Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 7 de febrer de 2019, del director de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directores i directors dels centres de l'ISEACV.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8492 de 22.02.2019
Número identificador:  2019/1343
Referència Base de Dades:  001756/2019
 



RESOLUCIÓ de 7 de febrer de 2019, del director de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directores i directors dels centres de l'ISEACV. [2019/1343]

El text consolidat de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (d'ara endavant LOE), contempla, en el capítol IV del títol V, el marc per a la direcció dels centres públics. En particular estableix el procediment de selecció i nomenament dels directors i directores dels centres públics mitjançant la convocatòria d'un concurs de mèrits i conforme als principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.



D'altra banda, el Decret 82/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant ISEACV), assenyala que té com a missió primordial actuar com a motor de l'ensenyança artística a la Comunitat Valenciana, promoure l'adaptació dels agents educatius als actuals reptes de l'ensenyança, i propiciar una major consistència i fonament en l'art de la Comunitat Valenciana.

En aquest curs acadèmic 2018-19 conclou l'exercici de la funció directiva de determinats directors i directores de centres d'ensenyances artístiques superiors. Procedeix, per tant, convocar el procediment per a cobrir aquests llocs conforme a l'establert en la LOE i en els Estatuts de l'ISEACV, pel procediment selectiu de concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat.



En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el previst en l'article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

En ús de les competències que m'atribueix l'article 18 del Decret 82/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, resolc convocar concurs de mèrits per a la selecció de directors i directores dels centres adscrits a l'ISEACV conformement a les següents bases:



Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. La present resolució té com a objecte convocar concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores dels centres públics d'Ensenyaments Artístiques Superiors, dependents de l'ISEACV, en els quals a partir del 30 de juny de 2019 es vagen a produir vacants en aquest càrrec, tant per fi del període de mandat com per qualsevol de les causes de cessament previstes en la normativa vigent.



1.2. Els centres amb vacant, als quals podran optar les persones aspirants, es relacionen en l'annex I de la present convocatòria.



Segona. Requisits de participació

2.1. Per a ser admesos al concurs de mèrits, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els següents requisits específics:

a) Tenir una antiguitat de, almenys, cinc anys com a personal funcionari de carrera en la funció pública docent.

b) Haver impartit docència directa com a personal funcionari de carrera, durant un període d'igual durada, en alguna de les ensenyances que ofereix el centre al qual s'opta.

c) En compliment de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, el candidat o candidata que no tinga destinació definitiva al centre a què opta haurà d'acreditar la capacitació en valencià abans de l'1 de juliol de 2018.

2.2. La persona aspirant, a més de complir els requisits exposats, haurà de presentar un projecte de direcció diferenciat per a cadascun dels centres sol·licitats, conforme a l'annex III d'aquesta convocatòria.

Tercera.  Sol·licituds de participació i documentació a presentar

3.1. Les persones aspirants a participar en el present procediment hauran d'emplenar una instància ajustada al model que figura com a annex II d'aquesta resolució, en la qual s'especificarà el centre al qual s'opta.

El model d'instància es troba a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l'ISEACV (http://www.iseacv.gva.es).

3.2. El termini de presentació de sol·licituds, serà de vint dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. La presentació de les sol·licituds, juntament amb la resta de la documentació, es realitzarà preferentment a la seu de l'ISEACV: Carrer Genaro Lahuerta, 25 – 46010 (València).

També podran presentar-se en els llocs i forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud i la documentació que l'acompanye en una oficina de correus, haurà de fer-se en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada pel personal funcionari de correus abans de ser certificada. De no fer-se d'aquesta manera es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

En tot cas, si es presenta la sol·licitud en lloc diferent de la seu de l'ISEACV, la persona interessada avançarà a aquest per correu electrònic (info@iseacv.es) una còpia de la sol·licitud presentada, degudament segellada i datada.

3.4. Les persones aspirants hauran d'acompanyar la instància de sol·licitud amb la següent documentació:

a) Original o fotocòpia compulsada de tota la documentació acreditativa dels mèrits acadèmics i professionals al·legats, tal com es determina en el barem de l'annex IV. En cadascun dels documents que presenten a aquests efectes, les persones aspirants hauran d'indicar l'apartat i subapartat del barem al qual es refereix. Un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d'un apartat o subapartat. Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que manquen de les dades ressenyades anteriorment no seran tinguts en compte.



Es faculta les secretaries dels centres per a efectuar les corresponents compulses del personal destinat en el centre conforme a la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

L'administració podrà requerir les persones interessades, en qualsevol moment, perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

b) Full d'autobaremació, degudament emplenat, conformement amb el model de l'annex V d'aquesta convocatòria.

c) Un exemplar del projecte de direcció del centre al qual aspira ajustat a l'establert en l'annex III d'aquesta convocatòria.

3.5. Les persones aspirants hauran de presentar en la secretaria de cadascun dels centres al qual opten, dos exemplars del projecte de direcció relatiu a aqueix centre, acompanyats de còpia de la sol·licitud de participació en la convocatòria, en el termini de cinc dies lectius després de finalitzat el termini de presentació d'instàncies. Els exemplars presentats es trobaran a la disposició del consell de centre i del claustre de professors i professores.

Els centres facilitaran a les persones aspirants que ho sol·liciten la consulta dels documents de centre, especialment el projecte educatiu, el reglament de règim interior, el sistema de garantia intern de la qualitat i aquells elements de la programació general anual que no continguen dades de caràcter personal. Per a açò habilitaran un espai i un horari que no interferisca el desenvolupament normal de les activitats del centre. En tots els casos, la secretaria dels centres vetlarà perquè aquest procés de consulta complisca la normativa vigent sobre protecció de dades.

3.6. A fi de simplificar els tràmits administratius, la documentació així com la baremació que li corresponga, serà registrada informàticament, amb la finalitat que en futures convocatòries, es puga eximir les persones participants que ho sol·liciten de tornar a presentar-la i en conseqüència baremar-la.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció de l'ISEACV dictarà resolució declarant aprovades les llistes provisionals de persones admeses i excloses, i es faran públiques tant en la seu de l'ISEACV com en la seua pàgina web (http://www.iseacv.es), ordenades alfabèticament i detallant, si és el cas, la causa o causes d'exclusió. Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de cinc dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de les llistes, per a poder esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió. No obstant això, la falta de presentació del projecte de direcció, dins del termini de presentació d'instàncies, no serà esmenable a diferència dels requisits de participació previstos en la base segona, apartat 2.1, i determinarà l'exclusió del procediment. D'altra banda, la incorrecta presentació del projecte de direcció, atenent l'indicat en el paràgraf in fine de l'annex III, comportarà la seua inclusió en les llistes definitives de persones admeses amb una puntuació de zero punts en l'apartat corresponent. Les reclamacions es dirigiran a la direcció de l'ISEACV i es presentaran per qualsevol dels mitjans previstos en l'apartat 3.3 de la base tercera d'aquesta convocatòria. Així mateix, aquelles persones aspirants que hagen detectat errors en la consignació de les seues dades personals, podran manifestar-ho en el mateix termini i forma.



4.2. Transcorregut aquest termini, les reclamacions presentades seran estimades o desestimades per resolució de la direcció de l'ISEACV per la qual es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses, que serà exposada en la seu de l'ISEACV i en la seua pàgina web (http://www.iseacv.es).

4.3. El fet de figurar en la relació d'admesos no pressuposa que es reconega a les persones interessades la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. En qualsevol moment del procés, se li podrà requerir a una persona aspirant aquella documentació que servisca per a comprovar que compleix amb els requisits del lloc al qual aspira. Quan de la seua revisió es desprenga que una persona candidata no posseeix algun dels requisits, aquesta decaurà en tots els drets que pogueren derivar-se de la seua participació en aquest procediment selectiu.





Cinquena. Comissions de Selecció

5.1. Per a la provisió de cada lloc de director o directora inclòs en la present convocatòria, en el termini de 10 dies naturals a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, es constituirà en cada centre una comissió de selecció integrada per les persones representants de l'administració educativa i del centre corresponent que s'indiquen en l'apartat 5.3 d'aquesta base. A l'efecte, la direcció de l'ISEACV designarà les persones representants, titulars i suplents, de l'administració en cada comissió de selecció i recaptarà, al seu torn, dels centres la designació de les seues corresponents representants, titulars i suplents.

Les comissions de selecció tindran la seua seu oficial en el mateix centre i la seua actuació finalitzarà amb la conclusió del procediment per al qual han sigut constituïdes.

El personal funcionari candidat a ser seleccionat com a director o directora que participe en aquest procés, en cap cas podran formar part de les comissions de selecció, així com aquell que figuren en els projectes de direcció per a formar part de l'equip directiu.

5.2. La constitució i funcionament de les comissions de selecció, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran per l'establert en els articles 15 al 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Les decisions es prendran per majoria. En el cas que es produïren empats en l'adopció d'acords, el president els dirimirà amb el seu vot de qualitat.



5.3. D'acord amb l'article 135.2 del text consolidat de la LOE, cada comissió de selecció estarà integrada pels següents membres:



– Cinc representants de l'Administració educativa designats per la direcció de l'ISEACV, que d'entre ells designarà el president o presidenta i el secretari o secretària de la Comissió. Aquestes persones representants ho seran en totes les comissions que hagen de constituir-se.



Vocals en representació del centre docent

– Dos representants del claustre de professors i professores, elegits per aquest en sessió extraordinària i segons les atribucions que assigna al claustre de professors i professores l'apartat i de l'article 129 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

– Dos representants elegits per i entre els membres electes del sector no docent del consell de centre. Almenys un o una haurà de ser representant de l'alumnat.

5.4. Una vegada publicades les llistes definitives de candidatures admeses i excloses, la presidència de cada comissió de selecció comunicarà a cada centre les candidatures existents i els corresponents projectes de direcció.

Per a l'elecció dels i de les representants del centre, es convocarà el claustre de professors i professores i el consell de centre en el termini de cinc dies naturals des de la recepció de la sol·licitud de designació de les respectives persones representants. En aquestes sessions, la secretaria posarà a la disposició del claustre i del consell de centre, còpia dels projectes de direcció que hagen sigut presentats en el centre per a donar-los a conéixer, procedint-se després a l'emissió dels informes corresponents, d'acord amb el que preveu la base 6.7, i a l'elecció de les persones representants en la comissió de selecció, així com els i les suplents.

Les persones representants del claustre seran elegides entre el professorat amb destinació en el centre que s'haja presentat voluntàriament i seran electors, participant en la votació, tots els membres del claustre de professors i professores. En la sessió del claustre corresponent es constituirà una mesa electoral de la qual formaran part la persona de major antiguitat i la de menor antiguitat en el centre. Aquesta última persona actuarà com a secretària. En cas d'empat, es dirimirà pel criteri de major o menor edat, respectivament.

Les persones representants del sector no docent del consell de centre s'elegiran d'entre els qui es presenten voluntaris i voluntàries.



A continuació, en un termini màxim de dos dies hàbils, la direcció del centre docent haurà de comunicar les dades de les persones vocals titulars i suplents de cada òrgan a la direcció de l'ISEACV.

Si el director o directora del centre concorre al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en aquestes sessions tant del claustre com del consell de centre, aplicant-se en eixos casos el règim de suplències legalment establit. Si no fora possible, presidirà l'òrgan col·legiat el membre del sector docent de major edat. Així mateix, qualsevol professor o professora del centre que concórrega al procés de selecció s'abstindrà de participar en la sessió del claustre i, si és el cas, del consell de centre.

5.5. Seran funcions de les comissions de selecció:

Comprovar els requisits a què es refereix la base segona de la present convocatòria i sol·licitar, en cas de necessitat, aquella documentació que servisca per a verificar que el candidat o candidata compleix els requisits del lloc al qual aspira.

Convocar els candidats o candidates per a la defensa dels projectes de direcció presentats.

Avaluar i qualificar el projecte de direcció presentat per cada candidatura, conforme al model de l'annex III d'aquesta convocatòria i els criteris que es proposen en la base següent.

Valorar els mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem de l'annex IV d'aquesta resolució.

Elaborar les llistes provisionals de les persones candidates, amb les puntuacions obtingudes, i publicar-les en els llocs corresponents.

Resoldre les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i elevar a la junta de directors i directores de centre, al consell de centre i a l'ISEACV la relació definitiva de persones participants seleccionades.

5.6. Per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió de selecció, serà imprescindible que estiguen presents com a mínim sis dels seus membres, sempre que estiguen presents el president o presidenta i el secretari o secretària de la comissió. Actuarà de secretari o secretària de la comissió una de les persones funcionàries que la integren. Les decisions es prendran per majoria.

5.7. La falta d'elecció o designació de representants del claustre de professors i professores o del consell de centre per a la comissió de selecció no impedirà la seua constitució, sempre que estiguen presents el president o presidenta, el secretari o secretària, i la meitat almenys dels seus membres.







Sisena. Procediment de selecció

6.1. La selecció es realitzarà per concurs de mèrits i conforme als principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, i es basarà en els mèrits acadèmics i professionals acreditats per les persones aspirants, la valoració del projecte de direcció, l'experiència i valoració positiva del treball previ desenvolupat com a càrrec directiu i de la labor docent realitzada com a professor o professora. Es valorarà de forma especial l'experiència prèvia en un equip directiu, la situació de servei actiu, el destí, treball previ i labor docent desenvolupada en el centre la direcció del qual se sol·licita.

6.2. Valoració del projecte de direcció i dels mèrits acadèmics i professionals dels candidats i candidates.

a) La comissió de selecció valorarà els projectes de direcció presentats i defensats per les persones candidates aplicant els criteris d'avaluació que a continuació es detallen:

– Adequació a la realitat del centre i el seu entorn socioeconòmic i cultural

– Pertinència de les propostes

– Viabilitat

– Concreció i claredat

– Originalitat i caràcter innovador

– Qualitat i coherència global

Cada comissió de selecció citarà, per ordre alfabètic, les persones candidates del centre per a l'exposició i defensa del projecte de direcció. La citació, que serà única per a totes les persones candidates, es publicarà en el tauler d'anuncis del centre seu amb una antelació mínima de 48 hores i indicarà el lloc data i hora en què les persones candidates hauran de presentar-se.

Les persones candidates hauran d'identificar-se davant de la comissió de selecció per mitjà de la presentació de document acreditatiu de la seua identitat (document nacional d'identitat o passaport i, si és el cas, targeta d'identitat d'estranger).

Les persones candidates que no compareguen a l'acte quedaran excloses del procediment, excepte casos de força major degudament justificats i apreciats per la comissió de selecció. Si s'estima la causa al·legada, el president o la presidenta fixarà nova data i hora per a la segona i última crida de la persona candidata afectada, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu d'actuació de la comissió.



El candidat o candidata disposarà d'un màxim de 30 minuts per a l'exposició i explicació de les característiques més rellevants del projecte, a la vista d'aquest. A continuació, i per un temps màxim de 25 minuts, el candidat o candidata defensarà el projecte responent a les qüestions i fent els aclariments que li sol·liciten els membres de la comissió.

El projecte de direcció es valorarà de 0 a 40 punts. La puntuació del projecte s'obtindrà fent la mitjana aritmètica de la puntuació atorgada per cada un dels membres de la comissió. No obstant això, quan en la qualificació total d'aquest projecte hi haja una diferència de 20 o més enters entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, seran excloses la qualificació màxima i la mínima, i es continuaran excloent puntuacions fins que no es done aquesta diferència. Finalment es calcularà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants.

La puntuació mínima que han d'obtindre els candidats i candidates en el projecte de direcció és de 20 punts. Les persones aspirants que no abasten aquesta puntuació mínima quedaran excloses del procés de selecció.

Per tant, si qualificats els projectes de direcció, només un és valorat com a mínim amb 20 punts es proposarà la persona aspirant com a persona candidata seleccionada. Si més d'un projecte de direcció obté una qualificació de 20 o més punts, es baremaran els mèrits de les corresponents persones candidates.

b) Per a la valoració dels mèrits acadèmics i professionals, la comissió de selecció aplicarà el barem que consta en annex IV d'aquesta convocatòria. Únicament valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagen sigut admeses al procediment selectiu, i sempre que s'haja presentat la documentació acreditativa de les mateixes conforme s'estableix en l'annex IV. La puntuació màxima global en la valoració dels mèrits no podrà excedir en qualsevol cas 40 punts.

c) Una vegada realitzada la valoració dels mèrits de les persones aspirants, la comissió de selecció procedirà a obtenir la puntuació final d'aquesta primera fase del procés de selecció. Aquesta puntuació serà la suma de la puntuació obtinguda en el projecte de direcció i en la valoració dels mèrits.

6.3. En cas de produir-se empats en la primera fase del procés de selecció, aquests es resoldran atenent successivament als següents criteris:

– Major puntuació obtinguda en la valoració del projecte de direcció.

– Major puntuació obtinguda en cadascun dels apartats del barem de mèrits, per l'ordre en què apareixen en l'annex IV de la convocatòria.



– Major puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex IV de la convocatòria.

6.4. Les comissions publicaran, en les seues respectives seus d'actuació, les puntuacions provisionals aconseguides per les persones aspirants en aquesta fase de concurs en cadascun dels apartats del procés.

En el termini de cinc dies naturals, comptats a partir de la citada publicació, les persones interessades podran presentar, en les secretaries dels centres corresponents, les reclamacions que estimen pertinents a la puntuació que se'ls haja assignat, mitjançant escrit dirigit a la comissió de selecció.

6.5. Una vegada estudiades les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i les possibles renúncies, les comissions de selecció resoldran sobre aquelles i elevaran a la Junta de directors i directores de centre, al consell de centre i a l'ISEACV, la relació definitiva de persones aspirants amb la puntuació obtinguda, prèvia comprovació que les persones candidates proposades compleixen amb els requisits fixats en la convocatòria.

6.6. Amb la publicació en els taulers d'anuncis del centre de les llistes de seleccionats, provisionals o definitives segons el cas, s'entendrà efectuat el tràmit de notificació als interessats.

6.7. Valoració dels projectes per part del claustre, del consell de centre i per la junta de directors i directores.

a) Una vegada publicada la relació definitiva de candidatures admeses a participar en el procés de selecció, en el termini assenyalat en la base 5.4, es convocarà el claustre de professors en què cada candidat o candidata farà una defensa del seu projecte de direcció i tot seguit s'alçarà acta en què constarà la votació sobre quin és el projecte que el claustre considera més adequat i convenient per al centre.

b) El consell de centre en un termini màxim de cinc dies des de la recepció de la relació definitiva de persones aspirants seleccionades referida a l'apartat 4.2 d'aquesta convocatòria, celebrarà una sessió extraordinària, presidida, si és el cas, per la persona que substitueix el titular de la direcció, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. En aquesta sessió, a la qual hauran d'assistir els candidats o candidates per a exposar i defensar el seu projecte, s'analitzaran els projectes de direcció. En conseqüència, es durà a terme una valoració dels projectes presentats, i el consell de centre emetrà informe de cada un. En el cas que algun siga desfavorable, caldrà argumentar la valoració. Els corresponents informes es remetran a la direcció de l'ISEACV.

c) La Junta de directors i directores de centre, comissió integrada en aquest cas per tots aquells directors i directores que no hagen presentat sol·licitud de participació en aquesta convocatòria, emetrà la proposta de nomenament, un per centre, a la vista de la relació definitiva de persones aspirants seleccionades remesa per la comissió de selecció. La proposta de nomenament serà elevada a la direcció de l'ISEACV.



La seu social de la Junta de directors i directores de centre és la seu de l'ISEACV.



Setena. Programa de formació inicial

7.1. Les persones aspirants seleccionades hauran de superar un programa de formació inicial que consistirà en un curs de formació.

7.2. El curs de formació tindrà una duració mínima de 60 hores. El disseny dels cursos el durà a terme l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana dins del seu programa de formació del professorat i incorporarà aspectes fonamentals de l'Espai Europeu d'Educació Superior i aspectes relacionats amb la funció directiva en centres que impartisquen les ensenyances i el nivell corresponent.



7.3. Estaran exempts de realitzar el programa de formació inicial les persones aspirants seleccionades que acrediten una experiència com a mínim de dos anys en la funció directiva, estiguen en possessió d'habilitacions o acreditacions de direcció de centres públics expedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, o hagen realitzat un curs de formació o d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva.





Huitena. Desistiment i renúncia

8.1. Només es podrà desistir de la petició de participar en el concurs abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

8.2. Així mateix, es podrà desistir de participar en el concurs o renunciar al lloc adjudicat quan transcórreguen més de dotze mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Novena. Nomenament dels aspirants seleccionats

9.1. Comprovat que totes les persones aspirants declarades aptes en el mateix reuneixen els requisits generals i específics de participació establits en la convocatòria, la direcció de l'ISEACV les nomenarà fent-ho públic al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



El nomenament i la presa de possessió es realitzaran amb efectes de l'1 de juliol de 2019.

9.2. Els noms de les persones candidates que, conclòs el procés de selecció, hagen resultat seleccionades, seran comunicats per la direcció de l'ISEACV a les respectives direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport als efectes de l'actualització administrativa corresponent als nomenaments realitzats.



9.3. En cas que el nomenament com a director o directora d'un centre corresponga a una persona funcionaria amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà una comissió de serveis per al centre en el qual exercirà el càrrec de director.

9.4. Si la persona aspirant seleccionada per a la direcció d'un centre no tinguera destinació definitiva, es formalitzarà la destinació provisional en el centre corresponent.

9.5. El director o la directora serà designat per a un període de quatre anys, no renovable consecutivament.



Deu. Nomenament i cessament dels altres components de l'equip directiu

10.1. El director o la directora, prèvia comunicació al claustre de professors i professores i al consell de centre, formularà la proposta de nomenament a l'ISEACV, dels càrrecs de direcció d'estudis, secretària, i altres integrants de l'equip directiu, preferentment d'entre el professorat amb destinació en el centre. Aquesta proposta ha de coincidir amb la que conste en el projecte de direcció presentat a l'inici del procediment, excepte circumstàncies excepcionals que valorarà i, si escau, estimarà l'ISEACV. Aquesta proposta serà traslladada per l'ISEACV a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, als efectes de l'actualització administrativa corresponent als nomenaments realitzats.

10.2. Si durant el període de mandat del director o directora queda vacant el càrrec d'algun dels integrants de l'equip directiu, el director o directora efectuarà la corresponent proposta a l'ISEACV, d'entre el professorat amb destinació en el centre, a l'efecte del seu nomenament amb caràcter extraordinari. Aquesta proposta serà traslladada per l'ISEACV a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent als efectes oportuns.

10.3. Tots els membres de l'equip directiu seran nomenats pel mateix període de temps que el director o directora i cessaran en les seues funcions al final del seu mandat, quan deixen de prestar serveis en el centre, quan es produïsca el cessament del director o directora o si fora objecte d'alguna de les circumstàncies citades en les lletres b), c) i d) de la base deu.



Onze. Nomenament amb caràcter extraordinari

11.1. En absència de persones candidates, quan la comissió de selecció corresponent no haja seleccionat cap aspirant, o en el cas de centres de nova creació, la direcció de l'ISEACV, nomenarà director o directora, per un període d'un any, a un professor/a funcionari o funcionària de carrera que impartisca docència en alguna de les ensenyances que ofereix el centre. La direcció de l'ISEACV comunicarà a les respectives direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport als efectes de l'actualització administrativa corresponent als nomenaments

11.2. Preferentment, el nomenament de director o directora amb caràcter extraordinari es realitzarà d'entre el professorat funcionari del mateix centre.



Dotze. Cessament del director o de la directora

De conformitat amb el que estableix l'article 138 de la LOE, el cessament del director o directora es produirà en els següents suposats:

a) Finalització del període per al qual va ser nomenat.

b) Renúncia motivada acceptada per la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent.

c) Incapacitat física o psíquica sobrevinguda.

d) Revocació motivada, per la direcció de l'Institut, Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana, a iniciativa pròpia o a proposta motivada del consell de centre, per incompliment greu de les funcions inherents al càrrec de director o directora. En tot cas, la resolució de revocació s'emetrà després de la instrucció d'un expedient contradictori, prèvia audiència a l'interessat i sentit el consell de centre.





Tretze. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal

A l'efecte de complir amb el precepte que estableix l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades, el funcionari o la funcionària que participe en aquesta convocatòria, pel fet de participar en aquest procés, autoritza el tractament, automatitzat o no, de les dades personals que aporte en les seues respectives sol·licituds de participació.

Contra aquesta resolució, que no esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 7 de febrer de 2019.– El director de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana: Josep Manel García Company.









ANNEX III

Projecte de direcció



El Projecte inclourà, almenys, els següents aspectes:

a) Descripció i anàlisi de les característiques més rellevants del centre.



Dins de l'anàlisi, s'assenyalaran aquells aspectes que, segons el parer de la persona aspirant siguen positius o negatius en l'organització i el funcionament del centre, indicant si escau propostes de millora.

b) Objectius bàsics que es pretenen aconseguir amb l'exercici de la funció directiva.

Els objectius aniran referits a les següents àrees:

• Ensenyaments impartits

• Recerca i creació

• Qualitat i avaluació

• Internacionalització i mobilitat

• Extensió cultural

• Gestió eficient de recursos

c) Línies d'actuació i si escau plans operatius que permeten la consecució dels objectius.

Per a cada objectiu s'establiran les línies d'actuació específiques per a la seua consecució, assenyalant els recursos necessaris així com la seua data d'execució.

d) Composició de l'equip directiu (1).

S'inclourà breu currículum de cadascun dels membres. És imprescindible la proposta, almenys, del cap d'estudis i la secretaria del centre.



e) Procediments d'avaluació de la gestió directiva i del mateix projecte.

Es valorarà la concreció en indicadors o paràmetres, estratègies i calendari d'aplicació.

f) Qualsevol altre aspecte que la persona aspirant considere rellevant.

El document tindrà una extensió màxima de 30 pàgines DIN A-4 a una cara, incloent-hi caràtula, portada i contraportada, en cas que s'incloguen, font de lletra Times New Roman de 12 punts. No comptaran a aquests efectes els possibles annexos al cos principal del document, ni tampoc podran ser tinguts en compte per a la valoració. Així mateix, l'incompliment d'aquests requisits no serà esmenable per l'interessat una vegada vençut el termini de presentació d'instàncies i determinarà l'obtenció de zero punts, encara que no comportarà l'exclusió del procés.



(1) Seran professors/es funcionaris de carrera en actiu, preferentment amb destinació en el centre. No podran proposar-se, excepte causes excepcionals, professors/es que per qualsevol circumstància no hagen de prestar servici en el centre en el curs corresponent a l'inici de període de direcció al qual s'opta.

Mapa web