'acompliment de cadascun dels llocs de treball convocats, o que es declare desert, fins i tot si hi ha persones que reunisquen els requisits exigits, si considerara que cap és idònia per a acomplir-lo.

3. La resolució de nomenament es motivarà amb referència al compliment per la persona triada dels requisits exigits en la convocatòria, així com dels mèrits i capacitat tinguts en compte per a considerar que és la més idònia per a l'acompliment del lloc de treball.



4. La resolució de la convocatòria haurà d'indicar el termini en el qual haja de tindre lloc la presa de possessió en la nova destinació.

5. La resolució serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Butlletí Oficial de les Corts.

6. La present convocatòria es resoldrà en un termini no superior a dos mesos, comptats des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Mapa web