Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Xàtiva. Bases i convocatòria de les proves selectives per a la cobertura en propietat d'una plaça de comissari o comissària, inclosa en el subgrup A1 de titulació, mitjançant sistema selectiu de concurs oposició, per promoció interna en la modalitat interadministrativa amb mobilitat. Expedient 8063/2018.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8492 de 22.02.2019
Número identificador:  2019/749
Referència Base de Dades:  001757/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1
      Descriptors toponímics: Xàtiva



Bases i convocatòria de les proves selectives per a la cobertura en propietat d'una plaça de comissari o comissària, inclosa en el subgrup A1 de titulació, mitjançant sistema selectiu de concurs oposició, per promoció interna en la modalitat interadministrativa amb mobilitat. Expedient 8063/2018. [2019/749]

Aquesta Junta de Govern Local acorda convocar proves selectives per a la cobertura en propietat d'una plaça de personal funcionari de carrera, subgrup A1, comissari o comissària, vacant en la plantilla de personal de l'Ajuntament de Xàtiva, i amb les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte

És objecte de les presents bases la cobertura en propietat d'una plaça vacant i dotada pressupostàriament de comissari o comissària de la policia local, inclosa en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici de 2016, mitjançant el sistema de concurs oposició per promoció interna en la modalitat interadministrativa amb mobilitat, d'acord amb el que disposa la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, i el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana.



Les característiques d'aquesta plaça són les següents:

Grup: A1; classificació: escala d'administració especial; subescala: serveis especials; classe: policia local i els seus auxiliars, escala superior; nombre de vacants: una; denominació: comissari/ària.

Funcions

– Ostentar la direcció de l'Àrea 6, Trànsit i Seguretat Ciutadana, amb totes les funcions que li atribueix el Decret d'organització dels serveis municipals de l'Ajuntament de Xàtiva.

– Exercir la coordinació juridicoadministrativa de tota l'Àrea 6, d'acord amb els criteris de la Secretaria General, amb independència de l'autonomia que se li reconeix com a superior jeràrquic del cos.

– Exercir la màxima responsabilitat en el comandament operatiu i immediat sobre totes les unitats i serveis en els quals s'organitze el cos de policia local.

– Dirigir, coordinar, gestionar i supervisar les operacions del cos, amb subjecció a les directrius emanades de l'Alcaldia o regidoria delegada.

– Assignar les destinacions i especialitats.

– Coordinació i supervisió dels serveis policials.

– Aquelles funcions que legalment i reglamentàriament es determinen.

No obstant això, aquest ajuntament podrà assignar unes altres que considere necessàries, d'acord amb la potestat d'autoorganització municipal.



2. Requisits de les persones aspirants

Per a ser admés/a al present procés selectiu, el personal aspirant haurà de reunir els següents requisits, referits al dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds:

a) Estar en possessió del títol universitari de grau o equivalent o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies.

En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per l'aspirant mitjançant el certificat expedit a aquest efecte per l'Administració competent en cada cas.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, caldrà estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

b) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en la categoria d'intendent, amb una antiguitat d'almenys dos anys en el lloc en altres cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana.

c) No excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No patir cap malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria a què s'aspira, de conformitat amb el quadre d'exclusions mèdiques que es determinen.



e) No haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques.

f) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B, amb un any d'antiguitat, i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.



g) Estar en possessió del certificat acreditatiu o equivalent del nivell mitjà de valencià (nivell C1) expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o tenir complides les condicions per a obtenir-lo en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies.

En tot cas l'homologació haurà de ser aportada per l'aspirant mitjançant la resolució o certificat expedit a aquest efecte per l'Administració competent en cada cas.

Els i les sol·licitants hauran de reunir les condicions i requisits exigits en la convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i així ho faran constar en aquestes, responsabilitzant-se de la seua veracitat.



3. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les sol·licituds per a requerir prendre part en aquest concurs oposició, en les quals el personal aspirant farà constar que reuneix les condicions exigides en les presents bases per a la plaça a què s'opte referit sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, es dirigiran a l'alcalde president de l'Ajuntament de Xàtiva, i s'hauran de presentar en el termini de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

Les sol·licituds es presentaran en el Registre electrònic general d'aquest ajuntament, o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A les sol·licituds s'adjuntarà el justificant de l'abonament dels drets de participació en el procés selectiu, fixats en 52,35 euros, segons ordenança fiscal reguladora de la taxa per la concurrència a proves selectives de personal de l'Ajuntament de Xàtiva, havent d'ingressar-se mitjançant transferència bancària o directament al número de compte que aquesta corporació té en Caixa Ontinyent i que és el següent: ES90/2045/6008/79/1100000524.

Les exempcions i bonificacions es regiran segons l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la concurrència a proves selectives de personal de l'Ajuntament de Xàtiva vigent en aqueix moment.

En cap cas la presentació i pagament dels drets d'examen suposarà la substitució dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

La realització d'aquest ingrés fora del termini establert per a la presentació d'instàncies determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant.



No serà procedent cap devolució dels drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada. L'exclusió per no complir els requisits o no aportar els documents exigits en la convocatòria no donarà lloc a la devolució dels drets d'examen.

En cas de presentar la sol·licitud per algun dels mitjans previstos en la Llei 39/2015, citada, les persones aspirants han de remetre un correu electrònic al Departament de Planificació i Gestió de Recursos Humans: personalrrhh@ayto-xativa.es, en el qual han de comunicar la presentació de la sol·licitud i acompanyar-la d'una còpia de la instància presentada i segellada per l'organisme corresponent, només a l'efecte que el departament de Recursos Humans conega la interposició corresponent.



Documentació a presentar juntament amb la instància

La instància haurà d'anar acompanyada dels documents següents:



– Fotocòpia o còpia autèntica digitalitzada del DNI, o del passaport.

– Fotocòpia compulsada o còpia autèntica digitalitzada dels mèrits que s'al·leguen per a la seua valoració en el concurs, acompanyats de la documentació justificativa a l'efecte.

– Justificant de l'abonament dels drets de participació en el procés selectiu, en què constarà la convocatòria a la qual correspon l'ingrés o justificant que acredite l'exempció/bonificació de l'abonament dels drets de participació en el procés selectiu.

– Declaració responsable en la qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment, si escau, en el cas que resultaren seleccionats o seleccionades.



– Memòria del projecte a què es referix l'exercici seté de la base 7, que s'ha d'anunciar en la seu electrònica i presentar-la en sobre tancat i segellat, en el Departament de Planificació i Gestió de Recursos Humans, dins del termini de presentació de sol·licituds.

La signatura de la instància normalitzada (document annex IV) comporta la declaració responsable del compliment de tots els requisits exigits en la convocatòria, dins del termini de presentació d'aquesta.



4. Relació de persones admeses i excloses

Per a ser admés/a a les proves selectives, bastarà que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies reunir totes i cadascuna de les condicions exigides, referides a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, i que aporten el justificant d'haver abonat els drets d'examen, o, si és el cas, justificant que acredite l'exempció/bonificació de l'abonament dels drets de participació en el procés selectiu.



En cap cas es podrà esmenar no fer constar en la instància que es reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en les bases de la convocatòria, la falta del justificant de l'abonament dels drets d'examen, del pagament parcial o de l'exempció d'aquests, així com presentar la sol·licitud de forma extemporània.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim d'un mes en què declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. En aquesta resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica d'aquest ajuntament: https://xativa.sedelectronica.es) i complementàriament i sense caràcter oficial en la pàgina web municipal (www.xativa.es), constarà el nom i cognoms de les persones aspirants admeses i excloses i, si escau, el motiu de la no-admissió.

Contra aquesta resolució es podrà presentar reclamació en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent a la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València. Si no es produïra cap reclamació, la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament. Si es presenten reclamacions, aquestes seran admeses o desestimades en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva, que es publicarà, així mateix, en els llocs indicats per a la llista provisional.

Aquesta última publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos. En la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, que tindrà lloc en un termini no inferior a 15 dies hàbils, així com l'ordre de crida del personal aspirant segons el resultat del sorteig que es determine.



5. Tribunal qualificador

La composició del tribunal estarà d'acord amb el que estipula l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



L'òrgan de selecció estarà constituït per cinc membres, funcionaris de carrera, nomenats pel president de la corporació, dels quals un serà el president. Tots ells hauran de pertànyer al subgrup A1 i tenir la titulació d'accés a aquest.

Composició: el tribunal estarà format per un/a president/a, un/a secretari/ària i tres vocals amb els seus respectius suplents. Actuarà com a:

La presidència: un funcionari o una funcionària de carrera.

La secretaria: que serà el secretari de la corporació o el funcionari o la funcionària de carrera en qui delegue, que actuarà a més com a vocal.



La vocalia:

– Dos comandaments pertanyents a l'escala superior dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana, a proposta de la Direcció General de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, de la Presidència de la Generalitat Valenciana.

– Un comandament de l'escala superior de la policia local, pertanyent a un cos de la policia local de la Comunitat Valenciana, a proposta de la regidora delegada de seguretat i transports.

La seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

Els tribunals de selecció tindran la consideració d'òrgans col·legiats de l'Administració i, com a tals, estaran subjectes a les normes contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic per als òrgans col·legiats. El funcionament del tribunal s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, citada.

La classificació professional dels membres del tribunal haurà de ser igual o superior a la del cos, agrupació professional funcionarial o categoria laboral objecte de la convocatòria, i almenys, més de la meitat dels seus membres haurà d'estar en possessió d'una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



Així mateix, el tribunal podrà comptar amb membres col·laboradors i assessors especialistes, quan les característiques o la dificultat de la prova així ho requerisquen, que col·laboraran amb aquest, amb veu però sense vot.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat almenys dels seus integrants, titulars o suplents, indistintament. Ara bé, no podran substituir-se entre si en la mateixa sessió. Si una vegada constituït el tribunal i iniciada la sessió s'absenta el president, aquest designarà, entre els vocals concurrents, el que el substituirà durant la seua absència.

Així mateix, el tribunal està facultat per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut ordre en aquestes en tot el que no preveuen aquestes bases.

De les actuacions del tribunal, el secretari estendrà una acta on es farà constar el resultat de les proves i també les possibles incidències i reclamacions, així com les votacions que es produïsquen.

En aquest sentit, el secretari, haurà d'estendre acta de totes les seues sessions, tant de celebració d'exercicis com de correcció i avaluació d'aquests, així com dels punts principals de les deliberacions i el contingut dels seus acords, en els quals s'exposaran, concisament, encara que amb claredat suficient, la motivació de les seues decisions, que pel que concerneix a l'exercici de la seua competència tècnica, científica o professional per a avaluar a les persones aspirants, estarà referida al compliment de les normes legals i reglamentàries i dels criteris que puguen haver-se establit en la convocatòria o per part de l'òrgan tècnic de selecció amb caràcter previ a la realització o valoració de les proves.



Les actes numerades i rubricades constituiran l'expedient que reflectirà el procés selectiu dut a terme.

Les actuacions dels tribunals poden ser recorregudes en alçada davant l'Alcaldia Presidència, en el termini d'un mes comptador des que aquestes es van fer públiques, d'acord amb l'article 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els membres del tribunal, i també els possibles assessors especialistes, percebran les indemnitzacions que per raons del servei tinguen establides en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, segons la categoria establida en el mateix reial decret o en disposició aplicable en el moment de constitució del tribunal.

A l'efecte del que es disposa en l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, el tribunal que actua en aquesta prova selectiva tindrà la categoria primera de les recollides en aquell, tant respecte de les assistències dels membres del tribunal com dels seus assessors/es i col·laboradors/es.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.





6. Començament i desenvolupament de les proves

Les proves no podran començar fins a transcorreguts almenys 15 dies hàbils des de la publicació de la data, hora i lloc del començament del primer exercici a què fa referència el paràgraf següent.

En aquest sentit, la data, hora i lloc del començament del primer exercici, l'ordre de començament de les persones aspirants, segons el resultat del sorteig que es determine, juntament amb les llistes d'aspirants admesos i exclosos, i la composició del tribunal es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament (seu electrònica: https://xativa.sedelectronica.es) i en la pàgina web municipal (www.xativa.es).

El començament dels restants exercicis s'anunciarà només en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament (seu electrònica: https://xativa.sedelectronica.es), sent suficient aquesta exposició en la data en la que s'inicie, com a notificació a tots els efectes. També es publicarà en la pàgina web municipal (www.xativa.es). La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim d'antelació de 24 hores des de l'inici de la sessió anterior, mentre que la convocatòria per a un exercici diferent haurà de respectar un termini mínim de dos dies.

L'ordre d'intervenció de les persones aspirants en aquells exercicis que no es puguen realitzar conjuntament, serà l'alfabètic, i donarà començament per aquella el primer cognom de la qual comence per la lletra B, conforme al resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'aspirant serà convocat en crida única. Els i les aspirants perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració quan ja s'hagen iniciat les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Quan es tracte de proves orals o unes altres de caràcter individual i successiu, el tribunal podrà apreciar les causes al·legades i admetre l'aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Els candidats hauran d'acudir proveïts de l'original del DNI o, en defecte d'això, passaport o permís de conduir, sense que siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents. Abans de l'inici de cada exercici, i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres del tribunal, el seu personal ajudant o assessor comprovaran la identitat dels aspirants.

L'aspirant haurà d'observar les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'un o una aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar aquest o aquesta aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga el tribunal sobre l'incident.

L'òrgan tècnic de selecció, quan considere que existeixen circumstàncies relacionades amb l'aplicació de les bases de la convocatòria que poden incidir directament en la realització o qualificació de les proves selectives, informarà d'aquestes al personal aspirant, sense que això puga suposar una alteració de les citades bases.

Totes les proves podran realitzar-se indistintament en valencià o castellà, a elecció de l'aspirant.

Per a les persones amb diversitat funcional que ho sol·liciten, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans que permeten l'adequada realització de les proves.

El tribunal, excepte raons que justifiquen el contrari, adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de l'aspirant.

Els resultats de cadascun dels exercicis, els criteris tinguts en compte a l'hora de valorar els exercicis pràctics o teòrics, si és el cas, així com els resultats correctes de les proves tipus test, les successives crides i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopte l'òrgan tècnic de selecció i que haja de conéixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives o, si escau, la fase de concurs, s'exposaran en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament (seu electrònica: https://xativa.sedelectronica.es). Bastarà aquesta exposició, en la data en què s'inicie, com a notificació amb caràcter general. La publicació es realitzarà el mateix dia en què s'adopten els acords corresponents a les qualificacions referenciades. També es publicarà, sense caràcter oficial, en la pàgina web municipal (www.xativa.es).



7. Procediment de selecció

A) Fase d'oposició

La qualificació de la fase d'oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis següents. Constarà de les següents proves:



Primer exercici. Prova psicotècnica. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques aptitudinals i de personalitat, que corresponga en els torns de promoció interna per a la categoria de comissari o comissària, dirigits a valorar les aptituds i actituds de la persona aspirant per a l'exercici del lloc objecte de la convocatòria, a proposta de l'òrgan de selecció, que s'ajustaran al que s'estableix en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, tal com s'assenyala en l'annex I de les presents bases.



Aquesta prova es qualificarà amb apte o no apte i tindrà caràcter eliminatori. El temps màxim el fixarà l'òrgan de selecció en funció de la prova a realitzar.

La superació d'aquesta prova en els municipis de la Comunitat Valenciana, expressament homologada per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, tindrà una validesa de sis mesos des de la seua realització, i eximirà durant aquest període l'aspirant de tornar a realitzar-la. L'acreditació documental suficient d'aquesta superació haurà de presentar-se, únicament dins del termini que intervé des del dia de la publicació de l'anunci de convocatòria d'aquesta prova fins al dia hàbil immediat anterior a la data de celebració d'aquesta, mitjançant escrit dirigit a l'òrgan de selecció.

La justificació i acreditació de l'homologació de la prova, així com de la data de la seua realització, correspon exclusivament als aspirants que pretenguen fer valdre aquesta exempció.

Si l'òrgan de selecció considerara que les circumstàncies descrites no es troben suficientment acreditades o se suscitaren dubtes sobre la seua homologació, l'òrgan de selecció podrà acordar que el personal aspirant que es trobe en aquesta situació realitze el present exercici.



El personal aspirant convocat preceptivament haurà de comparéixer a la celebració de la prova a l'efecte de conéixer la resolució de l'òrgan de selecció respecte de les exempcions, llevat que, prèviament a aqueix moment, s'haja publicat per l'òrgan de selecció acord exprés d'exempció. En cas contrari, és a dir, en cas que l'òrgan de selecció no haja publicat el referit anunci o en cas que, publicat aquest, l'aspirant sol·licitant de l'exempció no conste com a beneficiat per aquesta, haurà de comparéixer a la crida i la seua no-presentació implicarà perdre el dret a continuar en el present procés selectiu.



Per al plantejament i correcció de la prova test, així com per a la realització de les entrevistes, si escau, el tribunal estarà necessàriament assistit per almenys un llicenciat/ada o graduat/ada en Psicologia, que aplicaran el reconeixement psicotècnic d'acord amb el que s'estableix en l'annex I.



Segon exercici. Proves d'aptitud física. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'acompliment del lloc de treball i el contingut i marques mínimes de les quals seran, d'acord amb l'establert en l'apartat B de l'annex I de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, almenys les següents i segons el quadre d'edats:



Proves

1. Carrera de resistència 1.000 metres.

2. Salt de longitud amb carrera.

3. Natació 50 metres.







Barem d'edats masculí:



Quadre d'edats Prova 1 Prova 2 Prova 3

Fins a 30 anys 4 20 3,75 m 60

De 31 a 35 anys 4 50 3,50 m 1 10

De 36 a 40 anys 5 30 3,25 m 1 25

De 41 a 45 anys 10 3,00 m 1 30

De 46 a 50 anys 11 2,75 m 1 40

Més de 50 anys 12 2,40 m 1 55







Barem d'edats femení:



Quadre d'edats Prova 1 Prova 2 Prova 3

Fins a 30 anys 4 50 3,10 m 1 10

De 31 a 35 anys 5 20 2,90 m 1 20

De 36 a 40 anys 6 00 2,70 m 1 35

De 41 a 45 anys 11 2,50 m 1 45

De 46 a 50 anys 12 2,30 m 1 55

Més de 50 anys 13 2,10 m 2 10







La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dos de les tres de les proves per a ser declarat apte.



La superació d'aquesta prova tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, fins al dia de finalització del termini de presentació de les instàncies, amb independència de l'edat de l'aspirant, i quedaran exempts de realitzar-la aquells que en aquest període l'hagen superat.

La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de salt es realitzarà mesurant la distància efectiva.

Per a garantir una adequada coordinació i agilitat en aquesta prova, el president de l'òrgan de selecció, en funció del nombre d'aspirants i altres circumstàncies podrà designar als col·laboradors que crega convenients per a tal fi.



Tercer exercici. Test de cultura policial. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 100 preguntes tipus test, amb 4 alternatives de resposta cadascuna d'aquestes, de les quals només una de les alternatives és la vertadera.

Aquestes preguntes versaran sobre el temari que figura al final d'aquesta convocatòria (annex III), en un temps màxim d'1 hora i 30 minuts.

La puntuació màxima serà de 10 punts. Es puntuarà cada resposta correcta amb 0,1 punts, i es descomptarà 0,1 punts per cada tres respostes errònies. No descomptaran les respostes en blanc.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'ha d'obtenir un mínim de 5 punts per a superar-lo.



Quart exercici. Coneixement del valencià. Obligatori i no eliminatori.

Consistent a traduir del valencià al castellà i viceversa, un text proposat pel tribunal en un temps màxim de 30 minuts.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts i no serà eliminatori.



Cinqué exercici. Reconeixement mèdic. Obligatori i eliminatori.



Consistirà a superar un reconeixement mèdic, a practicar pel tribunal mèdic que es designe a aquest efecte. Es realitzaran totes les proves clíniques, analítiques o complementàries o de qualsevol altra classe que es consideren necessàries per a comprovar que el personal aspirant no està incurs en el quadre d'exclusions assenyalades en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, i que es recullen en l'annex II d'aquestes bases.

La superació d'aquesta prova, homologada expressament per l'IVASPE, tindrà una validesa de sis mesos des de la seua realització. Quedaran exempts de passar-la els qui en aquest període l'hagen superat, sempre que no es produïsquen malalties que, segons el parer del tribunal mèdic, justifiquen de tornar-les a realitzar.

La qualificació d'aquesta prova serà d'apte o no apte.



Sisé exercici. Tema de composició. Obligatori i eliminatori.

Consistirà en el desenvolupament durant un temps màxim d'1 hora i 30 minuts, d'un tema d'actualitat i coneixement general, relacionat amb els epígrafs que integren els respectius temaris (annex III d'aquestes bases), triat pel tribunal, l'extensió del qual no podrà ser inferior a tres folis ni excedir de sis a una sola cara, a fi de valorar la lògica de l'exposició i coneixements sobre aquest de l'aspirant.

Aquest exercici, a elecció del tribunal, podrà ser llegit en sessió pública per l'aspirant.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per a superar l'exercici s'haurà d'obtenir un mínim de 5 punts.



Seté exercici. Memòria projecte sobre policia local. Obligatori i eliminatori.

Consistirà en la presentació, exposició i defensa oral durant un temps no inferior a 45 minuts ni superior a 1 hora i 30 minuts, d'un estudi inèdit sobre organització, problemàtica, funcions i serveis del cos de policia local en un municipi amb una població igual o similar a la del municipi convocant, amb especial incidència en la nova Llei de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana, 17/2017, de 13 de desembre.

Aquesta memòria projecte haurà d'aportar-se per escrit en el moment de presentació d'instàncies en sobre tancat i segellat, i haurà de tenir una extensió mínima de 60 i màxima de 75 fulls, grandària DIN A4, escrites a ordinador, grandària Arial 12, a doble espai i a una sola cara.

Durant l'exposició, l'òrgan de selecció podrà formular totes les preguntes o aclariments que considere oportunes.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i caldrà un mínim de 5 punts per a superar-lo.



Huité exercici. Desenvolupament del temari. Obligatori i eliminatori.

Consistirà a desenvolupar per escrit durant un temps màxim de 2 hores, dos temes triats pel personal aspirant de quatre extrets per sorteig dels continguts en el temari que figura al final d'aquesta convocatòria (annex III d'aquestes bases). Distribuïts en quatre grups, se n'extraurà un de cada grup.

Aquests temes seran llegits en sessió pública davant l'òrgan de selecció, que podrà formular les preguntes o aclariments que sobre aquests jutge oportuns. Es valorarà la claredat d'idees, la facilitat d'expressió i el coneixement dels temes exposats.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i és necessari per a superar-lo un mínim de 5 punts.



Observacions

– Valoració dels exercicis 6é, 7é, 8é. S'efectuarà mitjançant l'obtenció de la mitjana aritmètica de cadascun dels membres del tribunal de selecció, havent de rebutjar-se a aquests efectes totes les puntuacions màximes i mínimes quan entre aquestes existisca una diferència de 4 punts o més. Servirà, si escau, com a punt de referència la puntuació màxima obtinguda.

– Exempcions per a la promoció interna: conforme al que s'estableix en l'article 2 de l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenvolupament del Decret 88/2001, del Govern Valencià, de 24 d'abril de 2001, per la qual s'aproven les bases i criteris uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala superior, categories de comissari/ària i comissari/ària principal, d'acord amb el que s'estableix en la regulació sobre funció pública, es determina l'exempció de temes a les persones aspirants que opten per promoció interna, per la qual cosa en els exercicis relacionats amb el temari s'examinaran únicament dels temes: 6, 20, 22, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 39, 40, 44, 59, 71, 75, 76, 77, 78, 79, 88, 89, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 105, 106, 107 i 108.



B) Fase de concurs

Juntament amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris, han de passar a la fase de concurs prevista en la convocatòria.

Finalitzada la fase d'oposició, es valoraran els mèrits aportats per les persones aspirants que l'hagen superat, d'acord amb el barem de mèrits que figura en les presents bases. Només podran participar en la fase de concurs les persones aspirants que hagen superat la fase oposició. La qualificació de la fase de concurs serà la suma de les puntuacions obtingudes en cadascun dels apartats que es detallen a continuació.



Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

1. Titulació acadèmica i cursos de formació i perfeccionament (fins a un màxim de 13,20 punts).

1.1. Titulació acadèmica. Fins a un màxim de 5,86 punts.

Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades pels concursants que siguen iguals o superiors a les que s'exigeix per a accedir a l'escala i categoria a la qual pertanguen. No es valoraran com a mèrit aquelles titulacions que figuraren com a requisit per a la provisió del lloc de treball, ni aquelles que foren imprescindibles per a la consecució d'altres de nivell superior.

Doctor:

– Dret, Psicologia, Criminologia, Pedagogia i Sociologia: 4 punts.

– En altres matèries: 3 punts.

Llicenciat:

– Dret, Psicologia, Criminologia, Pedagogia i Sociologia: 2,50 punts.

– En una altra matèria o equivalent: 2 punts.

Els màsters impartits per la universitat es valoraran a raó de 0,03 punts per mes complet.

1.2. Cursos organitzats per l'IVASPE o organismes anàlegs. Fins a un màxim de 4,32 punts.

Per la realització de cursos organitzats per la direcció general competent per raó de la matèria policial, a través de l'IVASPE o homologats per aquest, s'ajustarà al següent barem. S'inclouran aquells cursos reconeguts per la direcció general com homologats a l'efecte de baremació.







Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 0,20 0,40 punts

De 51 a 100 0,40 0,80 punts

De 101 a 150 0,60 1,20 punts

De 151 a 200 0,80 1,60 punts

De 201 a 250 1 2 punts

Més de 250 1,20 2,40 punts







Quan es tracte de cursos de durada inferior a la mínima abans dita, la puntuació d'aquests vindrà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència a aquests, que haurà de realitzar el tribunal qualificador. En el cas d'haver impartit hores com a professor en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 3 punts.

Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASPE (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdues expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.

Els cursos bàsics de formació inicial i els cursos d'ascens o capacitació no seran objecte de puntuació, els cursos de dispensa en un grau del requisit de titulació es puntuaran, si escau, com a cursos amb diploma d'assistència. No seran puntuables si ja es van tenir en compte a l'efecte de titulació acadèmica per a promoció interna.

1.3. Coneixement del valencià. Fins a un màxim de 3 punts

Acreditat mitjançant certificat oficial de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

– Certificat de grau superior: 3 punts

2. Antiguitat i grau personal (Fins a un màxim de 10,27 punts)

2.1. Antiguitat. Fins a un màxim de 8,27 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu en la mateixa escala i categoria de la policia local o superior: 0,045 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu en cadascuna de les categories inferiors de la policia local: 0,035 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu prestat en altres forces i cossos de seguretat: 0,025 punts.

– Per cada mes complet de serveis en actiu prestat en qualsevol administració pública no valorats en els anteriors paràgrafs: 0,015 punts.



A aquests efectes també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que es disposa en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement dels serveis previs en l'Administració pública.

2.2. Grau personal. Fins a un màxim de punts 2 punts.

Per la possessió d'un determinat grau personal consolidat:

a) Grau consolidat inferior al del lloc sol·licitat: 1 punt.

b) Grau consolidat igual o superior al del lloc sol·licitat: 2 punts.



Per a la determinació del grau personal caldrà ajustar-se al que es disposa en la normativa sobre funció pública dictada per la Comunitat Valenciana.

3. Mèrits específics (Fins a un màxim de 5,87 punts).

3.1. Idiomes no nacionals: fins a un màxim de 2 punts.

– Coneixement d'un o més idiomes acreditats documentalment, mitjançant certificació expedida per facultat o escola oficial reconeguda: 1 punt per cada cicle acabat.

– La superació dels diferents cursos complets que conformen els estudis oficials de diferents facultats o escoles oficials es valorarà a raó de 0,20 punts per curs complet.

– Acreditació de l'escola oficial d'idiomes del coneixement d'idiomes oficials de qualsevol país de la Unió Europea: 0,2 punts per curs o el seu equivalent si tracta de cicles fins a un màxim d'1 punt. A aquests efectes es puntuarà el nivell més alt acreditat.

3.2. Altres mèrits. Fins a un màxim de 1,87 punts.

Es valoraran lliurement apreciats pel tribunal qualificador els coneixements en administració i gestió de recursos humans i informàtica, títols de socorrista aquàtic, primers auxilis, curs de submarinisme, arts marcials, defensa personal, felicitacions no justificades en expedients expressos, així com qualsevol activitat formativa que es present en el concurs, i uns altres degudament acreditats i no valorats en els anteriors apartats, tots aquests, fins a un màxim de 0,10 punts per mèrit acreditat.



La intervenció com a ponent en conferències i seminaris relacionats amb l'activitat policial i reconeguda per l'IVASPE es valorarà fins a un màxim de 0,12 punts.

Les publicacions relacionades amb l'activitat policial es valoraran fins a un màxim de 0,18 punts, per cadascuna d'aquestes.

3.3. Premis, distincions i condecoracions. Fins a un màxim de 2 punts.

– Per estar en possessió de la Placa Col·lectiva al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 0,3 punts.

– Per estar en possessió de la Placa Individual al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 1 punts.

– Per estar en possessió de la Medalla al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 0,60 punts.

– Per ser objecte de felicitació o esment individual pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,60 punt per cadascuna d'aquestes.

– Per ser objecte de felicitació o esment col·lectiu pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,1 punts per cadascuna d'aquestes.

– Per condecoracions concedides, previ expedient sobre aquest tema, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 1 punt per cadascun d'aquestes. Si la condecoració és concedida a títol col·lectiu la puntuació serà de 0,1 punts per a cadascun d'aquests.

– Per premis, distincions, felicitacions o esments concedits, previ expedient sobre aquest tema, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 0,30 punts per cadascun d'aquests.

En el barem de mèrits s'ha contemplat el que s'estableix en l'Ordre de 23 de novembre 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana de l'escala superior, així com el que s'estableix en la disposició addicional primera de la mateixa ordre.



8. Puntuació

La qualificació final serà la suma de la puntuació obtinguda en la fase d'oposició i l'obtinguda en la fase de concurs.

En cas d'empat en les qualificacions finals i d'acord amb el que s'estableix en les bases generals de proves selectives per a l'accés a llocs de treball de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Xàtiva, el tribunal aplicarà les regles següents:

a) En cas de concurs oposició a favor de qui tinga millor puntuació en l'oposició.

b) Quan es tracte de només oposició i persistisca l'empat s'elevarà proposta de nomenament a favor del que haja obtingut major puntuació en els exercicis pràctics.

c) Si persisteix l'empat, la proposta es farà a favor del que haja obtingut major puntuació en l'exercici teòric.

d) Si encara continuara l'empat es proposarà l'aspirant de major edat.

e) Si continua l'empat, s'adjudicarà el lloc de treball al sexe infrarepresentat, d'acord amb el Pla d'igualtat aprovat en sessió plenària de l'Ajuntament de Xàtiva de 28 de novembre de 2015.



f) En tot cas, si continua l'empat es dirimirà a favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.





9. Relació de personal aprovat

Una vegada determinada la qualificació dels aspirants, el tribunal farà públic en el tauler d'anuncis electrònic (seu electrònica: https://xativa.sedelectronica.es) i en la pàgina web municipal (www.xativa.es), la relació d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació final obtinguda.



El nombre d'aspirants aprovats en el procés selectiu no podrà excedir el nombre de places convocades, al qual s'agregaran les vacants que s'hagueren produït fins a la seua realització, dins dels límits establits legalment.

L'òrgan de selecció formularà proposta a l'òrgan municipal competent de l'aspirant que, havent superat el procés selectiu i prèvia presentació de la documentació exigida en aquestes bases, haja d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, per a seguir un curs de formació teoricopràctic de caràcter selectiu, de 350 hores lectives de durada. La resta d'aspirants aprovats formaran part de la borsa de treball.

En cas que la persona aspirant renunciara a continuar el procés de selecció, o fora exclosa per no tenir algun dels requisits exigits, no presentar la documentació requerida, o per falsedat d'aquesta, o per no superar el curs selectiu, s'anul·laran les actuacions pel que fa a aquesta i el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos del mateix nombre que d'exclosos per anteriors causes, sempre que hagen superat les proves selectives, els quals s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut.



10. Curs selectiu

La persona aspirant proposada s'incorporarà a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque.

Aquells aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala de la policia local en els municipis de la Comunitat Valenciana quedaran exempts de realitzar-lo, mitjançant resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta de la Direcció de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no s'haguera alterat substancialment el seu contingut.

Els qui no pogueren realitzar el curs selectiu per qualsevol causa de força major degudament justificada i apreciada per l'Administració, ho efectuaran, si no persisteixen tals circumstàncies, en la convocatòria immediata posterior.

Durant la realització del curs teoricopràctic l'aspirant serà nomenat funcionari en pràctiques de la respectiva corporació local, amb els drets inherents a aquesta situació, i percebrà a càrrec de l'Ajuntament les retribucions íntegres del lloc a què aspira.

La qualificació del curs correspondrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública, i la seua valoració es realitzarà sobre la base de criteris objectius que tindran en compte, entre uns altres, els punts següents: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds davant del professorat i de la resta d'alumnes i tots aquells aspectes de l'actuació de l'aspirant que siguen necessaris per a valorar la capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes en el lloc.



Havent finalitzat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències comunicarà a l'òrgan competent de la corporació municipal la relació dels aspirants que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda per al seu nomenament com a funcionari/ària de carrera. Igualment, comunicarà la relació d'aspirants que no l'hagen superat.

En cada convocatòria, els aspirants que no superaren el curs teoricopràctic, podran incorporar-se al curs immediat posterior. No obstant això, cessaran com a funcionaris en pràctiques, i podran ser nomenats de nou quan s'incorporen al següent curs. Si no superen aquest segon curs, perdran definitivament el dret de reserva, entenent-se acabat el procés selectiu.



11. Presentació de documents

La persona aspirant proposada pel tribunal haurà d'aportar davant la corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aprovats, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en les bases de la present convocatòria, i que no hagueren sigut aportats amb anterioritat.

Les persones aspirants que tinguen la condició de personal funcionari de carrera quedaran exemptes de justificar documentalment les condicions generals a què es refereix la base 2 que ja consten acreditades per a obtenir el seu anterior nomenament. En tot cas, hauran de presentar original o fotocòpia compulsada o còpia autèntica digitalitzada del seu nomenament com a personal funcionari de carrera, del títol acadèmic i del certificat acreditatiu del nivell de valencià exigits.



Quan algun o alguns dels aspirants aprovats renunciaren a continuar el procés de selecció, o siguen exclosos d'aquest per mancar d'algun dels requisits exigits, no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, o per no superar el curs selectiu, no podran ser nomenats personal funcionari, s'anul·laran les actuacions respecte d'aquests i el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos del mateix nombre que el d'exclosos per les anteriors causes, els quals s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les condicions que la resta, sense perjudici de la responsabilitat en què, si escau, pogueren haver incorregut.



12. Nomenament

Complits els requisits precedents i finalitzat el curs, s'efectuarà el nomenament de la persona aspirant proposada com a personal funcionari de carrera, en el termini màxim de 15 dies, des de la comunicació de l'IVASPE, havent de prendre possessió del càrrec en el termini de 30 dies a comptar del següent a aquell en què els siga notificat el nomenament.

Efectuada l'anterior comunicació per l'IVASPE, i no formalitzat el nomenament en el termini assenyalat en el paràgraf anterior, l'Ajuntament haurà d'abonar a l'aspirant la totalitat de les retribucions corresponents al lloc de treball a què aspira.

El nomenament serà publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'anuncis electrònic d'aquest ajuntament (seu electrònica: https://xativa.sedelectronica.es).

La resta d'aspirants proposats formaran part de la borsa de treball. En aquest sentit, el tribunal estendrà acta en què figure una relació comprensiva de la totalitat del personal que ha de formar part de la borsa de treball, que estarà formada amb aquells i aquelles aspirants que, no havent superat el procés, hagueren aprovat almenys el primer exercici, la qual s'ordenarà per major nombre d'exercicis aprovats i per ordre de puntuació total obtinguda i es publicarà en la web i en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, i elevarà aquesta relació a la Presidència de la corporació formulant la corresponent proposta de constitució de la borsa d'ocupació per a poder cobrir les necessitats de personal que puguen donar-se, seguint l'ordre de puntuació obtinguda.



La borsa de treball es regirà per les normes de funcionament de les borses de treball de l'Ajuntament de Xàtiva, aprovades per l'Acord de la Junta de Govern Local de 2 d'agost de 2016 i modificades per l'Acord del mateix òrgan del dia 8 de maig de 2017.



13. Incidències

L'òrgan de selecció podrà resoldre els dubtes que es presenten, interpretar aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.



14. Recursos

Contra les presents bases, l'acord aprovatori de les quals és definitiu en la via administrativa, podrà interposar-se per les persones interessades legitimades un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes en el Butlletí Oficial de la Província de València, de conformitat amb el que es preveu en l'article 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si transcorreguera un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest haja sigut resolt, es podrà entendre que ha sigut desestimat i interposar recurs contenciós administratiu, a la seua elecció, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València o davant el jutjat contenciós administratiu del domicili de la persona o persones recurrents, en el termini de sis mesos.

b) Recurs contenciós administratiu, a la seua elecció, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València o davant el jutjat contenciós administratiu del domicili de la persona o persones recurrents, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de les presents bases en el Butlletí Oficial de la Província de València.



Contra les decisions del tribunal es podrà presentar recurs d'alçada en el termini d'un mes davant l'alcalde. Contra la resolució de l'Alcaldia, pertocaran els recursos de reposició i contenciós administratiu més amunt referenciats.



15. Incompatibilitats

L'aspirant proposat quedarà subjecte al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i altra normativa aplicable.



16. Legislació aplicable

La realització de les proves selectives es regirà, en tot allò no expressament previst en les presents bases, per les bases generals de proves selectives de l'Ajuntament de Xàtiva aprovades per la Junta de Govern Local en data 30 de gener de 2006, modificades en part per l'Acord de Junta de Govern Local de 2 de març de 2015, i el dia 25 de juny de 2018, per les normes del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; la Llei 7/1985, de 2 d'abril; el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; pel Reial decret 896/1991, de 7 de juny; per la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; pel Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i supletòriament, pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, tot això en la part no derogada expressament pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; per la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, i pel Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana; per l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenvolupament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'aproven les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala superior, categories intendent general i intendent principal (per modificació de la Llei 17/2017, comissari/ària principal i comissari/ària, respectivament); per l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana, en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, i per l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.







17. Publicitat

La convocatòria i el text íntegre de les presents bases es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la seu electrònica d'aquest ajuntament, https://xativa.sedelectronica.es (tauler d'anuncis electrònic). Així mateix, l'anunci de la convocatòria en extracte es publicarà en el Boletín Oficial del Estado.

El text íntegre de les bases es remetrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i en la Llei 17/2017, de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana.





ANNEX I

Proves psicotècniques



D'acord amb el que s'estableix en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.



Descripció dels factors a mesurar en el procés de selecció.

A. Aptituds mentals, personalitat i factors específics.

Els factors a mesurar d'aptituds mentals, de personalitat, factors específics, així com els barems específics per a la categoria de comissari/ària per a promoció interna, mobilitat, es remeten a la regulació establida en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.

B. Normes i requisits generals. Qualificació global.

Es remeten a la regulació establida en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.

C. Barems específics

Es remeten a la regulació establida en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.





ANNEX II

Reconeixement mèdic



El contingut del reconeixement mèdic s'ajustarà al que s'estableix en l'annex II, apartat B, de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 5148, de 2 de desembre de 2005, en què consta el quadre d'exclusions mèdiques d'aplicació als torns de mobilitat i promoció interna per a totes les escales i categories.





ANNEX III

Temari



El contingut del temari segueix el que s'assenyala en l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desplegament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat dels policies locals de la Comunitat Valenciana, escala superior, categories intendent general i intendent principal (per modificació de la Llei 17/2017, comissari/ària principal i comissari/ària respectivament), ordre publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 4046, de 29.07.2001), per a la plaça objecte d'aquestes bases.





Temari



Dret constitucional

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura. Principis fonamentals. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'estat. Reforma de la Constitució. La monarquia parlamentària. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació.

Tema 2. Les Corts Generals: les càmeres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder judicial. La funció jurisdiccional. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol. El Consell General del Poder Judicial.

Tema 3. El poder executiu. El Govern. Composició. Funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre les Corts Generals i el Govern. Normes no parlamentàries amb rang de llei. Posició constitucional de l'Administració.

Tema 4. Els drets i deures reconeguts en la Constitució. Procediments de garantia i protecció. El Tribunal Constitucional. El recurs d'empara i el recurs d'inconstitucionalitat. El Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 5. Els drets humans. Instruments de reconeixement i protecció dels drets humans. La funció policial en relació amb el respecte i assegurament dels drets humans.

Tema 6. Els drets humans com a límit a l'actuació policial. Les limitacions dels drets humans per l'actuació policial. Relació entre drets humans i deures. Els convenis internacionals en matèria de drets humans.

Tema 7. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia. Òrgans i competències.

Tema 8. Les administracions públiques en la Constitució. L'Administració pública estatal i autonòmica. Competències i autonomia. El ciutadà i l'Administració.

Tema 9. La hisenda pública i l'Administració tributària. El ciutadà i l'Administració tributària.

Tema 10. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les altres institucions que componen la Generalitat Valenciana. Competències. Administració de justícia.



Dret administratiu

Tema 11. El dret administratiu. Fonts. El reglament. Concepte i classes.

Tema 12. L'acte administratiu. Requisits dels actes administratius. El procediment administratiu. Principis. Drets i deures dels ciutadans. Fases del procediment. Actes presumptes. El concepte d'interessat. La notificació. L'execució dels actes administratius. Procediments d'execució.

Tema 13. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Els recursos administratius.

Tema 14. La revisió jurisdiccional dels actes administratius. La jurisdicció contenciosa administrativa. El recurs contenciós administratiu. Interposició, demanda, tramitació. La sentència. Recursos jurisdiccionals.

Tema 15. L'Administració pública. Potestat d'autoorganització. L'Administració local. El municipi. Elements. Territori. Població. Competències i autonomia. Béns i serveis municipals.

Tema 16. El municipi. Òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 17. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'ajuntament. La Comissió de Govern. Òrgans consultius i participatius. Les comissions informatives. Les juntes de districte.

Tema 18. La funció pública. Evolució històrica. La funció pública en la Constitució. La funció pública estatal. La funció pública a la Comunitat Valenciana.

Tema 19. El funcionari públic. Concepte. Classes. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Naturalesa jurídica de la relació funcionarial. Òrgans superiors de la funció pública.

Tema 20. Situacions, drets i deures dels funcionaris públics. Sistema retributiu dels funcionaris públics. Drets passius i Seguretat Social. Règim d'incompatibilitats.

Tema 21. La responsabilitat dels funcionaris públics. Responsabilitat civil. Responsabilitat penal. Responsabilitat administrativa.

Tema 22. La responsabilitat patrimonial de l'Administració. Concepte de lesió indemnitzable. Relació de causalitat. L'efectivitat de la reparació. L'acció de responsabilitat.

Tema 23. Reglament de règim disciplinari. La incoació de l'expedient disciplinari. El procediment disciplinari. Interessats, tramitació, resolució i recursos.

Tema 24. El personal al servei de l'Administració local. Concepte i classes. Organització de la funció pública local.



Policia administrativa

Tema 25. Obligacions i competències dels municipis. La potestat reglamentària dels ajuntaments. Les ordenances municipals. Els bàndols d'alcaldia. Classes d'ordenances municipals. Potestat sancionadora. Formes d'infracció de les ordenances i bàndols municipals.



Tema 26. Les competències municipals en matèria de protecció del medi ambient. Activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses. Focs artificials. Classes d'artificis pirotècnics. Muntatge d'espectacles. Mesures de seguretat en la instal·lació, muntatge i execució de focs artificials.

Tema 27. El transport urbà en vehicles de turisme. Taxis i autoturismes. Requisits administratius per a la realització de l'activitat. L'execució de l'activitat i el seu control. Competències. Tarifes.

Tema 28. Normes d'utilització de les vies públiques. Revetles, guals, tendals, instal·lació de taules i cadires, contenidors, grues i material de construcció. Òrgan competent per a la seua autorització. Sancions. Els usos i activitats municipals.

Tema 29. Venda ambulant. Modalitats de venda ambulant. Requisits.

Tema 30. L'activitat urbanística. Requisits. Protecció civil. Competències municipals en matèria d'escolarització.

Tema 31. Espectacles i establiments públics. Activitats recreatives. L'element personal de l'espectacle públic. El dret d'admissió. Llocs, recintes i instal·lacions destinats a espectacles i esbarjos públics. Requisits. Llibres de reclamacions. Prohibicions i suspensions.

Tema 32. Estrangers. Concepte. Drets dels estrangers a Espanya. Drets dels ciutadans de la Comunitat Europea. Dret comparat. Dret d'asil. Règim d'entrada dels estrangers a Espanya. Llocs habilitats. Documentació necessària per a l'entrada d'estrangers en territori nacional. Documents d'identificació. Visats. Altres requisits. Mitjans econòmics i exigències sanitàries.

Tema 33. Situacions dels estrangers a Espanya. Residència i estada. Pròrroga de l'estada. Sol·licitud, documentació. Expedició, denegació i extinció de la vigència. Classes de permisos de residència. Requisits i documentació. Tramitació. Targetes de residència. Pròrrogues i renovacions. Estrangers indocumentats. Estudiants estrangers.



Tema 34. Règim jurídic del control de canvis. Delictes monetaris. Infraccions administratives. Inspecció i recerca.

Tema 35. El document nacional d'identitat. Antecedents històrics. Regulació vigent. Caràcters. Dades del document. Competència i obligatorietat. Validesa.

Tema 36. Dret de reunió. Regulació vigent. Reunions en llocs tancats. Manifestacions i reunions en llocs de trànsit públic. Conductes delictives. Infraccions al dret.



Policia local

Tema 37. La seguretat ciutadana. Les forces i cossos de seguretat. Autoritats competents. La col·laboració i coordinació entre les forces i cossos de seguretat.

Tema 38. La funció de policia. La professió de policia. La policia com a organització. Policia i control social. Funcions policials. Els cossos policials. L'organització policial. La policia local en els sistemes de pluralitat policial.

Tema 39. El control de l'actuació policial. La disciplina i la deontologia en el mitjà policial. Control administratiu i penal de l'actuació policial. Infraccions penals i administratives derivades de l'actuació policial.

Tema 40. La Llei orgànica sobre protecció de la seguretat ciutadana. Les actuacions de les policies locals en l'àmbit de la Llei de seguretat ciutadana. La seguretat privada.

Tema 41. La policia local: conceptes previs. Missions i objectius. Funcions. Policia administrativa i policia judicial.

Tema 42. El binomi policia local-ciutadà: conceptes previs, relació, finalitat. Suports ètics. Normes d'actuació.

Tema 43. Ordenament legislatiu de la policia local. Principis bàsics d'actuació. Estructura orgànica i funcional. Règim estatutari. Drets i deures de les policies locals. Règim disciplinari.

Tema 44. La Llei de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Instruments de coordinació. Estructura i organització. Selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana.

Tema 45. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Finalitats i funcions. La formació de les policies locals. Les diferents activitats de formació: cursos selectius bàsics, de capacitació i integració d'auxiliars de policia local. El registre de policies locals.





Dret penal i processal

Tema 46. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes. Formes de comissió dels delictes i faltes. Les circumstàncies que modifiquen la responsabilitat penal.

Tema 47. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes relatius a la manipulació genètica.

Tema 48. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 49. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució.

Tema 50. L'omissió del deure de socors. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

Tema 51. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles. Defraudacions. Alteració de preus en concursos i subhastes. Els danys. Delictes relatius a la propietat intel·lectual i industrial, al mercat i als consumidors.

Tema 52. Delictes contra l'Administració pública: prevaricació i altres comportaments injusts; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets.

Tema 53. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.



Tema 54. Delictes sobre l'ordenació del territori, el patrimoni històric, els recursos naturals i el medi ambient, i la protecció de la flora i fauna.

Tema 55. Delictes contra la salut pública. Delictes contra la seguretat del trànsit. Infraccions a les disposicions sobre trànsit i seguretat vial constitutives de delicte.

Tema 56. Faltes contra les persones. Faltes contra el patrimoni. Faltes contra els interessos generals. Faltes contra l'ordre públic.

Tema 57. Les penes. Classes i efectes. Penes privatives de llibertat. Penes privatives de drets. La pena de multa. Penes accessòries. La responsabilitat civil. El compliment de condemna en centres dependents dels municipis.

Tema 58. El procés penal. Concepte, objecte i característiques. Formes d'iniciació. Denúncia i querella. El dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. El procediment d'habeas corpus.

Tema 59. El sumari. La instrucció del sumari. El judici oral. La qualificació del delicte. La celebració del judici oral. La sentència. Els procediments especials. El procediment abreujat. Els denominats judicis ràpids.

Tema 60. Presó provisional i llibertat provisional. La fiança. Recursos contra les resolucions dels jutges d'instrucció o contra les dels tribunals superiors de justícia. Revisió. L'embargament.



Policia judicial

Tema 61. La policia judicial. Composició. Funcions, modalitat i principis d'actuació. Deure d'intervenció de les unitats no específiques de policia judicial. Assignació de pràctiques concretes. Adscripcions temporals. Relació amb les autoritats judicials i altres forces de seguretat. La policia local com a policia judicial.

Tema 62. Diligències de recerca. La identificació. Entrades i registres en llocs tancats. La inspecció ocular. Mesures precautòries. El cos del delicte.

Tema 63. Detenció i detenció il·legal. Dret a la llibertat i seguretat: principi de legalitat. Límits temporals i materials de la detenció i la detenció preventiva. Drets del detingut. Diligències relacionades amb la detenció de la persona.

Tema 64. L'atestat policial. Subjectes de l'atestat. L'instructor. L'objecte de l'atestat. Altres diligències policials. La identificació.



Trànsit i circulació

Tema 65. La Llei de bases sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial. Text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial. Les competències en matèria de trànsit i seguretat vial.

Tema 66. Usuaris i conductors. Obres i activitats prohibides en matèria de trànsit i seguretat vial. Normes de circulació de vehicles. Altres normes de circulació. Senyalització.

Tema 67. Autoritzacions administratives per a conduir. Autoritzacions relatives a vehicles. Anul·lació, revocació i intervenció d'autoritzacions.

Tema 68. Infraccions i sancions. Mesures cautelars. La responsabilitat derivada de les anteriors infraccions. Procediment sancionador. Recursos. Execució de les sancions.

Tema 69. Matriculació de vehicles. Reforma en els vehicles. Ciclomotors. Vehicles especials. Vehicles històrics. Dispositius de limitació de velocitat. Inspecció Tècnica de Vehicles. Responsabilitat civil i l'assegurança obligatòria en els vehicles a motor.

Tema 70. El transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixts. El servei privat. Mercaderies perilloses. Condicions tècniques de transport i altres requisits principals. Reglament nacional de serveis urbans i interurbans de transport d'automòbils lleugers. El transport escolar.

Tema 71. La circulació urbana. Característiques. Normes generals de circulació. La senyalització.

Tema 72. Els accidents de trànsit: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes. Classes i fases.

Tema 73. Alcoholèmia. Concepte d'alcoholèmia. Taxa d'alcoholèmia. Efectes generals de les diferents taxes d'alcoholèmia. Normes per a la realització de la prova d'alcoholèmia. Alcoholímetres: descripció general i forma d'actuar.

Tema 74. Persones obligades a sotmetre's a la prova de detecció. Infraccions a la Llei de seguretat vial, que comporta l'obligació de la prova.



Psicologia

Tema 75. Tècniques d'organitzacions i mètodes administratius. Les relacions públiques policials. La vigilància privada. La planificació.



Tema 76. Psicologia de les organitzacions. El factor humà en l'organització. Les relacions humanes en l'organització. Concepte d'organització. L'organització com a sistema.

Tema 77. Individu i organització. La conducta humana en l'organització. Alternatives metodològiques en la psicologia de les organitzacions. Reclutament de personal i selecció de personal. Entrenament dels membres. Els papers en l'organització.

Tema 78. El manteniment de l'individu en l'organització. Satisfacció i moral laboral dels membres de l'organització. Petits grups i organització. Lideratge en l'organització.

Tema 79. L'estructura organitzacional. Dimensions contextuals i estructurals. Principals configuracions. Poder, autoritat i jerarquia en l'organització. El conflicte en les organitzacions.

Tema 80. El comandament. Concepte. Qualitats. Trets (integritat, competència, energia, autoritat, confiança en si mateix, iniciativa, decisió, etc.). Regles bàsiques per a l'exercici del comandament. Activitats més característiques del comandament.

Tema 81. Característiques del comandament. Funcions del comandament (planificar, executar, organitzar, coordinar). Estils de manar. Aspectes que distingeixen el bon cap. Metodologia del comandament.

Tema 82. Presa de decisions. El procés de decisió. Reixa de direcció. Poder i autoritat.

Tema 83. Tècniques de direcció. El factor temps. Selecció de tasques. Utilització de mitjans. Horaris i programes. Relació comandament-subordinat. Les reunions.

Tema 84. Concepte i procés de la comunicació. Elements de la comunicació. La comunicació no verbal. Xarxes de comunicació. Fluxos de comunicació. Problemes i barreres de la comunicació. El rumor.



Tema 85. La comunicació i la informació. Procés de comunicació: ascendent, descendent, horitzontal, escrita i oral. La distorsió. Problemàtica de la comunicació.

Tema 86. La policia, les seues funcions i context. Policia i societat. Percepcions mútues. Expectatives socials sobre la policia. Funcions policials.

Tema 87. L'acció en el context social. Noves funcions policials i comunitàries. La relació de la policia amb els col·lectius socials. Requisits per a aconseguir els objectius.

Tema 88. Les farmacodependències. Les drogues. Dependència física i psíquica. Tolerància. El drogoaddicte.

Tema 89. El cànem i els seus derivats: grifa, marihuana, haixix i oli d'haixix. Efectes del cànem. Opiacis naturals i sintètics. Cocaínics: el crac. Efectes al·lucinògens i tòxics.



Sociologia

Tema 90. Comportaments col·lectius. Concepte i classificació. Tipologia de les masses segons la manera de produir-se el comportament col·lectiu. Teories psicològiques explicatives del comportament col·lectiu. Possibilitats d'intervenció en els fenòmens col·lectius.

Tema 91. El comportament en els desastres. Conductes en les diferents fases d'una catàstrofe. Efectes i conseqüències en els desastres en les persones. El pànic. Reacció davant una situació de desastre.

Tema 92. Els grups socials. Grup de pertinença, de referència, grups xicotets. Els grups davant la frustració. Característiques del grup. Tècniques del grup.

Tema 93. Procés de socialització. Disposició a assumir un paper. Trets de personalitat en la dinàmica de grups. Recomanacions. Lideratge, paper del líder, factors i funcions.

Tema 94. Minories ètniques i culturals. Racisme i xenofòbia. Marginació. Situació de les minories ètniques a Europa. Recomanacions del Parlament Europeu. L'actitud policial davant les minories ètniques.



Tema 95. La policia com a servei públic. El model policial. El perfil del policia. La formació policial. Sistemes policials en la UE i EUA. Sistema anglosaxó. Sistemes continentals. Sistemes nord-americans.



Tema 96. Actituds, valors i estereotips. Formació de les actituds. Components de l'actitud. Actitud i conducta. Valors. Estereotips.





Dret mercantil. Economia i hisenda. Gestió econòmica

Tema 97. La protecció de la propietat industrial i intel·lectual. Patents i marques. Registres i dipòsits de dissenys i models industrials. La regulació penal de les infraccions relatives als drets de propietat industrial i intel·lectual i drets d'autor.

Tema 98. La protecció de consumidors i usuaris. La recerca de mercat. El mercat i el comportament del consumidor. El producte. El preu. La distribució. La comunicació. La difusió i comercialització de pel·lícules en suport videogràfic.

Tema 99. Els contractes administratius. Naturalesa jurídica dels contractes de l'Administració. La preparació dels contractes administratius. L'execució dels contractes de l'Administració. La cessió i el subcontracte. La nul·litat dels contractes.

Tema 100. Els contractes d'obra. Contractes de gestió de serveis. Contractes de subministraments. Contractes per a l'adquisició i alienació de béns. Contractes per a la utilització i explotació dels béns de l'Administració.

Tema 101. Les hisendes públiques. Les hisendes locals. Els pressupostos municipals. Elaboració i execució. La despesa. Les partides pressupostàries.



Dret comunitari europeu

Tema 102. Dret comunitari europeu: concepte. Fonts: reglaments, directives, decisions. Els tractats. L'Acta Única. El Tractat de la Unió Europea. Característiques del dret comunitari.

Tema 103. Institucions. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió. El Parlament. El Tribunal de Justícia.

Tema 104. Dret comunitari i sistema legal espanyol. El mercat comú de mercaderies i capitals. La lliure circulació de treballadors. Llibertat d'establiment i prestació de serveis. Pràctiques restrictives de la competència. El comerç de productes agrícoles.

Tema 105. Comunitat Europea i policia. Les polítiques de seguretat comunes. Armes i explosius. La ciutadania europea. Asil i refugi. Documentació personal. Eleccions. Protecció civil. Tràfic.

Tema 106. Aplicació judicial del dret comunitari europeu. La jurisdicció dels tribunals estatals. La competència dels tribunals comunitaris. El recurs prejudicial. Processos contra els estats membres. Processos contra les institucions comunitàries.



Codi Penal

Tema 107. Modificacions substancials del Codi Penal de la Llei orgànica 1/2015, de 30 de març.



Igualtat

Tema 108. Les polítiques d'igualtat. El Pla d'igualtat de l'Ajuntament de Xàtiva.





ANNEX IV

Sol·licitud d'admissió a la convocatòria de les proves selectives per a la cobertura en propietat d'una plaça de comissari o comissària, inclosa en el subgrup A1 de titulació, mitjançant sistema selectiu de concurs oposició per promoció interna en la modalitat interadministrativa amb mobilitat



Dades personals de la persona aspirant

Cognoms i nom:

DNI:

Domicili:

Població:

Codi postal:

Província:

Telèfon:

@:



Manifesta

Que reunisc tots i cadascun dels requisits exigits en les bases de la convocatòria per a prendre part en aquestes proves selectives, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i em responsabilitze de la seua veracitat.

S'adjunta a la present sol·licitud i a la declaració responsable exposada, la documentació següent:

– Fotocòpia o còpia autèntica digitalitzada del DNI, passaport.

– Justificant de l'abonament dels drets de participació en el procés selectiu, o justificant de l'exempció/bonificació dels drets de participació en el procés selectiu.

– Fotocòpia compulsada o còpia autèntica digitalitzada dels mèrits que s'al·leguen per a la seua valoració en el concurs, acompanyats de la documentació justificativa a l'efecte.

– Memòria del projecte a què es refereix l'exercici seté de la base 7, anunciant-la en la seu electrònica i presentant-la en sobre tancat i segellat, en el Departament de Planificació i Gestió de Recursos Humans, dins del termini de presentació de sol·licituds.



Sol·licita

Ser admés/admesa a les proves selectives de referència.



Xàtiva, ... d... de 2019



(Signatura)



Nota. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds per a prendre part en el procés, que conté la base tercera.



ALCALDIA PRESIDÈNCIA DE L'AJUNTAMENT DE XÀTIVA





Xàtiva, 16 de gener de 2019.– L'alcalde: Roger Cerdá Boluda.

Mapa web